אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אהבה בשחקים: כך הפכה איראן את ה-F14 למטוס קרב אגדי

89 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

87.
מעניין, אבל הקשר למציאות קצת רופף:
ל F-14 לא היה שום קשר ל F-111. ה F-111 היה בעיקר מפציץ. שמו עליו טילי פניקס? אפשר לשים גם על פנטום. בכל מקרה, תחילתו של ה F-14 בקונספט של פאנטום עם כנף משוכה לאחור. איך אני יודע? סתם ראיון ביוטיוב עם מתכנני ה F-14. האם האיראנים הפילו 150 מטוסים עיראקיים איתו? אשרי המאמין. בכל מקרה המטוס טס בימים אלה רק באיראן, וגם זה בקושי. האמריקאים כבר שלחו אותו למוזיאון.
אבי | 28.06.18
85.
כבר ממש לא רלוונטי
אם המטוסים הללו עדיין חיים, וזה סימן שאלה גדול, הם לא מהווים איום לשום מטוס בזירה היום. המערכות שלהם מיושנות וחסרות חלפים, הטכנולוגיה בת יותר מארבעים שנה (חישבו על המחשבים מאותה תקופה - כרטיסים עם מעבדי אינטל 80286 - ותבינו) ואפילו אמצעי הנגד לטילים שלהם כבר מזמן הפכו למיושנים. בקיצור: נחמד כאנקדוטה, מזל רע לעיראקים, אבל בזה מתמצה הנושא.
יריב | 28.05.18
79.
חחח האיראנים הם בדיחה ולא משנה כמה מטוסים יהיו להם
לפני שהם הפכו אותו למה שהם קוראים לו הצלחה אנחנו כבר שלחנו לוויינים לחלל ודאגנו שהמלחמה הבאה נגדם המטוס הזה לא יהיה רלוונטי. עצוב שיש כותבים ישראלים שבמקום להלל את צהל ובעצם לומר את האמת הם בוחרים להלל מדינה קיצונית שמאיימת על קייומינו בכדי למנוע מלחמה שגםנככה לא ניתן למנוע על חשבון הדם של כולנו. אנחנו מצפים למלחמה בכבוד רב, הגיע הזמן שניתן להם שוב פעם בראש
דוד | 07.05.18
76.
סיפור מעניין אבל הf14 כבר אינו רלוונטי להיום ואינו מהווה סיכון לצה"ל
יתרה מזאת - אם מתוך 80 מטוסים שהאיראנים קיבלו, נשארו להם רק 24 אז כנראה שמערך החלפים האיראנים לא כזה מוצלח כפי שמצטייר בכתבה וסביר להניח שרוב אלה שאינם טסים פשוט הפכו לתורמי חלפים עבור אלו שעדיין מבצעיים.
נתיב | 02.05.18
75.
למספר 72 אם אתה חושב שבמלחמה רצינית הצבא מסתמך על
יכולות החירניקים כמו גולני אתה טועה, יש לישראל פצצות וטילים שיכולות למחוק אוגדות וערים שלמות, וזה שישראל לא משטחת את עזה זה רק בגלל שהיא מנסה להיות הומנטרית ולבצע ניקוי מחבלים בתוך תא שטח זעיר עם המון אזרחים שמעורבבים ביניהם. לצערנו עבור זה שנהיה צבא מוסרי, מקריבים את חיילינו.
אלירן | 02.05.18
69.
אוהבים טיסה? בוא להתנסות בטיסה מציאותית בסימולטורים השונים
האקדמיה לטיס, בבית בספר לטיסה וירטואלית מכשיר טייסים ווירטואלים לטיסה מציאותית ברשת כולל בקרה, פיקוח אווירי וניווט ברמה הגבוהה ביותר. בואו לפתח תחביב שייקח אתכם לגבהים ומקומות רחוקים. בואו להכיר חברים חדשים ולהצטרף לקהילה מתפתחת וניפה של טייסים וירטואליים שמטיסים ביחד בזמן אמיתי ברשת האינטרנט "כנף אל כנף" אתם מוזמנים להיכנס: www.vfs-il.net אזהרה: מדובר בחיידק מידבק במיוחד אשר טרם נמצאה לו תרופה אני כבר התמכרתי and I like it !!!!!! www.vfs-il.net
רומה | 30.04.18
67.
נו באמת. מה כבר יכול להיות "אגדי" במלחמה של 8 שנים
שתוצאתה היחידה היתה מיליון שיעים הרוגים (כי סדאם היה חכם ושלח שיעים עירקיים בתור בשר תותחים מול השיעים האירנים). השמאלנים המטומטמים במערב בהשראת אובמה ובהשראת השמאל הישראלי מטפחים הילות רומנטיות מזויפות של מוסלמים ומשם, ומסרטים יפניים מצויירים - מגיעה הכתבה המגוחכת הזו לשיאים מופרכים של פייק ניוז. האם באמת יש כיום בעולם אנשים עד כדי כך מנותקים מהמציאות?
חכמה מאד | 30.04.18
66.
נו באמת. מה כבר יכול להיות "אגדי" במלחמה של 8 שנים
שתוצאתה היחידה היתה מיליון שיעים הרוגים (כי סדאם היה חכם ושלח שיעים עירקיים בתור בשר תותחים מול השיעים האירנים). השמאלנים המטומטמים במערב בהשראת אובמה ובהשראת השמאל הישראלי מטפחים הילות רומנטיות מזויפות של מוסלמים ומשם, ומסרטים יפניים מצויירים - מגיעה הכתבה המגוחכת הזו לשיאים מופרכים של פייק ניוז. האם באמת יש כיום בעולם אנשים עד כדי כך מנותקים מהמציאות?
חכמה מאד | 30.04.18
64.
האפ-14 היה מטוס
מאד יקר לתחזוקה, כ"כ יקר שהכביד מאד על התקציב של הצי עלויות אחזקתו היו מאד גבוהות. על כל שעת טיסה של המטוס, היה צריך לקרקעו ולהכניסו למוסך ל-60 שעות (לעומת 20 שעות מוסך על כל שעת טיסה של אפ-18, מחליפו) המטוס עצמו היה מאוד יקר גם כן. יכולת נשיאת החימוש עד סוף שנות ה-90 הסתכמה רק בטילי אוויר אוויר, ללא יכולת לתקיפות קרקע. לא פלא למה בחיל האוויר הישראלי רכשו את האפ-15 שהתאים יותר ממנו למשימות במזרח התיכון
ארז | 29.04.18
63.
הכתבה קצת מגזימה, אבל התגובות קורעות מצחוק...
לא מטוס יעיל היום (מכ"ם ישן, מערכות ישנות, מנועים חלשים, סיוט לתחזק- ובספק איך האיראנים מסתדרים עם זה. מה גם שלהם יש את הגרסאות הישנות). אם היה יעיל ורלוונטי ההורנט (מטוס מולטי רול אמיתי, שיכול לקחת את כל החימוש המודרני של הצי כולל פצצות חכמות, טילים וחימוש מונחה) לא היה קיים. אפשר בקלות להניח שאם יהיה לאיראן קונפליקט כלשהו עם המערב, כל מטוסי הטומקאט שלהם יושמדו בקלות. ד"א - 30- שפשף את העיניים או קנה משקפיים. זה טיל פיניקס. טומקאט לא לוקח MAVS.
1 | 29.04.18
57.
פתח פליטה דינמי
הסוחוי 30 עם פתח פליטה דינמי יכול לבצע תמרונים המספקים לו יתרונות תמרון. F35 הממריא אנכית פתח פליטה שלו דינמי , מדוע לא הותקן מנוע זה על F35 רגיל? F22 הוא המטוס היחיד אצל האמריקאים עם פתחי פליטה דינמיים עם תמרונים משופרים אך F22 לא נמכר מחוץ לגבולות אמריקה.
יצק | 29.04.18
56.
אם אלה המטוסים של האיראנים הטילים אפשר לישון בשקט
אלה מטוסים מיושנים מאוד וטילים מוזאונים המטוסים הללו לא ידעו מאיפה נפגעו בכלל. אני מניח שיש לאיראנים מטוסים מתקדמים יותר אבל גם את אלה אפשר להוריד. אני אישית בעד תקיפה של אירן היום ולא מחר כל יום שעובר לא פועל לטובתנו והעימות החלתי נמנע.
גיורא | 28.04.18
47.
שוקלים להחזיר גרסה חדשה שלו לצי
מאז שקורקע ב2006 משיקולי חוסר כדאיות וחוסר תקציב עברו שינויים מרחיקי לכת בתחום הגיאו פוליטי שגרמו לגורמים עוינים לפתח טקטיקות שמנצלות את המחסור של האף-14. למטוסי האף-18 אין את הטווח, יכולות התמרון וכושר הנשיאה ושיגור הטילים של הטומקט, זה יצר מצב בו נושאות המטוסים נשארות חשופות לתקיפות מהאוויר של להקי תקיפה גדולים שיפעילו רוסיה וסין כנגדם ואין מענה לפער שנוצר אפילו עם כניסתו של האף-35 לשירות נוכח יכולת הנשיאה המוגבלת של טילי האוויר אוויר של החמקן. לפי כך נשקלת החזרה לפעילות של מספר מצומצם של מטוסי טומקט משודרגים שימלאו את הפער על מנת להגן על עליונות האוויר במרחב של נושאות המטוסים.
גיל | 28.04.18
43.
הסיפור קצת מוגזם
מערכת הביטחון האמריקאית חיפשה תחליפים ךלאנטום בעקבות לקחי מלחמת וייטנאם והתוצאה הייתה ה-F15 לחיל האוויר וה-F14 לחיל הים - שנבחר בגלל הכנפיים הנעות שהתאימו יותר לאופי הפעילות על נושאות מטוסים. ה-F15 התגלה כמוצלח ושימושי יותר. ה-14 נזקק להרבה שידרוגים עד שיצא משירות ב-2006. ה-15 מיוצר עד היום בגרסאות מתקדמות. לאיראנים היו כ-200 פאנטומים וכ-80 F14, רובם מקורקעים מזמן. את ה-F16 שהיו מיועדים להם סיפקו לחיל האוויר הישראלי, מה שאיפשר להשתמש בהם לתקיפת הכור הגרעיני העיראקי בשנת 1981.
סיג | 28.04.18
27.
אז מזה אומר שעלינו לדאוג?
כתבה יפה שמעוררת מחשבות. האיראנים פיתחו לעצם מיכשור חדיש למטוס הזה שידוע בביצועים הטובים שלו וחוץ מזה יש להם הרבה ניסיון ועובדות מוכחות בהפלת מטוסי אוייב.האם זה סימן לחששות? בעיקר כאשר לא באמת יודעים מה פיתחו שם וכמה התקדמו בטכנולוגיה.
חיים | 28.04.18
12.
הפוקסבאט הוא שקבע את צורת דור מטוסי העתיד
האמריקנים יטענו שהאב הקדמון לצורת תכנון דור מטוסי העתיד להיה הויג׳ילנט עם כונסי אויר מרובעים שקדם למיג 25 אבל העטלף בעל הזנב הכפול הוא שסלל את הדרך ל-14 15 18 22 ו-35 כמו גם למיג 23 29 ולסוחוי 27 57. הפייטינג פלקון היה יוצא דופן בחבורה אבל לעיצובו המצליח, שהיוה אמנם השראה לדור היורופייטר הרפאל וה-10-j אין המשך.
אביקו מיקויאן | 28.04.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת