אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הפיאסקו של הרכבת לירושלים: בכירים כבר מדברים על ועדת חקירה

178 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

177.
בניית קווי רכבת נוספים
על שר התחבורה למסור את התכנון ואת הבניה של קווים חדשים וקיימים לחברות יפניות וסיניות. כך ייבנו הקווים ויושלמו עוד בתקופתו של שר התחבורה ישראל כץ. הכשלים בקו לירושלים מוכיחים שבישראל אין עדין ידע ובעלי מקצוע המסוגלים לבצע תשתיות במהירות במקצועיות כמו היפנים והסינים.
נפתלי גור אריה עו"ד | 01.05.18
176.
התוצאה כאשר אין מנהלים מקצועיים מתאימים
רכבת ישראל מינתה את סמנכ"ל הפיתוח היוצא ראובן קוגן כדי שישמש להם שופר באגף התקציבים במשרד האוצר משם הוא הגיע (מינוי פוליטי של המנכ"ל הקודם של הרכבת מר בועז צפריר). חטיבת פיתוח ברכבת ישראל מבצעת יותר מ100 פרויקטים הנדסיים בתקציב שנתי של כ-3 מליארד ש"ח. על הכמות המגלומנית הזו שמו אדם לא ראוי מקצועית וניהולית כאשר פרויקט הדגל שהיה אמור להתבצע ולהסתיים הוא הקו המהיר לירושלים. ברגע שהבין שלא יוכל לסיים את הפרויקט בזמן דאג מר קוגן לסדר לעצמו ג'וב מרופד במשרד ממשלתי אחר(משרד הבריאות) היכן שידו הארוכה של שר התחבורה לא תוכל להשיג אותו כדי שייתן דין וחשבון על כישלונו לסיים את הפרויקט. זאת ועוד, ברכבת ישראל עוד לא למדו את הלקח במינוי הלא מקצועי הנ"ל ולפני כמה חודשים מונה מנהל לאגף הביצוע ברכבת (השייך לחטיבת הפיתוח) - אגף שמבצע כ80 פרויקטים הנדסיים בשנה בתקציב של כמיליארד ש"ח, עובד רכבת ותיק שכלל אינו מהנדס ואין לו את הניסיון המתאים לתפקיד זה! מעניין איפה הביקורת של הנהלת הרכבת וביקורת של המדינה על הרכבת במינויים אלו? בסופו של דבר התוצאות העגומות מדברות בעד עצמן!
אחד שמכיר | 30.04.18
175.
עכשיו תקישו מזה על תקציב הביטחון
שהרי שם יש הרבה יותר פרוייקטים מולטי דיספלינריים ויקרים מאוד ולכן תקציב הביטחון הוא הגדול ביותר והבזבזני ביותר. מדינת ישראל חסרה מנהלים ותרבות ניהול של מערכות גדולות . ולא . לא לומדת עם השנים . זה מתחיל בביזבוז כספים ללא בקרה ונגמר ב- 10 ילדים יקרים שמסיימים את חייהם בטרם עת. איך ההוא אמר : סמוך יהיה בסדר . זו המחלה שלנו. אח אח . איפה הוא ? כמה חסר.
שלמה | 29.04.18
169.
כרגיל
זו התוצאה של ניהול מדינה עיי בבונים נהול מדינה עיי יוצאי צפון אפריקה ניהול מדינה כאשר הדג מסריח מהראש זו תוצאה של כסף צבורי זול כסף של המטומטמים זו התוצאה של קומבינה שיטת שקשוקה העיקר שלכולם יש עבודה המחיר לא חשוב לא צריך ועדות צריך שכל ישר הגינות אבל לא במדינת הקלולולו מדינת הכפייים מדינת האגו מדינת הקיפוח השררה בושה
נתנאל | 29.04.18
167.
מי שאשם זה ביבי, שמינה את כ"ץ לשר למודיעין ולכן הוא לא ממוקד בתחבורה
לעולם לא נשכח: "אני פשוט כרגע עסוק, אני מציע שתתמקדי באבלך". כך נשמע שר התחבורה, ישראל כץ, בשיחת טלפון שקיים עם מלכה חכם, אמם של יואב ויותם ז"ל שנדרסו למוות בינואר 2013 ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, ציר התנועה שזכה לכינוי "ציר המוות". זאת במסגרת סרט תיעודי ששודר אמש (יום ב') בתוכנית "עובדה", שליווה את המסע שעברו ההורים השכולים מאסון והמאבק לסגירת הכביש, ועד ההריון והלידה של זוג תאומים.(Ynet 06.01.15) בנובמבר 2014 נסגרו נתיבי התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, לאחר שהכביש, שכונה "ציר המוות", גבה את חייהם של 21 בני אדם מאז פתיחתו בשנת 2009.
אבי | 28.04.18
162.
מדובר על סלט ישראלי מצוי...
ראשית טוב שעשה המהנדס ושלח את המכתב, למרות שהוא לא יקבל יותר עבודות מהמדינה. שנית, בישראל רק יודעים לדבר על ניהול פרויקטים אבל לא יודעים לבצע, פרט לכמה תותחים ישראלים בתחום אבל הם עובדים על פרויקטים גדולים מזה בחו"ל, בנוסף מנהלים ללא אחריות שהגיעו לעשות ײסיבובײ ולברוח עם הכסך, גורמים שמפחדים להגיד אץ האמת, עיגולי פינות, ואינטרסים פוליטיים, מביאים בדיוק למצב הזה. אם היו נותנים לחברה רצינית מחול בתשלום גבוה לתכנן ולבצע, הייתם מקבלים מראש לוחות זמנים דיי מדויקים ועבודה ברמה
אני | 28.04.18
159.
הרכבת לירושלים כשלון
גם כביש מספר 1 כזה לקחו כביש הרחיבו אותו השקיעו מיליארדים והתוצאה כביש מסוכן יותר שבשביל לכסות על חלק מכשליו פשוט האטו את המהירות המותרת בחלקים נרחבים ממנו, גם התנהלות הקו האדום של הרכבת הקלה שגרם לדעיכת ירושלים באחריות השר כץ
יוסי מירושלים | 28.04.18
157.
מעולה!... ירושלים ממשיכה להירקב. עיר דוחה.
מצחיק שדווקא תחת שלטון הליכוד, ירושלים רק נהפכת ליותר ויותר לא רלוונטית ורקובה. כולם בורחים ממנה: צעירים, חילונים, עסקים. כאיש מרכז שפוי שגר בתל אביב, מבחינתי זה מעולה. רק יעזור להיפטר מהעיר המבחילה הזו.
חי טוב עם משכורת הייטק | 28.04.18
152.
הם רוצים לפתוח קו חדש? תחנה הם לא מסוגלים לפתוח
הם רוצים לפתוח קו חדש? תחנה הם לא מסוגלים לפתוח. תחנת הרכבת ליד כפר מנחם מחכה כבר שנתיים לפתיחה. הכל מוכן, אבל שכחו שהנוסעים צריכים להגיע לתחנה ברכב - והם לא תיכננו את כביש הגישה. יד ימין לא יודעת מיד שמאל, וראוי שהציבור ידע את זה כבוד השר.
קובי בילר | 27.04.18
141.
מילא עיכוב אבל אסון?
עובדים מספרים כי מנהלי בורחים מאחריות ומגלגלים על העובדים את החישמול. הכל מתחיל ממנהלת משאבי אנוש. שהיא ברמה נמוכה וקיבלה את התפקיד בחאווה אז גם מי שהיא מגייס הוא בחאווה וככה נוצר ארגון שמקבל משכורת בלי לדעת מה עושים. או שאנשים לא עוברים מבחנים למשרת ניהול אז מוצאים דרך לתת להם משרת ניהול בלי מכרז. תבינו הכל רקוב. והאסון קרוב ! זה מה שצריך להדאיג את השר לא מתי קו ים יפתח
מכיר מקרוב מאוד | 27.04.18
131.
כמו תמיד,כמו בכל מקום הכל מתחיל מברדק!
כבר התרגלנו שזאת השיטה.ברדק,חוסר התחייבות לדברים שנאמרו,חוסר התחשבות בציבור ובכספו וחוסר התייחסות משווע. זה לא המקרה הראשון .ככה מתנהלים הדברים בישראל. מעולם לא התחייבו על לוח זמנים ובעיקר לא על מחירים.הקבלן שמגיע עם מחיר הכי זול מיד מקבל את העבודה מבלי שבכלל בודקים את אמינותו,והוא יודע בברור שהמחיר שנקב בו לעולם לא יהיה המחיר הסופי .ככה עובדים הדברים בארץ הגמדים ,ארץ החלטורות וה״סמוך״.
חיים | 26.04.18
125.
לא צריך שום ועדת חקירה
צריך להכריז שהמועד לסיום הפרוייקט נדחה בשנה ולאפשר מספיק זמן לסיים הכל בבטיחות, זה עדיף מפאשלה והרוגים ואז עצירת הקו הפעיל בשנה. המסקנה היא שלא צריך לתת לרכבת ישראל נהל את עבודות הפיתוח אלא רק את התפעול, ושאת הפיתוח תנהל חברה פרטית מחו"ל שתשים ערבויות ענק.
אסף | 26.04.18
122.
לא חשבתי שאומר זאת אבל המדינה מושחתת
למה צריך יו״ר ומנכ״ל וסמנכ״ל ומנהלים ועוד גובים ועוד גובים אנשים שמקבלים פנסיה מהמשטרה עברו לכבאות דפקו קדנציה עוד פנסיה ואז ממונים למנכלות הרכבת למה? אדון שחר אילון היה כישלון בכבאות וכולם יודעים את זה ואף על פי כן מינו אותו המושחתים מהליכוד למנכלות הרכבת גועל נפש רק על זה צריך לפתוח בחקירה ממלכתית
פשוט ביזיון | 26.04.18
119.
כרגיל, כל דבר לוקח שנים..
למה לא מביאים עוד כמה סינים שיעזרו לגמור מהר יותר? למה ההשקה של הרכבת הקלה בגוש דן נדחית ל2023 ו5 שנים זה הזמן שלוקח לבנות בניין?(15 שנה לשכונה)??? הדברים במדינה מסורבלים מדי, צריך להוריד את הבירוקרטיה ולדאוג לעוד ידיים עובדות במשרד ובבניין.
יוני | 26.04.18
107.
מממשלת ישראל במערומיה (שוב )
ממשלה שצריכה דחוף טיפול בקליניקה און כי היא סובלת מאין אונות חמורה בתחבורה , בחינוך ,במחירי הדירות , בבריאות , בבטחון הפנים מזל שצה"ל עוד לא נדבק במחלה המדבקת הזאת... את אנשי הממשלה הזאת מעניין רק דבר אחד , ישבנם הפרטי וכמה כסף כבוד ומעמד יש להם זה מתחיל בקיסר נתניהו , הראשון לשמו ... ועובר דרך כל חבורת חדלי האישים שיודעים רק ללקק ולהחניף לבוס .
אזרח מדינת עולם 3  | 26.04.18
102.
רגע, זה לא אותו אחד שהיה אלוף פיקוד דרום בהתנתקות?? גם סופו כנראה הגיע
למרות שהוא התראיין ואמר שהיה נגד התוכנית, הוא מצטרף לרבים ולא טובים שידם הייתה במעל. חלקם לא איתנו היום בין בבית קברות ולהבדיל בבית כלא או סתם בבית משפט על אונס והטרדות כשוטר הניצב הביריון מהשבוע
sbh | 26.04.18
96.
פיאסקו של הרכבת הדוהרת למאה 21 ???
שר התחבורה מר ישראל כץ עם הצוות שלו , האוהבים להופיע בתקשורת ולהצטלם, עם הסלוגן שרכבת ישראל דוהרת למאה ה 21? אני מזמן לא בטוח כי היא תצליח להתקדם באופן זה למאה ה 22? לדעתי ה יו צריכים למסור את התכנון והביצוע לגורמים חיצונים, עם הרבה ניסיון, כמו גרמניה-צרפת יפן או הסינים, אזי כבר מזמן הייתה לנו רכבת וגם לדעתי גם פחות כסף היו מבזבזים!
רייספלד אילן ד"ר | 26.04.18
89.
אין כלום כי לא היה...
מחדל הרכבת לירושלים הוא כלום ושום דבר לעומת מחדל הרכבת הקלה בתל אביב שאין בה צורך ושהיא לא תקום ולא תהייה בעשור הקרוב. בזבזו מיליארדים ומשכורות שמנות למקורבים. מדינה ארורה. רק רכבת תחתית היתה מועילהכמו שיש במרבית המדינות הנאורות בעולם כבר למעלה ממאה שנה... וכן אפילו בקהיר יש. אבל אנחנו נזכה לזה אולי עם הקמת הבית ה 4 ...
אבגד | 26.04.18
87.
מכיר היטב את הפרויקט
כל התאריכים והעלויות שהצגתם לא הוצגו מעולם כהתחיבות של הרכבת. מדובר בפרויקט מסובך שלא נעשה מעולם בישראל, הרכבת לא התחיבה מעולם לדברים שהיצגתם. אף אחד לא ישלם בראשו, בטח לא שחר איילון. כרגע הקו עדיין לא מחושמל. לכשיסתיים החישמול (קטר חשמלי יסע מתל אביב עד ירושליים) תספרו עוד שנה ואז יהיה קו. להערכתי בחגיגות ה- 75. לגבי מה שפוליטיקאים מבטיחים, תפנו לפוליטיקאים
איש הרכבות | 26.04.18
81.
בעלי תפקידים פוליטיים
יש לבדוק את מינוי המנהלים בפרוייקט. לא אתפלא אם יתברר שמדובר במינויים פוליטיים של אנ"ש. ככה זה בהרבה פרוייקטים - לכן כך ייראו פרוייקטים המנוהלים ע"י פוליטיקאים בכירים ולא ע"י בעלי מקצוע בכירים. וכמו שאמר קישון - מדינת פארטצ'יה. אז ככה זה שפוליטיקאי מלא מעצמו מנהל את המשרד הזה בשיטת כיבוי שריפות וגזירת סרטים
המבין ענין | 26.04.18
79.
חוץ מהפרויקט הציוני שבדרך הזאת יגיע לקיצו.....
יש איזה פרויקט לאומי שהסתיים בזמן ובתוצאות סבירות? 1. ירידת צה"ל דרומה -כישלון 2. בניית רכבת קלה- כישלון 3. חישמול הרכבת -כישלון 4. תחבורה ציבורית- כישלון 5. טיהור שפכים -כישלון הרשימה עוד ארוכה אולי הגיע הזמן ללמוד מטעויות ,שהזול יוצא יקר מאוד .
מהנדס בניין | 26.04.18
77.
מילא הדחייה, אבל מפחיד לחשוב על לעלות על הרכבת הזו
הרי בכל רגע נתון יכולה להיות קריסה של העמודים, המנהרות, החשמל, כבישי הגישה....הכל נגוע בשחיתות ויכול להביא את כולנו אל מותנו. אני אישית, למרות שחיכיתי בכליון עיניים לרכבת כנראה אבחר להמשיך לנסוע בדרכים חלופיות.
ירושלמית מודאגת | 26.04.18
72.
שילכו לכלא אם זה היה כספם הם היו יותר אחראים יותר.
עד שאנשים לא ישלמו מכיסם או בכיסאם שום דבר לא יזוז פה. לתת לאנשים הללו פרס להיות בתפקידי מפתח בקופ"ח ? נפלו פה אנשים על הראש! זה סכנת נפשות זה כמו הסיפור על החתול ששומר על השמנת. זאת ועוד אם מבקר המדינה בעצמו רק יושב על הכיסא ולא עושה שום דבר שגם הוא יפנה את מקומו. אין כאן מקום לאנשים ששואבים את הכספים שאין לנו.
יונית | 26.04.18
70.
שלל הכישלונות הבטיחותיים והביטחוניים נחשף כעת רק במעט ....והס מלהזכיר את הציוד הנייד שמי שהוציא
את המכרז עבורו-תפר אותו למימדי החברה הזוכה ומובטח לכל עם ישראל שכמות השינויים שיצטרכו לעשות בהם עם תחילת השימוש הרטוב,תהא מאד לא כלכלית. לגבי עיר הבהדים - קיימת מסילה פעילה עד רמת חובב שנמצאת בשימוש זמן מסילה גג כשעה וחצי ביום !! המרחק לעיר הבהדים היא מרחק יריקה מקצה המסילה וכמובן זכויות הדרך שייכות לרכבת מאחר וזה היה הקו למצרים. בקיצור- חממה לג'ובים. טוחנים הרבה מים במקום לבצע את הדברים כמו שצריך ואף אחד לא לוקח אחריות כמו גם השר כץ שהיה מעורב יתר על המידה
אחד שיודע | 26.04.18
60.
כץ גם גוזר הרבה סרטים במסגרת השמים הפתוחים אבל לבנות שדות תעופה חלופיים
עוד לא השכיל. עשה לנו שדה תעופה של המראות המצטלבות בנחיתות מעל הראש. מעניין אם זה היה מעל ביתו או מעל ביתו של ביבי , היה עובר בשלום. לא בנית שדות תעופה חלופיים , אל תפתח את השמים . אנחנו לא אמורים לשלם את המחיר של הטמטום. הגיע הזמן לועדת חקירה נוספת !!!
ל | 26.04.18
55.
הקו של הרצליה שכמעט גמור מחכה לקו לירושלים
יותר חשובה יוקרתו של השר מקו שיקל על אלפי אזרחים במרכז. הרכבת לא מסיימת את פתיחת הקו בכביש 531 בגלל שכולם עסוקים בהבטחות של השר בקו לירושלים שבמקרה הטוב ישרת 3 רכבות בשעה. הקו בשרון ישחרר פקקים ויעזור להרבה יותר אנשים, והוא כמובן כמעט גמור. ככל שיעבור זמן בלי הפעלתו הוא יצבור נזקים שגם יעלו לנו עוד כסף. חבל.
הרצליה | 26.04.18
51.
ממשלת לא היה כלום ולא יהיה כלום
40 שנה הם בשלטון ולא קורה כלום כי בליכוד יודעים לדבר גבוהה גבוהה ולעשות נמוך נמוך. מי שמוביל את מפלגת הקשקשנים הזו הוא ראש ממשלתנו, ביבי, עם החליפות, הסיגרים, המצגות, הפאה והאיפור אבל בפנים מסתתר לו אדם מפוחד שאינו יודע להחליט ואינו יודע לבצע. אז מה אתם רוצים מישראל כץ גוזר הסרטים ומציב השלטים? הרי הוא גדל במפלגה הזו וכל מה שהוא יודע זה לקמבן תככים במרכז הליכוד. תחליפו אותם טמבלים או שתעמדו בפקקים עד צאת נשמתכם!
לא יוצלחים | 26.04.18
44.
כל מה שנוגע ברכבת לירושלים מתחרבן ואיתו מאות מליונים ש"ח
כך היה עם שדרוג הרכבת הישנה התאדו 500,000 מליון ש"ח ואף אחד לא נתן את הדין או החזיר לקופה של כולנו את הכסף, כך עם הרכבת הנוכחית מליארדי שקלים מתאדים ולאף אחד לא אכפת. זאת, ועוד לא דיברנו על נחיצותה לנוסעים.
ירמיהו | 26.04.18
41.
סמנכ"ל לא מתאים מקצועית
ראובן קוגן יתמנה לתפקיד סמנכל פיתוח כשהוא אינו מהנדס אלה כלכלן כל קודמיו נשאו בתואר מהנדס עם רזומה מתאים. מיום הגעתו גרם לפיטורים של מהנדסים מנוסים ללא תחליף .לא היה מי שינהל פרוייקטים מטעם הרכבת.זה לא הפרוייקט היחיד שנתקע פשוט על זה מדברים בתקשורת. אין פלא שעבר לקופת חולים ככלכלן אחרי שהרס את חט' פיתוח ברכבת ישראל.צריך למנות וועדת חקירה לשירפאת מליארדי שקלים על ידי איש לא מתאים.
שמשון | 26.04.18
29.
שערורית הרכבת
ישראל כץ אחראי לשיטת "סמוך". כל הפרויקטים שהוא מתכנן אינם מבוצעים כראוי ומחוץ לזה הביצוע מסכן את המשתמשים בו. אחרי שכבר מכרו כרטיסים לנסיעות הבכורה של הרכבת בפסח, מסתבר שהיא עדיין לא מוכנה ועכשיו מדברים על סוכות, כאשר יש אומרים חנוכה והלוואי שהעבודות יסתיימו בקיץ הבא. ברצוני להוסיף שעבודות הבניה של הרכבת הקלה בתל אביב החלו בשנת 2009 ובהצהרת שרי התחבורה הובטח לנו שהעבודה במלואה תסתיים בשנת 2013. היום כשעברו 5 שנים מהתאריך הנ"ל, ממספרים לנו שהעבודה תסתיים בשנת 2021. איך שרו הגששים: "מי שמאמין - שיקום"!!!
אלי | 26.04.18
24.
בדיוק כמו הרכבת הקלה ... שחיתות, רשלנות, זלזול בצרכי האזרחים. בזיון חסר גבולות.
העיקר הכותרות הגדולות של השרים, תעמולה עד כמה הפרוייקטים מדהימים וטובים, כשבפועל הכל מתבצע בצורה החאפרית ביותר ובאיכות הנמוכה ביותר ועם פיגור עצום בלו"ז. הרכבת "המהירה" לירושלים כמו הרכבת הקלה כבר היום נחשבות למיושנות ולא עונות לתמונע העגומה של התחבורה בישראל, מתי שיסיימו את הפרוייקטים הם כבר יפגרו אחרי מדינות עולם שלישי... וככה גם בהמון תחומים אחרים - קניון ים המלח, המבנה הנטוש שנים של מוזיאון הלוחם היהודי בלטרון וכו'... אין בושה ואין חוק.
גל | 26.04.18
23.
מדי יום אני נוסע ברכבת הלוך ושוב לעבודה
10% מהנסיעות בערך יש עיכוביםמכל מיני סיבות מפגש רכבות בעיות איתות התאבדויות ואפילו סיפרו פעם אחת שנגמר להם הדלק של הרכבת לפעמים העיכובים 10 דקות ולפעמים שעה בהרצליה שבא אני עולה התחנה הייתה בשיפוץ במשך מעל חצי שנה לא היו ספסלים לשבת וקורת גג נגד גשם ולא עבדו עקרו את הכל שמו גדר אבל לא עבדו מצידו השני של הגדר היו ספסליםכששאלתי את מנהל התחנה מדוע אמר לי שהם מקדימים את לוחות הזמנים בחצי שנה אז הפסיקו באמצע הבלאגן ושאלתי למה לא מזיזים את הגדר כדי שיוכלו לשבת אמר לי ברצינות שהריצפה עקומה ולא מאשרים להם לפתוח וכשהתעקשתי שלא ייתכן עבר לקטע הביטחוני שברציפים עובדים ערבים אז אסור להם תרוץ עלוב ואם אתם חושבים שנגעו בריצפה שטען שקעום תשכחו מזה.לפני מס חודשים סיימו לשפץ אבל הססכות פרוצות לגשם ואנשים מתחבים במנהרה כדי לא להירטב .כנראה ששכל זה לא הצד החזק שלהם
בני | 26.04.18
14.
המדינה לא מסוגלת לבצע שום פרוייקט תשתיתי באופן מניח את הדעת
ברגע שהוחלט על פרוייקט מסויים, מייד ממנים מקורבים ופעילי מפלגה - במשכורות עתק - לתפקידים שאין להן מושג בהם. השיקולים - של אותם ממונים - נעשים רק על בסיס של "מה ייצא לי מזה". יש להם גב פוליטי ולכן הם עושים בתקציבי העתק ( על חשבון הציבור כמובן ) ככל העולה על רוחם. כך היה וכך יהיה.
עמיר | 26.04.18
2.
מדינת ישראל לא תוכל להמשיך בצורה הזו
מספר האזרחים כבר נושק את ה 9 מיליון. בגוש דן הצפוף אין רכבת קלה או מטרו(וגם ב2021 לא תהיה), בין ירושלים לת"א אין רכבת וגם שכבר ישלימו את הפרוייקט הזה יהיו רק 2 רכבות בשעה. אנשים מבלים חצי חיים ברכב שלהם שלא לדבר על זיהום האוויר הנוראי שיש בארץ הזאת מתי הציבור יתעורר ויצא לרחובות?
אלון | 26.04.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת