51. המסילה המזרחית. המסילה המזרחית תשרת את כל תושבי עמק חפר והשרון המזרחי כולל את הישובים טירה, טיבה, קלנסוה,בקה אל גרביה וזמר.חבל רק שלא מקימים תחנת רכבת באיזור בת חפר יד חנה וקיבוץ בחן.הישובים האלה צמחו בשנים האחרונות ואנשי התיכנון של רכבת ישראל אפילו לא יודעים זאת.בכל מקרה הקו המזרחי יוריד עומסי תנועה מהכבישים וגם את כמות התאונות.אינשאללה. יואל פרידג'ון | 03.12.18 (ל"ת)
50. המסילה המזרחית תפתור הרבה בעיות במקרה של תקלות בקו החוף ותשמש מנוף כלכלי נדלני לתושבי הישובים לאורך המסילה. שבעצם משתמשת בקרקע ששיכת למדינה כי שם עבר התוואי הישן של המסילה המזרחית די צמוד לכביש 6. החשיבות של הקמת המסילה רבה מאוד ואת זה יבינו תושבי האזור לכשתקום מחדש המסילה שתשמש את רכבות המשא בציר עוקף מסילת החוף ועל הדרך תשמש רכבות נוסעים לדרום עוקפי גוש דן. חבל רק שהמסילה הזאת תהיה פעילה באיחור של כ10 שנים עד שתהיה שימושית. איליה | 05.05.18 (ל"ת)
49. כמו תמיד - צריך גם וגם וגם וגם רבים מתעדפים הרחבת כביש, תוואי שונה וכו' על חידוש המסילה המזרחית. לדעתי זה לא עניין של תעדוף - צריך לעשות הכל במקביל. או במילים אחרות - להתחיל להזיז את התחבורה הציבורית! קווי חשמליות, למשל, הם פתרון מצויין ברדיוס של 20-50 ק"מ מת"א. דמיינו קו חשמלית שנוסע לצד כביש 553, כביש 57 או כביש 4. קווים כאלו יכולים להגיע לתחנות מקשרות למטרו תת-קרקעי אמיתי שצריך להיות ברדיוס של 20-30 ק"מ מת"א. הכל צריך להתבצע במקביל. לעשות רק רכבת "כבדה" באיזורים פחות מיושבים עם תחנות שמצריכות הגעה ברכב - זה לא פותר כלום. יגאל | 03.05.18 (ל"ת)
47. הפקעת קרקעות בשרון עבור הרכבת אני בעל קרקע בצפון כפר סבא והקרקע נקנתה ב 1927 בכסף מלא. יאיר | 02.05.18 (ל"ת)
45. אזרחים סובלים מעניין מי ממקורבי ההון והשלטון הטוב והמטיב (למי) ירוויח?! מדינה מושחתת | 02.05.18 (ל"ת)
44. לכו תקנו קרקע כזו היום ייקחו לכם מאות אלפי שקלים [ותנאי הקרקע לא מאושרת לבניה]...שהשווי האמיתי..עשרות אלפי שקלים...ואז מתבכיינים. h | 01.05.18 (ל"ת)
43. תקחו מבנק ישראל חלק מ 120 מיליארד דולר שבכספת. ותשקיעו בישראל בתשתית.זה שלנו. אריק | 01.05.18 (ל"ת)
41. הפקעה , חליבה, היטלים , חליבה וחוזר חלילה בשנות השבעים הפקיעו את רכושנו בשפלה , יותר מ- 40% מהרכוש לצרכי ציבור /דרכים /בי"ס וכ' וכ' אפס פיצוי .המשיכו להתעמר בצורה של מס רכוש (2.5% מערך הרכוש בהתאם לשמאי הממשלתי שניפח את המחירים כדי לחייב את בעלי הקרקע במחירים בתשלומים מנופחים ) שבח , היטלי השבחה על הקרקע, תשלומי אגרות בניה מנופחים , המשך תשלומי השבחה על שינויים מזעריים (העברת זכויות/שטח בניה מקומה לקומה לפי התב"ע ) עלויות מנופחות לרישיונות הבניה לעירייה . בחשבון סופי , לא קיבלנו חזרה את מחיר הרכוש לפי כל סוגי המדדים / ההצמדות וכ' .לסיכום , הפסדנו את ההשקעה , שימשנו פרה חולבת לכל הרשויות . למדנו את השיעור , משנות השבעים של האלף הקודם - מתרחקים כמו מאש מכל יוזמה עסקית בארצנו . ההפקעה לרכבת- תקימו קול זעקה ,לא יעזור , תפרנסו הרבה עו"ד תשלמו הרבה כסף , לא תקבלו פיצוי הפקעה בארצנו זהה להלאמה (קונפסקציה בלע"ז) . משולם המשלם המתמיד | 01.05.18 (ל"ת)
40. ויתעוררו החמדנים ויצאו למקסם רווח מהמסילה..טובת הציבור גוברת! לעצור את פסטיבל החמדנות מההתחלה, לתת מה שיש - מי שלא נאה לו לא צריך! גם ככה יש למדינה כלים להפקיע בלי פיצוי. בטוחים שיעשו מליונים בלי לעבוד. | 01.05.18 (ל"ת)
39. להפקיע זו גניבה... אבל באזור השרון, חמולות תשובה וכחלונים הפכו זאת למקצוע לגיטימי Olga Lr | 01.05.18 (ל"ת)
36. קו רכבת לא יעיל אדון כץ !!! זו רכבת לטייבה וטירה , מה דעתך לעשות קו מנתניה לכפר סבא , לוקח לי להגיע מנתניה לכפר סבא בבוקר כל יום שעה ורבע ויותר , פשוט הזוי . אז החלטתי לצאת לעבודה בעשר כל יום , אבל גם לוקח לי שעה . אבי | 01.05.18 (ל"ת)
35. נהדר. עבודה לעורכי דין ל15 שנה הקרובים. והאזרחים? את מי הם מעניינים... אחרי מאבק משפטי של 15 שנה, אחרי הבטחות וחיזוקים שיקבלו בעלי הקרעות מעורכי דין שונים בתחום, הם יקבלו בפסק דין סכום שאחרי חישוב שכר עורכי הדין שלהם.. ישאר להם כמו שהציעו להם, או אפילו פחות. אבל בטוח שאת הבריאות של ההליך אף אחד לא יחזיר להם. המסקנה: קחו את הכסף ותוותרו. יהרגו אתכם "בשביל הצדק" ובסוף תהיו באותה הנקודה. מניסיון. בעל ניסיון | 01.05.18 (ל"ת)
34. רכבת,נמלים,תחבורה,כביש 6.זה קרקס של המאפיה.למה כביש 4 לא 6 נתיבים לפחות.פשע לאום. אהרן | 01.05.18 (ל"ת)
33. ישראל כץ זה השר היחיד שבאמת עובד ולא בא לחמם את הכיסא כמו רובם רק חבל שהבוס שלו הוא ביבי | 01.05.18 (ל"ת)
31. המסילה המזרחית הייתהצריכה להיסלל כבר לפני שנים רבות על עיכוב מעכב את התפתחות השימוש בתחבורה ציבורית במדינה. יואב | 01.05.18 (ל"ת)
30. בכל מקרה של שינוי יעוד הקרקע מחקלאות למגורים ,85% מהקרקע חוזרת למדינה.. תקנה 15. הקתהמיזרחית | 01.05.18 (ל"ת)
29. ל 15, הפקעת קרקעות קיימת בכל מדינה, כולל בארה"ב הפקעות קרקע לצורך ציבורי זה דבר הגיוני ומקובל בכל העולם כשברור לכולם ש, עם כל הכבוד לזכויות על הרכוש, טובת הכלל עולה על טובת הפרט לפעמים. בתיקון החמישי לחוקה האמרינקנית (כן, אותו אחד שמאפשר לנאשם לשתוק בכדי לא להפליל את עצמו) מצויין ש"אדמה פרטית לא תלקח לצרכים ציבוריים ללא פיצוי הולם". הפקעת אדמות צורך סלילת מסילה חשובה והכרחית עונה לכל הגדרה של "צורך ציבורי" ולבעלי האדמות מוצע פיצוי שעל פניו נשמע בהחלט הולם (אלו אדמות חקלאיות בעיקרן, לא אדמה לבניה במרכז ת"א) אבל לכל אחד שלא חושב כך שמורה זכות הערעור על עצם ההפקעה או על גובה הפיצוי. אמיר | 01.05.18 (ל"ת)
28. קיים כבר תוואי מסילה מנדטורי לאורך הציר, למה לא להשמישו? לכל אורך התוואי קיים תוואי המסילה המנדטורית, שפעל עד אמצע שנות ה-60. למה לא להשמישו, בתוספת מסילב מקבילה במקום להפקיע אדמות וליישר שטחים? רק במדינת חלם ממציאים ת'גלגל כל פעם מחדש, ואף עושים זאת בחלמאות עילאית - ראה, רכבת העמק (הרקבת). Sami Burekas | 01.05.18 (ל"ת)
27. ומי יסבול מהתדיינויות של עשרות שנים בבתי משפט? רק הציבור! לא נותנים לעשות רכבת. לא נותנים לבנות דירות. כל "חקלאי" יושב על עשרות דונמים של אדמות מנהל שנתנו לו בחינם לצרכי חקלאות. חקלאות כבר אין מזמן ואפילו עגבניות מייבאים מתורכיה. נשארו חקלאים שהפכו סוחרי נדל"ן ללא בושה. יהודונים סחטנים. לא סתם שונאים אתכם בכל העולם. גלי | 01.05.18 (ל"ת)
23. מדינת עולם שלישי מדינה הזויה מתנהלת כאנרכיה לכל דבר ועינין פחחחחחחחחחחח. חלקי ממשלה בחקירות חלקי נושאי משרות בעיריות בחקירה מדינה שתכתב בסיסטוריה בשתי שורות בית שלישי וחורבנו. גד הגמד | 01.05.18 (ל"ת)
22. "שר התחבורה והבטיחות בדרכים" בתחבורה-פקקים. בבטיחות-הרוגים. והוא קורא לעצמו שר המודיעין.... (וגם את זה ביבי לקח לו בהצגה אתמול. פחחחחחח.) | 01.05.18 (ל"ת)
20. מה עוזרות תחנות ראש העין אם הן לא ליד העיר ואיזור התעשייה? התוואי של המסילה והתחנות עוברות ממערב לכביש 6, בעוד שכל שכונות ראש העין וגם אזור התעשייה אפק נמצאים קילומטרים משם. כמו כן למה לא מתוכננת תחנה בשוהם, בין אלעד לנתב"ג? רוני | 01.05.18 (ל"ת)
16. תמורת פינוי אוהל של מתנחל שילמה המדינה מיליונים. תמורת פינוי אוהל של מתנחל שילמה המדינה מיליונים. ארז | 01.05.18 (ל"ת)
15. מדינה מפגרת, תבטלו כבר את הקולוניאליזם המטומטם הזה אנחנו עדיין מחוברים לחוקי המלכה ונעזרים בחוקים של דיקטטורה, מדינה שנוח לה להתעלל באזרחיה חוקי המנדט זה של המלכה | 01.05.18 (ל"ת)
14. רק בשטחים אסור למדינה להפקיע אדמות ולתת פיצוי כספי בגלל השמאל הנאלח היה הרבה יותר טוב לכל הצדדים אם היו נמנעים פינויים מטופשים של אנשים שקנו ביצ מהמדינה בשטחים. הפלסטיני היה מקבל כסף במקום אדמה בלב ישוב יבודי שהוא לא יכול לעשות כלום איתה והתושבים לא היו מפונים מבית שקנו כחוק. אבל זה לא מתאים לשמלאנים שכל מה שהם רוצים זה הסתה ופרוד ותעמולה זולה. זכויות הפלסתינים לא מעניינות אותם - רק הרעש הוצילצולים מעניינים אותם. המיואש | 01.05.18 (ל"ת)
12. ליוסי מתגובה 1: לא בהכרח חדרה הוקמה למעלה מ 50 שנה לפני הקמת המדינה, ולכן סביר להניח שיש שם חקלאים שמעבדים קרקע שנקנתה מהבעלים שלה דאז, ומעולם לא הייתה של המדינה. המדינה לא "נותנת" קרקעות, אלא מחכירה אותם לטווח ארוך. כמו שבהשכרה של דירה הבעלים לא יכול לפנות את השוכר מהנכס, או חלקו, בלי לפצות אותו, ככה המדינה לא יכולה לפנות חקלאים מקרקע בלי לפצות אותם. יובל, תל אביב | 01.05.18 (ל"ת)
10. על התוואי עברה מסילת הרכבת המנדטורית ולכן עד היום יש זכות להפקעת 50 מטר מכל צד לפי פקודת מסילת הברזל. לידיעת בעלי הקרקעות צביקה החשמלי | 01.05.18 (ל"ת)
9. ל-1 ול-4: בכתבה לא מדובר בקרקעות חכורות, אלא בבעלות פרטית. ונכון שהייעוד הוא חקלאי ולכן הפיצוי צ"ל בהתאם. צריך מזל בחיים. קרקע פרטית ליד עשויה לשנות ייעוד בעתיד למגורים... על קרקע חכורה הפיצוי נמוך בהרבה. נדלניסט | 01.05.18 (ל"ת)
8. שישקיעו את הכסף במטרו מכפר סבא לתל אביב, צריך להיות קו מטרו. מתחת לאדמה. וכך גם מכל עיר ברדיוס של 15 ק"מ מתל אביב. זה יהיה הרבה יותר שימושי מקו רכבת שנוסעת פעם בשעה ממזרח חדרה לאלעד. יוסי | 01.05.18 (ל"ת)
7. וככה הורסים את החקלאות בישראל אויבנו לא צריכים פצצות אטום ולא כלום. הם רק צריכים לשבת ולחכות בסבלנות עד שנהיה תלויים לגמרי בייבוא חקלאי, ואז להרעיל את כולנו, או פשוט לעשות עלינו חרם. בהצלחה לנו. נתעורר כשיהיה מאוחר מידיי. עוד קו רכבת מיותר שלאף אחד אין בו צורך. ישראלית | 01.05.18 (ל"ת)
6. תאריך יעד ראשון לסיום המסילה 2018 במציאות -מתחילים ב2018 סיום אולי ב2030 תומר לוי | 01.05.18 (ל"ת)
4. לא לפצות בכסף אלא לשדרג את האדמה שנשארת לבעלים. על כל דונם מופקע 5 דונם לבניה. תהליך מהיר | 01.05.18 (ל"ת)
2. אחד שמבין פיצוי זעום? חברים - אלה לא האדמותשלכם - הן נתנו לכם בחכירה והיעוד שהלם חקלאי ולא למגורים - קצת פרופורציות!!!!!! חיליק | 01.05.18 (ל"ת)
המדינה החלה בהפקעת אלפי דונם בשרון למסילת הרכבת
51 תגובות לכתיבת תגובה