אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לא עוצרים באדום: היד הקלה על האישורים לניסויים ברכב האוטונומי

26 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

26.
קודם בואו נוריד את כל הנהגים בעולם שחוצים באור אדום - אה רגע, אז אף אחד לא ינהג
הרכבים האלו בשלבי ניסוי כבר נסעו מיליוני ק"מ בלי שום תאונה. כמו כל נהג וכמו כל תוכנה, לומדים, מתקנים ומשפרים. כל אלו שקוראים להפסיק - אז קודם כל תקראו למשרד התחבורה לשלול לתמיד את רשיונם של נהגים שנסעו באור אדום, לא עצרו בתמרור עצור, לא נתנו להולכי רגל לעבור במעבר חציה, עקפו בפס הפרדה רצוף, עקפו מצד ימין, נרדמו על ההגה.
יובל | 24.05.18
24.
לא מאמין את מה שאתה כותב, רק מחפס סנסציות
במקום לעודד את החברות העוסקות בתחום אתה מנסה להפריע !!! להפסיק ניסויים! להפסיק את הניסויים?? ההיפך, צריך להגביר את הקצב ולשפר את המוצרים. אולי קודם תוריד מהכביש כל מי שנוסע בחוסר אחריות, מהירות, בחוצפה , כולל רוכבי אופניים. כמה אנשים נהרגים בכבישים כל יום בגלל רשלנות של נהגים!!! ואגרסיביות של נהגים, חוסר נימוס בסיסי של הנהגים. ככל שיהיו לנו יותר מכוניות חצי אוטונומיות ומאוחר יות אוטונומיות מלאות. יהיו הרבה פחות תאונות, פצועים הרוגים. והמחיר שעולים לכולנו התאונות הפצועיו וההרוגים !!
אהוד  | 23.05.18
23.
שנה שעברה נהרגו מעל מיליון וחצי איש בתאונות דרכים בעולם. הנהג האנושי הוא נהג גרוע ביותר.
ההבדל הוא כשכנהג אנושי עובד באור אדום, זה לא עושה כותרות. אבל כשמחשב בתקופת ניסויים נוסע באור אדום זה עושה כותרות. למתנגדים לניסוי חיים ברכב אוטונומי. איך תסבירו את הניסוי של אלפי תלמידי נהיגה שנוסעים בכבישים פתוחים ולא במגרש סגור? כשרכב ניסוי אוטונומי נוסע יש לו נהג שמפקח על המחשב, בדיוק כמו שמורה נהיגה מפקח על התלמיד. ההבדל הוא שרכב אוטונומי עושה כותרות ורכב של מורה נהיגה שעושה עבירות תנועה לא עושה כותרות.
מריק | 23.05.18
22.
הסיבה היחידה שאינטל קנתה את מובילאיי היתה הקשרים של מובילאיי
מסיבות מסויימות אינטל גם השכילה לשמור על המותג מובילאיי עצמאי. כי אינטל לעולם לא תלך באופן לא ממש חוקי. לעומת זאת מובילאיי, שקמה בקומבינה שלה עם הביטוח - אחרת לא היתה מתרוממת לשום מקום, יכולה להמשיך לרמוס את האזרח הקטן רק כי היא יכולה. ומי שמעלים עין זה כל מי שיודע על קשריו של זיו אבירם עם השלטון. אמנון שעשוע יכול להמשיך להצטלם - אבל מי שעשה את מובילאיי זה זיו אבירם!
משה | 23.05.18
18.
אתם מבינים את האבסורד?
כתב ערוץ 10 היה שותף לנסיעת מבחן. לא נסיעה של רכב אוטונומי מלא, אלא רכב בנסיעת מבחן. הרכב עשה טעות, כמו שרכבים בנסיעות מבחן עושים טעויות. אבל במקום שהכתב יגיד "הנה, תראו איזה ניסויים מורכבים מובילאיי עושה בדרך אל הרכב האוטונומי", עכשיו באים בטענות על עצם הרעיון שמישהו עושה נסיעת מבחן. יש לי חדשות בשבילכם. אי אפשר לעשות נסיעות מבחן בלי לטעות. כל מי שלמד נהיגה עשה פעם אחת לפחות טעות על הכביש. נכון שפרופ' שלו-שוורץ היה צריך לבלום בזמן לפני שהרכב חצה באדום, כמו שהמורה בולם את התלמיד לנהיגה, אבל מעבר לכך, הרכב האוטונומי צריך ללמוד עוד ועוד ואת זה אפשר יהיה לעשות רק על ידי עוד ועוד נסיעות מבחן.
אמיר ש., מודיעין | 22.05.18
15.
מבחן אמינות פשוט: שיירה של מכוניות בפקק מתקדמות
ורכב מתוך צומת מנסה להשתלב ימינה (לא שמאלה רחמנא ליצלן, נתחיל בטסט בקטנה). כולנו מכירים את זה שהנהג הממוצע סוגר את המרווח כשהוא רואה שרכב עומד להכנס בכיכר או בצומת, אני רוצה לראות איך תוכנה מתעלה על ״אני שם זין עלייכם שאתם לא נותנים לי להשתחל לנתיב!״ ונכנס עם האף של הרכב צמוד למכוניות במרווח של 2 סנטימטר. נראה את התוכנה הבטיחותית מחשבת מקדם בטחון כזה!
אליהו | 22.05.18
14.
מיליון וחצי איש נהרגו בתאונות דרכים בעולם השנה כתוצאה מטעויות אנוש
אז יש חבלי לידה במחשב של הרכב, כמו שיש בכל טכנולוגיה חדשה. אבל מחשב בסופו של דבר ילמד וינהג יותר טוב מכל בן אנוש, בגלל זה זה רכב ניסוי. והנהג המפקח על המחשב אשם ולא המחשב, בדיוק כמו שמורה נהיגה אשם בתאונה ולא התלמיד. ההבדל הוא כשבן אדם נוסע דרך אור אדום זה לא עושה כותרות וכשרכב מחשב נוסע בתקופת ניסוי באור אדום זה עושה כותרות.
תומר | 21.05.18
12.
אני מציע שלפני כל מכונית אוטונומית ירכב שוטר
ירכב שוטר על סוס עם דגל אדום. וברצינות, כל כך קל להתנגד. כל כך קל לנבא תאונות, ואז גם להגיד 'צדקתי'. אבל בשלב כלשהו חייבים לנסות את המכונית האוטונומית בתנאי כביש רגילים, או לוותר על הפרוייקט. האם זו ההצעה, לוותר? אפשר, אבל בשיטה הזו לעולם לא נתקדם
דוד דלתון | 21.05.18
11.
מה לא הבנתם??
בארצות הברית שום גוף בעל אחריות לא ייתן למובילאיי לעשות ניסוי. כי שם נדרשים מבחנים, אישורים והיתרים. אנחנו ניסינו-זה סיוט. לעומת זאת לישראל מובילאיי מתייחסת כמגרש משחקים בחסות שר התחבורה. הם התחילו ניסוי לפני שמישהו אישר להם לזוז. הם מכופפים את שר התחבורה כמו בננה- ומתייחסים לזה בשעשוע (משחק מילים) כשהם מספרים למשקיעים באמריקה על ההתנהגות של הנהג בישראל. אם מכונית שלהם היתה עוברת באדום בקליפורניה הם היו מקבלים ברקס מהממשלה תוך דקה. בישראל אפשר לעשות הכל, כאן זה ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות
משועשע מהשעשוע | 21.05.18
3.
מובילמה ???
מוזר, קודם מחייבים בתקנה את ההתקן שלהם ואת המפרט שיתאים רק או בעיקר להם. אח"כ מאשרים בשושו ניסויים על חשבון הבטיחות של כולנו בכביש הציבורי, כולנו שפני ניסיונות במגרש של מנשקי המזוזות ומדליקי המשואות ... ולא שכחנו את החקירה בארה"ב בעניין שימוש במידע פנים כן. מישהו צריך לשאת באחריות ולתת את הדין על מעבר באור אדום. מישהו צריך לחקור את כל ההליך הממשלתי שקדם לאישור הניסוי הזה והאם אושר או סורב לאחרים באותם התנאים. מריח כמו העדפה של חברה אחת ספציפית.
המשמן בע"מ | 21.05.18
2.
יש לכם טעות בכותרת
אין יד קלה באישורים לרכב אוטונומי. יש יד קשה מאוד. יש במשרד התחבורה הוראה לתת למובילאיי כל מה שהם רוצים. אנחנו עברנו מדורי גיהנום עד שקיבלנו אישור להכניס לישראל מערכות רדאר. מובילאיי יכולה גם להביא טנק מרכבה ללא נהג - וישראל כץ יצטלם בו כשהוא נכנס בטעות בקיר של גן ילדים.
בענף | 21.05.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת