אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בלבולי בֵּיצית: פרופ' אוולין פוקס קלר נלחמת בטעויות גבריות במדע

119 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

117.
זה נכון שהדומיננטיות של גברים במחקר משפיעה. הינה ה
אל תשלו את עצמכם שזה לא משפיע כשהרוב הוא גברים שעושים מחקר. דוגמא, עד שנות ה 90 היו מעט מאוד מחקרים בתחום סרטן השד. ממשלת ארה"ב, שהיא המקור העיקרי לכספים למחקר מדעי, לא חשבה שזה מספיק חשוב. גם החוקרים לא חשבו שזה חשוב. ואז בשנות ה 90 לנשים נימאס למות מסרטן השד והן יצאו לרחובות. הן ארגנו צעדות בכל המדינה באופן קבוע כדי לעלות את מודעות הציבור כדי שאנשים ידרשו מהממשלה כספים למחקר. ההתנהגות השיתופית של בקטריות נחשבה לפורצת דרך בזמנה. אבל לדעתי זו לא דוגמה חזקה מספיק כי גבר גילה אותה. שבצלם ימות.
רינת | 27.05.18
116.
אדם מאוד מוכשר, אבל למה הגישה הקורבנית הזו?
למה היא חושבת שבהרוורד מחרימים אותה בגלל מה שהיא כתבה? אולי היא בכלל לא מוחרמת שם והיא רק מדמיינת, כמו כל הימניים האלה, שמישהו רוצה ברעתה? למה לא תרמה חצי מהפרס לארגונים ערביים לקידום השלום, שדוגלים באותה אג'נדה ואינם קורבניים, מעבירים פליטות לנכדים , נינים וחימשים? גזענות, או שפשוט אין כאלו?
נמרוד | 27.05.18
115.
התאור שלה של הפליה מגדרית בשנות ה 60 היא מדויקת
באותן השנים אוניברסיטת הרוארד הפלתה הרבה קבוצות. היו להם מכסות קטנטנות ליהודים, אסיאטים, שחורים ונשים. לקח להם דורות לרדת מהעץ. זה ההפליה היה קיימת באוניברסיטאות בכל ארה"ב במידה כזו או אחרת. זו אחת הסיבות שיהודים פתחו בתי חולים יהודיים עם שמות כמו mount zion hospital כדי שלרופאים יהודיים יהיה איפה לעבוד. רבים מהם, דרך אגב, למדו באוניברסיטאות ציבוריות. העוינות שהיא נתקלה בה בתחום "גברי" לא היתה נדירה. הדעות הפוליטיות שלה מזעזעות אבל הטיעונים נכונים
רינת | 27.05.18
114.
אכן פתפותי ביצים, וביציות, וחביתות.
הרעיון העקום הזה, כאילו כל הקילקולים של המדע הם תוצאה של ה"גבריות" של התחום, שקולה לחלוטין (אצל כל מי שיש לו טיפה של יושרה) לרעיון (העקום באותה מידה) שכל התוצאות הטובות של המדע נובעים מהגבריות שלה. אם אנחנו מקבלים את הדבר הזה, המסקנה הבלתי-נמנעת עבור כל מי שחושב שהמדע עשה טוב לאנושות, היא שצריך לסלק ממנו את כל הנשים.
יוז'יק, בתר-מדען | 26.05.18
112.
בילבולי ביציות זו הכותרת הכי נכונה
עוד לא נוצר עובר ורבים מי מחכה למי, נו באמת! זה נכון כמו שמיליוני זרעים "רבים" על ביצית ומנצח הכי שווה! ברור! אם זה היה נכון לא היו נולדים אנשים בעלי מוגבלויות ובמיוחד כאלה גנטיות! (הכותבת בעלת ילד אוטיסט בתפקוד בינוני שילדה בת 32, אחרי הריון ספונטני ותקין ובעלת עוד ילד נוירוטיפיקלי = לא אוטיסט). העובדה הכי נכונה ךהיווצרות עובר ככל הנראה תלויה בזמן, מיקום ומצב הגוף - נטול סטרס. רוב ההריונות הבלתי רצויים או להבדיל, המאוד רצויים אבל מפתיעים - קורים כשחושבים שזה לא יתכן שיקרה מפעם אחת לא זהירה/חסרת סיכוי. ע"ע נערות בנות 16 שלא נזהרות ולחלופין נשים בגיל 40 שעברו טיפולים, השלימו את הקמת התא והופה... הפתעה). כמישהי שמסתובבת באקדמיה אני חייבת לומר שרוב החוקרות מוזנחות מבחינה אסתטית עד כדי שתהיתי אם זה יחס ישיר ואם מתייחסים ברצינות לאשת אקדמיה מטופחת. כשקיבלתי מנחה ד"ר בגילה יפיפיה ומטופחת - הייתי בהלם. היא אמרה לי שהיא לא מופתעת מהתהייה שלי - האובר רצון "להוכיח" הוא שיעבוד לאלילות הפמניזם.
אישה לשעבר פמיניסטית | 26.05.18
110.
ועל זה נאמר - לא מעוקצה ולא מדובשה
ממש בושה וחרפה שמוח אנליטי כזה לא מסוגל לזהות אבסורדים כשהם מתנופפים לו מול הפנים המסקנה בשורה התחתונה היא שעם אנשים כמוה לא תהיה תקומה לאנושות שבאה ממקום טוב סוכריה מורעלת מין סוג של חראקירי כזה דווקא מהטופ של הטופ והכל עוד ארוז בעטיפת צלופן מתיימרת של נאורות מתלהמת עם כל היופי טופי הזה בקולוסיאום המפואר של גיבורי השמאל
אריאל מ. | 26.05.18
97.
מביישת את המין הנשי
במחקרה ובאישיותה היא הטילה צל כבד ושינתה לרעה את העולם בו אני גדלתי כאישה. בימי ביניים היו רודפים מכשפות כאלו והלוואי שלא היו נותנים לה דרור למחקרים הפרוגרסיבים שלה. דת הפרגרסיב המסוכנת המיטה אסון על כולנו והיא הכוהנת הגדולה שלה.
אישה בגיל העמידה | 26.05.18
96.
החוקרת לא גילתה את השנאה לציונות שבארגוני השמאל
את זה לא הצליחה לגלות. היא לא רואה את השקרים ואת עיוות העובדות והמציאות בהם משתמש השמאל למטרותיו. היא לא רואה את הפעילות חסרת הלאות של הארגונים הללו נגד המדינה היהודית. היא לא רואה את החתירה תחת קיומה של ישראל ואת ההכפשה מעל כל במה אפשרית בעולם נגד היהודים. העוורון מרצון והשקר של השמאל הם שימוטטו אותו בעצמו.
אזרחית | 26.05.18
90.
אתם פשוט מפגרים
לא יאומן איזה תגובות אינפנטיליות שמעידות על פספוס הפואנטה. וברור שיש יותר המצאות לגברים כי לנשים היה אסור להיות באקדמיה או לעבוד בתפקידים נורמלים, תפקידן היה מוגבל למשק בית בלבד. או מה אתה חושב? שזה כי נשים פחות חכמות מגברים? תסתכל במראה ותסתכל על אשתך ותחשוב על זה שוב. ואין התייחסות לתרומתה כי זה לא נושא הכתבה, לעומת זאת כן מצויין שהיא פרסמה המון עבודות, קיבלה המון תארים והרצתה במקומות הכי מובילים בעולם. זה אומר מספיק. בטוחה שזה יותר ממה שאתה עשית בחיים. ואת זה היא עשתה בתור אישה.
יעל | 26.05.18
89.
עוד אחת שבאה לשנות את המדע הקיים בעזרת הפמינזם
אם אישה רוצה לעשות את זה היא לא צריכה להביא הוכחות מדעיות מספיק שהיא תגיד אפליה על רקע מגדרי וכבר חצי ממה שהאמינו בו אנשי מדע הולך לפח זה רק מוכיח שיש פה אירגון ( פמינזם) שעושה יד אחת עם התיקשורת כדי לקדם דעות מפגרות שלא מקדמות את האנשות לשום מקום להפך זה רק יקח אותנו למקום נמוך
טל | 26.05.18
87.
רק בעולם המדע??
הגיע הזמן שגברים יבינו שהם לא מרכז העולם גבר שרוצה כל הזמן לשלוט ומנהל קשרים (ובמיוחד מערכת יחסים) במשחקי כוח ושליטה הוא פשוט מטומטם וחלש! ויותר מזה- גבר בלי מסוגלות והבנה שצריך ויתורים כדי לנהל מערכת יחסים ומתנהל רק לפי רצונותיו שלו- עדיף שינהל את חייו לבד ובלי זוגיות! אנחנו הנשים הרבה יותר חכמות!!! מדוע האישה נבראה אחרי הגבר?? לפני יצירת אמנות עושים טיוטה...
ענת | 26.05.18
81.
ל-77 הבעיה היא לא רק התרומה ל"בצלם" אלא כל ההיגדים הקיצוניים
אני מסכימה עם חלק מדבריה, אבל היא חוטאת באותו חטא שבו היא מאשימה את הגברים: מציגה תמונה קיצונית וחד צדדית, מכלילה, מתעלמת מעובדות שלא נוחות לה. היא מדוייקת בביולוגיה, אבל בתחום המגדר היא הצטרפה לזרם שהרס את הפקולטות ההומניות: זרקו מהחלון את השיטה המדעית ואת איסופי הסטטיסטיקה, ועברו לדעות אישיות ולחוויות אישיות לא מייצגות. את כל זה הייתי אומרת גם אם היא לא היתה תורמת ל"בצלם". אבל זה נכון שאני לא מופתעת שהיא נמשכה אליהם, כי גם להם יש רטוריקה נחרצת, וגם הם מעוותים מידע בשירות הרטוריקה הזאת (הצגת סרטונים קטועים שהוצאו מהקשרם, סטטיסטיקות שנלקחות על מדגם מעוות בכוונה ועוד). אני אגב שייכת למחנה השלום, אבל אני פשוט לא חושבת שהם משרתים את השלום.
מהנדסת | 26.05.18
79.
מדע בעידן המודרני
ואני בכלל חושב שהמבנה הארגוני בו אנשים מבצעים מחקר היום - האוניברסיטאות - כבר אינו מתאים לעידן המודרני. אולי יש לכך קצת קשר למגדר אך זוהי רק עוד תופעת לוואי. רוב החוקרים באונ' עובדים בבדידות יחסית או בקבוצות מאוד קטנות (בפרט בפן התיאורטי), יש המון פוליטיקה ובוכלטריה פנימית המתאפשרת בשל המבנה המיושן וכן יש מעט מאוד מקום ליצירתיות בין אם אתה אישה או גבר. חישבו לרגע על מידת התרומה של חברות ההייטק או הסטארטפים הישראלים לחברה לעומת האונ'. נכון, האונ' אומנם מכשירות מהנדסים, אך הן רואות בכך את החלק הפחות חשוב בהוויאתן כשזו בעצם התרומה המרכזית שלהן לחברה. שימו לב שבכל הכתבה לא נאמרה מילה על הוראה אלא רק על מחקר. אני חושש שהטענות של פרופ' קלר נובעות יותר מהיותה יצירתית ודמות בועטת במבנים ארכאיים מאשר היותה אישה. אילו הייתה גבר שחור באקדמיה חייה היו קשים פי כמה. האם הייתה חשה שונה בעניין המגדר אילו הלכה לעבוד בחברת הייטק גדולה? אני מאמין שכן. אם כבר דנים במחשבה מיחוץ לקופסה של אישה אז רצוי לדבר על שינוי המבנה הארגוני של גופי המחקר המיושנים הללו המכשירים בין הייתר המון אבטלה סמויה.
דוקטור | 26.05.18
77.
שימו לב: אין כאן אף מילה על תרומתה למדע
רק התייחסות לתארים שלה ולאפליה המגדרית שחוותה לדעתה. כנראה שתרומתה למדע אינה כה חשובה. בכלל, מהכתבה עולה הרושם של מדענית מתוסכלת שכנראה שאפה להיות כוכבת על, מעין מארי קירי, בתחום הפיזיקה התיאורטית וכשהתברר לה שהיא לא תהיה כזו, החלה לתקוף את הקולגות שלה ולהאשימם באפליה על רקע מגדרי. האירוניה היא, שבניגוד גמור לביקורת שלה על השיח הגברי במדע ועל אפליית נשים ובהתקפותיה משולחות הרסן במדענים הגברים, הפרסים שהיא מקבלת בשנים האחרונות נובעים דווקא מהיותה אישה "שפרצה את הדרך" לנשים אחרות בתחום ולא בגלל הישגים מדעיים יוצאי דופן, משמעותיים ופורצי דרך.
סוציולוג | 26.05.18
74.
מזכיר לי שניסיתי להיכנס להריון
המליצו לי לעשות סקס רק לאחר הביוץ ולעשות בדיקה מהסופרפארם. אחרי שלא הצליח לי הרבה זמן אמרה לי דולה חכמה: אל תחכי לביוץ. רוב ההריונות מתרחשים כשהזרע מוכן עוד לפני שהביצית מחכה, ביציות לא אוהבות לחכות. זה שינה לי את התפיסה שביציות הן פאסיביות, דווקא הזרע היה צריך לחכות. נכנסתי להריון. מניחה שיש עוד הרבה טעויות שנובעות מתפיסות מוטעות ופרדיגמות שאנחנו לא מצליחים להשתחרר מהם, המדע הרבה יותר מורכב מהחשיבה הפשטנית שלנו.
אישה | 26.05.18
70.
הניסוחים שלה קיצוניים מידיי, אבל זה נכון שיהירות פוגעת במדע
לא התחברתי לניסוחים הקיצוניים שלה, אבל זה נכון שהמדע וההנדסה נפגעים בגלל תרבות של יהירות ודורסנות. כמובן לא כל הגברים כאלה, יש גברים ישרים ויש נשים דורסניות, אבל הבעיה יותר נפוצה אצל מה שקוראים "זכר אלפא". ככה ראיתי פרויקט של כ-200 מיליון שקל שירד לטמיון (ואילו הגיע לשוק הוא היה מסכן חיי אדם). כי המהנדסים טעו בחישוב, והיה זמן לתקן אבל הם העדיפו להיכנס למשחקי אגו, תככים ושקרים, לסכן חיים, רק לא להוציא מהפה את המשפט "טעיתי". זה המקרה הכי חמור שהיכרתי, אבל בקריירה שלי היו גם 3-4 מקרים שמצאתי טעות בחישובים (ברמה שמרסקת את המוצר), והמהנדס שטעה פשוט סרב להסתכל על החישובים שלי, הוא העדיף לצעוק "מי את, אני יותר בכיר, יש לי תואר מתקדם" - הכל רק לא להסתכל על החישוב המדעי. ולקח לי כמה ימי עבודה, וגיוס עזרה מקולגות, רק כדי לשכנע אותו להוריד את העיניים לחישובים. בגלל זה מדע ואגו לא הולכים טוב ביחד.
מהנדסת | 26.05.18
68.
התגובות פה מחרידות! כמה שנאה, אטימות ובורות
מדענית עם הידגים מוכחים בכל קנה מידה תרמה כסף לגוף שאתם מתנגדים לו - וזה מספיק לכם כדי לפסול כל מה שהיא אומרת? כמה חרדים אתם? כמה חסרי ביטחון? כמה אטומים ושמרנים? במקום לחשוב על האמירות שלה, על הטיעונים והטענות, אתם ישר פוסלים, בדיוק מתוך אותו קבעון מחשבתי שהיא מדברת עליו. אני לא יודעת אם לרחם עליכם או לייחל שתעברו מהעולם לפני שתספיקו להנחיל את התפיסות המעוותות שלכם לדור נוסף. כל כך עצוב.
תמי | 26.05.18
66.
מעניין שאת המאמר פורץ הדרך כתבה דווקא עם גבר
אני מסכים לגמרי שיש אפליה והנציגות הנשית בהרבה תחומים קטנה מדי. אני ממש לא מקבל טענות על מגדריות בחשיבה מדעית. למשל הבעיה על התארגנות עצמית של אמבות נשמעת כמו בעיה מתמטית: איך אוסף פרטים יכולים להתארגן בצורה ספונטנית ללא תכנית כללית ("מאסטר מולקולה") אלא על ידי אוסף פרטים שלכאורה אינם מתואמים (למרות שבסוף מסתבר שכן). יש יצוג נשי לא מבוטל במדע כבר כמה עשורים ולא התרשמתי שהביאו צורת חשיבה חדשה. יותר התרשמתי שחלקן נשים מבריקות שהיה חבל מאוד אם לא היו שותפות (ומובילות) למחקר.
ב. ר.  | 26.05.18
65.
כשקוראים בין השורות מבינים שהיא אדם די קשה ויומרני, עם הכבוד להשגיה
אתן יכולות לאכול אותי (וירטואלית) חי אבל דעו לכם ולכן שכאשר רובנו רואים אדם שיותר מדי עושה עניין מהמגדר/מיעוט שלו, מין "מצליחן בועט", אנחנו בזים לו ולא עוזרים לו. נורא פשוט - תבכו יותר מדי על אפלייה, תקבלו אפלייה - לא בגלל המוצא שלכם, אלא כי אתם קרציות וזה בלתי נסלח
וצ"ל שמדובר על לפני 40 שנה | 26.05.18
58.
מתי החוקר הבא יכתוב על זה תאוריה
סיפור מעניין ורוב רובו אכן השאה חיובית. המסקנה וההשלכה על המציאות כאן לוקה בעיוורון מוסרי גדול או כמו שאמר משה דיין: "בחור(ה) טוב(ה) מהסוג הרע. כל הסטריאוטיפיות האידילית לסכסוך שנגועה בחוסר הבנה בסיסי של התנגשות תרבויות. אין לי ולא תהיה חוסר אמונה ביכולת לחיות כאן בשלום וכל עוד ההתקרבנות של הפלסטינצים תגובה בפינת הליטוף המערבית זה לא יתקדם לשם. ציון תהיה אור לגויים ומאמר הנביא יתגשם מתוך הדדיות אנושית ולא צו חד צדדיות פנטזיונרית.
מעניין מאוד | 26.05.18
57.
אין משמעות למגדר במחקר מדעי
בנושא שחקרה -אם הוכח מדעית כנכון -הביאה חדשנות . אכן קיפאון וקיבעון מונעים את קידום המדע. אם מה שאמרה נכון- אזי המדע לא היה מגיע לרמת הידע של היום. היו תיאוריות שגויות שעם התקדמות המחקר והידע הוכחו כשגויות , והיו תיאוריות שהיו במחלוקת בין החוקרים . אך לא כתוצאה של הבדל מגדרי. אמירה כזאת שיש הבדל ראויה להוכחה מדעית שעד כה לא קיימת. קשקוש שטוב לכותרת.
אורי | 26.05.18
52.
היא צודקת לגמרי. תבדקו כמה דיקניות יש בפקולטות למתמטיקה, פיסיקה כימיה והנדסה
האנושות היא מעמדית. כשרון זה לא מספיק כדי להתקדם. צריך קשרים. גברים מאיישים ושולטים בכל צומת התקדמות, ומעדיפים לקדם גברים, כי גברים מביאים איתם יותר "נדוניה" של קשרים והשפעה מאשר נשים, שהן מלכתחילה חלשות יותר.
אחד שמצדיק | 26.05.18
46.
התרומה שלה לאגודות השמלא הערוויות...
צ"ל שמאל-שמלה וערווה . קיצור לצורך אסוציאטיבי. התרומה מדגימה בדיוק מדוע המדע כן גברי : רצונה הלסבי-פמיניסטי להיות "גבר" מדען, יחד עם ההטיה , ההזדהות של השמאל וה"עם" ההומולסבי עם ה"עם" הערבי-פלשטיני. הנקבה היא פנימית (לתוך הבית ) והזכר מוחצן - חוקר הסביבה ומביא מזון. האמור לעיל אינו טוען כמובן שנקבה לא מסוגלת לחשיבה ומדע. הוא כן טוען שיש לכך בסיס הורמונלי (ולא רק). ואגב, בהסתמך על משפט עזר : יאיר לפיד היא העתק חיי אביו בהבדל העשורים, ניתן לומר שחייה כן מבטאים את חיי הוריה , שהיגרו מאמא רוסיה לדוד סם ( זכר כידוע) ותכונותיהם. [ לשון בחוץ כאן - נא ! ]
פשיסט חכם | 26.05.18
43.
כמה קישקושים ושנאת גברים , חבל שהנשים לא מעריכות
את הגברים , הגברים בנו את העולם הזה על כל מה שמתשמע מכך , רוב הנשים ממוצעות ואם מסתכלים על ההיסטוריה האנושית עד היום הגברים הם בטופ בכול תחו , 99 אחוז מההמצאות הן של גברים , 99 אחוז ממקומות העבודה נוצרו ע"י גברים . ישנאת הגברים הזו תגרום בסופו של דבר לנשים לחזור למטבח , מכיוון שללא תמיכה גברית נשים לעולם לא יצליחו , ולא בגלל שאין נשים חכמות , יש אבל הן מעטות . השנאה הגברי הנוטפת מהכתבה וההכלולות כלפי המין הגברי היא רק סיממפטום של בעיה מערבית שנקראת "פמניזם " , אין היום שום צורך בתנועות האלה לנשים יש יותר זכויות מגברים , התנועות האלה רק מחמירות את האי שוויון הקיים היום - לנשים יש יותר זכויות מגברים .
רווק מנוסה | 26.05.18
42.
בקיצור, אישה חכמה אבל בן אדם בלתי נסבל
כל הזמן מתלוננת על שובניסטיות גברית, אבל לא שמה לב שהיא בדיוק אותו הדבר רק מהצד הנשי. לדוגמה, היא טוענת על המאמר על האמבות שרק אישה יכולה הייתה לחשוב על הרעיון הזה אבל למעשה יש למאמר שני מחברים והשני הוא גבר! בעוד דוגמה היא לוקחת את הקשיים שיש לכולם בדרך לתואר ולאחר מכן וטוענת שהקשיים נגרמו לה רק מפני שהיא אישה. רק נשים מבשלות? גברים מדענים לא מטפלים בבית? אוכל לומר עלי ועל חברי שהדבר כלל לא נכון. ולגבי החוכמה הרבה שלה בהקשר הישראלי - פלסטינאי, במקום לחשוב שכל הישראלים חושבים אותו הדבר ובצורה חד-מימדית (והם ממש לא), אולי תועיל להשתמש בחוכמתה בשביל להביא פתרון למצב?
רועי | 26.05.18
33.
הכשלון שלה הוא בהבנת התהליכים במזרח התיכון
היא מעולה במדעים. אך לא בהבנת הנפש המוסלמית. הדתית. הפאנטית החושבת שהיא הצודקת ומסתכמנת. כולם אשמים רק לא האיסלאם. עצם תמיכתה בגופים כאלה מוכיחה שיש לה חסר עצום מעבר לתחום הצר של המדעים. כדאי לה לעשות דוקטוראט נוסף בתחום הזה. .
אופיר | 26.05.18
30.
וואו! תודה על זה!!
אמנם יש לי רק תואר ראשון בפיסיקה אבל הרגשתי היטב את הפער בין התפיסה הרחבה והמדוייקת לבין טעויות החישוב.. ומכיוון שמראש הגעתי עם אמונות כמו "אני לא מספיק טובה" (במיוחד במתמטיקה) - היה לי קשה בטירוף ולא המשכתי הלאה. את ממש גיבורה ומעוררת השראה!!! תודה עליך!!
גל מון ציפורי | 26.05.18
29.
כתבה מעניינת שמספקת חומר רב למחשבה ובחינת הדברים
כמי שעוסק במחקר לא זכור לי שקבלת החלטות ותובנות התבססה על מינו של החוקר כמו כן איני זוכר שפגשתי אי פעם התבטאויות עוינות כלפי נשים בפעילות מחקר ואני בטוח שאם היו כאלה הן היו נתקלות בבוז גדול מצד כלל אניש המחקר משני המינים ב"שולי" הדברים, ואלו שוליים חשובים ביותר, צר לי שיעדה את הכסף לגורמים שפועלים נגד זהותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. זה תוצר של שמאלנות שהיא עיוות מוחי שראוי למחקר רחב היקף שיחקור את תופעת אי הבנת המציאות של העם היהודי מול שונאיו
דני אפללו | 26.05.18
27.
התפתחות המדע במאה ה20
לא הרבה יודעים שאת הזינוק המטאורי של המדע במאה ה20, אנחנו חבים להמצאה חשובה - החזיה. בסוף המאה ה-19, תחילת המאה ה-20 נשים החלו ללבוש חזיות. והחזה שלהן הפסיק להטלטל בחולצה. סוף סוף המדענים הפסיקו לבהות להן בחולצה. ויכלו להתרכז ברצינות במחקרים שלהם. דבר המחייב מחקר מגדרי שיבדוק את הקשר בין גודל החזה הנשי של מדעניות, לבין התנהגות שוביניסטית מצד מדענים כלפיהן.
מגיב 20 ו... | 26.05.18
26.
למגיב 9 : כשתהיינה מספיק נשים מובילות במדע תהיה קבוצת מדגם
מסכימה שבכתבה זו אין די דוגמאות לטעויות גבריות אולם זה לא אומר שהטענה אינה נכונה. אני יכולה להוסיף טעות גברית אחת רווחת אצל רופאים (ששכנעו באותה טעות גם רופאות נשים): שכאב כרוני ובפרט תסמונת הפיברומיאלגיה הם יותר בעיה נפשית מאשר פיזיולוגית. ובכן, כמי שסובלת מהתסמונת אני יכולה לומר שהם טועים בוודאות. בוודאות אני סובלת גם מבעיות אורתופדיות מרובות. כיצד ניתן לקבוע שאין קשר? להוכיח להם מדעית שיש עדיין לא אפשרי אבל זה עוד יקרה. מסיבה זו אני גם מתקוממת נגד אותה תווית שנותנים לחולי קרוהן ועוד תסמונות לא מפוענחות ע"י הרפואה הקונבנציונאלית. זה שעוד לא גיליתם מה הסיבה לא אומר שאין! די לזרוק הכל על מצב נפשי! תוכיחו בוודאות שזה מצב נפשי נראה אתכם - אתם לא יכולים! אז פשוט תסתמו ותמשיכו לחקור ושמרו על כבוד האדם של המטופלים שהיום מושפלים!!!
מספיק גדולה לכתבה הפוכה | 26.05.18
8.
תארו לעצמכם שכותרת המאמר היתה הפוכה...
...והיה מתואר בה פרופסור אשר מפריך ״טעויות נשיות במדע״. האם ניתן היה כלל לפרסם אותה? כמובן שלא, משום שהיא מייד היתה מתוייגת כסקסיסטית ומושלכת כלאחר יד לפח האשפה. אבל משום מה כאשר מדובר בגברים, מותר להשמיץ אותם ולהכליל לגביהם בלי חשבון. קראתי את הכתבה, ולא מצאתי בה ״טעויות גבריות״ ברבים, אלא אולי אחת בלבד, וגם היא בוודאי אינה מעידה על כל עולם המדע ועל כל הגברים המדענים באשר הם. באנגלית ישנו משפט אשר קובע ש "too wrongs don't make a right". כותבת המאמר צרכיה להבין שבהפגנת סקסיזם כלפי גברים היא אינה מתקנת במאומה את הסקסיזם שהיה נהוג פעם כלפי נשים, אלא רק מנציחה נורמות התנהגות פסולות.
אורן | 25.05.18
3.
אם היו מקשיבים לה מחקרי הפיריון היו במקום אחר.
הלוואי והיו יותר כמוה. איזה עושר יריעה. הידעתם שכל מבחני הריסוק עד עכשיו התבצעו על בובות מסוג זכר? מעל 20 שנה ומסתבר שהמבנה של חגורות הבטיחות הוא כזה שאם נשים נפצעות החגורות פחות שומרות עליהן והפציעות שלהן חמורות ב47 אחוז. לכולנו יש אמא ואחות ואהובה ובנות ושכנות. נוגע לכולנו. הגיע הזמן לשינוי, אז כן, המגדר הגיע גם לכאן.
אליזבת | 24.05.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת