אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ה-F22 הוא קסם מעופף; למה לא מוכרים אותו לישראל?

206 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

194.
כפי שכתבו כבר לפני עידן מטוסי הקרב נגמר, וכמה שיותר מהר יותר טוב
כל מה שמטוס יכול לעשות בתקיפת יעדים - טילים יכולים לעשות, ובלי לסכן טייס. בתמיכה בכוחות קרקע יש יתרון למטוסים, ועדיין השאלה אם באמת צריך אותם. במיוחד מדינה כמו ישראל שלא מתכוונת להלחם הרחק מגבולותיה (אלא אם מישהו עוד חושב שנתקיף את איראן, וגם אז לא יהיו שם כוחות קרקע). אפילו האמריקאים לא משתמשים במטוס הנפלא לכאורה הזה. כשתקפו בסוריה השתמשו בטילי שיוט. אפילו ה f35 לא באמת נחוצים. בשביל מה? כדי להלחם בחמאס ובחיזבאללה? זריקת כסף (שוב, אלא אם מתכוונים לתקוף באיראן, ושוב - עדיף עם טילים).
אזרח סקפטי | 30.04.19
192.
f-22 לא מיוצר יותר ...... מחיר יקר מאוד
לא מסכים עם הפחד שהאירנים יעתיקו את המטוס, יש הנדסת חומרים והיכולות של המטוס נמצאת בעיקר במערכות הל״א ובמערכות אלקטרוניות אחרות...... כך שהסיפור שהאירנים ישכפלו את המטוס זה לא אמיתי גם את המל״ט הם לא שיכפלו מלבד הצורה שלו...... אין מצב שהמלט האירני מתקרב לביצועים של האמרקאי
עמנואל | 11.04.19
179.
להבנתי שם המשחק היום הוא טילי קרקע קרקע נגד מערכות הגנה
רק אחרי שמערכות ההגנה יעצרו את טילי הקרקע קרקע יהיה אפשר לגשת למטוס ולהמריא, ורק אז לבחון את יכולותיו המדהימות יותר או פחות של המטוס... מי שלא מבין את זה חי בעבר הרחוק. כמובן שזה נכון גם לכל מדינת אויב שאפשר להתקיף אותה בטילים בלחיצת כפתור.
עם כל הכבוד לטייסים ויש כבוד | 22.11.18
175.
מה זה משנה. גם כך F35 יהיה מטוס הקרב האחרון המאוייש שלנו
כיום הטייס מגביל את כלי הטייס ל 9גי בלבד וגם צריך לתמוך בו עם תא מדוחס שעונים וכסא מפלט שמוסיפים משקל מיותר. לגבי קרבות אוויר, הם כבר לא רלונטיים כמעט. טווח טילי האוויר אוויר גדול מידי בכדי להגיע למצבים כאלו...
דניאל | 15.10.18
168.
מגיבים שלא מבינים משמעות של "סגירת פס ייצור" של מטוס כזה
ולא להפך. מטוס עליונות אווירית זה לא טויוטה קורולה שמייצרים נון-סטופ. מריצים מספר סדרות ומפסיקים כשהכמות הנדרשת יוצרה. ניתן להרים קו ייצור כזה מחדש אם יש החלטה לייצר עוד כמה עשרות מטוסים, זה לא כזה סיפור (מבחינת עלויות יחסיות), כך ש"הייצור הופסק" בהחלט אינה סיבה למה לא למכור - אלא תוצאה של ההחלטה לא למכור.
הייצור נפסק כי הוחלט לא למכור | 15.09.18
167.
ל 165
מסכים עם 165 למרות בורותי הרבה בנושא גופו, זאתו"מ לפי העולה מהכתבה הבימבה F35 כן יכולה ליפול ולא ישנה כלום לביטחון ארה"ב. באגב.. "מדיניות חוץ אגרסיבית" זה מונח מהסטייט דיפרטמנט עד אובמהקרי.. לא רצוי בתקופת נשיאנו טראמפ וציוותו האוהד קצת אמון בישראל ולדרוש לעדכן הגדרות הקשורות בישראל ??
לינוקס פותחן | 11.09.18
166.
UFO
כרגע הטכנולוגיה המקסימלית שמסופקת ע"י החייזרים לארה"ב היא בפיתוח של F22 , וזה המקסימום שקיבלו האמריקאים מהחייזרים לעת עתה ולכן הם לא ימכרו את המטוסים הכי מתקדמים שיש ברשותם ואז הם יהיו מאוזנים בעליונות האווירית עם הקונים , לכן תמיד ארה"ב שואפת להיות עם יד עליונה על האחרים מבחינה טכנולוגית , ברגע שארה"ב תקבל טכנולוגיה יותר מתקדמת בהרבה אז היא תוכל לשחרר את הגירסה המיושנת מבחינה טכנולוגית .
דניו | 08.09.18
165.
הסיבה הראשונה מופרכת - לא מייצרים מטוס קרב חדש כדי לטוס מעל הבית והים.
ארה"ב לא תשתמש במטוס הקרב המתקדם שלה מעל מדינות שעשויות לבצע לו הנדסה לאחור, או עשויות למסור את השברים למדינה שיכולה לעשות את זה? אז בשביל מה היא צריכה מטוס קרב מתקדם? כדי להשתתף בטיסות ראווה ולזרוק פצצות בים?
יובל, תל אביב | 07.09.18
154.
בעית "החמצן" היא קישקוש. הבעיה היתה במערכת הניווט ע"י מחשבה שמותקנת במטוס
וזו גם הסיבה שהוא לא נמכר לאף מדינה אחרת.Reverse enginiring ממערכות אחרות שארה"ב עובדת עליהן, ושבהתחלה היתה בעיה והיא הכניסה תדר הפוך למח הטייסים וגרמה לבעיות זיכרון ושיכחה. זו גם הסיבה שהאמריקנים דיברו על בעית חמצן. קישקוש. https://med.stanford.edu/news/all-news/2017/04/brains-navigation-more-complex-than-previously-thought.html
משה | 21.08.18
149.
מה חסר בכתבה?
מאז ומעולם דיברו על חמקנות. היא השתנתה עם השנים. למעשה אין מטוס "בלתי נראה" ולחמקנות היחסית של ה F22 יש מחיר בלתי סביר. כאשר מפתחים מטוס שוקלים את תיפקודו במתארים שונים, כגון הפצצה או קרבות אוויר. חמקנות באה על חשבון נשיאת ציוד חיצוני שפוגמת בחמקנות. קרבות אוויר "הדוקים" כמעט פסו מהעולם. הפלת מטוסים אחרים תלויה בעיקר בחימוש המתוחכם שהמטוס נושא תחת כנפיו (טילים מודרניים). רוב המטוסים שטסים "על חוט" באמצעות מספר מחשבי הטסה מתפקדים בצורה "מושלמת" ומתקנים טעויות טייס. כבר לא חייבים להיות "סטיקר", מספיק להיות בעל כושר יד ממוצע. לכן, טייסי ח"א לא כמהים לטוס על ה F22, ומדינת ישראל לא זקוקה לו. די ב F35, גם הוא מיתר במידה רבה!
אזרח מהשורה | 28.07.18
139.
בארה"ב אשרו לישאל וליפן לרכוש את מטוסי F22 בל ישראל מעולם לא בקשה רשמית לקנות אותו
ישראל מעולם לא בקשה לקנות את מטוסי F22 באופן רשמי .בארה"ב אשרו רק ל 2 מדינות לרכוש את מטוס F22.ישראל ויפן לסעודיה סרבו .יפן היתה מוכנה לממן את חישוד קו היצור ופיתוח מערכת מחשב חדישה גם בריטניה וכל ארופה בקשו .אבל כאמור רק יפן קבלה אישור ולבסוף זה לא יצא לפועל .ארה"ב התכוונה לתת מטוסים משומים לישראל של F22 הגרסה הראשונה .הכוונה הייתה לתת 30 מטוסי קרב F22 .לארה"ב יש 190 מטוסי F22 מתוכם 186בטייסות ו 4 בבדיקות ומבחינם ופיתוחים.קוי היצור נסגר לפניה רבה שנים ויש מספיק חלקי חילוף .אם יחדשו את יצור המטוס כל מטוס יעלה בן 300 ל 500 מיליון דולר .לחדש את היצור זה 100 מיליארד דולר .הפיתוח בכדי לפתח מחשב חדש ומערכות חדשות שמתאימות ל 2018 העלות 100 מיליארד דולר .יפן לבדה לא יכולה לעמוד בזה .לכן הרבה מדינות אריופה רצו להשקיע ולהתשתתף במימון אבל לארה"ב לא רצתה יש לה תוכניות לפתח 2 מטוסי קרב אחרים שנמצאים בפיתוח ויעלו הון עתק.
אחד שיודע  | 06.06.18
137.
רק בואינג יכולה להרוויח מחידוש היצור של F22
מזל שלא מוכנים למכור לנו מטוס שאנו לא צריכים, כי ארה"ב יכולה ללחוץ על ישראל לקנות כל מה שטוב לכלכלה האמריקאית, כי בסופו של חשבון הם משלמים את המחיר בדולרים. מחיר שעת טיסה ב-F22 הוא מחריד, הוא לא מתאים לתקיפת מטרות קרקע, לא אסטרטגיות ולא כסיוע לכוחות הקרקע, ואין לו אופק מבצעי רלוונטי - עבור שליטה אווירית, גם ה-F15 ימשיך לנצח את המיגים והסוחויים גם בעוד 20 שנה כל עוד הטייסים הערביים לא עולים ליגה יחד עם המטוסים הרוסיים. ובכלל בקרבות אוויר כבר היום קובעת איכות הטילים יותר מביצועי המטוסים, ולמשימות נגד מטרות קרקעיות, בהן נחוץ טייס בתוך תא הטייס, ה-F35 עדיף. חיל האוויר האמריקאי הגיע למסקנות דומות והוא לא מנסה לחדש את ההצטיידות ב-F22 למרות שאין לו מחליף. אפילו לא על שולחן השרטוטים, ואפילו שגם הנימוק של ממשל אובמה - שלא צריך לדאוג מהכוונות של פוטין - התמוסס סופית. אפשר לסמוך על טייסי חיל האוויר כאשר בוחרים מטוסי קרב, לא על "קברניטים" שמצטטים אתרי אינטרנט מפוקפקים.
איפכא מסתברא | 03.06.18
133.
התירוץ שמטוס יפול בשטח אויב הוא ממש אדיוטי!
אם כך המטוס הזה לעולם לא יצא למלחמה... כי... הוא עלול ליפול בשטח אויב. האויב עלול באמצעים טכנולוגיים חדישים ללמוד את סודותיו... הזוי! הזוי כי זה יכול להיות בכל מלחמה. מטוסים נהוגים בידי אמריקאים לא נופלים? טיעון מוזר למה לא למכור אותו לישראל...
בן שלום | 02.06.18
130.
ארה"ב לא יכולה למכור גם לעצמה
הסיבה שארה"ב לא תמכור לישראל היא לא זו שצויינה בכתבה ה F22 בשונה מ ה F15 ו F16 הינו מטוס עתיר טכנולוגיה, מחשב עם כנפיים. הבעיה היא שמדובר בטכנולוגיה של סוף שנות השמונים ותחילת התשעים. כל הרכיבים הטכנולוגיים שלו ללא יוצא מן הכלל כבר לא מיוצרים ולא נתמכים. זה כמו לנסות לקנות היום 386 ולהתקין עליו Win3.1 פשוט כבר לא נתמך. מכיוון שלא השקיעו שם בפיתוח בתחילת שנות האלפיים הייצור של המטוס נפסק ב 2012. לייצר מחדש את המטוס זה כמו לפתח מטוס חדש לגמרי. עצוב אבל נכון.
פאלקון | 31.05.18
127.
לא מקצועי
א. הבחירה ב- YF22 על פני YF 23 הייתה עקב "שמרנותו" היחסית של ה- 22 לעומת האחרון ולא בגלל "טריקים" של היצרן. ה- YF23-מטוס מתקדם יותר קונספטואלית. בתור החמקן הראשון שנכנס לטריטוריה לא מוכרת של מטוסי דור 5, האמריקנים חששו לאמצו. ב. מטוס F22 לא נמכר לאף מדינה כהחלטה עקרונית. יש רק 187 כאלה (ולא כפי שטען הכותב) והאמריקנים שומרים אותו לעצמם. ואגב, ישראל מעולם לא ביקשה לקנות אותו. ג. לא ניתן לחדש את ייצור ה- F22. קווי היצור שלו פורקו בהחלטה שגויה, מערכות המחשב מיושנות יחסית (תואמות שנות ה- 90) והקמה מחדש של הפרויקט תעלה כ- 100 מיליארד דולר. אגב, היפנים, החוששים מעליית סין, מאוד מעוניינים לחדש את הייצור של ה- F22 ואף הציעו לממן חלק גדול מעלות פתיחת הייצור. לאחר בדיקה, הרעיון נגנז ד. הניהוג הוקטורי של ה- F22 הוא דו-מימדי (כלומר הטיית גזי הפליטה נעשית בשני מישורים), לעומת ניהוג ווקטורי תלת-מימדי בסוחוי 57 החדש. מטוס הסוחוי הרוסי הוא כנראה מטוס הקרב המתמרן הטוב ביותר בעולם-לא ה- F22 האמריקני. ה. ה- F22 לא תקף את דעאש מן הסיבה שמדובר במטוס לעליונות אווירית-לא מטוס תקיפה!!
פיסיקאי | 31.05.18
126.
עןשה רושם שיש לו ידע אבל קצת מחרטט
מה ז"א שיש לישראל מדיניות אגרסיבית מדי!? זו שטות מוחלטת שאין לה כל ביסוס. כל טכנולוגיה צריכה בסופו של דבר לעבור את מבחן המציאות, איזה מבחן ה F22 יכול לעבור באימונים!?? אדרבא ישראל תוכל לספק נתוני קרב ושידרוגים כתוצאה מניסיון בשדה הקרב. אבל עושה רושם שהאמריקאים מעוניינים יותר למכור את ה F35 היקר והלא ריווחי
מילואימניק | 31.05.18
123.
הסיבה לרכישת F35 - כששדות התעופה שלנו יושמדו ,יוכל להמריא מכל מקום אחר.
מספיק ה F35 ממריא ממסלול מאוד קצר ונוחת אנכית אבל יכול בשעת חרום גם להמריא אנכית. כיוון שאוייבינו יטיחו בנו מטח ראשון מסיבי על שדות התעופה, אפשר להכין מראש מסלולים חלופיים בכל הארץ. כל כביש ,כל מגרש חנייה גדול וכו' מועמדים.
רונן | 30.05.18
122.
לא היה מחקר לפני הכתבה הזו?
אמריקה אישרה למכור לישראל F22 אבל ישראל העדיפה את הF35, בגלל יכולות הנשק שלו (כמעט פי 2 מF22) שהם יותר רלוונטים לישראל, כגון פצצות יותר גדולות ויותר טילים וכו. להשוות F35 ל F22 זה כמו להשוות טרקטור לרכב פרטי ... הם אפילו לא בנויים לאותם שימושים. הF35 הוא אחד המטוסים האכי טובים שיש קיום בעולם והוא בשלבי סיום פיתוח, הוא לא רואה ממטר את הF15 או הF16 קיום, כל הנסויים היו שמערכת החמקן שלו לא עובדת, בגלל שברגע שהיא עובדת, אין סכוי ליריב. כן בקרב אוויר אוויר, הF22 יותר טוב, אבל בקרב אוויר יבשה, הF35 יותר טוב. לצורך העניין, F22 או כמעט חסר טועלת עם מחיר הטסיה שלו ללא מטוסים נלווים לעומת הF35, הוא כמו שומר ראש של מטוסים אחרים, בזמן שהF35 יעיל וחסכוני גם לבד. דבר נוסף שהוא חסר כל ידע, זה הYF22 והYF23. הYF23 היה מהיר וחמקני יותר, זה נכון, אבל הYF22 היה טוב יותר בכל דבר אחר כולל ביצועים ומחיר, מהירות זה לא הכל, הוקטורים של הYF22 נותנות לו יכולות סיבוב וכו שאף מטוס עד היום לא יכול לחכות.
Eliran | 30.05.18
119.
"את ההבדל הכי גדול עושה הטייס ולא המטוס" רק חבל שזה לא נכון אפילו שזה נשמע יפה...
בעלי טייס F15 ואמר לי באופן חד משמעי שבקרבות אויר (DOG FIHGT) להבדיל מתקיפה, שזה הטלה של פצצה על האדמה, הטייס ב F15 כמעט תמיד מפיל את ה F16 בגלל עליונות המטוס. כלומר באופן תיאורטי, הוא עצמו ב F15 מנצח את עצמו ללא צל של ספק ב F16... מן הצד השני, פעם אחרונה שהיו DOG FIGHTS אמיתיים בחיל אויר זה לפני עשרות שנים כך שהיכולת הזאת, חשובה ככל שתהיה, משפיעה פחות כיום מול חילות אויר שנחותים משלנו, בעוד שתקיפה (הטלת פצצות על הקרקע), חימוש, וצילום נמצאו בשימוש כל הזמן.
מיקי | 29.05.18
116.
מי צריך ארסנל כזה כאשר את ישראל מנצחים באמצעות מצלמת סמארטפון ומוטיבציה?
הטרור הערבי למד היטב את הרגישות והפחד של ממשלות ישראל בפני תמונות המשודרות לעולם וכך באמצעים פשוטים הם מצליחים לנצח, לשנות את דעת הקהל ולבזות אותנו. מתעוררת שאלה, למה צריך להפציץ עם מטוסים בעלויות גבוהות, מתקנים מצחיקים בעזה כגון עמדות קש, פחונים ודיונות חול שאין בהן איש ואינן משנות את משוואת הטרור? על פניו נראה שעזה משמשת כמקור להסיח את הדעת בישראל מהבעיות החברתיות (בריאות, חינוך, בטחון פנים, חקלאות, דיור, יוקר מחיה, צעירים, גימלאים/ות, נכים ועוד) ומהשחיתות השלטונית, שהרי אין אנו רואים מלחמת חורמה למיגור הטרור מעזה. אם רוצים באמת לחסל טרור אזי פוגעים במסדרי החיול של החמאס על אנשיהם ובסיסיהם, פוגעים בראשי הטרור בעת ארועי תהלוכות וכנסים ומפסיקים את הטיפשות של העברת מוצרים וחומרים המשמשים את הטרוריסטים וזאת בדיוק רב כפי שכול מדינת נורמלית נוהגת במקרי טרור.
חובה להתפכח | 29.05.18
115.
אי דיוקים
המטוס אסור למכירה לכל המדינות בעולם, לא רק לישראל. מלבד ישראל הביעו בו ענין עוד מדינות . יש לו טכנולוגיות חדשניות אבל ל F35 יש לא פחות טכנולוגיות חדשניות כי הוא נוצר עשור מאוחר יותר. זה נכון שמבחינת ביצועים וחמקנות הוא ייחודי. קיים חוק בקונגרס נגד ייצואו למדינות אחרות , לא קשור לישראל
משה | 29.05.18
97.
ה F-22 עלה בסוף 250 מיליון $ כי ייצרו קצת מטוסים עם מלא בעיות
זה מטוס סופר יקר וההחלטה הראשונה של אובמה היה לבטל אותו לייצר עכשיו מטוס מלפני 10 שנים זה בלתי אפשרי לחלוטים ויעלה מיליארדים רק להשמיש את פס הייצור. מה גם שהמטוס בנוי לקרבות אוויר ולא לתקיפה. אומרים שמא"ג יכול לחדור אותו מלמטה
חסוס | 27.05.18
96.
אתם הזוים לגמרי.. מטוס שהופסק היצור שלו..
The high cost of the aircraft, a lack of clear air-to-air missions due to delays in Russian and Chinese fighter programs, a ban on exports, and development of the more versatile F-35 led to the end of F-22 production.[N 1] A final procurement tally of 187 operational production aircraft was established in 2009, and the last F-22 was delivered to the USAF in 2012. קופי פסטה מויקיפדיה.. לא קשה.
רוטל | 27.05.18
90.
יש כאן כל כך הרבה מגיבים שלא מכירים לא את ה F22 ולא את ה F35 ואולי מכירים קצת את ה F15.
הכתבה מצויינת וממצה. בלי לרדת לרכילויות ודעות קדומות. ה F22 לא נמכר ולא ימכר לישראל ו/או למדינה אחרת בעולם בגלל חוק, מי שחושב שהטכנולוגיה ישנה אז לידיעתכם ה F35 נושא טכנולוגיה של אותה תקופה עם עדכונים קלים. כמו שישראל שידרגה מטוסים ישנים בעיקר בנושא אלקטרוניקה כך גם האמריקאים עושים.
ליאור | 27.05.18
89.
כתבה מלאה אי דיוקים כרימון
המטוס לא נמכר ולא הוצע לאף מדינה וגם מהתחלה לא התכוונו לאשר אותו ליצוא. משימות המטוס הם עליונות אווירית ،משימות נגד מטוסים אויבים. אנחנו צריכים מטוסי תקיפה מתקדמים שגם טובים בא'א ולכן ממש בזבוז היה לקנות את הרפטור. בלי יכולת אויר קרקע המטוס הזה לא מתאים לנו. המטוס כבר מספר שנים מיושן מאוד מבחינת מערכותיו ומצטיין בעיקר בשח'מ נמוך ויכולת תמרון גבוהה. מנסים עכשיו לשדרג אותו מכף רגל ועד ראש. גם גרסת האף 15 איי שלנו היא בעצם גרסת תקיפה ולא עליונות אוירית.
אלי | 26.05.18
80.
בקיצור פס הייצור סגור כבר 15 שנה
והמטוס עם טכנולוגיות של שנות התשעים. לא משתלם לאף אחד לייצר אותו, כבר יותר זול ועדיף לתכנן מטוס חדש. קחו לדוגמה את הבואינג 757, שהיה מטוס מדהים לזמנו אבל היום נחשב בזבזן דלק ולא שימושי לרוב המשימות המקוריות שלו. אפילו אם מישהו היה רוצה לקנות אותו, אין מפעל ואין פס יצור ואין מקור לקנות מנועים.
טייח במיל | 26.05.18
65.
מאמר מוזר- ה-f22 עדיף על ה-f35 כמו שה-f15 עדיף על ה-f16.
אז למה חיל האוויר רכש בעיקר f16? כי הביצועים העודפים של ה-f15 רלוונטיים בעיקר לקרבות אוויר-אוויר (שחיל האוויר לא נתקל בהם מאז 1982) והתוצאה שלהם היא עלויות גבוהות בהרבה (לפי חיל האוויר האמריקאי, 42,000 דולר לשעת טיסה ב-f15 לעומת 22,000 דולר לשעה ב-f16). בעידן הנוכחי, שבו קרבות אוויר הם עניין שכמעט נכחד- אין הרבה היגיון בלהשקיע כ"כ הרבה כסף בחיל אוויר שמותאם לקרבות אוויר-אוויר. המצב עם ה-f22 וה-f35 דומה: שעת טיסה ב-f22 עולה 68,000 דולר, מול 42,000 ב-f35. לכן ארה"ב תכננה מראש ליצר כ-200 יחידות בלבד מה-f22, בעוד שמספר ההזמנות של ה-f35 עומד על כ-2,400.
מישהו | 26.05.18
60.
כתבה לשם כתבה
הסיבה היחידה שהמטוס הנ"ל , ומטוסים אחרים בעתיד ,לא יגיעו לישראל או למדינות אחרות היא פשוטה הרבה יותר : אף מדינה שפויה לא תמסור את חזית הטכנולוגיה ,והפלטפורמה שלה לפתוחים אחרים לשום מדינה אחרת !!!!! אין לכך שום קשר למצב גיאופוליטי ,או מדיני ,או כל דבר אחר!!!!
שי  | 26.05.18
54.
ככה זה כששונא-נתניהו כותב כתבה. אי-אפשר לסמוך על אף מילה.
ראשית, בשביל מה היה צריך את כל ההקדמה הארוכה? השאלה היתה "למה ישראל לא תקבל", ולפיכך היה צריך להתחיל בתשובה, שנמצאת אי-שם בחלקה השני של הכתבה. שנית, כשהתשובה מתחילה ב"המדיניות האגרסיבית של ממשלת ישראל" - אז או-קי, ברור שתשובה אובייקטיבית כבר לא נקבל, ולכן אפשר לעזוב את הכתבה ולעבור למשהו אחר.
מישי | 26.05.18
46.
הכתב טועה בכל הקשור ל אף 35.
האף 35 אינו מטוס עליונות אווירית, הוא מטוס התקיפה הטוב ביותר בעולם ועולה בתחום זה בגדול על האף 22 שהוא מטוס היירוט הטוב בעולם. לאף 35 מנוע אחד והוא מקביל בגודלו לאף 16. למרות שהוא מטוס קטן יש לו טווח קרבי ויכולת נשיאת חימוש זהה לזה של האף 15 הגדול. יכולת נשיאת החימוש שלו לטווחים כשל ה אף 16 גדולה משמעותית. המטוס כאשר אינו נושא מטען חיצוני חמקן.
א | 26.05.18
44.
נשמע ש F22 זה מטוס שלא באמת קיים
אם ייצרו את האחרון לפני 15 שנה בערך, זה אומר שאין אפשרות מעשית ללחוץ על כפתור ולייצר עוד. כל מה שאלקטרוני שם הוא בטכנולוגיה של דינוזאורים וצריך להמציא הכל מחדש. אני מניח שיש גם מכלולים מכניים שכבר יהיה קשה להשיג ויהיה צורך להמציא מחדש או להחליף. בשורה התחתונה כנראה שהצבא האמריקאי תקוע עם פלא הנדסי שלא ניתן להחליף והם יחכו בסבלנות עד שהתחזוקה שלהם תהיה יקרה מדי, ויסגרו את הבסטה על פרוייקט מדהים וכושל בו זמנית. חבל. מסקנה נוספת היא שארה"ב לו מוכרת את המטוסים האלו לאף אחד, כי הם פשוט לא קיימים. אז גם אין מה להצטער וכאלה. זה סתם Dead End.
משה | 26.05.18
41.
לפי מה שקראתי, החמקנות היא מאוד בעייתית
זה תלוי באיזה זווית אתה מגיע. ב- F22 צריך כל הזמן למרוח את המטוס בחומר מיוחד כדי שיהיה חמקני. ב-F35 החומר מוטמע בתוך המטוס אבל הוא פחות חמקן. בגדול לרוסים יש מטוסי דור 5 עם וקטור מלא אבל לא חמקניים. כלומר, משהו כמו F22 בלי משחקי חמקנות. אגב, חמקנות פירושה אסור לתלות שום דבר מחוץ למטוס. אז תשכחו ממיכלי דלק נוספים או חימוש נוסף. בקיצור, היינו צריכים ללכת על הגישה הרוסית שדוגלת בעלות תועלת מקסימלית והיא מטוסי דור 5 זולים ומרובים.
מישקפופר | 26.05.18
39.
אם תירצו אין זאת אגדה !! זה הזמן ללחוץ ולרכוש את ה-F22
גם את השגרירות אמרו שאין מצב להעביר לא ? אז עכשיו שטרמפ בשלטון אם ישראל ממש רוצה (והיא רוצה) אז לחץ כבד יניב תוצאות והלוואי וניראה שתי טייסות של F22 בארץ ! גם לאמריקאים זה טוב , עוד פס ייצור , הוזלה של המטוס בגלל הכמויות וגם ישראל תשדרג את המטוס במוצרים מישלה וכולם מרוצים .
דדי | 26.05.18
36.
ל F22 בעיות רבות שלא מוזכרות כאן בכלל.
F22 יקר, מסובך וגדול על תקציב הביטחון. עדיף לרכוש מטוסים זולים יותר ולהשקיע את תקציב הביטחון במלט"ים ואמצעים אחרים. ח"א אינו דמות הכל. לא מכיר מטוס שמסוגל לאחוז בשטח למשך יותר מדקות ספורות. את זה עושים באמצעים אחרים, יותר טוב וללא הגבלת זמן בתקציב אפסי. לא חייבים שכל המטוסים יגיעו לכל קצוות עולם עם פצצה שלרוב לא עושה את העבודה. מדינת ישראל צריכה להשקיע את מיטב כספה בחינוך, פיתוח תעשיות ומדע, בבריאות תושביה, בדיור לכל, בשיוויון הזדמנויות ובבנית עתיד לתושביה. מדינת ישראל לא תוכל למנוע/להפציץ את הגרעין של שום מדינה אם רוסיה או סין יתמכו באותה מדינה. צריך להשאיר את הסכסוכים של המדינה בפרופיל נמוך. להיות מוכנים למלחמות בזק קטנות ולעשות הרבה פוליטיקה ושיתוף מדיני וכלכלי עם המעצמות הגדולות. מטוסים מאבדים את ערכם וחדשנותם מרגע שהם נקנים ממש כמו מכוניות. לאחר מספר שנים הם הופכים לגרוטאות.
מ | 26.05.18
35.
רק שלא ציינת שאיסור המכירה נובעה משיתוף פעולה של ישראל עם סין
האמריקאים החליטו שלא למכור למדינות זרות את המטוס בגלל שיראל מכרה לסין טכנולוגיות שקיבלה מהאמריקאים בעת פיתוח הלביא מה שהוביל לפיתוח של הסינים של מטוס הקרוי J10 שבצורה מאוד מפתיעה גם מאוד דומה לו. היום בגלל שהF22 כבר נעשה מיושן, הרבה מהטכנולוגיות שהיו מתקדמות בעת קביעת החוק האמריקאי כבר לא כאלו מתקדמות ואם המטוס היה עדיין מיוצר כניראה שהחוק היה מבוטל. אבל מאחר והF35 הפך להיות השקעה כושלת של האמריקאים, החזרת הייצור של הF22 עם מערכות מחשוב מודרניות כמו של הF35, יעשו את הF35 לעוד יותר לא משתלם לייצור מה שאומר איבוד משרות ייצור בכל רחבי ארה"ב.
יוסי | 26.05.18
30.
לא כל מה שטוב לארה"ב טוב גם לנו
ארה"ב מנסה לחפות על יכולת נמוכה של טייסיה באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. לדוגמה, לא רק שיחס ההפלות בכלל של חיל האויר הישראלי הוא הגבוה בעולם, לישראל יש את יחס ההפלות הגבוה בעולם למטוסי F15 ו-F16. יזכיר לנו הקברניט הנכבד כמה הפלות יש ל-F22?
ליאור | 26.05.18
28.
סתם ביאסת את הקוראים. ישראל לא צריכה כזה. זה מטוס לעליונות בקרבות אויר-אויר
מי שיראה את הסרטונים ביו-טיוב יבין מאיפה הגיע הרעיון שהינדסו אחורנית עב"מים. זה מטוס שיכול לעמוד במקום באויר. כמו שהכותב המוכשר ציין, המטוס מנצח בכל הדמייה של קרב אויר, אבל כמו שכולם יודעים, בכמה עשרות השנים האחרונות, ישראל לא היתה מעורבת בקרבות אויר-אויר.
היכולות שלו לא רלוונטיות לארץ | 26.05.18
24.
הרבה שטויות בכתבה
1. האלקטרוניקה של ה-F22 כבר לא כ"כ חדשה, כך שלפחות בחלק מהמובנים הוא מיושן ביחס לאלטרנטיבות. 2. פס הייצור נסגר מזמן. זה אומר שיש עלות אדירה רק לפתוח אותו ומי ישלם. 3. המטוס בזמנו היה יקר מאוד ולכן בארה"ב ייצרו פחות מהתוכניות המקוריות. לא בטוח שלמדינת ישראל יש מספיק כסף למטוס כזה. 4. יש דיבורים על ייצור מטוס משודרג עבור יפן (F-22 עם אלקטרוניקה חדשה).
ישראלי  | 26.05.18
23.
F-22
הכתבה הזאת מיותרת ולא נכונה. יש חוק בארה"ב שאוסר את המכירה של המטוס הזה לכל מדינה זרה ולא רק ישראל על מנת להגן על טכנולוגיית החמקן של המטוס. אין שום קשר למדיניות של ישראל או כל שטות אחרת שנרשמה בכתבה. הזוי שכותבים כתבה בלי מחקר בסיסי בנושא. מויקיפדיה: The F-22 cannot be exported under American federal law to protect its stealth technology and other high-tech features.
הדוד סאם | 26.05.18
16.
אז למה לא F22?
קו הייצור של ה-F22 כבר נסגר, בעיקר כי ציפו שהצטיידות ב-F35 תחל מוקדם ותספק את כל המטוסים החסרים, ושמחירו של ה-F35 יהיה זול בצורה משמעותית. במציאות שתי התחזיות התבדו ותידרש השקעה אדירה כדי לפתוח את קו הייצור שנית. כך חיל האוויר האמריקאי נשאר תקוע עם מספר קטן יחסית של F22, בלי יכולת ממשית לרכוש עוד טייסות מהמטוס. מכיוון שכך, גם עדכון האוויוניקה שלו מוטל בספק מפאת המחיר האדיר שיידרש לעדכונה. כיום ה-F22 נשאר עם אוויוניקה מאמצע שנות התשעים (שנבנה בתקופה שבה עבדנו עם מעבדי אינטל 486, לדוגמא). מערכות המחשוב של המטוס גם אינן תואמת להפעלה עם מערכות הבקרה והשליטה החדשות יותר שחיל האוויר האמריקאי מצויד בהן. בנוסף כדאי לזכור שה-F35 מתקדם בעשור מבחינת התכנון וטכנולוגיות החמקנות, כד שהפער בין השניים עשוי להיות קטן בהרבה.
אחד | 26.05.18
8.
הבהרה חשובה
הty41 עדיף על f35 וגם על ה f22 הסיבה פשוטה כי הייחס האינצטרפוגלי והמתווה הנמוך בין הבינה המלאכותית שקיימת במשוואה בניהם מוכיחה שיכול להיות שארצות ברית מעדיפה לשמור לעצמה את הבחירה האולטימטיבית בין 2 האופציות .... אם אתם שואלים אותי אז אני מעדיף חומוס עם בשר ולא עם פטריות.
שגיא רם | 26.05.18
4.
שכחת לציין ש..
שהאף 22 רפטור ממריא כמעט מהמקום שהוא עומד... אבל כל אלו הם סתם צעצועים לעומת הפרוייקטים השחורים של ארהב... שקשורים למטוסי על קרביים שניבנו לאחר שחלליות יתרסקו כאן בכדור הארץ ועשו עליהם הנדסה לאחור... כמו שאתם מבינים הינדוס לאחור זאת לא המצאה איראנית זאת המצאה משנות ה50 של ארהב בתקופות אלו התרסקו עבמים בשטח ארהב ארצות הברית ביצעה בהם הנדסה לאחור וכך מאז ארצות הברית מחזיקה בטכנולוגויות הכח קטלניות בכדור הארץ.. השמועה אומרת שיש להם מטוסי קרב וחלליות שיכולות להגיע לירח תוך 3 שעות ולמאדים בכמה שעות
תירוש | 25.05.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת