34. הליום לא דליק הוא דביק מחזק ידיו של 19. 1. עילוי הוא צעיר שמראה בקיאות מדהימה בכתובים. 2. ברור שהחוק השלישי של ניוטון חל על כלי תעופה, מה שפחות מוכר הוא החוק הרביעי של ניוטון אשר אינו מוטל בספק. 3. גרר חשוב מאוד במטוסים, הגרר מאיץ את המטוס על המסלול עד שהמהירות גורמת לירידת משקל מתאימה, כך שדחף המטוס בתור עולה על הגרר וממריא. 4. כח הכובד הוא יחסי, כפי שנאמר בתורת היחסות "הכל יחסי". לכן ביחס למטוס הממריא כח הכבידה יחסית נמוך. 5. המציאות עולה על כל דמיון, פעם לא האמנתי שברווז יכול לעוף, בטח לא מטוס. אבל ממרומי גילי קל ראול, מהנדס אוירו' מדופלם | 14.07.18 (ל"ת)
33. עניין הפרשי הלחץ זו תאוריה ישנה. הסיבה לעילוי הוא החוק השלישי של ניוטון. להפרשי הלחץ בין החלק עליון לתחתון של הכנף תרומה זניחה צחי | 10.07.18 (ל"ת)
29. כח העילוי נוצר בגלל האמונה בבורא עולם. בונה עולם הכל יכול מרים את המטוס ללא מאמץ. אם ירצה יוכל להרים גם טנק מרכבה - אבל הוא לא רוצה. הבולס | 11.06.18 (ל"ת)
28. חייב להגיב ל19 שאומר שהכנפיים מלאים בהליום לא משתמשים בהליום מפני שהליום זה דבר דליק מאוד זכריה הגאון | 11.06.18 (ל"ת)
27. האנגלים והצרפתים הצפרדעים אכלו אותה עם המטוס הזה ברוב שדות התעופה בעולם המטוס הזה לא יכול להמריא לנחות, האמריקאים עשו בשכל שהם הפסיקו להשתמש במטוס הג׳מבו הענק ועברו למטוסים יותר קטנים שיכולים להמריא ולנחות בכל מקום בעולם סעדיה זכריה התימני | 11.06.18 (ל"ת)
25. המטוס לא "שוקל" כלום, משקלו 575 טון. לפחות בכתבה חינוכית אפשר לקבל עברית נכונה? חוץ מזה יש באמת כמה אי דיוקים, שכבר הזכירו כאן קודם מקס | 04.06.18 (ל"ת)
24. אי דיוקים ישנם כמה אי דיוקים. המדפים לא מספקים עילוי על ידי הטיית הכוח כלפי מטה. הם מגדילים את שטח הכנף ואת העקמומיות של פני הכנף בצידה העליון ובכך מגדילים את אפקט ברנולי. בנוסף היה ראוי להסביר איך מטוסים טסים לפעמים כשהם הפוכים - ומטוסי קרב יודעים לעשות זאת... עכבר הכפר | 04.06.18 (ל"ת)
21. יש טעויות בסוף.. הכך ייצר כוח כלפי הקרקע וימריא זה ממש לא נכון... מנגנון העילוי הוא לא כמו בטיל באמצעות יצירת כוח כתוצאה מפליטה כלפי הקרקע ותגובה הפוכה אלא של יניקה בגלל הפרשי לחצים. בכתבה לא הוסבר הדבר העיקרי והוא למה יש הפרשי מהירות בין המשטח העליון של הכנף לבין המשטח התחתון וגם מה הקשר בין מהירות ולחץ. צריך להסביר על תנועת הערבול של האוויר הנוצרת בשל הפרשי הלחצים. המדפים לא נועדו לדחוף אוויר כלפי מטה אלא להגדיל את העילוי באמצעות הגדלת שטח הכנף. נועם | 02.06.18 (ל"ת)
19. לחלוטין לא נכון קודם כל הכנפיים מלאים בהליום. בנוסף ידוע שככל שהמהירות עולה המשקל יורד. לכן כשהמטוס מגיע למהירות של 300 קמש הוא כבר לא שוקל כלום ואז ההליום מרים אותו. רומן | 02.06.18 (ל"ת)
17. חידשתם וואלה באמת תהיתי איך המריה an 225 ממריא אה והוא גדול וכבד מהאיירבס בלפחות 100 טון פנחס | 02.06.18 (ל"ת)
16. טסתי בבריטיש מללונדון לסינגפור בa380 ולא סתם שדרגו אותי לביזנס והיה chill בר מזל | 02.06.18 (ל"ת)
15. כל גוף נע לאזור בו לחץ האויר נמוך יותר.. לא רק כנפיים , גם הוילון באמבטיה ינוע פנימה בעת פתיחת המיים. זרימת המיים גורמת לירידת לחץ הקובעת הדוש , הוילון נע פנימה. זה לומדים בכיתה ג. סובחי ביטון. | 02.06.18 (ל"ת)
13. כל הכבוד! בתור מי שמתעסק בזה יום יום שמחתי לקרוא, לגבי מגיב 3, ככל שעולים בגובה צפיפות האוויר יורדת ולכן העילוי נפגע, מצד שני הגרר יורד, הפרמטר הכי משפיע במשוואה הוא מהירות הרוח ולכן יש גובה שיוט אופטימאלי הנקבע לפי קריטריון מינימום דלק בהינתן מהירות קבועה אביחי | 02.06.18 (ל"ת)
12. כח העילוי כח העילוי לא נוצר בגלל התנגדות האויר אלא בגלל זרימת האויר מעל הכנפיים ומתחתיהן עילוי בתורה | 02.06.18 (ל"ת)
9. זרם אויר להסבר היה צריך להוסיף שכל העילו ולחצי האויר מתחת ומעל הכנפיים מבוססים על מה שניקרא צינור וונטיורי ואפקט ברנולי. אגב. הקרבורטור עובד על אותה תופעה של יניקה. ( בקרבורטור יונק דלק ובכנף המטוס יונק את המטוס למעלה. אלי ראובן | 02.06.18 (ל"ת)
6. בדיוק באותו העיקרון שססנה מתרומם לאוויר עקרון התעופה הוא אותו הדבר לא משנה גודל ומשקל המטוס לשם כך ל380 ישנם מנועים בהספק כזה וכנפיים מספיק ארוכות לאפשר עילוי וטיסה קדימה לשם כך לא צריך כתבה . v | 02.06.18 (ל"ת)
5. גאון אפילו להעתיק מויקיפדיה היה קשה,,, https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9B%D7%95%D7%97_%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%99 zvidoc | 02.06.18 (ל"ת)
4. משקל המראה של בואינג 737 הוא 85 טון (חצי מהמופיע בכתבה) גם הרבה, אבל חצי מהכתוב. אם הכתב רוצה שיקחו אותו ברצינות, חשוב לדייק בנתונים... Me | 02.06.18 (ל"ת)
1. איך אוירון טס באוויר הסבר טוב. מה שחסר הסבר המ ההשפעה של האוויר הדליל על כח העילוי. לפי ההסבר הפרשי לחץ האוויר על הכנף מעלה את האווירון מעלה. באיזה שלב של מהירות כח העילוי ואוויר דליל מתנגשים? יהורם נתנזון | 02.06.18 (ל"ת)
איך מטוס נוסעים ששוקל 575 טון מסוגל להתרומם באוויר?
34 תגובות לכתיבת תגובה