102. כחלון עובד למען הקבלנים בריש גלי - כמו חבורת הפשע שהשתלטה על ישראל לדאוג לעשירים זה משתלם | 05.06.18 (ל"ת)
101. כחלון עובד למען הקבלנים בריש גלי - כמו חבורת הפשע שהשתלטה על ישראל לדאוג לעשירים זה משתלם | 05.06.18 (ל"ת)
100. כחלון - הוראת שעה אישור לפיצול דירות הוראת שעה אישור לפיצול דירות בתל אביב יש בנינים לא מנוצלים זוג חי ב 4 חדרים. באותו בניין יש דירות 2 ו 3 חדרים. למה לא מאשרים לפצל דירה 4 חדרים בבנין כזה לשתי דירות. רן | 05.06.18 (ל"ת)
99. דרוש חוק:הכמות המקסימלית היחסית שיכול לקחת היזם בפינוי בינוי. לא יותר מ70% מהכולל. בתל אביב בלה גארדיה .עזרה ובצרון עושה תרגיל לתושבים ורוצה לקחת מעל 90% מהשטח הבנוי שיבנה. חולדאי והחברים גוזלים את רכוש התושבים בכל מיני תרגילי חוק. שנה לפני הריסה שולחים מהנדס דוידוב להכריז על הבניינים כמסוכנים. זאת כדי להשפיל ולהוריד את רוח בעלי הדירות. נוכלות מדופלמת. איפה החוק?לה גארדיה | 05.06.18 (ל"ת)
98. זה קומבינה של הקבלנים הקבלנים שתלו את מירי כהן שהיתה היועצת המשפטית שלהם במטה הדיור והיא דורגת להם... ראשי הקבלנים הם לא קבלנים הם יזמים קטנים של תמא 38....ומירי דואגת להם.... פרשת 9000 מומחה לתמא | 05.06.18 (ל"ת)
97. תצאו מהקיבעון של חניות תת קרקעיות.בעולם בונים חניות עיליות אפילו 5 קומות ומעליהן בונים את הדירות אין שום יתרון בחניון תת קרקעי .הוא יקר מאוד,ומוגבל בעומק בגלל מי תהום. קשה לאוורר אותו צריך להאיר אותו כל הזמן ,לעומת זאת בכל העולם בונים חניות עיליות . לחניונים אלה כל היתרונות הם זולים יותר .אין הגבלה של מפלסים בגלל מי תהום ,א מצריך איטום ,הוא מואר וחוסך חשמל על תאורה ,הוא מאוורר .הדירות הנבנות מעל הן בגובה רב יותר מהרחוב ולכן גם מושג יותר נוף וגם שקט יותר. כך גם אפשר לבנות חניות רבות יותר ולתת לעירייה כמה חניות לצורכי הציבור .וכולם למעשה מרוויחים . פ | 04.06.18 (ל"ת)
94. יהיה יותר צפוף??? העיקר שלעשירים יהיה נוח. הם חברים של כחלון על חשבון החלשים. יעקב | 04.06.18 (ל"ת)
93. מי שחתם הפסיד הרבה כסף היזמים עכשיו יקבלו עוד זכויות ורק מי שלא חתם איתם על חוזה יוכל לקבל עוד דברים אולי אפילו פנטהאוז בתמורה להסכמתו כפר אזר | 04.06.18 (ל"ת)
92. אין תשתיות לזה - אנשים רוכשם דירה עם חנייה 1 ומחזיקים 2-3 מכוניות !! ומה עם כבישים פקוקים ? ומרפאות , ובתי חולים וגנים ? | 04.06.18 (ל"ת)
90. הכול כמובן על חשבון השכנים תוך סבל גדול תפסיקו לדבר על חיזוק בנינים גם העגל מקרית אתא לא רוצה לחזק אף בניין הוא רוצה לנסות לטפל הכישלון הענק שלו בתחום הדיור ע"י ייצירת עוד דירות, אבל הכול זה על חשבון שכנים באיזור, פרט לצפיפות ולעומסים הרבים של הגדלה חסרת מחשבה של אחוזי בניה, עושים גם פשעים ממש כגון הקלות במרחק מקו מגרש, חסימה של אוויר ואור מבנינים סמוכים, התארכות הבניה בהרבה מעבר לראוי תוך גרימת מטרדי זיהום, ליכלוך ורעש לשכנים העיקר כדי שהיזם ובעלי הדירות יעשו קופה ושכחלון יספר שייצר עוד דירות לשוק. רמי | 04.06.18 (ל"ת)
89. הבעיה העקרית היא חניה. הקונים החדשים רוצים חניה כל עוד לא תיפתר בעית החנייה. לא יתרומם שום פרוייקט דודי | 04.06.18 (ל"ת)
88. תמ"א 38 ברחוב מעפילי אגוז תל אביב בסוף חודש אוגוסט הקרוב יתחיל פרויקט ענק של תמ"א 38 עם זכויות מוגדלות ברחובות מעפילי אגוז 1, מעפילי אגוז 3, מעפילי אגוז 5, מעפילי אגוז 7, מעפילי אגוז 9, מעפילי אגוז 6 תל אביב רותם | 04.06.18 (ל"ת)
87. כל התגובות כאן הן תגובות של אנשים שלא מבינים כלום ורק מתלוננים המטרה היא בעיקר שטחים בבעלות פרטית במרכזי ערים שהיום קיימים שם וילות ובדרך כלל מתגוררים זקנים ואותם יהרסו ויבנו בניין בדומה לשאר הבניינים ברחוב. זה נותן לאנשים מה שהם רוצים- דירות במרכז הארץ! לכל צרי העין - בעלי השטחים והדירות ימשיכו להיות עשירים! די לקנאה, יש להם שטחים שיבושם להם- העיקר שזה הופך לבניין בסוף! דוד | 04.06.18 (ל"ת)
83. התמא לוקח לצעירים את כל הדירות הזולות זה ממש גזל של כבשת הרש. אישרת 350%? תתנה את זה בכך ש-50% מתוכן יושכרו לצעירים במחירים מפוקחים. גיל | 04.06.18 (ל"ת)
80. דרום זה פחלון שמוכר ומספר סיפורים יותר מיוסי סיס. בפועל המחירים עולים והוא יורד במנדטים. זה מה שמגיע לאיש טיפש כזה דני | 04.06.18 (ל"ת)
79. הסכמת 80% מהדיירים כמעט בלתי אפשרית ואין מושיע! מגיב 44 צודק! דייר בבניין להריסה | 04.06.18 (ל"ת)
77. מספיק! כל התמ"א הזה נועד רק להכניס עוד כסף לכיס השמן. כל התמ"א מתבצע בערים מרכזיות. במקום זאת יש לבנות בניינים חדשים בפריפריה, להשקיע בתשתיות ובתחבורה!!! ולהפסיק להרוס את איכות החיים של השכנים. נועה | 04.06.18 (ל"ת)
75. שר האוצר ירגע צריך להפסיק לקנות דירות יהיו הרבה דירות ריקות ואז המחירים ירדו ,כך ירגע שר האוצר.לא לתת יד ליזמים המשתוללים והורסים את העיר בצפיפות איומה פקקים ובלי תשתיות. דורית | 04.06.18 (ל"ת)
74. הוא שר האוצר או שר הבינוי והשיכון? נתקע על עניין הדיור, חי בבועה מנותקת מהמציאות בשטח.. פוליטיקאי כמו שכתוב בספר. מאיר | 04.06.18 (ל"ת)
73. הגבלת ילודה זה בדיוק מה שהשכנים שלנו רוצים יש ב"ה המון מקום במדינתנו הקטנה!!! פשוט לא מנוצל ולא מחולק נכון!! הגליל מלא מקום גם הנגב עוד יהיה פורח והזקנים יהיו שמחים,המזרח עדיין פנוי בחלקו. אנחנו צריכים לחשוב איך לבנות טוב חכם והמון!!! אם נדאג לתשתיות , צמחיה ופיזור נכון הכל ישתפר.כמובן במקביל בניה ותשתיות לתעסוקה. החינוך ב"ה משתפר וישתפר עוד .כך נהיה מדינה חסונה חסינה וברוכה. שגיא הנכבד63 | 04.06.18 (ל"ת)
72. הגבלת ילודה!! אין פה מקום לכל כך הרבה אנשים, תצאו כבר מהעניין של מלחמה דמוגרפית גלית | 04.06.18 (ל"ת)
70. אם היו מגבילים את הילודה לפני שנולדת ... מי היה כותב את מה שכתבת ??!!! אנחנו בסין ?!! תת רמה !!! אופיר | 04.06.18 (ל"ת)
68. נהרוס תעיפו את מהגרי העבודה כבר אלפי דירות יתפנו הנה דבר קטן מה קורה עם זה תוכנית נגד רעידה אדמה נהפך לחידוש עירוני לעשיית כסף למעמד הביניים אין גבול לחמדנים צפיפות נוף נהרס אין תשתיות השופל | 04.06.18 (ל"ת)
67. יש להגביל את מחירי הדירות החדשות שהקבלן יבנה בפינוי בינוי הקבלן הורס דירות ישנות ,בונה חדשות ומוכר אותם במחירים גבוהים מאוד. מגדיל היצע עבור אלה שיש להם כסף לקנות במחירים מטורפים. יש להגביל את גובה מחירי הדירות החדשות שהקבלן בנה כך שתהיה יכולת ואפשרות לחסרי דיור לקנות דירה במחיר שפוי. פינוי בינוי טוב לבעלי הנכסים וטוב ליזמים והקבלינים. עדי | 04.06.18 (ל"ת)
66. סתימת עורקים בירוקרטית צעדיו של כחלון ראויים להערצה. הכלכלה הישראלית סובלת באופן מסורתי מסתימת עורקים בירוקרטית שכידוע הולכת יד ביד עם שבץ שחיטותי ומוות קליני של התחרותיות. כל השאר הוא " נזק היקפי ומשני ". הצפיפות ההולכת בגוש דן אינה אלא תהליך טבעי של " כאבי גדילה " לקראת יצירת מטרופולין רציני ברמה בינלאומית. המחסור בתשתיות קיים - זהו אינו סוד גדול. חסרה יותר מכל רכבת תחתית (metro), ופתרונות חניה רובוטיים - תת קרקעיים. אבל, האסטרטגיה הנכונה להפעלת לחץ על בנייתן היא מלמטה - היינו : ע"י הצבת עובדות בשטח - ממש כשם שהמתנחלים בונים בית בשטחים. רק ע"י קביעת המצב בשטח נצליח לגייס את עצמיינו להפעיל את הלחץ הנחוץ על קובעי המדיניות לבנות את המטרו המיוחל ולהשקיע שוב במרכז ובגוש דן ולא רק בהתנחלויות ודוסים. el pensador | 04.06.18 (ל"ת)
64. ל-51 - הצפיפות היא לא הכרח היא תוצאה של הזנחה ארוכת שנים שלא מוסדות התכנון במדינה. 50% מהשטחים במדינה לא מאוכלסים, לא באנשים ולא בחקלאות. בשביל להכשיר שטח חדש רשות מקרקעי ישראל צריכים לעשות תוכנית לניצול השטח וזה עולה להם כסף, גם אחרי שהמנהל עושה תוכנית כזאת העירייה צריכה לבנות את התשתיות לאזור וגם זה עולה לה כסף וכוח אדם. כלומר לפני שמכשירים אזור חדש לבניה המדינה והרשויות צריכות להוציא המון כסף ולהשקיע הרבה שעות כוח אדם תכנון. אין לרשויות את הכוח אדם או התקציב הזמין לעשות את זה הרבה ולכן זה לא קורה. כמובן שזה משתלם בסופו של דבר אבל מדובר בתהליך ארוך מאוד. אם הרשויות יפתחו בבת אחת שטחים רבים מידי במקום ירידת מחירים תתקבל קריסה וזה לא טוב למדינה שאחראית להתחיל את התהליך. כלומר האינטרס של המדינה זה להכשיר קרקעות בקצב איטי. התרוץ הכי טוב שלה למהלך זה שהמדינה צפופה. זה שקר שנועד להסוות את חוסר היכולת של המדינה לעמוד בביקוש. להשוואה, טיוואן מדינה בגודל של ישראל עם 21 מיליון איש ו-50% משטחה טבע מוגן. אפשר לבנות הרבה, תאמין לי. יובל | 04.06.18 (ל"ת)
63. הגבלת ילודה עוד לא ראיתי דיון אחד רציני בנושא הזה. אנחנו מתרבים מהר מדי ולא מצליחים לעמוד בקצב מבחינת תשתיות. איך יהיו החיים בישראל עוד נגיד 20 שנה עם עוד כמה מליוני אנשים, בלי מים ועם חום מטורף? הבעייה הזו תיפתר אם נוריד את כמות הילודה ל 2 בממוצע למשפחה. הנושא הזה הוא טאבו בישראל אבל אני לא רואה פיתרון אחר. תחשבו על זה. שגיא | 04.06.18 (ל"ת)
62. כלומר הכיוון הוא רבי קומות, והיצף של כמות דירות כבר עכשיו יש היצף והקבלנים תקועים עם מעל 50000 דירות במלאי גמור לא מכור, שלא לדבר על מה שבבניה שלא מכרו, ועל מחיר למשתכן. כמובן בלי מילה על יד 2 ועל זה שיש 163000 דירות רפאים ובלי מילה על תמא 38 שכבר בונים סמי | 04.06.18 (ל"ת)
60. לא רוצים שיפוץ רוצים בניה מחדש רוצים בית חזק ממד תשתיות מים גז חשמל אינטרנט כיבוי אש מרפסת מחסן לא רוצים מריחות של שפכטל לאחד מבנים אם צריך | 04.06.18 (ל"ת)
59. צרות עין של אנשים בזה כל הסיפור מגדילים את הזכויות על מנת שבניינים שלא היה כדאי כלכלית לצאת לפרוייקט יוכלו לצאת , כן מי שבעל דירה מתאפשר לו לקסם את הדירה הישנה .מה עוד שגם הום בעלי דירות מנסים לסחוט על ימין ושמאל את היזמים קבלנים בתמורות לא הגיוניות . רוצה לומר - בעלי הדירות בעצם הם בעלי הקרקע ויש להם את האפשרות לקדם פרוייקט בעצמם -אבל עלייה וקוץ בא , הם רוצים לקבל מבלי להסתכן ... גיא | 04.06.18 (ל"ת)
58. תמא 38 שר אוצר יקר וועדת הערר בנצרת לא מחלקת מתנות לקבלנים על חשבון איכות החיים של הציבור לאחרונה אושר פרוייקט בנייה בנהריה דרך מסלול הריסה ובנייה הצריף הבנוי בשטח עמד על 120 מטר בלבד לפי התיקון היה צריך לקבל אישור תוספת של 120 מטר בפועל קיבל היזם 1250 מטר בניין בן 4 קומות ו 8 דירות לטיפולך רונן | 04.06.18 (ל"ת)
57. קודם צריך לעשות תשתיות, אח"כ לשפץ מבנים קודם כל בכל איזור שיש פה תוכניות לתמ"א צריך להרחיב את הכבישים, לבנות עוד חניונים ציבוריים להוסיף עוד בתי ספר וגנים להוסיף עוד סניף של קופת חולים עוד סניף דואר עוד סניף בנק עוד מרכז מסחרי קטן ורק אחר כך , אחרי שהוסיפו ובנו את כל זה אם בכלל יש מקום בשכונה לעוד הוספת מבני ציבור כולל דאגה לתחבורה ציבורית טובה באיזור אז יבוא השלב הסופי של שיפוץ בניינים או הוספת שניים שלוש קומות לבניין, לא יותר אל תהרסו את המדינה לדור העתיד שלכם לילדים ולנכדים שלכם שיקללו אותכם לדורות הפוך גוטה, הפוך ! | 04.06.18 (ל"ת)
55. החתול שהגדילו לו את כלי השמנת רעיון מצויין.עכשיו יהיו בידי הרשות המקומית עוד תופינים וסוכריות לחלק. הקשר בין הרשות המקומית ליזמים הולך להתהדק. . אבנר | 04.06.18 (ל"ת)
53. צריך לחייב בהיטל השבחה רק אם היה ניצול בפועל של הזכויות! כל דבר אחר זו גניבה בחסות החוק. אם נגיד רשות מקומית מאשרת לשכנים לעשות חדר יציאה לגג וגובה היטל השבחה מהשכנים שמוכרים דירות למרות שלא היה מימוש של הזכות זו גניבה! דרור | 04.06.18 (ל"ת)
52. היטל השבחה רק אם יש מימוש של ההשבחה בפועל היטל השבחה משולם לרשות המקומית עבור הוספת תשתיות על ידי הרשות המקומית ולכן אין כל הצדקה לשלם אותו על משהו תיאורטי או פוטנציאלי בלבד יש פה התעשרות שלא כדין של הרשויות המקומיות על כלום, על אויר היטל השבחה אמור לשמש להוספת כבישים, תשתיות, קווי ביוב וכו' אז אכן תיקון הצעת החוק היא בכיוון הנכון, אולם עדיין אין שום הצדקה לשלם היטל השבחה על משהו שטרם הושבח משמעות היטל | 04.06.18 (ל"ת)
51. האוצר צריך לתת מענק לרשות מקומית X אלף ש"ח על כל יח"ד בהתחדשות בתחומה כך לעודד רשויות מקומיות לקדם היתרים, ולתת להם תקציב לשיפור תשתיות אדריכל | 04.06.18 (ל"ת)
50. התמא הורסת את העיר רמת גן עזה מה עשיתם לנו ברמת גן הרסתם לנו את החיים כל חצי דונם מאוכלס בלמעלה משלושים דירות בלי גינות חניות רובוטיות קטנות בתים עם חדרי קוביות גושי בטון על כל המגרש אין כמעט רווחים בין הבתים הכל מגעיל רחובות שלמים הפכו להיות אתר בניה לא לשנה לא לשנתיים אלא לשנים פשוט לא להאמין איך אנ חנו מסכימים לחיות בכאלו תנאים אדיוט מי שקונה דירה פחלון | 04.06.18 (ל"ת)
49. ל-45: הצפיפות היא לא אשמתו של כחלון אלא מצב נתון בישראל. השטח מצומצם מאוד, והאוכלוסייה רק הולכת וגדלה. מישי | 04.06.18 (ל"ת)
48. יותר דירות - בלי תשתיות, בלי תחבורה ציבורית - אין שום תכנון מערכתי ארוך טווח עופר | 04.06.18 (ל"ת)
47. לעריות יש חוקים מה שבא להם עושים העריות מחליטות איזה תמורה תקבלו לא הממשלה כל עריה והחוקים שלה כחלון | 04.06.18 (ל"ת)
46. עיריית ת"א מחייבת בכל מקרה היטל השבחה. עיריית ת"א קוראת לזה "התחדשות עירונית", היא לא מאפשרת פינוי-בינוי, ע"פ החוק שפוטר מהיטל השבחה, היא אומרת זאת במפורש. לדבריה זה כמו כל "עסקת קומבינציה" שמחויבת בהיטל השבחה. אפי | 04.06.18 (ל"ת)
45. מחכים לראות את החצי השני התזכיר עדיין מכיל חורים של אי וודאות בתחום שמשווע ליציבות ממסדית, וחבל. אסף | 04.06.18 (ל"ת)
44. לתגובה 13. עו"ד בעלי הדירות שלא עושה דבר כזה, נמצא בכיס של היזם! למשרדים הגדולים בתחום ההתחדשות העירונית אין רצון או כוח לנהל מו"מ מול יזם, הם שבעים, יש להם עשרות ומאות עסקאות ואם תפול להם עסקה, זה ממש לא ישנה להם. הכי גרוע, שאין לבעלי הדירות מה לעשות עם זה שהעורך דין המייצג שלהם הוא לא מתפקד. מכיר עסקאות כאלה מקרוב. | 04.06.18 (ל"ת)
43. לאפשר חניון עילי מעל קומת הכניסה והחניות כך יתווספו מקומות חניה בעלות נמוכה משמעותית לעומת העלויות של חניון תת קרקעי. כמו כן זה מאפשר לדיירים שהיו קודם בקומה נמוכה א' ב' לעלות בגובה .למשל ברחוב ראשי עם חנויות .יש חשיבות לדיירים בקומות הנמוכות להתרחק מהרעש של המכוניות בכביש ושל החנויות בעוד כמה מטרים ע''פ מספר קומות החניה העילית, וכך בדרך כלל גם מרוויחים גם נוף ,אור ופחות רעש וזיהום בעוד בעלי הדירות מקבלים מעלית ותוספת ממ''ד. בדרך כלל יש קושי בפרויקט תמ''א לפצות חנויות. כך הקבלן יכול להציע לחנויות תוספת חניה וכך להגיע לאחוזי הסכמה גבוהים לתמ''א הן של בעלי הדירות והן של בעלי החנויות .וכולם מרוויחים העירייה מרוויחה הפחתת לחץ על חניות ברחוב,בעלי בדירות עולים יותר לגובה ,והקבלן /יזם עולה לו פחות לבנות חניה וגם מגיע להסכמות של בעלי הנכסים מהר יותר מה שמאפשר קידום פרויקטים מהר וקל עם פחות התנגדויות והוצאות משפטיות . פ | 04.06.18 (ל"ת)
41. מה לאוצר ולתכנון ? סמכות לועדה מקומית ? השתגעתם הכל נגוע !!! לבקשת פיצוי יש לשלם אגרה ? מה זה ההפקרות הזו אתם רוצים לבנות בסמיכות על הגדרות של נכסים מסביב בצורה מוגדלת של 350% ועוד מבקשים אגרה מאלה שדורשים פיצויי בגלל הנזק האדיר והפגיעה ? מה נסגר פה ? לכו תקימו ערים חדשות ואל תצופפו את הערים הקיימות - אין כבישים אין תחבורה אין תשתיות ואתם מבקשים את הקיים להכפיל ב 3 ועל זה להכפיל פי 3.5 - איפה נשמע חלם שכזה ? כלומר בניין שהיו בו 20 דיירים לאחר הריסה יהיו בו לפחות 200 דיירים - מטורף - ככה זה שהבצע הכלכלי של האוצר מבקש להוביל לתכנון שאול | 04.06.18 (ל"ת)
40. אסור לאשר בנייה ברמת גן אפילו של אוהל רמת גן היא פקק אינסופי, אין מקומות בגנים, אין תחבורה ציבורית. אין מקום בעיר הזאת אפילו לחתול רמת גני | 04.06.18 (ל"ת)
39. צפוף כאן בישראל, אי אפשר כבר, העם צריך מרחבים והכל צפוף. הכל פקוק הכל צפוף ודחוס אי אפשר לחיות ככה. ג | 04.06.18 (ל"ת)
38. בנין קורס 4 דירות .דייר סרבן דייר סרבן אחד לא נותן להרוס ולבנות מחדש כי צריך 80 אחוז .. הצילווו כבר! התמא השאירה אותנו בלי הסתייגויות או שיקול דעת של העיריה פטר | 04.06.18 (ל"ת)
37. בניינים לשימור האם בתיקון קיימת התיחסות לגבי עידוד במקרה של בניין לשימור שלא ניתן לכלול אותו במסגרת הריסה ובניה מחד רמי | 04.06.18 (ל"ת)
36. תוכנית כחלון- שגיאה ובכיה לדורות רק תכנון של אזור שלם כמו שטח בין 4 רחובות שיוצר מתחם הוא פתרון, ניתן לבנות שטחי חניה תת קרקעית ב2 קומות ויותר , מגדל אחד בקומה א חנויות ושרותים לתושבים, ולנצל את השטח למרחב פתוח לדירים. כל תוכנית של שיפוץ בנין אחד היא נזק סביבתי. מאיר | 04.06.18 (ל"ת)
35. רע!!! מאד!!! הגדלת הצפיפות שגם ככה היא כבר בלתי אפשרית עם אותן תשתיות קיימות! רועי | 04.06.18 (ל"ת)
33. למה לא מאפשרים תמ"ה גם לבניינים שנבנו בשנים מאוחרות יותר אצלנו הסתיימה הבנייה בשנת 1989 והחוק מאפשר תמ"ה רק לבניינים שנבנו קודם. למה המדינה לא מאשרת לבניינים שנבנו מאוחר יותר,הרי זה יועיל לכולם. מקום למחשבה ולתןספת דירות. אייל | 04.06.18 (ל"ת)
31. כל הכבוד לשר האוצר כחלון, סוף סוף מישהו שחושב על האזרח הפשוט מהלך מעולה של כחלון, אולי סוף סוף ראש עריית ת"א חולדאי יאפשר גם לעמך לגור בכבוד, עם חניה מעלית, מבנה מחוזק נגד רעידות אדמה, שחולדאי יחשוב גם על האזרח הפשוט שאין לו תקציבים לשפץ ולחזק את הבניין בעצמו. רוני | 04.06.18 (ל"ת)
28. זה כאילו נכתב בידי קבלנים. הם הולכים להרוס את כל מרכזי הערים כסף כסף כסף, זה כל מה שמעניין אותם - גם אני הייתי כזה. עוד מאות בניינים של עשר קומות במקום שלוש, עם אפס תשתיות לתמוך בזה. כל מרכזי הערים ובמיוחד תל אביב יסתמו לגמרי ויהרסו את כל מה שנבנה פה במאה האחרונה. טמטום מוחלט. אף אחד לא מסתכל על התמונה הגדולה, כולם רק בחור תחת של עצמם. קבלן לשעבר | 04.06.18 (ל"ת)
27. גרוע ביותר כל מבנה סביר יכול להפוך למפלצת מלאה בבתים, התשתיות גם ככה רעועות ולא מספקות כבר היום, אז במקום שבבניין עם 6 דיירים יש עכשיו 10, אז כחלון רוצה שיהיו 20, קריסת מערכות טוטאלית וצפיפות נוראית ומגעילה, צריך להעיף אותו עם כל החוקים שלו כמה שיותר מהר, כמה כסף נשפך על מחיר למסתכן גם. שרון | 04.06.18 (ל"ת)
26. ממשיכים לתת מתנות לעשירים מי שמחזיק בדירה, יקבל עוד זכויות מי שלא יכול לקנות דירה, יעמוד בפקקים רונן | 04.06.18 (ל"ת)
25. רק פינוי בינוי , ולא חיזוק. מבחינה הנדסית נכון יותר להרוס ולבנות חדש עם תקן ופיקוח כולל חניות תת קרקעיות. ועדיף שהדיירים יוסיפו לקבלן תשלום עבור דירה חדשה עם ממד, מעלית, חניה, ולכולם זה יהיה כדאי. רחובותי | 04.06.18 (ל"ת)
24. כחלון, תטפל בפריפריה אין כדאיות ליזמים לעבוד בפריפריה במסגרות תמ"א. הממשלה חייבת להוציא כסף מהכיס ולתת תמריצים ליזמים לפעול בפיריפריה. המבנים רעועים ומסוכנים. זה יעלה הרבה פחות מנזקים שאחרי רעידת אדמה או מתקפת טילים שי | 04.06.18 (ל"ת)
23. פרויקט תמ"א על פרויקטים תקועים והקבלנים שברחו מישכנו נכסי הדיירים הזכויות נמכרו לקבלן אחר אינכם מדברים , ב בת ים תקועים פרויקטים למעלה מ 4 שנים .כל "החרטה " לטובת האוצר , והרשויות ו נישול האזרח מנכסיו . יצחק | 04.06.18 (ל"ת)
22. יאאלה לרצות את הקבלנים... ומה עלינו התושבים? מה עם התשתיות, בתי ספר, חניה, תחבורה, זהום אוויר...בוא נדחוס אותם. ניתן להם לגור באתר בניה ניצחי. העיר הכסף. אין חשיבה לרוחב או לטווח הרחוק. בושה! איה | 04.06.18 (ל"ת)
19. שוב נותנים ונותנים לבעלי הנכסים מקלט מס בנדל״ן? יש תמ״א וזכויות מוגדלות? יש העיקר לדפוק את הצעירים שישלמו מיסים אינסוף ויעבדו כל החיים לשלם על דירת מטר על מטר. שי | 04.06.18 (ל"ת)
15. לתגובה מס.1 מסכימה עם כל מלה ויותר מכך. חלמאות זו מחמאה בשבילם. פקידים עם תואר של מהנדס/ אדריכל. ידע וראיה מקצועית ששואפים ל-0. בעלי מקצוע סוג ד. אף אחד בשוק החפשי לא היה מעסיק אותם יותר מחודש. כל בוקר תקנות חדשות שמבטלות את הקודמות. מתזזים את עורכי הבקשות בלי כל כוון וכמובן בלי כל אחריות. בעצמם לא יודעים מה הם רוצים. ועיריית תל אביב מצטיינת בכל הנ"ל. היחידים שמצליחים הם בעלי הכח, השררה וה...כסף. אדריכלית | 04.06.18 (ל"ת)
13. למעשה הורסים את כל הדירות הזולות להשכרה, ומה שנשאר יקר, לא סתם יש ריבוי הומלסים קובי | 04.06.18 (ל"ת)
12. איזה יזם נדל"ן שידל את החוק הזה חוק שללא ספק טובת הקבלנים לעיניו. הרי הקבלנים עכשיו יוכלו לבנות הרבה יותר דירות, למכור יותר דירות ולעשות יותר כסף על חשבון בעלי הקרקעות. כל זה יגרום לעוד ועוד צפיפות, עומס על הרשויות המקומיות ובלי מחשבה על תשתיות להם הקבלן לא מחוייב. אאא | 04.06.18 (ל"ת)
11. בחוזים חשוב להוסיף סעיף המסכם חלוקת זכויות עתידיות הוכחה לכך שחשוב מאד להוסיף לכל חוזה הסכם תמ"א סעיף המסדיר את חלוקת הזכויות הנוספות במידה יינתנו... זה על מנת לכסות מקרים בהם לאחר חתימת החוזים היזם "לפתע" זוכה בזכויות נוספים עוד כמה קומות למשל ...עוד הקלות ...על מנת למנוע מצב שהוא לוקח אותם לעצמו .. אביב | 04.06.18 (ל"ת)
10. לחייב את הקבלנים לבנות חניון תת קרקעי בפרט בגוש דן בד בבד עם ההטבה החדשה שכחלון מעניק ליזמים/קבלנים יש לחייב ולהתנות את זה בבניית חניון תת קרקעי בגלל מצוקת החניות פיני | 04.06.18 (ל"ת)
9. צריך ללכת הפוך, קודם כל לתכנן ולבנות תשתיות ומבני ציבור ורק אחר כך לבנות למגורים והכי חשוב תחבורה ציבורית, תחבורה ציבורית ושוב תחבורה ציבורית. להוציא מכרז לעוד 3-4 חברות להסעת המונים. לחייב שימוש בכלי תחבורה ציבוריים לא מזהמים ולחייב יותר תחנות תדירויות של 10 דקות מקסימום ו 24/7 ........ רק אז יהיה פה פחות צפוף והרבה הרבה יותר נוח לכולם. אר | 04.06.18 (ל"ת)
8. להוציא ולהוקיע את הכחלוניזם מהארץ אין אנשי מקצוע לנושא ולא מקורבים שיגרפו את הונם וישריאו אחרים חורבות? תל אביב | 04.06.18 (ל"ת)
6. תמ"א 38 כחלון זה פשוט מהלך טיפשי עכשיו כל דייר שרצ ל כור בית ידרוש עליו יותר יקר והך שוב הדירות יתייקרו . במיוחד בתל אביב וסביבתה . מאיר | 04.06.18 (ל"ת)
3. בכייה לדורות סותם את הערים...ללא תשתיות תחבורה המצב יחמיר ראה מה קורה בחיפה.... חיפאי | 04.06.18 (ל"ת)
1. הבעייה אינה זכויות בנייה מנסיון, 4.5 שנים במסדרונות עיריית ת"א אין מיכשול שהם לא שמים. סיכומים בכתב עם מחלקה בעירייה, תכנון (כסף) ואז הם משנים את דעתם או מחלקה אחרת דורשת שינויים. הזזנו את הבניין 3 פעמים בעיוון צפון-דרום ופעמיים בכיוון מזרח-מערב.... צירוף של חלמאות, חוסר מקצועיות וזדון. עת"א=מקלות בגלגלים | 04.06.18 (ל"ת)
בקרוב: יזמים יוכלו להגדיל זכויות בנייה פי 3.5 בפרויקטי תמ"א 38
104 תגובות לכתיבת תגובה