אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בקרוב: יזמים יוכלו להגדיל זכויות בנייה פי 3.5 בפרויקטי תמ"א 38

104 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

99.
דרוש חוק:הכמות המקסימלית היחסית שיכול לקחת היזם בפינוי בינוי. לא יותר מ70% מהכולל.
בתל אביב בלה גארדיה .עזרה ובצרון עושה תרגיל לתושבים ורוצה לקחת מעל 90% מהשטח הבנוי שיבנה. חולדאי והחברים גוזלים את רכוש התושבים בכל מיני תרגילי חוק. שנה לפני הריסה שולחים מהנדס דוידוב להכריז על הבניינים כמסוכנים. זאת כדי להשפיל ולהוריד את רוח בעלי הדירות. נוכלות מדופלמת.
איפה החוק?לה גארדיה  | 05.06.18
97.
תצאו מהקיבעון של חניות תת קרקעיות.בעולם בונים חניות עיליות אפילו 5 קומות ומעליהן בונים את הדירות
אין שום יתרון בחניון תת קרקעי .הוא יקר מאוד,ומוגבל בעומק בגלל מי תהום. קשה לאוורר אותו צריך להאיר אותו כל הזמן ,לעומת זאת בכל העולם בונים חניות עיליות . לחניונים אלה כל היתרונות הם זולים יותר .אין הגבלה של מפלסים בגלל מי תהום ,א מצריך איטום ,הוא מואר וחוסך חשמל על תאורה ,הוא מאוורר .הדירות הנבנות מעל הן בגובה רב יותר מהרחוב ולכן גם מושג יותר נוף וגם שקט יותר. כך גם אפשר לבנות חניות רבות יותר ולתת לעירייה כמה חניות לצורכי הציבור .וכולם למעשה מרוויחים .
פ | 04.06.18
90.
הכול כמובן על חשבון השכנים תוך סבל גדול
תפסיקו לדבר על חיזוק בנינים גם העגל מקרית אתא לא רוצה לחזק אף בניין הוא רוצה לנסות לטפל הכישלון הענק שלו בתחום הדיור ע"י ייצירת עוד דירות, אבל הכול זה על חשבון שכנים באיזור, פרט לצפיפות ולעומסים הרבים של הגדלה חסרת מחשבה של אחוזי בניה, עושים גם פשעים ממש כגון הקלות במרחק מקו מגרש, חסימה של אוויר ואור מבנינים סמוכים, התארכות הבניה בהרבה מעבר לראוי תוך גרימת מטרדי זיהום, ליכלוך ורעש לשכנים העיקר כדי שהיזם ובעלי הדירות יעשו קופה ושכחלון יספר שייצר עוד דירות לשוק.
רמי | 04.06.18
87.
כל התגובות כאן הן תגובות של אנשים שלא מבינים כלום ורק מתלוננים
המטרה היא בעיקר שטחים בבעלות פרטית במרכזי ערים שהיום קיימים שם וילות ובדרך כלל מתגוררים זקנים ואותם יהרסו ויבנו בניין בדומה לשאר הבניינים ברחוב. זה נותן לאנשים מה שהם רוצים- דירות במרכז הארץ! לכל צרי העין - בעלי השטחים והדירות ימשיכו להיות עשירים! די לקנאה, יש להם שטחים שיבושם להם- העיקר שזה הופך לבניין בסוף!
דוד | 04.06.18
73.
הגבלת ילודה זה בדיוק מה שהשכנים שלנו רוצים
יש ב"ה המון מקום במדינתנו הקטנה!!! פשוט לא מנוצל ולא מחולק נכון!! הגליל מלא מקום גם הנגב עוד יהיה פורח והזקנים יהיו שמחים,המזרח עדיין פנוי בחלקו. אנחנו צריכים לחשוב איך לבנות טוב חכם והמון!!! אם נדאג לתשתיות , צמחיה ופיזור נכון הכל ישתפר.כמובן במקביל בניה ותשתיות לתעסוקה. החינוך ב"ה משתפר וישתפר עוד .כך נהיה מדינה חסונה חסינה וברוכה.
שגיא הנכבד63 | 04.06.18
67.
יש להגביל את מחירי הדירות החדשות שהקבלן יבנה בפינוי בינוי
הקבלן הורס דירות ישנות ,בונה חדשות ומוכר אותם במחירים גבוהים מאוד. מגדיל היצע עבור אלה שיש להם כסף לקנות במחירים מטורפים. יש להגביל את גובה מחירי הדירות החדשות שהקבלן בנה כך שתהיה יכולת ואפשרות לחסרי דיור לקנות דירה במחיר שפוי. פינוי בינוי טוב לבעלי הנכסים וטוב ליזמים והקבלינים.
עדי | 04.06.18
66.
סתימת עורקים בירוקרטית
צעדיו של כחלון ראויים להערצה. הכלכלה הישראלית סובלת באופן מסורתי מסתימת עורקים בירוקרטית שכידוע הולכת יד ביד עם שבץ שחיטותי ומוות קליני של התחרותיות. כל השאר הוא " נזק היקפי ומשני ". הצפיפות ההולכת בגוש דן אינה אלא תהליך טבעי של " כאבי גדילה " לקראת יצירת מטרופולין רציני ברמה בינלאומית. המחסור בתשתיות קיים - זהו אינו סוד גדול. חסרה יותר מכל רכבת תחתית (metro), ופתרונות חניה רובוטיים - תת קרקעיים. אבל, האסטרטגיה הנכונה להפעלת לחץ על בנייתן היא מלמטה - היינו : ע"י הצבת עובדות בשטח - ממש כשם שהמתנחלים בונים בית בשטחים. רק ע"י קביעת המצב בשטח נצליח לגייס את עצמיינו להפעיל את הלחץ הנחוץ על קובעי המדיניות לבנות את המטרו המיוחל ולהשקיע שוב במרכז ובגוש דן ולא רק בהתנחלויות ודוסים.
el pensador | 04.06.18
64.
ל-51 - הצפיפות היא לא הכרח
היא תוצאה של הזנחה ארוכת שנים שלא מוסדות התכנון במדינה. 50% מהשטחים במדינה לא מאוכלסים, לא באנשים ולא בחקלאות. בשביל להכשיר שטח חדש רשות מקרקעי ישראל צריכים לעשות תוכנית לניצול השטח וזה עולה להם כסף, גם אחרי שהמנהל עושה תוכנית כזאת העירייה צריכה לבנות את התשתיות לאזור וגם זה עולה לה כסף וכוח אדם. כלומר לפני שמכשירים אזור חדש לבניה המדינה והרשויות צריכות להוציא המון כסף ולהשקיע הרבה שעות כוח אדם תכנון. אין לרשויות את הכוח אדם או התקציב הזמין לעשות את זה הרבה ולכן זה לא קורה. כמובן שזה משתלם בסופו של דבר אבל מדובר בתהליך ארוך מאוד. אם הרשויות יפתחו בבת אחת שטחים רבים מידי במקום ירידת מחירים תתקבל קריסה וזה לא טוב למדינה שאחראית להתחיל את התהליך. כלומר האינטרס של המדינה זה להכשיר קרקעות בקצב איטי. התרוץ הכי טוב שלה למהלך זה שהמדינה צפופה. זה שקר שנועד להסוות את חוסר היכולת של המדינה לעמוד בביקוש. להשוואה, טיוואן מדינה בגודל של ישראל עם 21 מיליון איש ו-50% משטחה טבע מוגן. אפשר לבנות הרבה, תאמין לי.
יובל | 04.06.18
63.
הגבלת ילודה
עוד לא ראיתי דיון אחד רציני בנושא הזה. אנחנו מתרבים מהר מדי ולא מצליחים לעמוד בקצב מבחינת תשתיות. איך יהיו החיים בישראל עוד נגיד 20 שנה עם עוד כמה מליוני אנשים, בלי מים ועם חום מטורף? הבעייה הזו תיפתר אם נוריד את כמות הילודה ל 2 בממוצע למשפחה. הנושא הזה הוא טאבו בישראל אבל אני לא רואה פיתרון אחר. תחשבו על זה.
שגיא | 04.06.18
59.
צרות עין של אנשים בזה כל הסיפור
מגדילים את הזכויות על מנת שבניינים שלא היה כדאי כלכלית לצאת לפרוייקט יוכלו לצאת , כן מי שבעל דירה מתאפשר לו לקסם את הדירה הישנה .מה עוד שגם הום בעלי דירות מנסים לסחוט על ימין ושמאל את היזמים קבלנים בתמורות לא הגיוניות . רוצה לומר - בעלי הדירות בעצם הם בעלי הקרקע ויש להם את האפשרות לקדם פרוייקט בעצמם -אבל עלייה וקוץ בא , הם רוצים לקבל מבלי להסתכן ...
גיא  | 04.06.18
58.
תמא 38
שר אוצר יקר וועדת הערר בנצרת לא מחלקת מתנות לקבלנים על חשבון איכות החיים של הציבור לאחרונה אושר פרוייקט בנייה בנהריה דרך מסלול הריסה ובנייה הצריף הבנוי בשטח עמד על 120 מטר בלבד לפי התיקון היה צריך לקבל אישור תוספת של 120 מטר בפועל קיבל היזם 1250 מטר בניין בן 4 קומות ו 8 דירות לטיפולך
רונן | 04.06.18
57.
קודם צריך לעשות תשתיות, אח"כ לשפץ מבנים
קודם כל בכל איזור שיש פה תוכניות לתמ"א צריך להרחיב את הכבישים, לבנות עוד חניונים ציבוריים להוסיף עוד בתי ספר וגנים להוסיף עוד סניף של קופת חולים עוד סניף דואר עוד סניף בנק עוד מרכז מסחרי קטן ורק אחר כך , אחרי שהוסיפו ובנו את כל זה אם בכלל יש מקום בשכונה לעוד הוספת מבני ציבור כולל דאגה לתחבורה ציבורית טובה באיזור אז יבוא השלב הסופי של שיפוץ בניינים או הוספת שניים שלוש קומות לבניין, לא יותר אל תהרסו את המדינה לדור העתיד שלכם לילדים ולנכדים שלכם שיקללו אותכם לדורות
הפוך גוטה, הפוך ! | 04.06.18
52.
היטל השבחה רק אם יש מימוש של ההשבחה בפועל
היטל השבחה משולם לרשות המקומית עבור הוספת תשתיות על ידי הרשות המקומית ולכן אין כל הצדקה לשלם אותו על משהו תיאורטי או פוטנציאלי בלבד יש פה התעשרות שלא כדין של הרשויות המקומיות על כלום, על אויר היטל השבחה אמור לשמש להוספת כבישים, תשתיות, קווי ביוב וכו' אז אכן תיקון הצעת החוק היא בכיוון הנכון, אולם עדיין אין שום הצדקה לשלם היטל השבחה על משהו שטרם הושבח
משמעות היטל | 04.06.18
50.
התמא הורסת את העיר רמת גן עזה
מה עשיתם לנו ברמת גן הרסתם לנו את החיים כל חצי דונם מאוכלס בלמעלה משלושים דירות בלי גינות חניות רובוטיות קטנות בתים עם חדרי קוביות גושי בטון על כל המגרש אין כמעט רווחים בין הבתים הכל מגעיל רחובות שלמים הפכו להיות אתר בניה לא לשנה לא לשנתיים אלא לשנים פשוט לא להאמין איך אנ חנו מסכימים לחיות בכאלו תנאים אדיוט מי שקונה דירה
פחלון | 04.06.18
44.
לתגובה 13. עו"ד בעלי הדירות שלא עושה דבר כזה, נמצא בכיס של היזם!
למשרדים הגדולים בתחום ההתחדשות העירונית אין רצון או כוח לנהל מו"מ מול יזם, הם שבעים, יש להם עשרות ומאות עסקאות ואם תפול להם עסקה, זה ממש לא ישנה להם. הכי גרוע, שאין לבעלי הדירות מה לעשות עם זה שהעורך דין המייצג שלהם הוא לא מתפקד.
מכיר עסקאות כאלה מקרוב. | 04.06.18
43.
לאפשר חניון עילי מעל קומת הכניסה והחניות
כך יתווספו מקומות חניה בעלות נמוכה משמעותית לעומת העלויות של חניון תת קרקעי. כמו כן זה מאפשר לדיירים שהיו קודם בקומה נמוכה א' ב' לעלות בגובה .למשל ברחוב ראשי עם חנויות .יש חשיבות לדיירים בקומות הנמוכות להתרחק מהרעש של המכוניות בכביש ושל החנויות בעוד כמה מטרים ע''פ מספר קומות החניה העילית, וכך בדרך כלל גם מרוויחים גם נוף ,אור ופחות רעש וזיהום בעוד בעלי הדירות מקבלים מעלית ותוספת ממ''ד. בדרך כלל יש קושי בפרויקט תמ''א לפצות חנויות. כך הקבלן יכול להציע לחנויות תוספת חניה וכך להגיע לאחוזי הסכמה גבוהים לתמ''א הן של בעלי הדירות והן של בעלי החנויות .וכולם מרוויחים העירייה מרוויחה הפחתת לחץ על חניות ברחוב,בעלי בדירות עולים יותר לגובה ,והקבלן /יזם עולה לו פחות לבנות חניה וגם מגיע להסכמות של בעלי הנכסים מהר יותר מה שמאפשר קידום פרויקטים מהר וקל עם פחות התנגדויות והוצאות משפטיות .
פ | 04.06.18
41.
מה לאוצר ולתכנון ?
סמכות לועדה מקומית ? השתגעתם הכל נגוע !!! לבקשת פיצוי יש לשלם אגרה ? מה זה ההפקרות הזו אתם רוצים לבנות בסמיכות על הגדרות של נכסים מסביב בצורה מוגדלת של 350% ועוד מבקשים אגרה מאלה שדורשים פיצויי בגלל הנזק האדיר והפגיעה ? מה נסגר פה ? לכו תקימו ערים חדשות ואל תצופפו את הערים הקיימות - אין כבישים אין תחבורה אין תשתיות ואתם מבקשים את הקיים להכפיל ב 3 ועל זה להכפיל פי 3.5 - איפה נשמע חלם שכזה ? כלומר בניין שהיו בו 20 דיירים לאחר הריסה יהיו בו לפחות 200 דיירים - מטורף - ככה זה שהבצע הכלכלי של האוצר מבקש להוביל לתכנון
שאול | 04.06.18
36.
תוכנית כחלון- שגיאה ובכיה לדורות
רק תכנון של אזור שלם כמו שטח בין 4 רחובות שיוצר מתחם הוא פתרון, ניתן לבנות שטחי חניה תת קרקעית ב2 קומות ויותר , מגדל אחד בקומה א חנויות ושרותים לתושבים, ולנצל את השטח למרחב פתוח לדירים. כל תוכנית של שיפוץ בנין אחד היא נזק סביבתי.
מאיר | 04.06.18
28.
זה כאילו נכתב בידי קבלנים. הם הולכים להרוס את כל מרכזי הערים
כסף כסף כסף, זה כל מה שמעניין אותם - גם אני הייתי כזה. עוד מאות בניינים של עשר קומות במקום שלוש, עם אפס תשתיות לתמוך בזה. כל מרכזי הערים ובמיוחד תל אביב יסתמו לגמרי ויהרסו את כל מה שנבנה פה במאה האחרונה. טמטום מוחלט. אף אחד לא מסתכל על התמונה הגדולה, כולם רק בחור תחת של עצמם.
קבלן לשעבר | 04.06.18
27.
גרוע ביותר
כל מבנה סביר יכול להפוך למפלצת מלאה בבתים, התשתיות גם ככה רעועות ולא מספקות כבר היום, אז במקום שבבניין עם 6 דיירים יש עכשיו 10, אז כחלון רוצה שיהיו 20, קריסת מערכות טוטאלית וצפיפות נוראית ומגעילה, צריך להעיף אותו עם כל החוקים שלו כמה שיותר מהר, כמה כסף נשפך על מחיר למסתכן גם.
שרון | 04.06.18
15.
לתגובה מס.1
מסכימה עם כל מלה ויותר מכך. חלמאות זו מחמאה בשבילם. פקידים עם תואר של מהנדס/ אדריכל. ידע וראיה מקצועית ששואפים ל-0. בעלי מקצוע סוג ד. אף אחד בשוק החפשי לא היה מעסיק אותם יותר מחודש. כל בוקר תקנות חדשות שמבטלות את הקודמות. מתזזים את עורכי הבקשות בלי כל כוון וכמובן בלי כל אחריות. בעצמם לא יודעים מה הם רוצים. ועיריית תל אביב מצטיינת בכל הנ"ל. היחידים שמצליחים הם בעלי הכח, השררה וה...כסף.
אדריכלית | 04.06.18
12.
איזה יזם נדל"ן שידל את החוק הזה
חוק שללא ספק טובת הקבלנים לעיניו. הרי הקבלנים עכשיו יוכלו לבנות הרבה יותר דירות, למכור יותר דירות ולעשות יותר כסף על חשבון בעלי הקרקעות. כל זה יגרום לעוד ועוד צפיפות, עומס על הרשויות המקומיות ובלי מחשבה על תשתיות להם הקבלן לא מחוייב.
אאא | 04.06.18
11.
בחוזים חשוב להוסיף סעיף המסכם חלוקת זכויות עתידיות
הוכחה לכך שחשוב מאד להוסיף לכל חוזה הסכם תמ"א סעיף המסדיר את חלוקת הזכויות הנוספות במידה יינתנו... זה על מנת לכסות מקרים בהם לאחר חתימת החוזים היזם "לפתע" זוכה בזכויות נוספים עוד כמה קומות למשל ...עוד הקלות ...על מנת למנוע מצב שהוא לוקח אותם לעצמו ..
אביב  | 04.06.18
9.
צריך ללכת הפוך, קודם כל לתכנן ולבנות תשתיות ומבני ציבור ורק אחר כך לבנות למגורים
והכי חשוב תחבורה ציבורית, תחבורה ציבורית ושוב תחבורה ציבורית. להוציא מכרז לעוד 3-4 חברות להסעת המונים. לחייב שימוש בכלי תחבורה ציבוריים לא מזהמים ולחייב יותר תחנות תדירויות של 10 דקות מקסימום ו 24/7 ........ רק אז יהיה פה פחות צפוף והרבה הרבה יותר נוח לכולם.
אר | 04.06.18
1.
הבעייה אינה זכויות בנייה
מנסיון, 4.5 שנים במסדרונות עיריית ת"א אין מיכשול שהם לא שמים. סיכומים בכתב עם מחלקה בעירייה, תכנון (כסף) ואז הם משנים את דעתם או מחלקה אחרת דורשת שינויים. הזזנו את הבניין 3 פעמים בעיוון צפון-דרום ופעמיים בכיוון מזרח-מערב.... צירוף של חלמאות, חוסר מקצועיות וזדון.
עת"א=מקלות בגלגלים | 04.06.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת