אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

לא יעיל, כן משתלם: מדוע מצלמות המהירות ימשיכו לתקתק

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
כולם יודעים שמהירות לא רלוונטית לתאונות
לא, גם אם ממש ממש תתעקשו-אין קשר. גם אם תביאו את מה שהמורה בכיתה ח' לימדה אותכם על פיזיקה-עדיין אין שום קשר. כל הגורמים המקצועיים יודעים את זה הייטב. אבל זה נשמע יפה וקל-אז דוחפים את זה. גם כסף הוא לא המניע, הפרוייקט די ממן את עצמו אבל לא מייצר רווחים מדהימים למדינה (כן, מרוויח טיפה, אבל זה זניח בסדר גודל של תקציב המדינה). אז למה?? תסתכלו על מפת הפריסה של המצלמות-אין בה כל היגיון, המצלמות לא נמצאות במקומות שמועדים לתאונות בגלל מהירות מופרזת (שהם מקומות שרק מעטים יסעו בהם במהירות מופרזת גם ככה) אז למה?? אם תעברו על חוזה הרכישה תגלו שאחד הפיצ'רים שנרכשו הוא אכיפת מהירות ממוצעת, שתי מצלמוצ במרחק ידוע בלי צמתים, הראשונה מתעדת כל רכב שעובר ורושמת שעה מדוייקת ומספר רכב, המצלמה השניה עושה אותו הדבר וכש הזמן והדרך ידועים-חישוב המהירות הממוצעת הוא קליל. אבל לא מייסמים את הפיצ'ר הזה, אז למה קנו אותו? כי עכשיו יש למדינה בסיס נתונים מדוייק של כל כלי הרכב בכל הכבישים הראשיים במדינה (ואם תסתכלו על מפת הפריסה של המצלמות מנקודת מבט של תיעוד תנועת כלי רכב-פתאום הפריסה הגיונית מאוד).
אבי | 17.06.18
2.
מצלמות מהירות הן מסחטות כסף.
ההוכחה לכך היא מאד פשוטה - לפני כמה שנים העלו את המהירות המירבית בכבישים מהירים כמו 6, 1, 431 וכו'. האם מספר וחומרת התאונות בכבישים השתנתה בעקבות העלאת המהירות? אני חותם על כך שלא. מכיוון שמהירות לא גורמת לתאונה. או, לפחות, בכביש שבו המהירות המותרת היא 100 קמ"ש, נסיעה ב130 קמ"ש לא תגרום לתאונה ולא תחמיר יותר את הנזק העצום של תאונה ב100 קמ"ש. ההבדל בין תאונה ב50 לתאונה ב70 הוא יותר משמעותי, אבל כמה מצלמות כבר נמצאות במקום שבו מותר 50 ולא 70?
אהרל'ה | 12.06.18
1.
חלם - מצלמות מהירות ממוצעת
יש פתרון טכנולוגי מאד פשוט לבעיית הנסיעה במהירות מופרזת/מוגזמת. רשת מצלמות מקטעים. מה הכוונה ? , מצלמות מצלמות את הרכב בעת כניסה למקטע , המצלמה בסוף המקטע מזהה את הרכב יוצא. המידע נשלח למערכת מרכזית שיודעת את המרחק בין המצלמות ועל פי זה מחשבת מהירות ממוצעת של הרכב , יש רף חוקי קבוע מראש לכל מקטע (שמן הסתם נגזר מהמהירות המקסימלית המותרת במקטע). אם הרכב חרג מהמהירות הממוצעת נרשמת אזהרה ראשונה, אם יחרוג במקטע נגיד יותר מ 3 פעמים ישלח קנס. (3 strikes) יש פה כמובן אמינות , יש תיעוד של הרכב בכל נקודת זמן , לא ממש אפשר לערער. יש הוגנות , מצלמות מהירות תופסת מהירות רגעית, שניה עקפת ועברת את המהירות ב 10-20 קמ"ש ובשאר הזמן נסעת כחוק - בפתרון הזה חריגה זמנית מהמהירות המותרת אמורה להתקזז לעומת אורך המקטע. יש עידוד נגדי לרכב משתוללים שרק רוצים לטוס ועוקפים בפראות , הם יתפסו במצלמות ואין טעם למהר/לטוס. כבר היום בקלות ניתן לממש זאת בכביש 6, שם יש אינטרט עסקי שלא לעשות את זה , ירתיע נהגים מלהשתמש בכביש ויביא להקטנת ההכנסות.
חזי | 12.06.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת