27. איירבוס 380 - ז"ל איירבוס הודיעה השבוע שה-380 מבוטל משנת 2020 - אף אחד לא קונה אותו אורן | 21.02.19 (ל"ת)
25. למה לא להשתמש בעיצוב להובלת נוסעים? כי טווח הטיסה נמוך מאוד וצריכת הדלק גבוהה. לדוגמה- טווח הטיסה של ה-dreamlifter הוא 7800 ק"מ, בעוד של-747-400 שעל בסיסו הוא נבנה יש טווח של כמעט 13,500 ק"מ. הצורה הלא-אווירודינמית גם גורמת לכך שהמשקל המקסימאלי שה-dreamlifter יכול להמריא איתו נמוך מהמשקל שה-747-400 יכול להמריא איתו. לשאול למה לא להשתמש ב-dreamlifter או ב-beluga להובלת נוסעים זה בערך כמו לשאול למה לא להסיע אנשים במשאית. מישהו | 17.02.19 (ל"ת)
23. דרימליפטר הדרימליפטר נמצא לא מעט במפעל של בואינג בעיר אוורט שבמדינת וושינגטון ( צפונית לסיאטל) ומשמש להטסת חלקים שלמים של הדרימליינר להרכבה במפעל אביב | 16.02.19 (ל"ת)
22. הסטרטוקרוזר יצא לי לטוס בסטרטוקרוזר מאבו-רודס לנתב"ג - גרוטאה מעופפת. הקולות שנשמעו במטוס היו כאילו כל רגע עומד להתפרק. בגמר כל טיסה, חצי יום תיקונים והכנה לטיסה הבאה. אזרח | 16.02.19 (ל"ת)
21. כנראה שהפתרון הנכון למטרות אלו הוא לבנות שוב ספינות אוויר והפעם בטכנולוגיות מודרניות מישהו | 16.02.19 (ל"ת)
20. 12 - לא היית התלמיד המבריק בפיזיקה אם הלחץ בפנים שווה ללחץ בחוץ, שום דבר לא מתפוצץ. מטוסים מדוחסים ללחץ גבוה יותר מהסביבה, כך שדוקא גופים של מטוסים מדוחסים "סובלים" יותר (ואפילו היתה תאונה אוירית בשנות ה 80 שנבעה מזה) ב | 16.02.19 (ל"ת)
16. an124 שכחת את האנטונוב 124 שקדם ל 225 וגדול יותר מכל מטוס מטען מערבי.היה גם מטוס swing tail d guppy שהיה מבוסס על מטוס בריטי במקור עמי | 16.02.19 (ל"ת)
10. חבל ששכחת לציין את האב הקדמון (תרתי משמע..) של משפחת הגאפי והסטרטוקוזר המפציץ B29 ממלחמת העולם השניה, רק שתבינו מה עבר על הגוף שנאס"א מחזיקה... זו מורשת! | 16.02.19 (ל"ת)
5. אני בכלל חושב שתא המטען המורחב הוא לא מדוחס ברור שתא מפלצתי כזה דורש בנייה מסיבית מאוד כדי לעמוד בלחץ האוויר של הדיחוס, שלא דרוש כלל למטען (גופי מטוסים, כאילו?). אם הייתה אפשרות קלה לדיחוס בהחלט היה פוטנציאל כלכלי לא מבוטל להובלת מספר קטן יחסית של נוסעים ברווחה חסרת תקדים ובעלות משתלמת יחסית, במקום לדחוס את כולם כסרדינים במטוס בעל גוף רגיל. הנוסע הלא מתמיד | 16.02.19 (ל"ת)
מותק, המטוס התנפח: הכירו את לווייתני השחקים
28 תגובות לכתיבת תגובה