אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המחיר האמיתי של המשך הפעלת שדה דב

51 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

51.
מפחדים להתמודד עם בעלי הקרקע?? מה הבדיחה הזו??
ראינו כבר פינוי ערים וישובים בסיני.. עזה.. יהודה ושומרון.. הפיצוי לא היה משהו.. תפסיקו להפחיד.. את השדה חייבים להשאיר, ממתי שיקול ציבורי רחב הקשור לכלל התושבים יבוטל בגלל אינטרס של קבוצת לחץ של אנשי הון?? זה צריך להגיעה מיידית לחוות דעתו של מבקר המדינה.
רונן מאילת | 20.06.18
50.
הידעת. רכבת מאילת לתל אביב זה שעתיים נסיעה נעימה ובטוחה?
הפתרון הנכון הוא להאריך את מסלית הרכבת לאילת כי: יעזור לתושבי אילת להגיע לכל נקודה במרכז בקלות ובמהירות - שעתיים נסיעה מאילת לת"א עוזר לחקלאים ולתעשיינים בנגב - להוביל ברכבת זול ולא במשאיות (יקר ומסוכן על הכביש) יקרב את האנשים שגרים בפריפריה הרחוקה למרכז ולצפון עוקף תעלת סואץ - אפשר להתחרות עם מצרים על מעבר בתעלת סואץ (בנמל אילת פריקה לרכבת והעמסה לאניה בנמל אשדוד) רק צריך לחשוב ויש ועוד הרבה רעיונות יצירתיים שיכולים לתרום לישראל ולישראלים.
אמיר | 19.06.18
49.
רון חולדאי, כמה שנים אתה ראש העיר? מספיק....לך הביתה
כשאדם יושב שנים בראש העיריה ,הוא נוטה לחשוב שזו הנחלה הפרטית שלו, שקיבל בירושה מאביו. חולדאי מזמן לא מתחשב בדעות אחרות ועושה כרצונו ברכוש הציבור כאילו הוא שלו...ראו מקרה ככר אתרים, שם עשה עסקה שקטה לגבי מכירת החניה...ונלחם על התכנית השערורייתית ביותר על קו החוף של תל אביב. חולדאי הגיע הזמן לפנות את הכסא!!!!
רינה | 19.06.18
43.
טיעונים טובים, רק חשוב לתקן את 'דיור בר השגה'
מחיר למשתכן זו הנחה לעשירונים 8-10. לא אומר שזה לא ראוי, רק מציין שצריך להמנע מהצגה רומנטית של הדברים כצדק חברתי למסכנים או סיכוי לדירה לעניים. אף עני לא קונה מרצדס של חצי מיליון כי הורידו לו ארבעים אלף שקל, וכך גם לגבי בית.
יובל | 18.06.18
42.
אסור לפנות את השדה,הוא משרת את תושבי הדרום
צפון וכן את התיירים שמגיעים לעיר ומפרנסים אלפי עסקים,השדה יכול לשמש בעיתות חירום חלופה חלקית לנתבג.זה שיש אזרחים שרכשו דירות בגוש ובלמד החדשה וסובלים ממפגעי רעש וריח דס״ל ועוד ירקות שהשדה מייצר זו בעיה שלהם ואי הפינויי גובר על בכיינות והתקרבנות .
חיים ברו | 18.06.18
41.
וחברות התעופה שמפרנסות אותם -חולדאי
שדה בדיחה ומיותר 20 דק מהשדה יש שדה נתבג ... איפה זה קיים ? בשביל 50 אלף אילתים ? ראש עיר צריך לדאוג לעיר שלו .. חולדאי דואג להכל חוץ מתל אביב קדנציה אחרונה לפני הצטרפות לכל החולדות שיצאו ממנהרות של הרכבת שתתחיל לפעול ב2030
העיקר שהחברים שלי הטייסים יהיו מרוצים  | 18.06.18
40.
חלופת יוני:
התכנית של משרד הבינוי עם כמה תוספות קלות: נתצ"ים לאורך כל השכונה, מרכז רפואי, והדובדבן: הקמת שדה תעופה חדש על 'אי' מלאכותי. כמובן שלחבר את השדה החדש לרכבת קלה שתעבור דרך השכונה החדשה ולבסוף תגיע ותתחבר לקו אחר של הרכבת הקלה החדשה של גוש דן. הרכבת תעזור לנוסעים שמגיעים לשדה ותקל על הפקקים בשכונה החדשה, בכלך שהיא תחבר אותה לשאר העיר גם עם רכבת.
יוני | 18.06.18
39.
מריח לא טוב
הכתבה מונעת על ידי כרישי נדלן ללא ספק.חולדאי מנסה לשמר משהו מתל אביב של פעם. נמאס כבר מהמגדלים למגורים שהורסיפ את העיר.שימו לב ברוב הערים הגדולות בעולם אתה רואה מגדלים רק בסיטי.התושבים גרים בשכונות של בתים שאינם גבוהים ואילו אצלנו מה שמענין את כרישי הנדלן זה רק כסף ולא איכות חיים.חולדאי! אל תירתע
עמוס | 18.06.18
37.
נתבג 20 דקות נסיעה מת"א, בשביל מה עוד שדה?
להשאיר את שדה טוב זה פינוק של עשירים צפונבונים. נתב"ג מאוד קרוב לת"א, 20 ק"מ סה"כ, מרושת היטב בכבישים רכבות וכו' למעשה תושבי דרום ומזרח ת"א יותר קרובים לנתב"ג מאשר לשדה דב. רוב הערים בעולם נמצאות במרחק גדול הרבה יותר מהשדה מאשר ת"א-נתבג (למשל JFK ומנהטן, לונדון והית'רו וכו'...). נתב"ג הוא שדה מודרני ויעיל, יש טרמינל לטיסות פנים, בשביל מה השדה המצ'ומק הזה שדה טוב?? מה - כל כך קשה לתושבי רמת אביב ג' לנסוע 20 דקות ברכב היוקרה שלהם עד נתב"ג?
חי | 18.06.18
34.
למה לא
להעביר את שדה דב אל אי שיוקם מול תל אביב? הרי אין ספק שטוב ונחוץ שדה תעופה למטרופולין כמו תל אביב. נתב"ג מלא ופקוק גם ככה . על נחיצות הקו מת"א לאילת אין חולקים, ואם יהיה צורך להגיע לנתב"ג ולהגיע אחרי טיסה קצרה לשדה מרוחק למדי מאילת, כבר עדיף להשתמש ברכב לכל הדרך. הצבא צריך גם הוא שדה אלטרנטיבי לנתב"ג בסמוך למשרד הביטחון. מי נגד הרעיון ולמה?
אלי | 18.06.18
33.
נמל תעופה הוא מנוע צמיחה
כתבה שכולה שופר של מאכרים וקבלנים שמה שמעניין אותם זה הרווח המידי. נמל התעופה של העיר ניס בריביירה הצרפתית דומה במאפיינים שלו לשדה דוב. הוא צמוד לעיר, על החוף, במקום הכי יקר בריביירה הצרפתית. אלא שבנמל של ניס עוברים 15 מליון נוסעים בשנה. רובם תיירים. מסלול הנחיתה נבנה על המים וכך גם מסלול הגישה למטוסים המגיעים והיוצאים. מי שנמצא בניס כמעט ולא מרגיש את השדה. פרט לנוחות ההגעה ממנו ואליו. קו החוף של ניס יקר ויוקרתי לא פחות מזה של תל אביב. ככול הנראה יותר ועדיין נמצא צידוק לקיים במקום שדה תעופה שהוא השלישי בגודלו בצרפת. בניס חיים כ-350 אלף תושבים ובכל הריביירה כמיליון. שדה בינ"ל בת"א יהפוך אותה ליעד הרבה יותר נגיש ומבוקש.
א. כהן | 18.06.18
30.
איזו כתבה מגמתית. חבל, דווקא בעיתון כלכלי.
יש יתרון משמעותי לשדה תעופה בלב העיר, שהוא גם צמוד לים (ולכן מטרד רעש מופחת ביחס לנתב"ג למשל) מההיבט של כלכלה עירונית, שעדיין לא מומש במלואו. כפי שרמזה מתכננת התכנית. אם תאושר ההצעה הזו, ובנוסף הקו הירוק אכן יעבור בצמוד לשדה דב (כולל תחנה המחוברת ישירות לטרמינל) - זה יכול להיות מכפיל כוח אדיר עבור עיר מוכוונת תיירות ועסקים כמו תל אביב. קחו כדוגמה את נמל התעופה לונדון סיטי. בכללי במטרופולין לונדון קיימים שישה(!!!) נמלי תעופה בינלאומיים. מדוע שמטרופולין תל אביב יצטמצם מ-2 ל-1?
מרקו | 18.06.18
28.
שדה דב- צינור החמצן של אילת
טיסה מבן גוריון לאילת לוקחת יותר משעה - עקב מסלול ארוך יותר שצריך להתחשב במסלולים הבינלאומיים- הטיסה ממריאה מעל חולון לים מטפסת בגובה וחוזרת מעל נתניה מזרחה, ורק אז מתחילה לרדת דרומה. בעוד שמשדה דב הטיסה כמעט ישירה ולוקחת כ35 דקות באמברייר , הטיסה לאילת נדחקת לסוף התור בהמראה יחסית לטיסות הבינלאומיות שלא יכולות לפספס סלוטים. לא פעם מחכים בן גוריון אפילו עד שעה בין סגירת הדלתות של המטוס ועד להמראתו. יוצא אם כך שמשדה דב מרגע הצק אין ועד לנחיתה באילת עוברים כ75 דקות ולעיתים אף פחות משעה, ובבן גוריון יכול לקחת גם כשעתיים וחצי. שלא לדבר שלהגיע משדה דב לאיכילוב לוקח כ 15 דקות ומבן גוריון בשעות העומס יכול לקחת גם יותר משעה.
שלומי | 18.06.18
25.
יהיה זה יעיל יותר ומרשים יותר להקים שדה על אי מלאכותי בים.
איכות החיים של התושבים באזור תשודרג פי כמה וכמה (הפחתת זיהום אוויר, הפחתת רעש, יכולת הארכת טיילת והקמת תשתיות תחבורה רחבות לשכונות החדשות שיבנו), ועל כן - העלות היקרה של יצירת אי-מלאכותי תתגמד לעומת התועלת הגאוגרפית, הדמוגרפית, הכלכלית והרווחתית. חולדאי מתקשה להיפרד משדה התעופה, אפשר להבין אותו - סך הכל השדה הופך את תל אביב לאטרקטיבית יותר, התיירים מבזבזים בעיר ועושים גיחות מן השדה לרחבי הארץ. אבל חולדאי, כיאה לאיש המודרניזם, צריך להתאים עצמו לעתיד - אני מוצא בפתרון שהוא מציג - פתרון מסורבל ועקלקל, דחוס ומאולץ, שאינו ראוי לכינוי "שדרוג". אפשר לעודד את חולדאי באמירה כי האי יהיה על מקביל לרצועת החוף של תל אביב, כך שמעבורות ישנעו בני אדם הישר אל חופי תל אביב (הנה, נהנת מהרווחים). כאן אני לא מפרט על האתגר ההנדסי המדהים של יצירת אי, שמלבד היותו פורץ דרך, עשוי להוות כלי מיתוג מדהים לצורך תיירות ולטובת ישראל כחדשנית.
צדוק | 18.06.18
22.
הכתבה מגמתית. מה המחיר של היעדר שדה דב? מישהו בדק?
עולה מיליארדים לעירייה במניעת הכנסה מהיטלי השבחה - העירייה יודעת לדאוג לעצמה. עולה מיליארדים למדינה - הגיע הזמן להפסיק לעסוק בספסרות. המדינה מחלקת קרקעות במיליארדים במחיר למשתכן. פתאום קשה לה לוותר על כספי קרקעות לדיור? דיור בר השגה? ברור - זה בדיוק המקום לשכן את חסרי האמצעים! ומה רע במקומות שבהם קרובים בהם אין שדה תעופה? דוגמת אזור הקרקעות שדרומית לצומת הקאנטרי ולמנדרין? ומה יקרה אם חסרי האמצעים יגורו בנתניה? או שלא נאה להם? ומה עם המחיר שישלמו כל תושבי תל אביב-הרצליה וכו' שירצו לטוס לאילת - עוד שעות של נסיעה? ומה עם המחיר של אילתים שיזדקקו לשירותים רפואיים במרכז הארץ? ביטול שדה דב תהרוס את אילת ותפגע גם בתל אביב.
שיישאר בתל אביב | 18.06.18
19.
מי שסוגר שדה.. יקבור מתים בחצר... הערבה כביש אדום.
קניתם אדמה, תקבלו חול.. השדה ישאר עובד לעד.. תל אביבים תתעוררו, גונבים לכם איכות חיים.. במקום נוף לים תראו ים של ביניינים... חולדאי יספור את הכסף מאגרות הפיתוח והארנונה.. ואתם. תתקעו בפקקים לבן גואיון לעד.. חסל חופשה באילת.. חסל איכות חיים בתל אביב.. הידד לגוזרע הקופון.. עוד סיבוב בגרך.. תתעוררו..
רונן | 18.06.18
17.
אסור לסגור את שדה דב שהוא נכס לאומי ובטחוני הכרחי במדינה כמו שלנו!
כמה תיקונים: בניגוד למה שכתוב, השארת השדה תייצר שטח פתוח עצום לטובת נוף לים וזרימת אוויר טובה לכל השכונות שממזרח לו כולל שיכון ל׳. בתכנית המגלומנית של בניה מסיבית במקום השדה, כל השכונות ממזרח לשדה ומצפונו יסבלו מאוורור לא טוב, זיהום, עומס לא סביר על תשתיות, כבישים, וכו. דסר נוסף, בניגוד למה שכתוב, הרוב המוחלט של התושבים מסביב לשדה דב, מתנגד נחרצות לפינוי השדה כי האלטרנטיבה להשארתו, גרועה בהרבה לאיכות החיים ושווי נכסי השכנים לשדה דב.
ארז | 18.06.18
16.
מנהרה מתחת לשדה דב
בחלופת השארת השדה אני מציע לייצר מנהרה להולכי רגל ואופניים מתחת לשדה דב, מהקצה המערבי של אינשטיין בגוש הגדול ועד טיילת רידינג. מדובר בסה"כ במקטע קטנטן של 200 מטר, כמעט כולו שטח צבאי פתוח, ורק 20 מטר רגישים של מסלול ההמראה. אפשר להביא סתם טרקטור שיעבוד על השטח הפתוח 24/7, קירות מנהרה טרומיים, ולתקתק את הפרוייקט תוך חודשים ספורים. רק ב 20 מטר צריך לבצע חציבה מורכבת יותר, עם ביטון משמעותי (כי עוברים לי מעל הראש 200-300 טון כל שעה (מטוס ממריא)). נכון. אמנם ללכת במנהרה זה פחות נחמד מהליכה במפלס קרקע, אבל זו קישוריות שאפשר לבצע תוך חודשיים מהיום! אני לגמרי רואה סטודנטים רוכבים מהאוניברסיטה, דרך אינשטיין, עבור במנהרה, עבור בנמל וממשיכים בשביל הטיילת במרכז העיר. גם עשרות אלפי תושבים מהשכונות המזרחיות יהנו מגישה מיידית לים.
dw | 18.06.18
13.
לא חייבים לכם כלום
יש שם אנשים שקנו קרקעות ורוצים שמדינה שלמה תסבול בשביל שהם יקבלו כמה שיותר דירות לילדים ונכדים שלהם.המדינה צריכה לעשות כמו בוועדת ששינסקי או בים המלח,לקחת מהאנשים את הקרקעות ולשלם להם מחיר צמוד מדד.צודק חולדאי ערים מרכזיות בעולם היו חולמות על שדה תעופה ורכבת בשטחם,חבל להרוס משהו שאחרכ יהיה בכייה לדורות בשביל כמה בעלי קרקעות חמדנים.בעלי הקרקעות יכולים לקבל דירה לפי התוכנית של חולדאי אבל המתווכים באיזור ניפחו את הבועה ומכרו שם שטחים המשקפים מחיר של 4 דירות,עכשיו יש לכולם פחד שהבועה הזאת תתפוצץ להם
יוס | 18.06.18
1.
לסגור את שדה דב בסוף 2018
בתור תושב נופי ים , השדה הזה מיותר חוסם את הגישה הרגלית לים ומייצר מפגעי ריחות ורעש וכן בטיחות התושבים. כעת רוצים להרחיב המסלול ועוד לבנות בינינים נוספים לידו. הריח של הדלק הסילוני צורב בעיניים ובנשימה ומגיע עם הרוח מהים לתור השכונה ממש איכות חיים. אנחנו וילדנו מחכים כבר שנים לפינוי השדה. לא צריך לחכות לאסון מסלול נחיתה 40 מטר מגני ילדים ובית ספר זה לא תקין !!
רן | 18.06.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת