67. לעולם יהיו סיטואציות הדורשות התחשבות, אם לא זו אז משהו אחר ואי אפשר לחוקק את כולן. מותר להשעין אחורנית חלקית אם זה מפריע או אפילו לוותר. מותר גם לא להתלונן שזה שלפניך משעין אם לא מפריע לך. כל אחד יתחשב קצת היכן שלא מפריע לו והכל יהיה בסדר. חזירים דופקים את המערכת | 18.07.18 (ל"ת)
63. 62 צודק. אני עבדתי קשה בטיסה ארוכה כדי לשכנע את הדיילים שהנוסע לפני לא יפתח עד הסוף, זה לא פתרון ניסים | 08.07.18 (ל"ת)
62. חובה להגביל את זוית ההטיה לאחור,נסעתי לתאילנד במצב בלתי אפשרי ועשיתי כזה סקנדל שהועברת למחלקת עסקים טסתי לתאילנד עם החברה התאית, המטוס היה עמוס, הנוסע לפני שגם היה ישראלי השכיב עצמו עלי, הזוית הרשתה לי להשתטח. לא התכוונתי לשבת כך במשך 9 שעות. הדיילת נסתה והבריון הישראלי התנפל עליה. אני דאגתי ששכני יצלמו את המצב תוך כדי הקלטה ואמרתי לדיילת בשקט " או שתעבירי אותי למחלקת עסקים או שאני תובע אתכם". היא העבירה אותי רענן | 08.07.18 (ל"ת)
60. צריכה להיות הגבלה מובנת של זווית ההטיה אחורה במחלקת תיירים ואין להטות את המושב בזמן חלוקת הארוחה אפשרי בטיסות ארוכות טווח כאשר בתא הנוסעים מעמעמים את האורות . צריך להתחשב בנוסע במושב מאחור אם זה מפריע לו. אורי | 08.07.18 (ל"ת)
59. הלא מתחשבים. במקרים כאלה אני בעד קצת אלימות מחוכמת,שפיכת קפה חם או נעיצת משהו חד בישבנו יעשו את המלאכה. מזיג | 08.07.18 (ל"ת)
56. יש סיבה שהכיסא מאפשר להישען לאחור כי זה בסדר גמור!!! רק החלק העליון של המשענת מורכן ובכלל לא מפריע לרגליים אלא גם ככה תופס חלל לא מנוצל. ממש לא מפריע לאף אחד, סתם טריטוריאלי מי שמתלונן כי המשענת יושבת לו קצת יותר קרוב לפנים, לא לרגליים ולא נוגעת בו קול שפוי | 08.07.18 (ל"ת)
55. המושבים צפופים כי אנחנו רוצים לטוס בזול. לאותם אלו שמתרעמים על צפיפות המושבים בלואו-קוסט: חברות התעופה אינן מתחזרות, הן פשוט לא מסוגלות להישאר ריווחיות עם תחרות כה גדולה כפי שיש כיום ובמחירי הכרטיסים הנוכחיים, ולכן הן נאלצות לצופף ולצופף ולצופף. הבעיה היא שכאשר אנחנו מזמינים את הטיסה אנחנו חושבים רק על המחיר, וכאשר אנחנו נדחקים למושב המטוס כבר מאוחר מדי להתחרט. אורן | 08.07.18 (ל"ת)
54. הבעיה היא אלה שמסרבים להישען ומטרידים אחרים כווולם צריכים לעשות את זה אחרי שמותר בשביל זה הכיסה תוכן ככה. הסוציאומט הוא זה שמסיבה לא ברורה לא מוכן. מה אמור לעשות מישהו מקדימה שגם לפניו הכיסא נשען? לבקש בטור מכל המטוס לא לעשות את זה??? אם אתם כאלה פשוט תקנו מקום בשורות הראשונות אחרי מעברי חירום. ל50 ו51 | 08.07.18 (ל"ת)
53. To Megiv#3: Airlines future seats https://www.cnn.com/travel/article/standing-up-airplane-seat/index.html Meir Aloni | 07.07.18 (ל"ת)
51. "למה בגלל שאתה רוצה לשבת, אני לא יכול לשכב?!" כי במטוס מותקן מושב ולא מיטה. פעם נסעת לאילת/צפון באוטובוס והשענת את המושב? אדם מתחשב | 07.07.18 (ל"ת)
50. "פשוט תשעינו את המושב שלכם גם כן......" אולי לסוציומטים כמוכם זה נשמע רעיון טוב, אבל גלגול הבעיה לאדם שיושב מאחורי זה לא פתרון מתקבל על הדעת. אדם מתחשב | 07.07.18 (ל"ת)
48. מה לעשות שרוב הזמן, אצל אדם ממוצע, הברך פשוט נמצאת שם. וברגע שהמושב שלפניך מונמך כלפיך, יש מגע בין המושב לברך. לפחות שמי שמנמיך את המושב שלו אחורה (ואני לא נוהג לעשות את זה), לא יתלונן.הנוסע שמאחור יכול לפשק את רגליו רחב רחב כדי להוריד הלחץ על הברכיים, אבל מי שלא גמיש, זה לא מתאים לו . מגיב ל4 | 07.07.18 (ל"ת)
46. אני 190 ס"מ וכשזה לפני נשען אחורה זה פשוט מועך לי את הרגליים ואם הוא לא משתף פעולה אחרי שאני מסביר, הפיתרון הוא לדחוף בכוח את המשענת שלו קדימה, וגם לבעוט מידי פעם, עד שהוא מבין אורי | 07.07.18 (ל"ת)
40. השאלה על איזה טיסה מדובר כי בטיסות לואו קוסט אין את האפשרות להשעין את המושב בטח שמותר | 07.07.18 (ל"ת)
39. צריך לחוקק שמחיר הכרטיס ייקבע לפי משקל המזוודה + הנוסע חשבתם על זה? אם המזוודה שלי שוקלת קילו מעל למותר - אני חייב לשלם קנס, אבל עם נוסע שוקל 70 קילו יותר ממני - אין בעייה. זה לא הגיוני ולא צודק. קובי | 07.07.18 (ל"ת)
38. האם לשבת עם הברכיים פרושות לרווחה כן מותר, עד שגוזל את המרחב של זה שיושב לצידו? מילי | 07.07.18 (ל"ת)
37. לטוס זה איכס, שכל הנוסעים יסבלו באותה רמה. יש לנטרל את המנגנון שמאפשר השענות לאחור. זה משהו שקיים מתקופה שלפני שדחסו מיליון איש למטוס. בכלל, גם בטיסות נורמליות כבר אי אפשר לפרוס את הרגליים לשום מקום וחייבים להדחף. למספר 2 שמתרעם על זה ששמו בחור שמן, זה אמנם הכללה, אבל בסופו של היום נסה לשבת ליד אחד במשך כל הטיסה. אי אפשר לזוז במושב כי איכשהו הוא יושב גם בשלך, אי אפשר לצאת לשירותים, אתה מרגיש אשם כשאתה רוצה לנשום. טיסות עם ישראלים זה תמיד הכי גרוע. או שיהיה מיליון ערסים, או מיליון דוסים, או מיליון תינוקות בכיינים. תמיד יהיה את המפגרת הזאת שעולה עם תיק יד בגודל 7 מזוודות, מזיזה את כולם ולוקחת מקום גדול מדי, את אלה שלא סותמים את הפה. שונא לטוס בכלליות, שונא לטוס כפליים כשזה לישראל. יש צורך במרד צרכנים, אבל מה בדיוק נעשה, נלך ברגל? כעגגעיגכי | 07.07.18 (ל"ת)
36. מה שצריך זה לקבוע בחוק מרחק בין כסאות כך שחברות התעופה יפסיקו לדחוס אותנו!! ואז יהיה פחות חשוב אם הנוסע מלפנים נשכב או לא. א. | 07.07.18 (ל"ת)
34. כשכותבים משהו צריך שיהיה יותר מבליל מילים שמוכר לכולם.חוץ מכותרת אין בתור הזה כלום kk | 07.07.18 (ל"ת)
32. כל הכתבה כל הכתבה הזאת לא שווה את הדיו שבוזבז. וכל זאת למה???, כי כל חברות הלואו קוסט מתקינות/התקינו מושבים קבועים שאין שום אפשרות להטות אותם, כך שלמעשה סתם כתבו משהו שבכלל אינו קיים. מנסיון, פליקס פליקס הובלות | 07.07.18 (ל"ת)
31. יש לקבע את הכסאות ולמנוע הזזתם. אדם יושב עשר שעות במשרד, אז איך זה שהוא לא מסוגל לשבת ארבע שעות בטיסה לאירופה? לא ייתכן שהנוחות של אחד תבוא על חשבונו של אחר, בעיקר במטוסים צפופים ולא נוחים כפי שהם כיום. עם כל הכבוד, מי שרוצה לישון יישן בלילה במיטתו ולא על הברכיים שלי. איתי | 07.07.18 (ל"ת)
30. מושבים במטוס הפתרון לקבע את הכסאות.....בלי יכולת להטות אותם לאחור......!!! בייחוד בטיסות לאו קוסט קצרות !!!! שני | 07.07.18 (ל"ת)
29. להטות מושב כמה שרוצים כפי שאמרה הדיילת זה לא גנון ומי שלא מתאים לו שיטוס ביזנס. ברור שאידאלית הטוס ביותר הינו צמצום מספר המושבים לרווחת הנוסעים אך זה לא יקרה אחיעד | 07.07.18 (ל"ת)
28. השכבת מושבים במידה והמושב שלפניי הושכב לאחור והמושב שלי תקוע ולא ניתן להשכיבו אז נוצרת בעיה אמיתית במצב כזה שום דבר לא יעזור רק לתקוע חזק ברך במושב לפניך נוסע כמו כולם | 07.07.18 (ל"ת)
27. זה לגיטימי להישען אחורה! כולם פה חושבים שהם איזה מטר תשעים שכאילו מכאיבים להם שמשעינים אחורה. אגלה לכם סוד, אתם לא מנחם | 07.07.18 (ל"ת)
26. ל-1, למה אני צריך לסבול, לשבת ישר כמו סרגל ולא להצליח להירדם 12 שעות כדי שלך יהיה נוח בברכיים? אתה גבוה? תקנה מושב מועדף בעוד 100 דולר להשעין את המושב אחורה זה חלק ממה ש"מותר" לעשות במטוס, הרי מתכנני המטוסים וחברות התעופה נותנים את האופציה, תתמודדו. גם אתם יכולים לקחת אחורה את המושב שלכם. משה | 07.07.18 (ל"ת)
25. למגיב 3 : בוודאי שהנוסעים אשמים אתה רוצה לטוס בלאו קוסט, במחיר לאו קוסט ולקבל תנאים של מחלקת עסקים? הנוסע במחלקת עסקים לא נהנה על חשבונו של הנוסע בלאו קוסט. הוא שילם עבור הזכות להנות, והרבה. היום שנטוס בעמידה, בוא יבוא. אם תרצה לשלם בזול ולטוס בעמידה, שיבושם לך. בטיסות ארוכות אני מעדיף לשלם עבור מחלקת עסקים עבור כסא שנפתח ל180 מעלות............... דודיק | 07.07.18 (ל"ת)
24. אפליה בתמונה על ידי ינט תסירו מיד את התמונה עם האיש השמן. זו אפליה מגדרית ועלולים לתבוע אותכם השמן והרזה | 07.07.18 (ל"ת)
23. בתור אדם עם בעיות גב, לא מסוגל שלא להישען אחורנית בלי ההישענות, מתחילים כאבי גב תוך דקות בודדות, שאפילו משכחי הכאבי לא עוזרים. לכן מי שסובל מבעיות גב, אין לו ברירה אלא להישען עם הגב ואפילו לקום כל חצי שעה להליכה, מה שעוד יותר מחרפן את הנוסעים שמסביבו. זאת הסיבה שאינני מתלהב כלל ממהפכת הלואו-קוסט. הרי אין פה באמת הוזלת מחירים, אלא אך ורק תשלום על שירות שעולותו פחותה והוא לא כולל כברירת מחדל דברים כמו מזוודה, ארוחה ואפשרות לבחור מושב, רק כדי שחברות התעופה תמקסמנה את רווחיהן על חשבון הלקוחות בכך שתמכורנה יותר כרטיסים. הוזלת מחירי הטיסות מתקבלת אך ורק בזכות הגדלת התחרותיות וההיצע בשוק, זה הכל. אדם שמן | 07.07.18 (ל"ת)
21. ההגיון - ההגיון אומר, שאם המושב ניתן להזזה עד לזווית מסויימת - מותר להשתמש באפשרות הזו. חברות התעופה (כדי להוסיף עוד ועוד מושבים ולהרוויח עוד ועוד כסף) צימצמו את המרווח בין המושבים, אך במקביל לא דאגו לקבע את המושבים בזווית 90-100 מעלות . בכך יצרו בעיה חמורה לנוסעים וגם לדיילים שצריכים להתמודד עם ריבים. מה שנותר הוא להיות אדיב ומנומס ולהתחשב בנוסע שמאחוריך, לא להטות את המושב עד למקסימום. חחחח הצחקתי את עצמי - הישראלי המצוי ממש יתנהג בנימוס... שלומית | 07.07.18 (ל"ת)
20. ושכחתם את הנוסע היושב לצדכם ה"נשפך" עליכם תוך הישענות על מסעד היד בין המושבים. זה כבר מגיע לפעמים לכדי הטרדה מינית נוסע מתמיד | 07.07.18 (ל"ת)
19. חברות התעופה מתעשרות ע״ח הנוסע שיחוקק חוק שמסדיר מרחק גדול יותר בין שורות המושבים, שחברות התעופה יישאו בנטל, במקום לדון באתיקה ויחסים בין הנושאים. טל | 07.07.18 (ל"ת)
18. בטיסות צארטר הקטינו את המרווחים בין השורות!!ואין מקום לרגליים!!(אז להישען לאחור???) בארקיע בטיסה לברלין הם דרשו תוספת של 35 דולר עבור השורות הראשונות עם מרווח לרגליים!(אני אתם גמרתי!! שולם | 07.07.18 (ל"ת)
17. לדעתי צריך לחוקק חוק להיות בן אדם אכפתי חחח... האדם חוזר אחורה באבולוציה וחוזר לפראכי הצפיפות עולה. המתגלגל | 07.07.18 (ל"ת)
16. היה כיף פעם איך אני מתגעגע לתקופה שהיינו נוסעים לחול פעם בשנתיים. הייתה התרגשות ולא באמת היה אכפת אם נוח או לא בטיסה. היום נוסעים לחול כמו שנוסעים לחולון וזה נהיה כזה בנאלי. אריק | 07.07.18 (ל"ת)
14. לכולם ברור שיש זכות להישען וכולם צריכים אותו דבר אחרי המראה שכל אחד ישען אחורה. מי שלא רוצה זה בעיה שלו רק ישראלים מתלוננים | 07.07.18 (ל"ת)
13. לדעתי זה חסר טעם אפשר אולי השענות קלה אם יושב ילד מאחוריך, כל דבר מעבר לכך דורס את הבן אדם שיושב מאחוריך, בעיקר אם יש לו רגליים ארוכות. בשביל שמישהו יהנה אף אחד לא צריך לסבול חגי | 07.07.18 (ל"ת)
11. הפתרון הוא פשוט מאוד חקיקה המגבילה את חברות התעופה למינימום _סביר_ של מרחב אישי לנוסע. אני מדגיש "סביר", כי חקיקה בנושא כבר קיימת, אבל אוי לכזאת חקיקה - היא תוצאה של הלוביינג הידוע לשמצה של חברות התעופה בארצות הברית, והמרחב האישי בהתאם - קטן באופן אבסורדי. מאכזב מאוד שבאיחוד האירופי, שעם כל המגרעות והחסרונות של הבירוקרטיה שלו, הולך ומסתמן כגוף חיובי ויעיל בהגנה על זכויות האזרח הקטן, עדיין אין חקיקה שכזו. זוהי דוגמא טובה למה שקורה כשלא מרסנים אינטרס מסחרי ומפקירים בידיו את בריאותו של הלקוח. יניב | 07.07.18 (ל"ת)
10. לפני שנשען, בודק שהנוסע מאחורי ישן (ונשען) אבל אני יכול לישון גם בישיבה- כך שמצבי קל (-: הבעיה האמיתית- מתי להעיר למי שבועט בך מאחור?!.. נתנייתי | 07.07.18 (ל"ת)
9. הRECLINE קיים בשביל שישתמשו בו יותר נוח בד"כ להיות במצב הזה, והרעיון הוא שמי שמאחוריך יעשה בעצמו RECLINE ולכן הוא לא יאבד 'חלל' באופן כללי. הבעיה היחידה שבמושבים של חברות מסויימות זה יוצר בעיה להשתמש בכרית המתנפחת החדשה שישנים 'קדימה' (מאוד נוח). אבל אין מה להתלונן זה חלק מהתכנון של המטוס. גיא | 07.07.18 (ל"ת)
8. המטוס מתוכנן שהנוסע יוכל להישען וזו זכותו נוסע שנשען אחורה מנצל את זכותו, המטוס תוכנן כך שבנסיעה ארוכה כל הנוסעיםנשענים אחורה. הנשען לא יכול לגעת במגש של זה שמאחוריו כי תמיד המגיש מתוכנן שגם אם אם הנוסע מקדימה שנשען לא יוכל לגעת בו. חו | 07.07.18 (ל"ת)
7. ל 4 קח גם אתה את הכסא אחורה ,הכסא הוא שלך ואתה יכול להשתמש בו כאוות נפשך,אני לא יכול לישון זקוף וגם אתה לא,הטיסה היא זמנית לא מדובר על מצב קבוע ,לא מבין אנשים כמוך ושכמותך שמלינים על מעשה טבעי לחלוטין,אף פעם לא חשבתי שזה שהנוסע לפניי משעין את המושב אחורה הוא רוצה לפגוע בי ובנוחות הישיבה שלי ,הוא לחוץ ודחוק בדיוק כמוני ובא לשנות זווית ישיבה כדי לא לדפוק את הרב באמת,אין פה שום אקט של חוסר התחשבות,ואם זה משחק סכום אפס של מקומות ישיבה הרי שאם נגזל ממך המקום , הטה את הכסא שלך אחורה גם ומקומך יוחזר אליך. י | 07.07.18 (ל"ת)
5. השענות לאחור במטוס לאו כוסט ממש לא נראה לי צודק שזה שלפניך יפגע בברך שלך ואן יפיל מזון או שיש לחוקק חוק שמגביל את חברות התעופה למרחק סביר בין המושבים או לדרוש במקרים של גודל אדם גובה וכולא מזה שלפניו להתחשב או למנוע בכלל השענות במושבים של מטוסי לאו כוסט. אורי | 07.07.18 (ל"ת)
4. לדעתי זו חוצפה וחוסר התחשבות בנוסע שיושב מאחוריך מדוע הוא צריך לסבול בשביל שלך יהיה קצת יותר נוח? יוסי | 07.07.18 (ל"ת)
2. התמונה מרגיזה - שמנים לא נשענים אחורה יותר מרזים זה לא משנה זה משפיע על הצדדים אולי אבל לא מאחורה ואני לא שמן אבל עדיין זה מפריע לי - כשאני טסתי מי שלפני נשענו אחורה עד למקסימום היו חבורה של ארסים שחיפים התמונה | 07.07.18 (ל"ת)
1. הנוסעים אשמים חברות התעופה דוחסות כ-200 איש לתוך קופסת שימורים מעופפת עם מגבלות וכללי משחק שהן קובעות ומתעלמות מהצרכים של הנוסע הממוצע, שעל חשבונו נהנה היושב במחלקת עסקים. הציבור ההדיוט משתף פעולה עם "ניסוי" חברתי זה וכל עוד לא מביע מחאה צרכנית החברות ממשיכות להציע פחות. מעניין מתי יגיע היום שנטוס בעמידה.... הנוסע המתמיד | 07.07.18 (ל"ת)
הוויכוח שלא נגמר: האם מותר להישען עליכם במחלקת התיירים במטוס?
67 תגובות לכתיבת תגובה