אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שלוש שנים לפיצוץ גשר מעריב: איפה עומדים פרויקטי התחבורה של ישראל?

46 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

45.
מישהו חושב שאנחנו מטומטמים
כתבה שמוציאה עניין מהקשרו במקום אוטובוס ל850 תושבים יש היום רכבות לתושבים (שהביאו הליכודניקים. לא היה השקעה במסילות רכבת לפני 96) הכתבה לא מתייחסת למדידות השוואתית מקבילות בין התקופות המסוקרות בתחום הרכבות שבאו על חשבון האוטובוסים אם ב78 היו מס' הנוסעים ברכבות ( ת"א חיפה הקו היחיד) מאות בודדות ליממה!!!!! מאז נתניהו ואריאל שרון והשר כץ הגיעו ל-2.000000+ ליום ב2017!!!!!!! הרכבת הקלה בירושלים גם היא שייכת לליכודניקים 150 אלף ביממה !!!!!!!! כל 400 נוסעים ליממה שווה ערך לאוטובוס תח"צ בינעירוני תמדוד ותשווה נוספו למעלה מ5000 אוטובוסים מאז ל2017 וכנ"ל לגבי צמיחת הרכב פרטי שמעיד על השיפור הדרמאטי שחל בתשתיות שנתנה קיבולת לצמיחה כפולה ומשולשת גם במדד היחסי מ78 ל2018 מרכב 1 ל3 משפחות ל3 רכבים למשפחה וגם בק"מ נסועה לרכב שגדל בעשרות אחוזים
שמעיה | 06.07.18
44.
מגמתיות ורדידות זועקת
כתבה שמוציאה עניין מהקשרו במקום אוטובוס ל850 תושבים יש היום רכבות לתושבים (שהביאו הליכודניקים. לא היה השקעה במסילות רכבת לפני 96) והכתבה לא מתייחסת למדידות השוואתית מקבילות בין התקופות וכנ"ל לגבי צמיחת הרכב פרטי שמעיד על השיפור הדרמטי שחל בתשתיות שנתנה קיבולת לצמיחה כפולה ומשולשת גם במדד היחסי מ78 ל2018 מרכב 1 ל3 משפחות ל3 רכבים למשפחה
שמעיה | 04.07.18
43.
עם ישראל רוצה תחבורה ציבורית רק כדי להקל עליו את הפקקים שהוא יסע באוטו הפרטי.
אף אחד לא רוצה לנסוע ליד עם ישראל באוטובוס . אנשים רוצים לקפוץ לאוטו הפרטי שלהם עם המזגן שלהם והמוזיקה שלהם והשיחות לפלאפון והנסיעה לעבודה ששם לא עושים כלום חוץ מלגרד את הביצים ואז לחזור לאוטו ויאללה הביתה בלי לבזבז זמן על המתנה לתחבורה ציבורית. מה לא ברור ?
רוברט | 04.07.18
37.
למס' 2 מה בדיוק זז באויר מס ההמראות בשניה ?!
לא נבנו שדות תעופה חלופיים לנתבג ולמרות זאת נפתחו השמיים. התוצאה שערים רוויות סובלות מהמראות המטוסים כל שניה, אין יום אין לילה ואין דקה שקט. למה לא בנה שדות תעופה לפני שפתח את השמים . זה כמו מכוניות בלי כבישים , האם זה היה סביר ?!
ח | 03.07.18
34.
רכב אוטונומי יחסל את הפקקים
מפת התחבורה תשתנה ללא הכר תוך +10 שנים עם כניסת הנהיגה האוטונומית דרגה 5 ורכבים בטיים שריינג, אחוז הבעלות על רכבים ירד דרמטית וכמות כלי הרכב על הכביש תצטמצם מאד, כמו כן המדינה צריכה לעודד בחקיקה והטבות למעסיקים את העבודה מהבית, מספיק ש 20-25% מהמשרה יהיה מהבית בכדי להוריד כמות עצומה של כלי רכב מהכביש ולהקטין זיהום אויר,
מנחם | 03.07.18
32.
זה בגלל כמות התושבים הנמוכה
במדינה יש כ8.5 מליון אנשים. כדי לייצר תחבורה ציבורית נאותה יש להשקיע (על פי הכתבה) 250 מיליארד שקלים. חישוב פשוט יביא לתוצאה שלכל אזרח במדינה תעלה התחבורה הציבורית 30 אלף שקל. למשפחה עם 3 ילדים תעלה התחבורה הציבורית 150 אלף שקל. לא מעוניין, תודה!
מתמתיקאי בלי רכב | 03.07.18
29.
מעדיף להזיע בשמש על אופניים מאשר לנסוע באוטובוס האיטי והמפוצץ
לדעתי ההשקעה צריכה להיות בתשתיות אופניים בערים. זה יעזור לאנשים יותר מכל דבר אחר. ההצלחה של האופניים והאופניים החשמליות מראה שתכלס כולם מעדיפים להתנייד באופניים מאשר לנסוע 30 דקות באוטובוס מרחק של 2קמ
תושב תל אביב | 03.07.18
27.
הדבר הכי נורא שמתרחש כרגע בישראל שהיא לא יצירתית
והיא מבלבלת בין "חידוש" ל "יצירתיות". כאשר החידוש הוא ברובו מההייטק שזולג מהצבא השמרן בעוד שיצירתיות היא טיב האנשים היצירתיים החיים במדינה ושהבירוקרטיה מאפשרת להם לבטא את כישוריהם. קחו למשל את קולומביה. פקקי ענק. מה עשו? יצרו כבל-רכב מעל שכונות. התוצאה מדהימה: יותר זול מאוטובוס, יותר מהיר וקל לתפעול ודורש מעט תשתיות. לזה אני מתכוון. ישראל יכולה לרשת במהירות קו כבל-רכב בכל הישובים בצפון וגם במרכז. לצערנו השמרנות הישראלית מחבלת בחשיבה רעננה מסוג זה.
יוסי | 03.07.18
25.
זה לא רק מספר האוטובוסים, זה תיכנון עירוני לעומק
אני שנה שנייה ברילוקיישן ומסתדר לא רע בלי רכב. גם אצלנו יש מקום לשיפור, אבל מורגש התכנון. גם של התחבורה וגם של _העיר_ עצמה! יש חנויות שכונתיות במרחק הליכה, ויש מרכזים גדולים לקניות בילוי ועבודה, יותר מרוכזים מאשר בת"א, ולשם מטרו ואוטובוסים, נוחים וישירים מכל הפרברים, שעוצרים בול איפה שאתה צריך או לפחות עם גשר להליכה. אז נכון, גם בת"א יש מרכזים כמו עזריאלי ואלנבי... אבל לחלקם הייתי צריך 2 אוטובוסים, עם פקק ועוד 10 דקות הליכה כי לאוטובוס אין מקום לעצור איפה שצריך (בעזריאלי יש עצירה, אבל הוא יקר וקטן). מכל הדברים הקטנים האלה, בסוף בישראל לקח לי 75 דקות מה שעכשיו לוקח לי 30. ברדיוס דומה. וזה משמעותי כשיש שמש, גשם או ילדים קטנים. ועוד לא דיברנו על השבת... בקיצור אני לא רואה את הישראלים מוותרים על הרכב בזמן הקרוב.
עובד ברילוקיישן | 03.07.18
24.
ישראל כץ ונתניהו שני דמגוגים עלובים!
מתי כבר יהיו לישראל נבחרי ציבור שידעו לקחת אחריות, לפעול לשיפור אבל גם לא לשטוף את המוח כל היום עם סיסמאות פופוליסטיות כמו ״בזמן שהתקשורת מתלוננת אני רואה כבישים ומחלפים״. נוצר פה פער גדול עקב הזנחה מרובת שנים שחלקה הגדול לא באשמתכם, אבל רבאק, תדעו לעמוד מול המצלמות ולהגיד שמתחילים להזיז דברים אך המלאכה עוד רבה. אתם חוגגים ומרוצים מעצמכם כאילו כבר רישתתם את כל המדינה בקווים מהירים וחשמליים כשבפועל עדיין אין פה כלום!!!
אוהד | 03.07.18
22.
איך קונים כרטיס, לא מצחיק - מי שלא משתמש קבוע פשוט לא יודע
אני משתמש ברכב הפרטי כי לנסוע בתחבורה ציבורית זה ביזבוז זמן. למרות זאת אני מעוניין לרכוש "רב קו", אף אחד לא יודע - אומרים שעלי לנסוע לעיר?? לחפש תחנה - חבר'ה השתגעתם? איך קונים רב קו באינטרנט, שיביא לי אותו שליח.... התשובה היא שאני חייב לקחת את הרכב לנסוע לקנות את הרב קו - פחחחח... אני אשאיר את הרכב בחניה בתשלום כדי לקנות את הכרטיס שלכם??
רוצה אוטובוס | 03.07.18
19.
א. 2 צודק. ב. אף מדינה בעולם לא מדביקה את הפער. נקודה
נא לא לבלבל אותנו עם עובדות - אין אף כרך מודרני (לונדון, ניו יורק, טוקיו, וושינגטון, לוס אנג'לס, רומא, מדריד , ברלין ועוד ועוד) שבאמת הדביק את הפער. כולם שם נוסעים בתחבורה ציבורית והרבה מהם גרים במרחק של שעה - שעתיים (ולפעמים יותר) נסיעה בתחבורה ציבורית מהבית. העניין הוא אנחנו: אנחנו שרוצים לגור קרוב למרכז כאילו נסיעה של עוד חצי שעה 40 דקות היא עניין של חיים או מוות. אני רופא וגרתי ועבדתי 9 שנים בבית חולים "נחשב" בניו יורק. כמעט כל הצוות הרפואי הבכיר לרבות המיליונרים נוסעים הלוך חזור לפחות שעתיים וחצי לכיוון (!!) ברכבת הביתה. והצוות זוטר ...אתם לא רוצים לדעת את הזמנים.
אני | 03.07.18
18.
תפסיקו לשלם הוצאות רכב, ותעלו את הריבית כבר
אם לא ישלמו הוצאות רכב, אלא כסף לנטו, יהיו כמה מאות אלפים שיבחרו לא לקנות את הרכב הבא אלא לשמור את הכסף בכיס. ככל שהריבית תעלה כך גם יהיה יותר משתלם לשלם לאוטובוס או מונית בכל חודש במקום להשכיב הלוואה של 100 אלף ש"ח כדי לקנות אוטו. נכון שהרכבת והרכבת הקלה יפחיתו את הנטל החל מ2025, אבל בינתיים צריכים ללכת על פתרונות זולים ופרקטיים. ייבוא של 4,000 אוטובוסים בתדירות גבוהה משכונות הרפאים של ראש העיין, נתניה, חדרה, ומודיעין למקומות העבודה. דחיפת החרדים למשרות נהגי אוטובוס על ידי שיחודם במענקים להשלמת 3 ו5 שנים בעבודה, ופטור מלא ממס על 4,000 האוטובוסים החשמליים הראשונים. בנוסף יש להכניס את אובר לישראל בהקדם האפשרי, השירות יקל על האזרחים ב3 השנים הקרובות, עד שקווי האוטובוס יתמצבו וקווי הרכבת יושלמו. לבסוף יש להוריד את המשאיות מהכביש על ידי קישור הנמלים למרכזים לוגיסטיים לאורך מסילת השרון המזרחית שתחבר את לוד וקריית גת ליקנעם וחיפה
אסף | 03.07.18
16.
הגיע הזמן גם לעשות כביש עוקף איילון
כי הבנייה באיילון כל כך לא מותאמת לשנים הנוכחיות שזה פשוט חובה חובה חובה. אין מצב שבאיילון דרום ארבעה מסלולים הופכים לשני מסלולים במחלף וולפסון...מה שסותם את כל התנועה יום אחרי יום אחרי יום....וגם בכיוון ההפוך. ומשום מה שמעתי שרוצים לעשות קירוי של איילון ולבנות מעל....פארק ומדשאות??? אתם עושים צחוק??? על מי אתם עובדים בעיניים עם כמות כזו לא נורמלית של רכבים??
ועכשיו | 03.07.18
11.
אולי ישראל כץ מזיז דברים..אבל רכבת תחתית בשכונות לא עשה ופה הבעיה
הפתרון היחיד...היחיד שאין משהו אחר מלבדו היה לבנות רכבת תחתית בתוך הערים ובתוך השכונות. לא רכבת קלה בלינקולן והמסגר בתל אביב איפה שאיזורי התעשייה אלא בתוך השכונות. הרי איך בן אדם יהיה נגיש לרכבת אם היא לא עוברת ליד הבית שלו? בניו יורק קיימת כזו כבר יותר מ-120 שנה. אנחנו לא מתקרבים אפילו למאית מזה. וכמה שלא ננסה להפוך ולנסות ולשנות...זה הפתרון היחיד. הרי לדוגמה אתמול נפתחה רכבת חדשה במחלף רעננה. מצויין הכל טוב ויפה...אבל התחנה הזו...מרוחקת מכל מרכזי הערים. וישראל מדינה חמה...מאוד. אין טעם ללכת עשרים דקות חצי שעה ברגל ולהגיע לרכבת נוטף זיעה מה זה נותן? זה לא פינוק...זה עניין של היגיון והשכל הבריא. היה צריך לחצוב רכבות בתוך הערים..שיתחברו לרכבת ישראל מחוץ לערים זה העניין. אבל משום מה לא עושים ומשקיעים במסביב...שזה גם חשוב...אבל לא כמו רכבת ליד הבית. וככה הרכב הפרטי והחניות והפקקים ימשיכו לעלות על גדותם עד שפשוט...לא נוכל לחיות פה. חד וחלק. זה יהיה בלתי אפשרי להגיע לעבודה ולחזור הביתה בזמנים נורמליים. אין מקום. לא שמתם לב? בהצלחה לכולנו.
אחד | 03.07.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת