אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פלוג: "ללא שינוי מהותי, הנזק השנתי מהפקקים יוכפל ל-70 מיליארד שקל ב-2040"

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
הפוליטיקאים הישראלים מזניחים תשתיות חיוניות כבר עשרות שנים
ישראל מדינה קטנטנה בסדר גודל של עיר גדולה + 2 חצרות אחוריות בגליל ובנגב אבל את המשאבים היא משקיעה בדת קיצונית. גוש דן חייב להפוך מהפך של רכבות תת קרקעיות מהירות. הפקקים כבר היום עולים מיליארדים רבים כל שנה בגלל פריון נמוך מאוד והגירת מוכשרים שמעדיפים שדרוג איכות חייהם במקומות בהם ההון הפיזי והאנושי גבוהים יותר. מחירי הנדל"ן בתל אביב משקפים את עלות הזמן של התחבורה למי שגר בפריפריה הקרובה פיזית אך הרחוקה מבחינת הקרבה לתשתיות.
אזרח עולם | 04.07.18
9.
להתקדם לדור הבא של התחבורה -רכבות עליות ותחתיות מגנטיות !
הישראלים ידועים בחשיבה שלהם מחוץ לקופסה, כבר כיום יש את הטכנולוגיה של הרכבות המגנטיות , אז למה לא לשלב את זה גם ברכבות התחתיות ? תארו לכם שאתם יושבים בקרונית קטנה שנמצאת ראשונה מתוך כמה שמחכים בתחנה , וקרונית זאת נכנסת באופן אוטונומי למסילה הראשית , כך יחסך זמן ההמתנה בתחנה לקרונות הרכבת הגדולות ,ואפשר לעשות גם רציפים שונים בתחנה שהקרוניות ייקחו את הנוסעים ליעדים שונים, כדאי גם לבחון שבקרונית יהיה רק טור אחד של כיסאות שיושבים אחד ליד השני (לכוון הכניסה לקרונית) והכניסה והיציאה לקרוניות יהיו במהירות שיא , כמובן שצריך לבדוק אם אופן הישיבה הזה ישים כי מספר אנשים שמגיעים יחד ירצו לשבת ביחד ויהיה בזבוז של מקומות מיותמים .
אילן | 04.07.18
8.
זה כלל אינו בסמכותו של בנק ישראל...
...להורות למשרדי הממשלה כיצד לפעול, לא בנושאי תחבורה ולא בשום נושא אחר. בנק ישראל מאוכלס בפקידים שאינם נבחרי ציבור. מעשיו אינם נתונים לשום צורה של ביקורת, ואפילו התקשורת מטפלת בו בכפפות של משי. כל עוד בנק ישראל התרכז במשימה המקורית שהוגדרה לו - שליטה על היצע הכסף בכלכלה באמצעות כלי הריבית ומניעת אינפלציה, עצמאותו היתה יתרון. אולם כעת, כאשר הוא מנכס לעצמו עוד ועוד סמכויות, ומתיימר לשמש כסוג של ״ממשלת-על״, היעדר הפיקוח עליו הפך לסכנה לדמוקרטיה.
אורן | 04.07.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת