אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

העובדים שלך הם לא שלך

58 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

58.
בהייטק העניין הזה חצי נכון
אם כל הזמן יש לך תחלופה של עובדים אתה לא מצליח לנהל את המוצר, כי יכול להיווצר מצב שאף אחד לא מכיר את המוצר לעומק ואז אתה תקוע... הפיתרון הוא כמובן לדעת ולמר כל הזמן קבוצה של אנשים שבאמת מבינה לעומק את המוצר השאר לא חייבים להכיר ממש לעומק, אם יש העברת ידע טובה אז הם יכירו עם הזמן
א | 18.07.18
57.
משהו שבחו"ל הבינו כבר מזמן ...טרום דור הZ
"מה הם צריכים להקריב את סופי השבוע או את הערבים החופשיים שלהם למען התעשרות של ראשי הפירמידה? איפה הם בתמונה הזאת? הם לא טיפשים בכלל...."אייל - זה משהו שבארה"ב ואירופה הבינו כבר מזמן ...גם אנשים בגילנו - ולא מהדור הזה. לכן אני לא ממש בטוחה שמה שאתה כותב מתייחס ספציפית לדור מסוים ...או בעצם מראה שהדורות הקודמים . בישראל...הם עדיין קצת " פראירים"
אלינור | 16.07.18
45.
האמת המרה היא הפוכה
לצערם של דור ה- X כלשהו, לא יהיו יותר מעסיקים שירצו בכלל להעסיק עובדים. להעסיק עובד זה התחייבות + בירוקרטיה + חוקי עבודה + ועד עובדים במקרים מסוימים (אם יהיה ועד Anymore חוץ ממדינת ישראל ורשות שדות התעופה והנמלים...) לכן לא תהיה להם ברירה אלא להיות עצמאים, חסרי בטחון תעסוקתי, בשכר נמוך, ללא פנסיה, והרבה עבודה קשה. (תמיד יהיו כמה מבריקים שיצליחו כשהם צעירים ויעשו כותרת בעיתון - אבל זה המיעוט הזניח). תופעה נוספת שתלך ותחמיר עם הזמן - ריבוי יועצים אסטרטגים שעושים עבודה על העבודה.
X | 15.07.18
42.
עברתי כבר את גיל 40 ומעולם לא חשבתי שאני שייך למעסיק
לא טחנתי שעות בשביל מקומות העבודה והיו (עדיין יש) חיים משלי. אני גם לא מצפה מהעובדים שלי שיעבדו אחרי 5 או בסופי שבוע ואני גם אומר להם שעבודה בסופי שבוע לא מקנה להם נקודות זכות. מי שצריך לעבוד בסופ״ש כנראה שלא עובד מספיק יעיל בין 9 ל-5. מצד שני, אני בהחלט רואה מהנדסים צעירים (לא יודע אם זה דור X, Y, Z) מפונקים ללא הכרה. עובדים אולי 4 שעות ביום (כי יש להם חיים והם לא עבדים...) ואחרי 3 חודשים מצפים לבונוס וקידום. שניים כאלה כבר העפתי, שיהיה להם בהצלחה לחפש מי שיתן להם קידום אחרי 3 חודשים במקום אחר.
ברלה | 15.07.18
41.
דוגמא מציאותית ממשרדי הממשלה
משרדי הממשלה מעסיקים מאות ואולי אלפי עובדי חוץ\ יועצים בעלויות בלתי נתפסות שאותם משלמים אזרחי המדינה מכספי המיסים. בזבוז משווע זה של כספי משלם המיסים הוא כשל ניהולי של מקבלי ההחלטות. ברוב המקרים יועצים אלו מהווים את אבן הנגף של הארגון, הם חסרי לויאליות ומטרתם העיקרית היא נסיון תעסוקתי בלבד כדי שאחר כך יוכלו לעבור לשוק הפרטי. מדיניות ממשלת ישראל היא להקטין את המגזר הציבורי בטענה שזה עולה כסף רב למשל המיסים, אבל גם דוגמת היועצים יקרה לא פחות ואף יותר. יחי מדינת היהודים...
דן | 15.07.18
40.
הפוך גוטה, הפוך
זה לא העניין של השייכות, התמורה או הבעלות. כל הדורות שעבודה זה בשביל משכורת, ושיחסי העובד מעסיק הם בפועל חד צדדיים. בשנים האחרונות מבינים שמכיוון שגם ככה לא נגיע ליעדים הכלכליים שלנו, צריך ערך מוסף מעל משכורת. רוב המעסיקים, ייתנו לך משימות שחורות משעממות עד שתינמק, והפיתוח המקצועי שתקבל הוא מקסימום ימי כיף. אם יפנימו שעובד צריך גם תחושת שליחות, מעבר לבונוסים בסוף שנה, אז העובדים האלה גם יעבדו לנצח.
גדי | 15.07.18
37.
העולם החדש שיצרה תרבות השפע
הדור הזה לא יכול להזדהות עם ערכים שהתבססו בזמני מחסור, הוא נהנה משפע (משחית ורדוד) מהנשימה הראשונה שלו אבל לדעתי עדיין לא מספיק חכם ובוגר בכדי לעצב מערכת ערכים חדשה שיש בה עומק... לכן האגו מכתיב את הכל... אין שום דבר פסול בנאמנות לעצמך אבל בלי ערכים והתפתחות אישית עמוקה נולדת מפלצת שמולידה עוד ועוד מפלצות קטנטנות שמתרגלות טורטליזם :))
תגובה עדינה | 15.07.18
35.
לצערי, זה בדיוק אותו הדבר במילואים :(
הכותרת מסכמת הכל: "בלי נאמנות ועם הרבה אגו" כבר לא מסתערים אוטומטית. לא מכבדים מפקדים. הלימודים/עסק מעל הכל, וההשתמטות בשיאה. כבר לא מצליחים לגייס מפקדים איכותיים (ובכלל). את החפ"שים לא שואלים אם הם רוצים לבוא או לא, ואח"כ הסגל הזוטר צריך להתחנן אליהם שיגיעו למילואים. כן. זה דור הY. לצערי, הדרך לצבא מקצועי ואיכותי בתשלום כבר לא רחוקה.
רס"פ ותיק במיל' | 14.07.18
34.
אז מה הם יעשו עם המשכנתא ועלויות החיים?
השוק הוא של מעסיקים, אתה רוצה לפרוס כנפיים? יש מאה במקומך לא פחות טובים. תרוץ על המסילה שהכנו לך או תיפול תחת גלגלי האוטובוס.. אא"כ יש לך כסף מהבית/עסק שהצלחת איכשהו להקים במקביל, אז אתה כבר לא חייב לעבוד ובאמת למעסיק אין כח עליך.
תחזרו מיד לעבודה | 14.07.18
33.
אם זה כך, מדוע מחייבים את המעסיק להיות נאמן לעובד ואם לא
הוא מקבל בראש? אם העובד לא נאמן ויכול ללכת מתי שרוצה, גם המעסיק יכול לשלוח את העובד בגלל מילואים/הריון/מחלה או כל דבר אחר בלי שימוע ובלי כלום. פשוט להגיד שזה לא מתאים יותר, לשלם את מה שמגיע ולהפרד לשלום. אבל זה לא המצב. מצפים מהמעסיק לערוך שימוע, לתת סיבות, לאסור עליו לפטר עובד עצל אז איפה ההדדיות?
יעל | 14.07.18
28.
נחמד אבל קצת שטחי
הבסיס שעליו מתבססת הכתבה כשהיא מנתחת את אופיו של העובד העתידי הוא מעט רעוע בלשון המעטה ומתעלם מהעובדה שחלק גדול מדור העתיד של העובדים לא מסוגלים להתמודד עם כשלונות, התמדה והשקעה שמאפשרת את ההתפתחות האישית של כל אדם. חרב הרובוטיקה שמרחפת מעל להרבה מקצועות והעובדה שעל רוב כוח האדם העתידי ייגזר לחיות ממשכורות מינימום ( גם מקצועות כמו בוני אתרים , גרפיקאים , רואי חשבון , פיננסים וכו' ) דווקא תדחוף הרבה עובדים לעמדה שמרנית שתעדיף קביעות ( ועדיין לא דיברנו בכלל על הקביעות הנדרשת בכל הקשור להקמת משפחה וילדים ). אם הכתבה מתייחסת לכוח עבודה צעיר של רווקים/ות עד לחתונה, בעלי כשרונות יצירתיים ותואר נחשק בהייטק, אולי יש בזה משהו. מעבר לכך, כל הדוגמאות של אובר ופייבר מתיחסות לחברות שהן בסך הכל "קבלניות" בתחומים מאוד ספציפיים. המחמיאים לדור הבא צריכים להבין שעם כל הכבוד, דיבורים לחוד ומעשים לחוד
ד. | 14.07.18
26.
בשביל זה מעסיק חכם נותן תמריצים לפי הצלחות
מי שייתן תמריצים לפי הצלחות, והעובד יבין שהוא מקבל תגמול מיידי על המרץ שלו, הוא לא יישן בלילה כדי שהעסק שלך יצליח. אני בעד להביא לעובדים רק לפי הצלחות. אחרת נקבל עובדי מדינה בעסק שלנו. ואם אין ברירה, תנו שכר בסיס מופחת ככל האפשר, כשהרוב המכריע של התגמול הכספי כרוך בתוצאות ותפוקות
גיא | 14.07.18
22.
קשקוש של יועצים. אין דור X Y Z ולא בטיח. הכל עניין של ביקוש והיצע בשוק העבודה
אנו כרגע בזמן של ביקוש שיא לשכירים מאז משבר 2008 (5% אבטלה בקרב מבקשי עבודה בארה"ב). ברגע שיהיה מיתון וצמצום משרות ההתפנקות תפסיק. לא מתאים לך להיות חרוץ, להשקיע ולהתקדם בהדרגה? יש כאלה שכן מתאים להם. אתה יכול לחזור להורים בגיל 30, אל חדר הילדות ולאוכל של אמא עד שתחליט שכדאי להתבגר. בהצלחה!
החיים זה לא פקניק. כדאי להבין את זה מוקדם ככל האפשר | 14.07.18
21.
ממציא את הגלגל הישן מחדש
הגיוני סך הכל. אז מה אתה מציע? לחזור לשנות קום המדינה, שנות ה-50 אז הכל היה מבוסס על אגודות שיתופיות וקיבוצים? בוא נעבור לשיטה הסוציאל קומוניסטית וזהו.. ככל שמדברים כל סטארטאפים ויוזמות אישיות או פרויקטים כוחה של השיטה יפה. אך במפעלים רווחיים גדולים העניין הזה פאסה ולא ניתן ליישמו.
ריאלי | 14.07.18
17.
זה נכון בהייטק הישראלי כיום
שוק העבודה הישראלי במצב טוב: אבטלה אפסית, בהייטק חסרים עובדים, והם (העובדים) יכולים לעשות כרצונם: משכורות גבוהות, צעירים שגדלו לתוך המציאות הזאת, וכו'. האם זה נכון גם בענפים אחרים? הרי לא כולם עובדים בהייטק. בבנקים? נהגי אוטובוסים? פקידים בעירייה? עורכי דין? עובדי מערכת החינוך? לא בטוח. האם ימשיך המצב של עודף ביקוש לעובדים? לא בטוח.
גרי רשף | 14.07.18
16.
קשקוש ניואייג'י
הכותב כנראה לא היה בשוק העבודה או שלא זוכר מה קרהנאחרי משבר 2001. אנשים חיפשו עבודה חודשים ושנים והיו אסירי תודה לכל אחד שלקח אותם, בלי פינוקים, בלי תן ביס ועם משכורת שהיא חצי ממה שקיבלו שנה לפני. אז עכשיו יש שוק של עובדים כמו שהיה לפני 2001, שעובדים דילגו מחברה לחברה, והשכר שלהם דהר מעלה מעלה, והפינוקים התרבו, חברות התחרו מי ייתן יותר פינוקים, היו כתבות בעיתוני סוף שבוע על זה. ואז פתאום הגיעה 2001, והכל קרס ופץאום העובדים פחדו על התחת שלהם, והיו מוכנים לעבוד בכל שכר, העיקר לעבוד. אז את כל הקשקשת על דור הy או הz, היא מה שהיא, קשקשת. בבוא המשבר כל התובנות האלה יהיו שוות כקליפת השום
האחד | 14.07.18
13.
כתבה טובה, דוגמאות איומות
כן, רוב דור הבא חושב אחרת ויצא לי לראיין לא מעט מהם. הם ראו את הורים עובדים קשה בערבים ובסופי שבוע ובסוף או בדרך מקבלים בעיטה בתחת "כדי לשמור על רמת רווחיות לבעלי המניות" או כל סיבה אחרת. וכן הם רוצים גם לחיות ולעשות קורסים לפיתוח עצמי ולא פרויקט במרחק נסיעה של שעה וחצי לא בא בחשבון. אבל להציג את uber שהיא סוג של ניצול ציני, כפתרון? האם airbnb ידרש לשלם מיסים כמו מלון ולא יהיה בסיס לכלכלה שחורה עדיין יהיה רווחי?
ג.פ | 14.07.18
9.
נכון אבל יש עוד צדדים
נכון.זה דור אחר והוא כבר משנה וימשיך לשנות את עולם העבודה וזה חשוב. יש לארגונים אחריות לרווחת העובדים האמיתית ואחריות חברתית לסביבה בה אנו חיים) אבל אתייחס לפיסקה האחרונה שהיא חשובה ביותר. לא בטוחה שדור Y ו-Z שהוריהם דאגו לפנק ולדאוג שלא ייחסר להם כלום יידעו לנהל את עולם העבודה שלהם כמיני עסק כדברי המאמר. המדינה והרגולציה לא שם ואם הם לא יודעים לדאוג לקיומם בין עבודות (דמי אבטלה) או לפנסיה, תווצר בעיה. למשל, אם לא יחסכו (אם בכלל יחשבו על זה) דרך קרנות הפנסייה של הוריהם, לא יהיה איך לשלם את הפנסיה של הוריהם. נטל ההורים יפול עליהם או הירושה תעלם (שמעתם על משכנתא הפוכה) - דור -X יידע לדאוג לעצמו בפנסייה. ארגונים רבים, ייתחשבו במצב החדש וייאזנו בין עבודה לחיים פרטים אבל יווצר צורך בכמות נוספת שלעובדים. השכר יירד? כנראה שלא בעולם הביקושים לאנשים מיומנים, פשוט הארגונים ייעלמו. פעם בועות התפוצצו ואנחנו לא חסינים ושוב, מי ישלם דמי אבטלה לעצמאי חברתי? ואל נשכח שדור ה-Y וה-Z עדיין בתחילת הדרך של הקמת משפחה....
הרבה שנים בהיי טק... | 14.07.18
7.
אין בעיה, אבל שתהיה הדדיות
בלי שימוע, בלי הודעה מוקדמת, בלי חובה להעסיק מישהו שהודעת לו שהתקבל לעבודה. כרגע המציאות היא שאם חתמת עם עובד על חוזה, הוא יכול להבריז דקה לפי תחילת העבודה אבל לא להיפך... כל אחד חושב על עצמו. סבבה. אבל כרגע, עובדים צעירים נהנים מחוקי עבודה שמותאמים למודל העבודה הקודם, והמעסיקים אוכלים אותה משני הכיוונים
דור X | 14.07.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת