69. מתגעגע עם כל מה שנכתב , חסרות לי הגיחות ...עם הפאנטום. עם הסטיק באמצע.... טייס ק | 11.08.19 (ל"ת)
68. סקירה מעניינת מאוד... ... אם כי צר לי לאכזב: לא כל שיקולי הרכש שלנו טהורים לחלוטין, וייתכן שאת מטוס הקרב האולטימטיבי יש כיום לצרפת. בסלונים האוויריים אין רק תוצרת ארה"ב. גם במטוסי אימון אולי היינו צריכים את המטוס הקוריאני וכנראה מסיבות שמרנות בעיקר (וליקוק לא מתגמל לאורובבה ואולי אי שימת לב לאפשרות שהקוריאנים יכולים לחנות כאן תקופה ולהקים מוסך ראוי) בחרנו את הקרובים. מעבר לכך החדש הוא טוב ואף משופר לפי מפרטים שלנו ומה שנעשה במה שיש הוא הוא החשוב. אין חיל אוויר מאתגר בסביבה אם לא סופרים את הרוסים, וגם מערכות ההגנה פתירות. כנראה מה שצריך הוא סוס עבודה אמין עם טביעה נמוכה למשימות רחוקות וקרובות ופחות לקרב אווירי. בקיצור, אני לא מרוצה לגמרי מהרכש החדש והיקר שלנו, אבל לא בטוח שהפיתרון הוא לרמז שזה לא טוב או מה כי אם לתת את סכין השף הזו לשפים שלנו והם יעשו עם סכין שף יותר ממני שבשלן לא רע גם בסכין חד פעמית פלסטית. OE@potchan.org | 21.10.18 (ל"ת)
67. פאנטום מטוס מצוין אבל חסר מזל טס בתקופה שלא היה מענה ראוי לטילי קרקע אוויר שהיו האויבים האמתיים שלו מני | 12.09.18 (ל"ת)
63. אם הצוות בתמונה הראשונה לא נראה לכם בעל לוק אמריקאי זה בגלל שמדובר בכלל בצוות איראני מוזמנים לחפש את התמונה בגוגל אורן | 12.08.18 (ל"ת)
60. מטוס חיה אבל קשה מאד לאחזקה, היה סוס עבודה בח"א שנים רבות. חתמתי אישית על בדיקות טיסה וטיפולי אחזקה למטוס 230 שמופיע בתמונה כאשר שירתתי בטייסת 69. מטוס חזק מאד אבל מלא תקלות, מסורבל וקשה להחזקה אבל למדנו הרבה בגלל זה. אין מה לאמר, אגדה עם כנפיים. מיכה | 09.08.18 (ל"ת)
59. בלילות שישי היינו מניעים את המטוס ונוסעים עד קצה המסלול וחזרה ועושים דאווין על הפקידות אין על צוות קרקע מכיר מקרוב | 08.08.18 (ל"ת)
58. מה שחסר בכתבה ראיון עם כל אלה שקיבלו מיליוני טונות פצצות שהטילו הפאנטומים. כנראה עוד מחפשים אותם. . | 08.08.18 (ל"ת)
55. זרם פליטת הגזים הפאנטום לא טיגן את המסוק הסורי, הוא חלף מעליו ושבר בתשעים מעלות בדיוק מעליו. המסוק התרסק לקרקע מעוצמת זרם הגזים האדיר של הפנטום. ממ"ס יסעור | 06.08.18 (ל"ת)
54. עבדתי בחצרים על הסימולטור של פאנטום וסקיהוק בין השנים 76-78 והיה כיף להטיס את הסימולטורים מעניין יהיה למצא ולראות את הסרטון הדרכה על הסימולטורים ששם כיכבתי כטייס שבא להתאמן אגב בסיבובים היה כבד מאוד מול הסקיהוק שוקי | 05.08.18 (ל"ת)
53. בכתבה יש ניסוי רקטות. היה אצלנו זטחים ממש מלכלך. עשינו תחרות בין ממ"ס לחימוש הרכבת זטחים. כמובן שממ"ס ניצחו. לאחר הירי כולנו ניקינו את המטוסים מהפיח. מטוס קורע. בני | 05.08.18 (ל"ת)
52. סלחו לי טייסות הדמה 201. 69. 107. 105 רק 119 אם כול הכבוד לאלה שהזכרתי ראשונים לטייסת עטלף 119 היה אופי. והאופי הזה נגע כקסם במטוסים שלנו ואיתו ההצלחה ועמידה בכול משימה. ביום בליל ובערפל. בני | 05.08.18 (ל"ת)
51. כמעט 30% מהפאנטומים של חיל האוויר הופלו במלחמת יום כיפור 32 מתוך 110 מטוסים שהיו בסד"כ. דני | 05.08.18 (ל"ת)
50. היתי בטייסת 107 ואחד האגדות שראיתי זה שפאנטום הפיל אפ15 בטיסת אימונים הטייס חלוץ עבדתי על מטוסי צילום יחודיים יורם | 05.08.18 (ל"ת)
49. סדן הייתה צריך להכניס את ה Pardo’s Push אולי סיפור הכי מדהים על פאנטומים ======================================= | 04.08.18 (ל"ת)
48. מצער שלא למדו כאן מהנסיון האמריקאי בוויטנאם מול הנ"מ. היה חוסך את יום הכיפורים גדג | 04.08.18 (ל"ת)
47. טיסה בגובה נמוך במלחמת יום הכיפורים, כשחצינו את התעלה, ליוו אותנו שני מטוסי פנטום בגובה של 10-15, יכולנו להבחין בפני הטייסים. תלי | 04.08.18 (ל"ת)
46. למס' 41 - הוולקן הוא הגטלינג גטלינג היה ממציא תצורת התותח המסתובב, שמאפשר ירי מהיר יותר. תותח הוולקן הוא תותח ב"תצורת גטלינג". ישנם תותחים אחרים בהם המכלול מסתובב, אך יש רק קנה אחד המסביר לצרכן | 04.08.18 (ל"ת)
45. מכרנו צעצועים כילדים כדי לעזור ברכישתם סיפור אמיתי: בששת הימים הייתי בן שש כך שאני זוכר את הסיפור רק בחלקו. לא זוכר כמה זמן אחרי המלחמה, אני זוכר שפרשנו שמיכות ברחוב ומכרנו את הצעצועים שלנו למגבית שנערכה לרכישת מטוסי הפאנטום! חיים ח | 04.08.18 (ל"ת)
41. אז וולקן בטייסת העקרב היתה תקופה שהחליפו את תותחי הוולקן בתותחים פחות מדוייקים. והסיפור הלך ככה. טייסים שהיו בקרבות אוויר, ירו בוולקן המהיר והמדוייק יותר מדי קליעים, והחימוש אזל מהר. מה גם, שאם לא כיוונת טוב, ירית מאה קליעים סתם. התותחים החלופיים כנראה מתוצרת גטלינג, ירו בתפזורת ולאט יותר. ככה שהמטוסים שמרו על החימוש ופגעו בכל לחיצה על ההדק. אביחי | 04.08.18 (ל"ת)
40. אבא שלי היה מכונאי פאנטום הייתי ממש קטן. המטוס הזה חתיכת מפלץ לדעתי אחד המטוסים היותר טובים שהיו כאן בארץ. טייסי f16 f15 שרכבו על הפאנטום אומרים שעם כל הכבוד לטכנולוגיה. הפאנטום יותר כיפי ויותר מרגש, והם מעדיפים לטוס בו. ביחי | 04.08.18 (ל"ת)
38. מטוס עם נשמה מכיר את כול התצורות בכול הבלוקים כולל קורנס 2000 ואפילו מערכת אביוניקה וחימוש לצבא התורכי והגרמני מה שלא סופר כאן זה שהמטוס משמיע קולות בלילה חחח איל ד | 03.08.18 (ל"ת)
36. מטוס עם נשמה עבדתי על המטוס הזה כ10 שני בטייסת 69.מטוס קשה לעבודה אך מטוס יפה ומרשים . יוסי | 03.08.18 (ל"ת)
34. כטייס בחיל האויר כטייס פאנטום החוויה הגדולה היתה העוצמות האדירות של מטוס זה. אומנם זו הייתה תקופה שונה מהיום. יש כבוד גדול למטוס. מתגעגע. ר. ל.. | 03.08.18 (ל"ת)
30. מידע בסיסי אין בנמצא מנוע סילון עם להבי טורבינה מתכווננים.מעט שיעורי בית לא יזיקו לקברנית. יעקב בן נון | 03.08.18 (ל"ת)
29. תותח הוולקן מי שהכיר את תותח הוולקן ידע שברוב המקרים הוא נתקע, סיפורים לחוד ותכלס לחוד. עבא | 03.08.18 (ל"ת)
28. זה המטוס היחידי בעולם עם נשמה כמי ששירת על המטוס הזה נאמנה בן השנים 1987-2004 .והדי.אן.איי שלי התמזג יחד עם המטוס על כול רכיביו. אין כמותו והשאיר אותי וטכנאים כמוני מצולקים בגוף ואולי גם בנפש מהגעגוע לימים האלה. בני | 03.08.18 (ל"ת)
27. כן, רק שכחת של F-35 כן יש תותח והוא גם.. חמקן למה לנסות לדחוף משהו שלילי על המטוס הזה לכל מקום מוזר | 03.08.18 (ל"ת)
26. הפאנטום-משאית שיש בה הכל, חוץ מטומבון.מכונת מלחמה מושלמת, אך רק לאחר שהוסיפו לה את תותתח הוולקן. ואנא אל תספידו את מטוס הקרב המאוייש ותסתמכו רק על טילים. במיוחד כשאתם רואים מה עושה "כיפת ברזל" ודומיה ("חץ", פטריוט וכד') לשדה הקרב המודרני. לכל אמצעי, כולל חמקנים ומלטי"ים מפתחים אמצעי נגד (חוסמי gps, תיקשורת, ל"א) ולבסוף מסתבר שחייבים אדם בחוג, קרוב למכונה, עיינו גם ערך מטוס אזרחי ואפילו נהיגה אוטונומית מנוסה | 03.08.18 (ל"ת)
25. חדשות טובות למגיב 9 חבר שלי עשה מילואים עם סדן, הוא צ"א מ-101 ואמר שהם יקדישו טורים לכל טייסת ותיקה. ניפגש בדרבי הזנב הכתום | 03.08.18 (ל"ת)
23. המטוס יש לי זיכרון יום יומי וגם שעה שעה מהמטוס הנ"ל .כאיש צוות קרקע במלחמת יום כיפור. וזה ירידה חדה מאוד בשמיעה. וזה למרות האזניות והאטמים צפניה | 03.08.18 (ל"ת)
22. זה היה המטוס המתקדם ביותר בזמנו האמריקאים עשו טעות כשהם ויתרו על התותח, הם רצו לוותר גם ב F-35 אבל בסוף השאירו אותו TP | 03.08.18 (ל"ת)
19. חבל שעבר מן העולם תמיד שיפרו אותו ובשנות ה 70 הוסיפו לו כנפונים שזאת כנף קטנה שמתלבשת על הכנף של המטוס ושיפרה את הביצועים. גם היום הוא היה יכול להתמודד עם חיל האויר של לבנון של ירדן מצריים וכמובן עם חיל האויר של חמאס. עם כל הכבוד למטוסים הנוכחיים אין צורך בהם שכן איננו נלחמים מול רוסיה. NRMG | 03.08.18 (ל"ת)
17. פאנטום F4 עם כל הדברים שהוא מטוס כבד ומטוס שיקר להחזיק אותו.המטוס הזה הגן על מדינתינו זמן רב והיה לי הכבוד והעונג לתפעל אותו בצבא ובאזרחות.יש זיכרונות ממנו והצוותים שתפעלו אותו. רמי דרייפוס | 03.08.18 (ל"ת)
16. קרב אוויר לא סביר שיקרה בעתיד הנראה לעיין 1. קרב אוויר לא סביר שיקרה בעתיד הנראה לעיין כי לכל אוייבנו אין כמעט מטוסי קרב ואלו שקיימים ישנים. 2. צריך לקצץ לחצי את תקציב ח"א ולהשתמש בכסף הזה ליצור טיליי 10,000 ק"ק מונחה טלוויזה ו/או gps. עלותם, ביצור המוני , דומה מאד לעלות פצצות מונחות רק שנכחך עלות מטוסים ויותר יקר עלות אימון והכשרה של טייסים הטילים האלו יאוחסנו , מוכנים לשיגור בבסיסיי חיל האוויר שמימלא זוכים להגנת כיפת ברזל משה כהן | 03.08.18 (ל"ת)
15. ביצועים מטוס מוטס ע"י הטייס ולכן יעילות הנשק נקבעת ע"י המשתמש. טייסים של ח"א הישראלי הצליחו להפיק ממטוס זה ביצועים גבוהים מאוד. יצק | 03.08.18 (ל"ת)
14. לא בטוח שזה עדיין נכון אבל עד שנת 2000 המטוס החזיק בשיא עולמי למהירות טיסה בגובה נמוך אגב המסוק הסורי שהופל נפגע מאחר והאויר החם שנשלח אליו על ידי המבכרים האחוריים שיבש לחלוטין את יכולתו חהשאר באויר איש צוות תחזוקת המטוס | 03.08.18 (ל"ת)
13. מנוע J79 לא יודע על מה מסתמך הכתב אבל מנוע זה אינו מנוע מניפה(להבדיל ממנועי F16 ו F15 למשל) ואין שם שום ציר כפול. המדחס והטורבינה יושבים על אותו ציר רן | 03.08.18 (ל"ת)
12. כדאי שנפנים : מטוס+טייס יוחלפו במל"טים וטילי קרקע -ים אוויר , קרקע-ים קרקע. עלות נמוכה משמעותית ובעיקר חסכון אדיר בחיי אדם F35 נקנה(בכסף אמריקאי כמובן) בלחץ האמריקאים . בעתיד הלא רחוק ישארו אולי שלוש טייסות מאוישות ואח"כ שתיים מתוגברות וכל היתר רשום בנושא. סתם אחד | 03.08.18 (ל"ת)
11. לא 'סליל' כי אם ציר, לא טורבינה כי אם קומפרסור הלהבים הסטטיים של הקומפרסור (GUIDE VANES) משנים זווית גיא | 03.08.18 (ל"ת)
10. The F-4 The original design of a conventional tail caused the air plane to be too stable,so the designers came up with the idea of an anhedral tail design and a dihedral wing design which made gave the aircraft a more dynamic stability. The F-4 came without guns, , and the AA missiles during the Vietnam War were unreliable. The Vietnamese pilots who flew MIG 17 and MIG 19 where more than a match in dogfights as they could out- turned the F-4 especially in their famous Lufbery circles The Phantom strength, however, was its aloft-toss capability which enabled it to deal with SAM batteries from afar. In 1971/72 the IAF had a plan to deal with the SAM batteries by using the aloft-toss bombing technique. It didn't work out during the Yom-Kippur War because the IAF was forced to abandon the preemptive strike plan and prepare for air defense missions The Emigrant | 03.08.18 (ל"ת)
5. אני לא יודע אם זה מצחיק או עצוב לומר "כולי תקווה".... לגבי מטוס שעולה כ-100 מיליון $ ליחידה, ושכל שעת טיסה שלו 35,000$.... עד עכשיו הביקורות על המטוס בארה"ב כל כך קטלניות, שנראה מאד שמישהו עשה עלינו תרגיל "שיטת מצליח"..... חוני המתגלגל מצחוק | 03.08.18 (ל"ת)
4. פאנטום אף 4 כתבה מעניינת חסרה התיחסות לתותח הוולקן שהפך את הפאנטום למושלם... פליקס שולץ | 03.08.18 (ל"ת)
3. כתבה מקסימה ניצן, ובכלל, הכתבות שלך ואיך שהן עשויות הן פנינים נדירות בעולם התוכן המכוער הזה שיש כאן. תודה רבה מאוד. אסף | 03.08.18 (ל"ת)
2. מטוס אגדה כאחד ששירת בח"א בסדיר על המטוס, הוא באמת היה אגדה. נכון היו לא מעט תקלות. אבל השימושים שלו, צריך להבין רק בין השורות לאיזה גבהי טיסה היה מסוגל להגיע ואיפה צילם. ח"א השתמש במטוס עד תחילת שנות ה 2000, במטוס שלפי דעתי אחרי כל השידרוגים שעבר במהלך השנים עדיין עולה ביכולת מהמטוסים שייש למדינות אחרות באיזור ועדיין פעילים עד היום. הבעיה העקריות שלו שלא לא מתאים לקרבות אויר, אבל כמפציץ היו לו יכולות מיוחדות שגם המטוסים מדור הרבה יותר מתקדם שמשרתים היו לא מסוגלים לעשות. יניב | 03.08.18 (ל"ת)
1. טור יפה כרגיל, שווה להזכיר סיפור מעניין בהקשר לפאנטום בראשית שנות ה-70, כשאידי אמין המוטרף עוד היה חבר טוב של ישראל, הוא דרש מגולדה מאיר שתספק לו טייסת פאנטומים - מאלה שקיבלנו במיוחד מארה"ב. כמובן שהדבר לא היה אפשרי, ובמקום זאת הוא נאלץ להסתפק בחבילת פיצויים שכללה כלי נשק אחרים מתוצרת ישראל. אבל זה לא ממש סיפק אותו, והאכזבה שהוא נחל היתה אחת הסיבות לניתוק הקשר של אוגנדה עם ישראל ולמעבר לתמיכה בערבים בתול הברזל | 03.08.18 (ל"ת)
מכישלון צורב לתהילת עולם: F4 פאנטום 2, אגדה קשוחה עם כנפיים
69 תגובות לכתיבת תגובה