47. ועוד ל-44 זו גם הסיבה מדוע מקפלים כן נסע ( גלגלים) מוקדם ככל האפשר בהמראה וזאת כדי לצבור מהירות ללא הפרעת גרר הגלגלים. חוני הבולס | 17.08.18 (ל"ת)
46. ל- 44 גלגלים כמו כל גורם גרר אחר מאיטים את מהירות המטוס. משתמשים בהורדתם כחלק מתהליך הנחיתה והפחתת מהירות. חוני הבולס | 09.08.18 (ל"ת)
45. מדפים פתיחת המדפים בעת הנחיתה (כאשר המטוס כבר על הקרקע) מטרתה העיקרית ״לשבור״ את המבנה האווירודינאמי של הכנף ולהקטין עילוי כמה שניתן. הבלימה מתבצעת גם בגלגלים וגם בהיפוך כיוון המנועים. טיסה נעימה ירון | 07.08.18 (ל"ת)
44. בלימה באוויר ועל הקרקע מה זה הקשקוש הזה "כדי להאט, מוריד הטייס את הגלגלים, שיוצרים התנגדות לתנועת האוויר". סליחה?! את הגלגלים מורידים כדי שמטוס לא יתרסק על המסלול!!! כדי ליצור התנגדות לאוויר ולהאט את מהירות המטוס הטיס מוריד את המדפים בדרגות שונות, כתלות במהירות המטוס, ומפעיל את הברקסים בעדינות במהלך הטיסה ובאופן מלא בריצה על המסלול. ולקינוח - איך לא הזכרתם את המהפכים?! אותו מנגנון במנועים שהופך את זרימת האוויר שיוצא מהם ומסייע מאוד לבלימת המטוס לאחר הנגיעה בקרקע מייג'ור טום | 05.08.18 (ל"ת)
43. ל-15 ברנולי מתהפך בקיברו בגללך מבנה הכנף קמור למעלה וישר למטה גורם לזרימה מהירה מעל הכנף ולזרמי מערבולת מתחת לכנף (ברנולי). זרמי המערבולת הם הגורם לעילוי. מר ציפן | 05.08.18 (ל"ת)
42. תשובה ל38 ה747-400 שוקל כמעט 400 טון משקל מירבי בהמראה , בנחיתה המשקל המרבי נמוך בהרבה כ270 טון. הA-300 הוא מטוס ישן מאוד שכבר כמעט ולא טס . ירון | 05.08.18 (ל"ת)
41. לא הבנתי..האם הנחיתה לא מבוצעת על ידי מחשב ? או טייס אוטומטי? האמנם הטייס ממש ידנית מבצע את הנחיתה ? אחד העם | 05.08.18 (ל"ת)
37. מהפכי דחף רוצה להוסיף שלעיתים יופעלו מהפכי דחף של. מנועים שיהפכו את דחף המנועים הכדי לבלום טת המטוס על הקרקע אחרי הנחיתה יעקב | 04.08.18 (ל"ת)
33. למגיב 17 תקרא את הכתבות הקודמות שלו והתגובות אליהן. לכתב אין רקע בתעופה והוא לא ממש יודע משהו בנושא, הכתבות האלו מתבססות על תרגומי כתבות וסרטוני יוטיוב, ומכילות ים של טעויות. אז כן, לא מעט מהמגיבים פה יודעים הרבה יותר מהכתב. בר נולי | 04.08.18 (ל"ת)
32. סיבכתם. ב Wings of Firy הנחיתה פשוטה: מאטים ומרימים את האף עם ההגעה לנושאת המטוסים רק לא לשכוח לשחרר את הטורפדו לפני הנחיתה טייס עפיפונים | 04.08.18 (ל"ת)
31. כמות המגיבים שזקוקים לפסיכאטר מדהימה הגאון שחייב לתקן את הכתב, הישראלי המתוסכל ששונא את ארצו ועדיין נשאר כאן, הדגנרט שמחליט מי ערס ומי לא לפי מחיאות הכפיים, המתנשא שמעליב חברה כזו או אחרת או את הנוסעים... ממש דורש מחקר דני | 04.08.18 (ל"ת)
30. ניצן סדן כותב נפלאעל הסטוריה ופוליטיקה של תעופה כ מה מוזר שבאווירודינמיקה הוא לא מבין כלום מוזר | 04.08.18 (ל"ת)
29. היו טייסי הסבה שעברו מכפירים ל f16... מבנאים עבדו שעות נוספות במשך חודשים. סגן דייל קרקע | 04.08.18 (ל"ת)
27. מחיאת הכפיים אצלי זה בהמראה אני שמח שעוזב את המדינה הגזלנית הזאת ונוחת בכל מדינה שהכל בחצי מחיר אריאל | 04.08.18 (ל"ת)
25. וואו כמה גאונים יש בתגובות שיודעים יותר טוב מהכתב... ולמגיב 5, אם הרעש כל כך מפריע להם אז שיעברו לגור במקום אחר. קל ופשוט. אורי | 04.08.18 (ל"ת)
22. עצירת מטוס זהו אכן גורם מסייע, אך לא אחד הרציניים! הגורם העיקרי להאטת מטוס נוסעים גדול הוא הבלמים עליהם דורך הטייס, מהפכי הדחף ומעצורי האוויר נותנים עוד סיוע אך ללא הבלמים אין עצירה. 742 | 04.08.18 (ל"ת)
21. לחובבי הז'אנר חפשו ביוטיוב: Captain Joe - הדרכה על מטוסי איירבאס A320. Mentour Pilot - הדרכה על בואינג 737. אחד | 04.08.18 (ל"ת)
20. למגיב מספר 3 היפוך מנוע לא זורק את הדחף קדימה אלא למעלה ולמטה ובכך בעצם יוצר מאין קיר שמאט את המהירות ההתמדה של המטוס קדימה ש.ק | 04.08.18 (ל"ת)
18. איזונים לפני נחיתה מעבר לשינוי שטח הכנפיים לפני הנחיתה , נדהמתי לגלות כמה פעמים תכופות משנה המטוס ( וזה לבטח המחשב ) את המדפים שגורמים למטוס לעלות ולרדת . כלומר ממש לפני הנחיתה משנה המטוס את המדפי ה " הלמעלה למטה" בהרבה מאוד איזונים קטנים של למטה-למעלה כי האויר כנראה מאוד לא יציב בזמן הזה . דבר כזה מצריך חישובים די רציניים לפי דעתי כי במרחקים כאלה מהאדמה לפני הנחיתה ובמהירות כזו צריך לצפות כיצד מתנהגות הרוחות שלפני המטוס על מנת להיות יציבים ממש במונחים ורטיקלים . אם זה לא מחשב את זה ממש ממש מלחיץ כי זה נראה כמו אדם עיור נוהג בכביש משובש . Q | 04.08.18 (ל"ת)
17. להלן הפירוט המלא : 1. אישור הנמכה 2. הפחתת כוח מצערות הורדת האף המהירות נשמרת והמטוס מנמיך 3 בהגעה להנמכה מאושרת נאמר 8000 רגל מפחיתים מהירות על ידי הרמת אף קלילה המטוס מאט 4.מתכננים גישה נכונה ליירט ILS אל מול המסלול המאושר 5. המשך הנמכה והאטה מבוקרת , פתיחת מדפים רק במהירות נמוכה מאושרת 5% 10% וכן הלאה שליטה במצערות לשמור על מהירות והנמכה מתוכננת 6. לקראת נחיתה הפעלת בלימה אוטומטית לפי הדרגה הרצויה 7 מעצורי צלילה למצב אוטומטי , ברגע שכל הגלגלים נוגעים בקרקע המחבלים מופעלים אוטומטית והטייס מבצע רוורס במנועים ושומר על המטוס מיושר על המסלול , זיכרו בניגוד למה שאתם חושבים מצערת שולטת על גובה הטיסה ההגה שולט על מהירות המטוס ותודה שטסתם , בלה בלה אריק | 04.08.18 (ל"ת)
16. אם אתם מוחאים כפיים בטיסה אני מיידית מניח שיש לכם פיגור שכלי קל לטייס לא איכפת ממחיאות הכפיים שלכם. הוא בקושי שומע אתכם ובשבילו זו עבודה. הצוות לא רוצה לשמוע מחיאות כפיים מביכות 5 פעמים ביום. רואי | 04.08.18 (ל"ת)
15. חייב לציין שמיום החתונה שלי, אשתי טרם נחתה על עצמה ואולי עכשיו היא תבין איך לבצע את זה מנחם | 04.08.18 (ל"ת)
14. שפת רחוב? ל-8: ולי לא מובן איך מי שמעיר על שפת רחוב כותב ״מאין זו״ במקום ״מעין זו״.. מגיה | 04.08.18 (ל"ת)
10. עוד תיקון טעות: זרימת האויר מעל הכנפיים יוצרת את העילוי ולא מתחתן. העיקרון הפיסיקלי הוא אפקט ברנולי. אילן | 04.08.18 (ל"ת)
8. לאחר מגע בקרקע לא שומעים את הבלמים אלא את המנועים חלק מהותי בבלימת המטוס מתבצע על ידי הפעלת המנועים במצב "דחף הפוך" (reverse thrust), זהו מצב שבו המנועים זורקים אויר קדימה (במקום אחורה) ובכך בולמים את המטוס. לאחר מגע הגלגלים בקרקע שומעים היטב את נהמת המנועים. את הבלמים לא ניתן לשמוע (בניגוד למה שצויין בכתבה). בנוסף, פתיחת המדפים מגדילה את שטח הכנף ובכך מאפשרת טיסה בטוחה במהירויות נמוכות יותר, ללא קשר ישיר לדחף המנועים כפי שצויין בכתבה. אמירה נוסח "וכשהטייס מוריד גז" היא שפת רחוב עילגת שאין בה מקום בכתבה מאין זו. יגאל | 04.08.18 (ל"ת)
6. לעצירה המטוס יש עוד גורם רציני שלא צוין בנחיתה הטיס משנה את פליטת הגזים שיוצאים מהמנוע בכוון הפוך וזה אחד הגורמים הרציניים להאטת המטוס. סימו | 04.08.18 (ל"ת)
5. את המטוסים שלא הצליחו לנחות אני רואה בתוכנית תעופה בחקירה !!! ۩*)•※•☼•※•(*۩ הצופה המתמיד | 04.08.18 (ל"ת)
4. רעש הנחיתות מציק למיליון תושבים בגוש דן .מפגע רעש לאורך זמן . מוציא את האדם מדעתו. אורי | 04.08.18 (ל"ת)
3. לא הבנתי מה המטרה של הכתבה. לפחות הייתם נותנים טיפים למצוא טיסות בזול או יעדים חדשים ומעניינים צחי | 04.08.18 (ל"ת)
גבירותי ורבותי, התחלנו בהנמכה לשדה: איך נוחת מטוס נוסעים?
47 תגובות לכתיבת תגובה