אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

גבירותי ורבותי, התחלנו בהנמכה לשדה: איך נוחת מטוס נוסעים?

47 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

44.
בלימה באוויר ועל הקרקע
מה זה הקשקוש הזה "כדי להאט, מוריד הטייס את הגלגלים, שיוצרים התנגדות לתנועת האוויר". סליחה?! את הגלגלים מורידים כדי שמטוס לא יתרסק על המסלול!!! כדי ליצור התנגדות לאוויר ולהאט את מהירות המטוס הטיס מוריד את המדפים בדרגות שונות, כתלות במהירות המטוס, ומפעיל את הברקסים בעדינות במהלך הטיסה ובאופן מלא בריצה על המסלול. ולקינוח - איך לא הזכרתם את המהפכים?! אותו מנגנון במנועים שהופך את זרימת האוויר שיוצא מהם ומסייע מאוד לבלימת המטוס לאחר הנגיעה בקרקע
מייג'ור טום | 05.08.18
18.
איזונים לפני נחיתה
מעבר לשינוי שטח הכנפיים לפני הנחיתה , נדהמתי לגלות כמה פעמים תכופות משנה המטוס ( וזה לבטח המחשב ) את המדפים שגורמים למטוס לעלות ולרדת . כלומר ממש לפני הנחיתה משנה המטוס את המדפי ה " הלמעלה למטה" בהרבה מאוד איזונים קטנים של למטה-למעלה כי האויר כנראה מאוד לא יציב בזמן הזה . דבר כזה מצריך חישובים די רציניים לפי דעתי כי במרחקים כאלה מהאדמה לפני הנחיתה ובמהירות כזו צריך לצפות כיצד מתנהגות הרוחות שלפני המטוס על מנת להיות יציבים ממש במונחים ורטיקלים . אם זה לא מחשב את זה ממש ממש מלחיץ כי זה נראה כמו אדם עיור נוהג בכביש משובש .
Q | 04.08.18
17.
להלן הפירוט המלא :
1. אישור הנמכה 2. הפחתת כוח מצערות הורדת האף המהירות נשמרת והמטוס מנמיך 3 בהגעה להנמכה מאושרת נאמר 8000 רגל מפחיתים מהירות על ידי הרמת אף קלילה המטוס מאט 4.מתכננים גישה נכונה ליירט ILS אל מול המסלול המאושר 5. המשך הנמכה והאטה מבוקרת , פתיחת מדפים רק במהירות נמוכה מאושרת 5% 10% וכן הלאה שליטה במצערות לשמור על מהירות והנמכה מתוכננת 6. לקראת נחיתה הפעלת בלימה אוטומטית לפי הדרגה הרצויה 7 מעצורי צלילה למצב אוטומטי , ברגע שכל הגלגלים נוגעים בקרקע המחבלים מופעלים אוטומטית והטייס מבצע רוורס במנועים ושומר על המטוס מיושר על המסלול , זיכרו בניגוד למה שאתם חושבים מצערת שולטת על גובה הטיסה ההגה שולט על מהירות המטוס ותודה שטסתם , בלה בלה
אריק | 04.08.18
8.
לאחר מגע בקרקע לא שומעים את הבלמים אלא את המנועים
חלק מהותי בבלימת המטוס מתבצע על ידי הפעלת המנועים במצב "דחף הפוך" (reverse thrust), זהו מצב שבו המנועים זורקים אויר קדימה (במקום אחורה) ובכך בולמים את המטוס. לאחר מגע הגלגלים בקרקע שומעים היטב את נהמת המנועים. את הבלמים לא ניתן לשמוע (בניגוד למה שצויין בכתבה). בנוסף, פתיחת המדפים מגדילה את שטח הכנף ובכך מאפשרת טיסה בטוחה במהירויות נמוכות יותר, ללא קשר ישיר לדחף המנועים כפי שצויין בכתבה. אמירה נוסח "וכשהטייס מוריד גז" היא שפת רחוב עילגת שאין בה מקום בכתבה מאין זו.
יגאל | 04.08.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת