אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מהפכת שיעורי הבית: משרד החינוך שופך את התינוק עם המים

25 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
אכן צריך שינוי בשיעורי הבית
שיעורי הבית תמיד היו סיוט של כל ילד, צריך להגיע הבית ובמקום לשחק להתחיל לעשות שיעורים. אך מאידך גיסא יש את העניין שהילד בעצמו ירגיש מחויבות ללימודים ויצליח לבדו לעבוד, דבר זה צריך להפוך אותו לחוויתי, ולא באופן שההורים בבית ממלאים את השיעורים במקום הילדים. ובכל מקרה כפי שמחקרים מוכיחים בתרופת היסודי שיעורי הבית פחות יעילים, וכן באים על חשבון זמן אישי, ולעיתים לא תמיד תלויים בילד עצמו.
נעה מור | 24.03.19
24.
אני שומע בתגובות הרבה קבעונות. ואני מורה
אני חושב שבהחלט שיעורי הבית מסבים נזק יותר מתועלת. התרגול חשוב בהרבה מהשיעור הפרונטלי, בכדי להגיע לרמות חשיבה גבוהות, אבל הוא יכול להעשות בכתה. אני מלמד נוער בסיכון לבגרות באזרחות ובהסטוריה. אף אחד מהם לא לומד בבית או במסיבת הטראנס שבה הוא היה. והם הוציאו ציונים מדהימים בבגרות. רק מתרגול בבית הספר ומדיונים איכותיים בכיתה. הקניה פרונטאלית של חומר כמעט ולא עשיתי
משה גרמי | 05.09.18
22.
שעורי הבית
שיעורי בית הפכו במהפכה הזאת לשעורים להורים. הם צריכים לעודד את ילדם לקרוא. אני מורה כבר 20 שנה. מעט הורים הצליחו לעודד את ילדם לקרוא ללא מעורבות שלי. כשאני ביקשתי לכתב על מה הם קראו, רק אז הם קראו. היום אני לא אתן את המטלה הזאת כי זה ש.ב התוצאה תהייה יותר ילדים במחשב, בפלאפון ובטלוויזיה ופחות עם ספר ביד. כל הכבוד לשר החינוך ותודה לאל בנותיי כבר לא ביסודי.
ורד | 06.08.18
20.
מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת
כדי להגיע להישגים צריך להתמיד בעשייה. ולטרוח מעט. אי אפשר לצפות שללא תרגול עצמי יגיעו התלמידים לשליטה. כל עוד לא נמצא פתרון ליום לימודים ארוך, זה חוסר אחריות לצאת בהצהרות והצעות לא ישימות. לשיעורי הבית יש ערך חשוב. הן מבחינת התקדמות וביסוס החומר הנלמד והן מבחינת טיפוח מיומנות של תיכנון יום וביצוע משימות והן מבחינת לקיחת אחריות. בביהס מצפים שיתמקדו בכל כך הרבה פנים: הן פעילויות לימודיות, הן פעילויות חברתיות, הן פעילויות קהילתיות והן פעילויות העשרה. וכל זה ביום לימודים קצר ולכן זבא על חשבון למידה
איריס | 05.08.18
12.
לתקן את טעותו של העיתונאי
בתי הספר בעולם הנאור מקיימים יום לימודים ארוך וגם נותנים לתלמידים שיעורי-בית . איפה נמצא העולם הנאור : ארהב , קנדה , סקנדינביה , מערב אירופה ובמיוחד צרפת , בצרפת ילד בגיל 7 מקבל עבודת בית יומיומית של הרבה מעל שעה . ומה קורה לילד ? הוא לומד . יש לו הרגלי משמעת . הוא לא צועק . הוא לא מתווכח . הוא מתקדם !!!
אמא קשובה | 04.08.18
11.
ש.ב. עבר זמנם
לדעתי ש.ב. לא מועילים לכלום גם לא בחטיבה ובתיכון . המורים צריכים להשקיע בלימוד.השיטה צריכה להשתנות ולהיות יותר חוייתית ע"מ שהילדים עצמם יתרגלו אכן ולא יהיו בפומט של עשייה רובוטית שלפעמים נופלת על ההורים ובסוף לא יוצא כלום. כי עכשיו יש צורך למורים פרטיים....ואולי אם ילמדו בשיטה של אחריות עצמית ולא שיטת ציונים ותחרות יהיה תחושה של שיוויון ולא פער מעמדות תרתי משמע.....כמו שרוצים שינוי בשאר הדברים צריך להתחיל ממשהו...
מסכימה עם משרד החינוך | 03.08.18
8.
מ י ד ת י ו ת ! ! !
ש.ב. מטרתם העיקרית לתרגל בצורה עצמאית את שהתלמיד למד בכיתה. למידה עצמאית חשובה מאד לכשעצמה מסיבות רבות. לכן חשוב שהמורות יתנו ש.ב. במידתיות בהתחשב בזה שמורות אחרות גם נותנות ש.ב. בנוסף חשוב להתאים את הכמות והרמה לכיתה ולתת הקלות למי שצריך. האיך בהחלט חשוב. בהחלט אפשר להעזר בכלים מקוונים כולל אימייל ואתרי למידה שמיועדים ללמידה מרחוק. בנוגע לקריאה, חשוב שילדים בכיתות הנמוכות יקריאו טקסטים בבית וכך יתאמנו על קריאה נכונה. בהמשך חשוב שקריאת ספר תהיה חלק משגרת יומם אם בבית או בכיתה. המשך חופשה נעימה!
מורה והורה | 03.08.18
7.
היום ההורים רוצים שבית הספר יגדל את ילדיהם.
הם אינם מעוניינים לקחת אחריות על היקר להם מכל ואלו הילדים שלהם. אולי נאפשר להורים גם לכתוב את תוכנית הלימודים? מה דעתכם? לא מספיק שבשנים האחרונות ההורים מתערבים ומתערמים במורים. חבל שכך פני הדברים. ילדיי הגדולים כיום חיילים מצטיינים בזכות ניתוב וסידור הזמן שלהם ועבודה קשה כבר מבית הספר היסודי. וכן לתת שיעורי בית לשם חזרה על החומר.
רון | 03.08.18
6.
א
ההורים מחפשים להסיר אחריות ולא חושבים על טובת הילדים שלהם. תקופת בית הספר היא תקופה להכין את הילדים לחיים האמיתיים. להרגיל אותם לחשוב להתאמץ ולפתח כישורים שיעזרו להם בעתיד. ההורים צריכים להתחבר לבית הספר ובית הספר צריך להתחבר להורים. מתוך אמון הדדי ההורים צריכים לסמוך על צוות בית הספר וללכת לפי ההנהגה הבית ספרית.
א | 03.08.18
4.
הכל עניין של מידתיות
כמו בכל דבר צריכה להיות מידתיות. כמות שיעורי הבית הניתנת היום היא חסרת פרופורציות ואין תיאום בין המורים במקצועות השונים. ילד לא צריך לשבת שעות על שיעורי בית. לו היו נותנים מעט שיעורי בית , היו משיגים את מטרת התרגול, לא היו יוצרים התנגדויות של הילדים ולא היו מריבות עם ההורים. בוודאי לא הייתה קמה קול צעקה. לעניין התרגול, אפשר וניתן לעשות אותו בכיתה, אם תכנון נכון והפסקת הריצה אחרי הספק של חומר יש מספיק זמן. זה עניין של מדיניות.
הורה | 03.08.18
1.
ממש לא העד. איזה מעקב יניה להורים.
איך ידעו אם ילדיהם מבינים את החומר הנלמד אם היה מידע נקלט טוב.אם תקוע ולא מסוגל להבין. לא טוב בכלל. אוקיי חסכו להורים את זמן שיעורי בית עם הילדים אבל בשורה התחתונה ההורים הם שעקבו אחר לימודי ילדיהם. ומרגע שבוטל הילדים ישארו לבדם עם הבעיה שלא מבינים את החומר.במיוחד יסבלו אותם תלמידים חלשים. רק ההורים יקבלו חופש מלשבת איתם בהכנת שיעורים שלדעתי רק תרם לזמן איכות בין הורה לבנו..משאיר ומרחיק את ההורים הקשר שמאוד חשוב. גם לילד רק תרם.אבל להורה קיבל שחרור מזה. אז מי עוקב אחרי מצב הלימוד שלו
א.א חיפה | 03.08.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת