אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

חודשיים ללא מצלמות מהירות: ירידה חדה במספר ההרוגים והנפגעים קשה בתאונות דרכים

50 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

50.
מהירות היא לא הבעיה העיקרית היום
יש המון כבישים מהירים שיכולים מבחינת תשתית לסחוב מהירויות גבוהות מן המותר, ובהנחה שהנהג יודע לנהוג זה אפילו לא כל כך מסוכן. הבעיה מתחילה עוד כשבלימודי הנהיגה לא מלמדים כמו שצריך, המבחן לא בוחן את הנהיגה באמת, רוב הנהגים הצעירים לא קיבלו חינוך לנהיגה מההורים, והישראלים באופן כללי נוהגים גרוע, בחוסר אחריות, חוסר סבלנות ורובם צריכים בכלל להפסיק לנהוג ולעבור כבר לאוטובוסים
א | 01.11.19
48.
אולי...
...זה גם בזכות המערכות מובילאיי ואייוואקס המותקנות ברכבים ונועדו למניעת תאונות??? ללא ספק אין זה קשור ל״מצלמות שהושבתו״ - אקט שלא הובא לידיעת ציבור הנהגים ולכן אין לזה שום קשר לתרבות הנהיגה ולתוצאות ״שהשתנו״. נוכחות של שוטרים בכבישים היא הסבר חלקי.
אור מציונה | 15.08.18
46.
מהירות היא הגורם האחרון לתאונות דרכים
מכל הגורמים המהירות היא האחרונה שבהם! ואת זה במשטרה כל טמבלים לא מבינים או שלא רוצים להבין. מה שגורם לרוב תאונות הדרכים זה היסח דעת כמו שימוש בטלפונים ולצערי אין חינוך מספיק בנושא(כולל שידור פרסומות בכל ערוצי התקשורת), נהיגה בשכרות או תחת השפעת סמים ובאופן כללי נהיגה בקלות דעת שלרוב גורם לאנשים לשים פס ולעבור צמתים גם ברמזור אדום, כלומר "לגנוב" את הרמזור...מבחינתי יש סיבה נוספת והיא המגזר הערבי שזה בעיה בפני עצמה...
אני | 11.08.18
45.
מהירות
הבעיה זו לא המהירות.רק במקרה של תאונה האסון הוא חמור בגלל המהירות.יש להחמיר בסטיות מהנטיב חציית צומת באור אדום עקיפה מימין אי שמירת מרחק.יש לחנך את הנהג כבר בחניה כשבחוצפה בלי להתחשב באחר לוקח 2 ולפעמים 3 חניות ובחוק אין אישום שמונע וגם הפקח לא יכול לעשות כלום.מכאן מתחילות הבאיות לא המהירות.
משה | 10.08.18
42.
כתבה אופינית ללא כתבי רכב
הלא כתב מנסה לקשור בין הפסקת הפעלת מצלמות מהירות ניחות לירידה בתאונות דרכים. עיון בנתונים מראה שהירידות הגדולות ביותר מרשמו במגזר הערבי ואצל רוכבי רכב דו גלגל (אופנועים ואפנים) אז מה הקשר למצלמות מהירות? אין קדר אבל ללא כתבי רכב בישראל יש אג'נדה נגד מצלמות מהירות. ועוד הערה. זה לא תפקידה של המשטרה להוריד את מספר התאונות ו/או את מספר ההרוגים בתאונות. תפקידה של המשטרה הוא לתת דוחות למי שעובר על החוק וזה הכל. אז תעשו כמה שיותר דוחות ואם ירדו התאונות טוב ואם לא גם טוב.
ע.ג. | 10.08.18
40.
כבישי ישראל
אני אמרתי וחוזר ואומר ששמים את התפוח לילד על המקרר הוא תמיד ירצה אותו אבל שזה יהיה על השולחן הילד יפסיק לאכול את התפוח ואני אומר צריך להוריד את כל התמרורים של המהירות בארץ גם בעיר וגם בכביש מהיר והנהג תמיד ייסע לפי מצב הכביש ותאמינו לי זה יצליח כי הנהג אף פעם לא ידע מה המהירות בכביש והוא ינקוט מישנה זהירות אבל ליד כל מעבר חציה יהיה תמרור מהבהב בצבע כחול ברגע שיש הולך רגל על המעבר יתחלף השלט המהבהב לאדום ככה נהגים ידעו שיש הולך רגל על המעבר חציה פטנט שלי ובכל רחוב חד סטרי צד שני יהיה קוצים שלא יכנסו ברברס וכל המעבריי חציה יהיו מוארים בלילה בצורה כזאת שיראו את ההולך רגל במיוחד בבני ברק ועל דבר שנעשה בשוגג הוא שעשו רכבת קלה מפתח תקווה לתל אביב היו חוסכים מליונים אם היו עושים את ז''בוטינסקי מגהה ועד לרכבת ארלוזורוב בשני הצדדים בשעות העומס רק לרכב ציבורי הייתה נפתרת הבעיה אבל יש אנשים עם ראש בקיר יום טוב ועוד דבר אחד עם ימשיכו את הרכבת מבית שאן לצמח ובצמח יעשו 2 רכבות קלות מסביב לכנרת יהיו אלפי תיירים שיבואו מהדרום במקום לנסוע בכביש לצפון חומר למחשבה תחילה
הזאב | 09.08.18
39.
המשך לקודמת
שלא נדבר על הנהגים שאבא שלהם בנה להם תכביש ונתקעים בשמאלי לא ראיתי שוטר אחד שעוקף את זה ...לדעתי התאונות מגיעות 1 מעיסוק שמסיח את הדעת ואם אני שותה או אוכל זה לא מסיח כי העניים בכביש 2 הנהגים שנתקעים בשמאלי זה מחלה ישראלית נפוצה זה גורם לתאונות קשות עוקפים מימין ואז הוא חוזר עליו או שלא תכנן טוב את העקיפה זה גורם לפקקים ובלאגן בקיצור תתחילו לעקוף את האמת ולא לטמון תראש בקרקע ולהגיד הכול טוב יש מצלמות ..עייפתם אותי עם השרים שיש לנו
יהודה  | 09.08.18
23.
מצלמת הן מס כביש, הוכח כי מהירות היא לא הגורם לתאונות!!!!
מחקרים מכל העולם מראים כי מהירות היא המסביר של 2% מהתאונות, ברור שזו שיטה קלה ומהירה של המשטרה לגבות או יותר נכון לגנוב כסף מהציבור בחסות החוק מבלי לעשות כלום בעצמם. הגיעה הזמן שיצאו מהמשרדים הממוזגים שלהם קצת, להיות שוטר היא עבודת שטח ולא עבודת משרד. טפלו בגורמים האמיתיים תפסיקו הבכאילו עובדים שלכם משטרת עצמנים ועלוקות. השכר לא מספיק? תמצאו עבודה אחרת שתשלם יותר או שתתחילו לעבוד
שמואל | 08.08.18
20.
קליק בייט!
כותרת חלופית: "נוכחות מוגברת של משטרה ושיטות אכיפה נוספות הביאו לירידה חדה במספר ההורגים בתאונות הדרכים, למרות הפסקת פעילות מצלמות מהירות." אני הייתי מוסיף את השינוי בדמוגרפיה על הכבישים בחודשי הקיץ בתור גורם נוסף (מניח שהורים נוהגים אחרת כשהם בדרך לעבודה או כשהם בדרך לאטרקציה עם ילדים ברכב).
אני | 08.08.18
19.
הסיבה שמצלמות המהירות לא מונעות תאונות היא פשוטה-
כי מהירות לא גורמת לתאונות. מהירות מופרזת כן גורמת להחמרה בתאונות (מגדילה מרחק בלימה, מגדילה נזק), אבל היא לא גורמת לתאונה עצמה - בכביש שבו אפשר לנסוע 90, נסיעה ב120 לא תגרום לתאונה - ואלו הכבישים בהם קיימות המצלמות. מצלמות המהירות נועדו למצוא את השקל מתחת לפנס - הן מתעדות מעבר טכני על החוק ומאפשרות למשטרה להרוויח כסף מקנסות. הן לא מונעות תאונות דרכים. שוטרים בכבישים מונעים תאונות דרכים, דווקא כאשר הם לא מכניסים כסף ועוצרים אנשים אלא רק גורמים לנהגים לנהוג טוב יותר.
אהרל'ה | 08.08.18
17.
ההקפדה על מהירת מפריעה להסתכל על הכביש
אולי אני תמים כשאני חושב שהמצלמות נועדו חהפחית סיכונים, אבל אצלי זה רק יוצר. אני לא מספיק מיומן, ובמקום ליסוע במהירות סבירה, אני חצי מהזמן מסתכל במד מהירות ומפספס מה קורה בכביש. מה גם שההגבלות מהירות לא תמיד קשורות למקום, כביש 38 לדוג' אמור להיות בין 90 ל-110, אנשים נוהגים שם במהירויות מאוד גבוהות. ההגבלה היא 70.
נהג מתחיל | 08.08.18
14.
מצלמות ואכיפה ומחקר מזורז
צמצום במספר הנפגעים איננו צמצום במספר התאונות. בדיקה לאחר חודשיים בקושי יכולה לתת איזה שהוא כיוון.בעוד אולי חצי שנה אפשר יהיה לומר שמדובר במשהו מהותי. מכשירי האכיפה הניידים עבדו תמיד,וטוב שכך. במקום הכתב הזריז הייתי מחכה עוד קצת כדי ללמוד .
אלי | 07.08.18
13.
ל-10 המצלמה בקוממיות פשוט מאוד זוועת עולם
המהירות בכביש שם כ"כ לא נכונה הכביש לא מתאים ל-70 קמ"ש ולא ברור מי בכלל אישר את זה. כל פעם שאני צריך לנסוע בכביש הזה אני נצמד לימין ונוסע 75 קמ"ש אין מכונית אחת בכביש שלא עוקפת אותי או נהג שלא מתעצבן עלי. אבל מה לעשות אלו החוקים, במקרה הזה יש בכביש הזה 3 טעיות: 1. היא הגדרת מהירות שלא תואמת את תנאי הדרך (בצורה קיצונית זה כביש של 100 מינימום וככה הוא גם בצד השני. 2. השמת מצלמת מהירות בנקודה שברור שכל מטרתה היא כסף ולא מניעת תאונות. 3. הנהג הישראלי שלא מבין תרבות נהיגה מה היא ולכן מצב כזה מוביל לנסיעה של 110 עד המצלמה ואחריה.
ggg | 07.08.18
10.
לא מפתיע בכלל.
אנשים נוהגים רגיל ואז רואים מצלמה ובולמים בפתאומיות. לדוגמה, שמו מצלמה במחלף קוממיות- ואם פעם אנשים נסעו שם 110 בלי בעיה, היום הם עדיין נוסעים 110 עד המצלמה ואז דופקים ברקס ומאטים ל-70, ואז מאיצים שוב. לא רק שהמצב הזה לא תורם דבר לבטיחות בכביש- הוא דווקא מסכן יותר את הנהגים שלא שמים לב למצלמה ועלולים להיות מופתעים שהנהגים לפניהם בולמים בפתאומיות.
מישהו | 07.08.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת