אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

החוק שיניע את הקמת המטרו בתל אביב

94 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

93.
להתחיל עכשיו את קו מטרו "M1"
להתחיל עכשיו את עבודות בעיצומן על קו מטרו "M1" להתחיל את עבודות בעיצומן על הקו מטרו "M1" שמתחיל משתי שלוחיות דרומיות: רחובות, נס-ציונה, ראשל"צ, רמלה ולוד עד שתי שלוחיות צפוניות: כפר-סבא, רעננה ולהפעילו בשנת 2025! זה הקו שצריך להיות הראשון שצריך לעבוד עליו בדיוק כמו שעובדים על הקו האדום
דורון | 12.12.18
92.
.
תהיו בטוחים שהממשלה שלנו לא באמת הולכת לבנות מטרו. הם רק הולכים לקחת מאות מיליארדי שקלים מהכסף שלכם ויעבירו אותם לחשבונות בנק האישיים שלהם. ואז נשמע כל שנה אחרי שנה על הגדלת תקציב לבניית המטרו ועל דחייה של תאריך סיום הבנייה. בדיוק כמו הרכבת. ״זונות דופקים בכסף, אותנו בחינם״
ישראל | 13.11.18
84.
לא צריך לגייס 150 מליארד שקל, אפשר לקחת אותם מיתרות המט"ח של בנק ישראל.
לבנק ישראל יש יתרות מט"ח פסיכיות של יותר ממאה מליארד דולר, שמיעוטם דרושים כרזרבה לשעת חירום, ורובם נרכשו בנסיון כושל להגן על שער הדולר. אפשר להוציא משם 41 מליארד דולר באופן מדורג עם התקדמות הפרוייקט, וזהו. אם המדינה תגייס את הכסף בריבית של 0.025% לשנה, זה עדיין תשלומי ריבית של מליון דולר בשנה. זה מעט, אבל למה לקחת הלוואה כשאפשר לפתוח את הכיס, ולקנות עם הדולרים את כל הרכיבים שהולכים לקנות בין כה וכה בחו"ל?
יובל, תל אביב | 09.08.18
79.
התשובה היא כן!! ועוד פרוייקט דומה לחיפה הקריות ונשר
ייוצר בישראל בום כלכלי ענק משלים לזה של ההייטק וארוך טווח. בערך 20 מליארד דולר יצאו מישראל בעשור הקרוב, מה שיגרום לפיחות של השקל, ויאפשר לחברות הייטק להמשיך להשקיע בישראל בידיעה שעלויותין פה יחושבו לפי שער שקל יציב של 4 שקל לדולר ל10 שנים. בנוסף יגיעו לישראל עוד עשרות חברות הנדסה וספקים שיצרו פה המון עבודה ויביאו לכאן המון ידע. לטווח הארוך מטרו בגוש דן (וגם במקמומות אחרים בארץ) ישפר את איכות החיים, ואת הפרודוקטיביות של המשק ויביא לפה השקעות ועלייה. לבסוף פרוייקטי ענק בתחום התשתיות, האנרגיה המיים תחסל כל יוזמה להחרים את ישראל. אף ממשלה אירופית שפוייה לא תסכים שהחברות שלה יהיו מוקצות, ויפסידו לסינים במכרזים של עשרות מליארדי יורו בגלל קומץ סטודנטים שאוהבים ללבוש כאפיות ולצעוק ויוה פלסטין. ישראל של עוד 10 שנים, מעצמת הייטק, פיננסים ותשתיות כבר תהיה מדינה שאי אפשר להחרים אותה. בעיקר לאור מחיר הנפט הנמוך ואי הרלונטיות הכלכלית של מדינות ערב לאירופה.
פרדי | 08.08.18
77.
יש עוד איזורים במדינה
זה בטח יפתיע את הקוראים ובטח זה הפתעה לממשלת י-ל, אבל חוץ ממדינת תל-אביב עם הפריפריות שלה יש עוד צפון המדינה ודרום המדינה שגם סובלים מבעיות דומות לאלה של "מדינת תל אביב". יתרה מכך - אם הממשלה היתה דואגת לפיתוח של האיזורים ה"מוזרים" האלה אז גם העומסים בכבישים במרכז היו קלים יותר, אבל..... אופססס שחכתי! זה איפשהו שם, רחוק, לא באיזור של כביש איילון וכו'... זה שהתקציב הסופי יעמוד על פי2 לפחות - אין ספק זה שהפרוייקט לא יסתיים בזמן (אם יתחיל בכלל) - אין ספק זה שהיעילות שלו תשאף ל 0 בסוף - אין ספק
צפוני | 08.08.18
75.
תמא 38
זו יכולה להיות הזדמנות מצויינת לחזק באופן כולל את יסודות הבתים בתל אביב. אם רשת המנהרות הזו, שחוצה לאורך ולרוחב את גוש דן מתחת למבנים, במקום לערער את יסודותיהם ולהחלישם, תתוכנן כך שתהווה תשתית מספיק טובה לחיזוק המבנים: אולי אפשר יהיה לתפוס שתי צפורים בבת אחת. תקציבים, רבותי, תקציבים...
יואל | 08.08.18
71.
הפחתת הפקקים בכבישים קודם כל ע"י פינוי מידי וקנס כבד לכל חוסם, כולל נכים וכל טרוריסט כביש אחר
ה(חוסר) טיפול של מערכת האכיפה בחסימות הכבישים הוא מגוחך ובזיוני. פקקים של שעות בגלל טרור כבישים, וממש לא אכפת לי אם הטרוריסטים הם נכים, רזים, שמנים, שחורים, ירוקים או צהובים - על המשטרה ורשויות האכיפה להעיף ללא סנטימנטים כל גורם מפריע מהכביש, להכניס למעצר, להטיל קנסות כבדים. רק כך יחוסל הטרנד המטורף והבריוני הזה, שפוגע בכלל האזרחים.
יש לחסל את הטרנד הזה, דחוף | 08.08.18
66.
אם זו התוכנית, חסרים בה חיבורים בין הקווים ותחנות
בכל מקום ששני קווים עוברים במרחק הליכה האחד מהשני, כדאי שתהיה תחנת חיבור למעבר מהיר בינהם. למשל החציה של M3 ו M1 בצפון (אי שם בין הרצליה לרמת השרון לאוניברסיטת ת"א) בנוסף, אין אף תחנה בכל רמת-גן / גבעתיים / בני-ברק למרות שיש קן שחוצה אותן??? התוכנית הזו נראית בעייתית למדי
האזרח הלא מצוי | 08.08.18
65.
ל מספר 47.
חחחח. נכון שבתל אביב גרים קצת פחות מ6 מיליון, אבל במדריד גם כאשר גרו שם 4 מילון אז כבר היה מטרו עם מאות תחנות ולא שני קוים האלה מזקנים שבתמונה. הפער בין תחבורה לישראל למדינות נורמטיביות הוא באלפי תחנות מטרו, רכבות מהירות, בנינים נורמטיבים, ביוב ועמודי חשמל עץ במקום בארים. מדובר בהקמת מדינה מחדש במקום תשתיות אפריקיות ישראליות.
אזרח | 08.08.18
57.
תכנון רקוב וגרוע. לאאאאא
למה שלא יעבור במרכזי הערים הפריפריאליות כמו בכל העולם. לא סביר שתושב רעננה צריך להיסחב עד איזור התעשייה כדי הגיע למרכז תל אביב. אותו דבר להוד השרון. כפר סבא וכל עיר שלא בגוש דן איך זה יעזור להוציא את הילדים מהגן ב5? פשוט חלם מוחלט. לא ייאמן
אבישי  | 08.08.18
52.
מה זה 'מטרו'?
אני לא מבין את הכתבה. מה זה מטרו? לפי הבנתי מדובר ברכבת תחתית, כמו זו שנבנית כבר היום בגוש דן. בכל אופן אני ממליץ לקרוא את תגובה 34. כשהתכנית הזו תגיע לסיום (אם בכלל), פתרונות ההסעה ההמוניים ייראו אחרת ואנחנו נשאר עם מפלצות ופילים לבנים כמו התחנה המרכזית החדשה רק פי מאה יותר גרוע ונרחב. המדרגה הבאה בהתפתחות החברה - טרנספורטציה
ליאור | 08.08.18
51.
כרגיל הולכים על בומבסטי עוד מיליון שנה
למה לא פתרונות מידיים? רשת אוטובוסים רצינית, עם עדיפות בכל הרמזורים, מסלולים ייעודיים. יותר נוח ללכת על פרויקט יקר ומגלומני שיסתיים אם בכלל עוד מיליון שנה ובינתיים יתקע את כולם בפקקים עד שלכולנו יהיו כבר נכדים. העיקר שנתניהו וכץ יוכלו להוציא עוד סרטון עם הדמיות מרשימות.
דני | 08.08.18
50.
לכמה מהמגיבים.
1. הרכבת לנתב"ג מספקת כרגע והקו לירושלים יאפשר (לא מייד) רכבת כל 15 דקות במקום כל 30 דקות וגם שיפור מערך האיתות ישפר את התדירות העבודות כרגע הן לקו לירושלים. הארכת הקו הסגול (והירוק) אפשרית אך יקרה וכרגע מיותרת אך ניתן יהיה לבצע בעתיד. 2. העולם לא "משתנה", לפחות לא בצורה שיהפוך את המטרו לדבר ש"עבר זמנו" ולא, רכב אוטונומי לא מחליף מטרו ולא יפתור את בעיית העומס בכבישים (הוא מקסימום יקל מעט את העומס). 3. רכבת קלה בונים בכל הערים הגדולות בעולם. זה היה הפתרון מהיר יחסית קל וזול יותר לביצוע ושני הקווים המרכזיים יעברו במסלול תת קרקעי במקומות עמוסים. 4. ברור שיש לשפר את מערך התחבורה הציבורית אך צריך לשכוח מהדרישה ל"קו ישיר" לכל מקום, בכל העולם רשתות תחבורה מתבססות על החלפת קווים כשהמטרה לעשות את ההחלפה קלה ומהירה.
אמיר | 08.08.18
46.
מחוץ לקופסא
מחוץ לקופסא ומחוץ למנהרות מיותרות שתעננה (עינויים) את כול המרחב אמצע המדינה. התחבורה האוטונומית בפתח פיתוח מואץ שלה ייתר אחזקת רכב פרטית ירוקן את הכבישים ממכוניות מיותרות ינקה את צירי התנועה מרכבים חונים יצמצם את זיהום האויר והרעש כשהן המכוניות תהפוכנה לחשמליות וכמובן את התאונות שנגרמות מטעויות אנוש. מי שחושב אחורה חופר מנהרות מי שחושב קדימה מרים את התחבורה העירונית אל העתיד ומשאיר את החפירות לארכיאולוגים
מוטי ש | 08.08.18
42.
נראה שלא היכניסו לתחשיב את עלות השוחד למקורבים, רק ברגע שיכניסו יהיה אפשר להתקדם
150,000,000,000 ש"ח, זה הרבה כסף. וזה בסה"כ פחות מעלות תקציב הביטחון לשנתיים וחצי. עכשיו כולנו כבר יודעים, כי 70% (חשבתי פעם שזה 60% עד שתיקנו אותי) מת. הביטחון הולך לפנסיות-משכורות ותבינו (גם הפעם) למה המדינה תקועה. כך ש"אין כסף" לתח"צ מצויינת, שממנה יהנו גם האוכלוסיות המוחלשות בישראל. השחיתות בכלל, ובפרט במשרד הביטחון צריכה להסתיים - זה יוביל לשינוי אמיתי ומהותי ברמת החיים של האוכלוסיות מהעשירונים התחתונים שמשוועים לתקציבים כמו אדם במדבר למים.
סעדיה נ. | 08.08.18
39.
ה"מטרה" שתל אביב ב2040 תהיה כמו ברלין ומדריד ב2015
יצא לי לקרוא את המחקר עלפיו מתוכננים קווי המטרו האלה. החוקרים הניחו המשך גידול באותו קצב כמו היום של מספר התושבים ומספר המועסקים בתל אביב רבתית, ואז חיפשו ערים בעולם שב2015 יש בהם מספר דומה של תושבים ומועסקים. מתוך הערים הללו הם מצאו כי ברלין ומדריד הן גם דומות בגודל וגם התחבורה בהן מתפקדת בצורה טובה. לכן נקודת המוצא שלהם הייתה איך לתכנן את התחבורה בתל-אביב רבתית ל2040 כך שתתפקד כמו בברלין ומדריד ב2015. כמובן הם התעלמו לחלוטין מהעובדה ש2040 זה לא 2015... בסוף היותר ממאה עמודים הם כתבו פיסקה אחת לצורך כיסוי תחת שצריך לעקוב אחר שינויים טכנולוגיים שישפיעו הן על אופן העבודה והן על התחבורה. בסופו של דבר מדובר בבזבוז מוחלט של הרבה יותר מ150 מיליארד שקל, על מערכת תחבורה אנכרוניסטית וחסרת הגיון ל2040.
ציניקן | 08.08.18
37.
ללא תחבורה ציבורית בתדירות גבוהה בתוך השכונות זה לא יעבוד
הרי גם היום יש משתמשים רבים בתחבורה הציבורית שנוסעים בקוי אוטובוס ורכבת. אלה בדיוק אותם אנשים שיסעו גם כאשר יהיה מטרו כך שלא צפוי שינוי גדול בכמות הנוסעים. מה שיגרום לאנשים לזנוח את הרכב הפרטי לחלוטין זה האפשרות לצאת מהבית ולעלות לאוטובוס שיקח אותם אל הציר הראשי בו יש מטרו/רכבת/אוטובוס שיביא אותם למחוז חפצם. אם ההשקה תהיה רק על הצירים הראשיים אז לא נתקדם יותר מדי. נכון להיום בתוך השכונות אין כמעט תחבורה ציבורית ואם יש אז התדירות היא לא כזו שאפשר להסתמך עליה
ירון | 08.08.18
35.
היו מעבירים את זה לסינים כבר מזמו היינו נוסעים ב מטרו
כמה טיפשות וכמה חלם !!!! בולשיט אחד גדול , הדלק שלנו והמיסים הגדולים עליו ממנים את אי הרצון לקדם שלום !! נמשיך לשלם ......... מעניין בבחירות הבאות איזה רעל ימכור לכם ביבי ותרצו לבחור בו , ימשך להיות בובה של המתנחלים והחרדים
XXXXXXXXXXXXXXXXXXX | 08.08.18
21.
לא הבנתי של מי תעמולת הבחירות הזאת - כחלון או כץ?
נחמד שהם מציעים תוכניות כאלה. באמת הגיע הזמן. דברו איתנו בבקשה כשמשהו יתחיל לזוז. כרגע, כץ מעדיף להצטלם עם כבישים פוטוגניים וכחלון מעדיף לגבות מיסים גבוהים על מכוניות ודלק. הקמת תשתיות תחבורה ציבורית היא לא רעיון טוב - היא דרישה הכרחית ממש. אני תומך במהלך כזה (למרות שלא מעריך בכלל את כץ, כחלון ושאר חבריהם בממשלה הרעה הזאת), אבל כרגע חובת ההוכחה עליהם. כשנראה שלא מדובר רק ביחסי ציבור, יהיה אפשר לברך. בינתיים, יש עוד הרבה מה לעשות בלי תוכניות בעלות 150 מיליארד שקל.
שש | 08.08.18
20.
השר כץ שואב משאבים ועושה רעש וצלצולים אבל לא מטפל בפקק באיילון
במקום השקות 150מילארד אפשר ב10אחוז מזה לפתור הפקק באיילון ע"י סלילת נתיבים מעל הנחל עצמו ואם צריך גם קומה נוספת באיילון כמו שהסינים יודעים לעשות.ביזיון של ממשלה שזורקת כספים על מחלפים להנגיש הפריפריה אבל כשהרכבים מגיעים לתל אביב לתקעים בפקק שעתיים.יש גם פתרונות טובים של רכב חשמלי בשיתוף.להכניס 50000רכבים כאלה אוטונומיים שלא צריכים חניה אלא נוסעים לבד ללקוח הבא ומוניות ללא נהג
מאיר | 08.08.18
5.
הביזיון הוא שהרכבת הקלה מתעלמת לחלוטין מנתב"ג
מערכת התחבורה הציבורית העיקרית שאמורה לשרת את תושבי גוש דן בעשורים הקרובים מתעלמת לחלוטין משדה התעופה המרכזי שמשרת את מדינת ישראל. משקיעים עשרות מיליארדים, אבל חוסכים את המיליארד הנוסף שדרוש כדי לכרות מנהרה לקו הסגול מיהוד לנתב"ג. הילדים ונכדים שלנו יקללו אותנו.
נדב | 08.08.18
4.
סוף מעשה במחשבה תחילה! אז למה 50 הוצאתם
למה הוצאתם 50 מיליארד שקל על הקווים הקלים??? זה שליש מהזמן והכסף שכבר היה לכם לכאורה בכיס! להבא בפתרון בעיות בכל תחום תשקיעו יותר בהבנת הצרכים האמיתיים ותנו לאנשים חכמים לעשות את העבודה, למה ישראל כץ החמור הזה לא זז הצידה ומפנה לחכמים, קצת אחריות אישית
אליהו | 08.08.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת