49. לא. אין קשר לסיבוב כדוה"א. האוויר והאטמוספירה מסתובבים איתו. וכך המטוס ש"יושב" על האוויר. מיקי הגאון | 11.11.19 (ל"ת)
48. כח ההתמדה כל המגיבים הטוענים בנוגע לזמן , מהיר או איטי, בטיסה מזרחה או למערב, נקבע עקב סיבוב כדור הארץ, טועים. ההסבר - חוק כח ההתמדה. מהאטמוספירה ועד לקרקע הכל מושפע מכח ההתמדה, עקב סיבוב כדור הארץ סביב צירו. למה הדבר דומה, נתאר נסיעה באוטובוס - כאשר הוא בנסיעה, אפשר להתהלך בו מבלי להזרק לסוף האוטובוס. אך, אם הנהג יבלום, מיד ניזרק אחורה. עוד דוגמה, אדם יושב באוטובוס וזבוב מטריד אותו - בזמן נסיעה, הזבוב יטריד כמו מחוץ לאוטובוס. מדוע בזמן נסיעה באוטובוס, הזבוב אינו נזרק אחורה? כי חוק ההתמדה פועל עליו. הטס באוטובוס | 19.09.18 (ל"ת)
47. מהירות טיסה האם קיימת השפעה גם של כיוון סיבוב כדור הארץ. מערבה טסים עם הסיבוב והיעד מתרחק,מזרחה נגד והיעד מתקרב. חנוך 3.9.18 חנוך | 03.09.18 (ל"ת)
46. טיסה מדרום אמריקה לאוסטרליה אין טיסות ישירות כל הטיסות דרך החוף המערבי של ארהב... אבסורד לטוס מהחצי הדרומי לחצי הצפוני בשביל להגיע לחצי הדרומי או שאולי אין בכלל חצי דרומי וצפוני.... מנחם | 02.09.18 (ל"ת)
45. הסיבה האמיתית רוחות קוריוליס כוחות קוריוליס פועלים בגופים מסתובבים ויוצרים את התופעה ידען | 30.08.18 (ל"ת)
44. Westerly winds עוד כשהייתי דיילת כשטס נו לניו יורק היינו עוצרים באירופה. בדרך חזרה הטיסות היו נון-סטופ. בגלל אותם חוקי טבע מה פתאום נזכרתם עכשיו? אנני | 28.08.18 (ל"ת)
43. תגובות של ערסים בורים לזמן הטיסה אין שום קשר לסיבוב כדור הארץ! מי מביניכם חושב שכדור הארץ שטוח? OMG | 28.08.18 (ל"ת)
42. תשובה ל39 גיא חבל שאתה מגיב לפני שאתה קורא שוב את הכתבה מה שרשמת זה בדיוק מה שהכתב רשם! מרק | 27.08.18 (ל"ת)
41. כמה מגיבים בורים... כדור הארץ מסתובב נגד כיוון השעון (לכיוון מזרח) זו הסיבה שהזריחה בישראל מגיעה לפני הזריחה באירופה....לכן טענת הטוקבקיסטים כי השוני בזמנים נובע מסיבוב כדור הארץ לא הגיוני. אבי | 26.08.18 (ל"ת)
40. הסיבה שונה לגמרי התייעצתי עם הנכד שלי והוא בדעה שבדרך חזרה הטייס מכיר כבר את המסלול ולכן לוקח לו פחות זמן לטוס זאב | 26.08.18 (ל"ת)
39. חבל על הקשקוש - טיסה מניו יורק לישראל קצרה יותר מישראל לניו יורק חובבנות לשמה.... זה בדיוק הפוך וזה קשור לכיוון הסיבוב של כדור הארץ גיא | 25.08.18 (ל"ת)
38. למה בעצם צריך לטוס ? כדור הארץ מסתובב סביב צירו, צריך פשוט להמריא ולהישאר במקום, סיבוב כדור האאץ יביא אותנו ליעד.. צדוק | 25.08.18 (ל"ת)
37. עוד פרמטר הטיסה מישראל לאירופה מתארכת גם בגלל ששדות התעופה בערים הגדולות באירופה עמוסים יותר מנתב"ג דני, ת"א | 25.08.18 (ל"ת)
34. להלן מספרי התגובות של חסרי המושג 3 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 28 30 32 אין שום קשר לסיבוב כדור הארץ. שום קשר. אחרת הייתם עולים עם הליקופטר למעלה בתל אביב וממתינים שכדור הארץ יסתובב ויורדים ישר למטה בברצלונה... כדור הארץ מסתובב ולוקח אתו את ההליקופטר בגלל כח המשיכה, ולכן המטוס יישאר מעל אותה נקודה בתל אביב כל הזמן. לכן גם בעת טיסה זה לא קשור בכלל. אורן | 25.08.18 (ל"ת)
33. תשובה לשואלים על סיבוב הכדור ההשפעה היא זניחה בגובה כזה, בדיוק כמו שציפור שעפה באוויר שעה לא מתקדמת או כאשר את קופץ באוויר אתה נופל באותו מקום ולא קדימה יותר, כך גם מטוס באוויר לא מושפע מהסיבוב משה | 25.08.18 (ל"ת)
32. ומה קורה עם מהירות כדור הארץ טסים עם כיון הסיבוב או בניגוד לו הוא מסתובב במהירות של 40אלף מטר ב24 שעות מהיר זה כמובן היקף כדור הארץ איפה זה נלקח בחשבון ?? הברבור הירוק | 25.08.18 (ל"ת)
30. איזה בולשיט הטיסה מזרחה מהירהיותר כי פשוט טסים נגד כיווון סיבוב כדור הארץ . נתנייתי | 25.08.18 (ל"ת)
28. ישנם כמה וכמה עובדות שלצד אחד לוקח יותר מצד שני אחת מהם זאת כמובן הרוחות בדרך כפי שהוסבר כאן ודבר נוסף זה כיוון התזוזה של היקום. כשהכדור מסתובב מול הטיסה לוקח פחות זמן לטוס. חיים | 25.08.18 (ל"ת)
27. זה לא בגלל סיבוב כדור הארץ? אחרי כדה"א מסתובב ממערב למזרח - כלומר אם אתה טס מזרחה זה בעצם עם כיוון התנועה יוני | 25.08.18 (ל"ת)
25. יש אי דיוק קודם כל, לשלמה לוי, הרוח לא משפיעה על מהירות הקרקע, לא יודע מאיפה הבאת את השטות הזאת. מהירות הקרקע לא קשורה לאטמוספרה אלא לסיבוב כדוה"א סביב צירו. לכותב הידיעה, אכן ישנם שני זרמי סילון בכל המיספרה, אך לא שניהם נגרמים כתוצאה מהפרשי טמפ'. כדי לדייק, ישנו זרם סילון סובטרופי (כחלק מתא הדלי), שנגרם כתוצאה משימור תנע זוויתי (וכוח קוריוליס), וזרם סילון שהוא אכן תוצאה של הפרשי טמפ' והחוזק והמיקום שלו נקבעים ע"י גלים בעלי סקאלות גדולות, והמכניזם שיוצר את זרם הסילון במקרה זה הוא לא פשוט להסבר. Yoa | 25.08.18 (ל"ת)
23. עידן הבורות מספר 4 אין לך מושג. עדיף שלא היית מגיב. ורואים שלא למדת פיסיקה. ומה זה בדיוק מהירות הקרקע? לקרקע יש מהירות? חחח עידן | 25.08.18 (ל"ת)
20. איזה זרם?? אתם רציניים?? כשטסים נגד כיוון סיבוב כדור הארץ הזמן מתקצר, כשטסים ההפך הזמן מתארך ...מה הקשר לזרמים .. אלי | 25.08.18 (ל"ת)
17. טיסה מזרחה כמה חבל, שבישראל לא מלמדים גאוגרפיה ואסטרונומיה כמו שצריך. וגם לא קראים ספר בשמונים יום סביב עולם של ז'ול ורן. ככה היהו יודעים שכדור הארץ מסתובב. וכאשר טסים ממערב למיזרח, כדור הארץ מסתובב לקראת מטוס טולי | 25.08.18 (ל"ת)
16. טיסה מזרחה מול טיסה מערבה כמה חבל, שבישראל לא מלמדים גאוגרפיה ואסטרונומיה כמו שצריך. וגם לא קראים ספר בשמונים יום סביב עולם של ז'ול ורן. ככה היהו יודעים שכדור הארץ מסתובב. וכאשר טסים ממערב למיזרח, כדור הארץ מסתובב לקראת מטוס. טולי | 25.08.18 (ל"ת)
15. מה משפיע באמת הסיבה העיקרית אשר משפיעה על משך הטיסה הקצרה ביותר מזרחה היא סיבוב כדור בארץ! בטיסה מערבה, לצורך העניין מישראל לארה״ב טסים עם כיוון הסיבוב, בטיסה בחזרה לישראל, טסים נגד הכיוון... כך שישראל ״מתקרבת״ אל המטוס בזמן שהמטוס מתקרב אליה... השפעת זרמי הסילון זניחה. דדי מיש | 25.08.18 (ל"ת)
13. וואלה, מה אתה שח? המממ, לא קונה את ההסבר שלך... ולכיוון סיבוב כדור הארץ אין השפעה? | 25.08.18 (ל"ת)
9. גולדה מאיר 9 טבריה תמיד חשבתי לעצמי שהסיבה לזמן קצר יותר בדרך חזרה מארצות הברית קשור לסיבוב כדור הארץ ממזרח למערב… . רפי | 25.08.18 (ל"ת)
8. האם אין השפעה על סיבוב כדור הארץ ככל שידוע לי הכדור מסתובב יותר מהר ממהירות הטיסה אריאל | 25.08.18 (ל"ת)
3. טיסה מזרחה מול טיסה מערבה אין קשר בין טיסה "עם הרוח" לטיסה "נגד הרוח" ולמהירות הטיסה. הרוח משפיעה על מהירות הקרקע ולא על מהירות הטיסה שלמה לוי | 25.08.18 (ל"ת)
1. זרמי הסילון לא משפיעים על ״עיצוב״ המטוסים. ״עצבו מטוסי הנוסעים כך שיהיו אופטימליים לטיסה בגובה של סביב 30,000 רגל - בו יש איזון טוב בין צפיפות האוויר והשפעת הזרמים.״ לא נכון. הגובה הוא האופטימלי בהקשר של צפיפות שלבד. איזון בין כח הגרר שמנסים למזער לבין כח העילוי שרוצים למרב. זרמי הסילון לא נלקחים בחשבון. רוסבי | 25.08.18 (ל"ת)
למה הטיסה מישראל לאירופה וארה"ב לוקחת יותר זמן מהטיסה חזרה?
49 תגובות לכתיבת תגובה