אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

למה הטיסה מישראל לאירופה וארה"ב לוקחת יותר זמן מהטיסה חזרה?

49 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

48.
כח ההתמדה
כל המגיבים הטוענים בנוגע לזמן , מהיר או איטי, בטיסה מזרחה או למערב, נקבע עקב סיבוב כדור הארץ, טועים. ההסבר - חוק כח ההתמדה. מהאטמוספירה ועד לקרקע הכל מושפע מכח ההתמדה, עקב סיבוב כדור הארץ סביב צירו. למה הדבר דומה, נתאר נסיעה באוטובוס - כאשר הוא בנסיעה, אפשר להתהלך בו מבלי להזרק לסוף האוטובוס. אך, אם הנהג יבלום, מיד ניזרק אחורה. עוד דוגמה, אדם יושב באוטובוס וזבוב מטריד אותו - בזמן נסיעה, הזבוב יטריד כמו מחוץ לאוטובוס. מדוע בזמן נסיעה באוטובוס, הזבוב אינו נזרק אחורה? כי חוק ההתמדה פועל עליו.
הטס באוטובוס | 19.09.18
34.
להלן מספרי התגובות של חסרי המושג
3 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 28 30 32 אין שום קשר לסיבוב כדור הארץ. שום קשר. אחרת הייתם עולים עם הליקופטר למעלה בתל אביב וממתינים שכדור הארץ יסתובב ויורדים ישר למטה בברצלונה... כדור הארץ מסתובב ולוקח אתו את ההליקופטר בגלל כח המשיכה, ולכן המטוס יישאר מעל אותה נקודה בתל אביב כל הזמן. לכן גם בעת טיסה זה לא קשור בכלל.
אורן | 25.08.18
25.
יש אי דיוק
קודם כל, לשלמה לוי, הרוח לא משפיעה על מהירות הקרקע, לא יודע מאיפה הבאת את השטות הזאת. מהירות הקרקע לא קשורה לאטמוספרה אלא לסיבוב כדוה"א סביב צירו. לכותב הידיעה, אכן ישנם שני זרמי סילון בכל המיספרה, אך לא שניהם נגרמים כתוצאה מהפרשי טמפ'. כדי לדייק, ישנו זרם סילון סובטרופי (כחלק מתא הדלי), שנגרם כתוצאה משימור תנע זוויתי (וכוח קוריוליס), וזרם סילון שהוא אכן תוצאה של הפרשי טמפ' והחוזק והמיקום שלו נקבעים ע"י גלים בעלי סקאלות גדולות, והמכניזם שיוצר את זרם הסילון במקרה זה הוא לא פשוט להסבר.
Yoa | 25.08.18
15.
מה משפיע באמת
הסיבה העיקרית אשר משפיעה על משך הטיסה הקצרה ביותר מזרחה היא סיבוב כדור בארץ! בטיסה מערבה, לצורך העניין מישראל לארה״ב טסים עם כיוון הסיבוב, בטיסה בחזרה לישראל, טסים נגד הכיוון... כך שישראל ״מתקרבת״ אל המטוס בזמן שהמטוס מתקרב אליה... השפעת זרמי הסילון זניחה.
דדי מיש | 25.08.18
1.
זרמי הסילון לא משפיעים על ״עיצוב״ המטוסים.
״עצבו מטוסי הנוסעים כך שיהיו אופטימליים לטיסה בגובה של סביב 30,000 רגל - בו יש איזון טוב בין צפיפות האוויר והשפעת הזרמים.״ לא נכון. הגובה הוא האופטימלי בהקשר של צפיפות שלבד. איזון בין כח הגרר שמנסים למזער לבין כח העילוי שרוצים למרב. זרמי הסילון לא נלקחים בחשבון.
רוסבי | 25.08.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת