אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כישלון לכץ: רפורמת מערכות הבטיחות לרכב לא מתניעה

67 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

60.
יש נהגים המקבלים החזר מלא או חלקי על רישיון הרכב כמו נכים או שהמעסיק משלם הוצאה זו
למשל עובדי חברות ציבוריות . לגביהם אין שום סיבסוד. שיציעו התקנה חינם והאוצר ישלם ישירות לחברות. בחברות הנ"ל מציעים אביזרים אלו במחיר יקר. למשל במוביילאי מציעים אביזר כזה ב-5000 ש"ח. כאשר הזול פחות אמין ויעיל. הסיבסוד נפרש ל-3 שנים ואם מוכרים הרכב המערכת נשארת אצל הקונה שנהנה מהסיבסוד. משרד התחבורה חייב לאלץ יבואני רכב לייבא מכוניות עם מערכות בטיחות אקטיביות ומקוריות לא להתקין מערכות אלו בארץ. כל התקנה מקומית גורמת נזקים לרכב.
אחד | 28.08.18
58.
ל-37: כנראה שהנהג הגרוע פה הוא אתה, אם המערכת הזו ״עוזרת״ לך
לצערי המערכת המחורבנת הזו מותקנת היום כברירת מחדל בכל רכבי הליסינג. התראת ההתנגשות של המערכת שלי צפצפה לפחות פעם ביום, למרות שלא היתה כל סכנה כזו. לאחר כ-3 חודשים של צפצופים (כ-100 התראות שווא על התנגשות + השד יודע כמה התראות על ״סטיה״ מנתיב) - ניתקתי אותה מהחשמל. וראה זה פלא! חלפה לה חצי שנה, ולא התנגשתי באף אחד! מה זה אומר? שהמערכת מייצרת 100% התראות שווא! 100%!!! לא רק זה, אלא שהתראות השווא האלו היו מקפיצות אותי בכל פעם, והייתי בולם בפתאומיות בגללן. למה להתקין דבר מעצבן ומסוכן כזה מרצון? עכשיו הנסיעה שקטה ובטוחה.
לא אלון | 28.08.18
45.
מה שחשוב זה לדאוג שיקבלו הנחות אמתיות בביטוח
חברות הביטוח הורידו את ביטוחי החובה מצד אחד למי שהתקיים מערכות התראה, אבל מהצד השני העלו את מחירי ביטוחי צד ג' ומקיף, דווקא למי שהתקין את המערכת (כנראה שבגלל שהם לא מרוויחים עליו מספיק בחובה). לעיתים הם עושים את זה דרך הנחות למי שלא התקין, שהם לא נותנים למי שכן התקין. אם המפקח על הביטוח יטיל כאן את כובד משקלו, זה ייפתר. אבל לכחלון אין אינטרס, כי זו תכנית של כץ. הכול פוליטיקה.....
דור | 28.08.18
41.
ישראבלוף כרגיל בישראליסט- התקשרתי לבדוק פרטים ובחברה נאמר כל מה שכתוב,ובנוסף
כמובן מה שפה לא כתוב: הנציגה אמרה שאם אני אמכור את הרכב במהלך תקופת ה3 שנים ,ההחזר שטרם קיבלתי ,מבוטל!!! כלומר כדי להנות מכל ההחזר אני כבול לרכב שברשותי 3 שנים מרגע ההתקנה! האם הפקידה טעתה או שכרגיל עובדים פה על האנשים???
אמיר | 28.08.18
40.
לא מבין את התגובות הבכייניות פה
התקנתי את המערכת של אחת החברות - עלתה לי 2100 ש"ח תוך שלוש שנים אקבל את ה-1500 בהנחה על טסטים וזה מצוין כי אני בהחלט רואה עצמי שומר את הרכב מעל 3 שנים - וגם אם לא זה יעבור למי שאמכור לו את הרכב.. חוץ מיזה, לאחר שהתקנתי התקשרתי לחברת הביטוח וקיבלתי הנחה של 200 ש"ח לביטוח השנתי שלי.. כלומר עוד 600 ש"ח ב-3 שנים תוך 3 שנים אני מקבל את כל כספי בחזרה ואמשיך לקבל הנחה בביטוח עכשיו אחרי שמבחינת חשבון זה דווקא עושה לי שכל יש את העניין הבטיחותי - יש לי מערכת שמתריאה וגם אם רוב הזמן זה מיותר כי אני מסתכל על הכביש ורואה מראש את הדברים עליהם היא מתריאה - מספיק פעם אחת שתתריאה בזמן וזה כבר שווה כל שקל!! צריך למצוא פתרון למי שידו אינה משגת לשים סכום של 2100 ש"ח ביום ההתקנה - לדעתי אפשר גם בתשלומים.
יעקב | 28.08.18
38.
לא התקנתי כי לא רציתי את ההצקה
הרכב שלי לא חדש (2004) ואני לא מוכן להתקין מערכת שרק תציק ותצפצף לי כל הזמן. אם כן הייתי מתקין זה רק אם הייתי יכול להשתיק אותה (והייתי מתקין רק בשביל לקבל את הכסף בחזרה וההנחה על הביטוח). אוהב את השקט שלי כשאני נוסע, כבר לא מקשיב לפרסומות ברדיו שנים (מבחר מאוד מוגבל בארץ כשבחו"ל יש רדיו לווייני עם מאות ערוצים). בשקט שלי בדרכים עם ספר שמע/אודיו ולא מעניין אותי כמה פקקים יש
שחר2 | 28.08.18
36.
כמה נהגים גרועים יש פה..
המון תגובות על המערכת "שמפריעה" .. הצ'יקמוק הוא הנהג, המערכת טובה. יש לי 2 רכבים, באחד אייוקס ובשני מובילאיי. את שתי המערכות התקנתי בתשלום מלא, לפני הסבסוד. המערכות עובדות טוב מאוד, למי שנוהג כמו בן אדם ולא כמו חיה. במערכות יש התראה על שמירת מרחק, סטיה מנתיב והולכי רגל (במובילאיי), מי ששומר מרחק ומאותת כשעובר נתיב, כמעט לא ישמע את המערכת מצפצפת. המערכות מצילות חיים ותאונות "קטנות" , שעולות הרבה כסף מומלץ
אלון  | 28.08.18
35.
המערכת מצפצפת על כל פיפס ויוצרת שאננות אצל המשתמש
מערכת אקטיבית הרבה יותר יעילה ואיכותית. אי אפשר להשוות את מובילאיי למערכות אקטיביות בוולוו, במוו ומרצדס. והכי מצחיק, מובילאיי עובדת עם יצרניות אלו ויוצרת מערכת אקטיבית אינטגרטיבית. באם מדינת ישראל שואפת למגר תאונות אפקטיבית ולא רק לרפד את כיסי מובילאיי ע״י קידום הדגם הפאסיבי והנחות, היא מחוייבת לכלול בתקנון היבוא לישראל סעיף המתיר עלייה לכביש של רכבים עם מערכת אקטיבית בלבד, ללא יוצאים עם הכלל, במסגרת קיט בטיחות בסיסי של היצרן.
ינון | 28.08.18
27.
התקנתי במאזדה CX-5 2014 ובברלינגו ותיקה 2004 !
1) אם מכוונים את זמן ההתרעה ל-7 שניות נניח (תלוי בנהג), זה מצמצם את התרעות השוא למשהו פרקטי. 2) מי שעסוק בסלולארי במקום לנהוג חייב מע' כזו. 3) פעם לאחר שהורדתי את בתי בביה"ס, הסתכלתי שמאלה לאחור ע"מ להשתלב בנסיעה. בדיוק בחצי שניה הזו יצא רכב מחנייה ועמד בניצב אלי חצי מטר קדימה ממני. למזלי הספקתי לעצור (זה היה שבוע לפני שהתקנתי את המע' מובילאיי). 4) אין קשר למחיר או שנתון הרכב לגבי החלטה אם להתקין או לא. פחחות בכל מקרה תעלה כמה אלפים טובים.... 5) אכן היה עדיף לקבל את מלוא ההשתתפות מיד ולא לאחר שני טסטים.
יוסי | 28.08.18
23.
הייתי שמח לשלם גם 2000 ש"ח בשביל מערכת בטיחות אקטיבית.
מובילאיי אני לא אתקין גם בחינם- זאת מערכת ש-99.99% מהזמן רק מפריעה לנהג. הכישלון של השר הוא לא מחסור בהתקנות מובילאיי אלא שהיבואנים בישראל מייבאים מכוניות בלי מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות ובמקומן מתקינים מובילאיי/תחליף-מובילאיי שרק מצפצף.
מישהו | 28.08.18
21.
לא מבין את התגובות הבכייניות פה
התקנתי את המערכת של אחת החברות - עלתה לי 2100 ש"ח תוך שלוש שנים אקבל את ה-1500 בהנחה על טסטים וזה מצוין כי אני בהחלט רואה עצמי שומר את הרכב מעל 3 שנים - וגם אם לא זה יעבור למי שאמכור לו את הרכב.. חוץ מיזה, לאחר שהתקנתי התקשרתי לחברת הביטוח וקיבלתי הנחה של 200 ש"ח לביטוח השנתי שלי.. כלומר עוד 600 ש"ח ב-3 שנים תוך 3 שנים אני מקבל את כל כספי בחזרה ואמשיך לקבל הנחה בביטוח עכשיו אחרי שמבחינת חשבון זה דווקא עושה לי שכל יש את העניין הבטיחותי - יש לי מערכת שמתריאה וגם אם רוב הזמן זה מיותר כי אני מסתכל על הכביש ורואה מראש את הדברים עליהם היא מתריאה - מספיק פעם אחת שתתריאה בזמן וזה כבר שווה כל שקל!! צריך למצוא פתרון למי שידו אינה משגת לשים סכום של 2100 ש"ח ביום ההתקנה - לדעתי אפשר גם בתשלומים.
יעקב | 28.08.18
11.
אנשים לא מפגרים, רואים ממשלה שעושה קומבינות וקידום לעסק פרטי...
אין מתנות בחיים... מביאים לך הנחה של1500 אם תוציא 3000, אז בעצם דוחפים לך מוצר ב1500 שקל, ואם הוא לא שווה את הטרחה, למה? כל הנושא הזה מסריח משחיטות ממשלתית, לוקחים כספי ציבור בפועל שהם "שלך" בכאילו מהאגרה, ומפנים אותם לחברה פרטית, אם תבדקו טוב טוב תגלו את הקשר בין הממשלה לבין החברה הזו...
אריה | 28.08.18
9.
כישלון של השר??? פייק ניוז
או שאתם לא יודעים איך זה עובד או שאתם סתם מעוותים מידע. מי שהחליט על שיטת הסבסוד הזו היא *רשות המיסים*. לא שר התחבורה מחזיר פה כסף. בדיוק כמו שהיה בזמנו עם מערכות ה-ABS. והנה בא שר ומציע לציבור הרחב מערכת שאולי לא מושלמת אבל בטח יותר טובה ממה שיש לרוב המכוניות, והוא לא רוצה. אמה מה? השר אשם.
פגסוס | 28.08.18
8.
מערכות בטיחות? בדיחה
יש לי מערכת כזו כבר כ 3 שנים, התראות שוא מקפל בכביש, הולך רגל על המדרכה בזמן נסיעה בכיכר. ייבואנים מוציאים את המערכות האקטיביות ומתקינים את הצפצפה של מוביל איי או דומה. לאחר זמן כולם מתעלמים מההתראות. בקיצור כמו שאר הרפורמות ההבטחות של שר התחבורה הכל הבל הבלים ובזבוז כספים (להזכירכם הסגא של קו הרכבת לירושליים).
ליאור | 28.08.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת