144. מתנה ענקית לעמק ולצפון יעיר את העמק הרדום ויצור חיבור לעולם ולדור הצעיר בעיקר. אבי | 02.02.19 (ל"ת)
142. רק בצפון בתור תושב הצפון כל המתייפיפים למינהם שבקיבצים בעמק יכולים לבכות עד מחר יותר כלכלי יותר נחוץ הרוב המוחלט של תושבי הצפון מחכים להחלטה הנכונה צפוני | 20.09.18 (ל"ת)
141. בדרום רוצים בצפון לא רוצים אבל בכל זאת ידחפו את זה לגרון של כולם מדינת חלם בכייה לדורות אם אסון כזה יקרה ויהרסו את העמק עם שדה בליבו יזרעאלי | 17.09.18 (ל"ת)
140. חיפאית שגרה בעמק אני חושבת שזו טעות לרכז את כל הביצים בסל אחד, הווה אומר לרכז את כל בסיסי האימונים בדרום, אלא אם כן מישהו ממש מבקש שיעשו לנו את מה שאנו עשינו למצרים ב-67. אז קודם כל זו התכלית הראשונה מדוע לדעתי אסור לבטל כאן את הבסיס ברמת דויד אעפ"י שהוא עושה המון רעש והאמינו לי, הוא טס לי ממש מעל הראש. שנית, למרות שהתעקשו וטעו למקם כאן תחנת רכבת ליד כפר יהושע באמצע שום מקום במקום להטות קצת את המסלול לטובת יקנעם למשל או לפחות טבעון (לא! היו חייבים כאן היכן שגרים בקושי 800 איש)- העובדה שבנו כאן תחנת רכבת לא מחייבת לבנות גם שדה תעופה רחמנא לצלן! ועוד בינלאומי! אין דבר הגיוני יותר מאשר הרחבת שדה התעופה הקטנטן בחיפה- הוא צמוד לתחנת הרכבת במסלול למרכז הארץ לצפונה ולדרומה (קצת יותר משמעותי מרכבת לבית שאן או לחיפה שמאלצת עוד המתנה והחלפה), לקריות, לאזור מחיה של הרבה יותר תושבים ובאופן כללי נחיתה בחיפה רחוקה ב-50 דקות מתל אביב ברכבת , בעוד שמרמת דויד יהיה מדובר בשעתיים נסיעה לפחות!!! הייתי אומרת שעבור מדינה כל כך קטנה גיאוגרפית זה פשוט טמטום ממדרגה ראשונה! טלי | 16.09.18 (ל"ת)
139. להאריך את שדה התעופה בחיפה לים- יפריע לפחות אנשים המצע על קו רכבת חשוב יאפשר מגישות טובה יותא סבתא | 01.09.18 (ל"ת)
138. העיקר לפרק את מונופול רת'א בצפון , בדרום, העיקר לפרק את המונופול המושחת ,אוכל החינם , משכורות עתק, בטלנים , המחזיקים את המדינה בביצי...... רת'א. לתת את שדה רמון והשדה השלישי לידיים פרטיות או מוניציפליות. אריק | 31.08.18 (ל"ת)
137. בדיחה מרעישה, בג״צ לפינוי ישובים! כן ממש כך, הוגש בגצ הזוי עם דיבור על פינוי ישובים..... נו נו מי מנהל אותנו, הזוי ומביש, ומיותר. Doron | 31.08.18 (ל"ת)
135. בן העמק בעד קידמה בעד שדה. מצער שמתנגדים לקידמה, למען עתיד מבטיח ומעדיפים התנגדות למען שממה וחוסר פעילות נקווה שכל היתרונות האובייקטיביים יגברו על ההתנגדויות ונקבל מתנה עולמית וחיבור לעולם הגדול והמאפשר. דורון | 30.08.18 (ל"ת)
134. כן מוחלט אני ממש מצטערת שזה יפריע לעשירים ממילא עם הרעש, אך הציבור האחר צריך את זה לתעסוקה ונגישות בהתאם לגדילה של התושבים באיזור, מי שרוצה את השקט יחפש אחריו במקום אחר. מלכה | 30.08.18 (ל"ת)
133. שדה צפוני הוא הבחירה הראויה לא הגיוני לטרטר 2 מיליון אזרחים לשדה תעופה במרכז המדינה בשביל כל נופשון בחו"ל. השדה הצפוני טוב לתושבי חיפה, הקריות, עכו, נהריה, צפת, כרמיאל, טבריה, קצרין וכל הישובים הערביים. כיום כל אלה נדרשים כיום לחצות חצי מדינה בשביל כל טיסה וזה אבסורד. בנוסף ליד השדה הצפוני החדש יש להקים איירפורט סיטי 2, וכך לספק תעסוקה טובה לאלפי צפוניים. מדינת ישראל השקיעה מיליארדים בדרום, בדמות מעבר צה"ל לנגב. הגיע הזמן להשקעה לאומית משמעותית גם בצפון, כמו שדה תעופה בינ"ל שלישי (אחרי בן גוריון ורמון). כך הצפון יהפוך לאטרקטיבי יותר למגורים, ופחות אזרחים יתעקשו לחפש דיור דווקא בגוש דן הצפוף. אחרי שיהיה פתרון תעופה לצפוניים אלה לא ידרשו יותר להגיע לשדה במרכז, ואז יתפנה מקום בו לתוספת של עוד תיירים. המצב כיום שאין יכולת לקלוט לכאן עוד מיליוני תיירים, כי בן גוריון כבר מפוצץ. לדרומיים יש את שדה רמון, כשיש היגיון לייצר אליו רכבת מב"ש. אם בהמשך יהיה עוד תקציב ניתן לשקול גם שדה נוסף בדרום. dw | 30.08.18 (ל"ת)
132. לא רוצה שדה תעופה בעמק!!! זה סתם יעשה עוד רעש ועוד רעש, אם חשבתם שהמטוסים של חיל האוויר מרעישים אז חכו שתראו כמה רעש מטוסי הג'מבו הגדולים עושים רעש!! תשאלו את תושבי לוד וסביבתה... המדינה הזאת יותר מדי קטנה מכדי שישימו באזור כמו עמק יזרעאל שדה תעופה של 3000 דונם שייבנו על שטחים חקלאיים ושמורות טבע!! בנוסף באזור הסתיו יש תנועה גדולה של ציפורים בדרך להחולה, אז באמת נראה לכם הגיוני שיביאו לפה גם מטוסים במקום שבו יש יותר טבע משאר הארץ??? אסוררר לתת לשדה תעופה לקום בעמק!! אני | 30.08.18 (ל"ת)
131. ל-126 תושבי עפולה ומגדל העמק מתים שיקימו את השדה ברמת דוד רק תושבי מקומות כמו נהלל מתנגדים. לעפולה ומגדל העמק ונצרת, נצרת עלית זה המון המון מקומות תעסוקה והשארת הדור הצעיר באזור. תדייק | 30.08.18 (ל"ת)
130. ממש לא טעות! יש שם כבר שדה תעופה פעיל! מטוסים ממריאים שם עם מבער כולל בלילה שזה רעש חזק בהרבה ממטוס אזרחי יש שם כבר תשתיות, מסלולים, מכשור... היו צריכים לעשות את זה כבר מזמן... ר | 30.08.18 (ל"ת)
129. ממילא זה שדה תעופה פעיל בסך הכל מחליפים את המטוסים. יקבלו פיצויים ושישבו בשקט. זה לא בסיס ויפסנה | 30.08.18 (ל"ת)
128. נתב"ג אולי 50 בעולם, בטח לא מקום 5. זה סתם פייק ני מישהו מפמפם לעיתונות שנתב"ג חמישי בעולם בתנועה והעיתונות קונה את השטות הזאת? פחחחח | 30.08.18 (ל"ת)
127. 5 הגדולים? ממש לא! בדיקה מהירה בגוגל: היטרו לונדון, 90 מיליון. גטוויק לונדון 45 מיליון, פרקפורט גרמניה 65 מיליון, JFK ניו יורק 59 מיליון, הונג קונג 69 מיליון...... ולא דברנו על סין, הודו. בן | 29.08.18 (ל"ת)
125. בשנה הבאה נתב"ג יהפוך לאחד מחמשת השדות הגדולים בעולם?? אין סיכוי שזה נכון מדגם קצר של שדות תעופה שגדולים לאין ערוך מנתב"ג: JFK, ניוארק, הונג קונג, סיאול, בייג'ינג, איסטנבול, פרנקפורט, מינכן ועוד ועוד. Check your facts דן | 29.08.18 (ל"ת)
124. These are the 20 busiest airports in the world These are the 20 busiest airports in the world 1. Hartsfield-Jackson Atlanta International Airport (ATL): 103,902,992 passengers in 2017. 20: Denver International Airport (DEN): 61,379,396 passengers in 2017. כלכליסט ? | 29.08.18 (ל"ת)
122. אז למה כל ראשי הרשויות בדרום רוצים נבטים? אם גם כל ראשי הרשויות בדרום רוצים שדה בנבטים, וגם כל ראשי הרשויות בצפון לא רוצים רמת-דוד אלה גם נבטים, וגם המרחק מנבטים לת'א הוא בדיוק כמו המרחק מרמת-דוד לת'א, וגם בנבטים כבר השקיעו מיליארדים בבניית השדה שיצטרכו להשקיע מחדש ולבנות מחדש בצפון. אז אני שואל - למי יש אינטרס לקדם את חלופת רמת-דוד על חשבון המשך השקעה בנבטים? למי? לאלה שגוזרים קופון על העבודה הכפולה... עוד מיליארדים מכספי המיסים שיחולקו בין יועצים, מקורבים וקבלנים עלובים, והכל על חשבון אזרחי ישראל... חלאס כבר לעשוק אותנו! יהודה | 29.08.18 (ל"ת)
121. כתושב טבעון צריך וראוי לבנות רק כאן ברמת דוד א.כי יש באיזור 2 מליון תושבים שצריכים לסוע שעתיים לנתבג. ב.זה ירים את המסחר התיירות והכלכלה בכל איזור חיפה והצפון אין לשמוע לחוויות הקיבוצים שבגלל 1500 איש לא נעשה זאת ,יש להסתכל על האינטרס הכולל יוני | 29.08.18 (ל"ת)
120. צריך לעשות הפגנות לגבי הנושא 1.אין להרוס את העמק 2. יש להקים ולפתח את שדה נבטים 3. יש לסגור את שדה דוב ונמל חיפה, אין הצדקה היום להחזיק שדה תעופה על קוו החוף אלה רק בתוך הארץ 4. שדה תעופה בנבטים יפתח ויעבה את הדרום ויגרום לפיתוח תעשייתי ותחבורתי למרכז צהוב בנשמה | 29.08.18 (ל"ת)
119. שיפסיקו לבלבל ולהטעות עם מספרים 1. נבטים תוכנן מראש כשדה תעופה אזרחי 2.הפגיע האזורית (ערים, מושבים, קיבוצים)מבחינת רעש והרס העמק יהיו גבוהים ויגרמו לסבל רב לתושבים 3. כבר מזמן שמענו לפני המספרים את הסיבה האמיתית והלובי בכדי שהשדה תעופה יהיה בצפון (תקציבים) 4. חבל שאתם מעדיפים אזור מפותח על פני מקום הצמא לפיתוח ומהווה פגיעה יותר קטנה וגם לא מובנת לי השורה שעלות פיתוח בצפון עולה פחות מהדרום,איך בדיוק ע"י הרס העמק בכיה לדורות צהוב בנשמה | 29.08.18 (ל"ת)
118. מזכיר את התנגדות לכביש 6 בזמנו משהו היום חושב מדינה בלי כביש 6 .יהיה עוד 10 שנים שדה תעופה אזרחי בצפון וזה יביא אלפי מקומות עבודה לאזור ועד אז יהיו מטוסים יותר שקטים תושב הצפון | 29.08.18 (ל"ת)
117. רק בצפון !!!!!!!! משרת יותר אנשים , יביא מקומות תעסוקה לצפון יקל על הנוסעים . זה לא שעכשיו אין לתושבי העמק רעש מטוסים יש שם בסיס יותר מרעיש ובסיכום הדברים הדבר יחלק יותר טוב את כמות ההמראות והנחיתות בין המרכז לצפון ממשלה שתדאג באמת לצפון תקים את השדה על אף קולות הבכיינים צפוני | 29.08.18 (ל"ת)
116. צריך שדה תעופה בצפון שישרת את כל התושבים באזור וגם יהיה קרוב יחסית למרכז עם תחנת רכבת מהשדה. שדה בדרום בתמנע כבר יש עכשיו צריך ברמת דוד אן | 29.08.18 (ל"ת)
114. שחיתות רת"א בראשות פלדשו תתגלה בימים הקרובים האיש קומוניסט מושחת בכל רמ"ח איבריו. מינויים כושלים של קרובי משפחה ושחיתות שלטונית שעיקרה מאפיינת תקופתו כהונתו . רת"א הינה אמורה להתערב בהחלטות פוליטיות ודמוקרטיות . טובה | 29.08.18 (ל"ת)
112. שומר העמק אייל בצר נרדם בשמירה! איפה מועצת עמק יזרעאל והעומד בראשה אייל בצר?! נרדמתם בשמירה חברים. צוחקים עליכם שם למעלה בדרגים הםוליטיים. בושה | 29.08.18 (ל"ת)
110. כל התומכים, אתם תגעגעו לפקקים של היום ! הצפון יסתם התנועה תהיה רבה משנה לשנה בתקופת החופשים והנסיעות , תחשבו על עוד 10 שנים ,אתם תברחו ,או שילדכם יברחו ,הדרום מרוווח וללא פקקים ,שטחים פנויים רבים לחניונים ולמבנים ,הדרום יפרח מפרוייקט כזה ,בגלל שהקרקע זמינה וזולה ,והכי חשוב הציבור תומך , אבי | 29.08.18 (ל"ת)
108. לא הכל רק שיקולים של כסף פשוט נמאס שהכל בארץ הזו משיקולי כסף! תיירים לא יגיעו לכאן עם כל המדינה הזו תהיה כבישים ושדות תעופה. שדה תעופה בעמק יזרעאל יפגע אנושות באחד האיזורים היפים בארץ . נבטים זקוק לפיתוח עמק יזרעאל לא. איזה עצוב שזו הייתה ההחלטה... נמאס | 29.08.18 (ל"ת)
107. להכין שדה לישראל 50 מיליון תושבים חרדי מכפיל עצמו כל 15 שנים ויהיה רוב חרדי ב 9 205.זה יהיה נמל התעופה הכי גדול בעולם!!!!! יוסי | 29.08.18 (ל"ת)
106. למה לא ביקשו תגובות מקצועיות לפייק ניוז האלה ? מוצג אוסף "עובדות" מגמתיות שאינן משקפות את המציאות האמיתית- אלא את משאלת הלב של פלדשאו. האם זו מודעה ממומנת של רת"א או כתבה רצינית ? BDO, וגם עמינח שטיינמץ- שבדקו את ההיבטים הכלכליים - קבעו בורה חד משמעית - שמאחר והשדה בנבטים כבר סלול, מרושה בתמ"א כשדה אזרחי בינלאומי וכל השרותים סביבו (כיבוי אש, תדלוק, וכו') גם אזרחיים- עלויות ההקמה ברמת דוד תהיינה בסדרי גדול לא הגיוניים- גבוהות יותר. צוף | 29.08.18 (ל"ת)
103. הורסים ומחריבים, מנהיגים חסרי חזון! במקום לפתח אזורים חדשים במדינה, הממשלה רוצה להחריב את השטחים הקיימים שמטופחים כבר קרוב ל-100 שנה ולפגוע באיכות החיים של התושבים. תבנו בנגב, השדה יביא את העסקים והתושבים אליו. והכי גרוע, שבמלחמת לבנון הבאה שני שדות התעופה יהיו מושבתים! se7en | 29.08.18 (ל"ת)
102. תגובת המועצה האזורית עמק יזרעאל לכתבה תגובת המועצה האזורית עמק יזרעאל לכתבה בכלכליסט מהיום, בנושא שדה התעופה הבינ"ל בניגוד לעולה מן הכתבה, אין כל חדש בנושא. מדובר בדו"ח שפרן הממוחזר משנת 2017, אותו דחתה הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה זה מכבר, והורתה על בחינה של חלופות נוספות, לאחר מעורבות משמעותית של המועצה האזורית עמק יזרעאל בראשות אייל בצר. לאחר שיחה שנערכה הבוקר עם דניאל רוד, אל"מ במיל' וראש מנהלת הקמת שדה התעופה בנתיבי ישראל בהווה, עולה כי אין כל חדש בנושא. בדיקת החלופות נמשכת כרגיל ומר רוד אינו מכיר כל דו"ח או ממצאים חדשים. מדובר ב'ספין' של בעלי אינטרסים, המעוניינים בקידום טובתם האישית ולא בקידום שדה תעופה ברמת דוד. צר לנו כי יש מי שעושים שימוש ציני ופופוליסטי בנושא מהותי שכזה ומוסרים מידע לא מדויק ולא מהימן, ממניעים לא ברורים, על מנת לחבל במאבק למען הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים ולמניעת האסון הצפוי מרעיון הקמתו בלב עמק יזרעאל. בנצי | 29.08.18 (ל"ת)
101. אחיהוד בין אחיהוד לעכו יש מקום מצוין למקם שדה תעופה שיתן זריקת מרץ לכלכלה בצפון ! תושב האזור ! דש | 29.08.18 (ל"ת)
100. לא בעמק ולא בנבטים, במפרץ חיפה נתב"ג צריך להיות שדה התעופה הראשי והרשמי של ישראל ויטוסו ממנו המובילים המרכזיים ליעדים מרכזיים או ארוכים שדורשים מטוסים גדולים כמו ניו יורק, טורונטו, מיאמי, סן פרנציסקו, הונג קונג, ניו דלהי, סינגפור, יוהנסבורג וסיאול. בחיפה מספיק להאריך את מסלול ההמראה ב900 מטר. אז דרים ליינרס וA380 לא ינחתו שם, אלא מטוסים קטנים עד 300 נוסעים. לשדה משני צריכים להפנות בעיקר את תנועת התיירות מאירופה וטיסות הלואו קוסט של הישראלים לאגן הים התיכון רוסיה ואוקראינה (תופסות אותו זמן מסלול ושמיים כמו טיסה גדולה). לטיסות מהסוג הזה שדה תעופה בחיפה ושדה התעופה רמון מספיקים בהחלט (שיחברו אותו לרכבת לאילת). בחלופה של מפרץ חיפה, השדה לא נמצא בפנים הארץ אלא על החוף ו90% מהנחיתה וההמראה ברובה מעל הים ולכן פחות זיהום ורעש, ופחות הפרעה לתעופה האזרחית מעל השטח היבשתי. 200 מטר בקו אווירי יש כבר תחנת רכבת שיכולה לפזר נוסעים לכל הארץ לום. רק צריך יצירתיות, פינוי כמה סדנאות הפקעת קרקעות לאורך החוף וייבוש הים 350 מטר. אסף | 29.08.18 (ל"ת)
99. נבטים במקום לפתח את הדרום, הורסים את הצפון. במקום שביבי יותיר אחריו מורשת של מי שהפריח את הנגב, ייזכר כמי שהפך את טוסקנה הישראלית -לשממה. גלי | 29.08.18 (ל"ת)
98. אנסה להסביר מי באמת קובע פלדשו הוא איש חיל האויר במקום שחיל האויר יתן דוגמא וירד מחצרים לרמון ויבנו את השדה האזרחי הנוסף ליד באר שבע בירת הנגב אז הולכים על רמת דוד שבטיחותית פחות טובה לתעופה ופחות מקושרת תחבורתית אנסה | 29.08.18 (ל"ת)
97. אז למה עשו את שדה תעופה רמון? בשביל הקטע? שיגדילו אותו, יעשו רכבת מאילת צפונה ובא לציון גואל נדב | 29.08.18 (ל"ת)
96. סוף סוף ממילא יש ברמת דוד תשתית ומטוסים. זאת החלטה הגיונית ומתבקשת. הגיע זמן שגם אלו הגרים בפריפריה לא יצטרכו ליסוע 2-3 שעות לכל כיוון כדי להגיע לשדה תעופה. וכמובן אלו שמתנגדים, מתנגדים רק מהשיקול של "לא ליד ביתי" ולא בגלל שום שיקול אחר. עובדה היא שגם רשויות הטבע נתנו את בירכתם. דודלי | 29.08.18 (ל"ת)
95. שדה תעופה על אי בים מדינות מתקדמות עם מעט אדמה וטבע הלכו לכיוון הקמת שדה תעופה על אי בים. למה בישראל לא? האם הריסת מעט האדמות המעטות שנשארו לא מדיר שינה ממקבלי ההחלטות ? זה לא רק עניין טכני. גר בעמק | 29.08.18 (ל"ת)
94. איך חמישי בעולם? בסין לבד יש 12 שדות תעופה עם יותר נוסעים... ואיפה שאר העולם? מקום 50 בעולם = 40 מיליון נוסעים... 23 מיליון אפילו לא מדורג.... אז כנראה לא יגיעו למקום חמישי בקרוב מתפלא | 29.08.18 (ל"ת)
93. בעמק אוי וואבוי ממש הזוי למרר את חייהם של תושבי העמק מה רע לבנות אי בים כמו במדינות אחרות? מוטי | 29.08.18 (ל"ת)
92. למה לא לבנות רכבת לשדה תעופה רמון? תבנה גם רכבת לאילת וגם תשתמש בשדה חדיש שעונה לצרכים אהרן | 29.08.18 (ל"ת)
91. למגיב 59, זה אכן נעשה אך הגיבוי הוא למקרי חירום בלבד. המסלול של נמל התעופה רמון אכן הוארך והוא באורך של 3.6 ק"מ ומה שנאמר זה שהוא יהווה אלטרנטיבה במקרה חרום, כמו מזג אוויר, אבל הוא רחוק מדי ולא מקושר מספיק לשאר חלקי הארץ בכדי להוות תחליף אזרחי לשימוש יום יומי רגיל. בגלל זה הוא גם נבנה לקליטה של 1.8 מיליון נוסעים בלבד עם אפשרות הרחבה של עד 4 מיליון נוסעים. אמיר | 29.08.18 (ל"ת)
90. עכשיו אני יהיה יכולה להשתרלל עם אנשים מכל העולם! לא רק מעמק :-))) טניה, שRמוטה, עמק | 29.08.18 (ל"ת)
89. שדה תעופה וגם בצפון וגם בדרום נתב"ג כבר מזמן לא מספיק ופוקק את שמי המרכז אם עשים עושים, לשני האוכלוסיות מגיע פתרון הולם וגם תושבי המרכז יהנו, מהשמיים מעל לאיזור הכי מאוכלס במדינה. ישראלי | 29.08.18 (ל"ת)
86. נומה עמק, ארץ תפארת אנו לך משמרת. באה מנוחה ליגע ומרגוע לעמל. לילה חיוור משתרע על שדות עמק יזרעאל. טל מלמטה ולבנה מעל, מבית אלפא עד נהלל. מה, מה לילה מליל דממה ביזרעאל נומה עמק, ארץ תפארת אנו לך משמרת. אופל בהר הגלבוע, סוס דוהר מצל אל צל. קול זעקה עף גבוה, על שדות עמק יזרעאל. מי ירה ומי זה שם נפל בין בית אלפא ונהלל. מה, מה... ים הדגן מתנועע, שיר העדר מצלצל, זוהי ארצי ושדותיה, זהו עמק יזרעאל. תבורך ארצי ותהולל מבית אלפא עד נהלל. שומרי הצפון | 29.08.18 (ל"ת)
85. תמוהה שימוש משותף לשדה האזרחי ולשדה הצבאי ברמת דוד ? נשמע מוזר מעט ואם אפשרי אז אפשרי גם בנבטים (טוב, אולי להוסיף איזה מסלול או שניים). לגבי נתיבים - צפון יותר טוב לאירופה אבל דרום ייתכן ויותר טוב לאסיה, ולא יזיק להפוך את ישראל לנקודת קישור בין מזרח למערב, יביא עוד תיירים משמע עוד עבודה ופיתוח של האזור ועוד חברות תעופה שיורידו לנו האזרחים את מחירי הטיסות. נוסף על נתיבים - בצפון יש את סוריה, לבנון, חזבאללה. בדרום - אולי איראן אבל לא קרובה כמו חיזבאללה.. נוסף על זה יש את סעודיה, שבתקווה הקשרים בינינו ימשיכו להתחמם, דבר שייצור קיצור דרך רציני בטיסות תוהה | 29.08.18 (ל"ת)
84. ירושלים החלטה הזויה אף אחד לא צריך שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל.. יש לזה רק חסרונות ושום יתרון ברור אין מאות דונמים של אדמה חקלאית מניבה יהפכו למסלולים כאשר בנבטים שבנגב האדמה אינה מניבה וכבר הושקעו שם מאות מיליוני שקלים בתשתיות.. אז לא חבל גם לזרוק את הכסף הזה ? שמעון | 29.08.18 (ל"ת)
83. להגדיל את השדה בחיפה - הפתרון המתבקש ! כבר יש שדה בחיפה. להאריך את המסלול לים זה לא בעיה. נעשה במקומות רבים בעולם (סן פרנסיסקו) צריך לפנות את הטכני ולבנות. מדינת חלם ! ישראל | 29.08.18 (ל"ת)
80. אחד מחמשת השדות הגדולים בעולם??? השתגעתם??? ברשימת שדות התעופה העמוסים ביותר, שרמטייבו (מוסקבה) נמצא במקום ה-50 - עם 41 מיליון נוסעים בשנה! מישהו כאן התבלבל | 29.08.18 (ל"ת)
77. חוסר ראיה לעתיד עמק יזרעאל אולי המקום הכי ירוק ופסטוראלי בארץ יהפוך למרכז הרעש והעומס שעותף כל שדה תעופה בגלל היתעקשות של כמה פקידים גבוהים במקום שהמדינה תחליט לראות בנגב המקום הרחב והפנוי של ארץ ישראל לפיתוח כיעד לעתיד המדינה ולגבי הריחוק הינה הזדמנות להניח קווי רכבת מהירים שיחצו את ישראל מצפון לדרוםת איזה חוסר ריאה נוראי עומד לפול שוב אצלינו. רוב | 29.08.18 (ל"ת)
76. סרטן סרטן!!! שדה תעופה בתוך עמק יעלה את אחוזי הסרטן לשמיים. בעמק יש דחס אוויר שום דבר לא יתנדף מימנו מי שיביט עכשיו על העמק יראה שתמיד יש אובך. זה לא אובך זה הדחס של האוויר. כדאי לתושבי העמק קצת לילמוד .בכול המראה של מטוס גדול משתחררים טונות של גזים רעילים.. זה לא פייפר. 6שלא לדבבר על הרעש. מי שבאמת רוצה להבין שיישן לילה אחד בחולון אזור בית דגן צפריה ואז יבין על מה מדובר ראובן | 29.08.18 (ל"ת)
75. "הצוות הבין מישרד" עלק למה את מרכז הסייבר בנו בבאר שבע ולא בקריית אריה? למה את עיר הבה"דים בנו בנגב ופינו את הבסיסים במרכז? פתאום מישהו עשה פניית פרסה ומתכנן תוכנית ארוכת טווח כאורך האף שלו, מבלי לקחת בחשבון מה יהיה כאן עוד 30 ו 40 שנה. במקום למשוך אוכלוסיה לנגב ולפתח אותו מצופפים את אחת הראות הירוקות המועטות שיש בארץ. פקידונים עלובי נפש מומי | 29.08.18 (ל"ת)
74. שדה התעופה 5 בעולם....????? חחחחחח...הכתב בזה הזוי....רק בארצות הברית יש 5 הגדולים בעולם...עם 90000000 נוסעים....בכול שדה תעופה.....ולא דיברתי עך אירופה ואסיה....ישראל בין המדינות הקטנות בעולם!!! עם שדה תעופה בין הקטנים בעולם!!!!!! שלמה | 29.08.18 (ל"ת)
73. מפגע אקולוגי בשביל מה???????????? יותר טוב שכחלון ישקיע את הזמן שלו בתשתיות בתוך ומחוץ לערים וישובי פריפריה מאשר להחריב את הצפון מיותר | 29.08.18 (ל"ת)
72. טעות בשקול כל הזמן מפחדים שהרשות לא יאימו על המטוסים הנוחתים בלוד והינה מתכנינים שדה קרוב לגבולות הרשות שבמידה ותהייה מתיחות ישבתו לנו שתי שדות לכן יש לבנות בנבטים או באיזור קרוב יותר למרכז מורכבת פותרת את בעיית ההגעה הרבה שדות בעולם על מנת להגיע אליהם נוסעים שעתיים לפחות אילן | 29.08.18 (ל"ת)
70. מגיב 54: חגי מטבעון - אצלכם בטבעון כולם כבר חולים בסרטן מבתי הזיקוק עכשיו אתה רוצה שכולם יחלו בסרטן גם בעמק, וכל זה כדי שתוכל לסוע רבע שעה ולעלות על מטוס. ממש גאון אתה. וכדי שתוכל לטוס פעם פעמיים לחול בשנה תתקע בפקקים כל יום במשך שעות - גאון כבר אמרתי? שרון | 29.08.18 (ל"ת)
69. בנו כבר אחד...בדרום.... בדיחה של ניהול לא לתת לרשות שדות התעופה לנהל את המכרז. מחדל ברמה לאומית. אחד שיודע | 29.08.18 (ל"ת)
68. הזויים - שדה תעופה חמישי בגודלו בעולם? פחחח..... הייתם מתים גוגל יעזור לכם לעשות סדר. לפחות 20 ש"ת עם מעל 60 מיל' נוסעים בשנה, אנחנו עוד מאד רחוקים משם. לגמרי | 29.08.18 (ל"ת)
66. בלב יהודה ושומרון בעמק שבין עיבל וגריזים כך שישרת את רמאללה, שכם, אריאל וירושלים המאוחדת הנצחית ועל מנת להסביר לפלסטינים מי פה בעל הבית. יעקב | 29.08.18 (ל"ת)
63. אקוסיסטם הקמת שדה התעופה בעמק תיצור את האקוסיסטם המתאים להעברת מכון וולקני לעמק. ככה יוכלו המושחתים לגזור קופון על הקרקעות עליהן יושב המכון היום. בן דרור | 29.08.18 (ל"ת)
62. טעות קשה אקולוגית ו ביטחונית - טילים מסביב לרוסים לסורים לאירנים ! זה ממש רעיון גרועעעע אחד | 29.08.18 (ל"ת)
59. הבנתי כי אישרו הרחבת שדה"ת בחיפה לטיסות בי"ל - האם זה לא משנה את השיקולים לצפון ? חיפאי | 29.08.18 (ל"ת)
57. אינטרסים והכל דיבורים ממשלות ישראל לדורותיהם מתייחסים לדרום כחוטבי עצים ושואבי מים.עד שלא יהיו בחירות אזוריות (חלום) תמיד יגיעו כל משאבי המדינה למרכז להתנחלויות ולצפון ואולי פעם ביובל לדרום אורי | 29.08.18 (ל"ת)
56. כץ אמר שרמון יוארך ל 3.6 ק"מ כדי שיהווה משלים לנתבג - רמון יפתח השנה ואף אחד לא מדבר עליו חלם-כץ אמר שרמון יוארך ל 3.6 ק"מ כדי שיהווה משלים לנתבג | 29.08.18 (ל"ת)
55. למספר 30- אין בחיפה מקום למתקנים נלווים לשדה. אפשר להאריך את המסלול- אבל אין מקום לטרמינל גדול, האנגרים למטוסים, חניות למטוסים, חניונים לטווח ארוך וכו'. חוץ מזה, בגלל התוואי הגיאוגרפי של חיפה והסמיכות של השדה למבנים באזור- לא יהיה אפשר לבצע נחיתת מכשירים. מישהו | 29.08.18 (ל"ת)
51. ל-32 השיקול ההכי מכריע לא מפורט - מסלול הטייס מטוס שמגיע מאירופה לרמת דוד - חוצה ישר דרומית לחיפה ונוחת. מטוס שמגיע מאירופה לנחיתה בנבטים. חוצה את יראל צפונית לגוש דן (באותו מסלול כמו המטוסים לירדן). מגיע לגבול ישראל-ירדן ופונה דרומה (כאן ישנו מסלול צר שמאוד מאוד מוגבל במספר הטיסות בזמן מסויים). בשלב מסויים הוא שובר ימינה לנבטים. (וכול התאור הזה בלי לדבר על החשש - לדעתי- של מערכת הביטחון שטייס יחליט לרדת על דימונה עם מטוס נוסעים....) מסלול הטייס | 29.08.18 (ל"ת)
48. הצפון זקוק מאד לפרוייקט מסוג זה אחרת יגווע ברור, הגיוני, תתקדמו על אף צווחות יפי הנפש | 29.08.18 (ל"ת)
47. אסון לעמק יזרעאל כולו ולתושביו זיהום אויר קשה צפוי להעלות ברמה גבוהה את התחלואה במחלות קשות כמו סרטן, מחלות בדרכי הנשימה ועוד. רעש בלתי סביר שצפוי לפגוע קשות בתושבים ומצבם הנפשי. פקקים קשים מאוד. הרס המראה הכפרי הירוק המאפיין את העמק והפיכתו לאזור תעשייתי אפור ועוד, קיימים דוחות רבים על הנושא. לעומת זאת בנבטים כבר קיימות תשתיות, העלות תהיה יותר נמוכה, יש רצון מבחינת הרשויות בדרום מבחינת תעסוקה וחייל האויר יכול אם רוצה להתארגן בהתאם. כנראה חברו גורמים פרטיים אינטרסנטים שצפויים להרוויח הון משדה תעופה בצפון על חשבוננו!!! דפנה | 29.08.18 (ל"ת)
46. חיפה הכי נכון תשאירו את העמק ירוק! זאת תהיה בכייה לדורות. בחיפה כבר יש מסלול שגם טסים ממנו לחו"ל (קפריסין...) וצריך להרחיב אותו. גם התחבורה שם מודרנית ונגישה- מרכזית המפרץ . זה הכי נכון ובטוח ברוך | 29.08.18 (ל"ת)
45. הגיע הזמן. אי אפשר לחיות רק משדות ירוקים. שהקידמה תגיע גם לצפון לא רק למדינת תל אביב. הצעירים עוברים למרכז (אז כמה עשרות חוזרים לקיבוצים).התשתיות ישתדרגו. עבודות יתווספו. חוץ מזה כל פעם שמרימים מטוסים מהבסיס משהו רועד בבית. אז מתנגדים. יש גם הרבה תומכים במהלך. הם שקטים ולא יוצאים לכבישים נכון. | 29.08.18 (ל"ת)
44. מרי אזרחי תושבי העמק ואזרחי ישראל היקרים.צריך להעיף את הממשלה הרעה והמושכות הזאת בכוח רמת דוד | 29.08.18 (ל"ת)
43. אינטרס טעם? מה מעולה? רוצה להיות סבל בנמל החדש? לא לישון בלילה?להיות מורעל? לא יוקם פה שדה. נקודה. עמקיסטית | 29.08.18 (ל"ת)
42. עצוב שבמקום לטפח את הנגב משאירים אותו ואת תושביו מ שדה תעופה יביא אוכלוסיה חדשה לנגב וכך תגדל הכדאיות הכלכלית . דרומי | 29.08.18 (ל"ת)
38. דעתי לפתוח בבאר שבע בעתיד יהיה אפשר להקים אי עם נמל תעופה מול חיפה/תל אביב , כמו שעשו בהונגקונג ויפן. אני | 29.08.18 (ל"ת)
35. מעולה! זה החלופה ההגיונית והמשתלמת ביותר! עוד מעט אלה המתנגדים להקמת השדה ברמת דוד יתנגדו גם לסלילת כבישים באזור בגלל שזה עושה רעש וזיהום אוויר.. שדה התעופה זה ברכה לאזור כולו תפסיקו לשמוע לכמה אינטרסנטים שעושים רעש! מגדליסט | 29.08.18 (ל"ת)
33. דרום עוד יותר רחוק לדרומיים.......................................................................... כל השנים תושבי הדרום היו צריכים להוסיף הון להגעה לנמ"ת בלוד. רכבות ישירות- אין. אוטובוסים כל שעות היממה - אין. רק מוניות או רכב פרטי שנקנס בדמי חנייה שערורתיים בלוד. עכשיו מטילים עלינו עוד הוצאות- להגיע לרמת דוד!!! אולי מתי שהוא יקשו גם על תושבי המרכז וייתנו להם להגיע לטיסות לדרום? אני מציע שתושבי המרכז הנהנתניים ישלמו אגרה על כל כרטיס טיסה שתממן חלק מההוצאות העודפות שעל תושבי הדרום לשלם כדי לטוס. יהודה הציוני | 29.08.18 (ל"ת)
29. יש מישהו ששם הרבה מאוד כסף כדי לקדם שדה פרטי על חשבון המורשת שלנו וילדינו לפי כל התחזיות עדיף בדרום. מדינת חלם מנדלבליט תתעורר | 29.08.18 (ל"ת)
28. רוב התנועה האוירית כיום היא במטוסים קטנים יחסית עם רעש נמוך מאוד. המטוסים הגדולים כמו 747 ואירבוס 380 לא נמצאים בחברות הגדולות ובחברות החסך. צביקה החשמלי | 29.08.18 (ל"ת)
27. ויכוח מיותר - במדינת שהיא אלופת העולם המערבי בילודה ובמחירי טיסות בריצפה (שמיים פתוחים) ברגע שיסיימו אחד יאלצו להקים את השני. ויכוח מיותר | 29.08.18 (ל"ת)
25. רחוק מאוד מחמשת הגדולים https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_busiest_airports_by_passenger_traffic שדה התעופה מספר 50 ברשימה הוא עם 40 מליון נוסעים בשנה מול 23 של נתב"ג מאיר | 29.08.18 (ל"ת)
19. התכנון מלא ליקויים וקבלת החלטה "מקצועית" תמוהה.. אני מציע למצדדים בשדה תעופה בעמק (בהנחה שאינם שתולים של בעלי האינטרסים העסקיים - הון שלטון) לקרוא את הדוחות המקצועיים הרבים שנכתבו ומפרטים את הנזק העצום לאיכות חיים של תושבי העמק מחד והיתרונות הברורים (כלכליים וחברתיים) בהרחבת שדה תעופה קיים בנבטים... גיורא | 29.08.18 (ל"ת)
18. לכל אלה שמתנגדים אני גרתי מרבית חיי בעמק יזרעאל. נכון ששדה תעופה בינלאומי יפגע באיכות החיים שלכם אבל תחשבו על מאות אלפי התושבים שגרים סביב נתב"ג, מה עם איכות חייהם,? האם הם לא זכאים לאוויר יותר טוב או לפחות רעש? ואל תגידו לי נבטים כי אין שם מספיק נתיבי טיסה וזה יכול לגרום לאסון. אלון | 29.08.18 (ל"ת)
17. מי אתם "צוות בין משרדי"? בואו, תחשפו את עצמכם שכולנו נדע. למה להסתתר מאחורי מילים? הרי שנים שאנו רוצים לדעת מי מושך בחוטים למקם את השדה דווקא ברמת דוד? ברור שיש פה עניין של בעל עניין, של מישהו שיש לו אינטרס כלכלי אישי. הרי אחרי כל הבדיקות עלה בבירור שלהקים שדה בנבטים זה זול יותר. משמעותית. אם כך המסקנה העיקרית היא שמישהו בעל אינטרס, מושך פה בחוטים, מנווט לטובתו. ציבור שלם בנגב רוצה את השדה אצלו אבל "צוות בין משרדי" רוצה להרוויח כנראה מהשדה ברמת דוד. רק בנבטים | 29.08.18 (ל"ת)
15. שאלה למיטב הבנתי בנבטים כבר קיים מסלול נוסף לתעופה שיעדו אותו לשדה אזרחי, ויש צורך בשיפוץ "קל". ברמת דוד לעומת זאת יש צורך, גם את המסלול המשותף, להאריך ולשנות. וגם נתוני האבטלה נראים לי תמוהים, אם זה המצב למה שומעים כל-כך הרבה על אבטלה בדרום? אני שמח לקבל תשובות מבוססות. שנה טובה, והתראות בשדה התעופה בנבטים.. צפונית | 29.08.18 (ל"ת)
14. אין שום הגיון למקם את השדה בנבטים נבטים מרוחק מאוד מריכוזי אוכלוסיה. מבאר שבע לנתב"ג זה שעה נסיעה בסה"כ, שלא לדבר על אשדוד, אשקלון, קריית גת, קריית מלאכי, שדרות, נתיבות - הן קרובות יותר לנתב"ג מאשר לנבטים. צריך שדה בצפון, זה ברור מאליו. אין להם חלופה קרובה ויש שם אוכלוסיה גדולה בהרבה. דורון | 29.08.18 (ל"ת)
13. אם היו מקשיבים לפקידים אז לא! לא היו בונים רכבת לבית שאן לא היו בונים רכבת לירושלים לא היו מקימים אוניברסיטאות בתל אביב וחיפה לא היו מתפילים מים לא היו בונים את דימונה לא היו מחפשים גז בים לא ולא ולא. זה מקומה של המנהיגות! להביא את השדה לנגב, ולגרום לתנופת פיתוח נוספת של באר שבע. עמית | 29.08.18 (ל"ת)
12. 4-5 קיבוצים בעמק רוצים להכתיב למדינה שלמה.. היכן ימוקם שדה התעופה ..לנוחיות הפרטית שלהם. שלומי | 29.08.18 (ל"ת)
10. בניית רכבת מהירה למרכזמ עוד ב1995 הוצע להקים שדה בנבטים.אך אינטרסנטים..התנגדו לכך חיל האויר היה חיובי והדבר כלל בניית קר רכבת מהירה לנ=מרכז.כככ חיגז | 29.08.18 (ל"ת)
6. אממ אממ.. נמל התעופה הבינלאומי השני של המדינה מוקם בימים אלה ליד אילת..... צפוי להכניסמאות טיסות בינלאומיות בכל חודש... ו | 29.08.18 (ל"ת)
5. להתחיל בהקמה ברמת דוד ASAP ולשבור את המונופול של רשות שדות התעופה על הכניסה והיציאה לישראל. אורן | 29.08.18 (ל"ת)
4. תכנון לקוי תחזית הצמחיה של מדינת יגאל וכיון ה איכלוס לשנת 2050 הוא דרום כל שבראייה עתידית השדה ישרת כמות גדולה יותר תושבים מהדרום. מה שנרשם לגבי נבטים אינו נכון לא בהיבט העלות שנבנה מראש עם אופציה אזרחית ויש שם יותר מרחב גם אם נדרש הגדלה אשר לא תפגע בחקלאות/תושבים.. הצורך במקומות עבודה בדרום הוא לאן שיעור יותר גבוה מאשר בצפון, ובאזור צפוף באוכלוסיה קרובה לשדה בצפון להביא מקומות עבודה להייטק או מפעלים הרבה יותר יעילה. כל מוסדות החינוך בעמק הינם ברדיוס אסור לפי תמא 15... איפה ילמדו ילדי העמק? אסף | 29.08.18 (ל"ת)
3. עד..... לפי קצב ההחלטות ולאחר מכן את העבודה בעצמה השדה יהיה מוכן אולי ב2050 \ רלף | 29.08.18 (ל"ת)
2. מובן מאליו.חצי מאוכלוסיית המדינה מתגוררת בצפון והם זקוקים .. לנמל תעופה בינלאומי גדול ומודרני. אין שום סיבה שידרימו או יגיעו לשדה מרוחק כמו נתב"ג. מיקי , נהריה | 29.08.18 (ל"ת)
ההמלצה: להקים את שדה התעופה הבינ"ל ברמת דוד
144 תגובות לכתיבת תגובה