אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ההמלצה: להקים את שדה התעופה הבינ"ל ברמת דוד

144 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

140.
חיפאית שגרה בעמק
אני חושבת שזו טעות לרכז את כל הביצים בסל אחד, הווה אומר לרכז את כל בסיסי האימונים בדרום, אלא אם כן מישהו ממש מבקש שיעשו לנו את מה שאנו עשינו למצרים ב-67. אז קודם כל זו התכלית הראשונה מדוע לדעתי אסור לבטל כאן את הבסיס ברמת דויד אעפ"י שהוא עושה המון רעש והאמינו לי, הוא טס לי ממש מעל הראש. שנית, למרות שהתעקשו וטעו למקם כאן תחנת רכבת ליד כפר יהושע באמצע שום מקום במקום להטות קצת את המסלול לטובת יקנעם למשל או לפחות טבעון (לא! היו חייבים כאן היכן שגרים בקושי 800 איש)- העובדה שבנו כאן תחנת רכבת לא מחייבת לבנות גם שדה תעופה רחמנא לצלן! ועוד בינלאומי! אין דבר הגיוני יותר מאשר הרחבת שדה התעופה הקטנטן בחיפה- הוא צמוד לתחנת הרכבת במסלול למרכז הארץ לצפונה ולדרומה (קצת יותר משמעותי מרכבת לבית שאן או לחיפה שמאלצת עוד המתנה והחלפה), לקריות, לאזור מחיה של הרבה יותר תושבים ובאופן כללי נחיתה בחיפה רחוקה ב-50 דקות מתל אביב ברכבת , בעוד שמרמת דויד יהיה מדובר בשעתיים נסיעה לפחות!!! הייתי אומרת שעבור מדינה כל כך קטנה גיאוגרפית זה פשוט טמטום ממדרגה ראשונה!
טלי | 16.09.18
133.
שדה צפוני הוא הבחירה הראויה
לא הגיוני לטרטר 2 מיליון אזרחים לשדה תעופה במרכז המדינה בשביל כל נופשון בחו"ל. השדה הצפוני טוב לתושבי חיפה, הקריות, עכו, נהריה, צפת, כרמיאל, טבריה, קצרין וכל הישובים הערביים. כיום כל אלה נדרשים כיום לחצות חצי מדינה בשביל כל טיסה וזה אבסורד. בנוסף ליד השדה הצפוני החדש יש להקים איירפורט סיטי 2, וכך לספק תעסוקה טובה לאלפי צפוניים. מדינת ישראל השקיעה מיליארדים בדרום, בדמות מעבר צה"ל לנגב. הגיע הזמן להשקעה לאומית משמעותית גם בצפון, כמו שדה תעופה בינ"ל שלישי (אחרי בן גוריון ורמון). כך הצפון יהפוך לאטרקטיבי יותר למגורים, ופחות אזרחים יתעקשו לחפש דיור דווקא בגוש דן הצפוף. אחרי שיהיה פתרון תעופה לצפוניים אלה לא ידרשו יותר להגיע לשדה במרכז, ואז יתפנה מקום בו לתוספת של עוד תיירים. המצב כיום שאין יכולת לקלוט לכאן עוד מיליוני תיירים, כי בן גוריון כבר מפוצץ. לדרומיים יש את שדה רמון, כשיש היגיון לייצר אליו רכבת מב"ש. אם בהמשך יהיה עוד תקציב ניתן לשקול גם שדה נוסף בדרום.
dw | 30.08.18
132.
לא רוצה שדה תעופה בעמק!!!
זה סתם יעשה עוד רעש ועוד רעש, אם חשבתם שהמטוסים של חיל האוויר מרעישים אז חכו שתראו כמה רעש מטוסי הג'מבו הגדולים עושים רעש!! תשאלו את תושבי לוד וסביבתה... המדינה הזאת יותר מדי קטנה מכדי שישימו באזור כמו עמק יזרעאל שדה תעופה של 3000 דונם שייבנו על שטחים חקלאיים ושמורות טבע!! בנוסף באזור הסתיו יש תנועה גדולה של ציפורים בדרך להחולה, אז באמת נראה לכם הגיוני שיביאו לפה גם מטוסים במקום שבו יש יותר טבע משאר הארץ??? אסוררר לתת לשדה תעופה לקום בעמק!!
אני | 30.08.18
122.
אז למה כל ראשי הרשויות בדרום רוצים נבטים?
אם גם כל ראשי הרשויות בדרום רוצים שדה בנבטים, וגם כל ראשי הרשויות בצפון לא רוצים רמת-דוד אלה גם נבטים, וגם המרחק מנבטים לת'א הוא בדיוק כמו המרחק מרמת-דוד לת'א, וגם בנבטים כבר השקיעו מיליארדים בבניית השדה שיצטרכו להשקיע מחדש ולבנות מחדש בצפון. אז אני שואל - למי יש אינטרס לקדם את חלופת רמת-דוד על חשבון המשך השקעה בנבטים? למי? לאלה שגוזרים קופון על העבודה הכפולה... עוד מיליארדים מכספי המיסים שיחולקו בין יועצים, מקורבים וקבלנים עלובים, והכל על חשבון אזרחי ישראל... חלאס כבר לעשוק אותנו!
יהודה | 29.08.18
119.
שיפסיקו לבלבל ולהטעות עם מספרים
1. נבטים תוכנן מראש כשדה תעופה אזרחי 2.הפגיע האזורית (ערים, מושבים, קיבוצים)מבחינת רעש והרס העמק יהיו גבוהים ויגרמו לסבל רב לתושבים 3. כבר מזמן שמענו לפני המספרים את הסיבה האמיתית והלובי בכדי שהשדה תעופה יהיה בצפון (תקציבים) 4. חבל שאתם מעדיפים אזור מפותח על פני מקום הצמא לפיתוח ומהווה פגיעה יותר קטנה וגם לא מובנת לי השורה שעלות פיתוח בצפון עולה פחות מהדרום,איך בדיוק ע"י הרס העמק בכיה לדורות
צהוב בנשמה | 29.08.18
117.
רק בצפון !!!!!!!!
משרת יותר אנשים , יביא מקומות תעסוקה לצפון יקל על הנוסעים . זה לא שעכשיו אין לתושבי העמק רעש מטוסים יש שם בסיס יותר מרעיש ובסיכום הדברים הדבר יחלק יותר טוב את כמות ההמראות והנחיתות בין המרכז לצפון ממשלה שתדאג באמת לצפון תקים את השדה על אף קולות הבכיינים
צפוני | 29.08.18
110.
כל התומכים, אתם תגעגעו לפקקים של היום !
הצפון יסתם התנועה תהיה רבה משנה לשנה בתקופת החופשים והנסיעות , תחשבו על עוד 10 שנים ,אתם תברחו ,או שילדכם יברחו ,הדרום מרוווח וללא פקקים ,שטחים פנויים רבים לחניונים ולמבנים ,הדרום יפרח מפרוייקט כזה ,בגלל שהקרקע זמינה וזולה ,והכי חשוב הציבור תומך ,
אבי  | 29.08.18
106.
למה לא ביקשו תגובות מקצועיות לפייק ניוז האלה ?
מוצג אוסף "עובדות" מגמתיות שאינן משקפות את המציאות האמיתית- אלא את משאלת הלב של פלדשאו. האם זו מודעה ממומנת של רת"א או כתבה רצינית ? BDO, וגם עמינח שטיינמץ- שבדקו את ההיבטים הכלכליים - קבעו בורה חד משמעית - שמאחר והשדה בנבטים כבר סלול, מרושה בתמ"א כשדה אזרחי בינלאומי וכל השרותים סביבו (כיבוי אש, תדלוק, וכו') גם אזרחיים- עלויות ההקמה ברמת דוד תהיינה בסדרי גדול לא הגיוניים- גבוהות יותר.
צוף | 29.08.18
103.
הורסים ומחריבים, מנהיגים חסרי חזון!
במקום לפתח אזורים חדשים במדינה, הממשלה רוצה להחריב את השטחים הקיימים שמטופחים כבר קרוב ל-100 שנה ולפגוע באיכות החיים של התושבים. תבנו בנגב, השדה יביא את העסקים והתושבים אליו. והכי גרוע, שבמלחמת לבנון הבאה שני שדות התעופה יהיו מושבתים!
se7en | 29.08.18
102.
תגובת המועצה האזורית עמק יזרעאל לכתבה
תגובת המועצה האזורית עמק יזרעאל לכתבה בכלכליסט מהיום, בנושא שדה התעופה הבינ"ל בניגוד לעולה מן הכתבה, אין כל חדש בנושא. מדובר בדו"ח שפרן הממוחזר משנת 2017, אותו דחתה הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה זה מכבר, והורתה על בחינה של חלופות נוספות, לאחר מעורבות משמעותית של המועצה האזורית עמק יזרעאל בראשות אייל בצר. לאחר שיחה שנערכה הבוקר עם דניאל רוד, אל"מ במיל' וראש מנהלת הקמת שדה התעופה בנתיבי ישראל בהווה, עולה כי אין כל חדש בנושא. בדיקת החלופות נמשכת כרגיל ומר רוד אינו מכיר כל דו"ח או ממצאים חדשים. מדובר ב'ספין' של בעלי אינטרסים, המעוניינים בקידום טובתם האישית ולא בקידום שדה תעופה ברמת דוד. צר לנו כי יש מי שעושים שימוש ציני ופופוליסטי בנושא מהותי שכזה ומוסרים מידע לא מדויק ולא מהימן, ממניעים לא ברורים, על מנת לחבל במאבק למען הקמת שדה תעופה בינלאומי בנבטים ולמניעת האסון הצפוי מרעיון הקמתו בלב עמק יזרעאל.
בנצי | 29.08.18
100.
לא בעמק ולא בנבטים, במפרץ חיפה
נתב"ג צריך להיות שדה התעופה הראשי והרשמי של ישראל ויטוסו ממנו המובילים המרכזיים ליעדים מרכזיים או ארוכים שדורשים מטוסים גדולים כמו ניו יורק, טורונטו, מיאמי, סן פרנציסקו, הונג קונג, ניו דלהי, סינגפור, יוהנסבורג וסיאול. בחיפה מספיק להאריך את מסלול ההמראה ב900 מטר. אז דרים ליינרס וA380 לא ינחתו שם, אלא מטוסים קטנים עד 300 נוסעים. לשדה משני צריכים להפנות בעיקר את תנועת התיירות מאירופה וטיסות הלואו קוסט של הישראלים לאגן הים התיכון רוסיה ואוקראינה (תופסות אותו זמן מסלול ושמיים כמו טיסה גדולה). לטיסות מהסוג הזה שדה תעופה בחיפה ושדה התעופה רמון מספיקים בהחלט (שיחברו אותו לרכבת לאילת). בחלופה של מפרץ חיפה, השדה לא נמצא בפנים הארץ אלא על החוף ו90% מהנחיתה וההמראה ברובה מעל הים ולכן פחות זיהום ורעש, ופחות הפרעה לתעופה האזרחית מעל השטח היבשתי. 200 מטר בקו אווירי יש כבר תחנת רכבת שיכולה לפזר נוסעים לכל הארץ לום. רק צריך יצירתיות, פינוי כמה סדנאות הפקעת קרקעות לאורך החוף וייבוש הים 350 מטר.
אסף | 29.08.18
96.
סוף סוף
ממילא יש ברמת דוד תשתית ומטוסים. זאת החלטה הגיונית ומתבקשת. הגיע זמן שגם אלו הגרים בפריפריה לא יצטרכו ליסוע 2-3 שעות לכל כיוון כדי להגיע לשדה תעופה. וכמובן אלו שמתנגדים, מתנגדים רק מהשיקול של "לא ליד ביתי" ולא בגלל שום שיקול אחר. עובדה היא שגם רשויות הטבע נתנו את בירכתם.
דודלי | 29.08.18
91.
למגיב 59, זה אכן נעשה אך הגיבוי הוא למקרי חירום בלבד.
המסלול של נמל התעופה רמון אכן הוארך והוא באורך של 3.6 ק"מ ומה שנאמר זה שהוא יהווה אלטרנטיבה במקרה חרום, כמו מזג אוויר, אבל הוא רחוק מדי ולא מקושר מספיק לשאר חלקי הארץ בכדי להוות תחליף אזרחי לשימוש יום יומי רגיל. בגלל זה הוא גם נבנה לקליטה של 1.8 מיליון נוסעים בלבד עם אפשרות הרחבה של עד 4 מיליון נוסעים.
אמיר | 29.08.18
86.
נומה עמק, ארץ תפארת אנו לך משמרת.
באה מנוחה ליגע ומרגוע לעמל. לילה חיוור משתרע על שדות עמק יזרעאל. טל מלמטה ולבנה מעל, מבית אלפא עד נהלל. מה, מה לילה מליל דממה ביזרעאל נומה עמק, ארץ תפארת אנו לך משמרת. אופל בהר הגלבוע, סוס דוהר מצל אל צל. קול זעקה עף גבוה, על שדות עמק יזרעאל. מי ירה ומי זה שם נפל בין בית אלפא ונהלל. מה, מה... ים הדגן מתנועע, שיר העדר מצלצל, זוהי ארצי ושדותיה, זהו עמק יזרעאל. תבורך ארצי ותהולל מבית אלפא עד נהלל.
שומרי הצפון | 29.08.18
85.
תמוהה
שימוש משותף לשדה האזרחי ולשדה הצבאי ברמת דוד ? נשמע מוזר מעט ואם אפשרי אז אפשרי גם בנבטים (טוב, אולי להוסיף איזה מסלול או שניים). לגבי נתיבים - צפון יותר טוב לאירופה אבל דרום ייתכן ויותר טוב לאסיה, ולא יזיק להפוך את ישראל לנקודת קישור בין מזרח למערב, יביא עוד תיירים משמע עוד עבודה ופיתוח של האזור ועוד חברות תעופה שיורידו לנו האזרחים את מחירי הטיסות. נוסף על נתיבים - בצפון יש את סוריה, לבנון, חזבאללה. בדרום - אולי איראן אבל לא קרובה כמו חיזבאללה.. נוסף על זה יש את סעודיה, שבתקווה הקשרים בינינו ימשיכו להתחמם, דבר שייצור קיצור דרך רציני בטיסות
תוהה | 29.08.18
84.
ירושלים
החלטה הזויה אף אחד לא צריך שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל.. יש לזה רק חסרונות ושום יתרון ברור אין מאות דונמים של אדמה חקלאית מניבה יהפכו למסלולים כאשר בנבטים שבנגב האדמה אינה מניבה וכבר הושקעו שם מאות מיליוני שקלים בתשתיות.. אז לא חבל גם לזרוק את הכסף הזה ?
שמעון | 29.08.18
77.
חוסר ראיה לעתיד
עמק יזרעאל אולי המקום הכי ירוק ופסטוראלי בארץ יהפוך למרכז הרעש והעומס שעותף כל שדה תעופה בגלל היתעקשות של כמה פקידים גבוהים במקום שהמדינה תחליט לראות בנגב המקום הרחב והפנוי של ארץ ישראל לפיתוח כיעד לעתיד המדינה ולגבי הריחוק הינה הזדמנות להניח קווי רכבת מהירים שיחצו את ישראל מצפון לדרוםת איזה חוסר ריאה נוראי עומד לפול שוב אצלינו.
רוב | 29.08.18
76.
סרטן סרטן!!!
שדה תעופה בתוך עמק יעלה את אחוזי הסרטן לשמיים. בעמק יש דחס אוויר שום דבר לא יתנדף מימנו מי שיביט עכשיו על העמק יראה שתמיד יש אובך. זה לא אובך זה הדחס של האוויר. כדאי לתושבי העמק קצת לילמוד .בכול המראה של מטוס גדול משתחררים טונות של גזים רעילים.. זה לא פייפר. 6שלא לדבבר על הרעש. מי שבאמת רוצה להבין שיישן לילה אחד בחולון אזור בית דגן צפריה ואז יבין על מה מדובר
ראובן | 29.08.18
75.
"הצוות הבין מישרד" עלק
למה את מרכז הסייבר בנו בבאר שבע ולא בקריית אריה? למה את עיר הבה"דים בנו בנגב ופינו את הבסיסים במרכז? פתאום מישהו עשה פניית פרסה ומתכנן תוכנית ארוכת טווח כאורך האף שלו, מבלי לקחת בחשבון מה יהיה כאן עוד 30 ו 40 שנה. במקום למשוך אוכלוסיה לנגב ולפתח אותו מצופפים את אחת הראות הירוקות המועטות שיש בארץ. פקידונים עלובי נפש
מומי | 29.08.18
72.
טעות בשקול
כל הזמן מפחדים שהרשות לא יאימו על המטוסים הנוחתים בלוד והינה מתכנינים שדה קרוב לגבולות הרשות שבמידה ותהייה מתיחות ישבתו לנו שתי שדות לכן יש לבנות בנבטים או באיזור קרוב יותר למרכז מורכבת פותרת את בעיית ההגעה הרבה שדות בעולם על מנת להגיע אליהם נוסעים שעתיים לפחות
אילן | 29.08.18
51.
ל-32 השיקול ההכי מכריע לא מפורט - מסלול הטייס
מטוס שמגיע מאירופה לרמת דוד - חוצה ישר דרומית לחיפה ונוחת. מטוס שמגיע מאירופה לנחיתה בנבטים. חוצה את יראל צפונית לגוש דן (באותו מסלול כמו המטוסים לירדן). מגיע לגבול ישראל-ירדן ופונה דרומה (כאן ישנו מסלול צר שמאוד מאוד מוגבל במספר הטיסות בזמן מסויים). בשלב מסויים הוא שובר ימינה לנבטים. (וכול התאור הזה בלי לדבר על החשש - לדעתי- של מערכת הביטחון שטייס יחליט לרדת על דימונה עם מטוס נוסעים....)
מסלול הטייס | 29.08.18
47.
אסון לעמק יזרעאל כולו ולתושביו
זיהום אויר קשה צפוי להעלות ברמה גבוהה את התחלואה במחלות קשות כמו סרטן, מחלות בדרכי הנשימה ועוד. רעש בלתי סביר שצפוי לפגוע קשות בתושבים ומצבם הנפשי. פקקים קשים מאוד. הרס המראה הכפרי הירוק המאפיין את העמק והפיכתו לאזור תעשייתי אפור ועוד, קיימים דוחות רבים על הנושא. לעומת זאת בנבטים כבר קיימות תשתיות, העלות תהיה יותר נמוכה, יש רצון מבחינת הרשויות בדרום מבחינת תעסוקה וחייל האויר יכול אם רוצה להתארגן בהתאם. כנראה חברו גורמים פרטיים אינטרסנטים שצפויים להרוויח הון משדה תעופה בצפון על חשבוננו!!!
דפנה | 29.08.18
45.
הגיע הזמן. אי אפשר לחיות רק משדות ירוקים.
שהקידמה תגיע גם לצפון לא רק למדינת תל אביב. הצעירים עוברים למרכז (אז כמה עשרות חוזרים לקיבוצים).התשתיות ישתדרגו. עבודות יתווספו. חוץ מזה כל פעם שמרימים מטוסים מהבסיס משהו רועד בבית. אז מתנגדים. יש גם הרבה תומכים במהלך. הם שקטים ולא יוצאים לכבישים
נכון.  | 29.08.18
33.
דרום
עוד יותר רחוק לדרומיים.......................................................................... כל השנים תושבי הדרום היו צריכים להוסיף הון להגעה לנמ"ת בלוד. רכבות ישירות- אין. אוטובוסים כל שעות היממה - אין. רק מוניות או רכב פרטי שנקנס בדמי חנייה שערורתיים בלוד. עכשיו מטילים עלינו עוד הוצאות- להגיע לרמת דוד!!! אולי מתי שהוא יקשו גם על תושבי המרכז וייתנו להם להגיע לטיסות לדרום? אני מציע שתושבי המרכז הנהנתניים ישלמו אגרה על כל כרטיס טיסה שתממן חלק מההוצאות העודפות שעל תושבי הדרום לשלם כדי לטוס.
יהודה הציוני | 29.08.18
19.
התכנון מלא ליקויים וקבלת החלטה "מקצועית" תמוהה..
אני מציע למצדדים בשדה תעופה בעמק (בהנחה שאינם שתולים של בעלי האינטרסים העסקיים - הון שלטון) לקרוא את הדוחות המקצועיים הרבים שנכתבו ומפרטים את הנזק העצום לאיכות חיים של תושבי העמק מחד והיתרונות הברורים (כלכליים וחברתיים) בהרחבת שדה תעופה קיים בנבטים...
גיורא | 29.08.18
18.
לכל אלה שמתנגדים
אני גרתי מרבית חיי בעמק יזרעאל. נכון ששדה תעופה בינלאומי יפגע באיכות החיים שלכם אבל תחשבו על מאות אלפי התושבים שגרים סביב נתב"ג, מה עם איכות חייהם,? האם הם לא זכאים לאוויר יותר טוב או לפחות רעש? ואל תגידו לי נבטים כי אין שם מספיק נתיבי טיסה וזה יכול לגרום לאסון.
אלון | 29.08.18
17.
מי אתם "צוות בין משרדי"?
בואו, תחשפו את עצמכם שכולנו נדע. למה להסתתר מאחורי מילים? הרי שנים שאנו רוצים לדעת מי מושך בחוטים למקם את השדה דווקא ברמת דוד? ברור שיש פה עניין של בעל עניין, של מישהו שיש לו אינטרס כלכלי אישי. הרי אחרי כל הבדיקות עלה בבירור שלהקים שדה בנבטים זה זול יותר. משמעותית. אם כך המסקנה העיקרית היא שמישהו בעל אינטרס, מושך פה בחוטים, מנווט לטובתו. ציבור שלם בנגב רוצה את השדה אצלו אבל "צוות בין משרדי" רוצה להרוויח כנראה מהשדה ברמת דוד.
רק בנבטים  | 29.08.18
15.
שאלה
למיטב הבנתי בנבטים כבר קיים מסלול נוסף לתעופה שיעדו אותו לשדה אזרחי, ויש צורך בשיפוץ "קל". ברמת דוד לעומת זאת יש צורך, גם את המסלול המשותף, להאריך ולשנות. וגם נתוני האבטלה נראים לי תמוהים, אם זה המצב למה שומעים כל-כך הרבה על אבטלה בדרום? אני שמח לקבל תשובות מבוססות. שנה טובה, והתראות בשדה התעופה בנבטים..
צפונית | 29.08.18
14.
אין שום הגיון למקם את השדה בנבטים
נבטים מרוחק מאוד מריכוזי אוכלוסיה. מבאר שבע לנתב"ג זה שעה נסיעה בסה"כ, שלא לדבר על אשדוד, אשקלון, קריית גת, קריית מלאכי, שדרות, נתיבות - הן קרובות יותר לנתב"ג מאשר לנבטים. צריך שדה בצפון, זה ברור מאליו. אין להם חלופה קרובה ויש שם אוכלוסיה גדולה בהרבה.
דורון | 29.08.18
13.
אם היו מקשיבים לפקידים אז לא!
לא היו בונים רכבת לבית שאן לא היו בונים רכבת לירושלים לא היו מקימים אוניברסיטאות בתל אביב וחיפה לא היו מתפילים מים לא היו בונים את דימונה לא היו מחפשים גז בים לא ולא ולא. זה מקומה של המנהיגות! להביא את השדה לנגב, ולגרום לתנופת פיתוח נוספת של באר שבע.
עמית | 29.08.18
4.
תכנון לקוי
תחזית הצמחיה של מדינת יגאל וכיון ה איכלוס לשנת 2050 הוא דרום כל שבראייה עתידית השדה ישרת כמות גדולה יותר תושבים מהדרום. מה שנרשם לגבי נבטים אינו נכון לא בהיבט העלות שנבנה מראש עם אופציה אזרחית ויש שם יותר מרחב גם אם נדרש הגדלה אשר לא תפגע בחקלאות/תושבים.. הצורך במקומות עבודה בדרום הוא לאן שיעור יותר גבוה מאשר בצפון, ובאזור צפוף באוכלוסיה קרובה לשדה בצפון להביא מקומות עבודה להייטק או מפעלים הרבה יותר יעילה. כל מוסדות החינוך בעמק הינם ברדיוס אסור לפי תמא 15... איפה ילמדו ילדי העמק?
אסף | 29.08.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת