אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המלך ג'מבו: כך נולד הבואינג 747 ולימד אותנו כמה העולם קטן

30 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
עזבו את המטוס כרגע..הפיל..הפיל
לא כל כך מכיר את המטוס לפרטי פרטים . אבל את הפיל שעליו מדובר מכיר היטב ויצא לי לראות אותו פיל ענקי ואימתני מפלצת אמיתית !!! הייתי עומד לידו ומרגיש בקושי מגיע לו לגובה הרגליים . שקט באופי שלו ורגוע מלטף אותו ורק נענועי האוזניים שלו גורמים למשב רוח אדיר ביום חם כמו מאוורר ענק. בכל אופן מה שבטוח וגם וודאי זה הפיל . המטוס לטוס איתו אפשר גם ב" איליושין" רוסי או סוחוי זו לא בעיה אם ג"מבו או רמבו... ודמבו
ח.ק  | 13.08.19
29.
אחד מיתרונותיו של הג'מבו, אמינות, 4 מנועים, יכולת נסיעה
היתה פעם תקנה שאסור לטוס טרנס אטלנטי במרחק גדול מכמה עשרות ק"מ מיבשה עם מטוס בעל 2 מנועים בגלל פחד מתקלה בלב האוקינוס. התקנה בוטלה על חשבון אמינות בגלל הרצון לחסוך בדלק עם מטוסים כמו דרימליינר בעל 2 מנועים. 4 מנועים נחשב אמין בהרבה, אך צורך יותר דלק. זו הפשרה בין כסף לבטיחות.
הקבר ניט | 18.04.19
26.
יש כמה טעויות בפסקות האחרונות:
קודם כל, בימינו בואינג כבר לא "שולטת בשוק מטוסי הנוסעים": ב-2013-2017 איירבאס קיבלה יותר הזמנות למטוסים מבואינג. ה-a380 היה אמור להתחרות ב-747 ולא ב-777/787, ובסך הכל הוא מצליח בערך כמו ה-747-8 של בואינג (ושניהם לא מצליחים במיוחד בגלל הירידה בביקוש למטוסי נוסעים עם 4 מנועים). המתחרה של איירבאס ל-777 הוא ה-a350, והמתחרה ל-787 הוא ה-a330. חוץ מזה, אחת הסיבות העיקריות לכך שה-747 כבר לא מצליח בתור מטוס נוסעים היא השינוי בתקנות ה-ETOPS (תקנות שמגדירות מה המרחק המקסימאלי שכל מטוס יכול להיות משדה תעופה, למקרה של תקלה), שכיום מאפשרות גם למטוסי נוסעים דו-מנועיים לבצע טיסות טרנס אטלנטיות, מה שבעבר התאפשר רק למטוסים עם 4 מנועים.
מישהו | 22.10.18
25.
החידוש בג'מבו *אינו* שני הסיפונים אלא המבנה הרחב
שני סיפונים היו עוד לחלק מהקליפרים לפני מלחמת העולם. הסיפון הרחב, עם שני מעברים, הם חידוש של הג'מבו. חווית הטיסה שונה לגמרי מבמטוס צר וגבוה; הרי אינך מרגיש שיש עוד קומה- ולטוס בג'מבו זה כמו לשבת בחתיכת אולם מעופף.
נתנייתי | 03.09.18
19.
כלכלת התעופה
תודה על כתבה על ההיסטוריה של ה747 שמאז ומעולם היה המטוס שהכי נעים לטוס בו. אלפרד ד.קאהן כלכלן מעולה לחם ל DEREGULATION של מערכת התעופה בארה"ב.כאשר ב1978 הוסרו כל המכשולים והתעופה נפתחה לכולם זה מה שעשה את ה747 למצליח.אנשים שמעולם לא יכלו להרשות לעצמם לטוס פתאום הגיעו למצב שהמחירים היו זמינים עבורם.ה747 עשה "בום" בבנית מלונות ושדות תעופה.כל מערכת התעופה היום בעולם היא הנגזר מפעילותו של מר קאהן.
כלכלן | 01.09.18
7.
בואינג ממש לא הודיעה על הפסקת יצור ה-747
ב-2019 הוא יחגוג 50 ואין סיכוי שבואינג תהרוג אותו לפני. רק שנה שעברה UPS הזמינה 20 אם אני זוכר, ומייצרים פחות מ-6 מטוסי 747 בשנה אז יש עוד כמה שנות יצור לפניו. בתור מטוס נוסעים הוא מת, זה נכון ובואינג הודתה בזה, והשיקה את ה-777-9 שהוא המחליף שלו
ג | 31.08.18
6.
כתבה מעניינת ויפה! תודה. מומלץ לכל מי שמגיע לסיאטל לבקר במפעלי בואינג (יש סיור).
למי שמגיע לסיאטל - זו חוויה בלתי נשכחת לבקר במפעלי בואינג. מתאמים מול מרכז המבקרים ויש סיור בכל יום עבודה, עניין של כמה שעות. עוברים באולמות היצור (22,000 מ"ר מספיק לכם?) , בגשרים ובתחתיהם. הכך חשוף למבקר כמעט עד מרחק נגיעה. כמובן שמצפים להתנהגות הולמת ולא לאי אילו מאפיינים ישראליים. לצערנו. ניצן, אם היית שם - יש מצב לכתבה על איך בונים מטוס ? ותודה על סדרת הכתבות היפההה. אפילו אחרי 20 שנים אני זוכר כל רגע
ישראלי | 31.08.18
2.
יש לג'מבו יתרון עיקרי שבגללו ימשיכו לייצר אותו גם בעתיד
וזה כמטוס מטען. עם החרטום המתרומם שלו אפשר להכניס לתוכו כמות רבה של מטען, ועדיין ימשיכו לייצר אותו בכמויות קטנות לצורך זה (ואולי גם כמטוס פרטי לעשירים מאוד). להובלת נוסעים כבר אין לו (ולשאר המטוסים בעלי ארבעה מנועים) יתרון.
אחד | 31.08.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת