אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ישראל כץ חונך היום קו רכבת שאינו מוכן: השנה האבודה של התחבורה הציבורית

37 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

34.
יד לי רק שאלה
אני לא מהימין ולא מהשמאל, אני גם לא מהנדס. המחדלים המתוארים בכתבה מזעזעים למדי אבל נניח שזה עדיף על מחדלי השמאל. יש לי אליך רק שאלה אחת קטנה - הסינים בנו מסילת ברזל המקשרת את בייג'ינג עם טיבט בגבהים שמעל 5000 מטרים ולאורך אלפי ק"מ בפחות זמן מאשר ממשלות הימין בנו 70 ק"מ מסילת ברזל שתעבור בחלקה באיזור "הררי" שגובהו המכסימלי פחות מ-900 מטרים מעל פני הים. איך אתה מסביר את זה?
למספר 30 המהנדס | 21.09.18
30.
קו הרכבת לירושלים
גילוי נאות: 1. אני מהנדס אזרחי, מומחה בניהול פרויקטים הנדסיים מורכבים 2. מעולם לא הצבעתי ליכוד כאשר מר בנימין נתניהו עמד בראש המפלגה 3. לא הייתי מעורב בפרויקט הזה, כי פשוט אף אחד לא הציע לי להיות מעורב בו קו הרכבת לירושלים הוא פרויקט מאד מורכב, אם היו בוחרים חברה נאותה ומקצועית לקידום הפרויקט, היו קמים כל תומכי הסדר הציבורי - ממבקר המדינה ועד העתונות, וטוענים לשחיתות ציבורית. עשו מכרז ציבורי שקוף , וגם זה לא טוב לעיתונות ולמבקרים. פרויקטים הרבה יותר מורכבים בוצעו בעולם כבר לפני מאה שנה. מדוע אין מילת ביקורת על 30 שנות השמאל אשר לא דאג לחבר את ירושלים בירת ישראל ובירתו של העם היהודי למישור החוף בעזרת רכבת ??? היכן הייתם אתם ?! למה רבין לא עשה זאת ? למה גולדה לא עשתה זאת ? למה ספיר וחבר מרעיו לא עשו זאת ??? עכשיו יהיו כמה חודשי הרצה, תהיינה בעיות, תהיינה תקלות, אבל את הכל ילמדו ויתקנו, יעלה עוד חצי מיליארד שח, אבל לבסוף יהיה קו רכבת מהיר וחשמלי לירושלים !!! וכל המבקרים וכל קטני האמונה יאכלו את הכובע.
יוסי מ-חיפה | 20.09.18
29.
את מי מעניינת תחבורה ציבורית?
אנחנו נהנים כל כך לעמוד בפקק, לנשום את אדי הדלק ועשן האגזוזים, לחפש חנייה שעות ולקבל דוחות חניה במאות שקלים. אז ממשלת ישראל והשר ישראל כץ לא קידמו תחבורה ציבורית, אז מה? שיתפטרו כמו בבריטניה או יעשו חרקירי כמו ביפן? להפך, ניתן להם מנדט להמשיך לתקוע אותנו בפקקים! כמו שעשינו ב 48, אין יותר טוב מזה...
מיכל | 20.09.18
16.
במקום נמלים פוליטיים היה אפשר לטפל בתחבורה הציבורית
לשני הנמלים הפרטיים אין צידוק מסחרי. הייעוד היחיד שלהם הוא שבירת כוחם של ועדי העובדים - במקום מאות עובדים שמתפרנסים מעולה (נכון מעורר קינאה), מספר מצומצם של טייקונים (שחלקם הגדול בכלל סינים) מכניסים לעצמם עוד כמה מיליארדים כל שנה. תגידו נמל פרטי, מה איכפת לנו? זה הרי לא עולה לנו כלום? אז זהו, שדווקא עולה לכם הרבה מאוד מיליארדים, מפני שאת כל התשתיות מסביב לנמלים החדשים בונה משרד התחבורה ושופך עליהם עשרות מיליארדי שקלים שהיו יכולים להיות מופנים לתחבורה ציבורית. שנה טובה לעם ישראל.
אחד | 20.09.18
14.
התקלות הללו הן שוליות. המחדלים הם בני עשרות שנים
איך קרה שסללו את כביש חוצה ישראל בלי לסלול אותו עם זוג מסילות רכבת בקרבתו? כעת פרויקט "הנתיב המזרחי" עדיין בשלבי תכנון והפקעות קרקע. איך קרה שתחבורת ההמונים בגוש דן נסללת באיחור עצום כרכבת-קלה-תת-קרקעית במקום כמטרו נורמלי? עד כדי כך שהתעוררו האידיוטים במשרד האוצר (במשרד התחבורה עדיין ישנים כנראה) ומבינים טרם הפתיחה שהיא לא תעמוד כלל בעומס ושיש להתחיל לתכנן מטרו בנוסף, עם מסלול חופף ברובו? איך זה שעדיין אין מסילה רביעית (וחמישית ושישית) תבוואי האיילון הצפוף? הלא כבר כעת הוא לא עומד בעומס ובדרישת הרכבות! איך קרה שחידשו את הקו הישן לירושלים לפני 13 שנה, ועדיין לא רכשו מערכי רכבות שמתאימים לתוואי ולפיתולים? במקום זה הורסים את מערכי ה-IC3 הוותיקים, ואלו נותרים ללא חלקי חילוף! ועוד דבר: מה לעזאזל תעזור ועדת חקירה אם אף אחד לא מסוגל ליישם איזה שהם המלצות שלה?
הנוסע | 20.09.18
13.
10 שנים שר תחבורה והפקקים רק מתרבים
במדינה שלנו אין תכנון ארוך טווח שיכשיר את ישראל כמדינה מובילה בערים עתידניות. היו צריכים לבנות פה ערים חדשות, מבוססות טכנולוגיה,עם תכנון חדשני, ותחבורה עתידנית, אבל כשיש פוליטיקאים ולא מנהיגים אז המדינה נראת כמו קציצת פלאפל- אוכל רחוב טעים, משמין,עתיק והמוני
תכנון לתווח ארוך  | 20.09.18
12.
לא להשתמש בהכללות וסיסמאות
כשאני משווה בין מצב התחבורה הציבורית בכפר סבא ופתח תקווה כיום ובשנות ה90 ,אז מגיע למסקנה פשוטה: עכשיו הרבה יותר טוב. אין אגד,אין נסיעות שלא בוצעו בערב,כמה חברות תחבורה נכנסו לשירות,הודות השר כץ.הוא באמת בולדוזר,הוא מחולל מהפכות גם התעופה,גם סולל כבישים ,גם בונה רכבת קלה ועוד. אני מבין,שיש אנשי שמאל שמבקשים להחליף את השלטון הנוכחי,וכל פעולת הממשלה הם מגנים ומשמיצים אותה. .
אזרח פשוט | 20.09.18
10.
אנחנו עוד שניה ב-2019 ועדיין קשה להסתדר בארץ בלי רכב
התחבורה הציבורים בישראל ממש לא מאורגנת עם המון בעיות. כל תיקון קטן ברכבת נעשה על חשבון אלה שמשתמשים בה הכי הרבה כדי להימנע מעבודות בסופ"ש. הרכבות מאחרות פעמים רבות ואף פעם לא מגבירים את התדירות של הרכבות בשעות העומס מה שיוצר רכבות מלאות עד אפס מקום. אוטובוסים מאחרים באופן סדיר, וכאשר מתקשרים לשירות התשובה היא "לא יודע" או "האוטובוס כבר עבר" למרות שהוא ממש לא עבר. זאת לא התחבורה הציבורית שאמורה להיות בישראל של 2019, אפילו לא קרוב.
תחבורה ציבורים | 20.09.18
9.
ישראל כץ עובד ב "אגד".??
ישראל כץ אחראי לפקקים אדירים. צריכה לקום וועדת חקירה. מדוע ישראל כץ לא פותח מכרז למוניות שרות להציע הובלות מהירות ללא המתנה של עשרות דקות בתחנות? לא מספיק רק להוריד את המחיר בתחבורה הציבורית-חובה להרחיב את היצע האפשרויות.-מעבר לאוטובוסים ולרכבות גם מוניות שרות וחברות הסעה רבות. כך באמת הפקקים יצטמצמו.
 | 20.09.18
8.
למה צריך נהגים? אפשר להחליף אותם בבינה מלאכותית
הרבה יותר יעילה, עומדת בזמנים, לא מדברת בטלפון, לא שמה שקיות גדולות על החלון שמסתירות את המסילה, לא מעשנת סמים, ובטח שלא שובתת.... אה ובמחיר של פחות ממשכורת אחת של נהג קטר מתחיל ולא צריך להמציא את הגלגל של הרכבת מחדש... זה כבר קיים במדינות אחרות
דיי לעובדי מדינה | 20.09.18
2.
כתבה נבזית
נראה שמישהו מחפש לרדת על שר התחבורה. וכמובן לכרוך את נתניהו בעניין. אכן היו תקלות רבות שלא כולן באחריות שר התחבורה כמו פעולות הוועד הכוחני נתמך השמאל של הרכבת אך אין היקף פעולות בסדר גודל כזה של מיליארדים שאין בו תקלות ועיכובים. כנראה שרק בכלכליסט אין תקלות אף פעם. יש לברך את שר התחבורה ות נתניהו על ההשקעה המסיבית בתחבורה שלא היתה כמותה מאש קום המדינה שמפירותי נהני האזרחים וכתבי כלכליסט יום יום
משה | 20.09.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת