אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מהפכת הדיזל: עשרות אלפי טנדרים וג'יפים לא יורשו להיכנס למרכזי הערים בעוד חודש

131 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

122.
לא יעבור!!
אם המדינה לא תממן את הפילטר אז זה מס . ודרך אגב מה שונה רכב שנת 2007 משנת 2006? ומי בכלל קבע שדיזל מזהם יותר מבנזין ? זה שיש רכבים תקולים עם פייח זה סיפור אחר ,דיזל שעובר בדיקת זיהום אוויר אינו מזהם ,ואם יש פילטר אז שיורידו את בדיקת הזיהום או שיממנו בעצמם את הבדיקה .לאנשים אין כסף לקורת גג פה במדינה העלובה הזאת אז גם את הרכב עבודה שלהם רוצים לקחת להם. פשוט הזוי !!
אזרח | 30.09.18
116.
האם לרשויות ידוע כמה רכבים כאלו יש ? אולי המהומה מוגזמת?
ראוי לשלוף נתונים ולפרסם כמה כלי רכב כאלו יש. אולי כל הרעש ומההומה לא מוצדקים, כי יש מעט משאיות ששורדות שנתון כזה? בכלי רכב פרטיים הזיהום מפחות, בהרבה, חלקם מזהמים אפילו פחות מרכב בנזין, וגם מהם יש מעט מדגמי 2006 ומטה. כמו שנהוג בישראל, יש כבר כמה בתי דפוס שנערכים להדפסת מדבקות "יש לי מסנן" לכל דיכפין, ומערכת הקשרים במכוני הרישוי לתאפשר למי שרוצה (ומשלם?) לקבל מדבקה בלי להתקין מסנן. חייבים נתונים נכונים כדי לקבל החלטות. לא רק לייצר כותרות של שבח עצמי כדי להסיט את תשומ ת הלב מבעיות תחבורה רבות - בתכנן ואכיפה - שיש בישראל.
אישימוטו | 29.09.18
115.
ממשלה אוכלת אזרחיה
לפעמים יש לי הרגשה שהממשלה רוצה להרוס,לפגוע,לרושש את האזרחים כך שלא ירימו את הראש שלהם.כמו למשל שמעתי שמחודש דצמבר יכול כל פקח של הועדה המקומית לבניה לתת קנס של עד 300 אלף שקל לכל מי שחרג בבניה,(אפילו אם בנית מחסן ) זאת אומרת שעשרות אלפי מושבניקים וערבים הולכים לשבת בבית הסוהר,כי לא יהיה להם איך לשלם את הקנסות הללו.
אבי מהגליל | 29.09.18
97.
חנקו אותנו, סיכנו ודרסו ילדים בגלל שדה ראייה גבוה מהם, שיחנקו וישלמו
מה שלא הבנתי אבל, זה איך קפצו בכתבה מאמירה שלא יוכלו להכנס למרכזי הערים הגדולות, לאמירה שלא מזכירה את מרכזי הערים אלה בכלל את הערים הגדולות, ומשם ישר לאמירה שרק בכבישי הנגב יוכלו לנסוע?! בינתיים מטרטרים תחת חלונות הבתים, כי צריך לעמוד עם מנוע עובד כדי לחכות למישהו וגם חייבים מזגן...בצפיפות העירונית זה מחנק של ממש, ישר לתוך הביית, אז מי שלא בערים הגדולות ימשיך להיחנק?
קשה להאמין שייאכף | 28.09.18
94.
לקרוא את הטוקבקים ולהבין כמה עם ישראל מטומטם
אין פה שום דבר של זיהום אוויר אלה של כסף למקורבים. תבדקו מי קיבל בלעדיות על יבוא והתקנה של הפילטרים ותבינו לבד. הפילטרים הם הפיתרון הכי גרוע, יש פתרונות הרבה יותר טובים וזולים וכל הצעד הזה הוא פופוליסטי שנועד להכניס המון כסף למקורבים.
אזרח | 28.09.18
88.
תכלס, מהלך נכון..אבל לא יקרה
באופן כללי אין מקום לג'יפים בערים הצפופות שלנו. אנשים נוסעים על ג'יפים וזה נחמד ויפה אבל אין לזה מקום. אתה רואה בן אדם אחד בתוך ג'יפ ענק ואומר למה למה??? זה לא אמריקה עם האוטוסטרדות או אירופה...מי צריך את זה פה?? זה טוב רק לטיולי שטח תכלס. אבל ברור שלא יסכימו איתי כי אין בעיה להצטופף בסחלה של גוש דן עם ג'יפ ענק ולחפש איתו חניה.
מה הסיכוי? | 28.09.18
79.
לפני כמה שנים היה מבצע ונתנו מענק למי שעושה הסבה לרכב שלו לדיזל
באותו הזמן מחיר הסולר היה חצי ממחיר הבנזין הממשלה ממש דחפה למעבר לדיזל, והרבה נהגים עשו את זה למרות שהטיפול במוסך לרכב דיזל היה יקר יותר, אבל מה קרה במשך השנים, רכבי הבנזין השתכללו וצריכת הבנזין ירדה , מחיר הסולר עלה כמו הבנזין ומי ששמע לקריאת המוסדות ובאמת עשה הסבה עכשיו אוכל אותה. זה ממש דומה למבצעים אחרים שהממשלה יוזמת כמו מעבר לדרום כאשר מוזילים לך את עלויות הנסיעה ברכבת מוזילים את הארנונה, מוזילים את הקרקע , מוזילים את המיסים ואחרי שהשתכנעת ו'נפלת' בפח אז אחרי מספר שנים כאשר אתה כבר תקוע בדרום עם בית וחובות וילדים פתאום כל ההטבות נעלמות אחת אחרי השניה, אז תגידו לי למה שמישהו יענה למבצעי העתיד של הממשלה?
נהג | 28.09.18
78.
הקומבינה הבאה
נתחיל דווקא בסוף, כלי רכב עם מנועי דיזל עוברים בדיקת עשן בעת מבחן הרישוי השנתי. אם הם עוברים אותו סימן שהם תקינים. המסננים הללו לא רק יקרים אלא לא אמינים, הם מורידים את הספק המנוע מה שמגדיל את הזיהום בפועל ויש להם נטיה להסתם. סך הכל עסקינן בעשרים וארבעה אלף כלי רכב בכל מדינת ישראל. זה לא מה שיציל את המדינה. משום מה נוצרת ההרגשה שזו עוד קומבינה שהזכיינים להתקנת המסננים מקורבים לשללטון. מי ששכח נזכיר עוד כמה קומבינות למשל האפוד הזוהר שנכפה על נהגים בגלל טעות בתכנון השוליים בכביש 6, או שינוי התקינה לאוטובוסים מה שאפשר לשני חברי מרכז ליכוד להתחיל לייבא אוטובוסים סיניים שהם זולים יותר אבל איכותם נמוכה יותר והיבוא פוגיע ביצור המקומי שבשנים האחרונות הוא מעולה ואינו נופל מייצור אירופאי. כרגיל ישראל ארץ הקומבינות ועכשיו לפני הבחירות כל ראש ראשות מקומית רוצה להראות שהוא דואג לניקיון האוויר.
יובל | 28.09.18
76.
קשקוש אחד גדול רק עוד גזל על האזרח הקטן
מחזיק ג’יפ פגרו ישן 99׳ כרכב 3 בבית לצרכי טיולים בלבד... בשנה בקושי עושה 6,000 קמ כמה כבר זיהום אני מייצר? למה שאשקיע אלפי שקלים במסנן? מישהו משתתף איתי בהוצאות הרכב? אגב 2 הרכבים השניים הם גם דיזל ואיתם ביחד אנחנו עושים כ 80,000 קמ בשנה - לדעתי זה פי 10 יותר זיהום....
אורי | 28.09.18
73.
כניסת רכבים למרכז הערים
הגיע הזמן שגם בארץ יתחילו לאסור כניסת רכבים של תושבים מעיר אחרת למרכז הערים מרכזיות כמו ת"א, ירושלים, חיפה. החוק כבר קיים בערי אירופה. מידי יום נכנסות עשרות אלפי מכוניות שמזהמות את מרכז העיר, ולרוב יש בהם נוסע אחד בלבד, הנהג. יש לתת מדבקות מיוחדות לתושבי מרכז העיר, כדי שיוכלו לנוע בעירם מבלי שיהיו פקקים נוראיים. ותושבי הערים האחרות יוכלו לנסוע בתחבורה ציבורית או בשרות כמו אוטותל.
ורד | 28.09.18
70.
כרגיל בישראל, מילה זו לא מילה ואין משמעות גם אם קיבלת את כל האישורים בזמנו...
זה צעד מוצדק לרכבים חדשים. אבל רטרואקטיבית? נמאס שמילה זו לא מילה, אדם יכול להיות הכי מסודר ולבדוק את כל האישורים בעת הקנייה, אאל"ט הממשלה אפילו עודדה פעם דיזל כסוג של חסכון בדלק. ועדיין אתה אף פעם לא יודע מתי יקפצו עליך "חחח, ביטלנו רטרואקטיבית והכסף שלך הלך לפח". לי אגב אין רכב כזה, אבל הרגשתי את הטריק "הרטרואקטיבי" בביטוח לאומי, במדידות לארנונה, בקופ"ח שאישרה תרופה, לקרוב משפחתי עשו את זה באישורים לעסק. מישהו תאר את זה כ"פוביה מפתיחת דואר", כי הוא בטוח שזו תהיה עוד מכה ע"ס 8000 שקל שבאה משום מקום.
מעוצבנת | 28.09.18
67.
אפשר לדאוג לצמצום הזיהום גם בלי לפגוע בבעלי הרכבים
אם השמירה על איכות הסביבה מספיק חשובה, המדינה יכולה לסבסד חלק מהעלויית של שדרוג מערכת הפליטה ברכבים הישנים / להוזיל מחירי רכבי שטח חדשים ואלו רק שני רעיונות שאני שולפת ככה מקצה המחשבות! דווקא הייתי שמחה מאוד לטויוטה פראדו 2018 ואפילו לדגם 2007, מה לעשות שהמחירים בשמיים?? אז קניתי פראדו 99’. התקנה החדשה היא פשוט פגיעה נוספת במי שאין להם מספיק כדי להינות ממיטב החידושים הטכנולוגיים שהכסף יכול לקנות! עצוב ומקומם.
פראדו | 28.09.18
50.
רוצים מסנן - שהמדינה תממן, אחרת זה עוד מס.
כשיש מחירים הגיוניים לרכבים חדשים אנשים מחדשים, אבל אצלנו כולם תקועים עם רכבים ישנים ועוד המדינה מחפשת לדפוק אותם שוב ושוב. יאללה, ההוא עם קוראנדו, פשוט תשרוף את האוטו שלך ותקבל מחירון מביטוח. זה אולי ידפוק את האויר אבל ישמח את הטמבלים ה "ירוקים" שלא חושבים שניה אחת דקימה.
יגאל | 28.09.18
47.
לאסור מכירה של רכבי דיזל
כל פעם שאני הולך ליד רכב דיזל אני כמעט נחנק, ברכבים הישנים הפיח השחור לא מאפשר לנשום בחדשים לא רואים פיח שחור אבל יש ריח חריף ומחניק. הפתרון של התקנת מסנן יעזור אבל זה לא מספיק. צריך לאסור על מכירת רכבי דיזל, חוץ ממשאיות שאין ברירה.. ושמוניות ואוטובים עירוניים יעברו לרכב חשמלי.
אויר נקי | 28.09.18
45.
טוב מאוד עבור בריאות הציבור, אבל המדינה צריכה לסבסד את התקנת המסנן
אם משנים את החוקים רטרואקטיבית אחרי שאנשים כבר קנו את הרכבים אז אי אפשר להטיל עליהם עלות התקנה של אלפי שקלים, זה לא הוגן. חוץ מזה גם לא מדובר בכל כך הרבה רכבים, כי רוב המכוניות במדינה הם בנזין ובני פחות מ-12 שנה, אז קצת חוצפה להטיל עלויות כאלה רטואקטיבית.
איציק | 28.09.18
23.
לא טובת הכלל ולא שמירה סביבתית אלה עושק מדינתי
צריך ללכת אחרי הכסף,משהו פה מרוויח והרבה מהמהלך,יבואני החלפים,מוסכים שיתקינו את הסנן וכמובן המדינה תרוויח אגרות חדשות מי הנפגע הבלעדי, האזרח הפשוט חסר ההגנה זה שמחזיק רכב בשווי 20 אלף שח או שישלם 6000 שח או שבעצם יאבד את רכבו,הלא מרבית האוכלוסיה בישראל גרה בערים למה שהמדינה לא תסבסד סננים כאלה והתקנתם אם באמת אכפת לה מהסביבה לחייב אזרחים לשלם על שירות שהיו צרכים לקבל מהמדינה זה חוצפה!
שי | 28.09.18
22.
מכונית עבודה
טנדרים עובדים קשה בשדות .מי ישלם תוספת ? זה עוד מס סמוי לעסקים קטנים .ניסיתם להרויח גרוש בלי עזרה ממשלה? ניסיתם לגדל תוצרת בלי מכוניות עבודה? מישהו חשב מצויין איך להרויח, לא צריך לעשות כלום - צריך רק חוק שיחייב להעביר כסף מכיס של עסקים קטנים לכיס של מקורב .
חקלאי | 28.09.18
21.
קצת מוגזם "לא יכלו להמכר בשוק היד השניה"
מדובר על מרכז ת"א וחיפה, גם ככה רץלא כדאי להכנס עם רכב לאזורים מאלה. רכבי השטח נועדו לטיולים מהנים בארצנו היפה תוך כדי לימוד אהבת הארץ לשמירה עליה. הספק אם התקנה תשפיע על שוק רכבי השטח. מצד שני מין הראוי שמדינה שרוצה לשפר את איכות האויר לא רק תטיל "קנסות" על הציבור אלה תרתם ותתקצב את הטיפול בזיהום האוויר . תספסד ותעודד התקנת מסננים
שטח | 28.09.18
20.
פתרון מתחת לפנס
הממשלה הלכה על פתרון פופוליסטי. קטר דיזל (בשימוש קרונות משא/נוסעים) אחד של רכבת ישראל מייצר ביום אחד זיהום אויר כמו 500 רכבי טויוטה בשנה. הקטרים עוברים במרכזי הערים בתל אביב, חיפה, בנימינה,לוד, באר שבע. מפעלי תעשיה מזהמים. אוטובוסים ומשאיות ישנות. זיהום האוויר הנוצר מרכבי פנאי דיזל הוא פרומיל מזיהום האויר בערים, אבל קל והרבה יותר זול למדינה להטיל על האזרח הפרטי לבצע שינוי מאשר על גופים ממשלתיים. שהמדינה תוביל ותתן דוגמא לאזרח בהחלפת קטרי רכבת ישראל בעלות של מאות מליוני שח -שם טמון הזיהום הפתרון
דובי | 28.09.18
19.
טמטום
בעלי רכב "מזהם" לא אשמים! המדינה בדרכה האבסורדית אישרה לייבא רכבים אלו כאשר היה קיים בעולם תקן מחמיר יותר. המדינה אמורה לשלם את עלות ה"מסנן" רוב בעלי הרכבים ה"מזהמים" הם אנשי עבודה ושירות לכם המתלהמים. אין ייבוא לארץ של רכבי עבודה לא "מזהמים" המדינה מייבאת את הרכבים האלו כי היא מרוויחה מיליארדים על הסולר,הבלו, המע"מ, ההיטלים . ואנחנו המגזר העובד משלמים את זה יאסרו להיכנס למרכזי הערים לא נגיע לעבוד אצלכם.
עובד עם הטנדר | 28.09.18
7.
תכנית מעולה-המדינה צריכה לתת מענק גריטה
במקום שיהיו כתבות כאלה שיוצאות נגד התכנית, צריך לרתום את בעלי הרכבים המזהמים לשינוי ולאשר תקציב למענק למי שיגרוט את רכבו ויוריד אותו מהכביש. בנוסף צריך להכריז על הרחבת התכנית בהדרגה גם לרכבים חדשים כדי שאנשים יפסיקו לרכוש דיזל לחלוטין. גם רכב דיזל חדש הינו מזהם משמעותית ביחס לרכב בנזין.
אמיר | 27.09.18
2.
בעד אויר נקי לדור העתיד
סביר מאוד כי בהתחלה בעלי רכבי השטח יתעלמו מהחוק ("לא ידעתי" , "לא קבלתי התראה" וכדומה). לאחר תקופת הסתגלות יגיעו הקנסות שיפגעו ברבים מחובבי השטח (המטומטמים מביניהם יברחו לשדות כדי לחמוק מהשוטרים ויתפסו ע"י רחפנים ומסוקים ולאחר מכך יאבדו את רכבם). צר לי עליהם, אולם בריאות הציבור (וצמצום העלויות הכרוכות בכך) הן בעדיפות גבוהה יותר. מי יתן ונדמה יותר לאירופה מבחינת הדאגה לסביבה ולבריאות הציבור
חובב שטח | 27.09.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת