96. ברגע מעבר לכך כתיבה ילדותית וחסרת פרטים רק בזכות התגובות התקבלה התמונה הנכונה. ברגע שהכתב קרא לנו מדינת חסות הוא איבד אמינות | 23.08.20 (ל"ת)
94. כתבה מרתקת ומדהימה באמת ותודה. קראתי בסקרנות כול מילה ועוד יותר על שידלובסקי משום ששמעתי עליו תמיד מהורי אימי שהיו שכנים של אחיו בכנרת. ברק | 03.01.20 (ל"ת)
92. "סיירת חרוב" נו,ניצן..מתברר שאתה יכול לעשות סרטון יפה,קצר,ותמציתי על עם-ישראל,עמך..שלמרות קוטנו,שורד וישרוד לנצח,הודות לאחווה ולשיתוף-הפעולה בין כל חלקי-העם! שאנו מאוחדים,ננצח כל אויב גם עם מטוסי-נייר! אריק | 12.09.19 (ל"ת)
91. זה אני. הכל אני אני זה שגנבתי את המטוס מצרפת. אחר כך פיתחתי את הנשר. וגם מכרתי אותו לארגנטינאים. השמאל שכנעו את דה-גול להטיל חרם על ישראל. ביבי נתניהו | 10.09.19 (ל"ת)
90. תיקון קטן מרסל דאסו לא היה "יהודי חם" - הוא התנצר ב1950 הרבה לפני ששת הימים. ישי | 05.09.19 (ל"ת)
84. מיכל דלק גחון בהדמיה למטוס יש מיכל 1300 שאמור להיות בכנף מיכל 880 בגחון המייצב היה שונה הלוחש לעיתון | 15.06.19 (ל"ת)
83. To # 66 Ronen You should learn the basic facts about the Falkland War before posting. The Argentinian Air Force was based in mainland Argentina which was way beyond the range of the RN Harriers. the Argentinian Air Force sunk HMS Sheffield which carried all the Sea King helicopters with a single French Exocet missile which was a major setback for the British DDT | 29.05.19 (ל"ת)
82. מי באמת הקים את היה טק בארץ? בזמן השיא של תכנון הלביא רבים מהמהנדסים בתעשייה האוירית היו מומחים זרים שישבו בארץ. את ההיי טק הקימו יזמים מקומיים שלמדו בטכניון ובשאר אוניברסיטאות המחקר הטובות בארץ, ומדענים ששבו מהתמחויות בארה״ב (אינטל). אבל למה לבלבל עם עובדות. פורשי הלביא בסיס להי טק בארץ??? | 24.05.19 (ל"ת)
81. בן דוד גאון הביא לנו עמלה מאה מיליון $. חבל שעל מטוסים אין(בינתיים) עמלות למשפחה$$$ לא ידעתי $ לא אמרו לי$ שיש עמלה יפה !!!!! | 23.05.19 (ל"ת)
78. אי דיוקים בכתבה, העיקרי:הנשרים הורכבו מחלקי חילוף רק תוכניות המנוע "נגנבו" ול"נשר" היו טילי AIM-9D כמו לפאנטום אך לא טילי מכ"ם לטווח רחוק שזה ההבדל בינו לפאנטום. הכפיר אכן היה כבר פרי תיכנון מלא (מלבד המנוע) וייצור בתע"א, שהתבסס על הנשר אך עם מכ"מ ואוויוניקה ישראליים וגם (בדגם משופר יותר) כנפונים קידמיים ("קנרד") ששיפרו משמעותית ביצועיו בקרבות אוויר. עם זאת, הכפיר לא זכה לעדנה עקב הופעתם של מטוסי האפ-15 וה 16 שהינם "קפיצת מדרגה" טכנולוגית מבחינה אווירודינמית/ביצועים/אנרגיה, ממש דור שונה,מתקדם בהרבה. טייס לשעבר | 09.11.18 (ל"ת)
77. פרס ורבין חיסלו את תעשית מטוסי הקרב הישראלית. לכן היום ישראל נאלצת לרכוש מטוס יקר בטירוף שלא מתאים לצרכים המבצעיים של חיל האויר. אבי געזונט | 25.10.18 (ל"ת)
76. תשובה ל 58: הדגם שהיה אז בשימוש ח"א נקרא AIM-9D וכונה אצלנו "דקר" היה בעל טווח של 19 ק"מ. עמ"נ לשגר היה צורך שעין הטיל תקלוט את חום המנוע של המטרה- מה שבפועל קורה בטווח של 2-5 ק"מ. לפאנטום היו גם טילי ספארו הטווח שלהם היה גדול בהרבה כי הם מונחי מכ"מ. אבי | 21.10.18 (ל"ת)
73. טעות היסטורית רק שנה לאחר התקיפה בביירות הוברחו ה5 ספינות משרבורג בדצמבר 69 מוישי | 15.10.18 (ל"ת)
72. ל-28: תרבות החוצפה אפשרה לנו לשרוד. נימוס אירופאי הוא מותרות של עשירים מפונקים שאיש אינו מאיים על חייהם. בסביבה העויינת של המזרח התיכון חייבים להיות חוצפנים ואגרסיביים - או לחדול. אורן | 15.10.18 (ל"ת)
70. למגיב מס. 63 "מתקן התעויוט..." אתה בטוח שאתה מהנדס בתע"א...?? גם אם לא, כדאי שתלמד את החומר בעצמך לפני שתנסה להעיר בצורה מתנשאת לאחרים. המטוס מימין הוא אכן אורגאן ולא פוגה מגיסטר שהיה בתקופה מאוחרת יותר. מה קרה, הבידונים בקצות הכנף בילבלו אותך...? יכולת לעשות גוגל פשוט ולא להתבזות... https://goo.gl/images/g6Mufh "מתקן התעויוט..." | 14.10.18 (ל"ת)
68. אגדה נחמדה. לא ממש מדויקת את המיתולוגיה על גניבת המסמכים והעתקת המטוס מספרים עשרות שנים. המציאות הייתה פשוטה בהרבה: היצרן הצרפתי שלח מטוסים מםורקים להרכבה בארץ במסווה של מכירה למדינה שלישית. מן עסקה סיבובית. בסופו של דבר התחילו לייצר פה חלק מחלקי המטוס. מנועים קנו בצרפת ואת מנועי הכפיר הביאו בכספי הסיוע האמריקאי בנימוק שמדובר במנועים רזרוביים לפאנטומים. חכם אבל לא כל כך ג'יימס בונדי כמו בסיפורים. רובי | 14.10.18 (ל"ת)
66. אילו לנו היו מיגים ולמדינות ערב היו פנטומים ומיראז'ים, מצבנו היה זהה ואף טוב יותר. זהה במקרה הגרוע וטוב יותר במקרה הטוב. יוכבד הז'ידובקה | 14.10.18 (ל"ת)
65. הנשרים של ארגנטינה נפלו בפוקלנד כמו זבובים התברר שמטוס בלי אלקטרוניקה היה אולי טוב ל-73' אבל ב-82' בקושי התרומם מהמסלול לפני שהופל. רונן | 14.10.18 (ל"ת)
64. הכתיבה שלך משובחת כקורא קבוע של הכתבות שלך, אין על העט שלך, ממש ללקק את האצבעות, טזה אחד הטובים שלך אלי | 14.10.18 (ל"ת)
63. פופוליסטי ומלא חורים ושגיאות קראתי מעניין אך לא מדויק הקברניט אינו מזכיר בכתבה את התעשיה האוירית ואת יורשם של הנשר והכפיר (מטוס הלביא) חוץ מזה חיל האויר הישראלי בגדול לא אהב את המטוסים האלו וקבלו אותם מחוסר ברירה. ברגע שארהב הבינה שצרפת נטשה אותנו הם השתלטו על השוק עם הפנטום והסקייהוק בוגרי וייטנאם. וכאילו להוסיף חטא על פשע בתמונת המטוסים הצרפתיים נפלה שגיאה גסה ומטוס הפוגה מגיסטר מכונה אורגאן. ולכל המתפעלים מהכתבה אנא עיינו בוויקיפדיה שם הנתונים פחות פופוליסטיים ויותר מדויקים מהנדס בתעא | 14.10.18 (ל"ת)
62. ל-28, את היחידה שמבינה. כשאין דרך ארץ. אין מוסר. אין תורת ישראל. "תרבות" היא מילה ריקה ללא דרך ארץ. רק עם שדבק במורשתו מימי קדם ישרוד. ללא מוסר, אך עם פייק ערכים כמו "חוצפה", מגיעים לילדים ובני נוער שמתעללים ורוצחים קשישים חסרי אונים. זו ישראל, מדינה שחטפה את תינוקות עולי תימן. עד היום זה סוד חסוי. יובל שי | 14.10.18 (ל"ת)
61. ביום כיפור, מסתבר שלא היה מספיק להפיל מטוסים באמצעות מטוסים, היה צריך הרבה יותר מחיל האוויר!! רון | 13.10.18 (ל"ת)
59. איפה ההיגיון? בכתבה נכתב כי "המטוס היה פחות זריז מהמיראז' 3, משום שהיה כבד ממנו; הציוד החדש והמנוע המשופר באו עם מחיר" איך ייתכן ששיפור המנוע פגע בזריזות המטוס??? תרתי דסיתרי | 13.10.18 (ל"ת)
58. טיל AIM-9 סיידווינדר בכתבה נטען כי "הפאנטום המתקדם יכל לזהות מטרה מרחוק ולשלוח אליה טיל מ-30 ק"מ; הנשר לא יכל לירות מטווח של יותר משישית מכך" אבל במקום אחר בכתבה נאמר כי הנשר נשא טילי AIM-9 (סיידווינדר). לפי ויקיפדיה הטווח של הטילים הללו הוא מעל 30 ק"מ וגם הפאנטום נשא אותם טילים בדיוק. אז מדוע טווח הירי של הנשר היה כה מוגבל ביחס לפאנטום? הדבר לא מוסבר בכתבה כלל. טילון | 13.10.18 (ל"ת)
57. פעם הייתה מדינה קטנה ויצרתיית עם מנהיגים עם ביצים היום עם כל הנשק לא מסוגלים להיתמודד מול בלונים וכל החלטות צרכות להיות מגובות בסקר , החלטות נלקחות לפי סקרים ולא לפי אינטרס של המדינה. מגיע לעם מנהיג | 13.10.18 (ל"ת)
56. עציון 144 כתבב מהממת היית ממסני"ק בטייסת העלת לי זכרונות מהתקופה הנפלאה מטוס נפלא שנתן לנו גאות יחידה אפרים כהן | 13.10.18 (ל"ת)
53. המירז M5 שניבנו עבורנו ושולם עבורם סופקו ללוב המטוסים אף טסו ביום כיפור כעזרה לובית במצרים. וחושבני שהכסף ששולם על ה M 5 מירז הוחזר לנו בסחורה כמו ה רנו 4 הצהלי. אפי. | 13.10.18 (ל"ת)
52. המדינה הוקמה וניצחה במלחמות בשלטון השמאל הציוני הימין של הערסים היהודים ערבים ,המשיחיים והמשתמטים החרדים לא יודע מה לעשות עם בלונים.אלו העובדות.מציאות. צנחן במיל | 13.10.18 (ל"ת)
48. והיום הצרפתים צווחים שהם רוצים לעשות עסקים עם איראן ולמכור לה נשק במיליארדים, למרות מאות פעולות טרור שמבוצעות בהנחיית המשטר באיראן ובמימונו. המגיב | 13.10.18 (ל"ת)
47. מרתק! כתוב בהומור ובכשרון. כל כך נדיר להתקל בעיתונאי שיודע באמת לכתוב שקראתי בשקיקה למרות שאין לי מושג קלוש בתחום התעופה. א | 12.10.18 (ל"ת)
46. כשהצרפתים לא מעבירים ציוד שנימכר זה אנקדוטה, אבל כשאנחנו לוקחים נירות במקום זה גנבה? קצת פחות ביקורת עצמית | 12.10.18 (ל"ת)
43. ב-1968 הוכרז נספח צה"ל בשוויץ, אז אל"מ נחמיה קין כאישיות בלתי רצויה. פראונקנכט סיפר במשפטו כי את הקשר עימו יצר קין ואיתו רקמו את תהליך מסירת המסמכים. קין | 12.10.18 (ל"ת)
42. אהבת הארץ מספר 10 המכנה עצמו "אחד"...השמאל מעולם לא היה שומר ישראל אלא עוכר ישראל בוגדני שפעל ופועל נגד ישראל באמצעות יהודונים בוגדניים הפעילים בצמרת ה BDS ובארגונים קיקיונים אחרם כגון בצלם ושוברים שתיקה. לא יעזור לכם .נמשיך להתחזק,לפרוח ולשגשג על אפכם וחמתכם. ואתם תסיימו את חייכם כיאה לבוגדים בעמם ומולדתם.אף אחד לא אוהב בוגדים,גם הרע שבאוייבנו. גרשון | 12.10.18 (ל"ת)
41. שמאל קיצוני חתרני-BDS למספר 2 ומספר 7 בתגובות...למרות דעתכם הקיצונית האנטי ישראלית,על אפכם וחמתכם נהיה הטובים ביותר ולא בזכות עוכרי ישראל כמוכם אלא בזכות טובי בניננו שרבים מהם באים מהימין הציוני,הפטריוט והאוהב. אלחנן | 12.10.18 (ל"ת)
40. מזל שהיה אותו בכיפור, היה מטוס בעיתי ביותר ועובדה אורך חייו הקצר בחייל לעומת 50-40 שנה לאמריקאים מטוס מחורבן של אין ברירה | 12.10.18 (ל"ת)
37. גאוות הנשר. הייתי בשנות השבעים בחיל האויר. מקצוע מנוען מירזים. היית גאווה עצומה על מטוס הנשר שהוא כמעט זהה למירז'. כשהוא נחת בפעם הראשונה בבסיס הצפוני רצינו לשבור עליו בקבוק שמפניה (זול). אך המפקדים אסרו עלינו . יוסי חולון | 12.10.18 (ל"ת)
36. גיבור ישראל כן נאוה יש רחוב שידלובסקי ביבנה ודומני במקומות נוספים שהעריכו את תרומתו האדירה של שידלובסקי לישראל וליל האויר בפרט. אריאל | 12.10.18 (ל"ת)
33. לא ריגול ולא בטיח, עסקה מתחת לשולחן חלאס עם אגדות מפא"י. בסה"כ עוד מקרה של ביזנס שבו איש עסקים (צרפתי) חשב שהוא יכול לרקוד בשתי חתונות, אחת מעל השולחן ואחת מתחת לשולחן. אלכס | 12.10.18 (ל"ת)
31. מעניין מאוד! אז למה לא נדחה התגמול בבירות כדי לחלץ מצרפת גם את מיראז 5 ? כתבה מסקרנת ומעניינת אם הכתב יתמיד ויוסיף בפרטי פרטים כתבותיו יהיו מרתקות - ונמשיך לקרוא נירית | 12.10.18 (ל"ת)
29. לניצן סדן האם יש סיכוי לקבל את הסיפור המרתק של תקיפת הליברטי, ספינת הריגול האמריקאית ? מבין את הרגישויות אבל יש נראטיב ישראלי לסיפור ואני חושב שאין מניעה לפרסמו תות בר | 12.10.18 (ל"ת)
25. רחוב שידלובסקי כן, הרחוב נמצא באיזור התעשייה של יבנה. בבשידלובסקי 1 נמצאים מפעלי חברת אורמת שהיתה שותפה ב.... נכון... מנועי בית שמש.... רון | 12.10.18 (ל"ת)
24. די כבר להתגאות "בחוצפה ישראלית". היא הביאה את החברה הישראלית להיות חברה אלימה, בלתי מנומסת, אגרסיבית, שאינה מתחשבת באחר ואינה רואה את האחר ממטר. תרבות של "אני ואפסי עוד". עדיף להיות יותר כמו האירופאים והאמריקאים. לא מבינה איך אפשר להתגאות "בחוצפה". ולא, אין "חוצפה" במובן הטוב. תוציאו כבר את המונח הזה מהלקסיקון. הוא לא הוביל אותנו למקומות טובים ורואים זאת היום על כל צעד ושעל. גלי | 12.10.18 (ל"ת)
23. אלוףףףףףףףף אין עליך. תור מענין ומרתק אני רואה את הסרטונים כל שבוע ומשתדל מאד לקרא את הכתבות. אם אפשר גם סרטון על מטוסים עתידים חזי | 12.10.18 (ל"ת)
22. לא מדןיק כתבה מחממת ופופולרית אבל לוקה באי דיוקים רבים... אציין רק את החשוב בהן: השרטוטים והמידע לא הושגו ע"י המוסד (לצערו, לרוגזו ולכעסו - והיה הרבה מזה...). לא של המטוס ולא של המנועים. נסתפק בזה.... מישהו שהיה שם | 12.10.18 (ל"ת)
21. למען הדיוק למגיב 16 בדקתי בגוגל לגבי הנשר שאתה טוען שהוא לא עוף דורס. צר לי לתקן אותך, גוגל טוען שנשר הוא עוף דורס ונראה לי שגוגל מדייק יותר ממך פליקס הובלות | 12.10.18 (ל"ת)
20. קראתי בנשימה אחת כמי שחי את התקופות המדוברות וזוכר הכל, הנאה נוסטלגית צרופה. הוסיפו לכך גם את הכתיבה הייחודית והיפה, והכל יהיה מושלם. תודה לניצן סדן. אמיר | 12.10.18 (ל"ת)
18. במלח 1973 ראינו מהקרקע נצמדים למיגים וסוחי-ים למיניהם ומפילים אותם כמו זבובים . הם. נצבעו במשולשים צהובים שחורים , והעלו את המורל עמנואל | 12.10.18 (ל"ת)
17. רק בכוחה של מעצמה לייצר מנועים למטוסי קרב\נוסעים ארה"ב רוסיה אנגליה וצרפת מסוגלות ליצור מנועים. סין מצטרפת אליהם. כל השאר מרכיבות ברשיון. סאאב השתילה בגריפן נגזרת של GE-404. כך גם בקודמיו. כנ"ל סין שמייצרת מנועים למטוסי הקרב שלה ברשיון מרוסיה. המנועים של החמקנים שלה הם נגזרות של אלה. אביקו SuperPower | 12.10.18 (ל"ת)
16. כרגיל מרתק. תיקון קטן: נשר אינו עוף דורס, אלא עוף כבד אוכל נבלות. יתכן וקראו למטוס נשר מלכתחילה בגלל טעות נפוצה שבה בלבלו בין - איגל שהוא עיט לנשר. לדוגמה להקת הנשרים שהיא בעצם איגלס - עיטים אביחי | 12.10.18 (ל"ת)
14. זה היה בתקופה מה שקוראים היום השמאל ששמרו על ישראל ולא כמו היום הימין שהורס את ישראל ..דוגמה עוטף עזה... אחד | 12.10.18 (ל"ת)
13. למען הדיוק- ב82 הבריטים ספגו מכה חזקה מהאוויר מארגנטינה ועד היום זוכרים זאת לישראל ולמדו שלא כדאי ללכת נגדנו בכללי | 12.10.18 (ל"ת)
11. מחכה לכתבה חדשה בצימאון פשוט תענוג לשמוע ולקרוא וזה בתור אחד שאינו חובב מטוסים מושבע, תמשיך ככה! אורן | 12.10.18 (ל"ת)
6. הכתבה המדהימה רציתי להוסיף שנהניתי מאד מהכתבה והיא ממש כתבה נהדרת. תודה למר סדן . נאוה | 12.10.18 (ל"ת)
5. רחוב ע"ש שידלובסקי האם יש רחוב ע"ש שידלובסקי שעזר כל כך הרבה לישראל??? והיכן הוא ? נאוה | 12.10.18 (ל"ת)
4. סוף סוף עשית את הכתבה על הנשר אמרת שתדבר עליו עוד בכתבה על המיראז' 3 לפני שנה רוס גלר | 12.10.18 (ל"ת)
3. נשר זוכר את הפרויקט עבדתי עליו ,היו 2 בעיות 1. השרטוטים היו בקנה מידה קטן והיינו צריכים קנה מידה 1:1 וזה היה עבודת נמלים מאחר והשרטוטים ה"גנובים" היו ללא מידות ! הדבר השני הצרפתים עבדו במילימטרים והאמריקאים עבדו באניטשים והיינו צריכים לתכנן מתאמים בין האביזרים ,המנוע (J79ׂׂ) ועוד. כדוריד | 12.10.18 (ל"ת)
2. ההבדל הגדול בין אז להיום ממדינה שיהודי העולם העריצו אותה וחלקם היו מוכנים לסכן קריירה ואף ללכת לכלא בכדי לעזור לה, מדינת ישראל הפכה למדינה שחלק גדול מהעולם היהודי סולד ממנה, ואפילו יוצא במאבק גלוי נגדה. רוני | 12.10.18 (ל"ת)
1. פשוט ואאו אני קורא באדיקות את הטור הזה והפעם אפשר להגיד שפשוט היה מהפנט המשיכו !!! בהצלחה Dan | 12.10.18 (ל"ת)
מטוס הנשר: ריגול בינלאומי, אהבה אבודה ושיא החוצפה הישראלית
96 תגובות לכתיבת תגובה