36. למגיבים שסוברים כי אין צורך במערכת כזו : קצת מידע שאולי ישפוך אור אני אסביר בכמה מילים מדוע יהיה צורך בתחבורה זו. ראשית עלי לסייג ולהסביר כי לעולם לא תהיה אפשרות להסתמך רק על מערכת תחבורה אחת, יהיה צורך בשילוב של מספר מערכות. כדי להגיע במהירות מעיר לעיר תהיה אפשרות : לסוע במכונית (אוטונומית), רכבת , טיסה. לכל אחד יתרונותיו. מצד איכות הסביבה יש נחיתות לטיסה שתחסום מסדרונות אקולוגיים של ציפורים ועוד. כאמצעי תחבורה של ההמון לא יהיה תחליף למנהרה ישרה (הקו הקצר ביותר) תת קרקעית. לכן אין ספק כי יהיה צורך באמצעי זה, כאחד מהאמצעים העיקריים בעתיד הלא רחוק. אני משוכנע שרכבות ימשיכו להיות, הן כאמצעי בלעדי לאזורים מסויימים והן לאלה שיעדיפו לוותר מעט על המהירות ולהרוויח נוף. בעתיד הרחוק יותר - עוד 200 שנה,- יהיו כנראה המצאות חדשות ("קשה לנבא, בעיקר את העתיד"). עד אז מנהרות ההיפרלופ, בין יתר שירותי התחבורה, ישרתו אותנו מצויין ומהר. אודי | 23.10.18 (ל"ת)
35. כתבה מביכה המנהרה שתפתח בלוס אנג׳לס היא של ה-Boring Company. אין שום קשר להייפרלופ. מביך | 22.10.18 (ל"ת)
34. כולי התרגשות. מסתבר שאני חולק טוקבקיאדה עם יזמי על חלל. אלון מה? מאסק? מי? אני בטוח שציון מתגובה 27 ייסד עם אח שלו בגיל 24 סטארטאפ בתחום האינטרנט בשנת 95 לפני שמישהו ידע מה זה אינטרנט, וגם אולי מכר אותו כעבור 4 שנים לאיזה ענקית כמו קומפק בשלוש מאות מיליון דולר. ציון, אני בטוח שעשית יותר מזה. אולי זה אתה שייסדת יחד עם עוד כמה חברים את פייפאל ב-1999 שנקנתה כעבור 3 שנים על ידי איבאיי במיליארד וחצי דולר. אה זה היה מאסק ולא אתה? טוב, אתה בטח יכול לפתוח ספרים של מדע טילים ולפתח תעשיית חלל חדשה בתוך כמה שנים, לא פחות טוב ממה שמאסק עשה נכון? או לדחוף את תעשיית הרכב לייצר טכנולוגיה נקייה שהיא לא רוצה באמצעות הקמת חברת רכב משלך לפיתוח וייצור של רכבים חשמליים. ציון מה? אייל | 22.10.18 (ל"ת)
32. לצי שרוצה לגור בקצה המדינה ולנסוע לניו יורק. הייפרלופ של אפל בעלת השליטה תהיה עסק של 50 טריליון $. ויהיה אפילו כרטיס נטען לנסיעות וכרטיס חופשי שנתי | 22.10.18 (ל"ת)
31. ופי 20 על נסיעות אקפרס. הרכבת תיסע על 4 מאך ואפילו מחירים של 2,000$ לנסיעה ויותר פי 2 כי אין טרמינל מעצבן וזה לא באוויר ונוח יותר לרגליים. מאסק ידרוש מחירים גבוהים פי 5 על נסיעות מטען | 22.10.18 (ל"ת)
30. הנסיעות צריכות לעלות קצת יותר מרכבת זה מוצר איכותי עם מתאבנים ושתייה קלה וסדרנים ומלצרים לשירות. הייטק חוג הסילון ואפילו יהיה WiFi מהיר ומוניות shuttle מהתחנות בהסכמים. אפל תדרוש 75% ממניות הייפרלופ. ממציא הייפרלופ | 22.10.18 (ל"ת)
29. פעם אחת שיקים עסק שאיננו על חשבון משלם המיסים פעם אחת! מה ביקשנו? הרי הוא אדם מוכשר. ציון | 22.10.18 (ל"ת)
28. כל שקל שהולך על המיזם הזה מתנדף באוויר! צפו בסרטון הזה ותבינו למה: https://www.youtube.com/watch?v=RNFesa01llk אחד. | 22.10.18 (ל"ת)
27. אם יש תקלה, פשוט יוצאים מהרכב, ונושמים את הוואקום מסביב שנשמר כדי להוריד חיכוך. בלוני חמצן בטיחות חובה | 22.10.18 (ל"ת)
25. ואם הרכבת הזאת תתקלקל בדרך בתוך מנהרה צרה כזאת.. עוד גאון מבטיח 1220 קמש ונראה שמתקשה לספק 250 קמש.. יחצן בשקל.. המורה שולה | 22.10.18 (ל"ת)
23. יחסית לישראל עומד בזמנים הטכנולוגיה ישנה אך שימשה בעבר רק לדואר המהירות תגיע רק כשיהיה מספיק מרחק להאצה בישראל למשל אם יקימו (בהנחה שיהיה שר שאכפת לו מתחבצ) לא יהיה מספיק מרחק להאצה מטורפת הצפי שהיה פעם דיבר על נובמבר 17 לניסוי כלים ללא בני אדם אדם עם זכרון | 22.10.18 (ל"ת)
22. למגיבים 3 ו 10 חסרי העבודה (כי אחרת לא היו מגיבים בצרורות של טיפשות) למגיב 3: רכבות ביפן מגיעות ל 500 קמ"ש בנסיעה, מאיפה הוצאת את השטות הגמורה הזאת שזה מוגבל ל 300? נסעת פעם ברכבת כזאת? נוסעים על 500 קמ"ש ויש אפילו גשר מיוחד שבו הולכי רגל עומדים ויש טיימר מתי מגיעה רכבת שאפשר לחזות במראה והיא טסה מתחתייך... למה סתם להגיב? למגיב 10: אממ אילוסטרציה, שמעת על דבר כזה? ברור לך שזאת סתם תמונה להדגמה כן? המוח שלך לא עשה 1+1 שתהיה דלת כניסה ויציאה כזו או אחרת? החכם באמת | 22.10.18 (ל"ת)
21. למגיב מספר 13 - בחיי תשכיל קצת ותמצא עבודה במקום להגיב 1. יש רכבות של 500 קמ"ש עם חלונות שבהם אתה עובר על פני אובייקטים מה שמוסיף למימד המהירות הרבה 2. טסים היום ב ~980 קמ"ש 3. יש רכבים המגיעים ל 460 קמ"ש בקלות כאילו, מה שאני בא להגיד לך, שאם היית עושה גוגל או מבין בנושא, היית מבין כי כאשר אתה מאיץ ברמה סבירה למהירות מסויימת ומשמר אותה, גוף האדם מתרגל ולא מרגיש בה חביבי... אחרת במטוס כולם היו מקיאים לא? אתה מזכיר לי את הבורים שהיו לפניי 200 שנים שאמרו כי גוף האדם ישתגע כאשר עברו מהכרכרה לרכב ממונע במהירות של 20 קמ"ש, בחיי... (אמיתי לגמריי). החכם באמת | 22.10.18 (ל"ת)
20. רמת חוסר המקצועיות והבלגן בכתבה שוברת שיאים חדשים חברת 'the boring company' לא בונה את רכבות ההייפרלופ (רעיון אחר של מאסק שהוא דוחף אבל משאיר לחברות אחרות לפתח) אלא מסיעה מכוניות רגילות ושאטלים על מגלשות חשמליות בתוך מנהרות צרות. ההבדלים בין הרעיון שלו למנהרות רגילות למכוניות הם: 1. מנהרה צרה ברוחב שמספיק רק למכונית אחת במקום ל2/3 מוריד את שטח המנהרה פי 4 עד פי 9 ומוריד עלויות. 2. במקום שנהגים רגילים ינהגו במכוניות עם כל המגבלות, המכוניות יסעו על מגלשות חשמליות שיהיו מסונכרנות אחת עם השניה וכך יוכלו גם לנסוע במהירות של 200 קמ"ש וגם במרחקים קטנים אחת מהשניה, כך שהקיבולת של המנהרה תהיה גבוה מאוד, אולי אפילו 10,000 רכבים בשעה ויותר. 3. הכניסה למנהרות לא תהיה בכניסות גדולות שמרכזות מספר רב של מכוניות ופקקים, אלא במעליות שיפוזרו לאורך נתיב המנהרה ויאפשרו כניסה ויציאה לכל אחד ממקום קרוב לנקודות ההתחלה וסיום הנסיעה. 4. בגלל שהנסיעה היא על מגלשות חשמליות ולא על בסיס מנועי בנזין, בעיית זיהום האוויר קטנה בהרבה מאשר במנהרת מכוניות. ציניקן | 22.10.18 (ל"ת)
19. על כמה מתערבים שלא יהיה כלום? נראה שהוא הפך ליחצן בשקל. כל מי שבדק את הפרויקט ברצינות, אומר שזה לא מעשי. אליהו | 22.10.18 (ל"ת)
18. פיסיקאי (אני מעריץ פיסיקאים, באמת), קרא שוב ובעיון הוא לא כתב שהמרחק בין ערים אלו הוא 16 ק"מ. הוא כתב "שאמורה לסייע למאסק להוציא לפועל את תכניתו לרכבת הייפרלופ שתחבר בין וושינגטון הבירה וניו יורק ב-29 דקות." - אמורה לסייע ל... וכו'. תודה שיצאת חומוס. :) אני לא פיסיקאי | 22.10.18 (ל"ת)
15. חבל שלא אצלנו: אם כבר לוקח 17 שנים לבנות רכבת מת"א לירושלים לשלם לחברה סינית שיחפרו מנהרה עגולה בעומק 30 מ', כל הדרך מת"א לירושלים (כולה 60 ק"מ) ויניחו בה שני צינורות בשביל רכבת הייפרלופ. אח"כ משלמים לחברה של אלון מאסק שישלימו את ההקמה וזהו ואתם יודעים מה? זה בחישוב סופי, היה עוד יוצא זול יותר ממה שפרוייקט הרכבת לירושלים יצא. אם כי היתה עלולה להתעורר בעיה - מה אם הם היו חו"ח מסיימים את זה לפני הזמן?.. כלומר 17 שנים, הפרוייקט הזה פרנס אלפי משפחות של בטלנים. מאיפה היינו מוצאים להם ג'ובים? תארו לעצמכם את התרחיש הבא: החברה הסינית מודיעה על גמר חפירת המנהרה והנחת הצינורות עוד ב-2008. הייפרלופ 1 מסיימת את השאר תוך עוד שנתיים. ואז מה? איך היינו מתחזקים את הבטלנים עד היום? מה היו עושים החברים של ישראל כץ? אז בזמן הזה כבר אפשר היה | 22.10.18 (ל"ת)
14. תגובה ל6 בעוד עשרות שנים, כנראה שלא נהיה פה (אלא אם כן נחיה בגוף של רובוט או משהו בסגנון) הילדים שלנו לא ידעו להעריך, בדיוק כמו שאתה לא יודע להעריך את הטלפון הקווי, או את המנורה שרובנו החלפנו בשימחה בתאורת לדים אנוכי | 22.10.18 (ל"ת)
13. אולי בעוד 20 שנה יהיה פרויקט זה מעשי מדובר על שלב ראשון בבדיקת התכנות של רעיון חדש. משלב זה עד לשלב בו הרעיון מסחרי יעבור זמן רב מאוד. יש הרבה מאוד שלבים אותם צריך פרויקט זה לעבור. רונן | 22.10.18 (ל"ת)
12. מאסק כבר שינה את העולם עם ספייס-X. לגבי ההייפרלופ: לא נראה לי שיש לזה ייתכנות טכנולוגית או כלכלית. אחד | 22.10.18 (ל"ת)
6. המנהרה לא קשורה (בצורה ישירה) להייפרלופ הפרויקט הוא ייעול צורת הכרייה כיום והוזלתה. כדי להקם את הפרויקט, הוצגו סרטונים שמראים איך אפשר להסיע כלי רכב פרטיים על מנשא מיוחד במהירות גבוהה ועקיפת פקקים, מתחת לפני הקרקע. טכנולוגיית החפירה יכולה לשמש גם לתחבורה ציבורית (בהמשך), אבל היא מוצגת בדיוק הפוך- להקל על הנסיעה הפרטית. א | 22.10.18 (ל"ת)
5. ההייפרלופ זו מערכת מיותרת עלויות גבוהות, חוסר ייתכנות פיסיקלית ופגיעות מבחינה בטחונית ותחזוקתית. רעיון ישן ולא מוצלח גיל | 22.10.18 (ל"ת)
3. אין כרגע שום קשר להייפרלופ מדובר על מנהרת בדיקה בשביל הפרויקט 'לופ' הנמצא כרגע בבנייה. לאילון אין כרגע תוכניות בשביל ההייפרלופ הוא מעדיף להתעסק בפרוייקטים יותר פשוטים טכנית ולאגור ידע ונסיון בתחום כריית המנהרות בעזרת פרוייקטים אלה. לא מדוייק | 22.10.18 (ל"ת)
2. הזוי מנהרת הרכבות, דבר לא בטיחותי עד סכנת נפשות. יש ביפן רכבות המסוגלות להגיע ל-500ק"מ לשעה. אך מטעמי בטיחות הנסיעה מוגבלת ל-300ק"מ שעה. אז מי צריך את מנהרת הרכבות של אלון מאסק. רפי | 22.10.18 (ל"ת)
אלון מאסק מכריז: מנהרת המבחן של ה"הייפרלופ" תיפתח בדצמבר
38 תגובות לכתיבת תגובה