אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המעבר למכוניות חשמליות: המדינה תאבד עד 40 מיליארד שקל

80 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

76.
זה הזמן לעבור לאגרות גודש
אם יקחו את כל המס בהתחלה, זה רק יעודד שימוש במכונית יותר ויותר (כבר שילמנו, אז..) ויסתום עוד יותר את הכבישים. זה גם יפחית את הנכונות להחליף רכב לחדש. במקום לקחת את המס על הרכב, קח אותו על שימוש במשאבים היותר מוגבלים - מחיר גבוה יותר לטעינה בשעות היום/בחניה במקום ציבורי, שימוש בכבישים בשעות העומס, כניסה למרכזים עירוניים צפופים.
מתגלגלת | 26.10.18
72.
המדינה תעלה מס על רכבים חשמליים כמו הדיזל
המדינה לא תפסיד לעולם. ראו את רכבי הדיזל. במשך שנים המדינה אפשרה לשוק הפרטי את רכישת רכבי הדיזל, הדיזל היה זול מאד, ממש זול. ואז ייקרה את הדיזל באופן שהוא יקר יותר מהדלק. המדינה ממסה רכבים אלו בטענה של זיהום אוויר. המדינה לא תפסיד גם בשוק רכבים חשמליים. היא תמסה על הסוללות והזיהום שהן יוצרות הטיפול המיוחד. על פליטת הקרינה, טיפולים ובדיקות כנגד קרינה במכונים מורשים. לסיכום, המדינה תרוויח בגדול כרגע הכל שקט כדי שנקנה רכבים ואז תגיע הגזרה.
אזרח לא תמים | 26.10.18
67.
שימרו מסחתת כספים אחרתמה יש?
סיילו את מיסי הדחק עוד יותר, את המס על התמונה כי עישון, שיורידן את גובה הפטור ליבוא אישי מהזמנה באינטרנט, המע'"מ יכול לעלות ב- 1% כאשר ירד הסוחרים לא הוזילו מחירים, רישוי רכבים יכול לעלות ב- 1%. אפשר לבטל סובסידמו. לאוכלוסיות שלמות כמו פטורים מתשלום בגלל מגורים באזורים גיאוגרפיים או מס' נפשות ביחידה את דיור. יש תמיד מאיפה לגייס כסף אבל דווקא לראות המוצר שישםר את איכות החיים דרך הםריזמה של הפסד גבייה של מס' זה אבסורד.
Ronal | 26.10.18
60.
לא משנה כמה
המדינה תעשוק את האזרח בחיים לא יהיה לה מספיק..שטייניץ וכחלון מכורים לכסף הישראלי,אפשר גם לתת לאזרח לחסוך כסף בלי שהמדינה תעשוק אז ירויחו קצת פחות למה צריך לשלם אלףצשרל בחודש על דלק שאפשר כמעט בחינם? אפשר כבר היום לקנות מכוניות מיני על חדמל בעולם אבל בישראל מכורים לכסף של הנפט
שחר | 26.10.18
59.
יש להגדיל את המיסוי! לא להפחית. שלא יקנו מכוניות.
יש תחבורה ציבורית, ותהיינה מכוניות אוטונומיות שאפשר להזמין לנסיעות בזמן אמיתי, כך שלא יהיה צורך במכוניות פרטיות! יש להקטין את העומס לא להגדיל אותו. מכוניות אוטונומיות תוכלנה לתמרן במהירות רבה יותר מנהג אנושי ותקטנה את העומסים בכביש.
רואה עתידות | 26.10.18
55.
אני פונה לכתב, אתה טועה ומטעה!
נסועה ממוצעת בישראל היא 28000 ק"מ בשנה. שהם לפי ממוצע מפרגן של 12 ק"מ לליטר, שווים 2300 ליטר בשנה שהם 15000 ש"ח לפחות שיחסכו הנהגים. הנחה בשווי שימוש 1000 ש"ח היא חודשית. מצטרף למי שכבר כתב שהחיסכון למדינה הוא עצום לאין שעור בזכות גמילה ממזהמים. ומצטרף לשאלה למה אבל למה להמשיך לגבות מאיתנו מס של 83% פלוס מע"מ שרובינו לא מקבלים חזרה!? רכב בארץ עולה פי 3 ויותר מרוב העולם! חברים די להיות פראיירים
מאיר אמיר  | 26.10.18
53.
השאלה לא נכונה...
היה צריך אולי לשאול למה המדינה מרוויחה מלחתחילה כי בין השורות אני קורא שהמדינה מזילה דמעה על הפסד הכנסות מעושק ציבורי התבלבלתם, המדיה היא אירגון למעננו, האזרחים. בממלכה יש נתינים ומהם כדי לממש רווחים, במדינה דמוקרטית עם זכויות פרט האזרח אמור להיות המרוויח, המדינה היא בשבילו ולא להיפך
אביטל | 26.10.18
48.
חישוב שגוי
ואם הישראלים לא יקנו רכבים או חלפי רכב במיליארדי ש"ח, כסף שיוצא ישירות מהמדינה, אז מה הם יעשו עם הכסף? אולי ישאירו אותו בחיסכון בבנק - הבנק יוכל להלוות ביחס הלימות של פי 9, הריביות ירדו והכלכלה תצמח (ואיתה גם המיסים והרווח של הממשלה ממימון יותר זול)? אולי ישקיעו את הכסף הזה כמות שהוא בעסקים או במשק? אולי פשוט ישפרו את איכות החיים שלהם ויקנו מוצרים אחרים, הרי לבסוף הכסף לאחר מע"מ, מסים על עבודה, אגרות ומס חברות ומס דיבידנדים ומס על ריבית ושוק ההון, הכל מגיע חזרה למרתפי או מחשבי האוצר...
דודי | 25.10.18
40.
חשיבה עקומה של בעלי אינטרסים
המדינה זה האזרחים, המסים הם של האזרחים, והחסכון גם של האזרחים. תגידו שאתם רוצים עוד מיליארדים בשביל המפלגות הדתיות וכל החברים שלהם שבאים בצורה של ארגונים לקירוב היהדות ועוד כל מני שקרים שנועדו למצוץ כספים מהציבור. להעלות מיסים זה רע!! רע! רע! רע! תיפטרו מכל הקצבאות והתקצובים לבטלנים וחסרי מעש שכן יכולים לעבוד.
ערן | 25.10.18
32.
רציני?תחבורה ציבורית?אתה חי במערה?
רק בשבוע האחרון קיבלת תזכורת לגבי 'רקבת' ישראל (עומסים בלתי נתפסים, איחורים, ותקלות בטיחות). לוקח לי פי 3 זמן להגיע מנקודה לנקודה התחבורה ציבורית מאשר ברכב. העלות הכספית דומה (עבור נוסע אחד) או נמוכה משמעותית מתחבורה ציבורית כשיותר מנוסע אחד משתמש ברכב. מה לגבי התענוג הצרוף שכרוך בנסיעה בתחבורה ציבורית,שבה כל נסיעה היא "טיסת שוקולד" פוטנציאלית? קודם שתהיה פה תחבורה ציבורית נורמלית, אחר כך תוכל להציע תחבורה ציבורית כאלטרנטיבה. בנתיים תרגע עם אגרות הגודש, מס הקנייה, המכס, המע"מ והבלו.
גלעד | 25.10.18
23.
מקומם וממחיש בעיה קשה הרבה יותר מאשר נושא הכתבה הספציפית
עצם העובדה שאנו עוסקים בשאלה "כמה המדינה תפסיד", רק ממחישה כמה איבדנו את יכולת המחשבה הרציונאלית שלנו; פשוט שכחנו שהמדינה היא א נ ח נ ו : אתה, את ואני! ולכן, אם האזרחים מרוויחים, המדינה אמורה להרוויח. דבריי ממחישים את המצב החמור אליו נקלענו עם הממשלה הנוכחית והעומד בראשה. נוצר מצב, נכון בבסיסו, שבו אנו-אזרחי המדינה רואים את הגוף ששגור בשם "מדינה" כאויב שלנו, שרק רוצה להקשות עלינו. לא-כך! הממשלה היא הבעיה ולא המדינה, שכן "מדינה" איננה מילה נרדפת ל"ממשלה". יש לנו מדינה נהדרת שנבנתה ב-70 שנים בלבד. לעומת זאת יש לנו שילטון חשוך שמחריב אותנו בכל יום יותר ויותר.
אדר | 25.10.18
8.
איזו מחשבה עקומה...
הכיוון החשוב לא צריך להיות המעבר לרכב חשמלי. נגיד שזה יקרה... אז כולנו נבלה בפקקים "נקיים"??? מה ההגיון בזה??? הרבה יותר חשוב שהתחבורה הציבורית תעלה ליגה. פשוט להוריד מכוניות מהכביש! לא יותר פשוט? לא פחות מזהם? תחבורה ציבורית טובה גם תורמת משמעותית לצמיחה, ככה המדינה תקבל חזרה את ה 40 מיליארד בלי שנמשיך לשלם מס על תחבורה, שנועדה בעיקר להביא אותנו לעבודה!
יובל הממוקד | 25.10.18
5.
מכוניות חשמליות, ופתרון אחר ל'בעיה'
זה רעיון יפה, אבל לא ברור כמה הוא ריאלי. כל עוד לא תמצא פריצת דרך משמעותית בתחום הטענה לרכבים חשמליים, הם לא יתפסו תאוצה. אנשים לא רוצים לבלות חצי שעה בתחנת דלק כשהם רגילים לבלות בה חמש דקות, וכל זאת בהנחה שלאחר ההטענה השגת טווח נסיעה הגיוני ולא שתצטרך לתדלק ארבע פעמים בשבוע. בקיצור, אלא אם כן הממשלה תתן דחיפה כלכלית גבוהה יותר מכמה אחוזים בודדים, החיסכון בדלק לא יגרום לאנשים לצאת ולקנות רכבים חשמליים. עובדה שבחו''ל יש רכבים חשמליים רבים למכירה במחיר סביר והקהל לא קונה (להוציא אולי טסלה, שהפכה עצמה למותג נחשק) לכן, ללא פריצת דרך משמעותית בתחום או הנחה משמעותית, אנשים יקנו רכבים היברידיים בהם אתה לא מוותר על נוחות הנסיעה ולא מחכה ארבעים דקות לטעינה ובכל זאת חוסך בדלק. הפתרון הריאלי הרבה יותר הוא של מיסי גודש, זה יפתור את בעיית הפקקים, והמדינה תכניס מזה לא פחות. כיום בממוצע בנתיבי איילון ישנם פחות משני נוסעים לרכב, אם יגבו מהם חמישים שקלים על כל נסיעה, מבוטחני שהממוצע יטפס קרוב יותר לשלושה נוסעים
בלון שיגעון | 25.10.18
3.
חולי נפש
כחולן כאלק הוריד את מחירי הסלולר ובאותו שבוע התחיל למסות את הדלק!! די נמאס תנו לאנשים לנשום ( או שגם על זה תתחילו לקחת מיסים?) תקצצו את השירות הציבורי המנופח באלפי שותי תה שלא עונים לפניות הציבור ותעברו עד 2020 ( ולא עד 2035) לשרותים מתקדמים באינטרנט וככה אולי בכלל יהיה אפשר לקנות רכבים במחירים שפויים
מאיר | 25.10.18
1.
מה הבעיה להטיל מס לפי קילומטר?
ליטר דלק או קילומטר מה זה משנה? אין שום בעיה שכל רכב חדש ישדר את מספר הקילומטרים למשרד הרישוי פעם בחודש ובעל הרכ, יקבל חשבון לתשלום. בשביל להעביר טסט צריך להיות נקי מחובות. בגדול להטיל מיסים זה לא קשה ואם הועדה המכובדת לא מצא דרך להטיל מיסים על הנסיעה במקום על הליטר אז נראה לי שכדאי להחליף את חבריה.
חם או יפת | 25.10.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת