אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פרופ' יורם יובל: "מערכת החינוך – ביזיון לאומי, סכנה למדינה"

155 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

155.
לא כאן כבור הכלב
כאחד שהיה שם מבקש להודיע כי למנהלים יש די והותר סמכויות,ולמורים יותר מדי אוטוריטה והיותר מדי הזה הוא הכשל הענקי. מערכת החינוך באמצעות בתי הספר מקיימים אינדוקטרינציה מן המשוכללות בעולם. אדרבא.פירוק כל ההירארכיה.צמצום גמור של משרד החינוך רק לענייני משכורות ותקציבים.מורים מכשירים עצמם למנטורים צנועים והתלמידים עולים בדרגה ונעשים לומדים ומלמדים. מערכת רשתית חדשה ונועזת זו היא המענה המערכתי לחוליי החינוך.ביום שנעבור מחינוך לחניכה ומהוראה ללמידה הכל ישתנה לנגד עיננו המשתאות.
מנשה ב | 08.11.19
143.
חוקרי חינוך כותבים שנים על כך
האם חשבתם למה אנחנו שולחים את ילדינו לבתי הספר הציבוריים, במתכונתם הנוכחית? מס' נימוקים, שלא לעשות זאת: 1. רמת אלימות גבוהה. גם של מורים כנגד תלמידים. האלימות של מורים כנגד תלמידים בד"כ מטוטאת ע"י הנהלת ביה"ס, או ע"י משרד החינוך. 2. רמה לימודית נמוכה. למעט מורים יוצאי דופן, בבתי ספר חילונים במגזר היהודי, רמת המורות אינה מרקיעה שחקים. בעדינות, אציין כי ציוני הפסיכומטרי, אם בכלל נדרש מבחן פסיכומטרי, במכללות להוראה, אינם גבוהים (בד"כ סטודנטים לרפואה אינם בוחרים להוציא תעודת הוראה). 3. כיתות צפופות. 4. מבנים עלובים. 5. שיטות לימוד של המאה ה- 19 (מורה + לורד מול כיתה בת 35-40 תלמידים), ללא שימוש מסיבי בטכנולוגיה מתקדמת. הבעיה היא שההשקעה של המדינה בחינוך היא גבוהה, יחסית למדינות תרבותיות אחרות, אך הכסף "הולך" למפקחים ולפקידים, ואינו מגיע ישר למורים ולפעולות עבור התלמידים. ד"ר בראון, חוקר חינוך, כתב באחד ממאמריו כי בית הספר היסודי במדינת ישראל שרוי בתקופת דמדומים חינוכית.
מישהי | 01.11.18
137.
ביקורת בונה מול ביקורת הרסנית
לצערנו הרוב המוחלט של התגובות הן ביקורת הרסנית. קל להשמיץ, קל להאשים. כל ביקורת שאינה מכילה הצעה יישומית לשיפור, ראלית בכל היבט, אינה ראויה. זוהי בכיינות ולא לקיחת אחריות של הדובר. יואיל כל מבקר ויאמר מה הוא עושה אחרת ממחר בבוקר לטובת שיפור מערכת החינוך! כך לימדו אותי באדלר: אתה לא יכול לצוות שינוי על האחר, אתה כן יכול לגרור אותו לשינוי על ידי שינוי התנהגותך כלפיו.
מורה | 30.10.18
131.
לבדוק היטב האם המנהלים
מסוגלים להוביל שינוי מהלמידה של בתי הספר של המאה ה 19 ללמידה של המאה ה 21. "למידה משמעותית" "חשיבה ביקורתית" "אזרחות גלובלית ביקורתית" בסיסמאות כולם מאד חזקים...... יצא לי לא מעט לראות מנהלים שמתפעלים ומעריצים מורים שמלמדים את כל התלמידים בחוברות מעמוד x עד עמוד x בדממה
עדי | 30.10.18
126.
איפה ההורים?
כל התגובות כאן מתייחסות לביה"ס איפה ההורים?כשאני שומעת שההורים מאשימים את המחנכת החדשה, באלימות של הילד. אני שואלת המחנכת ילדה אותו, הניקה?גידלה, שמה גבולות, אתם רוצים ילדים מחונכים, תסבירו להם שלא צועקים בשיעור, מדברים בנחת גם בהפסקה, מדברים בנחת גם בבית, אלימות זה לא הקו האדום זה אחרי הקו האדום. תחנכו בבית, שימו גבולות וכך למורה יהיה קל יותר, אל תשליכו את כל ההתנהגות הרעה על בתי הספר כי הצוות באמת עושה מעל ומעבר. מהמנקה ועד למנהלת, המשכורת עלבון, עובדים קשה, ובאים אלינו בטענות.
אזרחית מודאגת | 30.10.18
125.
מערכת החינוך ביזיון לאומי
הכל מתחיל מחינוך..ערכים ולאו דוקא ציונים ילד שאין לו כבוד כלפי המורה שלו..לא יוכל באמת ללמוד ממנו ..ולא משנה כמה תקציבים ומיחשוב יכניסו. בסופו של דבר, אנחנו גם חברה- עם.. ואם רוצים שהחברה תתנהל כראוי. צריך חינוך טוב לכולם ובין כולם לכולם..כך שגם הילדים יראו דוגמא טובה. בעיקר צריך כבוד בין אחד לשני וכוונות טובות. אחרת זה לא ילך.הילד יראה אותך דורש ממנו, משהו.. שאתה בעצמך לא עושה? לא ילך. במקום להאשים זה את זה..אנחנו צריכים חיבור ליצור כאן אקלים של חברה נעימה שכיף להיות בה. ולא אחד אוכל את השני.
אזרחית ואם | 29.10.18
124.
מערכת החינוך ביזיון לאומי
רבותי..לא יעזור, כל הכספים שנישפכו וישפכו.. התלמידים הם ילדים שמחכים אותנו הגדולים אם בינינו אין כבוד זה לזה ..הילדים קולטים את זה, ראשית מהבית ומכל הסביבה.. כלומר כל הסביבה צריכה להתחנך.. חינוך , ערכים, ראשית היה אדם..זה לפני ההשגים כביכול. כי ילד שלא מכבד את הוריו ומוריו ..גם לא יוכל ללמוד מהם . חשוב שנבין זאת. גם בעידן הזה ראיתי ילדים אחרים:נעימים מנומסים,מכבדים זה את זה ואת המבוגרים . כזאת חברה אנחנו צריכים לבנות. בשביל החוסן שלנו כעם. איפה ראיתי זאת? במשפחות שהוריהם לומדים קבלה-בקבלה לעם
אחת שאיכפת לה | 29.10.18
121.
כשלון החינות
כשאני מסתובב ורואה איך אנשים נוהגים במכונית באופניים וקורקינט אני מיד מזהה שמש הוא מאוד יסודי פגום בחינוך איש לאיש זאב ,אין כבוד הדדי, כל דאלים גבר. איך ילדים מדברים למורים איך הורים מדברים למורים איך ילדים מדברים להורים ואיך הורים מדברים לילדים איך שכנים מתנהגים לשכניהם איך מתנהגים לחולים המערכת הבריאות איך מתנהגים לזקנים וכו׳ לצערי זו חברה חולה שלא מודעת לכך שהיא חולה ולכן לא מתאפשר לתקן אותה. זה הכישלון הכי גדול של התנועה הציונית ושל והשילטון בעשורים האחרונים אני זכיתי בילדותי כאן לחינוך טוב יותר אבל זה היה מזמן חבל מאוד
דין | 29.10.18
120.
מצב החינוך- גרוע
כי צריך ללמד כל תלמיד לכבד את המורה שמלמד אותו. וזה צריך לבוא מהבית.נקודה! צריך לתת דגש של כ 80 אחוז ויותר על ערכים ורצנו רק להאביס את התלמידים בחומר ..ובהלת המיצב.. אם לא נלמד אותם ואת החברה כולה : לכבד זה את זה . לשתף פעולה,..לרצות להתחבר קצת יותר.. לחבב זה את זה..לחייך..ערכים ערכים ערכים זה לא ילך..כי הם הילדים קודם כל מחכים אותנו . המבוגרים. ואנחנו לא דוגמא טובה (אם נהיה ממש כנים עם עצמינו).
אזרחית | 29.10.18
118.
כששר החינוך חולם להיות שר בטחון
מה ההפתעה 1. כשבגן חובה דוחסים 35 ילדים בכיתה עם גננת וסייעת אחת בלבד 2. כשכיתות לא עומדות בתקנים אקוסטיים של משרד החינוך 3. שמשרד החינוך נחשב לתפקיד זמני ושולי לפני התפקיד הבא 4. כשכל מה שמעניין את שר החינוך זה קשקשת בקבינט ואיך לאגוף את ביבי וליברמן מהימין 5. אני בטוח שילדי שר החינוך לומדים בתנאים הרבה יותר טובים תמשיכו להצביע לבנט ולביבי והמצב רק ידרדר
סיימון עבדייב  | 29.10.18
117.
הפרופסור זורק סיסמאות שנשמעות טוב אך חסרות כל משמע
מאוד קל לזרוק בוץ על מערכת החינוך אבל בואו נראה איך הורים משתגעים עם הילדים בחופש וזה לא רק בגלל שאין בייביסיטר אלא הם כמעט לא מסוגלים להתמודד עם הקשיים שמציבים בפניהם הנוער של שנת 2018 בתי הספר ברובם עומדים בזאת בכבוד. באשר לאחריות כמה ילדים לצערנו הרב נהרגו בחופש האחרון? המון טביעות וכדומה המספר הזה גדול ממספר התלמידים שלצערי נהרגו במערכת החינוך בשני העשורים האחרונים. מאוד קל לשבת במגדל השן ולתת ביקורת אז בואו להתמודד ונראה איך תסתדרו.
רן | 29.10.18
116.
קושי בהוראה
המשמעות היא הדבר הכי קשה שצריך להתמודד איתו. הרבה לפני החומר הלימודי. כשאני עומדת מול כיתה אני מרגישה שתלמידים לא מכבדים אותי ועושים ממני צחוק. כל זאת על אף שאני יושבת שעות על גבי שעות בבית כדי למצוא להם תכנים מעניינים. כבר לא מעניין אותך טכנולוגיה שקשורה ללימוד. לא מחשבים אם זה לא קשור לפורטנייט. רק הטלפון שלהם מעניין אותם. זה עצוב מאוד, ועוד יותר עצוב שנכנסתי במוטיבציה מטורפת להוראה ובנתיים רק בוכה מזה.
מורה מתחילה | 29.10.18
109.
קדנציה מוגבלת גם למנהלים
אם כבר יוקם אירגון מנהלים אז ראוי שגם יקבע חוק שיגביל לכל היותר שתיי קדנציות למנהל לכל היותר 6 עד שבע שנים מצטברות על מנת לרענן ולשמר יכולות תיפקודיות ולא לקבל מנהלים עייפים שכבר לא מסוגלים לתת מענה מיקצועי ואישי בשל עומס ועייפות בתפקיד ואז התוצאות ניראות כמו שהיום אנו ניראים . מכירה מנהלת שיושבת בתפקיד כבר 11 שנים ...וכבר מזמן לא רלוונטית בעיני!
אלון רות | 29.10.18
108.
ל-93 לא היו כיון שהחינוך אז היה עוד בגדר הסביר
חוצמזה אין שום קשר לשמאל או ימין, חינוך זה חינוך נקודה! כל האנשים שהזכרת, שוב בלי קשר לשיוכם הפוליטי, היו אנשי חינוך בבסיסם אבל הם לא הסתפקו בידע שלהם אלא נעזרו בבעלי מקצוע. שרי החינוך בשני העשורים האחרונים הם גם לא אנשי חינוך בבסיסם וגם לא נעזרים באנשי מקצוע וזה ההבדל הגדול.
ספריה ניידת | 29.10.18
107.
יובל משמיע דעות ותזות בהתאמה לקהל השומעים
הייתי נוכח בעבר בהרצאתו בה השמיע תזה שהעולם יכול להתקיים עם המין הנשי בלבד אין צורך בגברים, כאשר העפתי מבט באולם רוב השומעים היו נשים ומה שנאמר היה כדי לזכות בהערצה. קראתי את דבריו בכנס והבנתי ! התאמת הדברים לקהל השומעים כדי לזכות באהדה במקרה זה ציבור מנהלי בתי הספר. ודבר נוסף השמאלנות, וזאת לדעת פרופ' יורם יובל הוא נכדו של פרופ' ליבוביץ שקרא לחיילי צה"ל יודונצים ! ולנגח את שר החינוך מהימין זה באופי.
עמית | 29.10.18
105.
תדהמה
אני קורא את התגובות ונדהם כמה אנשים מיחסים לכל דבר משמעות פוליטית.כן רבותי עד לפני כשלושים שנה היתה לנו מערכת חינוך מצוינת.עובזה שמהרבה ארצות בעולם שלחו נציגים לבדוק ממה נובעת ההצלחה.סינגפור למשל העתיקה את מערכת החינוך שלנו דאז ועובדה שכיום היא עולה עלינו אלפי מונים.מערכת החינוך צריכה לעבור שינוי רדיקלי.יש פחות לשנן ויותר ללמד איך לומדים.יש לבסס ערכים שחשובים לנו כחברה כולל ביקורת על הנעשהולא להפוך טת כולם לכבשים כנועים.יש לחנך להקשבה גם לדיעות שלא מוצאות חן בעיניך ולהתמודד איתן לא באלימות.רוב ההורים יודעים היום שמערכת החינוך היא בסך הכל בייביסיטר של הילדים.רוב ההורים בעלי היכולת לצערי מממנים שעורים פרטיים.הפער בין ילדים להורים בעלי יכולת להוריםללא יכולת ניכר.רבותי ! זה לא ענין מפלגתי ומי שאומר זאת מתנהג כבת יענה
עמוס | 29.10.18
104.
כמי שעבדה במערכת החינוך, אכן הבעיה העיקרית היא משמעת. מצד אחד, מורים ומנהלים
רוצים להיות פופולריים בקרב התלמידים ומצד שני, מורה שמעז להפעיל משמעת קשה יותר- מעורר את חמת זעמם של ההורים המגוננים והנהלת בית הספר במקום לגבות את המורה, מיד מיישרת קו עם ההורים. מי שמפסיד בסוף הם רק התלמידים- הם לא לומדים ומתחנכים כמנושות מפונקות.
ענת | 29.10.18
99.
על פי מה בדיוק אתה קובע את זה?
נכון, יש הרבה מה לשפר. אבל מכאן ועד להגיד שמערכת החינוך היא ביזיון?! שטות. ישראל אולי לא מצליחה במיצבים אבל מבחינה ערכית היא מובילה על כולם ומבחינה אקדמית, ישראל מקום שני בעולם באחוזי האנשים שמחזיקים בתארים אקדמיים! (49%). מה צריך יותר מחינוך לערכיות ולמצוינות?!
מורה | 29.10.18
98.
המצב יותר חמור
אין לי רק להודות שפרופסור יובל צודק בכל מילה. המערכות שמעל בית הספר כל תכליתן הוא לקיים את עצמם,הם חסרי רלוונטיות ויתירה מכך מקשים על עושי המלאכה.מי יתן ומבקר המדינה יבדוק את המצב בבתי הספר ואולי נצליח לשנות,מגיע לנו חינוך משמעותי.
מורה במערכת החינוך העל יסודי | 29.10.18
94.
הפתרון הוא להפריט את מערכת החינוך.
הבבונים שלא מעוניינים ללמוד אין טעם שיגיעו לבית הספר בין כה וכה, ואין סיבה שאני אסבסד את ילדי החרדים, המתנחלים והערבים בכספים שאני מרוויח. הפרטת החינוך תאפשר למורים ובתי ספר מצויינים לקחת תעריף פרימיום, וכך רק הורים שמעוניינים בטובת ילדיהם ולא מתרבים כמו עכברושים יוכלו לממן חינוך נאות לילדיהם.
מני | 29.10.18
91.
מערכת החינוך
צודק מאד פרופ' יובל. יתר על כן, המערכת צריכה להיקרא מערכת הערכים וההשכלה ולא חינוך, כי עם חינוך באים מהבית ! יתר על כן, מערכת המושתת על ערכים מגדירה את הנורמות המבטאות ערכים אלה (עשה ואל תעשה) ומכאן גם המשמעת. אין זה סותר יצירתיות מחשבתית והבעת דעה שונה/אחרת, כמו גם דרכי לימוד מותאמים לכל תלמיד/ה. וכן, נדרש גב חזק למנהלים ו"שיניים" למימוש ייעודם, אחרת כל דאלים גבר. בהצלחה למנהלים היקרים.
dk | 29.10.18
86.
צודק זה המצב לצערנו
הבעיה העיקרית במערכת היום היא משמעת, כבוד לזולת. הילדים רואים את ההורים הבהמות שלהם ואיך הם מתנהגים לכולם ובעיקר למורים ומיישמים מיד, המורה מתעסק רוב הזמן בהשלטת סדר ושקט ולא בלימוד. ולגבי ארגון מנהלי בית הספר, הגיע הזמן לשינוי מהותי, אותו שינוי נדרש גם ברפואה למשל, אין כול הגיון או צורך שמנהל בית ספר יהיה איש חינוך, את בית הספר צריכים לנהל שני אנשים מנהל אדמיניסטרטיבי שאחראי על התפעול של המערכת ומנהל פדאגוגי שאחראי על נושאי החינוך (יכול להיות שמנהל פדאגוגי אחד יכול לטפל בשניים שלושה בתי ספר, לבד או בצוות) היום את בתי הספר מנהלים מורים, אנשים שאין להם שום הכשרה או כישרון (אני מכליל כמובן) למה שצריך כדי לנהל אדמיניסטרטיבית/תפעולית מוסד מורכב כמו בית ספר וזה גם נראה ככה.
רמי | 29.10.18
80.
כשב2012 אמרתי שמדינת ישראל כבר קרסה אנחנו לא יודעים את זה צחקו עלי
אבל זה באמת קרה, איפשהו ב2012 המדינה חדלה להתקיים וכל העוסקים במלאכה חדלו לעסוק בה ועברו רק לקבל משכורות. וראו זה פלא, 6 שנים אחר כך המדינה מותקפת ללא סוף ונשרפת מול העיניים-אין קול ואין עונה מהשלטון, שישרפו. אנשים מתלוננים למשטרה ומביאים עובדות וראיות בעצמם העיקר שהמשטרה תעצור את הפושעים-המשטרה סוגרת את התיק מעצלנות. וכעת רואים שהמדינה בעצם סובלת מהתפוצצות אוכלוסין שהיא חוסר תכנון תשתיות בהתאם לגודל המפלצתי של האוכלוסיה ביחס לשטח (אנחנו כבר עם אוכלוסיה גדולה משל אוסטריה לדוגמא). וכרגיל כשהגופה מתחילה להצחין העורבים באים לאכול אותה-החרדים והערבים. בקיצור למי שאין עדיין דרכון זר- שיהיה לו בהצלחה.
דרכון | 29.10.18
78.
צודק לגבי משילות ואוטונומיה, טועה לגבי משמעת
הפרופסור יוצא מנקודת הנחה מוטעית שילדים שונאים ללמוד. בבתי ספר עם אוטונומיה ילדים אטהבים ללמוד, כמו אלונים ראשל''צ, ופתאום המשמעת היא non issue. זאת ועוד, עם כל הכבוד לדירוגי המיצ''ב, תנאי הכרחי יזמות פורצת דרך הוא חוסר משמעת (כלפי החוקים החיצוניים, אין הכוונה למשמעת עצמית). מערכת החינוך כיון מנסה לכפות מגבוה ערכים נפלאים ושיטות פדגוגיות מדהימות כמו רכב שנותן פול גז בחול ומתחפר עוד ועוד, המורים הם אווזים מואבסים בכפיה, והילדים עושים טרנספר 'מרצון' משמחת הנעורים ואהבת הלמידה אל ציונים ודיכוי.
יובל | 29.10.18
71.
איזה פחד....
תנסו לתאר לעצמכם, בתכלס לא חייבים היום בי'ס כדי ללמוד יש הכל באינטרנט. אבל תחשבו בפחד נוראי על היום שבו אף מורה לא יסכים להתמודד מול ילדים חצופים ומרגיזים שאנחנו ההורים לא מרשים להגיד להם כלום..... לנו בתור הורים קשה להכיל את ילדינו אז למה שמורה ירצה להתאמץ מעל ומעבר להכיל את ילדינו? ואז יכול להגיע היום, לא עלינו, בו נצטרך לגדל את ילדינו וללמד אותם בחינוך ביתי ולהיות איתם ימים שלמים בבית!!!!! הגיע זמן שמערכת החינוך תתעצם ואנחנו ההורים נשחרר ונתמקד בחינוך ילדינו לכבוד ושפה יפה ונאותה.
סיגל | 29.10.18
65.
מבחנים
כאם ל -2 תלמידי תיכון, בתחילת שנה מבחני רמת ידע, באמצע מבחני מיצ"ב, כל רבעון מבחנים,,,תמיד רק בוחנים אותם ומלחיצים כדי להאדיר את ביה"ס. עאלק עומדים בסטנדרט של אירופה. כיתות כמו לול תרנגולות. אבל בנט לא מתלונן כי למתנחלים יש תקציבים כולל היסעים על חשבון ילדינו. גם ליצמן ודרעי עושים לביבי שקט תעשייתי. לכאורה מתוקצבים היטב
ליזי | 29.10.18
64.
השכר למורים הצעירים חייב להיות הוגן
ויש לה זה לתגמל יותר את המצטיינים. מורים שעשו הסבת אקדמאים להוראה ומורים צעירים בגיל מתוגמלים שכר מבזה. הכתבה רק מציגה את חוסר הצדק והביזוי בשכר המפלה והמעוות שמשולם למורים שהם לא הרבה שנים במערכת. זאת הבעיה הכי גדולה!!!!! ז צריך להיות מטופל לפני עידוד למצויינות
אבי | 29.10.18
63.
מבהיל
אנחנו גרים בישוב שנחשב טוב והילדים לומדים בבתי ספר שנחשבים טובים בדירוג הארצי. רמת הלימודים נמוכה משמעותית מהתקופה בה למדתי בתיכון. העדרות מטורפת של מורים, נראה שאין למנהלים גמישות ניהולית... הילד הגדול שלי מתלונן שמבזבזים לו את הזמן בחטיבה. עצוב ומבהיל
ישראלי מודאג | 29.10.18
61.
לדבריו של פרופ' יורם יובל
פרופ' יורם יובל הנכבד מאד בעיני. הייתי מצפה ממך לתגובה שונה המסתמכת על הכרות ובחינת עומק של מערכת החינוך. כדאי לך לקרוא את דבריה של יולי תמיר שהיתה שרת חינוך מצוינת. בעתון הארץ. בדבריך אתה מחליש עוד יותר את מערכת החינוך. אתה מקטין מורות ומורים טובים מאד. יש במערכת איים רעים והרבה מאד טוב. כאיש מאד נחשב בעיני רבים ומשפיע עליך להזהר שלא לשפוך את המים עם התינוק. עצוב וחבל.
שרה | 29.10.18
57.
כל עוד לימני הממוצע בעל אייקיו של באבון יהיה קול שווה בקלפי
לזה של ההייטקיסט בעל תואר שלישי שמפרנס אותו בכספי המיסים שהוא משלם אין תקווה לשינויי כי ביבי יוכל המשיך לנצח לקנות את המלוכה בעזרת סיסמאות כמו שהוא "ראש הממשלה שדואג לחיים עצמם" בזמן ששלטון הליכוד מעולם לא הקים אף בית חולים אחד וכולם הוקמו בשלטון מפא"י המרשעת...
המדינה מושחתת | 29.10.18
53.
כמה חוכמולוגים המקניטים את שיטות הלימוד הפרונטליות ''המיושנות ולא רלוונטיות למודרנה''
באותן הימים תלמידי ישראל היו אלופי העולם באולימפיאדות המתמטיקה והמדעים. האוניברסיטאות הנפיקו מדענים שהפכו חתני פרסי נובל. המדיה דברה בעברית נכונה, ואנשים במקומות ציבוריים נדרשו להיות מנומסים. היום, מנפיקים פי שלושה עו''ד מאשר המשק זקוק להם. אה, כן, ועוד מעט תתקבל דרישת החרדים להעניק תואר אקדמי לרבנים ואז נהיה מוצפים בעוד מקצוע לתועלת מדינת ישראל המודרנית.
האדם החושב | 29.10.18
52.
אהה.. ומה בנוגע לאיכות התלמידים?
במדדי איכות החינוך יש מקום חשוב לאיכותו הבסיסית של התלמיד. כלומר, כיצד הוא מגיע לבית הספר: רקע אישי, משפחתי, תרבותי, אינטלקטואלי, יכולות קוגניטיבית, חברתית וכד'. ייתכן שבעניין זה (איכות התלמיד) ישראל אינה במקום גבוהה בהשוואה למדינות אחרות. ייתכן שאנחנו ההורים אזרחי ישראל, לא כל כך מצטיינים בגידול של תלמידים איכותיים (אבל מעדיפים להתלונן על איכות המורים, בית הספר, משרד החינוך)
אמנון | 29.10.18
47.
על פי מומחים החינוך נמצא היום
בשלב מעבר מפדגוגיה ישנה של המאה ה 19 לפדגוגיה חדשה של המאה ה21. מכאן נובעים הקשיים, המבוכה, בעיות המשמעת הקשות וכו. ציטוט מתוך דו"ח מבקר המדינה על רפורמת הלמידה המשמעותית: "לפי המבקר, מינהל עובדי הוראה הותיר את המורים בבתי הספר ללא הכוונה שיטתית, ללא ידע וללא כילים שיסייעו בידם ליישם שיטות הוראה ולמידה חדשות...." מורים משקיעים אלפי שעות ללא גמול ואלפי שקלים מתקציב אישי ביצירת מרחבי למידה מאתגרים, מעניינים, מעוררי מוטיבציה ללמידה ולא תמיד זוכים להערכה כפי שראוי היה. ואיך מסבירים את היחס הלא תמיד הוגן שלא לומר מחפיר מצד גורמים שונים, איך מסבירים את תופעת ההתעמרויות במורים??? איך המורים הפכו לחזית עליה מתנפץ התסכול והקשיים??? חייבים לחשוב על הדברים האלה ודחוף
רוני | 29.10.18
41.
ניהול בחינוך בישראל - משימה בלתי אפשרית
הורים זועמים וחסרי כבוד שמנהלים את בית הספר. חוסר משמעת וחוסר יכולת לתפקד בכיתות גדולות כשרבע מהכיתה עם בעיות קשב וריכוז וילדים בשילוב שאינם מתאימים לכיתה כשאת כולם מלמדת ילדה בת 23 שסיימה זה עתה סמינר למורים. רמת הוראה ואיכות כוח אדם ירוד בקרב מורים רבים. הריקבון מחייב מהפכה שלא תגיע עד אשר תפקיד המנהל יפוצל לניהולי ופדגוגי ותנאי הקבלה להוראה יהיו כשל הפקולטה להנדסה או רפואה.
שי | 29.10.18
37.
הבעיה של החינוך בישראל
היא לא המנהלים ולא המורים. היא גם לא התלמידים ולא ההורים. הבעיה היא בעיה חברתית - הציפייה שהילדים יידעו יותר טוב מאיתנו. ויתרנו על לחנך אותם. אנחנו רק מעבירים להם יידע ומצפים שיהפכו לבני אדם. בני אדם לא נוצרים מיידע. בני אדם צריכים להתפתח ולגדול על דמויות לחיקוי, על ערכים, מתוך אהבה ומתוך הערצה שהם חשים ולא מתוך הערצה שמעריצים אותם. לא צריך להצליח ב-OECD, צריך להצליח בלגדל בני אדם. אנחנו עסוקים מדי בבחינות ומדידות, ושכחנו את הילדים בדרך. גידלנו ילדים ששמים פס על החוקים, לא מתחשבים באחרים, ועל כבוד והערכה מצידם בכלל אין מה לדבר. זו לא בעיה של משמעת או ציונים. זו בעיה של אנוכיות ואובדן אנושיות שנובעים מחברה שמעריצה את הילדים במקום לחנך אותם.
מומו | 29.10.18
32.
ללמד אחרת
מכיוון שילדי העולם והארץ יכולים ללמוד באמצעות המיחשוב המון ידע במהון תחומים, את זה הם יכולים להישלח ולעשות בבית כמטלות. אבל בבתי הספר רצוי ללמד בכלל דברים אחרים שהמיחשוב איננו יכול, כמו- אמנויות, ספורט, ערכים, עבודת צוות, דאגה לזולת, התנהגות נאותה ועוד. אני מסכימה מאד עם פרופ' יובל החביב והחכם.
אפרת | 29.10.18
23.
משה פייגלין כבר הציע מזמן את שיטת הקופונים
כל אזרח יקבל קופון שזה תקציב חינוך לילד והוא יוכל לשלוח את הילד לאיזה בית ספר שבא לו. בתי הספר יהיו פרטיים, לא צריך משרד חינוך. רוצים שילמד תורה שילמד תורה, רוצים מדעים שילמד מדעים. רוצים שיטה כזאת או שיטה אחרת, לכו על זה. לא מבין למה צריך משרד חינוך שכופה על כולם תבנית אחת. האוניברסיטאות יכולות לעשות מבחני סינון לפי מיטב הבנתן, בתי הספר אם ההורים ירצו יתאימו את עצמם. צריך גם להכניס יותר גברים למערכת החינוך כי נשים אף פעם לא עושות מהפכות ושינויים, הן שמרניות וחסרות יוזמה. חלק מהבעיה של מערכת החינוך שהיא נהפכה לנשית לחלוטין ולכן שום דבר לא משתנה ולא זז.
צחקו עליו, מי צוחק עכשיו? | 29.10.18
20.
ל - 15, אתה טועה
קורסים דיגיטליים עוזרים בהקניית ידע, אבל לא בחינוך, ולא ביישום. זה פתרון חלקי בלבד. ילדים צריכים להכיר גבולות. ילדים מצטיינים וסקרנים יסתדרו בכל מערכת, אבל אלה שלא - יתקשו במערכת דיגיטלית ללא אינטראקציה עם המורים (שללא דיסציפלינה לא תעבוד). כתוצר של מערכת החינוך הזו, התגובה שלך עם שגיאות כתיב -כותבים תרח ואת הH לא מבטאים בKHAN ACADEMY.
תרח לא זקן | 29.10.18
9.
במקום לחפש שקט ודיסציפלינה
צריך לעבוד עם מה שיש. ישראלים וילדיהם הם חסרי דיסציפלינה מהיסוד. זה משהו שלוקח דורות על גבי דורות לשנות. אין מה לדבר על זה. צריך להפוך את מערכת החינוך לדיגיטלית, ממוחשבת, להכניס לשם מתכנתים ומהנדסים איכותיים. היא צריכה להיות ההפך, פחות מאורגנת ושולטת, ויותר פתוחה ומערבבת בין בית הספר והבית, בין שיעורי בית ומשחקים...הכל צריך להעשות דרך המחשב, הכל. לא צריך להקשיב לאיזה טרח זקן(גם משכיל מאוד) שזוכר איך היה אצלו בכיתה בה כולם היו קשובים ושקטים, עם כל הכבוד. לא אחורה צריך להסתכל אלא קדימה. תראו כמה לימודים עוברים לרשת, באמצעות תוכנות... אקדמיית קחאן, קורסרה, אפילו vocabulary.com. זה הכיוון ללכת אליו.
רון | 28.10.18
8.
אין מילה על דיגיטליות?
לרוב המקצועות אפשר כבר לכתוב אתרים שיעקבו וידריכו כל תלמיד ותלמיד. הן יבדקו את היכולות שלו, יבנו לו מערכת אישית, יעקבו אחר ההתקדמות שלו, ויעשו שינויים ובדיקות לפי הצורך. הכל בצורה אינטרקטיבית, כחצי משחק ותוך כדי בקרה של המורה בצורה קלה ומהירה... כל מקצוע, מתמטיקה, תנך, ספרות, אנגלית... מעניין אם תלמידים בכיתות ישראליות עדיין יושבים, עם מחברת ועפרון ורושמים מה שהמורה מכתיבה? אם כן אז זה בזיון ובזבוז זמן קולוסלי.
רון | 28.10.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת