155. לא כאן כבור הכלב כאחד שהיה שם מבקש להודיע כי למנהלים יש די והותר סמכויות,ולמורים יותר מדי אוטוריטה והיותר מדי הזה הוא הכשל הענקי. מערכת החינוך באמצעות בתי הספר מקיימים אינדוקטרינציה מן המשוכללות בעולם. אדרבא.פירוק כל ההירארכיה.צמצום גמור של משרד החינוך רק לענייני משכורות ותקציבים.מורים מכשירים עצמם למנטורים צנועים והתלמידים עולים בדרגה ונעשים לומדים ומלמדים. מערכת רשתית חדשה ונועזת זו היא המענה המערכתי לחוליי החינוך.ביום שנעבור מחינוך לחניכה ומהוראה ללמידה הכל ישתנה לנגד עיננו המשתאות. מנשה ב | 08.11.19 (ל"ת)
152. מעשה נבון ונחוץ אבל, נשאלת השאלה מי הוא מנהל בית ספר. האם אדם שמונה על ידי קהילה או רב וחסר השכלה אקדמאית מלאה, כלול? בארגון צריכים להיות מנהלי בתי ספר בחלוקה אורכית של ׳מוסמכים אקדמאים׳ ומוסמכים ׳מטעם׳, ורוחבית לבתי ספר יסודיים חט׳ ביניים ותיכונים. רפי | 03.11.19 (ל"ת)
151. מערכת חינוך חולה צודק בכל מילה מעניין מתי יתעוררו כל מערכת החינוך בארץ?????? דפנה פנחסוב | 02.11.19 (ל"ת)
150. אוטונומיה למנהלים לפני שהמנהלים מקבלים יד חופשית להתעמר במורים כדאי לבדוק מיהם אלו הנמצאים בעמדות הניהול. נתי | 10.05.19 (ל"ת)
148. למה להשמיץ??? הישיבות דווקא משגשגות. הישיבות נמצאות בשיאן. תקציבי ענק. מורים ומסייעים למכביר. הסעות מאורגנות. אז למה להשמיץ את מערכת החינוך?? מייק | 25.11.18 (ל"ת)
147. הסטוריה,תנ"כ,תושב"ע,לשון,גיאומטריה,טריגונומטריה-בתור לאבטלה בגיל 30 2 תארים,150K חובות | 04.11.18 (ל"ת)
146. MANKAL MISRAD HACHINUCH Just check who is Shmuel Abuhav and his Background. in Educatipn and you will get the answer to the question WHY do we pertain to a third world country inEducation ABUHAV is no two. in the Ministry Tzvi LOS ANGELES Tzvi Israeli | 04.11.18 (ל"ת)
144. זו הקביעות טמבלים יש להעלות את השכר אבל למחוק את הקביעות. איזו מערכת יכולה שלא לשקוע במצב שקיים היום? מתי נלמד! | 03.11.18 (ל"ת)
143. חוקרי חינוך כותבים שנים על כך האם חשבתם למה אנחנו שולחים את ילדינו לבתי הספר הציבוריים, במתכונתם הנוכחית? מס' נימוקים, שלא לעשות זאת: 1. רמת אלימות גבוהה. גם של מורים כנגד תלמידים. האלימות של מורים כנגד תלמידים בד"כ מטוטאת ע"י הנהלת ביה"ס, או ע"י משרד החינוך. 2. רמה לימודית נמוכה. למעט מורים יוצאי דופן, בבתי ספר חילונים במגזר היהודי, רמת המורות אינה מרקיעה שחקים. בעדינות, אציין כי ציוני הפסיכומטרי, אם בכלל נדרש מבחן פסיכומטרי, במכללות להוראה, אינם גבוהים (בד"כ סטודנטים לרפואה אינם בוחרים להוציא תעודת הוראה). 3. כיתות צפופות. 4. מבנים עלובים. 5. שיטות לימוד של המאה ה- 19 (מורה + לורד מול כיתה בת 35-40 תלמידים), ללא שימוש מסיבי בטכנולוגיה מתקדמת. הבעיה היא שההשקעה של המדינה בחינוך היא גבוהה, יחסית למדינות תרבותיות אחרות, אך הכסף "הולך" למפקחים ולפקידים, ואינו מגיע ישר למורים ולפעולות עבור התלמידים. ד"ר בראון, חוקר חינוך, כתב באחד ממאמריו כי בית הספר היסודי במדינת ישראל שרוי בתקופת דמדומים חינוכית. מישהי | 01.11.18 (ל"ת)
142. ומי היו"ר? אולי המנהל מחיפה שאסר על מורה להרות??? קחו את המנהל המוכשר מחיפה, המדהים , שנוהג לשבח את עצמו בפייסבוק חחחח. אולי הכלומניק הזה ייצג אותם? שי | 01.11.18 (ל"ת)
141. אילו הייתי שר חינוך יכולתי להוות מודל והשראה ולקחת כדור ריטלין ללא מרשם בטקס לאומי בבוכנוואלד. אבל רק בדמיון. אבישי פירון | 31.10.18 (ל"ת)
140. דמגוגיה במקום פדגוגיה אכן מערכת כושלת. לא אחת בצל המנהלים העומדים בראשה. לראיה, אחד ממקימי הארגון שהלוואי והיה עוסק בחינוך ולו רק בעשירית מהזמן שהשקיע בהקמת ארגון לקידום האנטרסים שלו אורית | 31.10.18 (ל"ת)
137. ביקורת בונה מול ביקורת הרסנית לצערנו הרוב המוחלט של התגובות הן ביקורת הרסנית. קל להשמיץ, קל להאשים. כל ביקורת שאינה מכילה הצעה יישומית לשיפור, ראלית בכל היבט, אינה ראויה. זוהי בכיינות ולא לקיחת אחריות של הדובר. יואיל כל מבקר ויאמר מה הוא עושה אחרת ממחר בבוקר לטובת שיפור מערכת החינוך! כך לימדו אותי באדלר: אתה לא יכול לצוות שינוי על האחר, אתה כן יכול לגרור אותו לשינוי על ידי שינוי התנהגותך כלפיו. מורה | 30.10.18 (ל"ת)
136. נפתלות דרכי נפתלי כשיש סר חינוך שרוב הזמן מסתתר במנהרות בעוטף מה כבר אפשר לצפות מאפס עם חמש יחידות. עופר | 30.10.18 (ל"ת)
133. פיספסת את הפואנטה לגבי רמת לימודים לדור הדור הטכנולוגי המיתקדם שלא זוכה לרמת לימודים נורמטיבית טכנים מטופשים מלפני 50שנה אין היתחדשות,ביזבוז זמן ואנרגיות ממש התעללות בתלמידים המיואשים משועמוות אם | 30.10.18 (ל"ת)
131. לבדוק היטב האם המנהלים מסוגלים להוביל שינוי מהלמידה של בתי הספר של המאה ה 19 ללמידה של המאה ה 21. "למידה משמעותית" "חשיבה ביקורתית" "אזרחות גלובלית ביקורתית" בסיסמאות כולם מאד חזקים...... יצא לי לא מעט לראות מנהלים שמתפעלים ומעריצים מורים שמלמדים את כל התלמידים בחוברות מעמוד x עד עמוד x בדממה עדי | 30.10.18 (ל"ת)
130. מורים מורות מורים החלפת פוליטיקה אחת באחרת לא תפתור דבר חוץ מתוספת למי שכבר יש לו... עם כל הכבוד ההשקעה צריכה להתמקד במורים ופיתוח סביבת עבודה הולמת. מעמד המורה מהנחותים שבנחותים בחברה שלנו כשעוסקים במהותי מכל.. חחח.. מצחיק מרוב עצב... שובי | 30.10.18 (ל"ת)
129. חינוך אם אתה כל כך חכם איך זה שלא אמרתה מילה על אירגון המורים והעומד בראשו שלא טובת התלמידים עומדים לנגד עיניו? לא לפייסבוק | 30.10.18 (ל"ת)
127. מערכת החינוך מערכת החינוך באמת כושלת לכל כל המורים משקיעים בתלמידים הרוב ההורים ממנים שיעורים פרטים ( אלה שיש להם כסף) תלמידים עם איבחון לקוי למידה נשארים אחורה וברוב המיקרים עוזבים לב" ס אחר. איה | 30.10.18 (ל"ת)
126. איפה ההורים? כל התגובות כאן מתייחסות לביה"ס איפה ההורים?כשאני שומעת שההורים מאשימים את המחנכת החדשה, באלימות של הילד. אני שואלת המחנכת ילדה אותו, הניקה?גידלה, שמה גבולות, אתם רוצים ילדים מחונכים, תסבירו להם שלא צועקים בשיעור, מדברים בנחת גם בהפסקה, מדברים בנחת גם בבית, אלימות זה לא הקו האדום זה אחרי הקו האדום. תחנכו בבית, שימו גבולות וכך למורה יהיה קל יותר, אל תשליכו את כל ההתנהגות הרעה על בתי הספר כי הצוות באמת עושה מעל ומעבר. מהמנקה ועד למנהלת, המשכורת עלבון, עובדים קשה, ובאים אלינו בטענות. אזרחית מודאגת | 30.10.18 (ל"ת)
125. מערכת החינוך ביזיון לאומי הכל מתחיל מחינוך..ערכים ולאו דוקא ציונים ילד שאין לו כבוד כלפי המורה שלו..לא יוכל באמת ללמוד ממנו ..ולא משנה כמה תקציבים ומיחשוב יכניסו. בסופו של דבר, אנחנו גם חברה- עם.. ואם רוצים שהחברה תתנהל כראוי. צריך חינוך טוב לכולם ובין כולם לכולם..כך שגם הילדים יראו דוגמא טובה. בעיקר צריך כבוד בין אחד לשני וכוונות טובות. אחרת זה לא ילך.הילד יראה אותך דורש ממנו, משהו.. שאתה בעצמך לא עושה? לא ילך. במקום להאשים זה את זה..אנחנו צריכים חיבור ליצור כאן אקלים של חברה נעימה שכיף להיות בה. ולא אחד אוכל את השני. אזרחית ואם | 29.10.18 (ל"ת)
124. מערכת החינוך ביזיון לאומי רבותי..לא יעזור, כל הכספים שנישפכו וישפכו.. התלמידים הם ילדים שמחכים אותנו הגדולים אם בינינו אין כבוד זה לזה ..הילדים קולטים את זה, ראשית מהבית ומכל הסביבה.. כלומר כל הסביבה צריכה להתחנך.. חינוך , ערכים, ראשית היה אדם..זה לפני ההשגים כביכול. כי ילד שלא מכבד את הוריו ומוריו ..גם לא יוכל ללמוד מהם . חשוב שנבין זאת. גם בעידן הזה ראיתי ילדים אחרים:נעימים מנומסים,מכבדים זה את זה ואת המבוגרים . כזאת חברה אנחנו צריכים לבנות. בשביל החוסן שלנו כעם. איפה ראיתי זאת? במשפחות שהוריהם לומדים קבלה-בקבלה לעם אחת שאיכפת לה | 29.10.18 (ל"ת)
123. israeli nation is shit nation with lice and no culture no education no nothing VLAD | 29.10.18 (ל"ת)
121. כשלון החינות כשאני מסתובב ורואה איך אנשים נוהגים במכונית באופניים וקורקינט אני מיד מזהה שמש הוא מאוד יסודי פגום בחינוך איש לאיש זאב ,אין כבוד הדדי, כל דאלים גבר. איך ילדים מדברים למורים איך הורים מדברים למורים איך ילדים מדברים להורים ואיך הורים מדברים לילדים איך שכנים מתנהגים לשכניהם איך מתנהגים לחולים המערכת הבריאות איך מתנהגים לזקנים וכו׳ לצערי זו חברה חולה שלא מודעת לכך שהיא חולה ולכן לא מתאפשר לתקן אותה. זה הכישלון הכי גדול של התנועה הציונית ושל והשילטון בעשורים האחרונים אני זכיתי בילדותי כאן לחינוך טוב יותר אבל זה היה מזמן חבל מאוד דין | 29.10.18 (ל"ת)
120. מצב החינוך- גרוע כי צריך ללמד כל תלמיד לכבד את המורה שמלמד אותו. וזה צריך לבוא מהבית.נקודה! צריך לתת דגש של כ 80 אחוז ויותר על ערכים ורצנו רק להאביס את התלמידים בחומר ..ובהלת המיצב.. אם לא נלמד אותם ואת החברה כולה : לכבד זה את זה . לשתף פעולה,..לרצות להתחבר קצת יותר.. לחבב זה את זה..לחייך..ערכים ערכים ערכים זה לא ילך..כי הם הילדים קודם כל מחכים אותנו . המבוגרים. ואנחנו לא דוגמא טובה (אם נהיה ממש כנים עם עצמינו). אזרחית | 29.10.18 (ל"ת)
119. Integration The integration has ruined everything. Junior high schools have become killing zones The Emigrant | 29.10.18 (ל"ת)
118. כששר החינוך חולם להיות שר בטחון מה ההפתעה 1. כשבגן חובה דוחסים 35 ילדים בכיתה עם גננת וסייעת אחת בלבד 2. כשכיתות לא עומדות בתקנים אקוסטיים של משרד החינוך 3. שמשרד החינוך נחשב לתפקיד זמני ושולי לפני התפקיד הבא 4. כשכל מה שמעניין את שר החינוך זה קשקשת בקבינט ואיך לאגוף את ביבי וליברמן מהימין 5. אני בטוח שילדי שר החינוך לומדים בתנאים הרבה יותר טובים תמשיכו להצביע לבנט ולביבי והמצב רק ידרדר סיימון עבדייב | 29.10.18 (ל"ת)
117. הפרופסור זורק סיסמאות שנשמעות טוב אך חסרות כל משמע מאוד קל לזרוק בוץ על מערכת החינוך אבל בואו נראה איך הורים משתגעים עם הילדים בחופש וזה לא רק בגלל שאין בייביסיטר אלא הם כמעט לא מסוגלים להתמודד עם הקשיים שמציבים בפניהם הנוער של שנת 2018 בתי הספר ברובם עומדים בזאת בכבוד. באשר לאחריות כמה ילדים לצערנו הרב נהרגו בחופש האחרון? המון טביעות וכדומה המספר הזה גדול ממספר התלמידים שלצערי נהרגו במערכת החינוך בשני העשורים האחרונים. מאוד קל לשבת במגדל השן ולתת ביקורת אז בואו להתמודד ונראה איך תסתדרו. רן | 29.10.18 (ל"ת)
116. קושי בהוראה המשמעות היא הדבר הכי קשה שצריך להתמודד איתו. הרבה לפני החומר הלימודי. כשאני עומדת מול כיתה אני מרגישה שתלמידים לא מכבדים אותי ועושים ממני צחוק. כל זאת על אף שאני יושבת שעות על גבי שעות בבית כדי למצוא להם תכנים מעניינים. כבר לא מעניין אותך טכנולוגיה שקשורה ללימוד. לא מחשבים אם זה לא קשור לפורטנייט. רק הטלפון שלהם מעניין אותם. זה עצוב מאוד, ועוד יותר עצוב שנכנסתי במוטיבציה מטורפת להוראה ובנתיים רק בוכה מזה. מורה מתחילה | 29.10.18 (ל"ת)
114. השתלמויות מורים חסרות ערך בנוסף לנאמר לאור שרותי הממושך במערכת החינוך כמורה ועוד תפקידים השתתפתי בהשתלמויות רבות שמשרד החינוך מממן ללא תועלת. מדי שנה מחויבים להשתתף בהשתלמויות שונות אלפי מורים . בזבוז המשאבים משווע. ורדה | 29.10.18 (ל"ת)
113. הבעיה האמיתית במערכת היא המורים המורים הם הגורם המגביל של המערכת. צריך להבין שהלקוחות הם התלמידים ולא המורים. מערכת החינוך בנויה על קוספציה שגוייה מהיסוד. מנסים ללמד ילדים כאילו הם מבוגרים. המערכת לא השתנתה ב 100 שנים אחרונות...צריך מהפכה!!! הורה | 29.10.18 (ל"ת)
112. ישראל נכנעה מזמן לכיבוש המזרחי ניטשה אמר כשאתה נלחם מול אוייביך תזהר שלא תהפוך למפלצת כמותם. מן הסתם שבגמרא זה לא מופיע אז זה מובן שלא מבינים את זה אבל שיהודי שלמד בארה"ב ועומד בראש המדינה זה לא מעניין אותו? נו שיילוק | 29.10.18 (ל"ת)
111. צודק במאת האחוזים למערכת החינוך אין דרך ואין מהות. המערכת מתבססת על יעדים שהתוו פוליטיקאים ובעלי הון ולא מומחים לחינוך. מורה | 29.10.18 (ל"ת)
109. קדנציה מוגבלת גם למנהלים אם כבר יוקם אירגון מנהלים אז ראוי שגם יקבע חוק שיגביל לכל היותר שתיי קדנציות למנהל לכל היותר 6 עד שבע שנים מצטברות על מנת לרענן ולשמר יכולות תיפקודיות ולא לקבל מנהלים עייפים שכבר לא מסוגלים לתת מענה מיקצועי ואישי בשל עומס ועייפות בתפקיד ואז התוצאות ניראות כמו שהיום אנו ניראים . מכירה מנהלת שיושבת בתפקיד כבר 11 שנים ...וכבר מזמן לא רלוונטית בעיני! אלון רות | 29.10.18 (ל"ת)
108. ל-93 לא היו כיון שהחינוך אז היה עוד בגדר הסביר חוצמזה אין שום קשר לשמאל או ימין, חינוך זה חינוך נקודה! כל האנשים שהזכרת, שוב בלי קשר לשיוכם הפוליטי, היו אנשי חינוך בבסיסם אבל הם לא הסתפקו בידע שלהם אלא נעזרו בבעלי מקצוע. שרי החינוך בשני העשורים האחרונים הם גם לא אנשי חינוך בבסיסם וגם לא נעזרים באנשי מקצוע וזה ההבדל הגדול. ספריה ניידת | 29.10.18 (ל"ת)
107. יובל משמיע דעות ותזות בהתאמה לקהל השומעים הייתי נוכח בעבר בהרצאתו בה השמיע תזה שהעולם יכול להתקיים עם המין הנשי בלבד אין צורך בגברים, כאשר העפתי מבט באולם רוב השומעים היו נשים ומה שנאמר היה כדי לזכות בהערצה. קראתי את דבריו בכנס והבנתי ! התאמת הדברים לקהל השומעים כדי לזכות באהדה במקרה זה ציבור מנהלי בתי הספר. ודבר נוסף השמאלנות, וזאת לדעת פרופ' יורם יובל הוא נכדו של פרופ' ליבוביץ שקרא לחיילי צה"ל יודונצים ! ולנגח את שר החינוך מהימין זה באופי. עמית | 29.10.18 (ל"ת)
105. תדהמה אני קורא את התגובות ונדהם כמה אנשים מיחסים לכל דבר משמעות פוליטית.כן רבותי עד לפני כשלושים שנה היתה לנו מערכת חינוך מצוינת.עובזה שמהרבה ארצות בעולם שלחו נציגים לבדוק ממה נובעת ההצלחה.סינגפור למשל העתיקה את מערכת החינוך שלנו דאז ועובדה שכיום היא עולה עלינו אלפי מונים.מערכת החינוך צריכה לעבור שינוי רדיקלי.יש פחות לשנן ויותר ללמד איך לומדים.יש לבסס ערכים שחשובים לנו כחברה כולל ביקורת על הנעשהולא להפוך טת כולם לכבשים כנועים.יש לחנך להקשבה גם לדיעות שלא מוצאות חן בעיניך ולהתמודד איתן לא באלימות.רוב ההורים יודעים היום שמערכת החינוך היא בסך הכל בייביסיטר של הילדים.רוב ההורים בעלי היכולת לצערי מממנים שעורים פרטיים.הפער בין ילדים להורים בעלי יכולת להוריםללא יכולת ניכר.רבותי ! זה לא ענין מפלגתי ומי שאומר זאת מתנהג כבת יענה עמוס | 29.10.18 (ל"ת)
104. כמי שעבדה במערכת החינוך, אכן הבעיה העיקרית היא משמעת. מצד אחד, מורים ומנהלים רוצים להיות פופולריים בקרב התלמידים ומצד שני, מורה שמעז להפעיל משמעת קשה יותר- מעורר את חמת זעמם של ההורים המגוננים והנהלת בית הספר במקום לגבות את המורה, מיד מיישרת קו עם ההורים. מי שמפסיד בסוף הם רק התלמידים- הם לא לומדים ומתחנכים כמנושות מפונקות. ענת | 29.10.18 (ל"ת)
103. צודק !! את משרד החינוך מעניין רק איך מכניסים יותר דת במקום לטפל בבעייה האמיתית מערכת החינוך תקועה בזמן, לא עדכנית, לא מתגמלת וצריך לטפל בבעיה באופן מיידי. משה | 29.10.18 (ל"ת)
102. עוד אקדמאי שחושב שיודע הכי טוב אז ככה יש המון כשלים אבל מה הקשר בין ארגון יציג לכשלים??? נראית כמו כתבה מגמתית מחנכת | 29.10.18 (ל"ת)
100. מה ציפיתם מהאנשים שמגנים את האבולוציה? התלמידים רק לומדים מה שהפרימיטיבים שבשילטון מאשרים. בלי אבולוציה, בלי גיאוגרפיה ובלי היסטוריה כללית בב"ס ממלחתים לילונים. והרבה תורה מכיתה א כדי לכבס את הראש של הילדים עם הכפיה דתית. תמיד | 29.10.18 (ל"ת)
99. על פי מה בדיוק אתה קובע את זה? נכון, יש הרבה מה לשפר. אבל מכאן ועד להגיד שמערכת החינוך היא ביזיון?! שטות. ישראל אולי לא מצליחה במיצבים אבל מבחינה ערכית היא מובילה על כולם ומבחינה אקדמית, ישראל מקום שני בעולם באחוזי האנשים שמחזיקים בתארים אקדמיים! (49%). מה צריך יותר מחינוך לערכיות ולמצוינות?! מורה | 29.10.18 (ל"ת)
98. המצב יותר חמור אין לי רק להודות שפרופסור יובל צודק בכל מילה. המערכות שמעל בית הספר כל תכליתן הוא לקיים את עצמם,הם חסרי רלוונטיות ויתירה מכך מקשים על עושי המלאכה.מי יתן ומבקר המדינה יבדוק את המצב בבתי הספר ואולי נצליח לשנות,מגיע לנו חינוך משמעותי. מורה במערכת החינוך העל יסודי | 29.10.18 (ל"ת)
97. משמעת מתחילה מכל חלקי החברה ,בכל מקום ילדים שבאים עם חינוך טוב ומשמעת לא אהובים על ידי המורים ועל ידי התלמידים והם סובלים : הם מפריעים לאווירה הקלוקלת המקובלת - משמעת ? | 29.10.18 (ל"ת)
96. מנהלים הבעיה שישמנהלים שאוחזים בכיסא הניהול ולא נותנים למורים יד חופשית. ופועלים בשיטות ישנות ולא מוכנים קצת להיתקדם או לפתוח את הראש ןגם אי אפשר לעשות להם כלום כי ישלהםהמון כוח ביד. אבנר | 29.10.18 (ל"ת)
95. לכל המלינים על טרח: פשוט מאוד... רון בא ממשפחה ליברלית ונאורה, ולכן לא למד תנ"ך בבית הספר ואינו יודע שמאייתים תרח. זונדל פעטשגעבער | 29.10.18 (ל"ת)
94. הפתרון הוא להפריט את מערכת החינוך. הבבונים שלא מעוניינים ללמוד אין טעם שיגיעו לבית הספר בין כה וכה, ואין סיבה שאני אסבסד את ילדי החרדים, המתנחלים והערבים בכספים שאני מרוויח. הפרטת החינוך תאפשר למורים ובתי ספר מצויינים לקחת תעריף פרימיום, וכך רק הורים שמעוניינים בטובת ילדיהם ולא מתרבים כמו עכברושים יוכלו לממן חינוך נאות לילדיהם. מני | 29.10.18 (ל"ת)
93. דעה עם אינטרס עיסקי מערכת החינוך עדיין פועלת על פי מודל של ימי הביניים בעידן מתקדם.הקשר בינה לבין פיתוח כישורים ויכולות אנטלגנטיות הוא אפסי, רק לפסיכולוגים יש עניין לשדרג אותה באותה מתכונת , כי התוצר של זה זה יותר לקוחות מתוסכלים ,קרי יותר פרנסה עבורם. שטויות | 29.10.18 (ל"ת)
91. מערכת החינוך צודק מאד פרופ' יובל. יתר על כן, המערכת צריכה להיקרא מערכת הערכים וההשכלה ולא חינוך, כי עם חינוך באים מהבית ! יתר על כן, מערכת המושתת על ערכים מגדירה את הנורמות המבטאות ערכים אלה (עשה ואל תעשה) ומכאן גם המשמעת. אין זה סותר יצירתיות מחשבתית והבעת דעה שונה/אחרת, כמו גם דרכי לימוד מותאמים לכל תלמיד/ה. וכן, נדרש גב חזק למנהלים ו"שיניים" למימוש ייעודם, אחרת כל דאלים גבר. בהצלחה למנהלים היקרים. dk | 29.10.18 (ל"ת)
90. החינוך מתחיל בבית אנו ההורים צריכים לתת חינוך טוב יותר. הילדים היום מתחצפים. אין מספיק כבוד למורה ולמחנך/ת. מפונקים- תרבות של שפע. חסרי גבולות ובסך הכל אומללים. נתי | 29.10.18 (ל"ת)
88. לא ראינו מאמרים כאלה ששר החינוך היה מהשמאל. לא ראינו ולא היו מאמרים כאלה 'שמערכת חינוך- בזיון לאומי', כאשר היו שרי חינוך מהשמאל. היו שרי חינוך מהשמאל: שולמית אלוני, אמנון רובינשטין, יוסי שריד, יולי תמיר. מאמר ביזיון | 29.10.18 (ל"ת)
87. ביבי זה נזק ביבי והליכוד הביאו את ישרHEEL לתהומות הפרופסור צודק ב100% בדגש על משמעת מגדלים כאן דורות של בבונים דמעות ביבי זה בלוף | 29.10.18 (ל"ת)
86. צודק זה המצב לצערנו הבעיה העיקרית במערכת היום היא משמעת, כבוד לזולת. הילדים רואים את ההורים הבהמות שלהם ואיך הם מתנהגים לכולם ובעיקר למורים ומיישמים מיד, המורה מתעסק רוב הזמן בהשלטת סדר ושקט ולא בלימוד. ולגבי ארגון מנהלי בית הספר, הגיע הזמן לשינוי מהותי, אותו שינוי נדרש גם ברפואה למשל, אין כול הגיון או צורך שמנהל בית ספר יהיה איש חינוך, את בית הספר צריכים לנהל שני אנשים מנהל אדמיניסטרטיבי שאחראי על התפעול של המערכת ומנהל פדאגוגי שאחראי על נושאי החינוך (יכול להיות שמנהל פדאגוגי אחד יכול לטפל בשניים שלושה בתי ספר, לבד או בצוות) היום את בתי הספר מנהלים מורים, אנשים שאין להם שום הכשרה או כישרון (אני מכליל כמובן) למה שצריך כדי לנהל אדמיניסטרטיבית/תפעולית מוסד מורכב כמו בית ספר וזה גם נראה ככה. רמי | 29.10.18 (ל"ת)
85. כל מי שיש לו ילדים בבית ספר יודע את זה הספרים מבולבלים, שיטות הלימוד ישנות ומיושנות, המורים משתדלים בחלקם וכל השאר מיואשים. עצוב ממש הורה | 29.10.18 (ל"ת)
84. חינוך בכלל ומשמעת בפרט זו אחריות של ההורים ובכלל ההורים מתבקשים היום ללמד כי המורים והמנהלים מאד עסוקים בלחנך. אולי אם הם ילמדו קצת במקום לילל כל הזמן, המצב ישתפר. בורות היא בושה ולא כבוד. אמא חילונית | 29.10.18 (ל"ת)
83. אני בעד ת"ס בתחילת היום ותירגול "ארצה" ו"רגלי" בתחילת כל שיעור הכל בפיקוח פסיכו-לוגית.. | 29.10.18 (ל"ת)
82. חפשו את הכישלון בהורים ותבינו למה המערכת מנוונת, א אז שלא יספרו לכם שמאלני ישראל שכל מה שהם יודעים זה להעמיד חלופות פח. אביב | 29.10.18 (ל"ת)
81. אוכלוסיה משכילה זה לא טוב למשילות! הדרך לפשיזם נסללת , מדינת ישראל הופכת למדינת משטרה. ההוצאות על הצבא והמשטרה גדלות על חשבון חינוך, בריאות והוצאות אזרחיות לטובת הציבור. שקד | 29.10.18 (ל"ת)
80. כשב2012 אמרתי שמדינת ישראל כבר קרסה אנחנו לא יודעים את זה צחקו עלי אבל זה באמת קרה, איפשהו ב2012 המדינה חדלה להתקיים וכל העוסקים במלאכה חדלו לעסוק בה ועברו רק לקבל משכורות. וראו זה פלא, 6 שנים אחר כך המדינה מותקפת ללא סוף ונשרפת מול העיניים-אין קול ואין עונה מהשלטון, שישרפו. אנשים מתלוננים למשטרה ומביאים עובדות וראיות בעצמם העיקר שהמשטרה תעצור את הפושעים-המשטרה סוגרת את התיק מעצלנות. וכעת רואים שהמדינה בעצם סובלת מהתפוצצות אוכלוסין שהיא חוסר תכנון תשתיות בהתאם לגודל המפלצתי של האוכלוסיה ביחס לשטח (אנחנו כבר עם אוכלוסיה גדולה משל אוסטריה לדוגמא). וכרגיל כשהגופה מתחילה להצחין העורבים באים לאכול אותה-החרדים והערבים. בקיצור למי שאין עדיין דרכון זר- שיהיה לו בהצלחה. דרכון | 29.10.18 (ל"ת)
79. כולם יודעים את זה ושותקים, שקט תעשיתי מעמד המורה בארץ הוא מהגרועים שראיתי התלמידים אינם ממושמעים כלל שכר המורים הוא ביזיון החפפנות הישראלית במיטבה מורה | 29.10.18 (ל"ת)
78. צודק לגבי משילות ואוטונומיה, טועה לגבי משמעת הפרופסור יוצא מנקודת הנחה מוטעית שילדים שונאים ללמוד. בבתי ספר עם אוטונומיה ילדים אטהבים ללמוד, כמו אלונים ראשל''צ, ופתאום המשמעת היא non issue. זאת ועוד, עם כל הכבוד לדירוגי המיצ''ב, תנאי הכרחי יזמות פורצת דרך הוא חוסר משמעת (כלפי החוקים החיצוניים, אין הכוונה למשמעת עצמית). מערכת החינוך כיון מנסה לכפות מגבוה ערכים נפלאים ושיטות פדגוגיות מדהימות כמו רכב שנותן פול גז בחול ומתחפר עוד ועוד, המורים הם אווזים מואבסים בכפיה, והילדים עושים טרנספר 'מרצון' משמחת הנעורים ואהבת הלמידה אל ציונים ודיכוי. יובל | 29.10.18 (ל"ת)
76. מסכים אבל הממשלה ומשרד החינוך הכפילו תקציב בעשור מי לקח ? כלומר האשמה לא בממשלה אלא בארגונים. שם קבור הכלב !!! רם | 29.10.18 (ל"ת)
75. כשרוב התקציב שמקורו מכספי המיסים מתבזבז על פנסיות תקציביות ומשכורות חזיריות, מופקעות ומושחתות, אין פלא שלא נשאר מספיק לתת שרות מינימלי לאזרח. רמת השירותים כולל חינוך, שהמדינה מספקת לאזרחיה ברמה השווה לתח* של פרה זקנה קנידל | 29.10.18 (ל"ת)
73. אין אלך הגיעה הזמן שבנאדם כמוך יתן בראש למשרד החינוך מחזק את דבריך ותמשיך כך יוסי | 29.10.18 (ל"ת)
72. בזיון יש לחשוב על ההורים. הממגבים את ילדהם גםבמקרים אשר בהם הילדים כשלו. כל אותם הורים המזלזלים במורים כולל הגננות זאת ועוד..... אביבה כהן | 29.10.18 (ל"ת)
71. איזה פחד.... תנסו לתאר לעצמכם, בתכלס לא חייבים היום בי'ס כדי ללמוד יש הכל באינטרנט. אבל תחשבו בפחד נוראי על היום שבו אף מורה לא יסכים להתמודד מול ילדים חצופים ומרגיזים שאנחנו ההורים לא מרשים להגיד להם כלום..... לנו בתור הורים קשה להכיל את ילדינו אז למה שמורה ירצה להתאמץ מעל ומעבר להכיל את ילדינו? ואז יכול להגיע היום, לא עלינו, בו נצטרך לגדל את ילדינו וללמד אותם בחינוך ביתי ולהיות איתם ימים שלמים בבית!!!!! הגיע זמן שמערכת החינוך תתעצם ואנחנו ההורים נשחרר ונתמקד בחינוך ילדינו לכבוד ושפה יפה ונאותה. סיגל | 29.10.18 (ל"ת)
70. משרד החינוך פשט את הרגל מורים אינטלגנטיים יותר שלא ניגררים אחרי כל מיני חדשנויות חסרות ערך וריקות יעל | 29.10.18 (ל"ת)
69. להשתלח במערכת החינוך הכי קל גם מערכת הפסיכיאטרים והפסיכולוגים לא בשמים. תתרכז בלהוביל דרך פרקטית לשינוי ולא לדבר מנותק סתם כי זה קל ונשמע טוב לקהל... מורה | 29.10.18 (ל"ת)
68. המשמעת קובעת רק משמעת תציל אותנו.כיתת מפריעים לא תגיע להישגים .התלמידים לא רוצים ללמוד והמורים לא רוצים ללמד והכי גרועים ההורים .היכן האמהות היהודיות של פעם? רחל | 29.10.18 (ל"ת)
66. כמה שאתה צודק. משמעת בכיתה גיבוי המורים והגננות וחיזוק מורים וגננות מצטיינים אורית | 29.10.18 (ל"ת)
65. מבחנים כאם ל -2 תלמידי תיכון, בתחילת שנה מבחני רמת ידע, באמצע מבחני מיצ"ב, כל רבעון מבחנים,,,תמיד רק בוחנים אותם ומלחיצים כדי להאדיר את ביה"ס. עאלק עומדים בסטנדרט של אירופה. כיתות כמו לול תרנגולות. אבל בנט לא מתלונן כי למתנחלים יש תקציבים כולל היסעים על חשבון ילדינו. גם ליצמן ודרעי עושים לביבי שקט תעשייתי. לכאורה מתוקצבים היטב ליזי | 29.10.18 (ל"ת)
64. השכר למורים הצעירים חייב להיות הוגן ויש לה זה לתגמל יותר את המצטיינים. מורים שעשו הסבת אקדמאים להוראה ומורים צעירים בגיל מתוגמלים שכר מבזה. הכתבה רק מציגה את חוסר הצדק והביזוי בשכר המפלה והמעוות שמשולם למורים שהם לא הרבה שנים במערכת. זאת הבעיה הכי גדולה!!!!! ז צריך להיות מטופל לפני עידוד למצויינות אבי | 29.10.18 (ל"ת)
63. מבהיל אנחנו גרים בישוב שנחשב טוב והילדים לומדים בבתי ספר שנחשבים טובים בדירוג הארצי. רמת הלימודים נמוכה משמעותית מהתקופה בה למדתי בתיכון. העדרות מטורפת של מורים, נראה שאין למנהלים גמישות ניהולית... הילד הגדול שלי מתלונן שמבזבזים לו את הזמן בחטיבה. עצוב ומבהיל ישראלי מודאג | 29.10.18 (ל"ת)
62. רק אתמול זה קרה איומים על הבן שלי שלא מביישים את גדולי העבריינים במדינתנו. אני פוחדת ממערכת החינוך!!!!!!! אנונימית | 29.10.18 (ל"ת)
61. לדבריו של פרופ' יורם יובל פרופ' יורם יובל הנכבד מאד בעיני. הייתי מצפה ממך לתגובה שונה המסתמכת על הכרות ובחינת עומק של מערכת החינוך. כדאי לך לקרוא את דבריה של יולי תמיר שהיתה שרת חינוך מצוינת. בעתון הארץ. בדבריך אתה מחליש עוד יותר את מערכת החינוך. אתה מקטין מורות ומורים טובים מאד. יש במערכת איים רעים והרבה מאד טוב. כאיש מאד נחשב בעיני רבים ומשפיע עליך להזהר שלא לשפוך את המים עם התינוק. עצוב וחבל. שרה | 29.10.18 (ל"ת)
60. מערכת החינוך פעם היו מורים שאכפת להם היום הן עושות תחרות עם הבנות מי יותר שולטת בכיתה וחצי המילה האחרונה במקום לחבק ולחזק בושה מעיין | 29.10.18 (ל"ת)
59. זהירות! הכוזרים לא מצליחים לנצח בקלפי לאז הם מנסים לעורר מחאה חברתית בשביל לעשות פוטש | 29.10.18 (ל"ת)
58. ישראל מדינת סעד לפסולת היהודית...החכמים מזמן לא כאן...... גרתי בערים של צ אפריקאים ומה שהאשכנזים לא מבינים זה שהמרוקאים יעדיפו שישראל תהפוך לתימן מאשר שאשכנזים שוב יישלטו עליהם ולכן הם לעולם ימשיכו להצביע ליכוד ה | 29.10.18 (ל"ת)
57. כל עוד לימני הממוצע בעל אייקיו של באבון יהיה קול שווה בקלפי לזה של ההייטקיסט בעל תואר שלישי שמפרנס אותו בכספי המיסים שהוא משלם אין תקווה לשינויי כי ביבי יוכל המשיך לנצח לקנות את המלוכה בעזרת סיסמאות כמו שהוא "ראש הממשלה שדואג לחיים עצמם" בזמן ששלטון הליכוד מעולם לא הקים אף בית חולים אחד וכולם הוקמו בשלטון מפא"י המרשעת... המדינה מושחתת | 29.10.18 (ל"ת)
56. לא יהיה צורך במשמעת אם הילדים ירצו ללמוד ילדים ירצו ללמוד אם ישאלו אותם מה הם רוצים ללמוד ויתנו להם ללמוד בדרך שלהם. תומר | 29.10.18 (ל"ת)
55. אני מרגיש פקקים, הוא רואה מחלפים - אולי מהמסוק...אנחנו משעממים אותו אני מרגיש פקקים, הוא רואה מחלפים - אולי מהמסוק...אנחנו משעממים אותו אני | 29.10.18 (ל"ת)
54. מערכת החינוך צודק, מערכת החינוך סכנה למדינה המוסלמית שהשמאל מקדם בישראל. אוי וייי מלמדים קצת יהדות, זה נורא... איך תקום כאן מדינה מוסלמית אם לא מלמדים את ילדי ישראל איסלאם???? מאור | 29.10.18 (ל"ת)
53. כמה חוכמולוגים המקניטים את שיטות הלימוד הפרונטליות ''המיושנות ולא רלוונטיות למודרנה'' באותן הימים תלמידי ישראל היו אלופי העולם באולימפיאדות המתמטיקה והמדעים. האוניברסיטאות הנפיקו מדענים שהפכו חתני פרסי נובל. המדיה דברה בעברית נכונה, ואנשים במקומות ציבוריים נדרשו להיות מנומסים. היום, מנפיקים פי שלושה עו''ד מאשר המשק זקוק להם. אה, כן, ועוד מעט תתקבל דרישת החרדים להעניק תואר אקדמי לרבנים ואז נהיה מוצפים בעוד מקצוע לתועלת מדינת ישראל המודרנית. האדם החושב | 29.10.18 (ל"ת)
52. אהה.. ומה בנוגע לאיכות התלמידים? במדדי איכות החינוך יש מקום חשוב לאיכותו הבסיסית של התלמיד. כלומר, כיצד הוא מגיע לבית הספר: רקע אישי, משפחתי, תרבותי, אינטלקטואלי, יכולות קוגניטיבית, חברתית וכד'. ייתכן שבעניין זה (איכות התלמיד) ישראל אינה במקום גבוהה בהשוואה למדינות אחרות. ייתכן שאנחנו ההורים אזרחי ישראל, לא כל כך מצטיינים בגידול של תלמידים איכותיים (אבל מעדיפים להתלונן על איכות המורים, בית הספר, משרד החינוך) אמנון | 29.10.18 (ל"ת)
50. יובל צודק, מערכת החינוך לא מצליחה להשתחרר מהאופק החדש של יולי תמיר שהוא האסון של מערכת החינוך. הדביקה את מערכת החינוך במחלה. אולגה | 29.10.18 (ל"ת)
48. כאשר בנט (הדתה שמדתה) מורה לבתי הספר לסלק את המילה רצח מרצח רבין ממשלה שמקדשת אבנים במקום חיים תקבל ילדים עם ראש אבן אז מה רצית שיקרה? בוקר טוב אליהו | 29.10.18 (ל"ת)
47. על פי מומחים החינוך נמצא היום בשלב מעבר מפדגוגיה ישנה של המאה ה 19 לפדגוגיה חדשה של המאה ה21. מכאן נובעים הקשיים, המבוכה, בעיות המשמעת הקשות וכו. ציטוט מתוך דו"ח מבקר המדינה על רפורמת הלמידה המשמעותית: "לפי המבקר, מינהל עובדי הוראה הותיר את המורים בבתי הספר ללא הכוונה שיטתית, ללא ידע וללא כילים שיסייעו בידם ליישם שיטות הוראה ולמידה חדשות...." מורים משקיעים אלפי שעות ללא גמול ואלפי שקלים מתקציב אישי ביצירת מרחבי למידה מאתגרים, מעניינים, מעוררי מוטיבציה ללמידה ולא תמיד זוכים להערכה כפי שראוי היה. ואיך מסבירים את היחס הלא תמיד הוגן שלא לומר מחפיר מצד גורמים שונים, איך מסבירים את תופעת ההתעמרויות במורים??? איך המורים הפכו לחזית עליה מתנפץ התסכול והקשיים??? חייבים לחשוב על הדברים האלה ודחוף רוני | 29.10.18 (ל"ת)
46. הבעיה בה"א הידיעה היא העדר משמעת. שם זה מתחיל ונגמר שיעור צריך להיות שיעור ולא מלחמת התשה להשגת שקט. תלמידים שאינם רוצים ללמוד לא צריכים להסתובב במסדרון, אלא להיות בהשגחת הוריהם. מורה שפרש השנה | 29.10.18 (ל"ת)
45. למגיב מס. 14- אפילו אני פליקס האהבל יודע שתרח כותבים בתיו. רון היקר, אתה תוצאה של מערכת החינוך שאתה תוקף. אני למדתי ב"חדר" במרוקו אבל שולט בשפה העברית יותר טוב ממך. פליקס הובלות | 29.10.18 (ל"ת)
43. 15 לך תישן על האף. מה זה "טרח זקן"??? ככה כותבים? תרח ולא טרח. טרחן נכבד, אתה דוגמא לתוצר הקלוקל מערכת החינוך הבזיונית. בור ועם הארץ וחסר ניסיון נותן עצות אחיתופל שרק יחמירו את המצב. יורם יובל צודק וזה לא מספיק | 29.10.18 (ל"ת)
41. ניהול בחינוך בישראל - משימה בלתי אפשרית הורים זועמים וחסרי כבוד שמנהלים את בית הספר. חוסר משמעת וחוסר יכולת לתפקד בכיתות גדולות כשרבע מהכיתה עם בעיות קשב וריכוז וילדים בשילוב שאינם מתאימים לכיתה כשאת כולם מלמדת ילדה בת 23 שסיימה זה עתה סמינר למורים. רמת הוראה ואיכות כוח אדם ירוד בקרב מורים רבים. הריקבון מחייב מהפכה שלא תגיע עד אשר תפקיד המנהל יפוצל לניהולי ופדגוגי ותנאי הקבלה להוראה יהיו כשל הפקולטה להנדסה או רפואה. שי | 29.10.18 (ל"ת)
39. כל השיעורים צריכים להיות מועברים באינטרנט 1) לצלם שיעורים שיועברו ע"י המורים הטובים ביותר 2) להקרין בכיתה את השיעור 3) לשים כמה סטודנטים שיעזרו איפה שצריך 4) לאפשר צפייה בשיעור באינטרנט מכל מקום סנופקין | 29.10.18 (ל"ת)
38. העבודה הכי סיזיפית מנהלי בית ספר הם העבדים של המערכת. מחוייבים בירוקרטית על כל פיפס, אבל אין להם כוח אדם שיכול לעזור בניהול. רק פרייארים רציניים יקחו את העבודה הזו. אני מורה ואני לא מבינה איך אנשים מסכימים לנהל בתי ספר | 29.10.18 (ל"ת)
37. הבעיה של החינוך בישראל היא לא המנהלים ולא המורים. היא גם לא התלמידים ולא ההורים. הבעיה היא בעיה חברתית - הציפייה שהילדים יידעו יותר טוב מאיתנו. ויתרנו על לחנך אותם. אנחנו רק מעבירים להם יידע ומצפים שיהפכו לבני אדם. בני אדם לא נוצרים מיידע. בני אדם צריכים להתפתח ולגדול על דמויות לחיקוי, על ערכים, מתוך אהבה ומתוך הערצה שהם חשים ולא מתוך הערצה שמעריצים אותם. לא צריך להצליח ב-OECD, צריך להצליח בלגדל בני אדם. אנחנו עסוקים מדי בבחינות ומדידות, ושכחנו את הילדים בדרך. גידלנו ילדים ששמים פס על החוקים, לא מתחשבים באחרים, ועל כבוד והערכה מצידם בכלל אין מה לדבר. זו לא בעיה של משמעת או ציונים. זו בעיה של אנוכיות ואובדן אנושיות שנובעים מחברה שמעריצה את הילדים במקום לחנך אותם. מומו | 29.10.18 (ל"ת)
36. 35 תלמידים בכיתה עם מורה שמרוויח שכר רעב - זו התוצאה תורידו כמותתלמידים הכיתה ותשלמו שכר ראוי למורים ואז תראו איך שהכל ישתפר. כשיהיו 20-25 תלמידים בכית וכשמורים ירוויחו הרבה, כולם ירצו להיות מורים ואז יהיה אפשר לסנן ולבחור רק את הטובים. אמא | 29.10.18 (ל"ת)
35. כךקורה כשעסוקים בתחומים שלא שלך כאשר שר החינוך מתעסק בבטחון ואו טס לפיטסבורג בשביל להאדיר את שמו ומזניח את תחום אחריותו. כן כן בנט. לפעמים צריך לעסוק בתחום עליו אתה ממונה ולא על ידי הדתה שמדטה... טט | 29.10.18 (ל"ת)
32. ללמד אחרת מכיוון שילדי העולם והארץ יכולים ללמוד באמצעות המיחשוב המון ידע במהון תחומים, את זה הם יכולים להישלח ולעשות בבית כמטלות. אבל בבתי הספר רצוי ללמד בכלל דברים אחרים שהמיחשוב איננו יכול, כמו- אמנויות, ספורט, ערכים, עבודת צוות, דאגה לזולת, התנהגות נאותה ועוד. אני מסכימה מאד עם פרופ' יובל החביב והחכם. אפרת | 29.10.18 (ל"ת)
31. ממשלות ימין וחרדים זקוקות לאזרחים חסרי השכלה ובטחון כלכלי כדי לשרוד ! זו מטרת החינוך שלהם !! אזרח ותיק | 29.10.18 (ל"ת)
30. הבת עלתה לכתה ז השנה ואני לא מבין למה אני שולח אותה לשם שיעורי בית אינסופיים שבהם היא צריכה ללמוד ולשנן לבד דברים חדשים ובכתה רק עושים חזרה. וזה עוד בית ספר שנחשב טוב | 29.10.18 (ל"ת)
29. משמעת, הצחקת אותי הורים לא מעוניינים במשמעת, כי חס ושלום אתה עלול לפגוע בביטחון העצמי של הנסיך הקטן שלהם. רון | 29.10.18 (ל"ת)
28. חוסר אכפתיות כמו בכל משרד וגוף ממשלתי , האזרח לא מעניין את אף אחד. החשוב בשבילם הוא להדפיס כרטיס בתחילה ובסיום " יום העבודה". ע | 29.10.18 (ל"ת)
27. אל לנו לשכוח, החינוך בא מהבית. מה שמעסיק את הילדים אלו הפלאפונים שההורים שלהם רכשו להם. האם אתה מגיע מהמערכת? | 29.10.18 (ל"ת)
26. מסכים עם כל מילה בכתבה מערכת החינוך במדינה עלובה, חסרת מעוף ויצירתיות. או שזה מכוון מלמעלה או שזה דפקט של העומדים בראש. למה לא לקחת מודל מוצלח ממדינות מפותחות אחרות וליישם אותו כאן, אצלנו. נתן | 29.10.18 (ל"ת)
25. מי לא זז? לאנשי האקדמיה יש ביקורת קשה על מערכת החינוך. ומה הם תרמו לקידומה? האם האוניברסיטה שינתה דרכי הוראה? האם הם שינו משהו בדרך בה הם מלמדים? וכן, פרוייקטים בבתי ספר, לא בחינם, חס וחלילה. אז טלו קורה מבין עיניכם והתחילו אתם בשינוי. יעל | 29.10.18 (ל"ת)
24. ניסן טורצין כנראה הרטלין אינו מספיק טוב, הממשלה בדרך לאישור תחום הקאנביס ואז תראו את השינוי ארז | 29.10.18 (ל"ת)
23. משה פייגלין כבר הציע מזמן את שיטת הקופונים כל אזרח יקבל קופון שזה תקציב חינוך לילד והוא יוכל לשלוח את הילד לאיזה בית ספר שבא לו. בתי הספר יהיו פרטיים, לא צריך משרד חינוך. רוצים שילמד תורה שילמד תורה, רוצים מדעים שילמד מדעים. רוצים שיטה כזאת או שיטה אחרת, לכו על זה. לא מבין למה צריך משרד חינוך שכופה על כולם תבנית אחת. האוניברסיטאות יכולות לעשות מבחני סינון לפי מיטב הבנתן, בתי הספר אם ההורים ירצו יתאימו את עצמם. צריך גם להכניס יותר גברים למערכת החינוך כי נשים אף פעם לא עושות מהפכות ושינויים, הן שמרניות וחסרות יוזמה. חלק מהבעיה של מערכת החינוך שהיא נהפכה לנשית לחלוטין ולכן שום דבר לא משתנה ולא זז. צחקו עליו, מי צוחק עכשיו? | 29.10.18 (ל"ת)
22. צודק לגמרי המערכת בפשיטת רגל כבר שנים!!! צריך להקים גוף חיצוני שיבדוק וימליץ על שינויים קיצוניים במערכת. יוני | 29.10.18 (ל"ת)
20. ל - 15, אתה טועה קורסים דיגיטליים עוזרים בהקניית ידע, אבל לא בחינוך, ולא ביישום. זה פתרון חלקי בלבד. ילדים צריכים להכיר גבולות. ילדים מצטיינים וסקרנים יסתדרו בכל מערכת, אבל אלה שלא - יתקשו במערכת דיגיטלית ללא אינטראקציה עם המורים (שללא דיסציפלינה לא תעבוד). כתוצר של מערכת החינוך הזו, התגובה שלך עם שגיאות כתיב -כותבים תרח ואת הH לא מבטאים בKHAN ACADEMY. תרח לא זקן | 29.10.18 (ל"ת)
19. מה שאני זוכר ממערכת החינוך הישראלית זה שעמום איום ונורא. לימים התברר שצדקתי. רוב החומר הנלמד התברר כחסר תועלת, והועבר בצורה חובבנית משמימה ומשעממת עד מוות. פשוט מורים גרועים, חלקם בורים גם בנושאים שלימדו. אבי צנעני | 29.10.18 (ל"ת)
18. מערכת הפסיכיאטריה הפרופסור המכובד בודאי יכול להחכים אותנו בשטח שבו הוא באמת מבין. אולי. קוקיה | 29.10.18 (ל"ת)
16. נורא ואיום כל הכסף ששופכים על החינוך התוצאה היא על הפנים מאיזה זווית שלא תבדוק השיטה היא גרועה צריך לשנות אותה מהיסוד צודק צודק צודק ב- 100% | 28.10.18 (ל"ת)
15. ועכשיו אני שומעת שיוצאים נגד שעורי הבית.הכל צריך להיות על הגל הקל גם לשנן חומר הפך להיות בושה. אבל איך אפשר לתת תרגילי חשיבה לפני שיודעים את החומר עצמו,את הבסיס? ים | 28.10.18 (ל"ת)
13. כן.....אבל לפחות בזכות בנט הילדים ידעו את המסלול שבני ישראל עשו במדבר לפי התנך הוירטואלי... מאיר | 28.10.18 (ל"ת)
10. כל המנהלים העוסקים בחינוך הם עתיקים ומקובעים, רק בתי ספר פרטיים ויצירתיים הם הפתרון. דמוקרטי, מונטסורי, דו לשוני | 28.10.18 (ל"ת)
9. במקום לחפש שקט ודיסציפלינה צריך לעבוד עם מה שיש. ישראלים וילדיהם הם חסרי דיסציפלינה מהיסוד. זה משהו שלוקח דורות על גבי דורות לשנות. אין מה לדבר על זה. צריך להפוך את מערכת החינוך לדיגיטלית, ממוחשבת, להכניס לשם מתכנתים ומהנדסים איכותיים. היא צריכה להיות ההפך, פחות מאורגנת ושולטת, ויותר פתוחה ומערבבת בין בית הספר והבית, בין שיעורי בית ומשחקים...הכל צריך להעשות דרך המחשב, הכל. לא צריך להקשיב לאיזה טרח זקן(גם משכיל מאוד) שזוכר איך היה אצלו בכיתה בה כולם היו קשובים ושקטים, עם כל הכבוד. לא אחורה צריך להסתכל אלא קדימה. תראו כמה לימודים עוברים לרשת, באמצעות תוכנות... אקדמיית קחאן, קורסרה, אפילו vocabulary.com. זה הכיוון ללכת אליו. רון | 28.10.18 (ל"ת)
8. אין מילה על דיגיטליות? לרוב המקצועות אפשר כבר לכתוב אתרים שיעקבו וידריכו כל תלמיד ותלמיד. הן יבדקו את היכולות שלו, יבנו לו מערכת אישית, יעקבו אחר ההתקדמות שלו, ויעשו שינויים ובדיקות לפי הצורך. הכל בצורה אינטרקטיבית, כחצי משחק ותוך כדי בקרה של המורה בצורה קלה ומהירה... כל מקצוע, מתמטיקה, תנך, ספרות, אנגלית... מעניין אם תלמידים בכיתות ישראליות עדיין יושבים, עם מחברת ועפרון ורושמים מה שהמורה מכתיבה? אם כן אז זה בזיון ובזבוז זמן קולוסלי. רון | 28.10.18 (ל"ת)
5. מסכים עם כל מילה !! אני מחנך כבר 20 שנה והוא צודק בכל מילה מערכת כושלת עם איים של הצלחה | 28.10.18 (ל"ת)
4. משרד החינוך חייב להיות מנוהל ע"י מועצה לאומית מקצועית ולא ע"י פוליטיקאים. אבנר ה. | 28.10.18 (ל"ת)
3. צודק בהחלט! אחת הסיבות למה אני ומשפחתי מעדיפים לחיות בחו"ל - אין לאן לשלוח את הילדים. ישראל | 28.10.18 (ל"ת)
2. יוזמה מדהימה ומעוררת תקווה עכשיו נותר שיהיה גל עזיבה של ארגוני המורים ואולי עוד יהיה תקווה למערכת הבריאות הכושלת בארץ ענבר | 28.10.18 (ל"ת)
1. אותם אלו שיזכרו ככאלו שעמדו בצד הלא נכון של ההיסטוריה: רן ארז- הביא להקמת ארגון מורים חדש וכעת גם להקמת ארגון מנהלים חדש. מנשה לוי- יו"ר התאגדות המנהלים - בתוך ארגון המורים- לא השכיל לראות את השינויים ולהוביל אותם. גדי | 28.10.18 (ל"ת)
פרופ' יורם יובל: "מערכת החינוך – ביזיון לאומי, סכנה למדינה"
155 תגובות לכתיבת תגובה