30. עלות העישון יותר מ 19 מיליארד שח בשנה כי בין אם מעשנים בוחרים לעשן ובין אם לא, הטיפול הרפואי בהם הוא על חשבון הקופה הציבורית כאשר הרפואה היא ציבורית. האזרח יונתן | 22.04.20 (ל"ת)
29. עלות העישון היא 19 מיליארד ש"ח , אבל זה רק הנזק לאנשים שהם לא מעשנים. אם מחשבים נזק למעשנים עצמם הנזק גדול בהרבה. לא מחשבים כי לא מתחשבים בכך שהעישון הוא התמכרות שנגמרת בגיל צעיר - ולאחר מכן ה"צרכן" כבר לא רוצה את המוצר אבל הוא כבר מכור.. נכון הדבר שעישון הורג בגיל מבוגר יותר - אבל הוא מחסל בערך חצי מתוך המעשנים וחצי מהם - לפני גיל 65.. כמו בתחום הבטיחות בדרכים - גם בתחום העישון יש הזנחה (בניגוד למדינות אחרות לא משקיעים במניעת עישון בקרב בני נוער - ומספר הנערים המעשנים עולה משנת 2013.. ) הסיבות דומות - אינטרסים פוליטיים וכלכליים קודמים בשיקולים לחיי אדם. האזרח דרור | 06.11.18 (ל"ת)
28. ל-27: מעישון מתים בגיל מבוגר (בממוצע אחרי גיל יציאה לפנסיה) לכן כמעט אין הפסד של מיסים או תוצר, ומאידך יש קיטון בקצבאות זקנה. העלות העיקרית היא הוצאות על טיפולים רפואיים, אבל להערכתי זה נמוך בהרבה, אולי 1 מיליון ש"ח. תשובה ל-27 | 06.11.18 (ל"ת)
27. אז כמה עולה למדינה 8000 מתים בשנה ממחלות עישון? תשובה: 7 מליון כפול 8000 = 56 מיליארד ש"ח בשנה !!!!!! אילן | 05.11.18 (ל"ת)
26. אבל שר המודיעין והבטיחות בדרכים , ישן טוב בלילה ! כך פועלת סולטנות ביביסטן !!! אזרח ותיק | 05.11.18 (ל"ת)
25. הינה הנזקים של המינויים הפוליטיים של הזבלות ביטן אמסלם ביבי שמריצים את חוק הג"ובים תום | 05.11.18 (ל"ת)
24. את הכסף יכלו להשקיע ברכבות מהירות לכל כיוון על כמה מסילות מה שהיה מוריד הרבה רכבים מהכביש תום | 05.11.18 (ל"ת)
23. בוכים על כסף לתקן אבל מקבלים מאחורה מהעלויות של המוות. הדפוקים לא דופקים על השולחן. בגלל זה אנו נדפקים בגלל הדפוק שלא דפקו אותו כאשר היה צריך להידפק על ידי אותם דפוקים שאנחנו כתור דפוקים שבחרנו אותם ועכשיו נראה אותכם מתדפקים על הדלתות שלהם ואז דופקים בכם בעיטה עד שיגיע הקלפי עם רשימת דפוקים ודפיקויות חדשות. בקיצר דפוק ארז | 05.11.18 (ל"ת)
20. אפשר למנוע!!! בואו תתקינו מערכת למניעת תאונות דרכים מבית awacs ותקבלו החזר מלא מהמדינה. לפרטים 0737151886 יוסי | 05.11.18 (ל"ת)
19. אם נת"י יפסיקו לתכנן את הרכבת לאילת, אולי יהיה להם כסף להרחיב את הכביש אין שום מסמך שמראה כלכליות של הרכבת הזו בשום טווח סביר. יש מסמך של מנכ"ל משרד האוצר לשעבר שמראה כי הקו אינו כלכלי ואין כל הצדקה להוציא מאות מליונים לתכנונו (בימים אלה) ומליארדים לביצועו. שלא לדבר על הפגיעה הנופית הבלתי הפיכה. תראו מה רכבת ישראל ו-SEMI עשו באזור שעלבים, וזה עוד בפיקוח הות"ל, שהוא גוף עם סמכויות פיקוח חזקות יחסית, אלא שגם הוא מתכופף מול הצורך של כ"ץ ונתניהו בגזירות סרטים. מתכננת תחבורה | 05.11.18 (ל"ת)
17. חשיבה חולנית מעוותת ומרושעת אז בעצם אומרים שכל מי שמת בתאונת דרכים גורם נזק למדינה מעצם העובדה שלא ישלם מסים כל חייו... כל חייו, כי הוא כבר לא חייב. בר מינן. צריך להעמיד אותו לדין על גרימת נזק למדינה!!! רוחני | 05.11.18 (ל"ת)
16. 2 צודק לחלוטין. גם בתאונה עם האוטובוס התשתית היתה בסדר גמור מכיר את הכביש הזה בעל פה. דווקא שלוש התאונות האלה הן כמעט ב-100% גורם אנושי. עגכע | 05.11.18 (ל"ת)
13. התבלבלתם לגמרי תפקיד המשטרה הוא רק לזייף דוחות ולהכניס כסף מקנסות מיותרים (לי היו כבר 2 דוחות כאילו שעלו לי 750 ש"ח). לא רק לזייף אלא גם לרמות כמו במצלמות המהירות. גנבים הם לא תופסים, ומערסים ועבריינים הם מפחדים ולכן יש כל כך הרבה פשיעה. משרדי הממשלה הם רק סידור עבודה למי שהביבי צריך לתגמל או להשתיק. חיים | 05.11.18 (ל"ת)
11. יש שגיאה במספרים !!! הרוג = 7 מיליון שח בגלל פגיעה במיסים ובתוצר. פצוע קשה - 4.8 מיליון שח. לא הגיוני כי פצוע קשה לא עובד וגם עלות הטיפולים להרבה שנים יקרה מאוד. א | 05.11.18 (ל"ת)
9. ב-7 מיליון מסבסדים לרבע מדינה מוביל אי ומורידים את בתאונות בחצי בכסף שמשלמים על תאונות ב-10 שנים אפשר לממן מחקר לנהיגה אוטונומית, לסבסד לכל המדינה את המעבר לרכבים אוטונומים ולגמור ב-99% את התאונות. ואם לא בכסף של 10 שנים אז בכסף של 15. אנשים לא יודעים לנהוג, צריך לתת למישהו אחר את ההגה. איש | 05.11.18 (ל"ת)
8. עם כל הצער, מגיב מס' 5 צודק במאת האחוזים. קחו את משפחת עטר, ז"ל, כדוגמא. הם היו מתנחלים, וההשקעה בהם היא פי 5 מאשר באזרח שגר בתחומי הקו הירוק. אז החישוב עבורם שונה. יישר כוח מגיב מס' 5! כאן | 05.11.18 (ל"ת)
7. למה לא מדברים על כמה עולה למדינה זיהום האוויר? 17 מיליארד שקל! 2200 מתים בשנה! פי 6 מתאונות דרכים! אולי זה כי יש תאגידי אנרגיה מזהמת שלא רוצים בכך... והם גם הבעלים של העיתון/ערוץ...?! יובל ש. | 05.11.18 (ל"ת)
6. ואם ההרוגים שייכים לאוכ' שלא משלמת מיסים ואם ההרוגים שייכים לאוכ' שלא משלמת מיסים / מעלימה מיסים לא מצהירה לפי דעתי הסכומים נמוכים יותר שלא נדע... בלי לזלזל בערך חיי אדם. כל אדם נברא בצלם אלוקים ואסור לזלזל , קל וחומר להשוות לכסף כל אחד צריך לקבל על עצמו לנהוג בזהירות יתר יאיר | 05.11.18 (ל"ת)
4. ואני חשבתי שרוב התאונות הם בגלל רוכבי אופניים רק לראות את הכמויות של השוטרים בתל אביב שעסוקים במרדף אחרי רוכבים על המדרכות,כאילו מאות הרוגים בתאונות רק בגלל האבאל׳ה שמדווש לאט עם התינוק או בגלל הנערה עם הכלבלב בסלסלה. לפי הזכור לי ב2015 נהרג אדם אחד במדרכה.אבל למשתלת ישראל יותר נחמד לעמוד בפינת דיזנגוף מאשר בכביש 90. משלם המיסים | 05.11.18 (ל"ת)
2. התשתית שם הייתה בסדר גמור - הבעיה הייתה הסטיה מהנתיב של בעל המשאית וגם של בעל הג'יפ הראות בקטעים שאירעו בהן התאונות מעולה - הבעיה הייתה בגורם האנושי - פעמיים ברצף פעם אחת של רכב מול ג'יפ ופעם שניה מסחרית מול משאית. שום תשתית לא יכולה למנוע סטיה מנתיב כתוצאה מהרדמות/משחק בפלאפון אבי | 05.11.18 (ל"ת)
1. מאיפה המספרים? נראה לי שלהיפך: חברות הביטוח מעדיפה הרוג על פני פצוע קשה עצוב אבל נכון | 05.11.18 (ל"ת)
מחיר הקטל בכבישים: יותר מ־22 מיליארד שקל בשנה
30 תגובות לכתיבת תגובה