11. כל "הליקויים"- מתוכננים אפשר לחשוב ולדמיין שכולם מטומטמים בכל הפרוייקטים, בכל מקום, בכל הזמן. לחילופין אפשר להתעורר ולהבין שמישהו עושה כסף מלתקן ולטלא ולתכנן שוב ולהקים עוד וועדות ולתפור מכרזים נוספים לתיקון המכרזים הקודמים. אנשים עושים קריירה מהכרזות ריקות מתוכן ואחרים עושים מגדלים של כסף מלסחוב כל פרוייקט ולהאריך אותו מחמש שנים לשלושים שנה. על הדרך כולם מרוויחים. א | 16.11.18 (ל"ת)
10. קו ירושלים הוא קו בהרצה שנחנך בלחץ הפולטיקאי השר כ''ץ כשהוא לא מוכן שהוא לא מחובר בקו חשמלי לתל אביב אלא רק לנתב''ג, רק עוד חצי שנה אולי יחובר לתל אביב, הקו נחנך בלי שיש בכלל קרונות מתאימים , וקרונות מובילים לנהיגה נלקחו בלחץ השר מקווי רכבת בצפון, אירוע שגרם לצפיפות קשה בקווי רכבת שיוצאים מהצפון. ואשר בוטלו לעשרות. העדות של ערן קשה ומראה כי הלחץ הפולטי הכבד שהופעל על הקבלן והרכבת גרמו ל''קיצורי דרך'' מסוכנים. התקלות המרובות בקו זה שכל שבוע מבטלים רכבות או מצמצמים רכבות מדבר בעד עצמו. כדאי ששר התחבורה שאץ - רץ לחנוך קו לא מוכן ,יחשב מחדש מסלול. נועם | 16.11.18 (ל"ת)
8. עמודי חשמל מוגזמים בכל פעם כשאני עובר בכביש 1 אני רואה יער של עמודי חשמל שנמצאים קרוב אחד לשני,והמספקים חשמל לרכבת החשמלית. אני נמצא הרבה שנים באירופה, ובנקודה זו שמתי לב, ששם עמודי החשמל נמצאים במרחק גדול יותר אחד מהשני, וזה נראה לי מוגזם מה שנעשה בארץ. תאמינו לי הייתי לוקח רולטקה ובודק את המרחק בחוץ לארץ ובארץ. כנראה מחוסר הנסיון שיש לנו כנראה חברות החוץ עובדים עלינו. 30 או 40 אחוז יותר עמודים מה כבר יכול להיות. דוד גולדברג | 16.11.18 (ל"ת)
6. נתנו לקוזה נוסטרה להקים פרוייקט מתקדם שמבוסס על קבלנים הם מקבלים מעשר על זה שהסכימו לפרוייקט ואחרים בונים אותו. במחיר שזה עולה וילה לנו אפשר היה להקים מושבה במאדים ולהימנע מהערסים שמהווים כ70 אחוז בחברה הנלוזה הזו ראסטיניאק | 16.11.18 (ל"ת)
5. ב-1892, חברת הרכבות העות'מנית (של יוסף ביי נבון) סללה מיפו לרושלים תוך שנתיים המסילה היתה ראשונה באזורנו: לא היו עובדים מנוסים, ולא היה ממי ללמוד. היא פעלה יותר מ-100 שנים עד שרכבת ישראל והשביתה אותה בתחזוקה רשלנית. מי מודרני יותר? השולטן ירום הודו או ביבי? | 16.11.18 (ל"ת)
4. מדוע נציג SEMI לא בא להעיד גם כן לפני ועדת הכלכלה? לא כל כך ברור מהכתבה מי היה המעביד של ערן זפוליו, SEMI או רכבת ישראל? אם SEMI, אז רק לה הוא היה צריך לדווח על הליקויים, ואם רכבת ישראל, אז לה בלבד הוא היה צריך לדווח, לדעתי. בקשר לציוד שהגיע מרוסיה, צריך לדעת ש SEMI קנתה אותו לפני 12 שנים והוא כנראה כבר שימש לחשמול בספרד, אבל כקבלן החברה בוחרת בעצמה את כלי עבודה כדי לבצע את המשימות שלה, העיקר שהיא תמסור את המוצר הסופי(החשמול)בכפיפות למפרט הטכני שהיה במכרז. בטוח שיש ציוד מכני למסילות ברזל אירופאי מעולה ויותר איכותי מזה המיוצר על ידי החברה הרוסית Transputmash(ספקית SEMI); אבל אם הוא היה כל כך גרוע, מדוע בכלל אשרה רכבת ישראל את כניסתו למתחמים שלה? יש נטיה לשכוח ש SEMI זכתה בחוזה החשמול רק בגלל שרכבת ישראל הגדילה באופן שרירותי את הניקוד עבורה במכרז, אחרת היא היתה נפסלת ו ALSTOM היתה זוכה(היא הגיעה למקום השני). Cavadom2025 | 16.11.18 (ל"ת)
3. לא חשבתי שיהיה משהו אחר ברור שבארץ כל העבודות מתבצעות בצורה חאפרית, בזלזול בכל אמצעי הבטיחות. העיקר שהשר יוכל לגזור סרט ולהצטלם. עמית | 16.11.18 (ל"ת)
2. אז עם התנהלות שכזו אתם מאמינים לפוליטיקאים שהם יבססו ויבנו את מדינתנו. בושה! מר בין | 16.11.18 (ל"ת)
1. ליאור כתבת ביקורת חשובה אבל מדוע לציין בכותרת המשנה את הגיל של ערן מדוע לציין בכותרת המשנה את הגיל של ערן 48 מה החשיבות לדברים שהוא מספר ואם הוא היה בן 51 זה משנה מחשיבות הדברים? זה כמעט נראה נראה כמו כתבת תדמית של מישהו שמעוניין לציין עובדה שלא רלונטית ופוגעת באיכות הדיווח. מאיר | 15.11.18 (ל"ת)
"אני הש"ג של רכבת התקלות"
13 תגובות לכתיבת תגובה