אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ניצחון היהודית על הדמוקרטית: בג"ץ שלל מאישה "בוגדת" את זכויותיה

59 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

59.
בית המשפט והחוק החרות
זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית שוויים של כלל נכסי בני הזוג, למעט – (1) נכסים שהיו להם ערב הנישואין או שקיבלו במתנה או בירושה בתקופת הנישואין. כך קובע חוק יחסי ממון החל על זוג שהתחתן לאחר 1973. הכתב שלכם מתעלם מהחוק ולא אתפלא שגם שופטי העליון שרגילים למלא עשרות עמודים של ביטויים בומבסטים אבל להתעלם מהחוק החרות
עוזי בן צבי | 26.11.18
57.
פסק הדין פוגע ב"יהודית" לא פחות משפוגע ב"דמוקרטית"
היהדות סולדת מנישול החלש/ה. היהדות תמיד הוותה דוגמה ומופת של חמלה ומוסר; ערכי הדמוקרטיה אינם אמורים להתקיים בסתירה ליהדות אלא אמורים להיות גלומים בתוך היהדות. וכעת עם פסיקות שכאלה היהדות הופכת לאפילה ומרושעת. במסגרת הלכת השיתוף זכויות האישה התגבשו לאורך השנים הרבה לפני ה"בגידה" ולכן למעשה פסק הדין שולל זכויות קניין שכבר הוקנו לאישה. וזו הרי גזילה.
יהודי רפורמי | 22.11.18
55.
הנקודה המרכזית שמנסים לטשטש - הדירה היתה רק של הבע
עוד לפני החתונה הדירה היתה בבעלות רק של הבעל. הם לא קנו יחד דירה, ואז בעקבות הבגידה האישה הפסידה את חלקה, אלא בעקבות הבגידה מתברר שאין שום ספק שלא לזה התכוון הבעל כשהתחתן, ולא היה מסכים לתת לה חצי מהדירה שקנה עוד לפני החתונה
עו"ד עם לוגיקה | 21.11.18
53.
כך ראוי. ניצחון היהודית על הדמוקרטית.
אנחנו קודם יהודים ואחכ דמוקרטים והמדינה הוקמה כמדינה יהודית. אני נולדתי יהודי וגם אתם. דמוקרטי אני אהיה אם זה נוח לי. העלו לפה מעל מיליון יהודים מארצות ערב על בסיס מדינה יהודית. רוב העולים היו דתיים ואם הם רצו דמוקרטיה חילונית הם היו עוברים לצרפת. אז יפה שהמדינה היא מדינה דמוקרטית אבל אם היא מתנגשת עם היהודית עליה לעוף מחוץ לגדר.
נובו | 21.11.18
51.
לכל מי שלא הבין את הדבר הבסיסי כאן - השיתוף הוא אוטומטי אחרי 30 שנות נישואים
אין קשר לא לחוק הרכוש ולא לרכוש שהיה לפני הנשואים. 30 שנות נישואים הם בהחלט גורמים לכך שישנו שיתוף, אלא אם נכתב או סוכם אחרת - ולא ההפך. כלומר, חובת ההוכחה היא על הבעל ולא כמו שנטען בפסק הדין הזה. זאת הייתה אמנם דעת המיעוט, אבל לכן בדיוק יהיה ערעור וידונו בתיק בהרכב גדול יותר, ואז נראה.
מבלבלי החביתה | 20.11.18
50.
אל תנאפו ואל תחמדו בני זוג של אחרים
חקי חיון , בתשעת הדיברות כתוב במפורש בדברי אלוהים חיים 'אל תנאפו' 'אל תחמדו בני זוג של אחרים' אלוהים לעולם לא יוותר לבוגדים לנואפים ללוקחים לעצמם בני זוג של אחרים. כל אדם בעולם כולו זכר או נקבה שבעבר או בהווה בגדו בבני זוגם או היה להם קשר עם בני זוג של אחרים הם נענשו באופן אכזרי על ידי אלוהים או בעתיד יענשו באופן אכזרי על ידי אלוהים. אלוהים ברא את העולם באופן מושלם זכר ונקבה ברא אותם ומי שמקלקל את העולם הם הבוגדים והבוגדות והנואפים והנואפות וגם הלוקחים בני זוג של אחרים ואלוהים היכה ויכה בהם באכז
חקי חיון | 20.11.18
42.
משה גורלי, זאת הכתבה הכי חשובה שנכתבה בזמן האחרון
תודה על פרשנות איכותית ולא מתפשרת שחשיבותה עצומה. יש להדפיס את הכתבה הזאת ולפזר ברחבי הכנסת, לפזר בחוצות ישראל ולהזכיר לאזרחי המדינה מה יכולה השמרנות לעשות בטווח הרחוק ומה עושה השרה שקד בזמן שקיבלה את המשמרת לעצב את המדינה. רבים וטובים מהמצביעים בבחירות הינם ליברלים בכל מאודם והם בעד זכויות לקהילה הגאה למשל, גם אם הם מצביעים החל מהשמאל דרך גושי המרכז-שמאל או מרכז-ימין ודרך מפלגת הליכוד ועד הימין המיליטנטי יותר. ישנם רבים ליברלים שהם מצביעים לבית היהודי בגלל אופן תפיסתם את הסכסוך. הבעיה היא שרוב רובם של מדינת ישראל שמגדירים את עצמם ליברלים (כ-80% לפי סקרים) לא שמים לב לפעמים מה קורה. זאת ממשלת הימין הכי בוטה והורסת שהייתה לנו ורבים וטובים ממצביעי הימין מבינים את עומק הפילוג שהיא יוצרת. השרה שקד הרבה יותר מסוכנת מהשרה רגב או מחברת הכנסת שלי יחימוביץ' שמפרסמת פרטים על חללים שאסורים בפרסום. על זה תקום ותיפול הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון נתראה בערעור (וגם בבחירות)
ליברל ימני | 20.11.18
41.
הוא לא "שלל ממנה את זכותה", כי מעולם לא הייתה לה את הזכות
הבית היה שלו ולא חלק מהרכוש המשותף. בית המשפט דן בשאלה האם היא זכאית לקבל חלק ממנו. בית המשפט החליט שלא. אין פה שלילה אלא סטטוס קוו - הבית לא היה שלה לפני והוא לא שלה אחרי. במידה ובית המשפט היה פוסק אחרת, הכותרת הנכונה הייתה צריכה להיות "בית המשפט שלל מבעל נבגד את מחצית מביתו"
שחר | 20.11.18
40.
אז חיזוק נאמנות זה יהודי ולבגוד בבן\בת זוג זה דמוקרטי?
זה צריך להיות מוחל על גברים ונשים (אשר בוגדים). ושיתוף מתבצע כאשר יש אמון ונאמנות, כשהם אינם קיימים אין שיתוף, זה לא כזה מורכב. לא צריך להיות גאון הדור. מה שכן ע"פ התפיסה של הכותב דמוקרטים ופרוגרסיביים בעד בגידה ושיתוף, ואין בין בגידה לאמון דבר וחצי זה - וזה נראה לי הזוי מאוד.
מבין | 20.11.18
37.
לא מבין כלום
נלחמו בשקד - אמרו ששופטים הם שופטים מקצועיים ואין שום משוא פנים לדעותיהם הקדומות, ופתאום כשפסק דין לא מוצא חן - אומרים - הנה רואים ?? אם אכן יש השפעה לזהות השופט, כפי שטענו אנו הדתיים - הרי שיש ייצוג חסר אדיר לרעת הדתיים והשמרנים וצודק כל מי שרצה לשנות את התמונה.
מה??? | 20.11.18
36.
חוק יחסי ממון
עם כל הכבוד ל"נאורים" ול"ליברלים" חוק יחסי ממון קובע כי רכוש אשר מביא מי מבני הזוג לחיי הנישואין נותר שלו גם עם פירוקן. לבגידה אין כל עניין לכאן. זו ההנמקה היחידה. האישה, במקרה שלפנינו ושלא כבהלכת בבלי שם נרכשו נכסים במהלך חיי הנישואין, לא הייתה בעלים בדירה ועל כן לא ניתן לכנות את הדירה "משותפת" אם היה רוצה לשתפה, היה מעניק לה במתנה חצי דירה ורושם את ההעברה בטאבו. העובדה שלא עשה כן, מעידה על היעדר כוונה של שיתוף. כותב הכתבה חוטא לאמת במקרה הרע. במקרה הטוב אינו מכיר את חוק יחסי ממון.
איציק | 20.11.18
24.
כותב הידיעה התחלק על השכל!! הבגידה היא מעשה נבזי ומכוער שיש לשלם עליו מחיר
"נועדו לבלום את התופעה המכוערת שבה גברים ונשים שכרו חוקרים פרטיים כדי לצלם את בני ובנות הזוג ברגעים אינטימיים על מנת להמציא לבית הדין ראיות לבגידה" - זו תופעה מכוערת?? לתעד את מעשה הנבלה של הבגידה, הפירוק והסכין בגב המשפחה? מאחל לך שכולם יבגדו בך ותיזרק לרחוב כמו כלב! רק אז תבין מה הוא המעשה ה"מכוער" באמת.
שלום | 20.11.18
5.
פסק דין מביש של הרכב בעייתי
אכן משימתה של השרה שקד עלתה בידה. בית המשפט העליון הפך למשכן ההתדיינות הפרוצדורלית המנותקת מערכי יסוד. אין פלא שמבשריו של בית המשפט החדש הם שופט מוסמך לרבנות שלא הותיר חותם בבית המשפט המחוזי והיבוא האישי מברוקלין של השרה שקד שהוא אולי המינוי התמוה אי פעם לעליון.
רונלד דבורקין | 19.11.18
1.
כן, נראה בהחלט שפסק הדין הזה אמור ללכת לדיון נוסף
נקבעו כאן הלכות מרחיקות לכת, בסטייה (ולו מסוימת) מהלכות קודמות של בית המשפט העליון. אין ספק שדיון נוסף בפסק הדין יהיה מוצדק. דברי שטיין, בפרט, הם הלכה מובהקת הסותרת הלכות קודמות: בג"ץ בבלי עצמו התערב בפסיקת בית הדין הרבני שלא החיל את הלכת השיתוף על המתדיינים בפניו.
א | 19.11.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת