אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"העומסים ברכבת ישראל לא יפחתו והעיכובים ימשכו"

36 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
תמשיכו להצביע ליכוד
תצביעו ליכוד, ביבי ראש הממשלה, כץ שר התחבורה, עשר שנים לכל אחד מהם בתפקיד, מי יכול להגיד כמה טוב הם עשו בכהונתם? ותמיד יש להם תירוצים גרועים: "אנחנו משקיעים מיליארדים בפיתוח בלה בלה בלה...." אז נכון שהם מייצרים תשואה כלשהי, אבל היה אפשר לייצר הרבה יותר תשואה אם היו משקיעים אותה במקומות הנכונים (רמז, לא בעסקנות החרדית, אלא יותר בפיתוח הייטק ותשתיות תחבורה ציבורית)
שמי | 02.12.18
30.
הבעיה הייתה ידועה כבר לפני 15-20 שנה
הפתרון נקרא "המסילה הרביעית באיילון". בלי זה שום תוספת של קרונות וקטרים לא תעזור. זאת לא בעיה של תל אביב! זאת בעיה של כל המדינה. בלי מסילה רביעית באיילון, אי אפשר להוציא רכבות בתדירות סבירה גם מאשדוד, באר שבע וכרמיאל. -------------> אז למה אין מסילה רביעית? ניחוש שלי - זה לא מצטלם טוב. ישראל כ"ץ שפך סכומי כסף דומים על מסילות ל"פריפריה", כל מיני נתיבות ובית שאן. זה מצטלם טוב, ונותן לו תואר "חברתי" במרכז הליכוד. לך תצטלם ליד פתיחת פרויקט של מיליארדים בתל אביב ותסביר לבבונים שזה בכלל לטובת הפריפריה.
א | 28.11.18
27.
המצב הוא אמיתי. אין מספיק קרונות כי האוצר מאשר רק חצי מהכמות הנדרשת
או רכישת קרונות מסוג נחות וזולים שיעלו ביוקר בהמשך בתחזוקה. שר התחבורה בבואו לגזור סרטים בקו ירושלים לשומקום היטה עשרות קרונות לקו החדש על חשבון נוסעי הרכבת מהצפון והפחית ב20 רכבות בכל יום, את הנסיעות מהצפון למרכז וחזרה. חוצפה שאין כמוה , התעלמות מנוסעים מהצפון למקומות העבודה בחיפה ותל אביב שנאלצים להצטופף בקרונות . יבטל השר את הקיצוץ. נהרסנו אי אפשר לנשום בגלל הצפיפות.
יובל | 27.11.18
24.
הפתרון- קרון עמידה
היום יש ברכבת כ-7 קרונועים דו-קומתיים? קחו את המרכזי. ציבעו אותו בסימון מיוחד הוציאו ממנו את המושבים בשעות העומס- הקיבולת עלתה בהרבה (מאות נוסעים שדחוסים כסרדינים במעברים, ייעמדו שם עם מעט מקום לנשום- ובלי להפריע לירידה מהרכבת, כלומר חוסך מעט עיכובים) בשאר השעות- פחות מקום לשבת, אבל לא נורא. בגלל הסימון, נוסעים יימנעו ממנו ויחפשו קודם מקום ישיבה. כפי שבמטרו ובאוטובוס עירוני יש מקומות עמידה רבים, ומע מקומות ישיבה.
נתנייתי | 26.11.18
23.
עודד-21-הבעיה היא במוחם ונפשם של מנהלי המדינה.קפיטליזם יוזם רק
וכן...הוא נכנס להשקעות מסוכנות כלכלית רק כאשר המדינה מבטיחה לו את רוחיו גם אם התנהלותו תגרור הפסדים. וועד במקומות ועיניינים המבטיחים לו רווח... וועד העובדים אינו הבעיה-הבעיה היא קודם כל בראש הממשלה ובשרים ובאג'נדות שלהם,מה חשוב להם. התכונה החשובה ביותר למנהיג,פוליטי או כלכלי זו היזמות. פוליטקאי בעל אופי יזמי ידחוף לביצוע פרוייקטים,פוליטיקאי הנעדר תכונה זו יחפש רק כסת"ח לאי עשייה. ימין זה מניינה-לנוח אחרי סייסטת הצהריים המעייפת אחרי שעד הצהריים לא עשו דבר.
אבנר | 26.11.18
21.
יש כאן חצי כוס מלאה. החצי השני ריק.
בשנת 1983 החל הגידול המטורף במספר המכוניות הפרטיות. התוצאה היום: פקקי ענק ובעיות חניה. הסיבה: אין מספיק תחבורה ציבורית, ולפיכך האזרחים קונים תחבורה פרטית. הפיתרון היחיד: מעורבות ממשלתית הכוללת גם סובסידיה. אסור להגיע למצב שהרכבת תתפתח רק על פי שיקולים כלכליים מפני שאז לא תהיה תחבורה ציבורית למקומות לא כלכליים. לפיכך, המדינה צריכה להיות מעורבת חזק בתכנון התשתיות. אסור להשאיר את הנושא לרכבת ישראל בלבד. חצי הכוס המלאה: משרד התחבורה משקיע כיום בתשתיות כפי שלא השקיע בעבר. דוגמה: לפני 30 שנה לא היתה מסילה כפולה לחיפה. חצי הכוס הריקה: אין הפנייה\השקעה נכונה ומספקת לתשתיות בתחבורה הציבורית. דוגמה: גם מסילה כפולה לחיפה אינה מספיקה כיום. הלחץ של הציבור צריך להיות על משרד התחבורה.
דני, ירושלים | 26.11.18
18.
השתלחות בהנהלת הרכבת לא הוגנת
הבעיה המרכזית היא כפי שנאמר בכמות המסילות דרך הציר הראשי של נתיבי אילון, יחד עם אורך התחנות שמגביל את כמות הקרונות לכל רכבת. אם מטעמי בטיחות אפשר להעביר רכבות עוקבות על המסילה במרווחים של 6 דקות ולא פחות, ובכל רכבת רק 7 קרונות בגלל אורך הרציף, אפשר לחשב מזה את הקיבולת המקסימלית לשעה. מה שיותר גרוע זה שבניצול כזה של 100% מהתפוסה כל עיכוב ותקלה הכי קטנים גורמים לאפקט דומינו אדיר בגלל שאין זמנים מתים ורכבות פנויות לקזז את העיכוב.
נוסע | 26.11.18
16.
לגמרי בריחה מאחריות..
מה עם שביתות נהגי הקטרים? בעיות התחזוקה? הועד הבעייתי בראשות גילה ארדעי? השירות בתחנות? חוסר האופטימיזציה בקווים שצריך להחליף רכבת בנסיעה של 20 ק"מ מהרצליה לחולון? הבזיון והעיכוב עם הקו לירושלים? בכל זה הרכבת לא אשמה? רק הממשלה? קחו אחריות, אתם חברה שממומנת על ידינו, הציבור. וברור שתחבורה ציבורית (ובראשם הכבת) היא היא הפתרון לפקקים שממשיכים לגדול כל הזמן
עמוס | 26.11.18
15.
משקרים לכם בפנים
הרי עד לפני כמה חודשים, לפני שהתחילו להריץ את הקו לירושליים, לא היתה בעיה בקווי החוץ ולא היה חוסר במסילות. אם עכשיו יבטלו את הקו לירושליים ויחזירו את הרכבות תיפתר הבעיה. מסקנה, הבעיה נובעת מהסטת רכבות לטובת הקו לירושליים עקב חוסר תכנון קדימה.
מומחה לרכבות | 26.11.18
13.
אכן הפתרון הוא אוטובוסים ולא רכבות
על תשתית הכבישים הקיימת ניתן להוסיף מספר רב של אוטובוסים. להם יש הרבה יתרונות על רכבת, כמו קווים ישירים משכונת המגורים לאזור התעסוקה, תדירות גבוהה ומגוון מסלולים גמישים. לאוטובוסים יש 3 בעיות: 1. אין מספיק נת"צים שיאפשרו להם לנסוע מהר ולא להתקע בפקקים 2. המסלולים שלהם מיושנים, מתוכננים ברוב המקרים בין מרכזי ערים ומתפתלים בין שכונות. הרעיון של "קווי הזנק" ישירים משכונת מגורים לאזור תעשייה הוא הנכון אבל ממומש בחלקיות עם מעט מידי קווים, בתדירות נמוכה מידי ומסלולים לא באמת ישירים בין השכונה לאזור התעסוקה. 3. הבעיה העיקרית היא שבגלל שלא משלמים מספיק לנהגי אוטובוס אין מספיק נהגים ולא ניתן להוסיף עוד קווים/נסיעות. הפתרון הוא להסיט כסף מבניית רכבות לשום מקום ופילים לבנים אחרים במליארדי שקלים, להגדלת משכורות לנהגי האוטובוסים ולמענקים לנהגים חדשים כך שניתן יהיה להכשיר ולגייס במיידי עוד כמה אלפי נהגים. כל נהג חדש יוסיף קיבולת הסעה של מאות נוסעים ביום, כך שכאלפיים כאלה יוכלו לתת מענה אמיתי לתחבורה ציבורית בסיסית הולמת
ציניקן | 26.11.18
11.
הפרטה מיידית זה הפתרון היחיד. ככה זה כשנותנים לחובבנים לנהל ולתפעל תחבורה ציבורית
בבחירות האחרונות הצבעתי כחלון בגלל הרפורמה שהוא עשה בשוק הסלולר - רפורמה שחוסכת מאות שקלים בחודש לכל משפחה בארץ. כחלון אכזב אותי מכיוון שלא עשה מספיק כדי לפתוח את יתר המונופולים לתחרות, במיוחד את אלו הממשליתים (כגון חברת חשמל, בזק, נמלי האוויר והים, וכמובן רכבת ישראל). יש כאן הזדמנות פז למפלגות קטנות לגרוף מנדטים - אני (ורבים כמוני) יצביעו למפלגה שבמצע שלה יהיה פירוק חברות ממשלתיות ופתיחת שווקים לתחרות חופשית לפי מודל מהפכת הסלולר. לא ייתכן שאין בארץ רכבת. לא ייתכן שוונצואלה נמצאת מעל ישראל בתשתיות אינטרנט. לא ייתכן שתשתיות קוויות קריטיות מוחזקות באמצעות בזק וחברת חשמל - תשתיות שמשלם המיסים שילם עבורן והן לא מנוצלות. יוחזרו התשתיות אל העם! יבוטלו כל החברות הממשלתיות. ממשלה צריכה לעסוק בלנהל מדינה ולא בניהול עסקים. כולם מפסידים מכך.
מצביע כלכלי | 26.11.18
5.
ל-1 רואים חוסר הבנה גדול מאוד מהצד שלך
על כמות מוגבלת של מסילות אפשרי להעביר כמות מוגבלת של רכבות, ביפן הדבר אפשרי כי דאגו לכמות המסילות הנכונה (ברכבת תחתית זה קל כי פשוט מאוד מפרידים את הקווים ולכן בדרך כלל יש מספר קומות שבהן עוברות המסילות. ברכבת עילית זה יותר בעייתי, כיום עם ב-4 מסילות שיש לנו במרכז הארץ יש מגבלה בכמות הרכבות שניתן להפעיל, הרכבת כן שיפרה את מערכת הניווט בדיוק בשביל זה אבל זה לא באמת עוזר אם יש מגבלה ברורה של 4 מסילות בנתיב המרכזי ביותר.
ggg | 26.11.18
4.
בוטלה רכבת ראשונים
קניתי דירה בקרבת תחנת ראשונים לא ידעתי שיבטלו את הרכבת הישירה לתל אביב,למה בעיר הרביעית בגודלה אין רכבת ישירה?למה אני צריך להגיע עד לוד ולהמתין עם מאות אנשים על הרציף לרכבת עמוסת נוסעים שמגיעה מהדרום?למה תושבי ראשון לציון נוסעים בהמוניהם לתחנת באר יעקב מגיעים לתחנה צפופה וקטנה שלא עומדת בעומס, הבן שלי חייל, הפסיד כמה פעמים את הרכבת לתל אביב מכיוון שלא הספיק לעבור את הבידוק הביטחוני בתחנה הקטנה הזאת,עד מתי יתנו לנו לסבול?את הקול שלי בקלפי שר התחבורע וחבורתו לא יקבלו בחיים
חלם זה כאן | 26.11.18
3.
על אותן המסילות אפשר להסיע הרבה יותר נוסעים
בניית מסילות חדשות היא יקרה מאוד וגם תדרוש המון זמן. מקובל. אבל אפשר על אותן המסילות להסיע רכבות של 12 קרונות דו-קומתיים במקום 7 חד קומתיים היום. כמות הנוסעים תגדל פי 3 או יותר. בשביל לעשות את זה - צריך להשקיע בקרונות. כסף קטן יחסית, וזמן קצר.
אורי | 26.11.18
1.
יש פתרון להוספת עוד רכבות על התשתית הקיימת
אם הרכבת תשפר את הדיוק של הרכבות ניתן יהיה להוסיף עוד קווים על התשתית הקיימת. ביפן כל שלוש דקות יש רכבת. זה אומר שעל רציף / זו פסים אפשר להעביר 20 רכבות בשעה. בישראל יש פחות מ 10 בשעה. כל הסיפורים של מנהלי הרכבת על מחסור בתשתיות זה כדי לחפות על חוסר יכולת לנהל.
עודד | 26.11.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת