36. רכבת עולם שלישי הגוף הכי שנוא במדינה, שיום אחד ישלמו על זה כל הגורמים המעורבים על הסבל שנגרם לנוסעים שי | 29.07.19 (ל"ת)
35. תמשיכו להצביע ליכוד תצביעו ליכוד, ביבי ראש הממשלה, כץ שר התחבורה, עשר שנים לכל אחד מהם בתפקיד, מי יכול להגיד כמה טוב הם עשו בכהונתם? ותמיד יש להם תירוצים גרועים: "אנחנו משקיעים מיליארדים בפיתוח בלה בלה בלה...." אז נכון שהם מייצרים תשואה כלשהי, אבל היה אפשר לייצר הרבה יותר תשואה אם היו משקיעים אותה במקומות הנכונים (רמז, לא בעסקנות החרדית, אלא יותר בפיתוח הייטק ותשתיות תחבורה ציבורית) שמי | 02.12.18 (ל"ת)
33. למה שהרכבת לא תיתן לו"ז רכבות שהיא בטוח יכולה להפעיל במדוייק ? ורק לאחר מכן שתגדיל קרונות/קטרים/מסילות , בואו נראה אם היא מתפקדת במצב שהיא מחליטה עליו (לא בצרכים האמיתיים ) רוני | 28.11.18 (ל"ת)
32. הפתרון הוא מציאת דרכים שכמה שיותר עובדים יעבדו בבית או קרוב אליו, לפחות בחלק מימות השבוע והאמצעים הטכנולוגיים הקיימים ואלה שבוודאי אפשר לשפר - בהחלט יכולים לאפשר זאת. מ. | 28.11.18 (ל"ת)
30. הבעיה הייתה ידועה כבר לפני 15-20 שנה הפתרון נקרא "המסילה הרביעית באיילון". בלי זה שום תוספת של קרונות וקטרים לא תעזור. זאת לא בעיה של תל אביב! זאת בעיה של כל המדינה. בלי מסילה רביעית באיילון, אי אפשר להוציא רכבות בתדירות סבירה גם מאשדוד, באר שבע וכרמיאל. -------------> אז למה אין מסילה רביעית? ניחוש שלי - זה לא מצטלם טוב. ישראל כ"ץ שפך סכומי כסף דומים על מסילות ל"פריפריה", כל מיני נתיבות ובית שאן. זה מצטלם טוב, ונותן לו תואר "חברתי" במרכז הליכוד. לך תצטלם ליד פתיחת פרויקט של מיליארדים בתל אביב ותסביר לבבונים שזה בכלל לטובת הפריפריה. א | 28.11.18 (ל"ת)
29. שקרנים ומושחתים. 40 שנות ליכוד וקפיטליזם, כלום לא עובד, ומאשימים איזה וועד ליכודניקי בעצמו. ניצולת ישראל | 28.11.18 (ל"ת)
28. תשתמשו באמצעי מניעה- נראה לכם שהמצב יהיה טוב יותר? כאשר שטח המדינה הוא אותו שטח, רוחב רצועת הרכבת אותו רוחב, והילודה היא הגבוהה ביותר בכל OECD? משעשע המתריע | 28.11.18 (ל"ת)
27. המצב הוא אמיתי. אין מספיק קרונות כי האוצר מאשר רק חצי מהכמות הנדרשת או רכישת קרונות מסוג נחות וזולים שיעלו ביוקר בהמשך בתחזוקה. שר התחבורה בבואו לגזור סרטים בקו ירושלים לשומקום היטה עשרות קרונות לקו החדש על חשבון נוסעי הרכבת מהצפון והפחית ב20 רכבות בכל יום, את הנסיעות מהצפון למרכז וחזרה. חוצפה שאין כמוה , התעלמות מנוסעים מהצפון למקומות העבודה בחיפה ותל אביב שנאלצים להצטופף בקרונות . יבטל השר את הקיצוץ. נהרסנו אי אפשר לנשום בגלל הצפיפות. יובל | 27.11.18 (ל"ת)
25. ברכבת מתעקשים לקנות קרונות במחירים מופקעים באוצר מסרבים לאשר קניית קרונות במחירים מופקעים ללא מכרז . וגם כאשר יש מכרז זה מכרז קומבינה . לילי | 27.11.18 (ל"ת)
24. הפתרון- קרון עמידה היום יש ברכבת כ-7 קרונועים דו-קומתיים? קחו את המרכזי. ציבעו אותו בסימון מיוחד הוציאו ממנו את המושבים בשעות העומס- הקיבולת עלתה בהרבה (מאות נוסעים שדחוסים כסרדינים במעברים, ייעמדו שם עם מעט מקום לנשום- ובלי להפריע לירידה מהרכבת, כלומר חוסך מעט עיכובים) בשאר השעות- פחות מקום לשבת, אבל לא נורא. בגלל הסימון, נוסעים יימנעו ממנו ויחפשו קודם מקום ישיבה. כפי שבמטרו ובאוטובוס עירוני יש מקומות עמידה רבים, ומע מקומות ישיבה. נתנייתי | 26.11.18 (ל"ת)
23. עודד-21-הבעיה היא במוחם ונפשם של מנהלי המדינה.קפיטליזם יוזם רק וכן...הוא נכנס להשקעות מסוכנות כלכלית רק כאשר המדינה מבטיחה לו את רוחיו גם אם התנהלותו תגרור הפסדים. וועד במקומות ועיניינים המבטיחים לו רווח... וועד העובדים אינו הבעיה-הבעיה היא קודם כל בראש הממשלה ובשרים ובאג'נדות שלהם,מה חשוב להם. התכונה החשובה ביותר למנהיג,פוליטי או כלכלי זו היזמות. פוליטקאי בעל אופי יזמי ידחוף לביצוע פרוייקטים,פוליטיקאי הנעדר תכונה זו יחפש רק כסת"ח לאי עשייה. ימין זה מניינה-לנוח אחרי סייסטת הצהריים המעייפת אחרי שעד הצהריים לא עשו דבר. אבנר | 26.11.18 (ל"ת)
22. לא יעזור הבעיה בילודה שהיא הכי גבוהה בעולם המערבי עוד כבישים עוד פסים עוד בניינים זה לא יעזור ישראל מדינה קטנה וצפופה א | 26.11.18 (ל"ת)
21. יש כאן חצי כוס מלאה. החצי השני ריק. בשנת 1983 החל הגידול המטורף במספר המכוניות הפרטיות. התוצאה היום: פקקי ענק ובעיות חניה. הסיבה: אין מספיק תחבורה ציבורית, ולפיכך האזרחים קונים תחבורה פרטית. הפיתרון היחיד: מעורבות ממשלתית הכוללת גם סובסידיה. אסור להגיע למצב שהרכבת תתפתח רק על פי שיקולים כלכליים מפני שאז לא תהיה תחבורה ציבורית למקומות לא כלכליים. לפיכך, המדינה צריכה להיות מעורבת חזק בתכנון התשתיות. אסור להשאיר את הנושא לרכבת ישראל בלבד. חצי הכוס המלאה: משרד התחבורה משקיע כיום בתשתיות כפי שלא השקיע בעבר. דוגמה: לפני 30 שנה לא היתה מסילה כפולה לחיפה. חצי הכוס הריקה: אין הפנייה\השקעה נכונה ומספקת לתשתיות בתחבורה הציבורית. דוגמה: גם מסילה כפולה לחיפה אינה מספיקה כיום. הלחץ של הציבור צריך להיות על משרד התחבורה. דני, ירושלים | 26.11.18 (ל"ת)
19. חצופים- אם התשתית לא מספיקה לא מוסיפים קווים חדשים. הם פשוט לא יודעים לעבוד-רק הפרטה אסי | 26.11.18 (ל"ת)
18. השתלחות בהנהלת הרכבת לא הוגנת הבעיה המרכזית היא כפי שנאמר בכמות המסילות דרך הציר הראשי של נתיבי אילון, יחד עם אורך התחנות שמגביל את כמות הקרונות לכל רכבת. אם מטעמי בטיחות אפשר להעביר רכבות עוקבות על המסילה במרווחים של 6 דקות ולא פחות, ובכל רכבת רק 7 קרונות בגלל אורך הרציף, אפשר לחשב מזה את הקיבולת המקסימלית לשעה. מה שיותר גרוע זה שבניצול כזה של 100% מהתפוסה כל עיכוב ותקלה הכי קטנים גורמים לאפקט דומינו אדיר בגלל שאין זמנים מתים ורכבות פנויות לקזז את העיכוב. נוסע | 26.11.18 (ל"ת)
17. מגיב מס' 3 צודק-תשתיות-תשתיות תשתיות ומחשבה מקדימה לבעיות עתידיות צפויות אבל...אל דאגה.בשטחים הכבושים סללו כבישים והשקיעו בתשתיות מהכספים שהיו אמורים להיות מושקעים במדינת ישראל ולא במדינת פלשתין. זאת ה""ממשלה"" שה"עם" בחר. אין הוקוס פוקוס אבנר | 26.11.18 (ל"ת)
16. לגמרי בריחה מאחריות.. מה עם שביתות נהגי הקטרים? בעיות התחזוקה? הועד הבעייתי בראשות גילה ארדעי? השירות בתחנות? חוסר האופטימיזציה בקווים שצריך להחליף רכבת בנסיעה של 20 ק"מ מהרצליה לחולון? הבזיון והעיכוב עם הקו לירושלים? בכל זה הרכבת לא אשמה? רק הממשלה? קחו אחריות, אתם חברה שממומנת על ידינו, הציבור. וברור שתחבורה ציבורית (ובראשם הכבת) היא היא הפתרון לפקקים שממשיכים לגדול כל הזמן עמוס | 26.11.18 (ל"ת)
15. משקרים לכם בפנים הרי עד לפני כמה חודשים, לפני שהתחילו להריץ את הקו לירושליים, לא היתה בעיה בקווי החוץ ולא היה חוסר במסילות. אם עכשיו יבטלו את הקו לירושליים ויחזירו את הרכבות תיפתר הבעיה. מסקנה, הבעיה נובעת מהסטת רכבות לטובת הקו לירושליים עקב חוסר תכנון קדימה. מומחה לרכבות | 26.11.18 (ל"ת)
13. אכן הפתרון הוא אוטובוסים ולא רכבות על תשתית הכבישים הקיימת ניתן להוסיף מספר רב של אוטובוסים. להם יש הרבה יתרונות על רכבת, כמו קווים ישירים משכונת המגורים לאזור התעסוקה, תדירות גבוהה ומגוון מסלולים גמישים. לאוטובוסים יש 3 בעיות: 1. אין מספיק נת"צים שיאפשרו להם לנסוע מהר ולא להתקע בפקקים 2. המסלולים שלהם מיושנים, מתוכננים ברוב המקרים בין מרכזי ערים ומתפתלים בין שכונות. הרעיון של "קווי הזנק" ישירים משכונת מגורים לאזור תעשייה הוא הנכון אבל ממומש בחלקיות עם מעט מידי קווים, בתדירות נמוכה מידי ומסלולים לא באמת ישירים בין השכונה לאזור התעסוקה. 3. הבעיה העיקרית היא שבגלל שלא משלמים מספיק לנהגי אוטובוס אין מספיק נהגים ולא ניתן להוסיף עוד קווים/נסיעות. הפתרון הוא להסיט כסף מבניית רכבות לשום מקום ופילים לבנים אחרים במליארדי שקלים, להגדלת משכורות לנהגי האוטובוסים ולמענקים לנהגים חדשים כך שניתן יהיה להכשיר ולגייס במיידי עוד כמה אלפי נהגים. כל נהג חדש יוסיף קיבולת הסעה של מאות נוסעים ביום, כך שכאלפיים כאלה יוכלו לתת מענה אמיתי לתחבורה ציבורית בסיסית הולמת ציניקן | 26.11.18 (ל"ת)
12. וזה רק ילך ויחריף... מה יקרה כשכל הבנייני משרדים במרכז תל אביב יתחילו להתאכלס? הרי הנחת העבודה שם זה שהעובדים יגיעו בתחבורה ציבורית ובעיקר ברכבות. כלכלן | 26.11.18 (ל"ת)
11. הפרטה מיידית זה הפתרון היחיד. ככה זה כשנותנים לחובבנים לנהל ולתפעל תחבורה ציבורית בבחירות האחרונות הצבעתי כחלון בגלל הרפורמה שהוא עשה בשוק הסלולר - רפורמה שחוסכת מאות שקלים בחודש לכל משפחה בארץ. כחלון אכזב אותי מכיוון שלא עשה מספיק כדי לפתוח את יתר המונופולים לתחרות, במיוחד את אלו הממשליתים (כגון חברת חשמל, בזק, נמלי האוויר והים, וכמובן רכבת ישראל). יש כאן הזדמנות פז למפלגות קטנות לגרוף מנדטים - אני (ורבים כמוני) יצביעו למפלגה שבמצע שלה יהיה פירוק חברות ממשלתיות ופתיחת שווקים לתחרות חופשית לפי מודל מהפכת הסלולר. לא ייתכן שאין בארץ רכבת. לא ייתכן שוונצואלה נמצאת מעל ישראל בתשתיות אינטרנט. לא ייתכן שתשתיות קוויות קריטיות מוחזקות באמצעות בזק וחברת חשמל - תשתיות שמשלם המיסים שילם עבורן והן לא מנוצלות. יוחזרו התשתיות אל העם! יבוטלו כל החברות הממשלתיות. ממשלה צריכה לעסוק בלנהל מדינה ולא בניהול עסקים. כולם מפסידים מכך. מצביע כלכלי | 26.11.18 (ל"ת)
10. שיוסיפו קרנות בקו החוף בשעות העומס. לא צריך יותר קטרים פשוט אין מקום לכל הנוסעים. אני נוסע תמיד ברכבת ובבוקר אין מה לעשות התפוסה מלאה. אם הרכבות יותר ארוכות היה מקום לכולם לשבת. בשביל זה, לא צריך רכבות חדשות וגם לא מסילות נוספות. נדב | 26.11.18 (ל"ת)
9. אי אפשר לשלם לאיזה מומחה שיפתור את הלוגיסטיקה של הרכבות עם הפסים הקיימים? אני משוכנע שאפשר לייעל את התנועה בתנאים הקיימים היום מר קו | 26.11.18 (ל"ת)
8. הכל קורס- הבריאות, התחבורה, הדיור, המשטרה. אף אחד אינו מנהל את המדינה. ביבי שמחזיק גם בכמה תיקים של משרדי ממשלה עסוק כל היום במה כתבו עליו בתקשורת ובחקירות משטרה ובנסיעות מסביב לעולם. הילה | 26.11.18 (ל"ת)
7. למספר 3, זה לא רק קרונות כי רוב התחנות לא מספיק ארוכות לרכבות של 12 קרונות מחוברים...זו גם בעיה. כמו שאמר הסמנכ"ל, הבעיה היא בתשתיות שלא ערוכות ולא חשבו על זה לפני יובל | 26.11.18 (ל"ת)
6. מוכרים לציבור לוקשים - רכבת ישירה חיפה תא כל חצי שעה - תעשו כל רבע שעה !!! מטומטמים ב יוסי | 26.11.18 (ל"ת)
5. ל-1 רואים חוסר הבנה גדול מאוד מהצד שלך על כמות מוגבלת של מסילות אפשרי להעביר כמות מוגבלת של רכבות, ביפן הדבר אפשרי כי דאגו לכמות המסילות הנכונה (ברכבת תחתית זה קל כי פשוט מאוד מפרידים את הקווים ולכן בדרך כלל יש מספר קומות שבהן עוברות המסילות. ברכבת עילית זה יותר בעייתי, כיום עם ב-4 מסילות שיש לנו במרכז הארץ יש מגבלה בכמות הרכבות שניתן להפעיל, הרכבת כן שיפרה את מערכת הניווט בדיוק בשביל זה אבל זה לא באמת עוזר אם יש מגבלה ברורה של 4 מסילות בנתיב המרכזי ביותר. ggg | 26.11.18 (ל"ת)
4. בוטלה רכבת ראשונים קניתי דירה בקרבת תחנת ראשונים לא ידעתי שיבטלו את הרכבת הישירה לתל אביב,למה בעיר הרביעית בגודלה אין רכבת ישירה?למה אני צריך להגיע עד לוד ולהמתין עם מאות אנשים על הרציף לרכבת עמוסת נוסעים שמגיעה מהדרום?למה תושבי ראשון לציון נוסעים בהמוניהם לתחנת באר יעקב מגיעים לתחנה צפופה וקטנה שלא עומדת בעומס, הבן שלי חייל, הפסיד כמה פעמים את הרכבת לתל אביב מכיוון שלא הספיק לעבור את הבידוק הביטחוני בתחנה הקטנה הזאת,עד מתי יתנו לנו לסבול?את הקול שלי בקלפי שר התחבורע וחבורתו לא יקבלו בחיים חלם זה כאן | 26.11.18 (ל"ת)
3. על אותן המסילות אפשר להסיע הרבה יותר נוסעים בניית מסילות חדשות היא יקרה מאוד וגם תדרוש המון זמן. מקובל. אבל אפשר על אותן המסילות להסיע רכבות של 12 קרונות דו-קומתיים במקום 7 חד קומתיים היום. כמות הנוסעים תגדל פי 3 או יותר. בשביל לעשות את זה - צריך להשקיע בקרונות. כסף קטן יחסית, וזמן קצר. אורי | 26.11.18 (ל"ת)
1. יש פתרון להוספת עוד רכבות על התשתית הקיימת אם הרכבת תשפר את הדיוק של הרכבות ניתן יהיה להוסיף עוד קווים על התשתית הקיימת. ביפן כל שלוש דקות יש רכבת. זה אומר שעל רציף / זו פסים אפשר להעביר 20 רכבות בשעה. בישראל יש פחות מ 10 בשעה. כל הסיפורים של מנהלי הרכבת על מחסור בתשתיות זה כדי לחפות על חוסר יכולת לנהל. עודד | 26.11.18 (ל"ת)
"העומסים ברכבת ישראל לא יפחתו והעיכובים ימשכו"
36 תגובות לכתיבת תגובה