אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

שוב תקלה בקו הרכבת לירושלים; הוועד הפסיק את עבודות חשמול המסילה

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

12.
ליניב (4) - לכל דבר יש ייתרונות וחסרונות אך לרכבות נוסעים במדינה כמו ישראל חשמול עדיף.
היתרון המרכזי של רכבות חשמליות זה היכולת שלהם להאיץ ולהאט מהר יותר מדיזל כך שזמן העצירה בתחנות קצר יותר והם מגיעות למהירות המקסימלית מהר יותר. זה גם מאפשר מרחק ביטחון קצר יותר על המסילות וכתוצאה העברה של יותר רכבות על כל מסילה. רכבות חשמליות גם מהירות יותר כך שרשת רכבות מהירות מחייבת חשמול. יתרון נוסף הוא שהן לא מזהמות. נכון, ייצור החשמל מזהם גם הוא אבל רמת הזיהום שנוצרת בייצור חשמל להפעלת קטרים (או כל דבר אחר) נמוכה יותר מהזיהום שנוצר מכל אותם קטרים בנפרד (והוא גם לא מיוצר ליד האף שלנו). בנוסף לכך, מכיוון שאין זיהום מהרכבת עצמה קל יותר להשתמש במנהרות ובתחנות תת קרקעיות שכן אין פליטה של חומרים רעילים. כמובן שככל שייצור החשמל יעבור לאנרגיה מתחדשת גם הזיהום של תחנות הכוח יעלם. העלות של פריסת תשתית חשמל אכן גבוהה אך התחזוקה של קטר חשמלי זולה ופשוטה יותר. לדיזל יש עדיין יתרונות, כמו יכולת נשיאה גבוהה, יכולת העמסה לגובה במסילה ללא כבלי חשמל ועלות זולה יותר של הקמת המסילה אך במדינה קטנה כמו ישראל עם שימוש עיקרו לנוסעים החשמול עדיף
אמיר | 28.11.18
11.
החישמול בגלל המנהרה @למה בכלל צריך לחשמל??
קטר רגיל פולט המון פיח ומזהמים במנהרה ובתחנה. לא ברור האם ניתן היה לתכנן מנהרה אחרת עם איוורור שיתחשב בזה, אבל בכל אופן המנהרה הזו נבנתה עבור קטרים חשמליים. מחוץ למנהרה אין חובה לחשמל אבל קטר חשמלי לא יוכל לנסוע שם אז יצטרכו להחליף רכבת. חבל שבמדינה שאוהבת להכריז על עצמה בשוגג כאומת הסטראט-אפ לא מצליחים לפרוס תשתית חדישה שקיימת רק מעל למאה שנה.
חשמל סטטי | 28.11.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת