35. בס"ד:תגובה חדשה על תגובות שלא פורסמו מאחר ולא פורסמו תגובותי בנוגע לחמקן f117 ולסמוראי וביינתיים יצאה כתבה חדשה "פוליטית" בעיקרה על מחירת החמקן f35 לארצות שכנות. הרי תגובתי לגבי הסמוראי,גבור ככל שיהיה הוא לא שינה את מאזן ההפלות ביחס של 19:1 לטובת האמריקאים ולטובת טייסי הp38. לגבי מחירת החמקן f35 לארצות שכנות,אני מצדד במגיב שכתב שיש בחוקה האמריקנית סוג של ווטו ישראלי בנושא זה ומה הפתרון? שדרוג חמקני f117 ומחירתם לארצות המקיימות "שלום חם" עם מדינת ישראלככלל דרוש יתרון כמותי ואיכותי של חמקנים לטובת ישראל ללא פשרות בעזרת השם M | 03.09.20 (ל"ת)
34. יש מטוסים חמקנים רק שהם נראים פחות חיזריים מה F117 הגודל הפיזי של המטוס, לחתימת המכ"מ שלו. ככל שהיחס גבוה יותר המטוס חמקן יותר. אם משווים F35 ל F16 או F22 ל F15, החדשים חמקנים יותר ללא עוררין. עדיין יש צורך בציפוי בחומרים סופגי קרינת מכ"מ, תהליך יקר וקצר - חיים, אחד הגורמים לעלויות התפעול הגבוהות של המטוסים הללו. (ושוב - ה F22 לא מיוצר יותר בגלל החלטת ממשלת ארה"ב לא למכור אותו לצבאות זרים, ולא להפך) חמקנות סה"כ מונח שיווקי ליחס בין | 03.12.19 (ל"ת)
33. יש לכם טעות.. החמקן הראשון נוצר ברוסיה בשנות ה 30 המוקדמות..זה היה מטוס דו כנפי קטן עם שלדת עץ עטוף בחומר שקוף דומה לצולליויד שיובא מצרפת..היה לו מנוע כוכבי 5 צילינדר בחרטום וכמובן היה לו מדחף מעץ וזאת לא בדיחה, זאת אמת היסטורית..המטוס טס והיה מאד לא קל לראותו כי למעשה היה שקוף, לבד מהטייס והמנוע.. הבעיה היתה שחומר הנ"ל היתה נטייה להצהיב בגלל הלחות ואור השמש ודי מהר המטוס חדל להיות שקוף והפרויקט נסגר..לרוסים אף היה מפציץ כנף מעופפת 4 מנועי לפחות 10 שנים לפני האחים הורטון.. לא נעים ? .. לא נורא ! .. איך אומרים ברוסים? "היסטוריה יש היסטוריה", אז בבקשה נא לדייק.. תודה. י========================== | 04.09.19 (ל"ת)
32. הפסקה האחרונה לא הגיונית שהרי אם היתה נכונה, חא היה קיחם ה F22, לא רק חמקן אלא גם המטוס היקר בהסטוריה כשל לוגי | 04.09.19 (ל"ת)
30. סיפור פיתוח המטוס מרתק זה המטוס הראשון שכל פאנל הכי קטן שלו דרש חישובים טריגונומטריים מסובכים בתכנון, בזמן שמחשבים עוד היו איטיים מדי לביצועם והיה יעיל יותר להביא עשרות אנשים שיפתרו משוואות ביד עם סרגל חישוב! חוץ מזה, אווירודינמית הוא מתנהג מוזר מדי לטייס אנושי, ולכן הוא אחד הראשונים שלהם מערכת ניהול טיסה ממוחשבת מלאה לתיווך פעולות הטייס. בלי המחשב טייס פשוט לא מסוגל לשלוט במטוס! כל זה היה צריך לעבור פיתוח בתקציב נמוך יחסית, במהירות שיא, תחת סודיות כבדה ודרישות משתנות של מערכת צבאית טמפרמנטלית. בסופו של עניין מדובר בפתרון לבעיה ספציפית שאמור היה להיות בלתי אפשרי לתקופה, אבל במאמצים עילאיים וגאונות הפך למציאות. היסטוריון | 27.12.18 (ל"ת)
29. צה"ל איננו מטומטם. אם הוא השקיע כל כך הרבה כסף... כנראה שיש סיבה טובה. וכתיבה של מישהו לא תשנה את האמת.... אופיר | 26.12.18 (ל"ת)
26. הקברניט תפס כותרת: האם החמקן כושל? אבל מתחת לכותרת הסנסציונית שנועדה לרייטינג אין הרבה... המטוס היה מוצלח, הוכיח את עצמו והוחלף אחרי 25 שנות שירות מכובדות בחמקנים המפורסמים f22 וכן f35 עיתונאי | 24.12.18 (ל"ת)
25. זה כנראה מה שצפוי לדעתי,סיום הסיוע הביטחויני מUSA,זה רק ענין של זמן.ישראל צריכה לפתח מדגים תכנולוגיות,מטוס דור5 או6.וליצר ביחד עם שותף אירופאי או יפני דעה | 24.12.18 (ל"ת)
23. תשובה ל- 20, הפלת ה- F117 ע"י הסרבים מה שכתבת ממש לא נכון. תקרא ב- https://en.wikipedia.org/wiki/1999_F-117A_shootdown זה מה שהסרבים עצמם אומרים וזה גם הגיוני טכנית. ויק | 23.12.18 (ל"ת)
22. אף מילה על בן ריץ'? שהיה מנכ"ל סקאנק וורקס של לוקהיד שהאמין, דחף וניהל את הפיתוח של ה- F117? ויק | 23.12.18 (ל"ת)
20. הופל על ידי הסרבים למטוס היתה תכונה שהיכן שהוא טס, הקליטה הסלולרית באותו תא שטח היתה נפגעת קשות. הסרבים עלו על זה אחרי שהם הבינו שכל פעם שיש הפצצות אז כמה דקות קודם לכן הרשתות הסלולריות שלהן היו נופלות ... אחרי כן פשוט חיכו לו ולנפילה הבאה של הרשת הסלולרית ואז הוא הופל גרביים צהובות | 23.12.18 (ל"ת)
17. השינוי הגדול הוא בעוצמת המחשוב המאפשרת כיום חישובי חמקנות של משטחים רציפים בכל צורה ולא רק של משטחים שטוחים | 22.12.18 (ל"ת)
15. היה מטוס להצגת התכנות טכנולוגית - זה הבסיס ל F22 ן F35 זה היה מטוס בסיסי להוכחת התכנות טכנולוגית והיתרון שבחמקנות. על הבסיס המוכח פותחו אחר כך F22 ן F35 שמשתמשות בשיטות חמקנות שונות ומשולבות. טייס | 22.12.18 (ל"ת)
14. מי שהיה אחראי להפלת ה-F117 בבלגרד היה מהנדס סרבי הוא גילה שהמטוס היה ״שקוף״ לראדאר רגיל, אבל ניתן היה לראות את ההחזרות ממנו של הקרינה מאלפי אנטנות הטלפון הסלולרי שהיו מפוזרות בבלגראד. הפלה זאת שינתה לחלוטין את הקונספט של מטוסים חמקנים, שלא השתמשו יותר במשטחים מישוריים לא ״בחימוקים״ אלגנטיים וחומרים בולעי קרינה, וגם כי יכולת תמרון וחימוש לקרב אוויר-אוויר עדיין חשובים גם לחמקן. יג. | 22.12.18 (ל"ת)
13. הנייטהוק לא הוחלף ב-"מטוסים רגילים ורב משימתיים" אלא במטוסים *חמקניים* רב משימתיים אפילו ה- F22 שווק כ-"מטוס רב משימתי" F/A-22 כדי להצדיק את רכישתו; ואם יש מעל 150 כאלו בשירות, ועוד F35 בדרך, באמת שלא צריך גם F-117. את החמקנות עצמה צריך, ועוד איך. נתנייתי | 22.12.18 (ל"ת)
11. גם הטכנולוגיה השתפרה וכיום יש יכולות סימולציה ברמה גבוהה יותר ואפשר לתכנן מטוס "רגיל יותר" שיהיו לו תכונות "חמקניות" כמו ה F22 וה F35. למרות שהראשון יקר בטרוף ולא מוכרים אותו והשני נושא התוכו קופת שרצים.. אבנר | 22.12.18 (ל"ת)
10. המסקנה כמובן אינה נכונה. כולל העובדה שבזכות המטוס הזה פותחו מטוסים נוספים ומשוכללים יותר שהתבססו על הטכנולוגיות שבו. רון | 22.12.18 (ל"ת)
9. חיסרון משמעותי נוסף שהיה לו- גשם! החמקן היה פשוט מתגלה כשירד גשם, מאחר ובמכמים התגלה בצורה ברורה ביותר. ELMO | 22.12.18 (ל"ת)
8. הנייטהוק היה פורץ דרך אחריו באו B-2 הרפטור ואנוכי כמובן. המחליף של ה"ספיריט", B-21, כבר יורד משולחנות השרטוטים. ארה"ב הופכת בהדרגה את כל מטוסיה לבעלי תכונת החמקנות אביקו F-35 | 22.12.18 (ל"ת)
3. חמקן סיני שרידי החמקן שהופל בסרביה ועוד מידע גלוי ומודיעי חסוי מנוצל עי הסינים לבניית חמקן משלהם ולכן היים מנסים לפתח מהם שיכול להיננל נל חתך מינימלי ולזהות חמרן שמתקרב לנושאת מטוסים בים הסיני במזרח הרחוק. אזרח | 21.12.18 (ל"ת)
2. לוקליר מרטין האלה,ידם בכל איזה יופי של כתבה.מה הייה שלא היו מלחמות ?הם יצתרכו ליצר "סתם מטוסי נוסעים" \$/ | 21.12.18 (ל"ת)
מפרויקט סודי לכוכב טלוויזיה: F117, חמקן כושל או מטוס גאוני?
35 תגובות לכתיבת תגובה