אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"מנהרה לרכבת קלה דורשת שנים, אצלנו זה שניות"

76 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

72.
חשבתי שכבר סיימנו עם תמחורים של מיליארד דולר לחברה ללא הכנסות.....
עוד חברת שיתוף נסיעות שהמודל העיסקי היחיד שיכול להוביל אותה לריווחיות היא או ביטול התחבורה הציבורית, או מכוניות אוטונומיות לחלוטין. בקיצור, כמו אחותה הגודלה אובר, מדובר בתמחור הזוי, שיסתיים במפח נפש אמיתי למשקיעים.
גבריאל | 25.12.18
69.
דרך חכמה לייעל תח"צ_3
הטכנולוגיה של ויה גמישה יותר ומאפשרת באותה עלות יותר נסיעות כי היא עושה אופטימיזציה. בערים סואנות כמו ניו יורק, הטכנולוגיה של ויה יכולה להוות פתרון תח"צ נוסף. ביישובים נידחים שבהם אין תח"צ כלל, הטכנולוגיה יכולה להוות פתרון תח"צ יחיד. מעניין אם אפשר לשלב את הנסיעות בויה בתוך moovit, כך שיהיה אפשר לעשות חלק מהנסיעה עם ויה והשאר בתח"צ קלאסית. ההשקעה בתח"צ בשנים האחרונות ע"י משרד התחבורה (מסילות, רכבת קלה, מטרונית, רכבלית, שינוי מודלים באוטובוסים והוספת קווים) היא חלק מאסטרטגיה גדולה יותר של הממשלה להעברת מסת נוסעים גדולה מרכב פרטי לתח"צ. זה די מתבקש כשהתחזיות מדברות על האטה כלכלית אם קצב עליית רכבים חדשים על הכביש ימשיך כפי שהוא היום ואיתו הפקקים (שמפריעים גם לתח"צ). ברור שרכב פרטי הוא הדרך היעילה ביותר עבור הנוסע הבודד להגיע ממקום למקום, בתנאי שהכביש פנוי. תח"צ היא פתרון שמייעל ניידות של הכלל ע"ח יעילות ניידות של הפרט, כשבסופו של דבר כ"א מהפרטים מרוויח.
אבי | 21.12.18
68.
דרך חכמה לייעל תח"צ_1
למי שלא הבין, הטכנולוגיה מהווה הכלאה בין תחבורה ציבורית לבין שירות מוניות ספיישל. הכוונה בכותרת ה"מפוצצת" היא שתשתית פיזית לוקח שנים להקים, בעוד שפתרון טכנולוגי שמנצל תשתית טכנולוגית קיימת, לוקח כמה ימים. זוהי אכן בעיית סוכן נוסע שצריכה להיפתר באופן דינמי, אבל אם מגבילים את הבעיה, כמו למשל שלנסיעה ספציפית יוכלו להצטרף רק אנשים במרחק 500 מטר מתוואי הקו, אז הבעיה קלה יותר לפתרון. אין לי מושג איך פועלת האפליקציה, אבל אני יכול לנחש שהשרת שמקבל 100 פניות לנסיעות ברגע נתון, מקבץ קבוצות נוסעים (בגדלים שונים) למסלולי נסיעה משותפים ושולח לכל אחד מהם את נקודת האיסוף המוצעת. מסלולי נסיעה שכיחים יוכלו להתחיל נסיעה עם מספר מצומצם של נוסעים בהנחה שיצטרפו נוסעים בהמשך המסלול. מסלולי נסיעה נדירים יכולים לחכות ל-5 נוסעים לפחות בטרם תישלח לאותם נוסעים הודעה על מקום האיסוף. אם נוסע שקיבל את הודעת האיסוף לא מרוצה מפרטי הנסיעה, הוא יכול לבטל ולמצוא פתרון אחר. לחילופין, יכול להיות שיש התחייבות הדדית, כאשר האפליקציה מוציאה רכב מרגע שיש מספר מינימלי של נוסעים, אבל גם כל נוסע שהזמין נסיעה מחוייב להשתתף בה.
אבי | 21.12.18
38.
חכו לסטראפאון שלי, אוטובוס רחפן כמו פורצנייט, הנוסעים קופצים לא צריך לעצור
הרי מה המשאב שיש הכי הרבה בעיר? גגות. גגות רבותי. מי שלא אוהב מדרגות ומעליות, צונח לחד קומתיים ודו קומתיים. מי שאין לו בעיה, יכול לנחות גם על רבי קומות. אנחנו גם חוסכים את הבלאי של הצמיגים בכביש. את המקום על הכביש. את המקום בחניה.
אני בשלב הזרע. | 20.12.18
32.
via בניו יורק
בכל פעם שאני נוסע לניו יורק אני משתמש באפליקציה, אין ספק שהיא מוצלחת יותר מהמתחרות. באופן כללי, הרעיון הוא לווא דווקא להוריד מכוניות מהכביש, לאפליקציה יש יתרונות בכך שהיא מאפשרת תחבורה ציבורית ברמה גבוהה שזמינה בכל שעה ובכל יום מבלי תלות בקווי אוטובוס ייעודים. בנוסף, העלויות שלה זולות בהרבה ממוניות רגילות - כך שלמעשה אתה מקבל נסיעת ״אקספרס״ - קצרה ונוחה בהרבה מאוטובוס, ובעלות זולה יותר ממוניות רגילות. מאוד מקווה שזה יצליח בארץ, זו בהחלט חוויה מצוינת ומקלה על החיים.
עדי | 20.12.18
16.
מעטפה בלי תוכן ממשי
OK. תוכנת ניווט לרכבים גדולים. מה זה עוזר לנו ,אין הסבר. הרגולטור העירוני ודיירי הרחובות השקטים השקטים המתאימים לרכבים כאלה יכניסו מקלות בגלגלי מתכנני השינוע העירוני. גם מה הקשקוש רכב חשמלי או אוטונומי או "גלקסי". הכל נע ברחוב ומוביל נוסעים שרוצים להגיע ליעדם מהר ובקלות, בלי "בירבורים" ובכל שעות היממה. כולם משפצים אפליקציות . אותה הגברת בשינוי אדרת!
מייק | 20.12.18
13.
עוד אחד שמנסה למכור אפליקציה כ"מהפכה"
זה לא שהרעיון לא נחמד ויכול להשתלב כאופציה משנית אבל הוא ממש לא מחליף קו אוטובוס או רכבת תחתית כפי שמשמע מהדברים שלו. מלבד זאת הוא, כמובן, נסחף בתאורים שלו על ההצלחות ומציין רק פרטים בודדים עך הפרוייקטים. בניו יורק מדובר במעין תחליף אובר (זה לא מיניבוסים אלא רכבי פנאי) עם תעריף קבוע (שאובר העתיקו מייד באיזור השירות). בארלינגטון הוא מתפאר שהם "החליפו את כל מערך התחבורה הציבורית בעיר" ומתעלם מהעובדה שעד 2013 לא היה מערך כזה ומאז הוא כולל שירות מוגבל עם כמה נסיונות כושלים שמשאת אחוז מזערי מהאוכלוסיה (כי באופן מפתיע בעיר ללא תחבורה ציבורית הרוב המוחלט ממשיך לנסוע הרכב הפרטי). כמובן שהעובדה שהשירות מחייב סמאטרפון וכרטיס אשראי, דבר שלרבים מאלו שזקוקים לשירות אין, לא מעניין אותו. העיקר שמכלום ועל כלום הוא "שווה" מיליארד דולר.
אמיר | 20.12.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת