76. גם אני אצור פעם אפליקציה שעושה קצת אבל מוערכת במילארד דולר. כאילו, WTF? אחלה מחשבה אבל ממש לא מהפכני ומה פאקינג שווה מילארד דולר?? יוסף | 27.12.18 (ל"ת)
74. התחבורה תיסע איפה שפנוי ! גאוני ! רק שהיא צריכה להגיע איפה שצפוף...וצפוף שם כי שם אנשים צריכים להגיע....זה כמו לשלוח את התחבורה הציבורית לבאר שבע כי יש פקקים במרכז... שגיא | 26.12.18 (ל"ת)
73. איזה קישקוש. הוא משווה עצמו לרכבת תחתית? כולו אפליקציה... הרעיון מורכב מידי לא בטוח שיעבוד טוב. נראה... מאחל להם הצלחה | 26.12.18 (ל"ת)
72. חשבתי שכבר סיימנו עם תמחורים של מיליארד דולר לחברה ללא הכנסות..... עוד חברת שיתוף נסיעות שהמודל העיסקי היחיד שיכול להוביל אותה לריווחיות היא או ביטול התחבורה הציבורית, או מכוניות אוטונומיות לחלוטין. בקיצור, כמו אחותה הגודלה אובר, מדובר בתמחור הזוי, שיסתיים במפח נפש אמיתי למשקיעים. גבריאל | 25.12.18 (ל"ת)
69. דרך חכמה לייעל תח"צ_3 הטכנולוגיה של ויה גמישה יותר ומאפשרת באותה עלות יותר נסיעות כי היא עושה אופטימיזציה. בערים סואנות כמו ניו יורק, הטכנולוגיה של ויה יכולה להוות פתרון תח"צ נוסף. ביישובים נידחים שבהם אין תח"צ כלל, הטכנולוגיה יכולה להוות פתרון תח"צ יחיד. מעניין אם אפשר לשלב את הנסיעות בויה בתוך moovit, כך שיהיה אפשר לעשות חלק מהנסיעה עם ויה והשאר בתח"צ קלאסית. ההשקעה בתח"צ בשנים האחרונות ע"י משרד התחבורה (מסילות, רכבת קלה, מטרונית, רכבלית, שינוי מודלים באוטובוסים והוספת קווים) היא חלק מאסטרטגיה גדולה יותר של הממשלה להעברת מסת נוסעים גדולה מרכב פרטי לתח"צ. זה די מתבקש כשהתחזיות מדברות על האטה כלכלית אם קצב עליית רכבים חדשים על הכביש ימשיך כפי שהוא היום ואיתו הפקקים (שמפריעים גם לתח"צ). ברור שרכב פרטי הוא הדרך היעילה ביותר עבור הנוסע הבודד להגיע ממקום למקום, בתנאי שהכביש פנוי. תח"צ היא פתרון שמייעל ניידות של הכלל ע"ח יעילות ניידות של הפרט, כשבסופו של דבר כ"א מהפרטים מרוויח. אבי | 21.12.18 (ל"ת)
68. דרך חכמה לייעל תח"צ_1 למי שלא הבין, הטכנולוגיה מהווה הכלאה בין תחבורה ציבורית לבין שירות מוניות ספיישל. הכוונה בכותרת ה"מפוצצת" היא שתשתית פיזית לוקח שנים להקים, בעוד שפתרון טכנולוגי שמנצל תשתית טכנולוגית קיימת, לוקח כמה ימים. זוהי אכן בעיית סוכן נוסע שצריכה להיפתר באופן דינמי, אבל אם מגבילים את הבעיה, כמו למשל שלנסיעה ספציפית יוכלו להצטרף רק אנשים במרחק 500 מטר מתוואי הקו, אז הבעיה קלה יותר לפתרון. אין לי מושג איך פועלת האפליקציה, אבל אני יכול לנחש שהשרת שמקבל 100 פניות לנסיעות ברגע נתון, מקבץ קבוצות נוסעים (בגדלים שונים) למסלולי נסיעה משותפים ושולח לכל אחד מהם את נקודת האיסוף המוצעת. מסלולי נסיעה שכיחים יוכלו להתחיל נסיעה עם מספר מצומצם של נוסעים בהנחה שיצטרפו נוסעים בהמשך המסלול. מסלולי נסיעה נדירים יכולים לחכות ל-5 נוסעים לפחות בטרם תישלח לאותם נוסעים הודעה על מקום האיסוף. אם נוסע שקיבל את הודעת האיסוף לא מרוצה מפרטי הנסיעה, הוא יכול לבטל ולמצוא פתרון אחר. לחילופין, יכול להיות שיש התחייבות הדדית, כאשר האפליקציה מוציאה רכב מרגע שיש מספר מינימלי של נוסעים, אבל גם כל נוסע שהזמין נסיעה מחוייב להשתתף בה. אבי | 21.12.18 (ל"ת)
67. אוטובוס ללא קוו? צודק מי שכתב הסעת המונים שלא תהיה תלויה בפקקים.רק זה יפתור את הבעיה.תראו את השינוי עם בא הרכבת הקלה,- אבל גם זה לא יפתור את הבעיה שלום | 21.12.18 (ל"ת)
66. כשכלל תושבי ישראל ישתתפו איתי בארנונה העירונית שלי אז אחשוב אם לאפשר לאוטובס לעבור כשכלל תושבי ישראל ישתתפו איתי בארנונה העירונית שלי אז אחשוב אם לאפשר לאוטובס לעבור לי מתחת לבית ברחוב חד סטרי קטן א | 21.12.18 (ל"ת)
63. עוד אחד תחמן שלא מחדש כלום! ובכלל כמוהו רודפי כסף יש המון שישב בבית בשקט המנהרות הרכבות המהירות אלו הם התשובה לקופסאות הפח המכוניות הם לא העתיד הסעת המונים במהירות בלי פקקים זה העתיד אבי | 21.12.18 (ל"ת)
59. עסקי אוויר נשמע כמו איזה רעיון מודו כזה אין ממש הסבר איך המערכת מסוגלת לשפר ביחס לקיים. אם זה משהו שמבוסס גאוגרפיה, אז תראו מפות שמציגות מה היה מה יש ומה המערכת תעשה לתקן ולייעל. זה באמת נשמע כמו איזה מודו כזה שיילך לפח. דני | 21.12.18 (ל"ת)
57. כשזה מצליח להוריד את בעיית התחבורה בישראל ליישם זאת בראש ובראשונה גם ביציאה מחניון לובה אליאב בקרית הממשלה בתל אביב. הורים לא צריכים לראות את ילדיהם רק בסופי שבוע. ארנון | 21.12.18 (ל"ת)
56. הפיילוט צריך להיות בראש העין הקמצנים האלה הולכים ברגל עשרות קילומטרים במקום להוציא שני שקל על אוטובוס. ועוד אחר כך מתסיסים ומסכסכים בין אחד לשני. מורדכי בחשניאן | 21.12.18 (ל"ת)
54. איך יקראו לזה עוד כמה שנים:"תחבורה וירטואלית" הבעיה שאי אפשר לפתור הכל בצורה וירטואלית ולא הכל נמצא בתוך המחשב גע | 21.12.18 (ל"ת)
53. נשמע חירטוט בריבוע. מה שבא בשנייה נעלם גם שנייה אחרי נשמע חירטוט בריבוע. מה שבא בשנייה נעלם גם שנייה אחרי יעכ | 21.12.18 (ל"ת)
52. אתה צריך את ענבל אור בצוות עוד תראה איך הרעיון הזה ממריא גם לכפרים נידחים בדרום קומצ'טקה איתי | 21.12.18 (ל"ת)
51. מה עם להריץ אנשים במעגל? אין קו ישר בין נקודת מוצא ליעד. אתה תמיד הולך עם הזרם, ויורד בתחנה המתאימה לך. אתה בוחר היכן לרדת, לא אף אחד אחר. הבחירה בידך. איפה שבא לך - אתה פשוט נפרד מהזרם. אם בא לך כאן או שם, אתה המחליט. אתה הקובע. רק אתה. נטע | 21.12.18 (ל"ת)
50. מובילאיי כמו מובילאיי. עובדים בעיניים על אלו שיש להם כסף מיותר בכיס ושואבים כסף מהממשלה. אבי | 21.12.18 (ל"ת)
48. למה כזאת כותרת מטעה? כולה מדובר באפליקציה לתיכנון טיפה יותר יעיל של תחבורה ציבורית כבר חשבתי הם מצאו תחליף למנהרות או נתיבים ייעודיים זה אפילו לא חדש | 21.12.18 (ל"ת)
47. שיואו, נשמע מדליק וחארטה כאחד כל הכבוד שהצלחת לגייס כל כך הרבה כסף על קונספט אשר עובד (ויפה מאד - יש לציין) רק אצלך במוח. שרית | 21.12.18 (ל"ת)
46. פקטור הנדסי חשוב : כשתחבורה ציבורית משמשת בכביש של הרכבים הפרטיים. כל האלגוריתם כושל. בצינור מזרים מים , אי אפשר להוביל עוד מים. רק אם מגדילים מהירות וגם אז זה גבולי... מני | 21.12.18 (ל"ת)
45. חברת מוניות מודרנית רעיון חביב אבל זהו בערך. שיהיה להם הרבה בהצלחה אבל אני ספקטי. זה פתרון טקטי קצר מועד שימות מהר. אני | 21.12.18 (ל"ת)
43. כרגע ,דירה לא יכולה להיות באוויר.ללא יסודות על... דירה לא יכולה להיות באוויר ,ללא יסודות על הקרקע. בינתיים | 20.12.18 (ל"ת)
42. מעולה! סוף סוף תחבורה ציבורית תהיה נוחה ויעילה. ראשון לציון זקוקה לכם נואשות!!!! בואו אלינו! מיכל | 20.12.18 (ל"ת)
39. לא עדיף שאנשים יעבדו בבית במקום במשרד? וכך מונעים פקקים, בזבוז דלק, זיהום והכי חשוב נאדים מביכים באופן ספייס. אוהב להיות בבית | 20.12.18 (ל"ת)
38. חכו לסטראפאון שלי, אוטובוס רחפן כמו פורצנייט, הנוסעים קופצים לא צריך לעצור הרי מה המשאב שיש הכי הרבה בעיר? גגות. גגות רבותי. מי שלא אוהב מדרגות ומעליות, צונח לחד קומתיים ודו קומתיים. מי שאין לו בעיה, יכול לנחות גם על רבי קומות. אנחנו גם חוסכים את הבלאי של הצמיגים בכביש. את המקום על הכביש. את המקום בחניה. אני בשלב הזרע. | 20.12.18 (ל"ת)
37. ויה מספקת מונית שירות עם קו דינמי לפי הצורך באותו רגע. הקו נוצר לפי בקשות שנשלחות מהאפליקציה על ידי אנשים שונים. במקום שהקו יהיה קשיח ובשעות קבועות, הוא דינמי אלון | 20.12.18 (ל"ת)
36. בברלין יש אפליקציה כזאת של התחבורה הציבורית שמעדכנת בלייב על הכל כולל הכל זה לא כזה חדשני גר בברלין | 20.12.18 (ל"ת)
34. הפתרון תחבורה ציבורית חינמית. כבר מנסים זאת בבלגיה ואסטוניה .תחשבו כמה אנשים יוותרו על המכונית שלהם שהנסיעה בה הפכה לסיוט. בהצלחה הגימלאי | 20.12.18 (ל"ת)
33. האוטובוסים נוסעים חצי ריקים, הגיע הזמן לשינוי האוטובוסים נוסעים חצי ריקים ברוב שעות היום! לא רק שהם גורמים לעוד יותר פקקים הם מגדילים את הזיהום אוויר. הגיע הזמן לשינוי! ויפה שעה אחת קודם. עומר | 20.12.18 (ל"ת)
32. via בניו יורק בכל פעם שאני נוסע לניו יורק אני משתמש באפליקציה, אין ספק שהיא מוצלחת יותר מהמתחרות. באופן כללי, הרעיון הוא לווא דווקא להוריד מכוניות מהכביש, לאפליקציה יש יתרונות בכך שהיא מאפשרת תחבורה ציבורית ברמה גבוהה שזמינה בכל שעה ובכל יום מבלי תלות בקווי אוטובוס ייעודים. בנוסף, העלויות שלה זולות בהרבה ממוניות רגילות - כך שלמעשה אתה מקבל נסיעת ״אקספרס״ - קצרה ונוחה בהרבה מאוטובוס, ובעלות זולה יותר ממוניות רגילות. מאוד מקווה שזה יצליח בארץ, זו בהחלט חוויה מצוינת ומקלה על החיים. עדי | 20.12.18 (ל"ת)
30. כל כך הרבה מלל ונתונים מייגעים ולא רלבנטיים (למי יש סבלנות לקרוא) ולא הבנתי במה מדובר. ש | 20.12.18 (ל"ת)
29. מאסק עושהמנהרות מתחת לאדמה והם ממצאים אפליקציה מפגרת בלי חדשנות ממש מעניין ... היה חדשני לפני 10 שנים. מיסטר | 20.12.18 (ל"ת)
27. זה לא יעבוד הכבישים כעט מעל קיבולת גם בגלל שאין צמתים נורמטיבים (לדוגמא פקק באיילון בגלל צומת השלום). חייבים להוסיף רכבת תחתית מייד. אזרח | 20.12.18 (ל"ת)
25. הסוכן הנובע זה לא יישום של אלגוריתמים הסוכן הנוסע? מובטח פרס נובל למי שיצליח למצוא פתרון בפחות מ O(n!)? אחרת בכמויות גדולות של עצירות אין שום סיכוי שהם יצליחו למצוא את הדרך היעילה ביותר להגיע לתחנות של כולם, ועוד מתווספים אנשים בדרך מדמח | 20.12.18 (ל"ת)
24. נשמע טוב למצב בו אין פקקים... כשאין פקקים, אז אפשר לייעל את התחבורה הציבורית. כשיש פקקים - אין שום דרך לייעל משהו... אחרת גם ווייז היתה מוצאת את הנתיב המהיר והפלאי... מישהו | 20.12.18 (ל"ת)
22. ל 12. הזקנה פשוט תזמין נסיעה ליעד ו... והאוטובוס יאסוף אותה מהיכן שהאפליקציה תגיד לה. הבעיה פה היא השימוש בסמארטפונים בגיל מבוגר. מאמין שהשירות נועד יותר לדור הצעיר, לפחות בהתחלה. יניב אלדד | 20.12.18 (ל"ת)
21. כל מנהטן פקוקה בגלל החברות האלה ויה, אובר ואחרים הוסיפו עשרות אלפי מכוניות במנהטן שבמקום לפטור את בעיית התחבורה, גרמו לעומסים אדירים. אחד נעם | 20.12.18 (ל"ת)
20. א לי זה נשמע נהדר בעיקר אם ישתמשו במיניבוסים של 10 עד 20 נוסעים ,קטן ,גמיש מהיר והכי טוב אם יהיו מונעים בחשמל או גז , בהצלחה אליקו | 20.12.18 (ל"ת)
19. לא עובדים בירושלים כי כולם מקובעים שם בימי הביניים אנשי תוכנית אב לתחבורה בירושלים יודעים הכל ומקובעים על פיתוח קווי רכבת קלה. אנשי אגד לא יודעים כלום, אבל גם לא רוצים לדעת....כלום! אז אין לחברות כמו ויה עם מי לדבר התרנגול | 20.12.18 (ל"ת)
17. אם מאמצים את זה בסקייל גדול זה יכול להיות מצליח ביותר כמה פעמים אני רואה אוטובוסים ריקים לחלוטין בחלק מהקוים, לעומת זאת אוטובוסים מפוצצים. החלוקה של משאבי תחבורה צריכה להיות חכמה ומבוססת על טכנולוגיות זמן אמת! מת כבר לנסות את השירות מיכאל | 20.12.18 (ל"ת)
16. מעטפה בלי תוכן ממשי OK. תוכנת ניווט לרכבים גדולים. מה זה עוזר לנו ,אין הסבר. הרגולטור העירוני ודיירי הרחובות השקטים השקטים המתאימים לרכבים כאלה יכניסו מקלות בגלגלי מתכנני השינוע העירוני. גם מה הקשקוש רכב חשמלי או אוטונומי או "גלקסי". הכל נע ברחוב ומוביל נוסעים שרוצים להגיע ליעדם מהר ובקלות, בלי "בירבורים" ובכל שעות היממה. כולם משפצים אפליקציות . אותה הגברת בשינוי אדרת! מייק | 20.12.18 (ל"ת)
15. חלומות באספמיה ואתה חושב שאתה תצליח לעקוף את הפקקים? איך? תייצר דרכים חלופיות ופנויות? להזכירך, גם ווייז מנסה לעשות את זה, ובין היתר מייצרת פקקים חדשים וגרועים יותר ברחובות קטנים וצדדיים מיקי | 20.12.18 (ל"ת)
13. עוד אחד שמנסה למכור אפליקציה כ"מהפכה" זה לא שהרעיון לא נחמד ויכול להשתלב כאופציה משנית אבל הוא ממש לא מחליף קו אוטובוס או רכבת תחתית כפי שמשמע מהדברים שלו. מלבד זאת הוא, כמובן, נסחף בתאורים שלו על ההצלחות ומציין רק פרטים בודדים עך הפרוייקטים. בניו יורק מדובר במעין תחליף אובר (זה לא מיניבוסים אלא רכבי פנאי) עם תעריף קבוע (שאובר העתיקו מייד באיזור השירות). בארלינגטון הוא מתפאר שהם "החליפו את כל מערך התחבורה הציבורית בעיר" ומתעלם מהעובדה שעד 2013 לא היה מערך כזה ומאז הוא כולל שירות מוגבל עם כמה נסיונות כושלים שמשאת אחוז מזערי מהאוכלוסיה (כי באופן מפתיע בעיר ללא תחבורה ציבורית הרוב המוחלט ממשיך לנסוע הרכב הפרטי). כמובן שהעובדה שהשירות מחייב סמאטרפון וכרטיס אשראי, דבר שלרבים מאלו שזקוקים לשירות אין, לא מעניין אותו. העיקר שמכלום ועל כלום הוא "שווה" מיליארד דולר. אמיר | 20.12.18 (ל"ת)
10. כל יומיים יוצא פלא טכנולוגי שמשפר את התחבורה ונמכר במיליארדים בהצלחה במשחקי ההשקעות בעולם המדומה שלכם הנהנה מכסף ווירטואלי נכטח | 20.12.18 (ל"ת)
9. לא הבנתי בפשטות מה המערכת עושה? משנה קווי אוטובוס כל דקה? איך הסבתא בת ה80 שרגילה לעלות בשעה קבועה לתחנה קבועה תדע מתי יגיע האוטובוס ולאן יסע ? לא ברור | 20.12.18 (ל"ת)
6. ל-5 - הווייז מתבסס על זה שיש לך רכב וכוח וזמן לכל ההוצאות, הטיפולים והבירוקרטיות. מרקו | 20.12.18 (ל"ת)
4. יש גבול לחרטוט. בשבתות בבוקר אין פקקים... אז יכול לתאם שאנשים לא יעבדו ביום מסויים ואז יהיו פחות פקקים גיל | 20.12.18 (ל"ת)
3. עם כאלו תשובות מתחמקות לכל אחת מהשאלות הוא צריך להיות פוליטיקאי אף שאלה לא קיבלה מענה ישיר... ארז | 20.12.18 (ל"ת)
2. כתבת אני ואני ואני ואני בלי הסבר והדגמה למערכת לדוגמא, מה עשו בניו יורק ? ומה היה מבחן התוצאה (לדבריהם או, עדיף, של סקר בלתי תלוי). ישראל | 20.12.18 (ל"ת)
1. נשמע כתבה פרסומית, ולא לשכוח : To make the world a better place. שהוא כמובן המניע מאחורי זה AIE | 20.12.18 (ל"ת)
"מנהרה לרכבת קלה דורשת שנים, אצלנו זה שניות"
76 תגובות לכתיבת תגובה