אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

צייד לבן, ציפור שחורה: כך הביס מלך המיגים את המטוס המהיר בעולם

43 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

38.
כתבה מעניינת רק שאיננה נכונה
ה- SR-71 מעולם לא טס מעל שמי רוסיה. ביצע משימות רבות בעיקר מעל קוריאה הצפונית אבל ארה"ב הצהירה וטייסים רבים שהטיסו אישרו את זה בראיונות שהמטוס מעולם לא חצה את הגבול הרוסי. והסיבה שהפסיקו להפעיל אותו היא כלכלית טהורה זה פשוט עלה הון עתק כולל 3 מטוסי תדלוק שהיו צריכים להיות באויר בכל רגע נתון, דלק מיוחד שפותח עבור המטוס, חלקי חילוף מיוחדים שפותחו (כולל ברגים מטיטניום) וכן הלאה. מוזמנים לבדוק אותי.
חובב | 05.03.19
35.
שאלה לקברניט: למה הטיסות לניורק עוברות מעל קנדה, המסלול נראה ארוך ממה שצריך
המסלול עובר העל אירופה וחופי קנדה במקום לטוס בקו ישר מעל היים התיכון לניורק ישירות . יש לי מספר השערות : 1. המפה היא שיטוח של כדור הארץ ולכן זה למעשה המסלול הקצר ביותר על כדור . 2. כיווני הרוח, רוח גבית וכל זה .. 3. בטיחות לטוס מעל אזורים מיושבים שבמקרה חרום יהיה איפה לנחות אני מאמין חיפוש קטן הייתי מוצא את התשובה (בפחות מהזמן שכתבתי את הפוסט הזה) אך סרטון הסבר היה נחמד :-)
אבי | 04.03.19
31.
למען הציפור השחורה פיתחו דלק סילון מיוחד
ומטוסי תדלוק מיוחדים היו מתדלקים אותו באוויר אחרי המראה. על הקרקע הוא היה דולף דלק ובאוויר אחרי שהאיץ למהירות גבוהה הוא התחמם, הטיטניום התרחב ואטם את החריצים שמהם הדלק דלף. אחר כך היה צריך להאט את המטוס, לתדלק אותו ולהמשיך. מטוס מורכב מאין כמותו. רק אמריקה יכולה להרשות לעצמה לפתח ולתפעל דבר כזה. ביקר גם אצלנו כמה פעמים לפני הנסיגה מסיני
DHC | 02.03.19
18.
העניין היה גם שהלווינים הפכו לכלים יעילים מאוד
המרוץ לריגול פשוט עלה "גובה", ולאחר שהם הצליחו להעביר יכולות אופטיות לחלל כבר לא היה צורך להשתמש במטוסים. בעיקר כי הלווינים יכולים לעבור מעל אותו מקום בתדירות גבוהה ולצלם כל הזמן באין מפריע. לכן השימוש במטוסי ריגול כבר היה מיותר.
אבנר | 01.03.19
11.
לא היה צורך מבצעי למצוא פתרונות לצורך ביון. לכן המטוס קורקע ועוד..
להבדיל מה U2 זמן הטיסה של הציפור השחורה היה קצר יותר עקב צריכת דלק גבוה משמעותית שנדרשה למהירותו, מה שהפך את הפעלתו ליקרה. זמן הטיסה היה קצר ולכן המודיעין היה נקודתי ואיפשר לדעת מתי הוא שם ולהסתתר. במקביל החלו לוויני ריגול לצוץ ומלט"ים שסיפקו מודיעין קבוע ולא בנקודת זמן. אבלהטנולוגיה של המנועים והחמקנות שלו פותחה ויושמה במטוסי F22, ה F22 הוא המטוס היחיד היום שיכול לטוס כ 1.7 מאך לאורך זמן ללא מבערים רק בכוח הסילון בנוסף לחמקנות ויכל לשמש תחליף בעת הצורך גם לתכלית זו.
ח"א | 01.03.19
6.
לוויני ביון
כתבה מעניינת ביותר. אחלה עבודה! חשוב לציין עוד עובדה שגרמה להוצאה משירות של המטוס והיא לוויני ביון. בסוף היום, ההחלטה הזאת נבע מזה שלווין יכול לצלם בגובה רב וגם בלי הסיכון בחיי אדם. ככל שהפריסה הלווינית התרחבה, הצורך לשלוח מטוס לחצי השני של העולם פחות השתלמה כאשר יש לווין שיושב 24/7 מעל רוסיה
יוחאי | 01.03.19
5.
נשמע מוזר. מה הבעיה לפתח טיל מהיר כמו מטוס?
הטיל לא צריך לטוס אלפי ק"מ ולא לשאת טייס ומערכות נלוות. הציפור השחורה מהירה וקשה לגילוי, אך צריכה לעבור במרחק של עשרות ק"מ מהמטרה (כי זה טווח החיישנים שלה), ואינה מתמרנת בחדות. אז מציבים רשת של מכ"מי גילוי מסביב למטרות הצפויות, ומשגרים טיל מותאם (לגובה ומהירות רבים). לבריה"מ היו מערכות ליירוט טילים באליסטיים- פיזיקלית, אין בעיה ליירט מטוס כמו ה- SR71 שהוא איטי יותר.
נתנייתי | 01.03.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת