43. סקפטי ספק אם ניתן היה אז להעביר תקשורת נתונים ברמה כזו בין מחשבים קטנים כאלו סקפטי | 20.05.20 (ל"ת)
42. ל37 תודה על התשובה אך לא נראה לי ... 1. כי זו רק אגדה . 2. כי הוא לא ממש במסלול . אבי | 07.03.19 (ל"ת)
41. כמה חבל שמשקיעים מיליארדים במכונות השמדה במקום להשקיע אותם במחקר תרופתי, מניעת זיהום, חינוך, פיתוחי חקלאות וכו'. דליה | 07.03.19 (ל"ת)
40. יש אי דיוקים בסקירה, אבל את התוקפנות הבלתי נגמרת של האמריקאים זה הדגים יפה אגב, מזרח תיכון היו טיסות כאלו מעל ישראל עד שהגיעו ה F15 והפילו את ממשלת רבין ...והפסיקו את טיסות הביון הללו מעל ישראל אריק | 07.03.19 (ל"ת)
39. יש אי דיוקים בסקירה, אבל את התוקפנות הבלתי נגמרת של האמריקאים זה הדגים יפה אגב, מזרח תיכון היו טיסות כאלו מעל ישראל עד שהגיעו ה F15 והפילו את ממשלת רבין ...והפסיקו את טיסות הביון הללו מעל ישראל אריק | 07.03.19 (ל"ת)
38. כתבה מעניינת רק שאיננה נכונה ה- SR-71 מעולם לא טס מעל שמי רוסיה. ביצע משימות רבות בעיקר מעל קוריאה הצפונית אבל ארה"ב הצהירה וטייסים רבים שהטיסו אישרו את זה בראיונות שהמטוס מעולם לא חצה את הגבול הרוסי. והסיבה שהפסיקו להפעיל אותו היא כלכלית טהורה זה פשוט עלה הון עתק כולל 3 מטוסי תדלוק שהיו צריכים להיות באויר בכל רגע נתון, דלק מיוחד שפותח עבור המטוס, חלקי חילוף מיוחדים שפותחו (כולל ברגים מטיטניום) וכן הלאה. מוזמנים לבדוק אותי. חובב | 05.03.19 (ל"ת)
35. שאלה לקברניט: למה הטיסות לניורק עוברות מעל קנדה, המסלול נראה ארוך ממה שצריך המסלול עובר העל אירופה וחופי קנדה במקום לטוס בקו ישר מעל היים התיכון לניורק ישירות . יש לי מספר השערות : 1. המפה היא שיטוח של כדור הארץ ולכן זה למעשה המסלול הקצר ביותר על כדור . 2. כיווני הרוח, רוח גבית וכל זה .. 3. בטיחות לטוס מעל אזורים מיושבים שבמקרה חרום יהיה איפה לנחות אני מאמין חיפוש קטן הייתי מוצא את התשובה (בפחות מהזמן שכתבתי את הפוסט הזה) אך סרטון הסבר היה נחמד :-) אבי | 04.03.19 (ל"ת)
34. ל-19 המיג 35 הוא פיתוח של המיג 29 ושיפור של המערכות במטוס. התחליף למיג 31 הוא המיג 41 החמקן שאמור להיות מטוס מדור 6 או 5++ מישהו | 03.03.19 (ל"ת)
33. שירת את הסכם השלום עם מצרים במשך שנים רבות.חבל שלא היה לנו זוג לעקוב אחרי התפתחות החזית המזרחית ,במיוחד- אירן. העטלף השחור | 02.03.19 (ל"ת)
31. למען הציפור השחורה פיתחו דלק סילון מיוחד ומטוסי תדלוק מיוחדים היו מתדלקים אותו באוויר אחרי המראה. על הקרקע הוא היה דולף דלק ובאוויר אחרי שהאיץ למהירות גבוהה הוא התחמם, הטיטניום התרחב ואטם את החריצים שמהם הדלק דלף. אחר כך היה צריך להאט את המטוס, לתדלק אותו ולהמשיך. מטוס מורכב מאין כמותו. רק אמריקה יכולה להרשות לעצמה לפתח ולתפעל דבר כזה. ביקר גם אצלנו כמה פעמים לפני הנסיגה מסיני DHC | 02.03.19 (ל"ת)
30. היתרון היחיד של מטוס הריגול מול המעבורות הרובוטיות הוא ריגול אלקטרוני מול מערכות הנ"מ בעצם העובדה שהוא מקפיץ את מערכות ההגנה ומקבל פרטים שאי אפשר לדעת בדרך אחרת. מישו | 02.03.19 (ל"ת)
29. מדהים לשרוסים היתה טכנולוגיה כזו של מכם ומחשב ניהול מטרות בשנות ה80. אנשים כל כך חכמים. אפי | 02.03.19 (ל"ת)
28. העתיד הוא במעבורות רובוטיות כמו ה X34. ה-SR72 פשוט מיותר כמטוס ריגול מצד אחד יש להן את הגמישות של מטוסי ואי אפשר לצפות מתי יקפצו לצלם... ומצד שני את ההגנה בעצם העובדה שהן בחלל ולא פוגעות הזכויות טריטוריאליות - והן כבר קיימות לעומת ה SR72.... מישו | 02.03.19 (ל"ת)
27. למגיב 4, הבעיה היא הדלק שהטיל נושא איתו אין לו מספיק דלק בשביל להגיע למהירות גדולה ולהמשיך במהירות הזאת. הטיל יכול להגיע למהירות גדולה אבל זה כל הדלק נשרף ואז הוא מתחיל להאיט, זה פיסיקה בסיסית לילו | 01.03.19 (ל"ת)
26. ההיתרון של מטוס ריגול על לויין הוא ידיעת זמן הופעת לכן מטוס מפתיע את הצוות על הקרקע לווין ידוע מתי הוא עובר מטוס לא | 01.03.19 (ל"ת)
23. אם הרוסים לא שיגרו טיל, אז מדוע אתה אומר בסרטון (דקה 2:50) שהמטוס האמריקני יורט? לא הבנתי | 01.03.19 (ל"ת)
22. נכתב בצורה איכותית ומרתקת. מדהים כמה שזה נדיר בשנים האחרונות כבר מעל 2 עשורים שיש טילים שמגיעים ל15 מאך, אך רק לאחרונה יש מערכות נ"מ (הרוסים פרסמו את שלהם) שיכולות בכלל לאתר חמקנים. אך בין איתור לבין יירוט יעיל יש עוד דרך ארוכה של הוכחות בשטח חן | 01.03.19 (ל"ת)
21. הפעם כתבה מעניינת ורצינית. פחות אוהב את הכתבות שלך בסגנון "חברים מספרים על" דניאל | 01.03.19 (ל"ת)
19. למה לפתח ציפור יותר שחורה שתטוס 6 מאך אים הרוסים יתנו תשובה במיג 35 עים 6 מאך שיסגרו שאין צורך לשפוך כסף ויפנו לאפיקים מועילים יותר.... גיא | 01.03.19 (ל"ת)
18. העניין היה גם שהלווינים הפכו לכלים יעילים מאוד המרוץ לריגול פשוט עלה "גובה", ולאחר שהם הצליחו להעביר יכולות אופטיות לחלל כבר לא היה צורך להשתמש במטוסים. בעיקר כי הלווינים יכולים לעבור מעל אותו מקום בתדירות גבוהה ולצלם כל הזמן באין מפריע. לכן השימוש במטוסי ריגול כבר היה מיותר. אבנר | 01.03.19 (ל"ת)
17. שאלת הדיוט אולי מישהו מהמומחים יכול להסביר מדוע צריך מטוסים כאלו היום כאשר הכל יכול להיות מצולם מהחלל? אור | 01.03.19 (ל"ת)
15. והנה לכם הסיבה למה ברית נאטו הוא עסק משתלם לארה"ב לארה"ב יש בסיסים קרובים לרוסיה ואפשר לצאת לגיחות קצרות, כך שלרוסים אין מספיק זמן להזניק מטוסים או נ"ט. האיש שבקיר | 01.03.19 (ל"ת)
14. בגובה זה פסי ההתעבות לא נראים.... בגובה בו טסה הציפור השחורה פסי ההתעבות לא נוצרים ולא נראים. אז מה ראה הטייס הרוסי? יתברך | 01.03.19 (ל"ת)
12. תגובה ל-4 שלא מבין למה קשה לפתח טיל מהיר כמו מטוס אפשר בקלות, ואף יותר ממהירות מטוס. יש טילים של מאך 5 היום - אבל לטווחים קצרים יחסית. טיל שנישא ע״י מטוס לא יכול לקחת דלק כדי לטוס 200, 300 ק״מ במאך 3 או יותר כדי לפגוע במטרה דניאל | 01.03.19 (ל"ת)
11. לא היה צורך מבצעי למצוא פתרונות לצורך ביון. לכן המטוס קורקע ועוד.. להבדיל מה U2 זמן הטיסה של הציפור השחורה היה קצר יותר עקב צריכת דלק גבוה משמעותית שנדרשה למהירותו, מה שהפך את הפעלתו ליקרה. זמן הטיסה היה קצר ולכן המודיעין היה נקודתי ואיפשר לדעת מתי הוא שם ולהסתתר. במקביל החלו לוויני ריגול לצוץ ומלט"ים שסיפקו מודיעין קבוע ולא בנקודת זמן. אבלהטנולוגיה של המנועים והחמקנות שלו פותחה ויושמה במטוסי F22, ה F22 הוא המטוס היחיד היום שיכול לטוס כ 1.7 מאך לאורך זמן ללא מבערים רק בכוח הסילון בנוסף לחמקנות ויכל לשמש תחליף בעת הצורך גם לתכלית זו. ח"א | 01.03.19 (ל"ת)
9. סדרת הכתבות הכי מעניינת שיש ברשת. מקצועית, ענינית, תמציתית ומגוונת בהומור - שאפו! | 01.03.19 (ל"ת)
8. Muricanization = Degradation Murican technology sucks, because muricans have no brains. The muricanization which is imposed by the zios on the world society will kill us all Alamut | 01.03.19 (ל"ת)
7. במלחמות של המחר... זה יהיה רק הוכחת התכנות (ציוץ כמו בטוויטר) ויאללה לאתגר הבא מייק | 01.03.19 (ל"ת)
6. לוויני ביון כתבה מעניינת ביותר. אחלה עבודה! חשוב לציין עוד עובדה שגרמה להוצאה משירות של המטוס והיא לוויני ביון. בסוף היום, ההחלטה הזאת נבע מזה שלווין יכול לצלם בגובה רב וגם בלי הסיכון בחיי אדם. ככל שהפריסה הלווינית התרחבה, הצורך לשלוח מטוס לחצי השני של העולם פחות השתלמה כאשר יש לווין שיושב 24/7 מעל רוסיה יוחאי | 01.03.19 (ל"ת)
5. נשמע מוזר. מה הבעיה לפתח טיל מהיר כמו מטוס? הטיל לא צריך לטוס אלפי ק"מ ולא לשאת טייס ומערכות נלוות. הציפור השחורה מהירה וקשה לגילוי, אך צריכה לעבור במרחק של עשרות ק"מ מהמטרה (כי זה טווח החיישנים שלה), ואינה מתמרנת בחדות. אז מציבים רשת של מכ"מי גילוי מסביב למטרות הצפויות, ומשגרים טיל מותאם (לגובה ומהירות רבים). לבריה"מ היו מערכות ליירוט טילים באליסטיים- פיזיקלית, אין בעיה ליירט מטוס כמו ה- SR71 שהוא איטי יותר. נתנייתי | 01.03.19 (ל"ת)
2. תודה על אייטם מתוק, ניצן! אפשר לכתוב לא רק על skunkworks של לוקהיד, אלא גם על אלה של נורת' אמריקן (תכנון ה-P51 מוסטאנג בתוך 90 יום). אולי פעם לכתוב על skunkworks? | 01.03.19 (ל"ת)
צייד לבן, ציפור שחורה: כך הביס מלך המיגים את המטוס המהיר בעולם
43 תגובות לכתיבת תגובה