אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מהנקודות ועד הפיצוי: טסים לחו"ל מטעם העבודה? זה מה שאתם צריכים לדעת

31 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

31.
היגיון. כמה נקודות למחשבה
אם זה החוק והמעסיק ייצמד אליו אפשר להפסיק לנסוע לחול (או להחליף עובדים לעת"ק, כפרייארים שמתחלפים) חוק אמור להיות הגיוני. כאן שום דבר לא הגיוני. 1. אם מעסיק מבקש מעובד לטוס לחול - זה לא כמו שעה (או אפילו שעתיים) של נסיעה לעבודה בארץ. בוודאי שזמן הטיסה הוא זמן עבודה. אין לי שום סיבה לתרום מזמני החופשי לעבודה. תנקו מזה את זמן ההגעה הרגיל שלי. 2. לפי חוק שעות עבודה אסור לעבוד יותר מ 12 שעות. אבל כשאתה בחול אתה בעבודה 24 שעות בלי להיות עם המשפחה, בלי חיים. 3. חופשה בחול מוזילה את הטיסה.
מי שנסעה עד זוב דם | 30.01.19
30.
משהו לא סביר לגבי פיצוי על איחור
אם בגלל האיחור הנוסע לא הגיע בזמן לעבודה. האם המעסיק ישלם את שכרו כרגיל או ינכה מהמשכורת/ימי חופשה? בהתאמה, אם המעסיק שילם את השכר כרגיל, אין סיבה שהעובד יקבל גם וגם, הרי גם למעסיק צריך להתנהג בהגינות. מצד שני, אם אכן קוזזה המשכורת בגין האיחור, נראה סביר להעביר לעובד את הפיצוי על האיחור.
יונה | 30.01.19
29.
כתבה מוזרה מאוד
מעסיק ששולח עובד לחו"ל רוצה שאותו עובד ייצג אותו בחו"ל (מול לקוחות, מול ספקים) ועל מנת לעשות זאת בצורה טובה העובד חייב להרגיש חלק מהארגון, גאווה וכבוד עצמי. ללא כל אלה, הייצוג יהיה פגום והמטרה לא תושג. שורה תחתונה- אם המעסיק שלי היה נוקט בחצי מהדברים שמצויינים פה (לא משלם אשל? לא משלם על מזוודה?) הייתי עף משם תוך דקה.
משה | 30.01.19
25.
שאלה לגבי סעיף החופשה
לדבריך, עובד יכול לטוס ליומיים עבודה ושבועיים חופש ומבחינת החוק זאת נסיעת עבודה? הרי שקונים כרטיס קונים הלוך ושוב כי זה זול יותר מלקנות כיוון אחד. והמעסיק לא ישלם יטתר על כרטיס כי העובד יוצא לחופש.... ה"כתבה" הזאת היא יותר פרסומת למשרד עורכי הדין מאשר מידע רלוונטי לנוסעים מטעם העבודה
דנה | 29.01.19
19.
אם את מצטרפת לבוס לחו"ל, תבואי עם תחתונים סקסיים.
נסיעות "עבודה" לחו"ל זה תירוץ לברוח מהבית עם המאהב/ת. אני עובד בחברה גלובלית, נמצא בקשר יומיומי עם סניפים באירופה ובארה"ב, נותן תמיכה, והכל באמצעות אימיילים, טלפונים ווידאו קונפרנס. פעם אחת הגיעה מחו"ל לארץ משלחת מאחד הסניפים, והמשלחת רק טיילה בארץ. את העבודה השאירו לזמן שיחזרו בחזרה ויעשו אותה בתקשורת דיגיטלית.
עובד גלובלי | 29.01.19
17.
הכתבה לא הזויה, חלק מתגובות הזויות.
הכתבה לא מתייחסת, ולא יכולה להתייחס, למה ש"מקובל" או לנוהל במקום עבודה מסויים אלא למה שמחייבים החוקים והתקנות וזה בדיוק מה שהיא עושה. במקביל מצויין שם פעמים רבות שכשאין חוק ברור זה תלוי במקום העבודה, בתנאי החוזה האישי או בהסכמים קיבוציים, אם יש. הם גם מציינים כמה פעמים שמי שצריך לטוס לחו"ל במסגרת תפקידו רצוי שיסכם את הפרטים בחוזה העבודה עצמו ולא ישאיר זאת ליד המקרה. טענות כמו "ברור ששעות הטיסה נספרות כשעות עבודה" פשוט מגוכחות שכן בכתבה מובהר שהחוק לא מגדיר זאת ולפי פסיקת בית הדין הארצי לעבודה שעות הטיסה אינן שעות עבודה. אפשר להסכים או לא אך בהעדר חוק פסיקות של בתי המשפט הם התקדים שלפיו פועלים. גם כאן, כמו בכל דבר אחר, ייתכן מקומות עבוד מסויימים (אולי אפילו רובם) כן משלמים על כך אך צריך להיות ברור שאין שום חיוב בחוק לתשלום ושהחלטה תקדימית ש בית המשפט קבעה שלא צריך לשלם. מי שחושב שיש לשלם כדאי שידאג שזה יהיה חלק מהסכם העבודה שלו.
אמיר | 29.01.19
16.
כתבה לא מקצועית
הרבה אי דיוקים והתעלמות מנושאים. היום עובדים לא תמיד "מתים" על נסיעות לחו"ל , בעיקר לא לארצות לא מפותחות - אפריקה, אסיה ועוד כל מיני מקומות, כך שתנאים טובים בטיסה ובמהלך השהייה הם כורח ולא צ'ופר. קשה לי לראות מעסיק שיחייב עובד לטוס עם טרולי כשצריך לקחת מזוודה, או יחייב ימי חופש לעובד על ימים ששהה בחו"ל ולא עבד בהם. לגבי האש"ל - בהחלט יש מקום לפתרונות רבים, ישנם מעסיקים שמכסים את כל ההוצאות ולא נותנים אש"ל כלל, וישנם כאלה הנצמדים להנחיות מס הכנסה, כל עוד הפיתרון מגיע ממקום של לכבד את העובד ולאפשר לו תנאי נסיעה הוגנים וטובים - הפתרון מקובל.
אסף | 29.01.19
13.
לחלוטין מנותק מהמציאות
במגזר ההיטק, מה שמקובל שונה לחלוטין. ואם המעסיק דורש ממך להשאר במהלך סוף שבוע בחול, אז ברור שאתה לא אדון לזמן של עצמך וברור שצריך להיות פיצוי על זה. לא שמעתי על מקרה אחד שהמיילים נצברים לטובת המעסיק. לכל איש היטק שאני מכיר ושטס הרבה יש את חשבונות הנוסע המתמיד שלו וסוכן הנסיעות יודע להזין את מספרי החשבונות בזמן הזמנת טיסות ובתי מלון. ואין לאף אחד ספק שטיסה במחלקת תיירים היא ממש לא חופש וממש לא מקבילה לנסיעה למשרד. לגבי מי שלא עובד בהיטק? שם בדרך כלל האוכלוסיה שטסה תהיה אוכלוסיית מנהלים. והם יטוסו הרבה פעמים במחלקת עסקים, יפנקו את עצמם היטב ויעבירו הכל כהוצאות לחברה.
איציק | 29.01.19
11.
יש הרבה שגיאות בכתבה. הנה אחת מהן
נקודות/מיילים נוסע מתמיד שייכות לנוסע ולא לחברה מסיבה פשוטה: חברות תעופה משייכות נקודות לנוסע ואין אפשרות לשנות מישהו אחר. לפעמים אפילו טעות של אות בשם הנוסע לא יזכו בנקודות בשל סתירה מהשם שמשוייך למספר חשבון הנוסע המתמיד. אני מרוויח נקודות טיסה, מלונות, רכב וכרטיס אשראי. בשלוש האחרונות כן יכולים להיות הבדלים, למשל חברות שדורשות כרטיס אשראי מיוחד (שמשולם ישירות על ידי החברה או על ידי הנוסע עם החזרים) לצורך נסיעות.
אורן | 29.01.19
10.
הגיע הזמן להסדרת החוק בנוגע לנסיעת עבודה לחול
יש כל כך הרבה סוגיות בנידון והכל פרוץ ונתון לשיקול דעת המעביד. על קצה המזלג , מעבר לנקודות שהועלו בכתבה: 1.האם ביטוח לאומי מכסה תאונות בחול?2.אם זמן טיסה לא נחשב לזמן עבודה אזי יש להגיע לעבודה בבוקר ביום של טיסת אחהצ / ערב? כנל, האם להגיע לעבודה לאחר טיסת לילה ונחיתה לפנות בוקר? לא הגיוני 3.מה דין ימי ששי או שבת או חג מבחינת ימי עבודה כשנמצאים בהם ? 4.זמן טיסות ארוכות במיוחד (אוסטרליה דרום אמריקה וכו) על חשבון העובד???לא הגיוני 5.איך מחושבות שעות עבודה ושעות נוספות בחול למי שלא עובד בחוזה גלובלי?
רפי | 29.01.19
8.
ואוו... כמה הזיות בכתבה אחת!
כאחד מהתחום, אם הייתי יודע שזה הסבל שהייתי צריך לעבור בשביל להגיע לחו״ל עבור המעסיק שלי, הייתי מוחה/לא חותם מראש. בלי מזוודה? בלי הוצאות? בלי טלפון על חשבונו? טיסה בשעות שלא על חשבון העבודה? (על גבול הטעם הטוב, אנחנו לרוב במשרות אמון) החוקים פה מגוחכים ואם אתם נמנים על אלה שאלה ״זכויותיכם״ - לקום עכשיו, לזרוק את העט/לפטופ ולעזוב
עובד הייטק | 29.01.19
4.
באמת שעות הטיסה אינן שעות עבודה?
לא אחת נדרשתי להכין מצגות או מסמכים בזמן הטיסה - לצורך הביקור בחו"ל, כי לא היה זמן להכין אותן לפני כן במסגרת ימי העבודה בארץ. האם גם במקרה כזה - שבו אני נדרש לשבת במחלקת תיירים כמו סרדין בקופסת שימורים, ועוד להתכווץ כדי לאפשר פתיחת לפ-טופ ולעבוד תוך כדי טיסה, אני לא יכול לדרוש שעות נוספות עבור הזמן הזה?
יובל | 29.01.19
3.
תגובה ל-1 לא.
העובד זכאי לתשלום לפי ימי העבודה בהם הוא עובד אם בסופי שבוע הוא יוצא ומטייל, אינו זכאי לתשלום עבור ימי עבודה. אם בסופי שבוע עובד, אז זכאי לתשלום עבור ימי העבודה. בחו"ל מקובל לעבוד גם בשישי וגם בראשון (6 ימי עבודה). במקרה זה העובד זכאי לתשלום נוסף, או ליום חופש כנגד יום עבודה. יש לשים לב שיום עבודה נוסף אינו נכלל כשעות נוספות
נא הזן שם | 29.01.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת