אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אומת הסטארט-אפ לא מסוגלת לבנות גשר בפחות משלוש שנים

102 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

98.
שמאל קיצוני הזוי וממורמר
0מולנים ממורמרים ואכולי לב. שימשיכו כך זה טוב לנו... פרויקטים כאלה ודומיהם סיפקו (ועדיין..) *לי אישית* ולעוד רבים וטובים מקומות עבודה ופרנסה מצוינת אז... מי אמר שזה רע שירים יד ומי ביקש מירמור ולא קיבל? שירוץ לשתות מיים קרים וטובים מהירקון זה בתא שטח שלכם... ת"א שטח של כל 0מולני ממורמר
השופר הכלכלי של הארץ  | 01.02.19
84.
הבעיה קיימת שנים, אבל רק לפני עשור הפכה עם הצפיפות, במקביל לדיור, לקריטית.
1 בכל מקרה ביבי הרס 10 שנים בהם נסוגנו (יחסית לצרכים) במקום להתקדם. 2 אל תחלמו להשוות לתקופות המרכז שבהם בכלל היקמנו בשבילכם את המדינה ואת הביטחון והיה משהו יותר דחוף מרכבת בתל אביב. 3 כץ דפוק ברמות קשה להאמין. גם הליגד וגם ביבי. אפילו רכבת ליושלים הוא לא מסוגל לעשות.
לתינוקות ביבי | 31.01.19
76.
סדר עדיפויות
תמשיכו להצביע לממשלות רק על פי צרכי הביטחון ומגזרים ותשארו עם שרותים של שנות החמישים תתחילו לחשוב על מה אתם אמורים לקבל תמורת מסחטת המיסים שאתם משלמים שרותי בריאות מחפירים פקקים אין סופיים לא מבינים שזורים לכם חול בעיניים ומשסים אותכם אחד כנגד השני ???
אייל | 31.01.19
64.
לא מסוגלים כי ישראל בראש היא עדיין פרובינציה
חברות הסטארטאפ הם כולן חברות של ישיבה במשרדים וכל מה שקשור בזה. ברגע שצריך לגשת לעיקר העניינים אין מי שיעשה את העבודה עצמה ואז מביאים את ישראל האמיתית לעבודה,זאת שאיננה יודעת כלום ואינה מבינה בכלום. פועל יהודי בבניין כבר ממזמן לא מוצאים וחלק מהכשלים של הרמת פרוייקט נובעים הרבה מהחומר האנושי שחלקם עובדים שם ובמכוון גם מזיקים,גונבים חומרים(מה הפלא שמרפסות ככה לפתע נופלות) ולא עושים את הדרוש.כשהביאו סינים לבנות את המנהרה בחיפה הכל הלך מהר וחלק.אין לנו בתוככי ישראל כוח עבודה מיומן.זאת הבעיה העיקרית. הכל ״חאפלאפ״
חיים | 31.01.19
63.
עוד בעיה: אי-שיתוף ציבור
אם ברשויות התכנון היו מבינים סוף סוף את עקרונות שיתוף הציבור (בוקר טוב, ישנתם עשרים שנה!), הרבה מתהליך התכנון היה מתקצר ולא מחכים לשלב ההתנגדויות (שמגיע במקרה הטוב אחרי שנה-שנתיים) רק כדי לתקוע הכל. היו מקשיבים לירוקים וגורמים להם לחשוב ביחד על חלופות ופתרונות הגיוניים. היו מקשיבים לתושבים שמפחדים מרכבת קלה ליד בתיהם, על חשבון חניותיהם ופקקיהם, וכנראה אז גם היו מוצאים דרכים להגיע לעמק השווה. אבל כנראה שאני יותר מדי לוקח השראה מאירופה וקנדה, בזמן שפה פוזלים לכיוון ההתנהלות של ונצואלה וטורקיה.
אדריכל | 31.01.19
59.
21
אין דבר כזה "להניח פסי רכבת" עד לנקודת המחלוקת. ליצור תשתית של מסילה אומר גישור, מנהור, חפירות ובניית סוללות, מערכות ופתרונות כמו ניקוז, תקשורת וחציות של תשתיות, הנחת המסילה עושים רק בסוף. אם לא סגורים על תוואי אי אפשר לבנות שום דבר. וזה עוד לפני שדיברנו על תהליכי האישור במוסדות התכנון שלוקחים שנים! אז לאשר פרויקטים בתוואי לא סגור ואחר כך לאשר עוד כמה שנים בתוואי חדש ולתכנן הנדסה מחדש, להרוס את מה שאתה בונה במיליארדים ולבנות שוב?
פנחס | 31.01.19
58.
הבעיה היא לא הבירוקרטיה- היא בעיקר כשל מחשבתי וראיה ארוכת טווח!
בכל פרוייקט תשתיות שתוכנן ובוצע בשנים האחרונות אין כמעט ראיה עתידית אלא שוב חושבים איך לסתום את החור, איך לשנע את הפקק. כל הפרוייקטים הרכבתיים תוכננו ל 2 מסילות בלבד (ראה ירושלים-ת"א -לדוגמא) וכל פרוייקט תחבורה לדו נתיבי (כביש 6) וכו' אם בתחילת הדרך היו מסתכלים בראיה קצת יותר רחבה (לאחר כל האיחורים והכשלים). המצב היה נראה אחרת.
יובל | 31.01.19
52.
זה רק ילך ויעשה יותר ויותר גרוע ככל שישראל תמשיך בתהליך הפיכתה למדינה ערבית
והממשלה תמיד תמשיך להאשים את ה"שאמל" קרי האשכנזים בהכל כמו שבכל מדינה ערבית מאשימים את השבט היריב כי זה מאפשר לנחשלים להאמין שהנחשלות שלהם לא נגרמה בגלל עצמם אלא בגלל מישהו אחר. שעיר לעזאזל פר אקסלנס.
שרה | 31.01.19
51.
אף אחד לא מדבר על הפיל בחדר
מרכז הליכוד. וזה לא פיל, זאת חתיכת ממותה. בקצרה: מכרזים עם הרבה כסף, כדוגמת אספקת אוטובוסים לאגד, עוברים דרך חברי מרכז הליכוד. מרכז הליכוד הוא סרטן מפושט בדרגה 4, בעמוד השידרה של מערכות הממשלה, והוא התפשט כבר לכבד של המדינה. כל עוד לא יפורק המנגנון המושחת שמעביר כספים עצומים לחברי מרכז הליכוד, קבלנים וטייקונים שלפניהם עומדים לוביסטים משומנים, המדינה תמשיך לבצע פרוייקטים ביעילות של פקיסטן ובעלות של שוויץ. ככה פשוט.
גיל | 31.01.19
49.
41...ומה אתה מציע?? שנמשיך לחיות בלי רכבות ופקקים??
כי מה שלא יעשו עכשיו...זה כבר מאוחר. מאוחר וואו כמה שזה מאוחר. המדינה בפיגור עצום עצום ענקקקק אחרי תחבורה ציבורית ברחבי העולם. סעו לבודפשט תראו איזו רשת רכבות ואוטובוסים. אני בכוונה לא אומר ניו יורק כי שם הרכבת כבר כל כך חלודה...וקיימת משנת 1903...שהיום הם במקום שצריך לשפץ שם הכל. אבל לשפץ זה לא לבנות מאפס. ברור שאם הליכוד עולה שוב...וכנראה זה מה שיקרה...לא נראה פה רכבת נורמלית בדור שלנו. אחת כזו שעוברת לך מתחת לבית. אבל נת"צים ברור שכן. כי זה פלסטר ופלסטר קל יותר לסדר. למה צריך לעבוד קשה? אז יעבדו יעשו רכבות אבל הכל יהיה לאט לאט...וכל אחד בזמן שלו. והחברה עם הפנסיות התקציביות ימשיכו לחגוג ושופטים גם ויאללה השכונה תימשך. ולמה? כי העם אדיש. ככה גם נראות הבחירות האלה. לאף מפלגה אין ממש מצע או חזון. אז יאללה ביבי. כי הוא מדבר יפה והעם דורש המשך של הכלום חברתית ואירנים אז יאללה. רק מקווה שעוד כמה שנים עדיין נוכל לחיות פה עם פקקים שיגיעו לחדר המדרגות גם ויוקר בלתי אפשרי לחיים אנושיים. לא בצחוק אפילו.
סמיילי זה נחמד אבל... | 31.01.19
46.
אומת הסרטאפ - אשנכזים. קבלנים בארץ - מזרחיים
תעשה 1 + 1. ובמקום להעסיק קבלנים ישראלים שעובדים בקצב צב, תביאו לפה סינים שינהלו הכל יקבלו כסף ותוך פחות מעשור אפשר 1. לרשת את מרכז הארץ מחדרה עד גדרה בקווי מטרו (סה"כ שטח עיר ענקית בסין) 2. לרשת את שאר חלקי הארץ ברכבות מהירות של 350 קמש ככה שנסיע מחיפה לתל-אביב תיקח עד 20דק'. 3. לבנות עיר חדשה בכל השטחים הפתוחים שיש לנו - חלקאות להעביר לדרום או לצפון לבסיס של חקלאות לגובה.
הייטקיסט  | 31.01.19
45.
לא מעניין את השרים
לדעתי הסיבה העיקרית היא שאת השרים מעניינים רק הנושאים הפוליטייםועסקנות ולא הנושאים של המשרדים עליהם הם ממונים. זה היה כבר בימי מפאי ונמשך עד היום. אני לא חסיד גדול של השר כ"ץ אבל רואים שהוא עסוק יחסית הרבה בתחבורה ופחות בפוליטיקה. לעומתו אקוניס העסקן מטפל רק בפוליטיקה.
אלי | 31.01.19
44.
ל 18
אני לא מבין על מה הצהלה , אז מה אם התחילו לבנות רכבת קלה ? היא לא משרתת את רוב הציבור שבאמת צריך אותה שכן היא עוברת בנקודות מאוד ספציפיות ובסהכ תוריד 100אלף רכבים בתוך העיר.. היא לא תוריד מהפקקים של המכוניות שמגיעות מכביש החוף - כיוון נתניה/חדרה או מי שמגיע מכיוון אשקלון/אשדוד אל גוש דן. עשו מעט מדי, מאוחר מדי. תפקידם היה לטפל בזה הרבה שנים קודם ולא צריך להחמיא להם על זה שהתחילו לבנות רכבת קלה ולא יעילה . עכשיו הגאונים תיקצבו רק את התכנון של קווי המטרו במקום שכבר ירוצו על המטרו בשיא הכוח.
אסף מ | 31.01.19
38.
במודיעין לקח 10 שנים לבנות כיכר תחבורה אחת
עכשיו יש בכניסה למודיעין על כביש 431 שני גשרים שבונים כבר יותר משנתיים ועוד לא השלימו חצי עבודה אפילו. עובדים בקצב של צב. אחד מהגשרים האלה אמור לחבר את תחנת הרכבת פאתי מודיעין עם איזור התעשיה שמעבר לכביש 431. 10 שנים שהתחנה פועלת ועדיין לא חיברו אותה לאיזור התעשיה - פשוט חלמאות.
מודי עיני | 31.01.19
37.
שר תחבורה נפל פראי.
שר התחבורה לא הוציא הגה כשלפני כמה שנים הוציאו את סתיו שפיר מישיבת ועדת הכספים של הכנסת בראשות סולומיינסקי. (היו שם 5 ח"כ)(תשאלו אותה אתם שחוקרים) בצעקות כמעט במכות כי הם העבירו 7 מיליארד שקל (או דולר לא בטוח, אבל הסכום נכון) מהתחבורה ליהודה ושומרון ולחקלאות. החקלאות הכללית לא קיבלה כלום, יהודה ושומרון הכל? תבדקו בחייאט.
עופרה | 31.01.19
34.
את כל הכתבה ניתן לסכם במספר שורות
עובדי מדינה עם קביעות ופנסיה תקציבית שלא מעניין אותם שום דבר למעט לשמר את פריווילגיות שלהם על חשבון הדורות הבאים. נפלאות המורשת הסוציאליסטית של מדינת ישראל. כפי שכתב ג'ורג אורוול בחוות החיות כל בעלי החיים שווים אך ישנם כאלו ששווים יותר.
פנקס אדום אור ירוק | 31.01.19
31.
יש לי חדשות מרעישות בשבילכם: אתם גם לא אומת סטרטאפ! זה שביבי הפך זאת לסיסמה, לא אומר שזה
נכון. להיפך, כמו רוב הססמאות שביבי מפריח לאוויר- הן שקר!!! בכל מקום בעולם יש הייטק וסטרטאפ. לכו לעמק הסיליקון ותראו שהישראלים שם הם מיעוט שבמיעוט. הבולטים הם הסינים וההודים וגם האירופאים יותר בולטים מהישראלים. אז צר לי לקלקל לכם את החגיגה אבל ישראל יותר קרובה למדינת עולם שלישי במזרח התיכון מאשר לאומת חדשנות. הסבל היומיומי של האזרחים במדינה הזאת ואיכות החיים הירודה, בגלל מחסור בתשתיות, צפיפות, יוקר מחייה ועוד- גדול לאין ערוך מאשר בכל מדינה מתקדמת.
ג | 31.01.19
30.
דיוק בנושא כביש 531
היות וכביש 531 היה מאד רלוונטי לגבי עקבתי על כל הפרסומים בנושא. המדינה נאלצה לבטל את זכיית הקבלן משום שהוא החליט למסמס את הפרויקט - כנראה החליט שזה לא מספיק משתלם לו, אולי גם זאת הסיבה שהעלויות גדלו, במחיר המקורי זה לא היה קורה אף פעם. לגבי החלוקה למקטעים. הבעיה שיש בארץ 2 חברות שיכולות להרים פרויקט כזה וכשאחת שכבר זכתה מחליטה למסמס את הזכיה שלה כי היא פתאום החליטה שזה לא מספיק כדאי, אז מכרז חדש אומר ללכת לקבלן שנשאר ולשלם לו כל סכום שידרוש... לא היתה בררה אלה לחלק למקטעים. אם רוצים לתלות את האשם, זה במערכת המשפט שלנו, שמרחמת על זכיין שמתבכיין ולא משיתה עליו מגה קנס שהיה גורם לו לחזור על ארבע ולבצע את הפרויקט שהוא התחייב עליו גם בהפסד. מעניין שמצאתי כתבה בכלכליסט מ 03.06.10 של ליאור גוטמן שכותרתה "בלעדי ל"כלכליסט" - האוצר לדניה סיבוס: תוספת של 200 מיליון שקל לכביש 531" מוסבר שם היטב שהמדינה ניסתה להעביר את הפרויקט לדניה סיבוס אחרי ששפיר הנדסה אמרה שעקב עלויות המימון היא לא יוצאת לפרויקט.
שי | 31.01.19
28.
"מדהים! אומה של צ'וחים חשוכים בונה גשר בשלוש שנים!"
כי הכל די נכון בכתבה הזאת, אבל הכותרת פשוט מטעה. זה שיש פה תעשיית הייטק למרות ולא בגלל ראש הממשלה, והממשלה והתרבות הישראלית, ומערכות החינוך - זה לא אומר שישראל היא אומת סטארטאפ. מישהו עלול לחשוב שישראל כולה עמק הסיליקון לפחות. רוב המדינה מורכבת מאנשים חשוכים פרימיטיבים שפספסו כמה שנים בגן ילדים, לא מפותחים, מלאי אגו וכבוד מזוייף ושנאה לכל אחד מלבדם. אבל על זה נאמר - "הקקי נדבק לספינה ואמר הפלגנו" - אתם לא הייטק ולא סטארטאפ. אתם הגועל של העולם, שקיים בהרבה מדינות כושלות אחרות בעולם. אפילו בזה אין מקוריות. באסה לכם.
זאת היתה צריכה להיות הכותרת | 31.01.19
20.
צריך לשנות את השם כשהבירוקרטיה הורגת פרויקטים
רוב הפרויקטים בתחום התשתיות מועכבים עקב בירוקרטיה וסחבת מיותרת, שאפשר לחסוך ולהוזיל עלויות אם יתחילו לעשות הפקעות לטובת כלל הציבור , והיחיד לא יקבע. למשל רכבת לאילת, מה הבעיה להתחיל להניח פסי רכבת כבר עכשיו עד לנקודת המחלוקת עם הירוקים ולהמשיך הלאה ולפסוח על נקודת המחלוקת, לאחר מכן לעשות תכנון ובדיקת תוואי עוקף או להגיע להסכמות עם הירוקים. במקום זה בגלל נקודת מחלוקת אחת מעכבים פרויקט לאורך שנים במקום לזרום הלאה ולהשאיר את המחלוקות לסוף כאשר רואים עבודה בשטח הדברים נראים אחרת מאשר על הנייר. הביצוע לעומת התכנון תמיד שונה בתחום התשתיות. אין מתכנן אחד שפגע ב100% בשלב הביצוע לעומת התכנון שתכנן. אין חיה כזאת.
יוסי | 31.01.19
18.
ל-10
ל10 ממש בדיחה , ה"אמת" כשאחרים היו בשלטון ממש היו לכם רכבות אולי קרקעות שהקיבוצים גנבו והצמידו לעצמם שחלקם מוכרות את הקרקעות למרבה במחיר ול"עם" לא יוצא מזה כלום תלמד חביבי זה גנבה , בנוסף בתקופת הליכוד בנו כבישים ומחלפים ונכון התחילו גם את הרכבת הקלה אכן יש תקלות בדרך להזכירך אין לנו מרבצי יהלומים ונפט ובכל זאת בטח לא תזכור בעוד מספר שנים שמי ששינה את פני הכלכלה האבטלה התחבורה זאת אכן ממשלת הליכוד גאווה לאומית ח"ביבי"
אביבית | 31.01.19
15.
הסיבה האמיתית-את המכרזים מקבלים רק מקורבים
זוכים במכרז באמצעות קשריםומידע פנים. מבקשים תוספת כספית ומאשרים להם (הם מקורבים, לא?) בכביש 531 לנתניהו נמאס מהסחבת ומהקומבינות, בגלל זה הולאם הכביש, והוא חולק למקטעים כדי להאיץ את העבודה. תוך שנתיים הוא היה גמור.
אחרת בכל היה טס | 31.01.19
14.
בואו נראה מי היו שרי התחבורה לפני ישראל כץ
גילוי נאות- אני לא מהצד הפוליטי שלו. אבל גן מהצד הפוליטי שלי לא ידעו ולא הבינו שתחבורה המונית ומסילתית וציבורית היא הכרח. הם רק מימנו את חברי הקואופרטיבים וזרקו את הרכבת לסבידור שהיה מה לעשות בצד הימני ולכן לא קיבל תקציבים. הלאה- שמעון פרס , ישראל קיסר ואפריים סנה - חדלי אישים , רק דיבורים. חיים קורפו ומשה קצב- קצב לפחות עשה משהו בתחום אחד שבו באמת הצטיין.... ועם כל הביקורת אין ספק שהבולדוזר ישראל כץ הוא זה שגרם לכל הפרוייקטים לזוז ולנוע. לצערי כנראה שהוא בממשלה הבאה יקבל תפקיד אחר ואז נתגעגע אליו.
צביקה החשמלי  | 31.01.19
10.
ממשלה מקצועית
לפי דעתי ממזמן צריך שתכהן פה אך ורק ממשלה מקצועית.. מה הטעם בלשים שר כ שר התקשורת שלא מבין שום דבר בתחום.? עד שהוא ילמד את התחום ויבין מה קורה שם ומי נגד מי נגמרה לו כבר הקדנציה וחוזר חלילה. צריך שבכל משרד יכהן איש מקצוע איכותי מהרמות הכי גבוהות ורק ככה באמת האגפים השונים של הממשלה יראו הרבה יותר טובים.
אסף מ | 31.01.19
8.
חייבים להעביר מייד את כל הרכבות העירוניות ל-BOT סיני/הודי/אמריקאי
1 כמו במנהרות הכרמל. 2 במקביל חקיקה של פרויקט לאומי שתזרז תהליכים תוך הפקעת זכויות ראשי הערים הפופוליסטים. 3 משמעות ה-BOT היא שהמדינה לא צריכה (כמעט) להשקיע, אבל היזם מקבל את הרווחים משך עשרות שנים. שהיזם ירוויח אבל אנחנו נרוויח הרבה יותר גם מבחינה כלכלית (התיעלות המשק). 4 ההשמצות על הסכנה הסיניות מופרכות. מדובר בעירוב אינטרסנטים וחובבנים. צריכה להיות רגולציה מתאימה. ווהמידע שיהיה להם הוא שטויות ביחס להשקעה. במודיעין רגיל אפשר להשיגו הרבה יותר זול.
גידי | 31.01.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת