אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הדחיפה של פארדו: תמרון מטורלל תחת אש - ואחוות לוחמים בשחקים

47 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

45.
בס"ד קצינים וג'נטלמנים ממלחמת ויאטנם
1.ג'ון ר פארדו(1934 ועד היום) הטייס שהציל את חברו בדחיפת פאנטומים(חופה קדמית כנגד וו עצירה אחורי)עד לשטח עמית. 2.צ'רלס קטלס(1934-2019)טייס מסוק יואי "ענפה" שהציל יחידת צנחנים 101 שנקלעה למערב. קיבל צל"ש מהנשיא אובמה 3.רונלד אי מקיואן(1939-2015) הטייס שעשה סלטה אחורית בפאנטום והסכים לקבל מדליה רק כשנווטו חזר מהשבי אם ממשלת ארה"ב היתה נותנת "יד חופשית" לטייסים,המלחמה היתה מסתימת במהרה ללא נפגעים כה רבים וללא צל"שניקים מלחמה מוגבלת לא יכולה להביא להכרעה
M | 23.08.20
44.
בס"ד הטייס הטוב בעולם שעשה סלטה אחורית בf4
Former Navy Capt. Ronald E. "Mugs" McKeown,רונלד אי מקיואן(1939-1915).היה חובב בוקס שהצטרף לנבחרת הבוקס האולימפית של ארה"ב בשנת 1961(מכאן כינויו Mugs).בשנת 1964 התלווה לסיורים הראשונים בויאטנם במטוסי f4,f8.בשנת 1972 כשהיה במשימת פטרול מעל הנוי,תקפו אותו שישה מטוסי מיג 17 שבאו מאחוריו ומצדדיו. מקיואן ניסה ליירטם בטילי ספארו (סה"כ 4 טילים,ללא תותחים בf4), שני טילים החטיאו ומקיואן שניסה להיפטר מרודפיו עשה סלטה אחורית בפאנטום.ניצח בקרב וזכה למדליות יוקרתיות.היה למפקד הTop Gan הראשון.
M | 20.08.20
43.
בס"ד לוחמה נגד נ"מ וטילים
במלחמת וויאטנאם כמו במלחמת העולם השניה שלחו אלפי מפציצים לדרכם במטרת השמד הכל ובאופן של הפצצות שטיח.הראשונים להפגע היו הb17 הגדולים,האיטיים והמסורבלים מאות ואלפי מטוסים שחלקם הגיע ליעד וחלקם לא,נפלו במלחמת וויאטנם היו אלה הb52.אותו סיפור,אותה תוצאה(2% מטילים)גם במלחמת יום כיפור נשלחו מפציצים ליעדם,יותר קטנים,יותר מהירים,יותר מדויקים בהפצצותיהם ונפלו בדרךכמה?הרבה פחותכמה הועילו?הרבה יותראז בפעם הבאה צריך להשמיד נ"מ וטילים ע"י 1.תותחנים.2.חמקנים. מפציצים צריכים שמיים נקיים והפצצות מדויקות.
M | 19.08.20
34.
נו באמת
ספור ממש יפה, הקשר למציאות מקרי ביותר. היינו שומעים על הספור הזה הן בחיל האוויר והן בפרסומים תוך כדי השרות. מטוס פנטום שנכבים לו המנועים צולל מטה בכבדות ובמהירות. וו העצירה החלש יחסית לא יכול להחזיק את כובד המטוס. המבנה האווירודינמי של אף המטוס גורם להחלקת הוו. וו העצירה במידה ויעצר בחופה הקדמית ירסק אותה בסבירות גבוהה. בקצור אגדה יפה שיפה לספר אותה מסביב למדורה
טייס וותיק על פנטום | 10.02.19
31.
מקרה מפחיד
לא טייס/ת אבל יצא לי לשבת על הברכיים של טייס בעת הטסה ומצב חירום . קשה להטיס מטוס כמישהו מאחור דוחף את המטוס כשהוא פגוע וכלום לא מתפקד כל השעונים והמנורות מהבהבות ברעש צורם ומחריש אוזניים . פחד אלוהים ! לא מאחלת לאף אחד כזה מקרה מצוקה ועינוי - פרט לברכיים של הטייס כמובן שזה מנחם במשהו .......
לימור  | 10.02.19
26.
למס' 24, הנה ההסבר:
למטוסי קרב מודרניים יש חופת בועה, שהיא מעוגלת מכל עבריה. לפאנטום חופה בעלת מסגרת מתכת בחזית, שהופכת את החזית שלה למעין חלון שטוח. וו עצירה שרוחב ראשו 30 על 40 ס"מ בערך יכול לנוח על גבי השמשה. כשהמטוס הנדחף הוא עם מנוע כבוי, יכול המטוס הדוחף להטיס אותו כך, אם מצליח הטייס לבוא ולתת פוש בתכיפות גבוהה דיה. וזה מצריך אוויראות מדהימה
טייס משנה | 10.02.19
23.
לאמריקאים יש בעיה כל משפט שני הם אומרים* ההוראות בספר אומרות*
בעבר יצא לי להיות בקשר עם הצי ה6 והאמת אן דבר כזה לקחת יוזמה. כל שאלה שלי נתקבלה תשובה *בספר כתוב נקודה* לצערי הרב נכון ל מאה ה21 קציני צהל לומדים ונוהגים כמו האמריקאים אף אחד לא מעז לקחת יוזמה ואן גיבוי מ הקצונה הבכירה ו שלא לדבר על ההנהגה הממשלתית וחבל שכך
YL | 09.02.19
14.
האמת . לי קרה מקרה דומה פחות או יותר
נפגע לי המיכל דלק ומעשה נקרע ככל הנראה מגוף חד מתכת שחדר ועשה חור ענק במיכל דלק . כמובן שכל הדלק אזל בבת אחת ! ואי אפשר היה לנטוש את הגלגלים בשטח עויין למדינה (איזור שומרון בקרבת כפר ערבי פלסטינאי ) היינו זוג החבר נצמד לרכב שלי מאחור ודחף את הרכב שלי מאחור כ 17 ק"מ עד שיצאנו מאיזור סכנה נגרם נזק לטמבון מאחור חברת הביטוח סירבה להכיר ולשלם את הנזק במקום להודות לי שהצלחתי להציל את הרכב ולחסוך להם תביעה
שלומי  | 09.02.19
13.
3 ! כן וזה שהאוייב קוטל חפים מפשע בצד שלך
(או שאולי לא שלך) זה ממש לא מטריד אותך ??? ההסטוריה האנושית הוכיחה חזור והוכח ,שהמין האנושי פעל מכוח אחד בלבד והוא עיקרון הנבוט מלחמות נוצחו רק על ידי לקיחת מחיר בעורף!!! שום מלחמה לא ניתן לנצח ללא לקיחת מחיר אזרחי ,עם כל הצער שבדבר ואם זה האזרחים שלנו או של האוייב אני תמיד אעדיף את שלנו .
כן טייס | 09.02.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת