אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מאבדים את הצפון: שינוי בשדה המגנטי של הפלנטה מאיים על הכלכלה העולמית

17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
כיול מצפן אחת לכמה זמן זה לא "איום על הכלכלה העולמית"
זה לא חדש שמצפנים מגנטיים צריך לכייל. יש טבלאות שמראות בדיוק את הסטייה, הכל ידוע. אפילו במכונית שלי יש מצפן מגנטי, בתוך המראה. בספר ההוראות של המכונית יש את הפרוצדורה כדי לכייל את המצפן. בקווי הרוחב של רובנו הסטייה היא מינימלית, הבעייה היא בעיקר בצפון קנדה, וצפון אירופה.
טייס נמוך | 06.02.19
14.
חחח "חברה מסחרית ריגלה אחר חברה מסחרית אחרת"
"חברה מסחרית ריגלה אחר חברה מסחרית אחרת" שכח או לא יודע סדן שבכל מפעל יש משרד של המפלגה והממשלה הקומוניסטית. הטיעון הזה אגב תקף גם לגבי חברות אמריקאיות הפועלות במדינות אחרות, שידוע מזמן כי הן כלי שרת בידי אירגוני הביון האמריקאים. התחום שהיה אפור, בין ריגול תעשייתי לריגול מודיעיני אסטרטגי כבר מזמן לא אפור - זה הפך חד וברור. נראה כי בקרב אנשי תקשורת מי שבוחרים לעצום עיניים ולהשאר בצד הספקנים והתמימים.
אבי | 06.02.19
13.
לתגובה 9 - אלי - אתה פרנואיד - זו לא התחממות גלובלית ולא שמאל
איזה חלק ב"השינוי נגרם ע"י תנועה בתוך כדור הארץ ולא קשור למה שבני האדם עושים" לא ברור? בנוסף - נחמד שאתה משייך את הגישה המדעית לשמאל, אבל אני במקומך הייתי מתביישת על העדפת גישה שלא מתבססת על ראיות בשטח. ראיות כמו אלה שמראות איך הטמפרטורה הממוצעת בכדור הארץ עולה בצורה משמעותית מאז תחילת המהפכה התעשייתית, ביחס ישר לפליטת גזי חממה ע"י בני אדם - אבל כמו שאמרתי - זה לא רלוונטי לשאלת הצפון המגנטי.
יסמין | 06.02.19
11.
כתבה גרועה שמזלזלת בקורא עם ידע מינימלי בנושא
יש רק שנים, הצפון הגיאוגרפי - ציר סיבוב כדור הארץ סביב עצמו. הצפון המגנטי - הקוטב המגנטי הצפוני של כדור הארץ. הראשון הוא מוחלט ולא משתנה והשני משתנה ללא הפסקה אבל בצורה שלא משפיע על המנווט הממוצע. מצפן יראה את כיוון הקטבים בכל מצב. מערכת הצפנה מבוססת ג'ירוסקוף דורשת כיול מחדש בכל פעם שמפעילים אותה. וניווט GPS מונחה ע"י מערכת לויינים שתלוייה רק בעצמה. מנווט בים יסתמך קודם על הGPS, אחריו על הג'יירו ורק אחרי ששניהם לא יעבדו יפנה למצפון, במידה שגם הוא לא יעבוד, ינווטו באמצעות הכוכבים כמו הוויקינגים.
ניר | 06.02.19
4.
לגבי בעיית ניווט ימי - שטות
כל הספינות מסחריות מסתמכות כודם-כל על מערכת GPS, ויש להם תמיד כמה כאלה. בנוסף הם משתמשים למצפן ג'רו, שלא תלוי בשדה מגנטי. מצפן מגנטי אף פעם לא נותן תוצאה מדוייקת, במיוחד על ספינות מתחת גדולות, כי הוא מושפה משדות שנוצרות על הספינה עצמה (דביאציה). השגיעה של מצפן מגנטי מגיעה לאסרות מעלות בגלל זה! מה כן, שבכל המפות ימיות מתחשבים בתזוזה של קוטב מגנטי (וריאציה) ואם יהיה שינוי חזק, צריך רק פעם בשנה לשנות את קופיצינת הסטיה.
אדם | 05.02.19
3.
ניווט בעזרת מצפנים נעשה לפני המצאת הג'ירוסקופ (לפני כמאה שנים). כיום בנוסף על GPS משתמשים
במערכות ניווט אינרציאליות (המבוססות על מדי תאוצה וג'ירוסקופים) כך שהחשש בכתבה מתאים לאמצעי הניווט הפרימיטיביים (מבוססי מצפן) שהיו לפני יותר ממאה שנה - ואין כל צורך לעשות כותרות מטופשות !
מישהו | 05.02.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת