אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בעיית הטרמפיסט: למה הישראלים לא התאהבו בקארפול

163 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

163.
הפתרון היעיל הזול והמהיר לכל בעיות התחבורה SAM-WAY
הפתרון היעיל הזול והמהיר לכל בעיות התחבורה למי שחשוב/ת לו העתיד של הילדים, הסביבה , והמחר יבחרו לנסוע אתנו בנסיעה המשותפת. מאתנו שנוסעים באותה הדרך עם SAM-WAY אנחנו הרי נוסעים כולנו ביחד "באותה הדרך" בעזרת אפליקציית SAM-.WAY אנחנו מודעים לסביבה, לעתיד ילדינו ,ולגודש בכבישים אז מהיום לא רק מדברים אלה עשים ומורידים את אפליקציית שיתוף התחבורה ומשתמשים בפתרון הכולל והחינמי לנסיעה משותפת לאנשים, וסחורות. קדימה לנסיעה משותפת
אכפטניק | 16.01.20
156.
נובע ממס הדיור (שקר שיווק הקרקעות)
הכל מתחיל ונגמר במס הדיור שמתיל ב-250% ממחיר ריאלי של דירה. מחייב את כולם לצאת לעבודה כדי לשלם את המשכנתא שהיא המס. ביטול המס יוריד את הביקוש לעבודה וממילא יפחית את הגודש. על הדרך מדינת ישראל תרוויח השקעות על בסיס ירידת הביקוש לעבודה וירידת שכר בעקבותיה. כל סיפור אחר אינו כלכלי ומספיק לראות את האוטובוסים הריקים החל מ-09:00 בבוקר ואת אלה שעומדים כל היום בחניונים.
אלף | 09.02.19
151.
אמלק; למה לא חולקים נסיעה? כי העלות (התעסקות, התחייבות וזמן) רבה מהתועלת (כיום- החזר חלק מהדלק)
מה הפתרון? להעלות את התועלת. בהרבה- עשרות ש"ח לנסיעה. - נניח, אם עובד יוכל לקבל אחזקת רכב *בלי להחזיק רכב* ולהתחלק בהן עם מי שמסיע אותו לעבודה. - אם מגרש חניה יישמר לחולקי נסיעה (נניח, שער שנפתח רק בהעברת שני כרטיסי עובד).
נתנייתי | 08.02.19
149.
רכב-חברה ואטובוסים בפריפריה
לא התייחסו בכלל לרכב-חברה, תופעה שגורמת להרבה ישראלים שלא יהיה להם אכפת כמה קילומטראז' הם עושים ואם הם לבד ברכב. לא הבנתי את הפרס לרכב עם 6 אנשים ומעלה - איזה רכבים כאלה יש??? מה לגבי אוטובוסים בפריפריה שלפעמים נוסעים בהם מעט אנשים, אך עדיין חיוניים?
אחת שחושבת | 07.02.19
147.
1.ישראלי מרגיש פראייר שנדחפים לו לרכב,2.חשש מהטרדה/פיגוע
אני מכיר המון גברים שהפסיקו לקחת טרפיסטים מהחשש לתביעה על הטרדה מינית. זה לא שווה את הסיכון. במקרה של טרמפ לגבר,זה בקלות יכול להיות היום האחרון שלך בחיים...ותקבל דקירה בגרון. אנחנו לא דנמרק,שהדבר הכי קריטי שקרה שם,היה הפגנה של הBDS. כואב לי,הייתי יכול לקחת מלא אנשים כל יום..אבל אין סיכוי שאני מעלה מלבד חברים קרובים ומשפחה.
נמרוד | 07.02.19
145.
פיתרון מיידי לפקקים - uber מסובסד בשעות העומס
אם המדינה היתה לוקחת 0 מיסים על נסיעות בין 7 ל10 בבוקר לנהגי מוניות ופותחת את כל שירותי האובר וליפט למיניהם מידית עם אותה הטבה - נסיעה לעבודה היתה עולה 15 ש"ח. אפשר היה להכריח שיתוף של 2 נוסעים לנסיעה מוזלת כזו( לא חייבים להכיר ולדבר איתם, ממש כמו מונית)" ותאמינו לי שכולם היו מחליפים את המסלול הקבוע שלהם במונית קבועה שלוקחת חצי מהזמן.
שניר | 07.02.19
142.
לדעתי הפתרון הזמני הוא הוזלת מוניות
אם נסיעה במונית היתה עולה בממוצע 10 שח היו על הכביש לפחות 30% פחות רכבים. מסכנים נהגי המונית מטילים עליהם מלא עלויות, במקום לעודד אותה. הייתי נותן מענקים מוריד מיסים לנהגים בתמורה להוזלת הנסיעה ב70%. במצב הנוכחי נהגי המוניות יותר שורפים דלק מאשר עובדים ביעילות. נסיעה אחת מפצה את כל הזמן שסתם עשו דווארות. חבל.
אמיר | 06.02.19
139.
הפתרון היחידי :אפליקציית שיתוף נסיעות חכמה Same-Way
הפתרון היחידי :אפליקציית שיתוף נסיעות חכמה ,אפקטיבית, שמאגדת בייחד: נהגים, נוסעים שהם שיכולים להרוויח גם כשליחים ( בלי בעיית רגולציה) ושולחי המשלוחים, וכולם באפליקציה אחת, ושיודעת לספור את מספר האנשים ברכב . Same-Way משתפת טרמפיסטים, נהגים, שולחי המשלוחים, והשליחים, ומסיעי המשלוחים , וכולם על אותה הדרך עם Same-Way רכב אחד או נוסע אחד יכול להוריד/לחסוך עד 4-5 מכוניות בכביש !
אכפתניק | 06.02.19
138.
הפתרון בכלל לא קשור למצב התחבורה
לא נת"צים ולא אוטובוסים ולא קארפול. פשוט מאוד - עובדים שאין להם סיבה להגיע לעבודה (שעבודתם אינה דורשת ציוד מיוחד, מכונות, סיווג או כל דבר מהסוג הזה) שיעבדו מהבית!! 2/3 מעובדי המשרדים יכלו בשקט למלא את האקסלים שלהם גם מהמיטה ואת שיחות הועידה לעשות מהשירותים. פשוט מאוד וגם יפתור מיליון בעיות אחרות. סתם הרגל מטופש...
תתעוררו כבר | 06.02.19
136.
ניסיתי קאר פול של וויז ואני לא חוזר על זה
הייתי צריך לנסוע מחיפה לתל אביב והוויז מצא לי בחור מקיסריה לאסוף. ברגע האחרון השתנו לי התכניות והייתי צריך להישאר בחיפה, אבל יצאתי בכל זאת כי התחייבתי לו. הגעתי למקום (סיבוב של 15 דקות מהמסלול) וחיכיתי. אחרי 5 דקות שלחתי לו הודעה - הוא לא ענה. 10 דק' נוספות ועוד הודעות והוא לא עונה. התקשרתי אליו והוא אומר לי "אה, בסוף יצאתי לבד". אז גם בזבזתי את זמני, גם שיניתי תכניות, גם התעצבנתי ולא קיבלתי אפילו פיצוי סמלי. מאז אני לא מנסה שוב.
סטודנט | 06.02.19
134.
שעובדי המדינה כולל השרים יהוו דוגמה ראשונים
העיקר חכים ושרים נוסעים לבדם בשיירה של כמה רכבי ליווי ועוד מדגמים זוללי דלק. ומשרדי ממשלה שחתמו חוזים על חכירת חניות במקומות יקרים ועם תחבורה ציבורית כגון בפרויקט הכניסה לעיר בירושלים. פשוט חוצפה
שוב מעמד הביניים יידפק | 06.02.19
132.
התחבורה הציבורית מתוכננת ע"י אנשים שלא משתמשים בה
בתור נוסע בתחבורה הציבורית, אני יכול להגיד שאפשר להגיע כמעט מכל מקום לכל מקום, אבל: 1. בזמני נסיעה גבוהים בהרבה מברכב פרטי, בעיקר בגלל זמנים בין אוטובוסים ותכנון לקוי של קווים (למה אוטובוס לתחנת רכבת צריך לעבור מסלול פתלתל בשלוש שכונות?). 2. יש מקומות בהם אוטובוס נוסע בין שתי נקודות רק 3 פעמים ביום לכל כיוון (בבוקר כיוון אחד, ובערב - בחזור). 3. בימי הקיץ או ימים גשומים ממש לא ריאלי להשתמש בתח"צ.
אלי | 06.02.19
128.
ה-Car Pool לא תופס גם בארה"ב. מניסיון. הנתיב ששמור למכוניות עם יותר מנוסע אחד נותר שומם
וסתם גורם לעומס יתר על שאר הנתיבים כשמידי פעם מתגנבים אליו מכוניות עם נהג בלבד. הפתרון היחידי הוא שיפור של התחבורה הציבורית ובעיקר הרכבת. אבל כששר התחבורה אומר בראיון לשרון גל בתוכנית אנשים שהפתרון היחידי לעומסים ברכבת הוא- הזמנת מקום מראש! במקום- הוספת קרונות ושיפור תשתיות והנגשת תחנות רכבת לתוך מרכזי הערים כמו שהמצב בתל אביב- אז אין הרבה תקווה לשיפור. הבנתם?! בקרוב נצטרך להיערך לנסיעה ברכבת שבועיים מראש כי יהא צורך להזמין מקום מראש. כך לדברי ישראל כ"ץ שעוד נבחר למקום שני בפרימריז. אין תקנה למדינה כי אין תקנה לעם.
גלי | 06.02.19
114.
הכל בסדר
אני נוסע ומגיע תמיד בזמן לכל מקום ומהר. מי שאוהב לבזבז את חייו ברכב אולטרה גיפ שיאכל כובעו בזמן שאני עוקף אותו והרוח פורעת את שערי והשמש מחייכת אלי מבעד לעננים, וריח הגשם מתחלף במהירות בכל שניה בחלל הצר בקסדה שלי. מערבולות רוח מלחחות את עיני לדמוע ולא מעצב. טעם החיים.
אופנוען | 06.02.19
108.
הבעיה היא לא ציבור הנהגים, הבעיה היא 120 חברי כנסת ש
לא מבינים או שלא רוצים להבין שמה שמעניין את הציבור זה להגיע ליעד במהירות, נוחות ובעלות נמוכה וזה יהיה אפשרי אך ורק בהשקעות ענק בתחבורה ציבורית. ושיפסיקו להאשים את הש.ג. ובתכלס למדינה יש אינטרס ברור להמשיך לחלוב את הפרה כמה שיותר זמן.
אלי | 06.02.19
106.
חוקרים הזויים. מעולם לא ניסיתם את זה בעצמכם נכון?
ניסיתי את הזוועה הזו פעם אחת ולעולם לא אנסה שוב. נרשמתי לשירות, בניתי מסלול, האפליקציה ציוותה לי מישהו במרחק 5 דקות הליכה ממני. הוא כמובן התייחס אלי כמו הנהג האישי שלו, כשאמרתי לו שיגיע אלי הוא סירב ולי לא היה נעים לבטל לו אחרי שכבר הסכמתי ואז נסעתי אליו מה שהוסיף לי 15 דקות לסיבוב, טוב לא הכי נורא בעולם. כשהגעתי אליו הוא כמובן אפילו לא התכוון לחכות לי למטה למרות שידע בדיוק מתי אגיע, התקשרתי וקיבלתי בתגובה "אה כן אחי שניה אני יורד", ירד אחרי 7 דקות. תוצאה? חצי שעה איחור לעבודה. חוויה נפלאה שלעולם ובשום מחיר לא תחזור על עצמה.
שם שם | 06.02.19
102.
ההכנסה השניה בגודלה של המדינה היא ממיסים שקשורים לרכב, ולכן הבעיה לא תפתר.
קשה להשתקם מההתמכרות הקשה של המדינה מהכנסות מיסוי רכב, חלפים, דלק, חניה - ועוד ועוד. ולכן, אין לממשלה ולפקידות אינטרס במתן פתרון. למי שלא הבין - ממשל זה כמו ביזניס. איזה חברה תסכים לחדול מפעילות שמיצרת הרבה מאוד הכנסה? אז כדאי שתחשבו על זה בפעם הבאה שאתם בוחרים במפלגה. או לחילופין לצאת להפגנות כדי לשנות את רוע הגזירה.
משה | 06.02.19
101.
אני דווקא נסעתי בקארפול ואספתי נוסעים בקארפול
והיה יופי של חוויה , לשוחח עם עוד אנשים בשעות הבוקר בבוקר בדרך כלל אין בעיה בין אם מסיע או נוסע כולם יוצאים פחות או יותר באותם שעות. הדרך חזור קצת יותר קשה כי השעות הם אחרות , למשל אני הייתי צריך להתאים את עצמי לנסוע עם אמא לילדים שאוספת אותי בשבע בבוקר וחוזרת ב 15:30 וחצי והייתי צריך להתאים את עצמי . אם הייתי נדרש להישאר בעובדה עוד שעות כנראה שהייתי נאלץ להשתמש בתחב"ץ . אבל סה"כ , הרעיון לא רע בכלל ועובד יפה. אני גר בהרצליה וועבד בת"א רמת החייל.
גלעד מנחם | 06.02.19
100.
ל-75
אבי, למה להוציא את המרמור הזה על התושבים המסכנים. הרי על מי שאתה צריך לכעוס זה רק על מדינת ישראל הנחמדה שלנו, שלא דאגה לתחבורה ציבורית במקום להקמת עוד ועוד כבישים. מה לעשות, אנשים רוצים את הפרטיות שלהם ברכב. אם היתה רכבת נורמלית/תחתית כמו בכל מקום בעולם אז היתה לנו אפשרות בחירה
יוסי | 06.02.19
99.
תפסיקו לחפש פלסטרים ותתחילו לבנות רכבות!
בתוך השכונות! ומחר! אין זמן אחר! לא יעזרו נת"צים ולא יעזרו רכבים שיתופיים די לשטויות. הממשלות לדורותיהן נרדמו ועכשיו כולם אוכלים את הלקרדה הזו ומחפשים כל מיני פתרונות לא ישימים והעיקר שמיסי הדלק ימשיכו לחגוג. חחח עושים פריימריז ובחירות והמדינה נראית גרוע מיום ליום זה מדהים. ומה אם בן אדם הוא פרילנסר?? מה הוא יכול לעשות עם רכב שיתופי?? צריך רכבות והמון כאלה ובתוך השכונות לא 20 דקות ממקום המגורים שלך. אם היה צדיק בסדום בממשלות הנבובות שלנו שלא דואגות לאזרח שעושה את זה הוא היה מרוויח את פתק ההצבעה שלי. אבל אין כולם שקועים בתוך...אלוהים יודע.
עכשיו! | 06.02.19
97.
מה רע באובר? חסמו אותו ומחפשים שטויות. כנסו
הקארפול של וויז לא משתלם לנהגים כי תמורת שקלים בודדים צריכים לוותר על הנוחות אבל אם אחד שנוסע ממילא לעבודה יוכל לאסוף דרך אובר או וויז 3 אנשים או יותר ולגבות מכל אחד 20-30 שח זה משתלם ועוד איך ושווה לוותר על הנוחות. גם לטרמפסטים שווה תמורת 20-30 שח לוותר על הרכב אם מגיעים בדיוק לעבודה וגם לא צריך לחפש חניה. ובא לישראל הגואל. רק שמחפשים לחפור לנו בכיס ולא לעזור לנו בפקקים
דוד | 06.02.19
96.
כש WAZE CARPOOL לקחו 7 שקל - נסעתי עם זה
אבל כשהם הקפיצו מחיר - הפסקתי כי זה כבר נהיה לא משתלם. באופן כללי החיסרון הוא הצורך לתאם זמן בצורה מדוייקת. וגם הצד השני עלול להבריז מדי פעם אפילו מבלי להודיע ואז אתה די תקוע. אבל אם המחיר של 7 שקל יחזור, למשל במימון הממשלה - אשקול לחזור ל CARPOOL. המתחרים - MOOVIT - עוד יותר גרועים. המודל שלהם אומר שהנוסע צריך ללכת ברגל 3 קילומטר כדי להגיע למקום שממנו יוצא הנהג בעוד שעתיים. ולשלם על התענוג עוד יותר מהמחיר המוקפץ של WAZE CARPOOL.
טרמפיסט לשעבר | 06.02.19
95.
לעודד רכישת דו גלגלי + הוזלת הביטוח!!!
למה המדינה נלחמת בעישון סיגריות כאשר הרכבים מטנפים את האוויר? מישהו ניסה פעם לצאת להליכת ספורט בת"א או כפר סבא? מקבלים שם סרטן ריאות רק מישיבה בתחנת אוטובוס! המדינה צריכה לעודד אנשים לעבור לדו גלגלי, במיוחד בערים, אנשים לא צריכים ג'יפונים כדי לנסוע 10 דקות בעיר, והכחמים בינינו כבר מזמן הבינו את זה (אפשר למצוא קטנועים חונים בתחנות רכבת וכל היעוד שלהם זה לנסיעה של 5 דקות ביום מהתחנה לעבודה וחזרה, כנ"ל אופניים), אבל לישראלי הממוצע קר מידי, או חם מידי, או שהוא סתם מפחד מדו גלגלי, אבל ביום שבו יאסרו כניסת רכבים לערים הגדולות זה יהיה היום בו בעיות התחברוה בישראלי יפתרו ברובן!
אנדרי | 06.02.19
94.
רק תחבורה ציבורית בשבת
זו הבעיה, זו הסיבה. כשחילוני יודע שבלי אוטו הוא אפילו לא מגיע להורים שלו בשישי בערב הוא יחזיק רכב. אם הוא כבר משלם על רכב הוא יסע בו. קארפול לא יעבוד בגלל השנאה הסמויה שלנו. אף אחד לא רוצה לנסוע עם מישהו שהרגע עישן ומסריח או שומע מוזיקה לא נעימה בווליום וכו. זה עובד רק עם אנשים דומים שעובדים באותו המקום ובשביל זה לא צריך אפליקציה. אם כבר הנתון המעניין זה הירידה בהסעות של מקומות העבודה. אולי שם קבור הכלב?
יובל | 06.02.19
92.
אוטובוס אוטונומי ויותר נתצ
היום רבנים מאשרים מעליות שבת וכול,,,,אוטו אוטונומי יוכל לקבל היתר שבת - להציף אותם הם יוכלו לעבוד על סמך קריאה באפליקציה- הענין שהלוביסטים יתנגדוו והרבנים יחשבו שזה לא תקין ובנתיים עיריות יוסיפו בניינים וכבישים ישארו מוגבלים --וכמובן לאסור רכבים ציבוריים ומשאיות מעל 20 שנה לנסוע על הכביש,,,,עוד כמה שנים נאלץ לעבוד מהבית - פה כבר יהיה פקק אחד מצפון לדרום
נהג | 06.02.19
91.
זה אותו סוג חוצפה כמו 'אל תגיעו לחדר מיון' ו'אל תסעו ברכבת בבוקר'
במדינה מתוקנת לא כופים על אנשים לנסוע עם זרים. במדינה מתוקנת יש תשתיות תחבורה נורמליות. החוצפה ועזות המצח של לדרוש מאנשים לרדת באיכות החיים ובנוחות בגלל כשלים של ממשלות ישראל מאז ומעולם - פשוט לא נתפסות.
סיגל | 06.02.19
90.
Uber Carpool
בגלל שנהגי המוניות לא מוכנים לתחרות אין פה UBER. עם Uber Carpool אתה משלם מחיר ממש זול על נסיעה כמעט כל אחד יכול להיות נהג וזה פשוט מעולה. למה המדינה לא מאשרת להם לעבוד פה? בארה"ב זה עבד ממש מעולה חוסך את הצורך ברכב פרטי וכמות הנוסעים בכל רכב גדלה והמחיר משתלם.
פתרון זמני מעולה | 06.02.19
88.
הפתרון - עבודה מהבית יומיים בשבוע
כל חברה תקבל מהממשלה הקצאה של שלושה ימי עבודה במשרד ושני ימי עבודה בבית. הפקקים יעברו מהכביש לאינטרנט, אבל שיפור תשתיות אינטרנט הוא פשוט בהרבה משיפור תשתיות תחבורה. הפוטנציאל להורדת עומס הפקקים הוא כ-40% (קצת פחות כמובן, כי יש עבודות שלא ניתן לעשות מהבית).
ברק | 06.02.19
86.
די כבר עם התוכניות של "מס נסועה" וכד' - שוב רוצים להפוך את הרכבים לפריבילגיה של השכבות הגבוהות
נמאס כבר מהתוכניות לגביית מס נוסף על נסועה, ולמעשה לגרום לכל השכבות החלשות שנוסעות ברכב לעבור לתחבורה ציבורית, כדי שלשכבות הגבוהות היכולות לשלם את המס יהיה כביש נקי מפקקים. אם אין פתרון לפקקים - שכולם יעמדו בפקקים!! לא ייתכן ששוב ידחקו את השכבות החלשות למצב תחבורתי בלתי נסבל של עמידה בתחנות אוטובוסים בחום ובקור, ולהיות נתינים לחסדי השירות של חברת האוטובוסים.
אליהו | 06.02.19
77.
ניסיתי את הפיצ'ר בוויז - לא תודה
סדר היום שלי די קבוע, אני יוצא כול יום באותה שעה (10 דק' לכאן או לשם) וחוזר באותה שעה (ב 95% מהמקרים) אידאלי לקחת איתי עוד נוסעים (ולא לקחת 3 טרמפיסטים זה מופרז אני לא נהג הסעות. אז נרשמתי לשרות של וייז והוא ישר ציוות לי משהי שזה מתאים לה, אבל מה? היא לא מסוגלת ללכת 5 דק' אני צריך להכנס לקחת אותה מהבית ולהוסיף 15 דק' למסלול שלי, לא תודה. גם ככה אני מספיק בפקק. אני לא יודע אם זו בעיה בוייז או עם הנוסעת אבל אני מגדיר מסלול, הטרמפיסטים צריכים ליישר קו איתי ולא ההפך, אני לא נהג שלהם, לא צריך ש"יעזרו" לי לשלם על הדלק אין לי בעיה לקחת אנשים, אני ממש בעד אבל הם נוסעים איתי ולא ההפך.
רמי | 06.02.19
76.
זה מתאים יותר לעובדים במקום ציבורי/הסתדרותי ולא במקום פרטי
כשאתה במקום ציבורי/הסתדרותי אתה מתחיל את היום ב8 בבוקר וכולם מסיימים את העבודה ב15:00 בצהריים. במקום פרטי זה לא ככה..אתה מתחיל את היום ב9 בבוקר ולא יודע מתי תסיים. בנוסף לזה - יש פיזור ילדים בבוקר לגנים ,התעכבויות מסויימות..אני לא רוצה שמישהו יחכה לי או אמי אחכה למישהו אחר לטובת קארפול בבוקר. לפעמים הילדים חולים ומשהו יכול להשתבש. בנוסף לזה -אני לא רוצה לקחת אחריות על החיים של אנשים אחרים. אם חס וחלילה יש תאונה - אני לא רוצה להרגיש אשמה כלפי חיים של אחרים.
תומר | 06.02.19
75.
כל עוד אין תחבורה ציבורית בשבת וחג...
אין על מה לדבר בכלל על "התמכרות" לרכב פרטי. לא לטייל עם הילדים בשבת? לא לארח ולהתארח בחגים? על מה בדיוק אתם מקשקשים? וזו הבעיה: אם אני נאלץ להחזיק ברכב, אז אני כבר משתמש בו כל יום. דלק זו רק הוצאה אחת, יש הוצאות סטטיות שקיימות גם אם לא נוסעים: מימון, אובדן ערך, ביטוח, טסט טיפולים תקופתיים וכו.. כמו כן: לא רוצה אף אחד שאני לא מכיר אצלי ברכב, בבית, ביקב או בגורן.
עמי הדרומי | 06.02.19
74.
אספר לכם למה אני לא אחלוק רכב ולא אקח טרמפיסטים, מניסיון הם מכתיבים לנהג איזה מוסיקה וכו'
יום אחד בנוסעי לירושלים לקחתי 2 חיילים מטרמפיאדה בדרך. הם התמקמו במושב האחורי ומיד הניחו רגליים נעולות בנעליים צבאיות על גב המושבים הקדמים, בקשה להורידם נתקלה בהמהום. ואז באה השאלה - אפשר לעשן, התשובה - לא. קולות מרמור. ואז הם אמרו "יאללה תחפפי את המוסיקה הזאת". כשהתקרבתי לטרמפיאדה הבאה בה עמד שוטר צבאי, עצרתי את הרכב נגשתי לשוטר ובקשתי שיוציא את החיילים מרכבי. זה עדיין לא מנע מאחד מהם לבעוט ברכב
מיכל | 06.02.19
68.
תחבורה ציבורית ב-ח-י-נ-ם
והמון אנשים יעברו להשתמש בה אפילו אם היא רחוקה מלהיות מושלמת. זה כמובן לא אומר שצריך וחייבים לשפר אותה. את התקציב לזה אפשר להשיג ע"י הסטת תקציבים ממקומות שלא ידרשו יותר, כמו מערך האכיפה ומערך התשלום. חוץ מזה תידרש הרבה פחות השקעה במחלפי ענק, יהיה חיסכון ענק בתקציב הבריאות (פחות זיהום אוויר ופחות תאונות דרכים) והפריון יעלה כי יהיו פחות פקקים
ניר | 06.02.19
67.
בפעם המליון, כל עוד אין תחבורה ציבורית בשבת, אנשים חייבים לרכוש מכוניות
בפעם המליון, כל עוד אין תחבורה ציבורית בשבת, אנשים חייבים לרכוש מכוניות, וכל מי שרוכש מכונית, ישתמש במכונית גם בימות השבוע. הפתרון הוא קודם כל תחבורה ציבורית טובה 27x7 ולאחר מכן אנשים יבצעו מעבר. משום מה גם האוצר וגם הכתבים למניהם, קודם מקדמים מקל, ומבטחים גזר (שלא יגיע), במקום לבצע בסדר ההגיוני של לספק גזר, ולקוות שלא יהיה צורך במקל. צריך להבין: 1. האוצר עושה כסף ממכוניות, אין שום סיכוי שיוותר על הכנסה, היום זה חיוב מכוניות חשמליות לפי קילומטרים בכדי לא להוריד את ההכנסות במעבר אל מכוניות אלו ואיבוד הכנסות ממסים מטורפים על דלק, מחר זה יקור התחבורה הציבורות בשל אובד הכנסות ממכוניות. 2. תחבורה ציבורית בשבת היא אנומליה ישראלית, כל מודל שמנסה להשוות את ישראל למדינות אחרות, לא לוקח בחשבון סעיף זה, ולכן מגיע למסקנות שגויות. לא יהיה מעבר לתחבורה ציבורית כל עוד בימי שבת האנשים יהיו בעוצר. כה פשוט, כה מתסכל.
אני | 06.02.19
66.
איכשהו הפתרון בארץ הוא תמיד לשים עוד מס ולחסום עוד נתיב
זה לא יעזור הפתרון הוא אלטרנטיבה סבירה. יש לי אוטובוס ישיר לעבודה כמעט ליד הבית (5 דק הליכה מהבית) ניסיתי. באוטובוס לוקח כמעט שעה, במכונים 20 דקות. מה ניראה לכם שאני אקח? כאשר לאוטובסו ייקח 30 דקות זה יהיה מעניין, לא לפני.
המיואש | 06.02.19
64.
לא יעבוד אף פעם בארץ!!!!
בגרמניה או ארה"ב בנאדם יוצא לעבודה ב 7:30 וחוזר ב16:30 קבוע במשך 20 שנה. אצלנו אין שני אנשים שגרים באותו איזור, שיוצאים יחד באותו היום, באותה השעה באותו כיוון וגם חוזרים ככה. לכולם יש מה לעשות באמצע היום (לסדר בביטוח), הסבר טוב למה יוצאים היום בעשר (הילד בקופ"ח), חזרה דרך דודה שלי כי יש לה אירוע ואני אוסף את אשתי מאירוע ביבנה. אי אפשר לסמוך על נסיעה משותפת לחלוטין. מצד שני רכב זה זול- שימו 200 ש"ח חניה ליום, אגרת גודש, תכפילו את העלות של רכב במשכורת ואולי לא יהיה כדאי לבוא ברכב והחלופה הציבורית או השיתופית תהפוך לאטרקטיבית יותר והכי חשוב!!!!!! לייצר תחבורה ציבורית טובה ונורמלית ולא כדי להגיע מראשון לת"א צריך לנסוע לרכבת, רכבת שלא תמיד מגיעה, נסיעה בעמידה, מונית בת"א שהיא מוות בפני עצמו והכול הלוך חזור ובסוף הכול יותר יקר ב100 ש"ח הלוך חזור מלנסוע באוטו שנכון גושר גם לעמוד בפקק, אבל בשקט ולשמוע פודקאסט מעניין. בלי טובות של אף אחד כל אידיוט יודע שמערכת השיקולים היא כסף, נוחות ויכולת קיימת. בזה תטפלו
ישראל הלא נוסע | 06.02.19
63.
האושר שבמכונית פרטית
אני עכשיו בת 80. אחרי שאספתי פרוטה לפרוטה, סוף-סוף יכולנו לקנות מכונית לעצמנו. דוגמא של שיא האושר: יש לי למשל תור אצל הרופא בשעה 17:00. יוצאים מהבית ב-16:30, מגיעים 5 דקות לפני התור. נכנסים. בדרך כלל, זה לוקח לי כ- 10 דקות להשמיע מה מטריד אותי, הוא (או היא) בודק אותי, כותב את מסקנותיו ואני בבית בחזרה, כבר ב- 17:15. אף פעם בחיים לא היה לי לוקסוס כזה. לא שברתי לי את הגב בהמתנה אין סופת, על ספסל קשה, לא חיכיתי לשום טרמפ הביתה. ולא הייתי תלויה בתור של השכנה כדי שיסיעו אותנו יחד הביתה. בשבילי, זה שיא האושר. ואני לא אוותר על זה.
Elena | 06.02.19
61.
התנהלות הממשלה
בנושא התחבורה הציבורית והפרטית בארץ, היא ברמה של ניהול חנות מכולת. הממשלה מעוניינת למקסם הכנסות ממגזר הרכב הפרטי ולהשקיע את המינימום במגזר הציבורי. זוהי למשל הסיבה העיקרית ל"חוסר היתירות" עליה מדבר מנכ"ל הרכבת. כדי לצמצם, למשל, את ריבוי הרכב הפרטי, הגורם מספר 1 לצפיפות בכבישים, יש להגביל את יבוא כלי הרכב החדשים ביחס למספר הרכבים הנגרעים מהשוק, למשך 3-4 השנים הקרובות. זה גם יעלה את הגיל הממוצע של הרכבים הנעים בכבישים ויתרום להעלאת הבטיחות. ניתן גם לקשור את גובה אגרת הרישוי השנתית לרכב בנסועה שהרכב מבצע במשך השנה. נסע יותר? ישלם יותר. אין סיכוי ששתי הצעות אלה יתקבלו כי הן עלולות לפגוע בהכנסות מהפרה החולבת התחבורתית, ואנחנו נידונים להמשיך ולבזבז זמן ומשאבים ברכבינו.
אבי | 06.02.19
58.
תחבורה ציבורית בשבת
הישראלי צריך את הרכב לנסיעה בימי המנוחה כשאין תחבורה ציבורית. (לדתים יש פחות רכב פרטי). ואז אם כבר יש לו רכב אז יסע בו גם לעבודה. זאת הסיבה לגודש בכבישים לתאונות ולזיהום האויר הנורא במרכז (רואים את הענן כשיורדים מההרים לכוון גוש דן ). ולבזבוז המליארדים על תשתית התחבורה שאף פעם לא נגמרת. אם נתעקש על זה זה יקרה. ממילא עשרות אלפי המכוניות הפרטיות שמתרוצצות בכבישים בימי המנוחה הם תחבורה ציבורית.
י"ע | 06.02.19
51.
אוסף של חוקרים הזויים וממשלה רקובה
שום דבר לא פשוט אבל עם ישראל היקר מבין מצויין טכנולוגיה וחינוך דרך הרגליים. טכנולוגיית קאר פול קיימת מזמן בישומונים. מה שצריך מייד זה לעבוד בשיטת קנס/פרס מפלצת ציי הרכב והליסינג צריכה לשלם או לשנות כיוון לקאר פול חנייה בחברה (מוצר שווה כסף בכל עיר) תמוסה למעט קאר פול אגרת גודש קטנה למעט שלשה ברכב ומעלה שתממן את הפרס לחובבי הקאר פול. בנוסף הרחבה מיידית של נתצ"ים לפי תוכנית קיימת ותוספת המימון גלומה בכסף החדש שיתקבל מהנהגים שאוהבים לנסוע לבד. כמובן שנהגי קאר פול ינהו מלבד פטור בכל נת"צ וזכות חוקית לגבות תשלום - גם מנקודות זיכוי בהתאם לרישום של הנסיעות שלהם בקאר פול (כל הטכנולוגיה קיימת וזמינה) ובקיצור הכסף מדבר. למי שלא ברור- הקטנה של 20% מנפח התנועה המטורף בבוקר לגוש דן משמעותה קיצוץ של כמעט מחצית מהזמן בפקקים בכניסה לת"א ונתיבי איילון הסתומים- מהפכה אמיתית בה המקל והגזר ינצחו כמו תמיד ורק אם הפוליטיקאים העלובים לא יתערבו.
ערן | 06.02.19
49.
בחיים לא הייתי הולך על זה, מהסיבות הבאות:
1. אני לא סומך על אף נהג פה חוץ ממני. נהגים ישראלים לחוצים, ממהרים, לא עירניים, נצמדים ועוד ועוד. 2. אני רוצה להעביר את הנסיעה עם המוזיקה שלי בכיף ובווליום שבא לי. בנסיעה שיתופית יש הרגשה שצריכים לדבר, הרגשה מעיקה כשלעצמה ואי אפשר לשמוע מוזיקה בכיף.
אורי | 06.02.19
47.
עיניים גדולות
רק בארץ יש לפוליטיקאים עיניים גדולות, לחייב 4 אנשים (או 6!!!!) כדי לא לשלם על נתיב מהיר או נת״צ או אגרה, ימנע כמעט לחלוטין את השימוש בזה. למה לא לאמץ את מה שמקובל בארה״ב, לאפשר שימוש בנתיבים המהירים (נתיבים רגילים, עם סימון מיוחד שמותר לנסוע בהם בשעות העומס רק לרכבים עם 2! נוסעים או יותר? להרגיל את האנשים שנוסעים לבד, למצוא עוד שותף אחד, הרבה יותר קל מאשר להרגיל אותם למצוא עוד 4 או 5 אנשים, והרבה יותר אנשים יאמצו את הפיתרון. בנוסף, לא צריך לבנות נתיבים מיוחדים, או לגזול נתיבים ממי שלא יכול להרשות לעצמו לשלם, אבל כן לגיטימי, לדרוש ממנו למצוא שותף אחד לנסיעה בשעות העומס
טל | 06.02.19
46.
לא נהג מונית
הכותב משוכנע שהסיבה שלא נוסעים ביחד ארבעה אנשים היא "סוציומטיות". נו באמת... לא רק שקשה למצוא ארבעה נוסעים מאותו אזור לאותו אזור (אפליקציה יכולה לעזור), זה גם לוקח זמן. הרבה זמן - מוסיף דקות יקרות, לחץ ואי ודאות בהתחלת הנסיעה לאסוף את כולם ובסופה לפזר את כולם. שכולם יחכו בחוץ בדיוק בזמן, מה לעשות אם מישהו מתעכב, מה לעשות אם אני חייב להתעכב. בקיצור מאוד מסובך, לא נוח ומגביל. אם זה חוסך חצי שעה (!) בפקקים, אבל מוסיף 20 דקות באיסוף ובפיזור, אז למה זה שווה? להילחץ ולהיות מוגבל, כדי לחסוך 10 דקות? הסיכוי היחיד שיש לרעיון הזה הוא מחלוקת הוצאות הרכב בין כל הנוסעים.
נדב | 06.02.19
43.
ניסיתי כמה פעמים למצוא אנשים לטרמפ דרך האפליקציות, פשוט אף אחד לא מוכן
כל אחד רוצה להיות תקוע בקופסא שלו ולשמוע גלגל"ץ. כל הסוציומטים למיניהם יטענו שהם לא רוצים להיות תלויים באף אחד ושלל תרוצים אחרים. רק אם יצטרכו לשלם מהכיס על כל פעם שמוציאים את האוטו מהבית בשעות השיא, רק אז פתאום כולם יהיו מוכנים לקחת טרמפיסטים. זה מתקשר ישירות לתרבות ה"לא לצאת פראייר" של עמישראל, אף אחד לא ירצה לצאת פראייר ולשלם על נסיעה בכביש (לעמוד בפקק זה לא נחשב לצאת פראייר- משום מה).
אבי | 06.02.19
41.
אם אוטבוס\רכבת היה מהיר יותר מרכב פרטי אז היינו עוברים
אם מחשבים את הזמן מדלת הבית עד לדלת המשרד, ב 90% מהמקרים למרות כל הפקקים הרכב יהיה מהיר הרבה יותר. רק מקרים שבהם גרים ממש קרוב ליד הרכבת והמשרד גם נמצא ממש קרוב לתחנת יעד של הרכבת אפשר לומר שזה משתלם. בשאר המקרים שום סיכוי שנדף בצפיפות ברכבת, אוטובוס שמגיע לאט יותר מהרכב.
אחד | 06.02.19
39.
למה זה מפתיע אותכם?
לגבי המעבר לרכב פרטי: היום בגלל מחירי הדיור, האנשים מתרחקים ממרכזי הערים שבהם התעסוקה שלהם. מכיוון שאין תחבורה ציבורית יעילה שתביא את האנשים בזמן סביר אל מקום העבודה אז אנשים עוברים לרכבים. קחו בחשבון שאנשים עובדים הרבה שעות ומצד שני הדור הנוכחי רוצה להיות יותר מעורב בגידול המשפחה אז הוא לא מוכן לבזבז זמן מיותר על תחבורה ציבורית לא יעילה. לגבי קארפול: יש שני חסרונות עיקריים לקארפול: 1. זה מגביל/מסרבל את הנסיעה שלך לכן זה הופך את הנסיעה שלך לפחות יעילה 2. הרבה אנשים יעדיפו לא לנסוע עם אנשים שהם לא מכירים מאותה הסיבה שבאוטובוס רוב האנשים לא יתחילו לדבר עם אלה שיושבים לידם ובמכונית זה יותר בעייתי להתנתק
רכב ליסינג | 06.02.19
38.
גם ככה הדירות שלנו צפופות
ואנחנו יושבים לשכנים על הכתפיים בא לי לשבת ברכב בלי לשמוע בלבולי שכל של מישהו אחר, בא לי להנהוג והפליץ כמה שבא לי, בא לי לשבת ברכב שלי מבלי לסבול ריח זיעה או ריח בושם שלא מתאים לי.. כשיהיה תחבורה ציבורית ראוייה ולא איזה ג'אנק , רק אולי הנסועה תעלה. עד אז מעדיף את הנהיגה כזמני הפרטי עם המוסיקה והחיים שלי.
אני המקורי | 06.02.19
37.
פשוט אין זמן לטרמפיסטים. גם ככה נסיעה לעבודה במרחק 25-30 ק"מ מהבית לוקחת כמעט שעה
ואם יש ילדים לפזר/לאסוף בדרך, אז מגיעים לאיזור השעה וחצי. להוסיף לזה טרמפיסט אומר לעבור את השעתיים פר כיוון. רק אם אלפי אנשים ייקחו טרמפיסטים בבת אחת ואיכשהו כבמטה קסם כל בעיות התחבורה של ישראל ייפתרו, יהיה הגיוני לקחת טרמפיסט. במצב הנוכחי, זו רק התאבדות מבחינת זמן. אנשים עובדים המון שעות ממילא, צריכים לעשות סידורים, נשאר לנו בקושי שעה-שעתיים לעצמנו ולילדים בערב. אי אפשר לבזבז עוד שעה ביום על טרמפיסט.
נהגת | 06.02.19
36.
הנהג של אובר שרצח 6 עוברי אורח - לא קשור לחישובים
רוב האנשים שפויים ולא תוקפניים במיוחד, ואין חשש לנסוע בהסעה שיתופית יותר מאשר לנסוע במונית (ובארץ היו גם מקרים שנהגי מוניות עשו צרות, כולל הנהג שרצח את הבחורה ההיא בצפון לפני כמה שנים). מבחינתי - חוסר אנשים בישוב שלי שנוסעים לכיוון שלי הוא הבעיה.
יסמין | 06.02.19
35.
איך שאני לא סובל ארגונים ירוקים... רק כפיה יש להם בראש, יותר גרועים מהרבנות
תמיד קנסות, ומיסים שהרזרח צריך לשלם כי ככה רוצים הירוקים ועוד שאלה: ״כלי רכב עם תפוסה של חמישה נוסעים ומטה יידרשו לשלם מס של 2 שקל לכל נסיעה״ כלומר על כל נסיעה של רכב פרטי ישלמו מס? נראה לכם משהו יסכים לזה??
שמשון | 06.02.19
30.
ניתוח שגוי מהיסוד של הישראלי הממוצע
מה שהכי חשוב לישראלי היא הגמישות. זה למה כל כך חשוב לו לשמור על עצמאות תחבורתית. אנחנו עם שחי על תיקים ארוזים למקרה חירום. לכן, הישראלי לא יסמוך על מישהו אחר שייקח אותו או יחזיר אותו. רק תחבורה ציבורית אמיתית תצמצם את מס' המכוניות ואני דווקא כן משתמש בתחבורה ציבורית ויודע כמה היא עלובה. ככל שמתרחקים לפריפריה, תחבורה ציבורית היא פיקציה. הבת שלי לקחה אתמול אוטובוס מהבית ספר לשיעור נהיגה. היא עלתה על אוטובוס ב15:30 כדי להגיע לשיעור ב16:00. ב16:45 השיעור הסתיים. מתי האוטובוס הבא? ב19:04. זאת תחבורה ציבורית זאת?
אבי | 06.02.19
27.
נוסע יום יום ברכב פרטי לעבודה, ולא נהנה
לגמרי לא מאוהב ברכב הפרטי. הייתי שמח אם הייתה לי אופציה להגיע בתחבורה ציבורית, אבל כל אופציה שכזאת מאריכה לי את הדרך בכמעט שעה. על בסיס יומי, זה המון ואני אפסיד על זה כסף. קארפול מורכב בגלל שהוא מגביל אותי לשעת יציאה וחזרה ולא נותן לי את הגמישות ובמקביל התמורה שלו לא מצדיקה, מבחינתי, את המעמסה.
מאוהבניק | 06.02.19
24.
ברברים מודרניים
איך בכלל משווים ערסים ופריחות ישראלים לבני אנוש מארופה וצפ' אמריקה, אדיבים ומנומסים, נקיים ומשכילים, המכבדים את הזולת ואת עצמם? חצי מבני האדם פה קניבאלים ירודים רפי שכל. יש פה אולי 5% בני אדם נורמטיביים. בחו"ל 5% מקלקלים לשאר, בישראל 95% רעים שמקלקלים לנותרים את החיים.
barbarisrael | 06.02.19
21.
פתרון פשוט
רכבת תחתית רכבת עילית כאלה שנוסעים לפחות כל 10 דקות ומתוכננות טוב. שיקח כמה שנים ואז הכל יסתדר. אבל כמה שנים לא 42. ושתהיה מספיק תכופה. עם תחבורה ברמה אירופאית שעובדת גם בסופ"ש הרבה יותרו לפחות על רכב אחד במשפחה. זה לא שאנחנו נהנים לתחזק רכב. רק שאם נסיעה מתל אביב לכפר סבא. דלת לדלת לוקחת שעה וחצי, אבל שעה ורבע ביום טוב. עדיף לבלות איך שבא לי חצי שעה ברכב. בתוך תל אביב בארבע וחצי לוקח הרבה יותר משעה להגיע מצפון לדרום. צריך לקחת רבע שעה עשרים דקות בתחתית. כשזה יקרה לא יצטרכו פרופסורים להתנהגות.
ישראל | 06.02.19
20.
מס נסיעה לכל רכב פחות מ - 6 נוסעים?
על מי בדיוק אתם עובדים? המשמעות היא מס נסועה לכווולם. אם המדרגה תהיה נהג + 2 או 3 אזי יש לזה סיכוי, אחרת זה סתם מס בלי תכלית. ולא דיברנו על תושבי הפריפריה שמאוד מוגבלים בנסיעה חזרה הביתה... בלי חניון במקום מרכזי (כמו הנתיב המהיר לת"א) אין סיכוי שאני מוותר על הרכב
נהגוס | 06.02.19
16.
מנהלים חיים בזמן נסיעה. מתאים לעובדים קבועםי עם שעות עבודה זהות.
אני עובד שעות לא שגרתיות ולכן לא יכול להתחייב. אם כבר - אז תחבורה ציבורית. זה לא שאנשים לא רוצים - פשוט לא רוצים בתנאים הנוכחיים! רוצים מהפכה תחבורתית? הקעה מטורפת בתחבורה ציבורית הרבה מעל הצורך הנוכחי - שאוטובוסים ורכבות יסעו חצי מלאים. וגם המון נתיבי אופניים בטוחים (!) בערים הגדולות. כולם יודעים מה הפתרון. רק עדיפות כספית מעוותת במדינה שלנו.
דודו | 06.02.19
9.
אפליקציית קארפול של וייז - שומר נפשו ירחק
ניסיתי להשתמש בתור נוסע. חוויה מתסכלת ומשפילה. כל נהג רואה אותך ככספומט+מטרד, ברצותו לוקח אותך וברצותו מנפנף אותך, לפי מצב הרוח. שוב ושוב קיבלתי הצעות מנהגים לנסוע איתם, אישרתי, ואחרי 3-4 שעות הנהג החליט שבעצם לא בא לו, וביטל את הנסיעה. אחרי שזה קרה פעם אחת יותר מדי, מחקתי את האפליקציה בזעם והחלטתי שלעולם לא עוד. הפתרון האחד והיחיד: תחבורה ציבורית, תחבורה ציבורית, תחבורה ציבורית
הנוסע המתמיד | 06.02.19
8.
קארפול זה הרע מכל העולמות
זה להיות תלוי בנוסע או בנהג אחר, שיש לו לפעמים התקלות, שינויים בלו"ז וכו' (לפעמים זה אני זה שמשנה את הלו"ז). זה להיות נחמד כאמור בכתבה לאנשים שלא בא לי להיות נחמד אליהם על הבוקר. בתחב"צ אני שם אוזניות או קורא ספר ולא צריך להיות נחמד לאף אחד. שומע מה שבא לי, בין אם זה הסכת חופר, מוזיקה אוכלת ראשים או שיחת טלפון פרטית.
אמיר ש., מודיעין | 06.02.19
3.
חלם! נותנים תח"צ גרועה, ואז לוחצים על אזרחים שיתארגנו לבד בשעות לא נוחות
חלמאות לשמה. שנים הציבור צועק ומתחנן לתחבורה ציבורית מתפקדת. עכשיו הממשלה מניפה לו בפרצוף אצבע משולשת, ואומרת "בעיה שלך, סע עם השכנים, לא מעניין אותנו שהם עובדים בר"ג ואתה בחדרה, לא מעניין אותנו שהם מתחילים לעבוד ב-8:30 בגלל הילדים ואתה רווק שמתחיל ב-10:00, תמצאו דרך לנסוע יחד או שנשים עליכם קנס".
עובדת הייטק | 06.02.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת