55. ומה עם הנמל המגלומני במפרץ חיפה? ומה עם הרכבת? ומה עם הנמל המגלומני במפרץ חיפה? ומה עם הרכבת? | 15.02.19 (ל"ת)
54. שר התחבורה מגלומן. 15 שנה שר התחבורה ומה עשה? 1. רכבת לירושלים = בדיחה וסכנת נפשות. 2. מצב תחבורה ציבורית=מעט מדי ומאוחר מדי. 3.עומס בכבישים =העיקר לגזור סרטים. תהנו יצחק | 12.02.19 (ל"ת)
53. נת״צ לאפשר נת״צ בכל כביש שיש בו שני מסלולים בערים הגדולות. לתת עדיפות להכשרת נהגי אוטובוסים, ולתגמל אותם בצורה הולמת. ולדאוג לתדירות גבוהה. יש מצב שחסר לממשלה סיד צהוב בכדי לסמן את אותם נתיבים לתחבורה ציבורית יעקב | 12.02.19 (ל"ת)
51. לאסור על ראשי ערים לעסוק בנושא תחבורה להוציא את ראשי העיר מכל שיקול שקשור לתחבורה ציבורית אחר | 11.02.19 (ל"ת)
50. תחבורה ציבורית על מנת להוריד צפיפות תעבורתית בגוש דן,חלופה אחת טרם נידונה והיא בניית מערכת רכבת עילית. עלות בניית מערכת זו זולה ומהירה מכריית מנהרות לרכבת תחתית,הגעה ממקום למקום מהירה יותר (מפאת אי תלות ברמזורים,צמתים וכד')לא מפריעה לתנועת רכבים רגילה,בטיחותית יותר מרכבות הנעות עמוק בבטן האדמה(קשיי חילוץ במקרה של תקלה) דורון | 11.02.19 (ל"ת)
49. תחבורה ציבורית ב-ח-י-נ-ם במקום להשקיע הון עתק בפתרונות ביניים, תממנו תחבורה ציבורית בחינם. זה לא כל כך יקר ותחשבו כמה כסף חוסכים: לא צריך מערך אכיפה לא צריך מערך גבייה פחות תאונות (פחות הוצאות בריאות) פחות זיהום (פחות הוצאות בריאות) פחות כסף למחלפים משוגעים ואיך יודעים שזה יעבוד? כי בנתיב המהיר יש חנייה ושאטלים חינם ויש ביקוש עצום ניר | 11.02.19 (ל"ת)
48. חששות פורחים באוויר יסללו / יסמנו נת"צים. ואז מהירות נסיעת האוטובוסים תגדל. נסיעה מנקודת המוצא לנקודת הייעד של האוטובוס, תיקח פחות זמן. כל נהג יוכל לעשות יותר סבבים ביום. תדירות האוטובוסים תגדל, ללא תוספת אוטובוסים. הצורך באוטובוסים ובנהגים נוספים, ייפחת. יותר נהגים יעברו לתחב"צ. הפקקים ייפחתו. מהירות הנסיעה תגדל הפקקים ייפחתו. פחות נהגים ייתנגדו לנהוג באוטובוסים, בפקקים. כי הפקקים לא כאלה נוראיים. וסובב סובב לו המעגל. לא צריך כלום חוץ מ: סימון נת"צים, ואכיפה קפדנית. סתם תם | 11.02.19 (ל"ת)
44. מה יעזרו כל הקווים והרכבות אם בשבת מוטל עוצר על אוכלוסיה בלי רכב פרטי סטטוס קוו בכפייה | 11.02.19 (ל"ת)
43. קבלן קולות ולא שר התחבורה למה מיניבוסים הקיימים לא מצטרפים לרבקו? למה לא להוסיף לרוב האוטובוסים דלת ðª אחורית? למה התדירות 50 דקות? ותיק פה | 11.02.19 (ל"ת)
42. מיניבוסים לשכונות ולא אוטובוסים שנוסעים ריקים תדירות כל שעה במקום כל רבע שעה. במקוםום אוטובוסים שירות מוניות של מיניבוסים ותיק פה | 11.02.19 (ל"ת)
40. מה עם השבת? אין אוטובוס בשבת וחג = חייבים רכב יש רכב = יותר משתם לנסוע בו חוץ מזה שמדינת הטכנולוגיה היתה יכולה לבדוק איך לשלב את הטכנולוגיה האוטונומית באוטובוסים החדשים וכך לחסוך או לשפר את איכות החיים של חלק מהנהגים - זו ההזדמנות! יובל | 11.02.19 (ל"ת)
39. איך אפשר לכתוב ביקורת כשהאתר של שר התחבורה כ''ץ מלא בטוקבקים מטעם אפילו לא ביקורת אחת! רק מלחחי פינכה כנראה ולכאורה בתשלום. השר עשוי לחשוב שכולם מרוצים ממעשיו בתחום התחבורה. השר כנראה לא נסע בבוקר באוטובוס מבת ים לתל אביב השר לא נסע מחדרה לתל אביב ברכבת. נטלי | 11.02.19 (ל"ת)
38. במציאות האוטובוסים בכביש החוף לא נוסעים בנת"צ אלא בנתיבים הרגילים הנת"צים נותרים ריקים | 11.02.19 (ל"ת)
37. רכבת תחתית שכר זעום למאמץ מנטאלי וריכוז נהיגה שלא לדבר על אחריות בטיחות הנוסעים וכל זה בשביל 32 ש"ח, ברצינות, בייביסיטר גובה 30 ש"ח לשעה וילדים ישנים והיא/הוא צופה בטלוויזיה עד שההורים חוזרים. בנוסף תכנון לקוי והשקעות בכבישים במקום ברכבות ורכבות תחתיות היו מפחיתות משמעותית את הרכבים בכביש, גוש דן זו בקושי שכונה בניו יורק ומתנהל כמו פאבלה בברזיל. יוסי | 11.02.19 (ל"ת)
35. רק שכר נאות לנהג מיקצועי, 70 ₪ ברוטו לשעה. רק שכר של 70 ₪ ברוטו לנהג מקצועי יגרום לנהירה המונית לאוטובוסים. ירון | 11.02.19 (ל"ת)
34. בזמנו המדינה סיבסדה קווים לא ריווחים וזה עבד מה עם UBER השקעות אדירות באי פיתרון בעיות התחבורה הכפלת האוטובוסים משכורות נורמליות לנהגים אין ברירה אלא להכניס יד לכיס ולסבסד את האוטובוסים זה היה ועבד רק שכחו שהאוכלוסיה גדלה מספר האוטובוסים במעט. UBER אותו פחד של משרד התחבורה גרם ללא מעט אנשים שם עובדים למכור את הרכב השני עובד נהדר וזול ברוב העולם וגם נותן פרנסה לאותם אנשים שחייבים השלמת שכר לאוצר הפוחד שזה יהיה בשחור אין מה לפחד המערכת מזינה את הנסיעות והתשלום לנהג בכל קריאה.מדינת חלם זה פה-השקעה ברכבת לירושלים בעלות מיליארדים שבקושי עובדת פקקי | 11.02.19 (ל"ת)
32. אין תחליף לרכב הפרטי אבל אין תחליף גם לתחבורה ציבורית זמינה ויעילה שפועלת 24\7 ןשני אלה אנם סותרים זה את זה! המסים הגבוהים על בעלי הרכב מחייבים פעולה ציבורית בשני המסלולים במקביל! יוסי | 11.02.19 (ל"ת)
30. הכל מתחיל בשר חסר כישורים וכושל. החתול שלנו מבין בתחבורה בדיוק כמו ישראל כץ, אז למה הוא לא שר התחבורה ? כי אין לו חבריו שימנו אותו לתפקיד הרם למרות חוסר כישוריו. לתפקיד שר התחבורה כמו לכל תפקיד שר אחר צריך מישהו עם הבנה רלוונטית לתחום. הנדסה, כלכלה... במקרה שלנו ישראל-גורנישט כץ הוא פוליטיקאי שלמד מדעי הדשא ומבין בתחבורה כמו החתול שלי שרובץ גם הוא בדשא (כשמזג האויר מתאים), נו טוב זו אותה השכלה. החתול שלנו לפחות הורג עכברים ומונע מהם להכנס הביתה ישראל-גורנישט כץ אפילו את זה לא עושה. חיים | 11.02.19 (ל"ת)
29. לפתוח את השוק לאובר ולהחזיר לנהגי מוניות את עלות הרשיונות תפסיקו להגן על חברות האוטובוסים. ח | 11.02.19 (ל"ת)
27. כתבה שלמה שכל תכליתה "להוריד" אני לא אוהב ביקורת שאין בה הצעה לשיפור. וחוץ מזה אנחנו צריכים תרבות שמאפשרת כשלונות - לשדר: "זה בסדר לתכנן, להוציא לפועל ואחרי זה להיכשל" - לא לסרס את המוציאים לפועל, זה עדיף מאשר קפאון. סך הכל מרוצה מהעשייה של הממשלה בתחום התחבורה ועוד בהרבה תחומים - עושים ולפעמים נכשלים וזה בסדר גמור. לומדים מהטעויות וממשיכים הלאה. חן | 11.02.19 (ל"ת)
26. שכחתם גורם משמעותי שלא נותן יד לרפורמה וזה האוצר, השר והפקידים מפחדים שהמדינה "תפסיד" מיסים על הדלק ברגע שאנשים יקטינו את הנסיעות ברכב הפרטי ולא יהיו תקועים בפקקים , זה מה שקורה כשהמדינה עושקת את אזרחיה יוסי | 11.02.19 (ל"ת)
24. לקצר את ההמתנה ברמזור לא יכול להיות שכל רמזור 2 דקות! פעם היו אומרים מוטב להפסיד רגע מהחיים מאשר חיים ברגע ,היום זה כבר לא כך ,ברמזור אדום אפשר לעשות מנגל.חייבים להכניס את השיטה כמו באירופה ברמזורים. ישראל לוי | 11.02.19 (ל"ת)
22. במשרד התחבורה יושבים מהנדסים שאינם ראויים לתפקידם. ההוכחה מאד פשוטה: 1. מדובר במשרד הממשלתי עם ההשקעות הכי גדולות אשר אינו מצליח לשנות את ההצבעה ברגליים של הציבור. 2. שר התחבורה בעצמו אומר את הדברים, אבל בניסוח מעודן יותר: "חסרים במשרד כ- 50 מהנדסי תחבורה ציבורית". 3. אם כבוד השר טוען שהסיבה לבעיות ברכבת ישראל נובעת מהביקוש הגדל והולך, אז הוא מודה שמשרדו אפילו לא ידע לתת מענה לביקוש גדל והולך. בקיצור: צריך שם איזה כחלון, שיידע לנער את המשרד. דני, ירושלים | 11.02.19 (ל"ת)
21. כל הנ"ל זה אקמול לחולה סרטן רק תחבורה מסילתית תת קרקעית דהיינו תחתית תגרום להעדפת התחבורה הציבורית על ידי הנהגים, בנוסף לכך השירות חייב להיות כל השבוע כולל שבתות וחגים. ליאור | 11.02.19 (ל"ת)
20. הפתרון האמיתי זה אוטובוסים לא יעזור שום דבר אחר נהגי אוטובוסים יחסית זול ומהיר לאמן אז אין שום בעיה של נהגים פשוט צריך לדעת לשווק את זה ואולי לעלות משכורות כדי למשוך. אוטובוסים זה כלי גמיש לעומת רכבת, קל לשנות את מסלולו בלי עלות גדולה מבחינת תשתיות, כמובן שיש צורך בנתיבים מיועדים שיעזרו להאיץ את זמן הנסיעה אבל אפשר כבר היום לעלות את כמות האוטובוסים, הם סתם עצלנים כרגיל בממשלה הזאת אחד שיודע | 11.02.19 (ל"ת)
19. אני רק בקשה קטנה... כש"שר התחבורה" הולך הביתה (בעז"ה), שלא ישכח לקחת איתו את אשתו המדהימה.... אזרח שבע פקקים ואכזבה | 11.02.19 (ל"ת)
18. הכל מתחיל מתחבורה ציבורית בשבת. כל עוד זה לא יהיה, אנשים לא יוותרו על הרכב שלהם (ובצדק!) אלון, ת"א | 11.02.19 (ל"ת)
17. משכורת נהגי אוטובוס בעלי נהג אוטובוס מזה 12 שנה בחברת קווים, עובד בין 12-16 שעות ביום ומרוויח משכורת של פחות מי 8000 ₪ , פנסיה מפרישים לפי משכורת מינימום. כל יום חווה אלימות מצד תלמידים, נהגים, וכו.. מחדל ממשלתי שכר זעום ותסכול רב.. לכן יש מחסור של נהגים מי ירצה לעבוד במשכורת כה זעומה כאשר הכבישים זה גהנום.. תתעוררו.. סיגל | 11.02.19 (ל"ת)
16. כשכל היום מתעסקים ביוקרה האישית ובגזירת סרטים ולא נותנים פתרונות אמיתיים אלו התוצאות. השר כבר שנים שר התחבורה , התחבורה הציבורית לא זזה . ועוד קצת גם לא נזוז באיילון. שדות תעופה חלופיים לנתבג לא נבנו וערים שלמות מתמוטטות מהכבדת נטל המטוסים עליהם בעקבות פתיחת השמיים . אז די תנו צ'אנס לשר אינטילגנטי , מפותח שדואג להמונים ולא לעצמו. H | 11.02.19 (ל"ת)
15. אלו בעיות מאוד פשוטות לפתרון, למי שרוצה לפתור אותן מחסור בנהגים? מגייסים חדשים, אם ישופרו תנאי העבודה הרבה אנשים ירצו לבוא. ותנחשו מה? נהיגה בנת"צים היא קלה יותר לנהג אוטובוס. גם הורדת הצורך להתעסק בתשלום והנוסעים ישפר את תנאי העבודה של הנהגים. את השכר אפשר לעלות בקלות כי החסכון בשימוש בתחבורה ציבורית במקום פרטית הוא עצום (הפקקים עולים לנו 50 מליארד ש"ח בשנה, קחו מליארד משם ותנו כמשכורות לנהגים). וחניונים לאוטובוסים? הסופרים ומרכזי הקניות בארץ נסגרים בשעה מוקדמת יחסית בערב, עם מגרשי חנייה שריקים כל הלילה. מה הבעיה לשכור אותם למשך הלילה ולהשתמש בהם? שלא לדבר על חניוני אצטדיונים שריקים רוב השבוע. ב. | 11.02.19 (ל"ת)
14. רכבת נראה לי שאם אוטובוסים כיו נוסעים על תוואי הרכבת זה היה פשוט ויעיל. צריך לזכור שרכבת תקועה זה 1000 נוסעים תקועים.אוטובוס אפשר להחליף ברגע. בהצלחה הגימלאי | 11.02.19 (ל"ת)
13. העתיד של התחבורה הוא מתחת לקרקע נת"צ זה פתרון בעייתי במטרופולין קיים וצפוף כמו גוש דן כי זה יבוא על חשבון נתיבים קיימים. הפתרון הוא מנהרות של אוטובוסים ומוניות שירות. 10 מיליארד זה תקציב שאפשר לבנות איתו רשת מנהרות קטנה אך יעילה בגוש דן. יוסי | 11.02.19 (ל"ת)
12. הדבר היחיד שיעזור זה תחבורה ציבורית 24/7 ככה גם יהיו פחות נהגים שיכורים על הכביש UA | 11.02.19 (ל"ת)
11. למה עיריית בת ים מתנגדת לשבילי אופניים, על חשבון משרד התחבורה במסגרת מהיר לעיר?! רוכב על אופניים תושב בת ים | 11.02.19 (ל"ת)
10. השר ואנשי משרדו לא עולים על תחבורה ציבורית. יש הרבה מה לעשות אבל צריך להיות בשטח. דוד | 11.02.19 (ל"ת)
9. נת"צ אינו עול אלא הפתרון לטווח ארוך למדינה בפיגור תשתיות לא יתכן שכולם ישתמשו בכלי רכב פרטיים ומוניות. תחבורה ציבורית צריכה להיות יעילה ונוחה ובעיקר מהירה. הכי פשוט להקצות בכל כביש בעל 2 נתיבים ומעלה בו עוברת תחבורה ציבורית נתיב כנת"צ, להרחיב את השירות ע"י תגבור קווי אוטובוס ואם חסרים נהגים - פשוט לשלם להם שכר גבוה יותר. אולי לאוצר נראה ש-50/40 ש"ח לשעה זה שכר טוב, אבל זה פחות מהממוצע במשק ואני מעריך ששכר גבוה יותר יביא יותר נהגים, אם חסר. הפעולה תחסוך מיליארדים שכן תדחה את הצורך בפיתוח כבישים נוספים אם בעיקר יעשה שימוש בתשתית הקיימת. ניתן לחשוב על פיצוי מסויים לבעלי הרכב הפרטי שירצו לעבור לתחב"צ (בגלל עומסים בנתיבי נסיעה רגילים) כגון החזר מס יחסי ביצוא הרכב לחו"ל וכד'. מרדכי | 11.02.19 (ל"ת)
8. שכר נהגים כבר שנים שאנו מתריעים על השכר הנמוך של הנהגים, עוד שהיה 32 שקל לשעה.שכר היעד היה ונשאר 60 שקלים לשעה רק שכר זה יפתור את בעיית חוסר הנהגים. דנידין | 11.02.19 (ל"ת)
7. התירוצים בכתבה קצת מעוררי רחמים... קושי לגייס עשרות נהגים בתוך 5 שנים? תפרסמו קורס והכשרה במגזר הערבי/בדרום תוך שבוע מגיעים אלפי מועמדים .כנ"ל להכשיר שטח עפר לעוד עשרות אוטובוסים לוקח שבוע רחל | 11.02.19 (ל"ת)
6. כך גם ניבאו כל 'הנשמות הטובות' על הרכבת הקלה והרכבת המהירה לי-ם! הכלב השמאלני האינטרסנט נובח והשיירה של הליכוד וישראל כץ עוברת! המאבחן | 11.02.19 (ל"ת)
5. פספסתם פרט מאוד חשוב. תוך 3 שנים ניתן יהיה להפעיל אוטובוסים אוטונומיים. לפחות בכל האזורים שהמסלול פשוט יחסית. כך יתפנו אלפי נהגים לנהוג במסלולים המורכבים יותר. צריך רק לשחרר רגולציה. חיימקה | 11.02.19 (ל"ת)
4. הפתרון הוא פשוט - רכבת תחתית הפתרון לנושא הוא פשוט - רכבת תחתית , שאר הדברים , הם סתם דיבורים , בטח הכסף ... יש לפתח את הרכבות התחתית - הקלה , בצורה הכי מהירה ואז לא יהיו בעיות . מניסיון אישי בערים אחרות - ניו - יורק, מונטריאול, פראג , פאריס ועוד, זה פותר את כל הבעיות ! צריכים לדאוג לתשתית טובה ולזמינות מיידית (כל כמה דקות !!) של הרכבות השונות. כל השאר זה פשוט מיותר וסתם יקר . קחו את הסכומים הנ"ל ותשקיעו אותם ברכבת התחתית וברכבת ישראל ואז כל הבעיות ייפתרו !!! מר קרמבו | 11.02.19 (ל"ת)
3. הבעיות בתח''צ קשות ושר התחבורה מר כץ כשל במענה לבעיות אין מספיק אוטובוסים אין מספיק נתיבי תחבורה יעודיים לתח''צ המחסור בנהגים מקצועיים איכות חלק מהנהגים ירודה ולא הוכשרו להתנהלות מול נוסעים. אין מספיק רכבות וחסרים קרונות וקטרים אין מספיק מסילות והרכבת תקועה בצווארי בקבוק כמון האילון, אשקלון- רחובות,בית שאן -חיפה ועוד כבישים אדומים בכל הארץ אורנה ק. | 11.02.19 (ל"ת)
2. פתרון לנהגי אוטובוס לתת קורס חינם לנהיגת אוטובוס לנהגי מוניות. בתמורה נהגי מוניות יוותרו על המונופול שלהם וייתנו להובר להכנס. דורון | 11.02.19 (ל"ת)
תוכניות לחוד ומציאות לחוד: הנת"צים מתנפצים לקרקע המציאות
55 תגובות לכתיבת תגובה