אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

תוכניות לחוד ומציאות לחוד: הנת"צים מתנפצים לקרקע המציאות

55 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

50.
תחבורה ציבורית
על מנת להוריד צפיפות תעבורתית בגוש דן,חלופה אחת טרם נידונה והיא בניית מערכת רכבת עילית. עלות בניית מערכת זו זולה ומהירה מכריית מנהרות לרכבת תחתית,הגעה ממקום למקום מהירה יותר (מפאת אי תלות ברמזורים,צמתים וכד')לא מפריעה לתנועת רכבים רגילה,בטיחותית יותר מרכבות הנעות עמוק בבטן האדמה(קשיי חילוץ במקרה של תקלה)
דורון | 11.02.19
49.
תחבורה ציבורית ב-ח-י-נ-ם
במקום להשקיע הון עתק בפתרונות ביניים, תממנו תחבורה ציבורית בחינם. זה לא כל כך יקר ותחשבו כמה כסף חוסכים: לא צריך מערך אכיפה לא צריך מערך גבייה פחות תאונות (פחות הוצאות בריאות) פחות זיהום (פחות הוצאות בריאות) פחות כסף למחלפים משוגעים ואיך יודעים שזה יעבוד? כי בנתיב המהיר יש חנייה ושאטלים חינם ויש ביקוש עצום
ניר | 11.02.19
48.
חששות פורחים באוויר
יסללו / יסמנו נת"צים. ואז מהירות נסיעת האוטובוסים תגדל. נסיעה מנקודת המוצא לנקודת הייעד של האוטובוס, תיקח פחות זמן. כל נהג יוכל לעשות יותר סבבים ביום. תדירות האוטובוסים תגדל, ללא תוספת אוטובוסים. הצורך באוטובוסים ובנהגים נוספים, ייפחת. יותר נהגים יעברו לתחב"צ. הפקקים ייפחתו. מהירות הנסיעה תגדל הפקקים ייפחתו. פחות נהגים ייתנגדו לנהוג באוטובוסים, בפקקים. כי הפקקים לא כאלה נוראיים. וסובב סובב לו המעגל. לא צריך כלום חוץ מ: סימון נת"צים, ואכיפה קפדנית.
סתם תם | 11.02.19
37.
רכבת תחתית
שכר זעום למאמץ מנטאלי וריכוז נהיגה שלא לדבר על אחריות בטיחות הנוסעים וכל זה בשביל 32 ש"ח, ברצינות, בייביסיטר גובה 30 ש"ח לשעה וילדים ישנים והיא/הוא צופה בטלוויזיה עד שההורים חוזרים. בנוסף תכנון לקוי והשקעות בכבישים במקום ברכבות ורכבות תחתיות היו מפחיתות משמעותית את הרכבים בכביש, גוש דן זו בקושי שכונה בניו יורק ומתנהל כמו פאבלה בברזיל.
יוסי | 11.02.19
34.
בזמנו המדינה סיבסדה קווים לא ריווחים וזה עבד מה עם UBER
השקעות אדירות באי פיתרון בעיות התחבורה הכפלת האוטובוסים משכורות נורמליות לנהגים אין ברירה אלא להכניס יד לכיס ולסבסד את האוטובוסים זה היה ועבד רק שכחו שהאוכלוסיה גדלה מספר האוטובוסים במעט. UBER אותו פחד של משרד התחבורה גרם ללא מעט אנשים שם עובדים למכור את הרכב השני עובד נהדר וזול ברוב העולם וגם נותן פרנסה לאותם אנשים שחייבים השלמת שכר לאוצר הפוחד שזה יהיה בשחור אין מה לפחד המערכת מזינה את הנסיעות והתשלום לנהג בכל קריאה.מדינת חלם זה פה-השקעה ברכבת לירושלים בעלות מיליארדים שבקושי עובדת
פקקי | 11.02.19
30.
הכל מתחיל בשר חסר כישורים וכושל.
החתול שלנו מבין בתחבורה בדיוק כמו ישראל כץ, אז למה הוא לא שר התחבורה ? כי אין לו חבריו שימנו אותו לתפקיד הרם למרות חוסר כישוריו. לתפקיד שר התחבורה כמו לכל תפקיד שר אחר צריך מישהו עם הבנה רלוונטית לתחום. הנדסה, כלכלה... במקרה שלנו ישראל-גורנישט כץ הוא פוליטיקאי שלמד מדעי הדשא ומבין בתחבורה כמו החתול שלי שרובץ גם הוא בדשא (כשמזג האויר מתאים), נו טוב זו אותה השכלה. החתול שלנו לפחות הורג עכברים ומונע מהם להכנס הביתה ישראל-גורנישט כץ אפילו את זה לא עושה.
חיים | 11.02.19
27.
כתבה שלמה שכל תכליתה "להוריד"
אני לא אוהב ביקורת שאין בה הצעה לשיפור. וחוץ מזה אנחנו צריכים תרבות שמאפשרת כשלונות - לשדר: "זה בסדר לתכנן, להוציא לפועל ואחרי זה להיכשל" - לא לסרס את המוציאים לפועל, זה עדיף מאשר קפאון. סך הכל מרוצה מהעשייה של הממשלה בתחום התחבורה ועוד בהרבה תחומים - עושים ולפעמים נכשלים וזה בסדר גמור. לומדים מהטעויות וממשיכים הלאה.
חן | 11.02.19
22.
במשרד התחבורה יושבים מהנדסים שאינם ראויים לתפקידם.
ההוכחה מאד פשוטה: 1. מדובר במשרד הממשלתי עם ההשקעות הכי גדולות אשר אינו מצליח לשנות את ההצבעה ברגליים של הציבור. 2. שר התחבורה בעצמו אומר את הדברים, אבל בניסוח מעודן יותר: "חסרים במשרד כ- 50 מהנדסי תחבורה ציבורית". 3. אם כבוד השר טוען שהסיבה לבעיות ברכבת ישראל נובעת מהביקוש הגדל והולך, אז הוא מודה שמשרדו אפילו לא ידע לתת מענה לביקוש גדל והולך. בקיצור: צריך שם איזה כחלון, שיידע לנער את המשרד.
דני, ירושלים | 11.02.19
20.
הפתרון האמיתי זה אוטובוסים לא יעזור שום דבר אחר
נהגי אוטובוסים יחסית זול ומהיר לאמן אז אין שום בעיה של נהגים פשוט צריך לדעת לשווק את זה ואולי לעלות משכורות כדי למשוך. אוטובוסים זה כלי גמיש לעומת רכבת, קל לשנות את מסלולו בלי עלות גדולה מבחינת תשתיות, כמובן שיש צורך בנתיבים מיועדים שיעזרו להאיץ את זמן הנסיעה אבל אפשר כבר היום לעלות את כמות האוטובוסים, הם סתם עצלנים כרגיל בממשלה הזאת
אחד שיודע | 11.02.19
17.
משכורת נהגי אוטובוס
בעלי נהג אוטובוס מזה 12 שנה בחברת קווים, עובד בין 12-16 שעות ביום ומרוויח משכורת של פחות מי 8000 ₪ , פנסיה מפרישים לפי משכורת מינימום. כל יום חווה אלימות מצד תלמידים, נהגים, וכו.. מחדל ממשלתי שכר זעום ותסכול רב.. לכן יש מחסור של נהגים מי ירצה לעבוד במשכורת כה זעומה כאשר הכבישים זה גהנום.. תתעוררו..
סיגל | 11.02.19
16.
כשכל היום מתעסקים ביוקרה האישית ובגזירת סרטים ולא נותנים פתרונות אמיתיים
אלו התוצאות. השר כבר שנים שר התחבורה , התחבורה הציבורית לא זזה . ועוד קצת גם לא נזוז באיילון. שדות תעופה חלופיים לנתבג לא נבנו וערים שלמות מתמוטטות מהכבדת נטל המטוסים עליהם בעקבות פתיחת השמיים . אז די תנו צ'אנס לשר אינטילגנטי , מפותח שדואג להמונים ולא לעצמו.
H | 11.02.19
15.
אלו בעיות מאוד פשוטות לפתרון, למי שרוצה לפתור אותן
מחסור בנהגים? מגייסים חדשים, אם ישופרו תנאי העבודה הרבה אנשים ירצו לבוא. ותנחשו מה? נהיגה בנת"צים היא קלה יותר לנהג אוטובוס. גם הורדת הצורך להתעסק בתשלום והנוסעים ישפר את תנאי העבודה של הנהגים. את השכר אפשר לעלות בקלות כי החסכון בשימוש בתחבורה ציבורית במקום פרטית הוא עצום (הפקקים עולים לנו 50 מליארד ש"ח בשנה, קחו מליארד משם ותנו כמשכורות לנהגים). וחניונים לאוטובוסים? הסופרים ומרכזי הקניות בארץ נסגרים בשעה מוקדמת יחסית בערב, עם מגרשי חנייה שריקים כל הלילה. מה הבעיה לשכור אותם למשך הלילה ולהשתמש בהם? שלא לדבר על חניוני אצטדיונים שריקים רוב השבוע.
ב. | 11.02.19
9.
נת"צ אינו עול אלא הפתרון לטווח ארוך למדינה בפיגור תשתיות
לא יתכן שכולם ישתמשו בכלי רכב פרטיים ומוניות. תחבורה ציבורית צריכה להיות יעילה ונוחה ובעיקר מהירה. הכי פשוט להקצות בכל כביש בעל 2 נתיבים ומעלה בו עוברת תחבורה ציבורית נתיב כנת"צ, להרחיב את השירות ע"י תגבור קווי אוטובוס ואם חסרים נהגים - פשוט לשלם להם שכר גבוה יותר. אולי לאוצר נראה ש-50/40 ש"ח לשעה זה שכר טוב, אבל זה פחות מהממוצע במשק ואני מעריך ששכר גבוה יותר יביא יותר נהגים, אם חסר. הפעולה תחסוך מיליארדים שכן תדחה את הצורך בפיתוח כבישים נוספים אם בעיקר יעשה שימוש בתשתית הקיימת. ניתן לחשוב על פיצוי מסויים לבעלי הרכב הפרטי שירצו לעבור לתחב"צ (בגלל עומסים בנתיבי נסיעה רגילים) כגון החזר מס יחסי ביצוא הרכב לחו"ל וכד'.
מרדכי | 11.02.19
4.
הפתרון הוא פשוט - רכבת תחתית
הפתרון לנושא הוא פשוט - רכבת תחתית , שאר הדברים , הם סתם דיבורים , בטח הכסף ... יש לפתח את הרכבות התחתית - הקלה , בצורה הכי מהירה ואז לא יהיו בעיות . מניסיון אישי בערים אחרות - ניו - יורק, מונטריאול, פראג , פאריס ועוד, זה פותר את כל הבעיות ! צריכים לדאוג לתשתית טובה ולזמינות מיידית (כל כמה דקות !!) של הרכבות השונות. כל השאר זה פשוט מיותר וסתם יקר . קחו את הסכומים הנ"ל ותשקיעו אותם ברכבת התחתית וברכבת ישראל ואז כל הבעיות ייפתרו !!!
מר קרמבו | 11.02.19
3.
הבעיות בתח''צ קשות ושר התחבורה מר כץ כשל במענה לבעיות
אין מספיק אוטובוסים אין מספיק נתיבי תחבורה יעודיים לתח''צ המחסור בנהגים מקצועיים איכות חלק מהנהגים ירודה ולא הוכשרו להתנהלות מול נוסעים. אין מספיק רכבות וחסרים קרונות וקטרים אין מספיק מסילות והרכבת תקועה בצווארי בקבוק כמון האילון, אשקלון- רחובות,בית שאן -חיפה ועוד כבישים אדומים בכל הארץ
אורנה ק. | 11.02.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת