אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מיג ב-50 אלף דולר, או: כך ניסתה ארה"ב לקנות את השליטה בשמי קוריאה

27 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

25.
ל-19
הים המלוח גורם לבלאי מואץ ועלויות תחזוקה גבוהות. המטוסים כבדים יותר בגלל השלד החזק שצריך להתמודד עם מכות גלים במהירות גבוהה, דבר שמפחית משקל שהמטוס יכול לשאת ביחס לגודלו ומעלה צריכת דלק. התרסקויות מטוסים כל כך נדירות שאין תמריץ כלכלי. והכי חשוב, הים אינו שקט מספיק ברוב המקומות, ומצבו יכול להשתנות מהר... תרצה לנחות ביעד אחר המתוכנן כי "היו גלים"?
דני שובבני | 26.10.19
19.
קברניט יקר. יש לי שאלה תעופתית...
אהלן. אין ספק שהמדור שלך הוא אחד האהובים עלי. תודה רבה. ולשאלתי. למה לא מנצלים את הטכנולוגיה הישנה והטובה של נחיתה בים לבניית שדות תעופה גדולים לחופי הערים הגדולות? זה יחסוך שטחי נדלן אדירים, יהפוך את הנחיתות לרכות יותר (?) ואולי גם יעזור בהתרסקויות הרבות בים. זו טכנולוגיה ישנה אבל אולי אפשר קצת לשדרג אותה?
איתן | 23.02.19
18.
קניתי מיג 21
זה כלום לעומת מה שהלך עם מיג 21 ..לאחר התפרקותה של ברית המועצות מחיר מיג 21 בר הטס ובמצב טוב כל 160 אלף דולר . קניתי אחד כזה (משני טייסים אוזבקים ) בעוד המטוס באויר מוטס ע"י הטייס חברו שנותר איתי על הקרקע מסביר לי על המטוס ומצביע על המיג באומרו זה המטוס שתקבל תיכף ינחת והוא שלך . שילמתי לו את המחיר המבוקש - והמטוס המתין לי בשדה תעופה נטוש ונידע בערבות הרוסיות( האוזבקיות והקאזחיות ) אין מעקב וקל יותר משם להמשיך לנתיב הבריחה כשהיעד אירופה . המשימה הצליחה והמטוס עדיין קיים כגרוטאה ברשותי לאחר 17 שנים של שימוש והטסה באירופה - נמצא במחסן תבואה גדול מכוסה בברזנט . כך שברשותי מיג 21 שלם !!
J.N טייס -לונדון ) בצבא הוד מלכותה  | 23.02.19
13.
לאן נעלם כח ההמצאה והכסף?
תגיד תודה למנהיגים המטומטמים שהמערב הצליח לשים עליהם יד. גורבצו'ב וילצין השיכור שהכניסו את כל מי שרצה לגנוב כסף, דלק ועוד. אז בתקופה ההיא הם מכרו דלק יותר זול ממדינות באפריקה ואז כמובן הייתה דמוקרטיה אמיתית. בריחת מוחות, צבא מושבת וטנקים ברחובות. היה מאוד שמח עד שפוטין הגיע והרס את החגיגה.
ל 8 | 23.02.19
11.
ארצות הברית ורוסיה הם מעצמות,ישראל לא
מעצמות תמיד שוקלות שיקולים אסטרטגים לפני שיקולים כלכליים.(למה למכור מטוסים למדינות שלא יוכלו לשלם.או למה לשלם לטייסים כל כך הרבה כדי שיבגדו).ותמיד מנסים להפוך את זה לכלכלי,כך דרך אסטרטגית מאנדיר למגדן ,במפגש של רוסיה עם אלסקה מקודמת.ניתן להניח שיבנו מנזרים רוסיים לצד הדרך.כי זה יכול להבנות מתרומות,וגם יאפשר תנועה אנושית בדרך.בנוסף לבסיסים צבאיים.אמריקה בנתה דרכים יקרות להחריד באלסקה מאותם סיבות אסטרטגיות.בישראל השיקול הכלכלי קודם לאסטרטגי,ולכן ישראל היא לא מעצמה(לדוגמה אין רכבת לאילת)
הסבר לביבי | 23.02.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת