אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

טייס שודים: איך הצליח מטוס נוסעים רגיל לעבור את מהירות הקול?

43 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

41.
טעות רצינית בכתבה.
המטוס לא בנוי לשבור את מהירות הקול, ישנו הבדל בין מהירות אווירית למהירות קרקעית.( Ground speed vs air speed) אומנם המטוס במהירות הקרקעית שלו טס במהירות גבוהה ממהירות הקול, הוא אינו שובר את מהירות הקול. (מדובר בתרגיל פשוט של מהירות יחסית). מהירות האמיתית של המטוס היא המהירות האווירית. המטוס אינו טס מעל מהירות הקול, הוא אינו בנוי לכך, ויתרה מזאת, אף מטוס לא טס במהירות הקול בגלל דברים אחרים שמשפיעים על המטוס( לא אכנס לנושא הזה)ולכן הוא יטוס במהירות סופרסוניט העולה על 1.3 מאך ולא ישאר בחלק הטרנסוני
טייס | 11.12.19
33.
עבר את מהירות הקול כפי שכדור הארץ עבר את מהירות הא
מהירות המטוס יחסית לאויר בו הוא טס בתוספת למהירות האויר יחסית לקרקע שווה למהירות המדווחת. כך שהוא לא חרג משום דבר. טס במהירות אוירית תקינה לחלוטין בתוך זרם אויר מהיר בכיוון התנועה שלו. ממש גאווה גדולה שכל הכתבים המהוללים לא מסוגלים להבין חשבון של כיתה ב'...
נו באמת תת רמה | 23.02.19
32.
פרשנות לא נכונה של הכתב
עומסים נוצרים רק יחסית למהירות אוויר, המהירות יחסית לאוויר. רק היא קובעת מעבר או אי מעבר מהירות הקול, ואם יהיו עומסים כתוצאה מכך. מהירות יחסית לקרקע אכן נגרמת בין היתר בשל הרוח ואין לה כל משמעות מבחינה אווירודינמית, עומסים וכו', אלא רק השפעה על זמן הטיסה.
ניר | 22.02.19
31.
התופעה מתרחשת לפעמים, בטיסות רגילות, לא משהו נדיר
קיראו את ההסבר על תנאים סביבתיים שמאפשרים למטוס אזרחי להגיע למהירויות מעבר לתכנון., "לא בכוונה" ובאמת הטייסים לא מנסים משהו מסוכן א ולא טיפוח אגו. הם אחראים לגורלם שלהם ושל מאות אנשים ! ראיתי מהירויות כאלו בהרבה טיסות ב- 747, בסוף המאה הקודמת, בדגמים היותר משוכללים בחברות שמתמחות בטיסות ארוכות (פסיפיק וכו') . המטרה של הטייסים היא איזון בי מהירות וצריכת דלק - ולכן יש הנחייה לא לטוס במקסימום מהירות, וכמו שכבר כתבו הרבה פעמים - למרות התקדמות פיתוח המטוסים - זמי הטיסה מתארכים.
מטייל | 22.02.19
29.
כמכונאי מטוסים לשעבר זה מסוכן לטוס איתו שוב מטוס זה צריך לעבור חידוש של
חלקי המבנה ולעשות בדיקת סדקים רחבה למבנה החיצוני שלו אחרת הוא יכול להתפרק באוויר או יכולים סדקי מאמץ להתרחב באופן משמעותי מאוד כתוצאה מעומס יתר על גוף המטוס שלא לפי המלצת יצרן המטוסים כלומר בואינג
ממ"ס  | 22.02.19
21.
מהירות אויר מול מהירות קרקע
כותב הכתבה כנראה לא מכיר את ההבדל בין מהירות אויר למהירות קרקע. מהירות מטוס ביחס למהירות הקול נמדדת במהירות שבה המטוס נע בתוך גוש האויר שבו הוא טס ולא במהירותו יחסית לקרקע. אם מוסיפים למהירות המטוס יחסית לאויר את מהירות תנועת גוש האויר מתקבלת מהירות הקרקע של המטוס. מה שכתב דורון בתגובה 6 הוא הנכון ולא המופיע בכתבה. מהירות הק
טייס עברי | 22.02.19
20.
מס' מאך ומהירות קול והקשר ביניהם
מס' מאך הוא היחס בין מהירות המטוס למהירות הקול בגובה הטיסה ככל שעולים בגובה מהירות הקול יורדת עקב צפיפות שהולכת וקטנה - מהירות הקול בגובה 0 (פני הים) היא 1234 ק"מ לשעה (342 מטר בשניה) , בנוסף כל טיפוס של 1000 רגל הטמ"פ יורדת ב 2מעלות. ב 37000 רגל מהירות הקול יחסית נמוכה אך לא כזו נמוכה שמטוס נוסעים יכול להגיע אליה . השפעת גל ההלם על מבנה מטוס נוסעים הוא הרסני עד כדי כך שהוא מסוגל לפרק את הכנפיים. כך שאין סיכוי שהמטוס הגיע למאך 1 .
ג'קי | 22.02.19
19.
מספר המאך מוגדר כיחס שבין מהירות האוויר (דהיינו מהירות המטוס ביחס לאוויר שבסביבתו)
לבין מהירות הקול באוויר שבסביבתו. היות ומהירות הקול יורדת עם הגובה (למעשה היא פרופורציונלית לשורש הריבועי של הטמפרטורה המוחלטת אשר יורדת עם הגובה עד לגובה של כ 11 ק"מ), מתקבל שבגובה הטיסה המתואר מהירות הקול היתה נמוכה ב12% לערך מהמהירות בגובה הקרקע מה שגרם להגדלת מספר המאך ב 12% - אבל מספר המאך בכל מקרה היה עדיין נמוך מ 1.
מישהו | 22.02.19
16.
המטוס כן עבר את מהירות הקול - בעודו על הקרקע
כי כל נקודה על כדור הארץ מקיפה את מרכז הכדור 40 אלף ק"מ ב 24 שעות , שזה בערך 1500 מטר בשניה . בקיצור - הדבר היחידי שמשחק למבנה המטוס זה מהירותו ביחס לאויר שסביבו. (הסיכון היחידי למטוס הוא אם יצבור מהירות וייתקל בשינוי פתאומי של הרוחות... והדבר המעניין היחידי עבור הקורא הוא לדעמ מה באמת משטר הרוחות ומה היתה "מהירות האויר" - קרי מהירות ביחס לאויר שסביבו, ולזה הכתב לא התייחס )
יגאל | 22.02.19
13.
מסתבר שהמטוס לא עבר את מהירות הקול, כי הרוח מאיצה גם את הקול
מהירות הקול היא יחסית לסביבה בה הוא עובר, להבדיל ממהירות האור שהיא אבסולוטית. מה שאומר שהקול קיבל דחיפה לפחות באותה מידה כמו המטוס. ולדוגמא רעש המנוע המשיך להשיג את המטוס ולא נשאר הרחק מאחוריו כמו במטוס קרב.
בין השורות | 22.02.19
5.
אם הם הגיעו מהר יותר - הם טסו מהר יחסית לכדור הארץ
זו נקודת המדידה שלנו - כי טכנית, פשוט מאוד קשה למדוד תנועה יחסית למרכז היקום (שאנחנו לא בטוחים איפה הוא). הגלקסיה שלנו זזה, מערכת השמש זזה, כדור הארץ זז בחלל - וכל העסק לא משפיע על המטוס ככה או ככה. הרוח בכדור הארץ - יכולה להאיץ אותו.
יסמין | 21.02.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת