43. תורת היחסות בפועל לזה התכוון אינשטיין. המטוס טס במהירות רגילה לו אבל הגיע מוקדם מהצפוי בזכות תנאים שונים במקומות שונים. מכונת הזמן ;) אלון | 06.05.20 (ל"ת)
41. טעות רצינית בכתבה. המטוס לא בנוי לשבור את מהירות הקול, ישנו הבדל בין מהירות אווירית למהירות קרקעית.( Ground speed vs air speed) אומנם המטוס במהירות הקרקעית שלו טס במהירות גבוהה ממהירות הקול, הוא אינו שובר את מהירות הקול. (מדובר בתרגיל פשוט של מהירות יחסית). מהירות האמיתית של המטוס היא המהירות האווירית. המטוס אינו טס מעל מהירות הקול, הוא אינו בנוי לכך, ויתרה מזאת, אף מטוס לא טס במהירות הקול בגלל דברים אחרים שמשפיעים על המטוס( לא אכנס לנושא הזה)ולכן הוא יטוס במהירות סופרסוניט העולה על 1.3 מאך ולא ישאר בחלק הטרנסוני טייס | 11.12.19 (ל"ת)
40. הגעה מוקדמת לנמל התעופה לא תמיד עוזרת לעתים מטוס שמקדים נאלץ להסתובב סחור וסחור עד שמרשים לו לנחות. דבר שמסוכן לכשעצמו דוד | 25.02.19 (ל"ת)
39. שטויות המטוס לא עבר את מחסום מהירות הקול. מהירות המטוס באוויר הייתה כ- 940 קמ"ש. מהירות סבירה שמגיעים אליה ברוב הטיסות במטוסים מסוג זה. אחד שמבין | 25.02.19 (ל"ת)
38. ל 37 במקרה שבו המטוסים "סובלים" ממערבולות חזקות מאחורי המטוס הם באמת מורידים את ההספק. במקרה הזה הכותרת מטעה ולא נוצר גל הלם או מערבולות חזקות. כדי שזה יקרה המטוס צריך לנוע מהר יותר ממהירות הקול באופן יחסי לאוויר דוד | 24.02.19 (ל"ת)
37. למה לא מחלישים מנועים כאשר מהירות עולה מעל מה שרצו למה לא מחלישים מנועים כאשר מהירות עולה מעל מה שרצוי משה כהן | 23.02.19 (ל"ת)
36. 34 מ35 אתה צודק ! טעות שלי מיהרתי לקרוא ולהגיב . מה שבטוח טעות קשה של מחבר הכתבה . ג | 23.02.19 (ל"ת)
35. 34 בודאי שכן!!! זרמי סילון שדחפו אותו גרמו למטוס להגיע למהירות הקול ,מה לא ברור ?אני כבר טסתי לא פעם במהירות הזאת. ג | 23.02.19 (ל"ת)
34. מהירות הקול ניצן - מה הקשר בין מהירות קרקעית של המטוס למהירות הקול????? מהירות הקול היא המהירות של גלי הקול ביחס לאויר (צפיפות) שבו טס המטוס. אין לזה כל קשר למהירות הרוח..... Moshe | 23.02.19 (ל"ת)
33. עבר את מהירות הקול כפי שכדור הארץ עבר את מהירות הא מהירות המטוס יחסית לאויר בו הוא טס בתוספת למהירות האויר יחסית לקרקע שווה למהירות המדווחת. כך שהוא לא חרג משום דבר. טס במהירות אוירית תקינה לחלוטין בתוך זרם אויר מהיר בכיוון התנועה שלו. ממש גאווה גדולה שכל הכתבים המהוללים לא מסוגלים להבין חשבון של כיתה ב'... נו באמת תת רמה | 23.02.19 (ל"ת)
32. פרשנות לא נכונה של הכתב עומסים נוצרים רק יחסית למהירות אוויר, המהירות יחסית לאוויר. רק היא קובעת מעבר או אי מעבר מהירות הקול, ואם יהיו עומסים כתוצאה מכך. מהירות יחסית לקרקע אכן נגרמת בין היתר בשל הרוח ואין לה כל משמעות מבחינה אווירודינמית, עומסים וכו', אלא רק השפעה על זמן הטיסה. ניר | 22.02.19 (ל"ת)
31. התופעה מתרחשת לפעמים, בטיסות רגילות, לא משהו נדיר קיראו את ההסבר על תנאים סביבתיים שמאפשרים למטוס אזרחי להגיע למהירויות מעבר לתכנון., "לא בכוונה" ובאמת הטייסים לא מנסים משהו מסוכן א ולא טיפוח אגו. הם אחראים לגורלם שלהם ושל מאות אנשים ! ראיתי מהירויות כאלו בהרבה טיסות ב- 747, בסוף המאה הקודמת, בדגמים היותר משוכללים בחברות שמתמחות בטיסות ארוכות (פסיפיק וכו') . המטרה של הטייסים היא איזון בי מהירות וצריכת דלק - ולכן יש הנחייה לא לטוס במקסימום מהירות, וכמו שכבר כתבו הרבה פעמים - למרות התקדמות פיתוח המטוסים - זמי הטיסה מתארכים. מטייל | 22.02.19 (ל"ת)
30. הוא לא, הוא לא עבר את מהירות הקול מהירות הקול נמדדת ביחס למהירות האוויר סביב החפץ ותלויה גם בלחץ האוויר. המטוס טס במהירות אוויר (מהירות ביחס לאוויר סביבו) רגילה בתוך גוש אוויר שנע במהירות חריגה. החיבור בין השניים נתן את המהירות החריגה ביחס לקרקע גיל | 22.02.19 (ל"ת)
29. כמכונאי מטוסים לשעבר זה מסוכן לטוס איתו שוב מטוס זה צריך לעבור חידוש של חלקי המבנה ולעשות בדיקת סדקים רחבה למבנה החיצוני שלו אחרת הוא יכול להתפרק באוויר או יכולים סדקי מאמץ להתרחב באופן משמעותי מאוד כתוצאה מעומס יתר על גוף המטוס שלא לפי המלצת יצרן המטוסים כלומר בואינג ממ"ס | 22.02.19 (ל"ת)
27. רעיון מציע למשטרה להציב מלאכי משטרה שירשמו דוחות למטוסים הטסים מהר יותר מ500 קמש. כך הקופה הריקה של כחלון תתמלא ואפשר יהיה להעביר לאברכים כמה מיליארדים נוספים מבלי שאף אחד ירגיש. שוטר תנועה | 22.02.19 (ל"ת)
25. טיסת שיא בשנות ה70 כאשר עבדתי כדייל אויר צעיר בחברת אלעל טסנו מקנדי ניו יורק לנתבג במטוס בואינג 707 בזמן שיא של8 שעות ו 35 דקות שיא שלדעתי לא נשבר עד היום.לאחר שהמטוס התישן ופורק תא הטייס נלקח לניו יורק והוצב במוזיאון על גדות נהר ההדסון. יוסי | 22.02.19 (ל"ת)
23. קיבלתם יותר מדי הדתה בבית הספר מהירות הקול מתווספת למהירות הרוח. כלומר עם רוח של 250 קמש מהירות הקול תהיה 1485 קמ"ש עם טסים עם כיוון הרוח . כמובן שגם לא נגרם שום נזק לגוף המטוס כיוון שהוא הרגיש מהירות רגילה ילחסית לרוח. ד | 22.02.19 (ל"ת)
22. אבל כשמגיעים לכזו מהירות אי אפשר קצת ״להוריד את הרגל מהגז״? אם הטייס היה מוריד במקצת את המצערת המהירות היתה משתנה. אני לא יודע עד כמה בטוח לטוס במהירות כזו בעיקר כשברור שהמטוס איננו מתוכנן להגיע לכאלה מהירויות. חיים | 22.02.19 (ל"ת)
21. מהירות אויר מול מהירות קרקע כותב הכתבה כנראה לא מכיר את ההבדל בין מהירות אויר למהירות קרקע. מהירות מטוס ביחס למהירות הקול נמדדת במהירות שבה המטוס נע בתוך גוש האויר שבו הוא טס ולא במהירותו יחסית לקרקע. אם מוסיפים למהירות המטוס יחסית לאויר את מהירות תנועת גוש האויר מתקבלת מהירות הקרקע של המטוס. מה שכתב דורון בתגובה 6 הוא הנכון ולא המופיע בכתבה. מהירות הק טייס עברי | 22.02.19 (ל"ת)
20. מס' מאך ומהירות קול והקשר ביניהם מס' מאך הוא היחס בין מהירות המטוס למהירות הקול בגובה הטיסה ככל שעולים בגובה מהירות הקול יורדת עקב צפיפות שהולכת וקטנה - מהירות הקול בגובה 0 (פני הים) היא 1234 ק"מ לשעה (342 מטר בשניה) , בנוסף כל טיפוס של 1000 רגל הטמ"פ יורדת ב 2מעלות. ב 37000 רגל מהירות הקול יחסית נמוכה אך לא כזו נמוכה שמטוס נוסעים יכול להגיע אליה . השפעת גל ההלם על מבנה מטוס נוסעים הוא הרסני עד כדי כך שהוא מסוגל לפרק את הכנפיים. כך שאין סיכוי שהמטוס הגיע למאך 1 . ג'קי | 22.02.19 (ל"ת)
19. מספר המאך מוגדר כיחס שבין מהירות האוויר (דהיינו מהירות המטוס ביחס לאוויר שבסביבתו) לבין מהירות הקול באוויר שבסביבתו. היות ומהירות הקול יורדת עם הגובה (למעשה היא פרופורציונלית לשורש הריבועי של הטמפרטורה המוחלטת אשר יורדת עם הגובה עד לגובה של כ 11 ק"מ), מתקבל שבגובה הטיסה המתואר מהירות הקול היתה נמוכה ב12% לערך מהמהירות בגובה הקרקע מה שגרם להגדלת מספר המאך ב 12% - אבל מספר המאך בכל מקרה היה עדיין נמוך מ 1. מישהו | 22.02.19 (ל"ת)
17. לא היה שבירת מחסום הקול לפי ההסבר של מס 1 אז רימו אותנו לא היה את הרעם האדיר הבום של שבירת מחסום הקול כי גם מהירות הקול עלתה ביחס לכיוונים ולשינויים ולדחיפה ולשבשבת בקיצור מעשיות חכמי חלם כנפי הרעם | 22.02.19 (ל"ת)
16. המטוס כן עבר את מהירות הקול - בעודו על הקרקע כי כל נקודה על כדור הארץ מקיפה את מרכז הכדור 40 אלף ק"מ ב 24 שעות , שזה בערך 1500 מטר בשניה . בקיצור - הדבר היחידי שמשחק למבנה המטוס זה מהירותו ביחס לאויר שסביבו. (הסיכון היחידי למטוס הוא אם יצבור מהירות וייתקל בשינוי פתאומי של הרוחות... והדבר המעניין היחידי עבור הקורא הוא לדעמ מה באמת משטר הרוחות ומה היתה "מהירות האויר" - קרי מהירות ביחס לאויר שסביבו, ולזה הכתב לא התייחס ) יגאל | 22.02.19 (ל"ת)
14. במקרה הזה זאת הייתה רוח זנב... רוח צד של 200 מייל לשעה נשמע לי הרבה פחות משעשע... שינויי האקלים הביאו לזה שלאחרונה נפגעו תוך שבוע אנשים בשתי טיסות ממערבולות אויר חזקות , הם הועפו תקרה וגם עגלת המזון.. לא צחוק פחדן מוסמך | 22.02.19 (ל"ת)
13. מסתבר שהמטוס לא עבר את מהירות הקול, כי הרוח מאיצה גם את הקול מהירות הקול היא יחסית לסביבה בה הוא עובר, להבדיל ממהירות האור שהיא אבסולוטית. מה שאומר שהקול קיבל דחיפה לפחות באותה מידה כמו המטוס. ולדוגמא רעש המנוע המשיך להשיג את המטוס ולא נשאר הרחק מאחוריו כמו במטוס קרב. בין השורות | 22.02.19 (ל"ת)
10. הדרימלינר שעבר את מהירות הקול מסוכן מאוד למטוס נוסעים לעבור את מהירות הכל כי להבי המנועים והמנועים יכולים להגיע למצב הזדקרות ולהשבית או לפרק את להבי המנוע ללא מערכת מתאימה יעקב | 22.02.19 (ל"ת)
9. מהירות הקול היא יחסית לאוויר אם האויר נע מהר, מהירות קרקעית יכולה להיות גבוהה ממהירות הקול . המטוס לא יחווה אז את תופעות מהירות שחוצה את מהירות הקול. יוסי | 22.02.19 (ל"ת)
7. מהירות הקול היא ביחס לתווך שהוא האוויר. כלומר המטוס לא עבר את מהירות הקול כי המהירות שמדדתם הייתה ביחס לכדור הארץ מושיקו קופיקו | 22.02.19 (ל"ת)
6. ל1, המטוס מרגיש עלבון מהתשובה שלך. אם נדרש או לא נדרש לעמוד בלחצים של מטוס קרב זו לא השאלה. אם רוח גבית דחפה אוטובוס לנצחון על פרארי, את המדליה מקבל האוטובוס. יצחק ניוטון | 21.02.19 (ל"ת)
5. אם הם הגיעו מהר יותר - הם טסו מהר יחסית לכדור הארץ זו נקודת המדידה שלנו - כי טכנית, פשוט מאוד קשה למדוד תנועה יחסית למרכז היקום (שאנחנו לא בטוחים איפה הוא). הגלקסיה שלנו זזה, מערכת השמש זזה, כדור הארץ זז בחלל - וכל העסק לא משפיע על המטוס ככה או ככה. הרוח בכדור הארץ - יכולה להאיץ אותו. יסמין | 21.02.19 (ל"ת)
4. סע לאט אנחנו ממהרים... MMO (Max Mach Operating Speed) של ה 787 הוא 0.9 מאך. ברוחות חזקות נע כל גוש האוויר, כולל המטוס, יותר מהר קרקעית. אך תהיה המהירות הקרקעית גבוהה ככל שתהיה, המטוס עצמו (הפיטו, מד המהירות) לא יראה מהירות גדולה מ 0.9 מאך (90% ממהירות הקול) בשום שלב. מאכ-ר | 21.02.19 (ל"ת)
3. מהירות אוויר מהירות האוויר היא הקובעת ולא המהירות ביחס לקרקע. זמן הטיסה הוא הפרמטר היחיד שהתקצר פה דורון | 21.02.19 (ל"ת)
2. 1 צודק - טוב שלא מוסיפים למהירות המטוס גם את מהירות התרחבות הגלקסיה... אם מהירות של צליל היתה נמדדת ליד המטוס, גל הצליל היה מתקדם מהר יותר. רק טכנית שמודדים את המהירות ביחס לקרקע המהירות גבוהה יותר אבל זה שרירותי ולא קשור למהירות הקול. ישי | 21.02.19 (ל"ת)
1. המטוס לא עבר בשום שלב את מהירות הקול דמיינו לעצמכם נמלה המזדחלת על קרון רכבת שדוהרת מאה קמ"ש, הנמלה זוחלת ב 100 קמ"ש ממש לא!! למרות שיחסית לקרקע זו מדידה 100 + אפסילון הזחילה, מהירות האוויר של המטוס הייתה תת קולית, וזה מה שקובע את מה מרגיש המטוס אבי | 21.02.19 (ל"ת)
טייס שודים: איך הצליח מטוס נוסעים רגיל לעבור את מהירות הקול?
43 תגובות לכתיבת תגובה