אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

המכונית המיותרת: אי אפשר להיפטר מהרכב הישן

166 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

164.
יש לי שני רכבים ועוד אחת מושבת לצורך שיקום ועדיין...
גם אם אני אסע 30 אלף בשנה עדיין אני לא אצטרך את שתיהן....עומד לי רכב כמעט שנה בחנייה והייתי מוכן לנסוע בשתי המכוניות בתורות לו הביטוחים היו במחירים נורמליים... 2500 ש"ח על רכב שייסע 5000 ק"מ בקושי בשנה לא כדאי בעליל. ולמען אלה שיחשבו שקניתי רכב חדש אז לא... פשוט ירשתי רכב "משפחתי" חדש יותר בשנתיים סה"כ... בכל מקרה מדובר ברכבים בני 20 בערך
ציף המציף | 03.03.19
162.
הסיבה האמיתית היא שהישראלי לא רוצה "לצאת פרייאר"
הבעיה שהישראלי לא מוכן להוריד מחיר משמעותי מהמחירון ומעדיף שהמכונית תזדקן בחניה. הרי אם היה מוכן למכור ב20,000 את המכונית ששווה 30-40, היה תוך חודש מקסימום מוכר אותה. הבעיה שכל הצעה שחותכת יותר מ30% מהמחירון היא בעינו "הצעה מעליבה". אז זאת לא הבעיה של הגריטה או של המימון, אלא דווקא של אי הרציונליות של המוכרים.
החושב | 03.03.19
160.
אפשר גם כך
קניתי יונדאי גטס 2006 גיר רגיל ב-10 ש"ח כמו שאתם קוראים, העברתי בעלות על שמי ואני נוהג בה.פעם בשנה החלפת שמנים פילטר אויר ובדיקת מים. חבר רצה להפטר מהמכונית ונתן לי תמורת סכום סמלי. המכונית שהיתה לי מודל יותר ישן נתתי לחבר תמורת 10 ש"ח והוא שילם על העברת בעלות.תאמינו או לא ,זו בעיה שלכם.
אוריון | 28.02.19
159.
מכונית הפכה למוצר צריכה מתכלה, כמו קומקום חשמלי או מיקרוגל
פעם היה קשר בין האדם למכונה, רואים את זה עד היום אצל אנשים שמחזיקים רכב קלאסי או אופנוע. המכונית נתנה לאדם הרגשה של חופש וחדשנות, מכוניות מסויימות הפכו לסמל והערצה. הצפת השוק בכלי רכב חסרי אופי, שבלוניים ומשעממים ביחד עם מצב הכבישים והתנועה בפקקים ובעיית החניה, הפכה את המכונית למכשיר שנועד לעשות "מטלה" מסויימת וזהו. חבל, הרגו את כל הכיף שבמכונית. למזלי יש לי רכב קלאסי ואופנוע אספנות שכנראה לא אמכור בשום מחיר.
שמעון | 28.02.19
158.
מוסך - טיפולים לרכב
לרוב רובו של האם היושב בציון אין מוסג קלוש באחזקת מכונית. אין שום גוף שמבקר עבודת המוסכים. במוסכים בכוונה או בגלל חוסר כוח אדם מיומן , או שניהם יחד, הורסים את המכונית. בגלל הנ"ל אחזקת מכונית כבר אחרי 5 שנים הופכת למטרידה. המצב , בעצם אין מצב - יש הפקרות של גופי ממשלה בטיפול בשוק הרכב.
אבונפטא | 28.02.19
157.
השוק השתנה
כנראה שמחיר המחירון לא משקף את השוק כרגע, אנשים יכולים למכור את הרכב במחיר שמוכנים לשלם להם. אם הם מתעקשים על מחיר שהוא לא מציאותי כרגע זו החלטה שלהם. זה דומה למי שמחזיק מניות מתוך תקווה שהמחיר שלהן יעלה יום אחד.מי שבאמת אין לו ברירה מוכר במחיר שהשוק מוכן לשלם לו.כנראה שהאנשים האלה מסוגלים להחזיק 3 מכוניות ורוצים לפנק את הילד.
יוחנן | 28.02.19
147.
נכון שיותר קשה למכור היום רכבים
אבל בין ל"התפשר" על מחיר לבין להחזיק רכב נוסף עם כל ההוצעות הנילוות וההפסד כל שנה.. מתחילת הכתבה רואים שמי שכתב אותה יש לו אינטרס... אף אחד לא יחזיק רכב נוסף בבית כי הוא לא יכול למכור כנראה שהם העדיפו להחזיק רכב נוסף לילדים במקום למכור בזול/ שהילדים יסעו על שלהם
דרומי | 26.02.19
143.
תקראו מה הכתבה רומזת
"לכו על ליסינג פרטי-כי למכור לבד לא תצליחו" "לכו על טריידאין-גם אם אתם מפסידים כסף" בשורה התחתונה-כן, השוק עובר מקונה שמחפש לקנות מאדם פרטי למצב שקונה מחפש לקנות ממגרש שחלות עליו חובות של גילוי היסטוריה, שיש לו מבחר גדול והוא יכול לתת אחריות לרכב המשומש-זה לא תהליך חדש והוא קורה בכל המדינות שבהן יש רגולציה על שוק מגרשי הרכב.
גלעד | 26.02.19
137.
יש כשל חמור במחירון השמאות רכב.לא ריאלי לחלוטין.
החל מהמיסוי המופקע וכלה בכוחות השוק.לא יתכן שהמחירון יעלה בחוסר ביקוש.מגרשי המכוניות בלבד מתייבשים עם גרוטאות פח נוצצות. בשמש המידברית בישראל.אין מקום לחניה ליד הבית.שליש מהחיים מתבזבזים על מציאת חניה. דלק.ביטוח רכב.ואין כביש פנוי הכל פקוק.האנשים החכמים לא קוניים.
עין אלחמאר | 26.02.19
136.
זה לא מצב אידאלי בושם צורה. זה בזבוז שטח ציבורי יקר
הרי איפה יש משפחות עם שלושה מקומות חנייה פרטיים. לחלק אין בכלל, לחלק יש אחד ולמיעוט יש שניים. שלוש חניות יש אולי בכפר שמריהו, לא בראשון לציון או נתניה. אז חונים ברחוב, ומבזבזים את המשאב הציבורי הכי יקר - קרקע.
דוד סבג | 26.02.19
134.
יש רכבים שלא נועדו לרכישה
קנית פורד במחיר מציאה מחברות הליסינג שהם סוחרי רכב לכל דבר היום כולל איכות הרכבים שהם לקויים ברמות חריגות אצלם,עכשיו תשלם את המחיר...בגלל זה אסור לגעת בפורד,רנו,פיזו,שברולט,ועוד הרשימה ארוכה. תשבית את הרכב לפחות תקבל עליו משהו... בשביל מה צריך 3 רכבים במשפחה אלו הוצאות מטורפות סוף מעשה במחשבה תחילה שאתה בא לקנות רכב תחשוב גם אם מישהו יקנה אותו בעתיד
רכבים | 26.02.19
124.
אני בן 30 ללא רכב, וכבר התרגלתי לקבל זלזול מצד אנש
על כך שאין ברשותי מכונית. אני מתנייד בתחבורה ציבורית, זה לא תמיד פשוט אבל אין לי ברירה אחרת בהתחשב במצבי הכלכלי. אנשים תמיד בהלם, "מה אתה בן 30 ואין לך אוטו?" ואני אף פעם לא מבין מה הביג דיל. ישראלים חיים בבועת שופוני מטורפת, מזלזלים בתחבורה הציבורית ובאנשים שנוסעים באוטובוסים. לדעתי שורש הבעיה טמון כאן - זלזול והתנשאות ישראלית כלפי נסיעה עם אנשים נוספים ברכב ציבורי. תמשיכו לקנות עוד ועוד מכוניות. נראה לאן תגיעו.
דן | 26.02.19
121.
תתעוררוו... מחזיק 3 רכבים מכוון שאין תחבורה
אני גר בישוב בשרון .. מחזיק 3 רכבים לא מרצון טוב בגלל שאין ברירה אין תחבורה ציבורית מסודרת להגיע לעבודה באוטובטס זה שעתיים וחצי אין סנכרון בין אוטובוס לרכבות המדינה מעודדת אחזקה מרובה של רכבים כל רכב ולא משנה איזה שנתון הוא מיצר למדינה כסף ממוצע של 3000 שח בחודש .. דלק . ביטוח .טיפולים .טסט .שויי מס ועוד ... זה מס שאף אחד לא מתבכיין אבל אם מעלים את הקוטג ב 10 אג כולם צועקים יוקר המחייה ....
עופר  | 26.02.19
120.
לבטיחות הרכבים אין שום קדר לכתבה
בין אם הרכב בן 10 השנים היה נמכר מצב הבטיחות של הרכב לא העה משתנה. לכן אין שום משמעות אם הרכב נשאר במשפחה או נמכר. לנטדכ הגריטה - דובר על רכבים בני 20 שנים והתמורה היתה 5000 ש"ח למיטב זכרוני - גם לא רלוונטי לרכבים ששווים 30000 ש"ח. אבל למה לא דנים בתרבות הצריכה? אם הרכב טוב, למה לרכוש שני רכבים חדשים להורים? ואז להיתקע עם הרכב השלישי...
אבי | 26.02.19
118.
בלי קשר למחיר הרכב
המדינה לא מספקת פתרונות תחבורה לכל מקום וכך נוצר מצב שחייבים רכב בארץ כדי להגיע ממקום למקום בצורה נורמאלית. אפילו קווי האוטובוסים בעיר קטנה יסתובבו בכל השכונות ואז להגיע ממקום למקום לוקח המון זמן. בנוסף המדינה שודדת במיסים את בעלי הרכבים אז למה שתיצור פתרונות אחרים? בסוף יהיה כאן פיצוץ מהמצב
יונתן | 26.02.19
117.
עם מימון נכון, אין טעם ברכב יד שניה, הצרכן מבין טו
לתת 40 אלף מקדמה לרכב חדש או לרכוש רכב יד שניה באותו סכום? במימון של 36 חודשים ורכב שעלותו 100 אלף, התשלום החודשי על 60 האלף הנותרים יהיה בערך 1800 שח בחודש. מתוך הסכום החודשי הזה שצריך להחזיר יש לקזז את זה שהרכב החדש לא צריך תיקונים והישן כן, הוא צורך פחות דלק, וכמובן שכיף יותר לנסוע בו כי הוא חדש... בסוף הפער קטן מאוד. ירידת ערך חלה על כל רכב, לא פחות על הישן מהחדש, כי בסוף אי אפשר למכור את הישן שנותר לו שווי שוק מזוייף של 10 אלף....
ויקטור | 26.02.19
116.
הרבה מכוניות והוצאות לבתי האב
הבעיה הרבה יותר גדולה, אנחנו נאלצים להחזיק הרבה רכבים לכל בית אב בגלל חוסר תחבורה ציבורית. אנחנו גרים במושב, יש לנו שני ילדים סטודנטים, כל אחד מהם לומד ועובד מחוץ למושב, בלי רכב צמוד למעשה הם מקורקעים. תוצאה אנחנו מחזיקים ארבעה רכבים. מעבר לעומס על הכבישים מדובר בהוצאה כספית מכבידה מאוד על התקציב המשפחתי. והכל הכל בגלל כשל התחבורה הציבורית.
יהודה | 26.02.19
115.
בסיס הבעיה הוא מחירון לוי יצחק- שכל קשר בינו לבין המציאות מקרי בהחלט.
המחירון עבר מכלי שנועד על מנת שבעלי רכבים וסוחרים יוכלו לדעת בכמה הם יכולים למכור ולקנות רכבים, לכלי שהיעוד היחיד שלו הוא לנפח את שווי צי הרכבים של חברות הליסינג. לדוגמה, ידוע שרכבים של יצרנים מסויימים נמכרים באופן קבוע ב-10%-20% מתחת למחירון, אבל כשהרכבים האלה נמצאים בצי של חברת ליסינג- בוודאי שהם רשומים בספרים בשווי שלהם עפ"י המחירון. חמור מכך- גם חברות הביטוח עובדות עפ"י המחירון, כך שביטוח של רכב שהשווי הריאלי שלו היא נניח 50 אלף ש"ח מתומחר בכלל לפי שווי רכב של 60 אלף ש"ח. למה? כי אם אני קונה רכב צרפתי יד שנייה שמחיר המחירון שלו הוא 60 אלף, משלם למוכר 50 אלף, עושה ביטוח מקיף, ושבוע אחר כך הרכב נגנב- חברת הביטוח תשלם לי 60 אלף כי זה מחיר המחירון. עוד תוצאה היא שאנשים שלא בקיאים בניואנסים האלה בודקים את שווי הפורד שלהם לפי המחירון, מפרסמים ביד 2 לפי המחירון- ואז מתפלאים כשכמעט אף אחד לא מתקשר, והבודדים שמתקשרים את סוחרים שמציעים מחירים מגוחכים.
מישהו | 26.02.19
114.
יש לי סובארו שנת 88
אנשים מנפנפים לי בכבישים, צופרים, מצביעים עלי עם האצבע, מסמנים לי לפתוח את החלון ושואלים אותי אם אני מוכר, חלק צועקים לי "אל תימכור, אל תימכור, לאבא שלי היה כזה אוטו". המוסכניקים שלי מטפלים באוטו כאילו זה היה ילד שלהם ומשבחים את האוטו ומקללים את המכוניות החדשות עם הרצועת טיימינג שלהם. וכן אני עושה טסט פעמיים בשנה וככה אני דואג שהאוטו תמיד תקין. ויש לי פחח שאוהב אותי ועושה לי תיקונים מקומיים בזול ובמהירות.
גוגו | 26.02.19
113.
לדעתי רבים "מפספסים" שיקול כלכלי...
זוג שמחזיק 2 מכוניות במחיר 120 עד 160 אלף כל אחד, וירצו לבטח אחת מהן או שתיהן, לשימוש ילדיהם הצעירים מ 24 שנה ונהגים חדשים, יצטרכו להוסיף לביטוח החובה והמלא אלפי ש"ח, לפעמים גם יותר מ 4 אלף. לעומת זאת את הרכב המשומש, יבטחו בחטבה וצד ג בעלות מצחיקה, בעיקר אם בעל הרכב הוא אחד ההורים, והילד רק נוסף. תוסיפו לכך את נטיית הצעירים "לדפוק" את המכונית לעתים קרובות ותבינו למה ההורים חסים על הרכב החדיש והיקר שלהם.
מנחם | 26.02.19
108.
חברות הליסינג מנסות למכור רכבים גמורים במסווה
של רכב תקין,לכל הקוראים היקרים תיזהרו ותישמרו היטב אני בחיפושי רכב במשך השבועיים האחרונים חברות הליסינג מוצפות ברכבים עם תאונות קשות וליקויים חריגים והבדיקות של הרכבים האלו נקיות ללא רבב ,מבצעים הונאות על גבי לקוחות תמימים או שלא מבינים ברכבים היטב בבקשה תעבירו את המידע הלאה
להישמר | 26.02.19
93.
הישראלי המצוי לא מוכן לצאת פרייאר ולמכור בזול
הוא ישלם ביטוח, טסטים, טיפולים (ככל שהרכב ישן יותר זה יותר טיפולים וחלפים), דלק, חנייה, כלומר יפסיד פי 2 אבל לא ימכור בזול חחח העיקר לא לצאת פרייאר. הייתה לי פסאט 2002 עם 72,000 ק"מ שחנתה בחניה מקורה ונראתה כמו חדשה. מכרתי ב- 14,000 ש"ח רכב מדהים. לא הייתי צריך אותו ותוך 3 שנים היה אוכל את כל ערכו.
דן בריבוע | 25.02.19
86.
משרד התחבורה אשם
רכב זה דבר כל כך לא כלכלי לכן צריך להשתמש בו לפחות 20 שנה..אני עישה את זה ומאושר את הכסף שלח אני חוסך לצרכים חשובים אחרים. הבעיה היא אחרת שמשרד התחבורה מעודד אותנו לקנות רכבים חדשים (בגלל ביטחות בגרוש) זה תירוץ מעולה לגבות עוד מיסים על רכב חדש ולזהם עוד יותר את כדור הארץ ברכבים היברדיים שהיצור שלהם גורם לנזק גדול יותר מהתועלת.
עמית | 25.02.19
85.
חחח עם ישראל הכי פראיירים בעולם.
חייתי בהרבה מקומות בעולם. כשבאתי לארץ, קניתי רכב בן 3 שנים, כמו חדש, רק בחצי מחיר... נסעתי עליו 11 שנה ומכרתי רק כי ירדתי מהארץ. פשוט אם בוחרים דגם אמין, ונוהגים כמו בני אדם, ומטפלים בבעיות בהקדם, הרכב, תאמינו לי, כמו חדש. והשכנים עושים דאווין עם הליסינג המצחיק שלהם אבל לי יש 2 מיליון דולר בבנק :)
מכלוף | 25.02.19
71.
כזאת כתבה בכיינית לא ראיתי ממזמן
אנחנו זוג +2. עובדים ומשתכרים יפה. מכונית אחת ואני מתפשרת על קריירה , העיקר לעבוד בסביבות הבית ולא להיות בכבישים. מכונית 2 היא עול כלכלי מטורף. מכונית חדשה כמובן הייתי קונה, רק לאחר שהצלחתי למכור את הקודמת. מה הלחץ לקנות מכונית חדשה, אם לא הצלחת למכור? כמה מפונק אפשר להיות? להתלונן שאתה לא סוגר את החודש, אבל לחנך את הילדים שעדיף לקנות עוד , עשרים כסף . בנוסף לשלם ביטוחים , חניה ובכלל הפינוקים הזה של 3 מכוניות. בושה לאזרחים הבכיינים (ללא קשר למי שבשלטון).
הד, | 25.02.19
64.
כולם צודקים פה בהרבה דברים.
כול עוד לכולם יש אוכל. ומרוויחים טוב .כנראה שרוב הצרות הן רק כדי להתלונן עליהם. ולא לנסות לפתור את הבעיה..הדבר היחיד שקצת הלחיץ את הפוליטיקאים .היה המחאה הציבורית נגד יוקר הדיור .מאז עברו הרבה מים בנחלים...אצלי הייתי משאיר את הרכב עוד כמה שנים..אבל האישה רוצה משהו יותר חדש ויפה....
יאיר | 25.02.19
52.
לא חייבים לרכוש רכב חדש ב145000 ש''ח
ירידת מחיר כל שנה 15% הוצאות ביטוח מקיף וטיפולים. אחרי 3 שנים הרכב נמכר ב55% פחות. לא חבל? לי יש רכב ישן ניסאן אלמרה פרפקט 2006 אצלי כמעט 10 שנים. רכב מאוד מוצלח נוסע יותר מ20000ק''מ לשנה והניסאן אמין מאוד נוח לנהיגה נוסע כמו חדש פחות הוצאות,מסתפק בביטוח צד ג' והרכב הגיע לשלב ששומר על ערכו ,כבל 3 שנים אותו מחיר. אין לי כסף מיותר לבזבז. מעדיף את הניסאן ולחסוך כסף ולעזור לילדים.
דוד | 25.02.19
43.
סיוט לקנות רכב משומש
דורשים מחירון ולא מוכנים להתפשר. בחברות מוכרים רכב מליסינג עם מפרט נחות במחיר מלא. כשאתה בא לחברה לעשות טרייד אין נותנים לך הרבה מתחת למחירון וכשאתה רוצה לקנות מהם איכשהוא זה יוצא תמיד רכב עם 100 אלף ק"מ במחיר יקר והם לא מורידים 20% מהמחירון אף פעם. את הרכב הרביעי שלנו והישן מאוד נמכור בפרוטות רק שיפנה חנייה והתעסקות.
בטי | 25.02.19
40.
בעיה אמיתית של אנשים חסרי מודעות.
לכל מי שלועג. מדובר בבעיה אמיתית של האנשים הקטנים חסרי מודעות שלא מצליחים להתמודד מול ענקיות התעשייה והמדיה. הבעיה היא שהאנשים האלה קנו במיטב כספם רכב נוסף ועכשיו הם תקועים עם רכב מיותר. הם קנו אותו והמון מוצרים מיותרים נוספים - כי הם מוצפים בפרסומות שבהן נטען שהקנייה תסב להם אושר! הקנייה כמובן לא מסבה אושר - ואז הם מנסים למכור את המוצר וטוענים שהם משוכנעים שהמוצר מסב אושר... ואז הם מתאכזבים פעם שנייה. הם עצובים. הם רוצים להיות מאושרים ואז הם נתקלים בפרסומת למוצר הבא שמבטיחה להם אושר. וככה נעה הכלכלה הקפיטליסטית.
עלי עבדו | 25.02.19
37.
רשויות ני"ע+מיסים נותנות לחברות ליסינג להצהיר על שווי מלאי מנופח מחירון
לוי יצחק מנפח מחירים במחירון משומשות בשביל להטיב עם הבעלים של חברות הליסינג - כך הם מעלות את שווי המלאי שלהן בדוחות. על רשות המיסים ורשות ני"ע לאשר שווי של כל רכב בצי המכוניות שלהם לפי מחיר מכירה אחרון של רכבים דומים באותה השנה, ולא לפי מחירון מפוברק של שמאי שלא קשור למחיר האמיתי. באותו הרגע הן מתחילות למכור את המלאי שלהן ושוק המשומשות חוזר לחיים.
לוי יצחק | 25.02.19
35.
מכוניות, כמו מניות, כמו נדל"ן: החלטה לא למכור = החלטה לקנות במחיר
מי שמספיק אידיוט להחזיק רכב של 30,000 ש"ח (שזה המחיר בדמיון שלו...) ולא מוכר אותו ב-20,000, כי זה מה שאפשר להשיג, ובנוסף גם משלם טסט, ביטוח וטיפולים - רק יחמיר את מצבו כשהרכב יגיע לשווי (אמיתי...) של 10,000 ש"ח...
של אותו יום | 25.02.19
29.
גריטה רק לרכבים ישנים
לדעתי גריטה למכונית משנת 2008, כמודגם בכתבה, תהא שגיאה. הרבה הרבה לפניה יש לגרוט רכבים משנת 2000 ומטה. בעבר נקבע רף 20 שנה ומעלה, שרק מעליו ניתן לגרוט. כמו כן נכון להזכיר כי עבור הרכב הנגרט קיבלו בזמנו 3000 שקלים בלבד, כך שלא סביר שבעל רכב בן 10 שנים יסכים לגרוט תמורת סכום שכזה. אלה שיגרטו רכב משנת 1998 יהיו בדיוק אלה שיקנו את הרכב משנת 2008 ולכן הצעה כזו טובה הן לבעלי הרכבים המאד מאד ישנים והן לבעלי הרכבים המשומשים. תועלת נוספת ממיזם הגריטה היא פינוי עשרות אלפי גרוטאות ממקומות החניה.
dw | 25.02.19
25.
אם מוטרדים מההתאמה לצרכים \הבטיחות\ זהום - הפתרון בהורדת מכסים! מחירי המשומשות נגזרים
איכשהו ממחירי רכב חדש, ובשל היות החדש יקר כאן בשל מכסים והיטלים שונים, כך גם המשומש במחירון. אלא שככה נוצר עוות, והמציאות משטלתת, ובפעל אי אפשר למכור במחירי המחירון - ואז אנשים מרגישים שלא רוצים להפסיד הרבה
קררה | 25.02.19
23.
הבחור הסביר בדיוק את התופעה: "אנחנו לא בדיוק פראיירים"
אדוני, או שתבין שהמחיר הוא בדיוק מה שמוכנים לשלם לך על אותו רכב (וזה דרך אגב בדיוק מה שאתה היית מוכן לשלם על רכב במצבו), או שתמשיך לשלם ביטוח, ומיסים, ודלק, ולהזיז אותו מהמקום ("כי יש אוטו, אז מה פתאום שניסע באוטובוס?") למרות שזה לא כדאי.
אבל אתם כן | 25.02.19
17.
חברות הליסינג הרסו את השוק
כל מי שרכש רכב מליסינג, כמו חלק מהמרואיינים בכתבה, נתקע עם הרכב משום שלרכב מליסינג יש הפחתה שיכולה להגיע אפילו ל- 22%. כך יוצא שבעוד שהבנקאי המדופלם מדבר על נכס של 30,000₪ ומעלה, בפועל ערכו של הרכב צונח אפילו ל- 14,000₪ ומטה.ואלו ההצעות המעליבות שאותם מרואיינים מדברים עליהן.
משה | 25.02.19
15.
הפתרון היחיד הוא קל ומתבקש: חוק שיבטל את היכולת לחנות בחינם במקומות ציבוריים
ובמקביל המדינה תסבסד שירותי גריטה. כל העיריות תחוייבנה לגבות סכומי כסף שיקבעו ע"י משרד התחבורה על מקומות חניה והכסף הזה ילך בחלקו לכיסי העיריי ובחלקו יועבר לסבסוד של שירותי גריטה. בלי חנייה אנשים לא יחזיקו רכב כי זה לא ישתלם ויהיו מוכרחים או למכור אותו כמעט בחינם או למסור לגריטה.
כלכלן | 25.02.19
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת