20. לדעתי המלומדת (כן אני מתעשית התעופה), היא שמטוסים היום נמכרים וטסים לפני שהם מהונדסים ונבדקים כראוי. יותר מידי דגמים חדשים מוציאים חדשות לבקרים ללא בדיקות מספקות. גם ה 787 דרימליינר סובל ממחלות ואני מאוד מקווה שהמבנה שלו לא יתברר כחלש לאורך זמן. משה | 16.03.19 (ל"ת)
19. הסיבה להתרסקות הופיעה בידיעות אחרונות היום, בעקבות ניתוח התאונה הקודמת שינוי מרכז הכובד מהדגמים הקודמים גורם למטוס להזדקר, והמערכת האוטומטית שמורידה את אף המטוס כדי שיצבור מהירות ובכך תימנע ההזדקרות - מורידה אותו מהשמיים.... מישו | 13.03.19 (ל"ת)
16. להיות חלק משיקולי ״ עלות מול תועלת ״ ו ״שפן ניסוי ״ של יצרניות מטוסים ואם מישהו סבור שהסיפור כאן יסתיים ויישכח , תבינו שהתאונה האיומה הזאת תתגלגל לעניין פוליטי שהעולם טרם טעם בעבר . (לא) ניפגש על הטיסה הבאה של בואינג אישית אני לא מוכנה | 11.03.19 (ל"ת)
15. יש אלפים בעולם, רק במדינות מתפתחות הוא נופל.. למה ומדוע? מדוע לא נפל מטוס זה במדינות מתקדמות? אלא רק במדינות על תלג קרשים... תחזוקה וטייסים... | 11.03.19 (ל"ת)
14. מצד אחד לא כדאי לקפוץ למסקנות... מצד שני... יש במטוס הזה איזו בעייה שלא היתה קיימת עד הדגם הנוכחי, וזה די ברור. תזכרו גם שבדרך כלל תאונות נגרמות עקב שרשרת טעויות, ולא בעייה יחידה. מטוס מודרני שמתוכנן כראוי לא אמור ליפול בגלל תקלה יחידה, או טעות טייס יחידה. התקנת מערכת MCAS נועדה לפצות על הגדלת המנועים (שגרמה לשינוי בעילוי ובמרכז הכובד, מי שמעוניין חפשו פרטים) בלי להגדיל עלויות פיתוח . כשלעצמו לא בעייתי במיוחד, אולם, לזה נוסף חוסר הדרכה מספקת לטייסים, וכנראה גם תוכנה שלא תוכננה כראוי, נהלי תחזוקה לא מספקים, ונהלי חירום מבלבלים. אז אולי המטוס הזה לא מגיע לרמה של הקומט או די סי 10... אבל חייבים להודות שמה שראינו עד עכשיו מאוד מטריד. דרך אגב טסתי במטוס הזה לפני חודשיים, ויש לציין שהוא מאוד שקט ונעים לנוסעים. טייח במיל | 11.03.19 (ל"ת)
12. לקרוא ולא להאמין בניגוד למה שאומר הקברניט, כמה עובדות פשוטות: 1. ה MAX 737 הוא דגם חדש עם לא מעט שינויים ביחס לדגמים הקודמים. יש כ 350 מטוסים כאלה בשרות בלבד!. הסיכוי שתרסקות של שניים תוך 5 חודשים בנסיבות כל כך דומות הוא צרוף מקרים, הוא בעל סבירות סטטיסטית נמוכה מאוד! 2. אל תסמכו על בואינג וחברות התעופה המון בסף ויוקרה מעורבים פה. גם במקרה של קומט ו גם ב DC10, ארבעה מטוסים התרסקו לפני שהצי קורקע. מעניין אם גם הפעם נצטרך לראות עוד שתי תאונות לפני שזה יקרה. התקופה שונה אבל ההסברים וההרגעה המזויפת זהים. hutf | 11.03.19 (ל"ת)
11. צריך לזכור שגם עודף אוטומציה יכולה להוות בעיה בשעת חירום! עודף שגיאות עלולה לבלבל את הטייס מלאתר את הבעיה העיקרית ולטפל בה. מציע לחכות לבדיקה מקיפה ויש אנשים מומחים שעוסקים במלאכה. אחד שיודע | 11.03.19 (ל"ת)
10. טיסה בסיכון גבוה תוצאות הבדיקה בעוד שנתיים לפחות? כלומר, עד אז העליה על מטוס זה היא בגדר נטילת סיכון גבוה מאוד. ומסתבר שישנם מטוסים רבים מהדגם האמור שטסים מנתב"ג. כך שהרבה ישראלים יסכנו את חייהם... קובי | 11.03.19 (ל"ת)
9. מערכת בקרה צריכה לעזור - לא לשתול מטוס באדמה מטוסים חדשים וטייסים מנוסים? משהו פגום במטוס. נראה שבנתוני טיסה מסויימים מערכת הבקרה פועלת נגד הטסת המטוס אביקו חושב שכן | 11.03.19 (ל"ת)
8. המלך עירום - רשות שדות התעופה תתעוררו - מטוסים חדשים לא אמורים להתרסק. מטוסים חדשים לא אמורים להתרסק, ובוודאי לא שני מטוסים חדשים מאותה דגם ובאותו האופן. ברור שיש תקלה חמורה בסדרת המטוסים הזו שעלתה בחיי אדם רבים והתעלמות ממנה תוך המשך השגרה, רק כדי שחברות התעופה יוכלו להרוויח עוד כמה דולרים עד שהמטוס הבא יתרסק, היא פשע. למי שעוד לא הבין את הכתובת שעל הקיר, בואינג פישלה ובגדול ביצור הבואינג 737 מדגם Max 8. במקום לטפל בבעיה שהתברר שקיימת במטוס, מאז התרסקות מטוס הליון אייר, בזבזו 4 חודשים של זמן יקר. עם התרסקות המטוס השני של אתיופיאן , נגמר הזמן. כל המטוסים מדגם בואינג 737 מדגם Max 8, שממשיכים טסים על זמן שאול והטסים בהם מהמרים בחייהם מי תהיה הטיסה הבאה שלא תסיים את דרכה כמו השניים האלו. טיסה נעימה ובטוחה. אחד העם | 11.03.19 (ל"ת)
7. אם יקרקעו את הבואינג,737 מקס זה יתחיל סוף עידן בואינג... המטוס הזה הוא מטוס מיושן עם כמה שיפורים אבל אין לו מערכות מתקדמות שאפילו באמברייר ובומברדיה יש הכל בגלל רישוי בעלויות מייצרים מטוס מיושן שהוא יותר כסף והסכמים מאשר מחשבה לחיי אדם .... הם צריכים להבין שזה לא עובד יותר ואם הם לא ישנו את הדגם הזה לדגם חדש בטיחותי כמו אירבוס אין להם סיכוי לשרוד ... כל נחיתה ב737 זה רכבת הרים... קשה להנחית אותו הוא הרבה יותר מאתגר הרבה יותר רועש הרגשה שהוא פחות בטיחותי בנסיעה בו ... גולי | 11.03.19 (ל"ת)
6. עליה למטוס - השתתפות בניסוי ברור שהקברניט מנסה להרגיע. בפועל עלייה למטוס כזה היא מסוכנת מאוד. שתי התרסקויות ב100000 שעות טיסה זה המון ומצדיק קרקוע. הסיבה שלא עושים זאת היא שבואינג תפשוט רגל תקלה במערכת האנמומטריה של המטוס היא מהחמורות שיכולות לקרות. תקלות מסוג זה לרוב גורמות לתאונות מחרידות בה הטייסים מאבדים אוריינטציה מרחבית והמטוס צולל לקרקע שכל נוסע יעשה את השיקולים שלו אני הודעתי למשפחה הקרובה שלא לעלות על טיסות עם הmax מהנדס אווירונאוטיקה | 11.03.19 (ל"ת)
5. אתה אולי אינסטלטור לא קברניט. סין כבר קרקעה הדגם גם אתיופיאן וכל שאר החברות יילכו בעקבותם אינסטלטור | 11.03.19 (ל"ת)
4. בוודאי שיש קשר, אין שום סיבה ששני המטוסים יתרסקו דקות ספורות לאחר המראה התחקיר הראשוני של התרסקות טיסת ליון אייר 610 קובע שאנשי הצוות נאבקו במערכות המטוס, בין היתר בחיישני זווית התקפה, אך ללא הצלחה. קיימת הקלטה של הטייס אך משום מה היא לא משוחררת לציבור וככל הנראה תשוחרר רק בסוף 2019, במקרה הטוב. חשוב לציין שליון אייר ידעו על בעיות במטוס הנ"ל - באותו מטוס בדיוק בטיסה לפני הטיסה שבו התרסק התרחשה תקלה שגרמה לצניחה פתאומית של המטוס בכ-200 רגל, רק ששם הטייסים הצליחו להנחית בנס את המטוס. ראוי לציין שברור לחלוטין שטיסה יותר בטוחה מרכב פרטי, אוטובוס או רכבת - הרבה יותר בטוחה - אבל עדיין חשוב לחקור לעומק ולא לצאת בהצהרות של "אין שום סיבה לחשוש" כאשר אין שום מידע על סיבת ההתרסקות הנוכחית. מאיר | 11.03.19 (ל"ת)
3. כמה תובנות הסיכוי שמדובר המקריות קטן. נכון שיש הרבה מטוסים מהדגם המקורי, אבל כאן מדובר על הדגם החדש שלבטח נעשו בו שינויים מבניים, שינויים ברמת התוכנה/אלקטרוניקה וכנראה גם ברמת המנועים. מעדויות שנשמעו אתמול בדבר שינויי מהירות בזמן ההמראה, סיכוי גבוהה לבעיה במחשב, תוכנה, סמסטר בתנאים מסויימים. אולי בתוכנת ניהול המנוע. צריך לקרקע את כל המטוסים מהדגם החדש עד לסיום החקירה. לוגיקה | 11.03.19 (ל"ת)
2. 737 China suspends commercial operations of Boeing 737-8 planes PUBLISHED 4 HOURS AGO | UPDATED 33 MIN AGO 737 | 11.03.19 (ל"ת)
התרסקות שנייה תוך פחות משנה: האם הבואינג 737 Max הוא מטוס מסוכן?
20 תגובות לכתיבת תגובה